Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 32598
Zobrazení tento měsíc: 206
Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

ANO  

NE  

ANO  
NE  

NE  

ANO  

Zobrazit  

Oficiální stránka hry:
www.interplay.com/bgtales

Výrobce: 
Black Isle Studios

Distributor: 
Interplay Productions
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
Začínáte v malém rybářském městečku, cestou budete nakupovat různé předměty, plnit všemožné úkoly a nalézat mnoho předmětů. Podle mapy navštívíte také města, ocitnete se dokonce v rozpálené poušti, abyste se nakonec vrátili zpět do městečka, kde vás čeká rozhodující bitva s kultovními fanatiky. * Arduška *


Autor: Jan Eisler
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]
Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry

Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast

Návod předpokládá, že v datadisku pokračujete po dohrání BG, a používáte FinalSave pozici. Tedy - že se v Ulgoth's Beard objevujete hned na začátku. A hned tam se také podíváme.

Ulgoth's Beard a Ice Isle

V příjemném rybářském městečku se sice děje spousta podivných věcí, ale vás nemusí zezačátku nic moc zajímat. Pro ty nedočkavce mezi vámi doporučuji vypravit se do místního obchodu, kde si můžete nakoupit pár artefaktů za vaše nasyslené peníze (zajímavý je třeba Cloak of Displacement, ale takové terno to zase není). Hned na začátku vás čeká první sub-questík, který je jenom tak pro zahřátí. Na náměstíčku stojí váš dobrý známý Shandalar, kterému jste pozabíjeli všechny dcery. Abyste to odčinili, musíte se po rozmluvě s ním vypravit na ostrov "na severu" (ve skutečnosti je to na dohled od pobřeží, ale autoři neměnili mapu, takže to vypadá trochu komicky) a získat zpátky Shandalarův plášť. Není to nic moc těžkého, v bludišti nejsou žádné složité puzzly, jen trochu více lidských bojovníků, než jste zvyklí z minulých dungeonů. Projděte všechno, zabijte všechny a na konci najdete Dezkiela, kterému seberete Shandalarův plášť. Vyjděte ven, teleportujte se zpátky a promluvte se Shandalarem. Úkol je splněn. Mimochodem - můžete ho zkusit také zabít za nehorázně velkou zkušenost, ovšem za cenu drastického snížení reputace.

Balduran's Island

Mendas v domečku v jihozápadní části Ulgoth's Beard je taky tak trochu divný patron (samozřejmě kromě toho, že je to čistokrevný Loup Garou, ale to se dozvíte až mnohem později a možná bych to neměl prozrazovat), ale má pro vás zajímavý úkol, ze kterého si odnesete alespoň pěkné zážitky a trochu zkušeností. Když už nic jiného. První část úkolu spočívá v cestě do města Baldur's Gate a zcizení námořních map. Kýžený dům najdete snadno - je v severovýchodní části města a v původní hře byl nepřístupný. Teď v něm sídlí obchodníci, z nichž jeden má vytoužené mapy. Ty můžete získat třemi způsoby - brutálním, diplomatickým a zlodějským. Ten brutální spočívá ve vyhlazení veškerého osazenstva a sebrání mapy. Diplomatický je nejdelší a musíte kvůli němu promluvit s Ulfem v přízemí a s kapitánem Kieresem v prvním patře. Potom dojděte do hospody Blushing Mermaid, pomluvte s De'Trainonem a zaplaťte Kieresův dluh. Odměnou vám budou mapy. A konečně třetí, nejrychlejší způsob spočívá ve vyslání neviditelného zloděje (zlodějky) do domu a krádeži map z Kieresovy kapsy. Pohoda. V každém případě musíte dveře domu vypáčit, ale to by neměl být žádný problém. S mapami se vraťte k Mendasovi a pak se sejděte v docích.
Po zvratkůplné cestě na Balduranův ostrov a po ztroskotání vyhledejte vesnici a v severním domě na náměstíčku promluvte s velitelkou ostrova - Keishas Gan. Přislibte vyhlazení vlkodlaků (kdybyste tak věděli...) a vydejte se na sever ostrova. Tady najdete vrak lodi, ve které hnízdí nižší vlkodlaci. Vybijte je všechny a dávejte si cestou dobrý pozor na pasti - je jich všude až hanba! V horním patře je mimo jiné dvojka velmi silných vlkodlaků (když o tom tak přemýšlím, Wolfwere by se možná dalo přeložit lépe jako Dlakovlk), jejíž zabití je klíč ke splnění questu z vesnice. Až se do mírumilovné osady vrátíte, zjistíte na co jste naletěli a budete pro změnu bojovat s dalšími vlkodlaky ve vsi. Východ z vesnice je v domě na západě osady - dostanete se do tunelů, které musíte projít. Můžete celkem rychle, protože stačí jít pořád doprava. Dostanete se k lodi, kde vás čeká stará známá - zabijte ji a doplavte zpátky. U Mendase si vyzvedněte "odměnu".

Na ostrově najdete také pár nepříliš senzačních artefaktů (meč proti vlkodlakům je fajn, ale Drittzovy scimitary jsou lepší) a jestli jdete po subquestech, můžete si splnit ještě tři. Ten první vám zadá žena na náměstí ve vesnici a spočívá v přinesení jejího nemluvněte. To najdete u Karouga v nejvyšším patře lodi, ale jen v případě, že se promění ve vlkodlaka - když ho zabijete dokud je člověk (a jde to) z dítěte nic nebude. Druhý questík vám zadá elf v domě jižně od lodi (tam, kde se budete potkávat s přestrojenými vlkodlaky lákajícími vás do obskurních pastí). Knihu pro něj najdete v truhle v předposledním patře lodi. A konečně poslední subquestík, nebo spíše subquestíky vám dá děvčice trochu severně od náměstí ve vesnici. Budete jí muset přinést hromady věcí, z nichž většinu ale najdete v domečku výše zmíněného elfa. Odměnou vám bude dobrý pocit a přátelství - až se pak celá vesnice změní ve vlkodlaky a půjde po vás, ukáže vám vaše nová kamarádka dům s tajnou chodbou. Idylka.

Durlag's Tower

Největší a nejočekávanější sekcí datadisku je pochopitelně legendami opředená věž, o které se zmiňují už hobiti v Gullykinu. Než se tam vydáte, musíte se trochu připravit. V Ulgoth's Beard jsou celkem tři lidé, se kterými byste si měli promluvit. Tou první je Therella v jednom z domů - ta postrádá nerozvážného syna, který se ve věži ztratil. Druhou postavou je Hurgan Stormblade v hospodě u náměstí. Promluvte s ním o věži a dozvíte se něco o tajemné dýce, která je esenciální pro další děj. Konečně posledním charakterem je průvodce po krásách Durlagovy věže - Ike, u kterého si zaplatíte prohlídku tohoto architektonického skvostu. Až tohle vyřídíte, hurá na jih do věže.

Až přijdete do vyprahlé pouště obklopující věž a popovídáte si s několika Battle Horrory, pověsí se na vás Ike, který vás dovede až do věže. Uvnitř si prohlédněte exponáty a počkejte, až Death Knight ukončí návštěvní hodiny jedním dobře mířeným fireballem. Po téhle sprše zůstanete posledními návštěvníky a můžete si v klidu prohlédnout všechno to, co nestačili bandité nakrást. Horní patra věže můžete vesele prozkoumávat a možná v nich objevíte spoustu zajímavých věcí. Nutno ovšem poznamenat, že to není vůbec klíčové pro splnění úkolu, ale můžete si trochu nabušit zkušenosti v případě, že ještě nemáte dost. Ze zajímavých věcí najdete v horních patrech třeba Book of Wisdom, ze které bude mít váš klerik určitě radost (jestli máte Jaheiru, bude mít URČITĚ radost, protože získá další bonusové kouzlo). Můžete si také trochu zablbnout s bazilišky, kteří se sluní na střeše (Protection from petrification na nejsilnějšího bojovníka a jste v pohodě) a vyřádit se na pastech, kterými je celá věž prošpikována. Až budete mít dost, vraťte se zpátky do přízemí a sestupte do prvního patra podzemí. Nebude to určitě trvat dlouho a v severní zdi odhalíte skryté dveře - hurá do nich. Promluvte si s Bayardem a jděte východem na severovýchodě. Dejte pozor na pasti a hnedle budete v dalším patře.

První podzemí je také první pořádný oříšek - uprostřed levelu jsou čtyři strážci, kteří pro vás mají čtyři velmi zapeklité úkoly. Tady také poprvé v BG dojde ve větší míře na používání a dokonce kombinování předmětů, což je pozoruhodné zejména proto, že interface hry s něčím takovým naprosto nepočítá. Ale nevadí, však to nějak zvládneme. Jedna dobrá rada na úvod - projděte celé patro, pobijte všechny nepřátele a prozkoumejte všechny šuplíčky a přečtěte všechny knížky. V šuplíčcích najdete důležité věci a pár artefaktů a na konci věže budete skládat zkoušky z historie, ve kterých se vám znalost dějin věže hodí. Kromě toho mějte neustále zapnuté kouzlo/abilitu Detect Traps, ušetří vám spoustu zbytečných smrtí. Za jídelnou v jihovýchodní části bludiště najdete (za horou shapeshifterů) hlavici paličky (Mallet head). Uschovejte v suchu a teple mimo dosah dětí. Na jiném místě bludiště najdete topůrko (Mallet Stick), které spojíte s hlavicí na kovadlině. Za tajnými dveřmi najdete gong - udeřte do něj palicí a jeden questík je za vámi (Fear). Splnění dalšího úkolu (Pride) je snadné - stačí přečíst všechny knížky v kulaté místnosti a o splnění úkolu se můžete přesvědčit na jiném místě, kde se na oltáři objeví svítící pole. V tu chvíli s vámi bude chtít mluvit Durlag's Pride - pozorně poslouchejte a pak jen seberte drahokam pro splnění dalšího úkolu (Avarice). V hromadě pokladů v tomhle patře najdete také starobylý klíč. Ten sloučí k odemčení truhly, ve které najdete páku. Ve skříni tady je také hrozen vína, který budete určitě potřebovat. Teď už máte všechno pro podzimní sklizeň. Najděte místnost s parním strojem a "nahoďte" ho. Do lisu pak vražte víno a máte poslední úkol za sebou. Teď doporučuji SAVE a pak rozhovůrek se čtyřmi strážci, přičemž Love bude poslední. Pro dobrotu na žebrotu - za splnění tak komplikovaných úkolů vás čeká jeden z nejobtížnějších bojů v celé hře. V případě, že se rozhodnete bojovat férově. V případě že ne, můžete použít fintu - všechny svoje postavy schovejte za dveře jižně od místnosti se strážci a jednou postavou (samozřejmě s Boots of Speed) vydrážděte strážce a utíkejte, co vám síly stačí. Když se vám podaří nalákat trpaslíky na smrtící pasti na jihu místnosti, máte vyhráno i celkem bez boje. A mimochodem, až na klíč od dalšího levelu nemá žádná z těchto ultra-silných postav u sebe vůbec nic. Je to podobné, jako s partičkou na konci Baldur's Gate, v podzemí u Kevorase, až na to, že tam bylo bojovníků šest a tady vám dají zabrat čtyři.

V druhém patře vám určitě neuškodí, když si přečtete něco nového z historie v knížkách na zemi. Trocha čtení před divnými puzzly nikdy neurazí. Otevřené dveře vedou do místnosti se sochami. Socha v severní části otevírá dveře na severu - za nimi najdete cvičné dřevěné figuríny, se kterými se musíte chtě nechtě pokočkovat - každá z nich totiž otevírá jiné dveře v tomhle levelu. Socha na jihu v "síni tradic" potom otevírá překvapivě dveře na jihu, za kterými najdete několik dalších Wardstone (a další reinkarnaci Durlaga). Teď by měly být otevřeny dveře na severovýchodě, za kterými je trůnní sál - moc se neradujte, že je prázdný, jakmile vezmete helmu, strhne se slušná bitvička, na kterou se raději dobře připravte. Po boji (je každý generál) jděte dveřmi na sever do mučírny, kde si dejte zvlášť dobrý pozor na pasti, kterých je tady přehršel. Přijdete ke stěně, kde je v hrnci teleportační Wardstone. Seberte jej a teleportujte se dál. V místnosti s knihou jsou tajné dveře ve zdi, za kterými najdete v soše (pozor, kouše) další Wardstone. V místnosti s knihami najdete dole další tajné dveře, kterými projděte. Dávejte pozor na pasti, ignorujte falešné schody a v nejjižnější části mapy najdete konečně východ z tohoto patra.

Třetí patro je víceméně bojové a veskrze také velice pohodové. Projděte celou úroveň a pobijte vše - co hrdlo ráčí. Mimochodem, úvodní fireball přejdete nejlépe jednotlivě, a to tak, že si budete "házet" Boots of speed mezi členy party. Věřte, jde to. Až budete se vším hotovi, seskupte se na jihu úrovně u soch, které dobře radí. Cíl je jednoduchý - musíte vyčistit všechny čtyři elementální místnosti s elementálními mostry. Ledová je v pohodě, vzduch jakbysmet. Fission Slime ve vodním živlu zabijete jedině za použití ohnivých kouzel a šípů - konvenční zbraně sliz rozdvojují. Můžete sem jít v klidu s jediným kouzelníkem a třemi namemorovanými firebally. Pokud sliz odolá, zbytek doťuknete pomocí Flame Arrow. Nejtěžší boj je v ohnivé úrovni - Phoenix Guard patří k tuhým oříškům, ale jde to. "Skuteční" nepřátelé jsou tady jenom dva - lučištnice ale střílí šípy, ze kterých vznikají neustále se reinkarnující bojovníci, kteří navíc umírají s nepříjemným fireballovým efektem. Ideální je zabít lučištnici hned na začátku, nejlépe neviditelnou postavou a dobře mířenou ranou (co takhle zkusit zlodějský backstab?). Až vymlátíte všechno živé, budete přeneseni na šachovnici, kde vás čeká velmi zábavný boj. Pravidla jsou jednoduchá - zabít krále. Pohybovat se ale můžete jenom tak, jako figurky v šachu a vřele vám doporučuji, abyste se toho drželi. Postihy v podobě blesků nestojí za to. Dobrá strategie je vylákat nepřátele k sobě a pobít je v boji zblízka. Problém je ve chvíli, kdy vyrazí kouzelníci - za žádnou cenu neopouštějte svoje "právoplatná" šachová postavení a možná máte šanci. A ještě jedna rada - za žádnou cenu nenechte "pěšáky" dojít až na poslední políčko; proměnili by se na královny (kouzelnice), které umí velmi nepříjemně zatopit.

V posledním patře už na vás čeká Durlag a jeho hodiny historie. Teď se uvidí, nakolik jste byli pozorní při čtení knížek a prozkoumávání artefaktů, na které jste ve věží cestou narazili. Celkem třikrát se tady podíváte do místnosti s kompasem, kde budete muset odpovídat na různé otázky - otázek a odpovědí je tolik, že skutečně nebudeme plýtvat místem s jejich řešením. Buďte také trochu samostatní. Úroveň je velmi rozsáhlá a je doslova přesycená tajnými dveřmi a pastmi. Prošmejděte úplně všechno - a najděte všechny cesty do kompasové místnosti. Jsou to: Stone Golem severně od místnosti s hlubokou jámou v zemi, postel za runami severně odtud (strážce run můžete obejít, ale můžete zařízení také vypnout vložením Wardstone z téhle úrovně do zařízení trochu jižně odsud) a trůn, ke kterému se dostanete až potom, co z hlavní pokladnice v úrovni seberete rituální dýku (abyste sejf otevřeli, musíte zabít krále Ghoulů Graela ve stokách na jihu). Až potřetí zodpovíte otázku, ocitnete se před Durlagem - slibte mu pomoc a budete dovedeni do předsálí finální úrovně. Tady je trochu posmutnělá Clair De'Lain, která vám poví neveselý příběh o masakru její party. Dozvíte se také jeden docela slušný fígl na finální souboj. Vystupte po schodech na horu a připravte se na velkou legraci.

Souboj s Death Knightem je tak těžký, jak jen chcete, aby byl. Ta obtížnější varianta spočívá v přímé konfrontaci. Nevýhoda je, že pak budete čelit sami sobě, což není příjemné a pár lidí už se z toho zbláznilo. Ta snazší cesta pak zahrnuje vyslání neviditelné postavy k zrcadlu uprostřed úrovně a jeho zničení dříve, než Death Knight stačí kouzlit. Pak se totiž z rozbitého zrcadla začnou hrnout potvory, které se ale s vaším arch-nepřítelem také nebudou moc kamarádit. Zkrátka a dobře, udělejte to takhle, počkejte až se všichni pekelníci vymlátí mezi sebou a zbytek doražte. Osvobozením Islanne v téhle úrovni také splníte questík z Ulgoth's Beard a máte vystaráno. Hurá zpátky pro "odměnu".

Až se vrátíte do města, čeká vás bitka s kultisty, a to ať už jim nalezenou dýku předáte anebo ne. Až je srovnáte (se zemí), vydejte se do jejich doupěte napravo od náměstí (vstup získáte krví a mečem) a v podzemí na pentagramu si užijte poslední souboj s kultisty a také se smrtelně nebezpečnými démony Tanare. A co dál? Dál už jen čekání na další datadisk anebo na pokračování. Doufám, že jste se dobře bavili.

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: