Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - Alpha Centauri (Sid Meier's)

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 7576
Zobrazení tento měsíc: 55
Alpha Centauri (Sid Meier's)

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

ANO  

ANO  

ANO  
ANO  

ANO  

ANO  

Vložit  


Výrobce: 
Firaxis

Distributor: 
Electronic Arts
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
Tato tun-base strategie je posazena do budoucnosti, kde byla planeta zničena a podařilo se na hvězdu Alfu Centauri poslat kolonizační oddíl. Loď se porouchala a kolonisté skončili na planetě Chiron. Ale nebyli sami, celkem zůstalo sedm konferenčních frakcí a na vás je, za jakou budete hrát, abyste zajistili lidstvu nový domov. * Arduška *


Autor: Martin Chytrý
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]
Alpha Centauri - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry

Alpha Centauri

Planeta Země v roce 2060 : nepokoje, povstání, války, ekologické katastrofy, hladomor, chaos, Zeman ve vládě :-), atd... Zkrátka naprostý úpadek. Poslední naděje lidstva se opírá o vesmírnou loď United Nations Starship Unity, která se s několika tisíci členy posádky na palubě vydává na cestu k nejbližší hvězdě - Alpha Centauri. Po srážce lodi s meteoritem se posádka probudí ze spánku. Na lodi vypukají nepokoje, které vyústí zavražděním kapitána. Posádka se rozdělí do 7 skupin, každá se svým vůdcem. Tyto skupiny nejsou ohraničeny národnostmi, ale ideologiemi. Spojení se Zemí je ztraceno. V planetárním systému hvězdy je nalezana obyvatelná planeta zemského typu. Blíží se výsadek. Členové každé frakce dopadají ve svém modulu na jiné místo Planety.

Po tomto vcelku povedeném intru přichází hlavní menu. Jako obvykle nová hra v singlu, nová hra v multiplayeru, scénáře v singlu i v multi. Při nové hře je zde možnost začít buď na mapě, jejíž vlastnosti definujeme, nebo na mapě Planety, nebo na mapě, kterou jsme si sami vytvořili v map editoru. Dále následuje výběr frakce za kterou budeme hrát a výběr obtížnosti hry (Citizen-nejlehčí, Librarian-vyvážená, Transcend-nejtěžší). Potom začíná samotná hra.

Stručný popis vůdců frakcí

Sestra Miriam Godwinsonová

z frakce Věřící v Pána je docela charismatická náboženská fanatička. I když proklamuje zbožný život zasvěcený uctívání Boha, je velmi agresivní a z její armády fanatiků jde strach. Její nejoblíbenější politickou volbou je fundamentalismus a nenávidí veškerou vědu, hlavně hodnotu moudrost. Z toho výplývá, že je nepřátelská k Planetární Univerzitě.

  • + 25 % bonus při útoku na nepřítele, díky silnému přesvědčení
  • + 1 špionáž (oddaní věřící se hůře přesvědčují)
  • + 2 podpora (občané brání své náboženství)
  • - 2 výzkum (obavy ze světské vědy)
  • - 1 Vztah k Planetě (věří, že Planeta je země zaslíbená)
  • Až do roku 2110 neshromažďují žádné výzkumné body
  • Nemohou zvolit hodnotu Moudrost v sociálním inženýrství

Lady Deidre Skyová

z frakce Dcery Gainy je další charismatickou vůdkyní. Narozdíl od Miriam je pacifistická a snaží se žít s ostatními v míru. Je vášnivou ekoložkou, ochrana životního prostředí a živých organismů planety je jí nade vše. Má zkušenosti s efektivitou práce a má kladný vztah k planetě.Její nejoblíbenějším typem hospodářství je zelená ekonomika, která je velmi ohleduplná k životnímu prostředí Planety. Nenávidí volný trh, protože je mimořádně neekologický. Z toho vyplývá, že je nepřátelská k Morganovým Průmyslovým podnikům.

  • + 1 Vztah k Planetě (ochránci životního prostředí, mohou zajímat Psychočervy)
  • + 2 efektivita (zkušenosti s organizací života a s recyklací)
  • - 1 morálka (pacifistické tendence)
  • - 1 policie (svobodomyslní)
  • + 1 potraviny ze čtverců hub
  • Nemohou zvolit ekonomiku volného trhu

Předseda Šeng-či Jang

z frakce Lidský Úl o sobě říká, že experimentuje se společností založenou na bezpečnosti a kontrole. Ve skutečnosti mu jde o dokonalou totalitu (viz. 1984 od George Orwella). Baví se mučením těch hlupáků, kteří ho následovali, páchá na nich různá zvěrstva, jeho vysněným cílem je kontrola mysli všech občanů (nebo spíše otroků ?). Díky tvrdému nevolnictví dosahuje jeho průmysl úžasných hodnot a jeho občané jsou loajální. Jeho nejoblíbenější politikou je pochopitelně policejní stát. Nesnáší demokracii, protože "v tomto nechutném systému mohou občané sami rozhodovat o sobě". Janga nenávidí všechny frakce stejně.

  • + 1 růst (rychlý růst populace)
  • + 1 průmysl (kruté nevolnictví)
  • - 2 úspornost
  • Podzemní bunkry (volný obranný perimetr v každé základně)
  • Nemohou zvolit Demokracii

CEO Nwabudike Morgan

z frakce Morganovy průmyslové podniky je vlastně Václav Klaus z budoucnosti. Proslulý svými výroky "Lidské chování je ekonomické chování", v etických otázkách se řídí větou "Ať rozhodne trh", atd... Jeho životním snem je utopit se v penězích a vcelku se mu to daří. Jeho nejoblíbenějším typem hospodářství je - hádejte co asi - volný trh. Nemá rád plánovanou ekonomiku, která je podle něho vrcholem plýtvání a výsměchem trhu.

  • + 1 úspornost (průmyslový konglomerát)
  • - 1 podpora (následovníci mají nákladné zvyky)
  • Obchod (zvyšuje hodnotu smluv, paktů a úvěrů)
  • Začínají se 100 energetickými kredity navíc
  • Potřebují obytné komplexy pro základny větší než 4 (vyžadují komfort)
  • Nemohou používat Plánovanou ekonomiku

Komisař Pravin Lal

z frakce Mírochránci se snaží sjednotit ostatní vůdce, tak jak si to přálo poslání mise Alpha Centauri. Je naprosto věrný ideálům OSN (UN). Má značné výhody při hlasováních v Planetární radě a jeho obyvatelstvo je nejvíce spokojené. Jeho nejoblíbenější politikou je samozřejmě demokracie a nesnáší policejní stát. Největším jeho nepřítelem je Sparťanská Federace.

  • - 1 efektivita (byrokracie OSN)
  • Jeden talent navíc na každé čtyři obyvatele (přitahuje intelektuální elitu)
  • Mohou překročit populační omezení Obytného komplexu o 2
  • Získávají dvojnásobek hlasů při volbě Planetárního vládce a Nejvyššího vůdce
  • Nemohou použít politiku Policejního státu

Plukovnice Corozan Santiago

z frakce Sparťanská Federace je militaristka každým coulem. Je expertkou na přežití a vše co se týká armády. Možná je pravda to, co říkají její protivníci, že její největší zálibou je skládání a rozebírání děla. Každopádně její jednotky mají úžasnou morálku, skvělou výzbroj a na základnách má loajální obyvatelstvo. Její preferovanou hodnotou je síla a nenávidí hodnotu blahobyt.

  • + 2 morálka (dobře vyzbrojené hnutí expertů na přežití)
  • + 1 policie (vysoce disciplinovaní následníci)
  • - 1 průmysl (přehnaná výzbroj je nákladná)
  • Prototypy jednotek nestojí nerosty navíc
  • Nemohou zvolit hodnotu Blahobyt v sociálním inženýrství

Doktor Prochor Sacharov

z frakce Planetární Univerzita je vědec. Jeho frakce je zaměřena na vědu, na vědecký výzkum a zase jenom na vědu. Má úžasnou úroveň vědeckého pátrání a od začátku hry má ve vědě navrch. Jeho nevýhodou je obrovská zranitelnost špionáží a neloajální obyvatelstvo. Jeho milovanou hodnotou je moudrost a nesnáší fundamentalismus, který brání vědeckému bádání.

  • + 2 výzkum (skvělý výzkum)
  • - 2 špionáž (akademická síť zranitelná infiltracemi)
  • Volný Komunikační uzel v každé základně
  • Jeden technologický bonus na začátku hry
  • Jeden nespokojenec navíc na každé čtyři obyvatele
  • Nemohou vybrat politiku Fundamentalismus

Na monitoru se objeví padající modul vaší frakce, který se po dopadu promění v první planetární základnu. Věc první - grafika : vcelku dobrá, ke hře hodí. Není sice nic moc extra, ale od turnové strategie člověk čeká hlavně dobrou pařbu. Kliknu na základnu : srovnávám s Civilizací - nic moc se nezměnilo, umístění jednotlivých položek (umístění základny, stavby na základně, jednotky podporované ze základny) je trochu jiné, smysl stejný. Místo potravin jsou zde nutrients, místo štítů minerály, místo peněz energie.

Přibyly 2 nové funkce :

  • guvernér - osvědčí se hlavně když máte mnoho základen a nechcete se s nima moc piplat. Nastavíte prioritu EXPLORE a ze základny vyjíždějí průzkumníci a kolonizační moduly, nastavíte prioritu CONQUER a ze základny vyjíždějí bojové jednotky a staví různé stavby vylepšující tyto jednotky, nastavíte prioritu BUILD a základna se rozvíjí, nastavíte prioritu DISCOVER a základna se zaměřuje na výzkum a stavbu tajných projektů (obdoba Wonders of the World z Civilizace).
  • produkční fronta - pokud nepoužíváte guvernéra, tak se osvědčí. Nacvakáte do ní věcičky, které se mají vyrábět a v jakém pořadí (až 8 položek) a od této základny máte pokoj dokud nevyrobí všechny tyto věcičky - zlepšení oproti Civilizaci, kde zadáváte pouze jednu položku a po jejím vyrobení musíte přemýšlet, co jste to ještě chtěli na této základně vyrobit.

Další bezvadná změna je obrovská automatizace. Když jste měli v Civilizaci přes nějakých 50 jednotek, museli jste všechny ovládat sami a to hru hrozně zpomalovalo a činilo ji až nehratelnou. Zde vyrobíte průzkumníka a zadáte volbu Auto explore a průzkumníček sám chodí a objevuje nová území, dokud ho něco nezabije. Vyrobíte formera (česky stavitele - obdoba Settlers v Civilizaci - staví silnice, farmy, doly, ale i solární kolektory, geotermální vrty, kondenzátory, zvyšuje nebo snižuje terén, atd...) a zadáte mu buď Fully automate tak, že obíhá vaše území a terraformuje to co se dá vylepšit, nebo funkci aby stavěl např. pouze farmy nebo doly, také je zde funkce Improve home base, kdy zlepšuje "rodnou" základnu, ale lahůdka - můžete mu zadat i seznam měst, které má spojit silnicí. K dokonalosti je též doveden systém waypointů. Prostě když nastavíte všechny možné automatizace na maximálně zautomatizováno, tak se staráte pouze o diplomacii, jinak vše ostatní dělá počítač.

Pěknou věcičkou je Design Workshop (návrhářské dílny), kde vymýšlíte prototypy nových jednotek. Neplatí zde systém Civilizace, kdy po vynalezení technologie XYZ získáte možnost stavět jednotku např. Tank 10/5/3. V Alpha Centauri získáte po vynalezení technologie např. Nelineární matematika možnost zamontovat do svých jednotek částicový kanón 4. Po vynalezení průmyslové základny možnost gomocelového pancíře 2 a po vynalezení bio-inženýrství možnost použití nervového plynu. Zde je několik příkladů vašich možností :

  • Dát částicové kanóny na podvozek buginy - vznikne silný a rychlý průzkumník 4/1/2
  • Dát gumoocelový pancíř na vojáčka - takto vznikne dobrá jednotka pro obranu vašich základen
  • Dát částicový kanón, gumoocelový pancíř a modul s nervovým plynem na vojáčka - užití nervového plynu je sice považováno za zvěrstvo, ale při použití v nepřátelském městě působí ohromné ztráty obyvatelstva a navíc zvyšuje sílu útoku o 50% - takto vznikne senzační útočník 6/2/1.
  • a spousta dalších možností...

Další úžasnou věcičkou je sociální inženýrství, které ovlivňuje spoustu faktorů ve hře. Poslední věcí, kterou byste měli vědět je boj. Nejsou zde sice žádné senzační bojové efekty, ale i tak je velmi zajímavý. Obrovskou roli při boji hraje morálka. Morálka může ovlivnit velikost útočného/obraného faktoru od - 12,5 % až po + 62,5 %. Morálka tedy hraje velice důležitou roli ve hře. Takový demoralizovaný morganitský voják (morálka very green, útok bez modifikací 4) s nejnovějším raketometem bude mít útok 5,25 a proti němu sparťanský veterán se zastaralým částicovým kanónem (morálka elite, útok bez modifikací 4) bude mít útok 6,5. Takže morálka hraje značnou roli v souboji. Získává se buď při výcviku (výcvikové budovy na základně jako řídící centrum nebo biomodifikační laboratoř), v boji anebo díky sociálnímu inženýrství. Dá se vyniknout ale i v obraně. V úzkém pásu pevniny na skalnatém terénu (obranný bonus + 50 %) postavíte bunkr (obranný bonus + 50 %), k němu senzor (obranný bonus + 25 %). Do tohoto bunkru dáte 2 své dobře vycvičené vojáčky (bonus za morálku + 25 %) s plastikovovým brněním 3. Získáte takhle obranu 3 + 150 % = 7,5. Pro vojáčky s vybavením na stejné technické úrovni (raketomet 6), kteří budou útočit se silou 6 je tento bod absolutně nedobytelný, takže se o tento bunkr budou tříštit jako vlny o skálu. Budou muset počkat, dokud nezískají výraznou technickou převahu a vyšší morálku (aspoň chaosový kanón a morálku hardened). Potom budou potřeba pro dobytí této kóty 4 vojáci. Morálka hraje největší roli v parapsychologickém souboji, který můžou vyvolat některé jednotky a všechny domorodé jednotky.

Nastavení

Rozhodně doporučuji hrát poprvé na nejlehčí úroveň a zapnout si všechny dostupné tutorialy a hinty. O nic se tak nepřipravíte a do hry proniknete mnohem snáze a příjemněji, než četbou nějakých manuálů nebo návodů (ehm). Při spouštění nové hry si dobře všímejte všeho, co můžete nastavit. Předně zvolte Customize Random Map, což vám umožní modifikovat si trochu svět, do kterého žuchnete. Z následující skupinky menu doporučuji vybrat větší planetu, středně souše, slaboulinkou erozi, malounko domorodých živočichů a průměrné mračstvo. Po výběru obtížnosti klikněte na Customize Rules, kde stojí za pozornost volba Look First (místo toho, aby se vám automaticky založilo hlavní město, dostanete jednotku kolonizátorů a místo pro bázi si tak můžete vybrat sami), Spoils of War (můžete krást technologie poraženým padouchům) a pro nedočkavé snad ještě Time Warp (ostatním nedoporučuji). Pak už zbývá jen výběr frakce. Napoprvé je to skoro jedno, protože člověk stejně nerozumí výhodám a nevýhodám, takže zvolte třeba Spartan Federation, která je silná ve zbrani, a hurá do toho.

Trocha teorie

Každá báze (město) obhospodařuje čtverec 5x5 políček, v jehož středu trůní, vyjma políček rohových. Těžit suroviny může celkem z tolika polí, jaká je její velikost (středové políčko se nepočítá). Surovin jsou tři druhy - modré minerály, jež slouží k budování nových jednotek a městských staveb, zelené potraviny (nutrients), které krmí lidi a zajišťují tak růst báze (až se naplní zásobárna, velikost poskočí o jedničku) a žlutá energie, která se rozdělí mezi vědu a zábavu, zbytek jde do pokladny. Čím je políčko zelenější, tím více je tam jídla, čím je hornatější, tím obsahuje více minerálů a čím je výše, tím více energie lze na něm nalapat. Stejně jako v Civilizaci, i tady můžete bohatství herních čtverců ovlivňovat stavbou různých zařízení (důl na minerály, farma na jídlo a solární kolektor na energii), dokonce můžete stavět více vymožeností najednou (doporučuji všude, kde je farma, dát i kolektory). V pozdějších fázích můžete dokonce měnit nadmořskou výšku terénu, ale dělejte to s rozvahou. Ještě jsem málem zapomněl na zalesnění - zalesněná políčka přinášejí od každého trochu, ovšem v pozdějších fázích má les tendenci se samovolně rozšiřovat, mrška jedna, tak pozor. Když stromy zase vykácíte, můžete získat něco minerálů.

Stavíme báze

Bázím (nebo městům - jak chcete) se nejlépe daří u vody. Nemusí na ní být přímo nalepeny, ale pokud alespoň jedno vodní políčko s bází sousedí, můžete v ní vyrábět lodě (jinak ne). Oproti Civilizaci hrají vodní políčka mnohem významnější úlohu - jednak jsou skvělým zdrojem surovin a jednak na nich můžete stavět báze. Mořská vylepšení jsou ekvivalentní těm suchozemským s tím rozdílem, že vodní farma produkuje opravdu hodně jídla a s patřičným vylepšením vám dá hladina i spoustu energie, naopak minerálů moc ve vodě nenajdete.Ještě je dobré upozornit, že stavět se dá jen na příbřežních (světlejších) políčkách a že opět můžete budovat více věcí najednou (vodní farmu plus jednu ze dvou zbývajících). Stavíte-li vodní bázi, dělejte to nejlépe u pobřeží, bohatého na minerály, protože jak už jsem naznačil, ve vodě jich moc není (ani když vystavíte těžební plošinu).

Budujeme říši

Hned jak žuchne přistávací modul, najděte nejvhodnější místo a založte základnu. Jelikož zřejmě máte jednu průzkumnou jednotku, pošlete ji hned do okolí a prozkoumávejte systematicky krajinu. Ve městě vyrobte nejprve nějakou jednotku obrannou (jen pro pořádek - tři čísla, která charakterizují každého vojáka, znamenají útok, obranu a pohyb), kterou ve městě uložte (klávesa h). Hned pak vybudujte další kolonizační jednotku (colony pod), přičemž dejte pozor, aby při jejím dokončení byla báze alespoň velikosti dvě. V každém nově založeném městě zase nejprve vycvičte obrannou jednotku, a pak hned další colony pod, abyste rychleji rostli. Teprve, až budete mít měst alespoň pět až sedm, trochu zabrzděte a udělejte něco pro jejich lepší chod - v každém vybudujte jednu jednotku formerů, jejichž úkolem je právě zvelebování okolí. Spojte všechny báze silnicemi (zrychluje to pohyb), na zelených políčkách vybudujte farmy a kolektory, na kamenitých doly, atd. Až vynaleznete Doctrine: flexibility, vycvičte i vodní formery a obdělejte vodní políčka, která jsou v dosahu nějakého města. Poslední poznámka se týká hub, které bují na souši i na vodě - je dobré je systematicky ničit, ale postupem času, jak získáváte znalosti o místní ekologii, houby zase vysazujte - je to vynikající zdroj surovin.

Spravujeme říši

Nezapomeňte na jedno - pořád se rozšiřujte. Nikdy nesmíte stagnovat, stát na místě, odpočívat, jinak vás protivníci dohoní, předběhnou a udusí. Takže každou chvíli postavte nové město, všechno pospojujte silnicemi (později metrem), formerů mějte alespoň tolik, co měst a v každé bázi minimálně jednu obrannou a jednu útočnou jednotku. Teprve obsadíte-li celý (alespoň středně veliký) kontinent nebo až doopravdy nebudete moci dál (třeba přes silnějšího souseda), zastavte rozvoj do šířky a rozvíjejte se do hloubky - zušlechťujte města i zemi a bádejte. Jednou z nejdůležitějších obrazovek ve hře je social engineering. Tady si volíte státní zřízení a rozdělení energie, tady určujete, jakým směrem se bude ubírat vaše politika i ekonomika. Existuje několik položek, které ovlivňují kde co a jejichž přesný popis najdete v helpu (trochu špatně se to hledá), přičemž zvolíte-li si politické zaměření (demokracie versus fundamentalismus, atd.), některé položky to ovlivní, jiné nikoli. Něco máte do začátku - to je dáno frakcí, jakou jste si zvolili, ostatní ovlivňujete změnami zřízení ve čtyřech kategoriích. Mně se nejvíce osvědčilo nastavení democratic, green, knowledge, cybernetic, ale to je závislé na konkrétní situaci - hlavně na tom, jestli jste ve válce nebo ne.

Válčíme a paktujeme

V každém městě si vydržujte kvalitní obranu a s tím, jak vynalézáte nové zbraně, vyměňujte pozvolna jednotky za lepší. Dobré je mít v každém městě na stráži (klávesa l) alespoň jednu jednotku útočnou, na strategických místech i letectvo nebo rakety. Když už bojujete, pohrajte si se social engeneeringem - určitě se vyplatí změnit zřízení. Jak to jde, sežeňte si frekvence všech frakcí (kupte je nebo objeďte svět). Pak můžete uzavírat obchodní partnerství i válečné pakty.

Automatizujeme

V každém městě si můžete nastavit, aby jej spravoval guvernér. To je sice povedená věc, ale určitě zakažte guvernérovi stavět tajné projekty (obdoba divů světa z Civilizace) a zpočátku se vyplatí pokaždé zkontrolovat, co guvernér vlastně dělá. Automatizovat také formery je věc velmi lákavá (zvláště, je-li jich hodně), ale dělejte to s rozvahou - jejich inteligence je slaboučká a málokdy dělají to, co doopravdy chcete. Když už jim dáváte svéprávnost, nechejte je velebit jen své vlastní město nebo je pravidelně kontrolujte.

Vítězíme

Zvítězit se dá několika způsoby. Buď pobijete všechny nepřátele (jste-li s někým v bratrském svazku, může přežít) nebo se dobádáte až k absolutní vesmírné pravdě a splynete s planetou (velmi povedený konec). Další možností je vítězství politické, kdy se stanete vládcem planety, a aby toho nebylo málo, můžete zvítězit i cestou ekonomickou. Všechny tyto možnosti můžete v nastavení pravidel vypnout. Až vyhrajete, vychutnejte si opojný pocit a zkuste to znovu na těžší obtížnost - však on vám spadne hřebínek. Až budete s přehledem vyhrávat na nejtěžší úroveň, zabalte to a počkejte si na další díl.

Návod na vítězství ve hře

Po tomto "stručném" úvodu se můžeme dostat ke hře. Hra může mít několik konců : vítězství "vymlácením oponentů", vítězství diplomatické (zvolit se nejvyšším vládcem planety), vítězství ekonomické (ovládnutí globálního energetického trhu) a vítězství vědecké přechodem k transcendenci (ryzí dokonalosti). Zde je návod jak postupovat cestou vědy, s tím že pokud budete hrát dobře tak nakonec budete tak silní ve všech směrech, že si budete moci vybrat, jakým vítězstvím hru zakončíte. Nejlepší frakce pro tuto hru je samozřejmě Planetární Univerzita, ale velmi dobré jsou i Dcery Gainy a Mírochráci. Podstatně těžší to bude se Sparťanskou Federací nebo s Morganovými Průmyslovými Podniky. Hrát tuto hru s Lidským Úlem nebo s Věřícími v Pána je prakticky nemožné.

První fáze EXPLORE - OBJEVUJ

V této fázi je nejdůležitější rychlá expanze. Ze začátku chrlí moje základna průzkumníky a kolonizéry. Stavím nové základny a rozšiřuji své území tak rychle jak můžu. Zde je obrovské vylepšení - teritorium. Teritorium ohraničuje území kolem vašich základen (asi 7 polí od nejbližší základny). Po objevení jiné frakce a uzavření mírové smlouvy tato frakce nesmí překročit tuto čáru, která vlastně tvoří hranici mezi vaším a jejich územím. Už zde není takový problém jako v Civilizaci, kde jakási cizí jednotka rajtuje na vašem území a vy ji nemůžete vyhnat. Co nejdříve narazím na sousedy. Snažím se stavět základny co nejblíže k hranici, abych sousedy izoloval. Teď mohu přikročit k diplomacii. Podrobnější informace o diplomacii zde. Většinou s nimi pokecám, snažím se být co nejvíce přátelský (na začátku hry jsou protivníci také ještě přátelští). Prohodím s nimi několik technologií a uzavřu mírovou smlouvu. Do jejich problémů se nemíchám. Za každou cenu se ale snažím udržet mír s těmi sousedy, kteří mne obklopují. V této fázi bych válku buď prohrál, anebo by mě oslabila natolik, že bych nemohl hrát vývojovou hru. Nebuduji žádné nebo skoro žádné útočné jednotky.Po zabrání co největšího kusu území přikážu základně, aby vyrobila jednu obranou jednotku, jednoho formera a recyklační nádrže, které zvýší produkci základny ve všech směrech. Nikdy nevyrábím na základně více než 2 jednotky, abych nemusel na jejich podporu dávat minerály ! Pro co nejrychlejší produkci a růst v této fázi se vyplatí plánované hospodářství. Na těch nejproduktivnějších základnách začnu vyrábět tajné projekty. Za každou cenu musíte získat : Weather Paradigm, Virtual World a Human Genome Project. Zhodí se i Merchant Exchange a Command Nexus. Jak si určitě všimnete, po dostavení tajného projektu se objeví zajímavý filmeček, který pojednává o tomto projektu.

Druhá fáze BUILD - BUDUJ

V této fázi je nejdůležitější získání výše zmíněných tajných projektů a zlepšování základen - terraformačními pracemi v okolí a stavbou zařízení na základně. Vědecký výzkum ženu směrem k Bio-inženýrství. Snažím stabilizovat svůj region. Na základnách stavím Network Node, Children Creche, Recreation Commons, Energy Bank. Na těch vyspělejších základnách, pokud na to mám čas a technologie, stavím Hab Complex, Research Hospital a Biology Lab. Nejvyšší prioritu má samozřejmě získávání tajných projektů - snažte se jich získat co nejvíce. V této fázi začínají být ostatní frakce agresívnější a častokdy hledají svůj životní prostor na vašem území. I za cenu, že přistoupíte na jejich vydírání a budete jim pravidelně dávat technologie a peníze, je to stále lepší než válka. S vynálezem Bio-inženýrství se situace radikálně změní. Navrhnu všechny jednotky nově, s čistým reaktorem. Všechny staré upragduju na tuto úroveň. Jednotky s čistým reaktorem jsou sice o trochu dražší, ale nepotřebují žádnou podporu z domácí základny. To znamená, že jedna základna může vyrobit třeba 20 jednotek a stále nemusí dávat minerály na podporu. Od této chvíle můžu mít tolik jednotek, kolik chci a nijak to neomezuje mé základny. Využiju toho hlavně pro stavbu formerů. Seženu si také nejnovější armádní technologie a navrhnu nějaké nové jednotky, abych se nemusel nechat vydírat aspoň těmi nejslabšími frakcemi. Stále ale se snažím udržovat mír i za cenu ústupků jiným frakcím. Teď ale přišla ta pravá chvíle vyšvihnout se na místo nejmocnější frakce. V sociálním inženýrství si vyberu typ ekonomiky zelená a politiky demokracie. Tohle samo o sobě mi zajistí ekonomickou a vědeckou převahu nad provníky aspoň na 100 let. Pokud se vám stane, že nějaká základna nemá co na práci, nechte ji chrlit formery nebo vojenské jednotky s čistým reaktorem.

Třetí fáze DISCOVER - OBJEVUJ

V této fázi je nejdůležitější hon za níže zmíněnými technologiemi. Výzkum teď ženu k Fůzní energii. Tato technologie zvýší počty životů jednotek na dvojnásobek a navíc podstatně slevní jejich cenu ! Teď vynaleznu jenom Organický superlubrikant, který mi dá kanóny nevídané síly. Navrhnu nové jednotky s těmito věcičkami a samozřejmě s čistým reaktorem. Zahájím jejich masovou výrobu na všech základnách, kde se neděje nic opravdu důležitého. Za nějakých 20 let mám početně velkou armáda, ale hlavně nejmoderněji vybavenou. Kdokoliv se mi teď odváží vyhrožovat, tak na něho bez slitování pošlu svou armádu. Drtím ho nemilosrdně a co nejtvrději. Pokud řekne něco ve smyslu že dost bylo nepřátelství a ruší svou mstu proti mně, tak odmítnu a drtím ho dál ještě tvrději. Drtím ho tak dlouho, dokud se nevzdá, nepoprosí o slitování, slíbí že už nikdy proti mně nebude bojovat, dá mi všechny své technologie, které snad nemám a všechny své peníze. Potom s ním podepíšu pakt. Nakonec mu vrátím některé ze základen, které jsem mu sebral a takto si vychovám věrného spojence. Pak už ho jenom hlídám, aby se už nikdy nepostavil proti mne a aby se z porážky už nikdy nevzpamatoval. Takto postupuji proti každé frakci, která by se postavila proti mně. Teď, když jsem s přehledem nejmocnější frakce na planetě tak se zaměřím na technologie, které mi umožní nastartování programu orbitálního rozvoje. Stavím tak mnoho hydroponických laboratoří, nessuských důlních stanic a orbitálních výměníků energie, kolik můžu upotřebit.

Poslední fáze

V této fázi už směřuji k tomu vítězství, které jsem vybral. Jestli chci dobýt svět, tak na všech svých základnách nastavím výrobu těch nejmodernějších útočných jednotek, a nechám je aby lezly ze základen jak na běžím páse tak dlouho, dokud nevyhraju. Jestli chci zakončit hru vědeckým vítězstvím, tak zkoumám všechny technologie vedoucí k Ascend to Transcendence (Přechodu k ryzí dokonalosti). K vítězství diplomatickou cestou buď musím vlastnit tajné projekty Empathy Guild a Clinical Imortality anebo dobýt většinu měst jiných frakcí. Potom iniciuji hlasováním o Nejvyšším Vůdci Planety a nechám se zvolit do této funkce.

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: