Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - Black & White

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 34242
Zobrazení tento měsíc: 87
Black & White

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

ANO  

ANO  

ANO  
ANO  

ANO  

ANO  

Zobrazit  

Oficiální stránka hry:
www2.bwgame.com

Výrobce: 
Lionhead Studios

Distributor: 
Electronic Arts
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
Nejdůležitějšímy činiteli v této strategické hře jsou obyvatelé vesnice, s jejich počtem roste vaše síla a moc. Celý princip hry spočívá v tom, že se musíte o ně dobře starat a to už od jejich narození, přes těhotenství žen o jejich rozmnožování. Dodávejte jim životní sílu, zajišťujte jim přísun potravy. Naučte se všechna kouzla a také vodit a ovládat svá zvířátka. Hra je velmi těžká a náročná. * Arduška *


Autor: Sup
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]
Black & White - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry

Black & White

Jestliže se chcete dovědět o této hře víc podívejte se na tyto stránky

Vesnice a vesničani

Vesničani

Bez nadsázky si povězme, že vesničané jsou ten nejdůležitější prvek celé vesnice. Bez nich se skutečně nic neděje. Naštěstí vám samovolně nevyhynou, takže klid. Nezapomeňte, že vesničané jsou ekvivalent vaší moci. Čím více jich míte, tím jste silnější. Jejich víra vám umožňuje sesílat kouzla.

Vlastnosti

Každý vesničan má tři základní vlastnosti, jsou to věk, život.síla a únava (a ženy ještě ukazatel těhotenství). Zatímco s věkem toho moc nenadělají, o další dvě se postarají samostatně (krmením, spánkem...).

Věk

Dítě je při narození staré 1 rok. Každé 3 minuty uplyne jeden rok a vesničan se dožije tak 70-80 let. Takže průměrně přežije vesničan asi 3-4 hodiny reálného času, za předpokladu, ovšem, že neskončí jako potrava pro Kreatůru nebo jako oběť.

Dětem (pod 16) nelze určit profesi a důchodci (nad 55) nějak ztrácí vůli pracovat, ale obě tyto skupiny rády křepčí (tančí). Takže hoďte nějaký kámen do středu vesnice, aby měly okolo čeho tančit.

Když člověk zemře (z jakýchkoliv důvodů) na zemi zůstane mrtvolka, byť krátce. Pokud máte hřbitov, kostra zmizí a na hřbitově se oběví náhrobek. Než mrtvola zmizí, můžete ji obětovat, aniž byste se lidem jevil jako zlý Bůh.

Životní síla

Životní síla je reprezentována procentuelně a snižuje se zejména po nějaké katastrofě (ačkoliv práce ji též snižuje, byť minimálně). Životníé síla se regeneruje spánkem, nejlépe pod střechou. Porod lehce snižuje životní sílu. Pokud se životní síla člověka sníží pod 30%, začne mít problémy s chůzí. Pod 10% už se jen plazí a kašlou a brzy podlehnou smrti, pokud je nedáte domů nebo nevyléčíte kouzlem Heal, což vám přidá na váženosti. Když životní síla spadne na 0%, člověk zemře. Pokud nejde o nadpřirozenou smrt, stane se to až ve vysokém věku. Mrtví se za několik okamžiků vypraví na hřbitov, jejich zbytky zmizí. Pokud je uchopíte do ruky, zůstanou v ní po neomezenou dobu.

Únava

Práce je únavná - to ví každý. Když není člověk unaven, má únavu na 100% (divné, že?). Když je únava už neúnosná (tedy malá) vesničan se vypraví hledat potravu, po jejímž požití únava zcela zmizí. Pokud je vesničan zcela (0%) unaven, nezemře, ale není schopen pracovat. Toto se naštěstí moc často nestane, protože je jistě zásobíte dostatkem jídla.

Těhotenství

Žena může otěhotnět, pokud je ustanovena jako množitelka (breeder) nebo ji navštíví množitel. Těhotná žena si zaleze do domu a spí, než porodí. Pokud dům nemá, spí venku. Pokud chcete, můžete ji poslat do práce, aniž by to ohrozilo její zdraví. Čerstvě narozené děti jsou automaticky umístěny ve školce (creche). Při porodu si žena lehne na zem a vedle ní se objeví jeden rok staré, oblečené dítko (Zázrak!). Žena pak nějakou dobu neotěhotní, pokud není určena jako množitelka.

Nicnedělání x Zevlování

Pokud nějaký vesničan zevluje, nemá dočasně co dělat (např. tesař, protože se nic nestaví ani neopravuje). Tento stav netrvá věčně, po určité chvíli zevlování si človíček najde jinou práci.
Nic nedělající vesničané nejsou určeni jako řemeslníci a jsou připraveni dělat cokoliv, v momentě, kdy to bude jejich vesnice potřebovat. Tito nemakačenkové se účastní tance kolem artefaktů nebo Kreatůry.

Tanec

Pokud jsou vesničané okouzleni Vaší Kreatůrou, přestanou v práci a uctívají ji. To generuje malé množství víry, ale pořád lepší než nicnedělání. Tančící jsou zpravidla děti a důchodci.
Pokud je Kreatůra potěšena činy vašich vesničanů, může gestem přivolat další a sama vést tanec. Pokud do centra vesnice dáte kámen, nic nedělající kolem něj můžou tančit (hlavně při soumraku/úsvitu). Tento kámen se po určitém čase stane artefaktem (vsakuje se do něj víra tanečníků). Artefakt může uskladněnou víru uvolňovat, pokud ho třeba přemístíte na náměstí neutrální vesnice.

Vesničané často tančí kolem objektů, s kterými jste pohybovali, ať už je to cokoliv - například kus plotu, míč...zkrátka cokoliv.

Touhy

Touhy vesničanů poznáte podle vlajek, jež vlají na skladišti (village store). Čím je vlajka výše, tím silnější je touha. Zlý Bůh si nemusí dávat příliš pozor na toto, neboť lidí se zpravidla udrží naživu sami, ale je lépe občas provést kontrolu. Dobří Bohové by se měli snažit udržet vlaječky pod polovinou jejich dráhy, ale rozhodně nejsou povinni snížit všechny na nulu. Pokud, totiž, budete neustále plnit požadavky svého lidu, zleniví a budou chtít ještě víc. Zlí Bohové mohou snížit touhy tím, že obětují pár chudáků. Obě cesty (zlá i dobrá) potřebují dostatečnou populaci a tudíž není od věci mít dostatek množitelů, aby jste si například neobětovali celý národ. Pokud jste zlý a vaše Kreatůra vás obtěžuje svým hladem, pak ji naučte jíst vesničany. Obecně, být dobrý, znamená mnohem víc práce. Výjimkou budiž modlící se u vašeho oltáře. tito se umodlí až k smrti hlady, a tudíž jim vedle oltáře nasypte nějaké to obilí a oni se nakrmí.

Vesnice

Kliknutím pravého tlačítka na střechu budovy zjistí, kolik lidí v domě (domech) žije. Pokud seberete vesničana, modrý symbol nad domem značí, že tam přebývá. Hřbitov nestavte uprostřed vsi, spíš na okraji.

  • Dílna - Village Workshop - staví polotovary budov. Vyrobené polotovary budov se skladují na dvoře a pokud je dvůr plný, výroba dalších neprobíhá. Pokud dílnu nemáte a touha vesničanů po expanzi je vysoká, sami postaví domy.
  • Územní plánování - vesničané se pohybují po svých krátkých nožkách a tak je moudré zkrátit jejich trasy co nejvíc, aby se ušetřil čas. Postavte dílnu poblíž skladiště a pole také, ať se zbožím nemusí jít přes celou ves. Pokud chcete/můžete, můžete jim vypomoci kouzlem teleportace. Div (wonder) nemusí být ve středu vesnice, protože k němu nikdo nechodí a tudíž by tam jen zabíral místo. Zasaďte si nějaké stromy do centra vsi - dřevorubci je neskosí a obyvatelé budou spokojenější, protože budou žít v hezčím prostředí. A Světlušky vám občas ke stromu (nebo kamenu) položí nějaké kouzlo.
  • Sklad - Village Store - je místo, kde se skladují jediné 2 suroviny této hry, jídlo a dřevo. Čím plnější, tím lepší a plnit můžete třeba kouzly Jídlo a Dřevo.
  • Výsadky - nejrychlejší způsob, jak rozšířit svůj vliv je vyrobit nové centrum vsi. Seberte jeden polotovar, odneste ho mimo sféru svého vlivu a během těch několika sekund, co máte možnost, zasaďte polotovar. V momentě, kdy se polotovar uchytí, získáte na tomto území vliv. Pošlete tam nějaké stavitele a aby vaše nové město nevymřelo, pošlete tam nějaké lidi a množiče.
  • Místo uctívání - Worship site - je místo, kde se za vás modlí, čímž vám dodávají sílu ke kouzlení. Musíte své modlící se lidi zásobit jídlem, aby nezemřeli hlady a také není od věci je občas vyléčit kouzlem Heal, aby nebyli unavení. Množství modlících se lidí se určuje vysouváním/zasouváním totemu. Toto je také místo, kde se konají oběti. Pusťte člověka na oltář a uvidíte.
  • Artefakty - skála, ohrada, míč...to všechno se může stát artefaktem, pokud kolem začnou vesničané tančit a ukládat tím víru do předmětu. S rostoucím množstvím uložené víry začne předmět zářit - to znamená, že se z něj stal artefakt. Pokud necháte lidi tančit okolo artefaktu skutečně dlouho, objeví se na něm váš Božský znak, což znamená, že je to opravdu silný artefakt. Artefakty jdou použít ke konvertování nevěřících - takový zářící kámen vržený v noci na náměstí udělá své. Víra v artefaktu se tímto vyčerpává - jde však opět dobít.

Řemeslníci

Řemeslník se z člověka stane tak, že ho vezmete a dáte do blízkosti objektu jeho budoucí živnosti (dřevorubce ke stromu, farmáře k poli, rybáře k moři) a poté, co se objeví ikona živnosti, ho pustíte. Pokud nebudou mít co dělat, pravděpodobně se půjdou modlit. Lidé budou pracovat na svoji obživu i pokud z nich neuděláte příslušné řemeslníky, ale takhle je to, abychom tak řekli, jistější.

Množič

Množiči "vyrábí" děti. Dokud je v nějakém domě místo, probíhá množení. Těhotenství není vždy úspěšné, záleží na věku, i když občas i 70ti letá dáma má dítě. Pokud chcete jistý úspěch, vybírejte jedince mezi 20-30 lety. Množička si vždy nechá udělat dítě, pak je 9 měsíců těhotná (asi 2 minuty) a pak hned může znova. Je ale lepší, určit jako množiče muže, protože jim není proti srsti sjet třeba půlku vesničanek a to je pak teprve ten správný kolotoč. Je tedy lepší nastavit 1-2 muže jako množiče, čímž dosáhnete pozvolného nárůstu populace.

Farmář

Můžete myslet, že výroba jídla je stejně důležitá jako výroba dětí, ale to není pravda. Jídlo můžete vyrobit kouzlem, děti jdou stvořit pouze jedním způsobem. I když nikoho jako farmáře neurčíte, někdo vždy na poli makat bude. Pro jistotu udělejte tak 3-4 farmáře, aby se vesnice nestala závislou na vašich kouzlech. Farmářům můžete pomoci kouzlem Water, že jim zalejete pole. Nebo ještě lépe, naučte to Kreatůru, ať taky něco dělá.

Rybář

V mořích okolo ostrova jsou ryby. Můžete je svou Božskou rukou vytahovat a dávat do skladu, je však lepší, určit pár rybářů, ať to dělají sami.

Stavitel

Pokud je budova poškozena nebo se staví nová, většinou to dělá stavitel. Nemůžete přímo postavit budovu, jen určit, kde bude stát a čekat, než ji stavitelé vyrobí. Je dobré přinést jim dostatek dřeva, aby si pro něj nemuseli chodit. Přebytečné dřevo pak odnesou dřevorubci. Stavitelé se, pokud nemají co dělat, ujmou jiné práce, takže na ně nemusíte dohlížet.

Řemeslník

Pokud člověka upustíte poblíž dílny, stane se z něj řemeslník. Tito se zabývají tím, že do dílny nosí dřevo a pak vyrábí polotovary budov.

Misionáři a obchodníci

Pokud chcete, aby sousední vesnice věřila ve vás, použijte misionáře či obchodníka. Vezměte vesničana a přeneste ho do sousední vesnice, žlutá ikona vám napoví, kdy ho pustit.

Ostatní

  • Pastýř - nemůžete ho určit, stvoří se sám. Pokud je poblíž vaší vsi stádo zvěře (krávy, prasata, koně), jeden z vesničanů MŮŽE vzít pastýřskou berlu a jít se o ně starat. Pastýř bude zvířátka porážet a maso nosit do skladu. Není ve vaší moci z někoho udělat pastýře.
  • Tanečníci - Tančící obyvatelé nabíjejí artefakty a celkově posilují víru, avšak je to na nich - vy je tančit nepřinutíte, ani kdybyste je do moře házel. Jediné, co můžete udělat, je dát jim přístup ke Kreatůře (aby se mohla také účastnit) a kameni, coby budoucímu artefaktu.

Víra

Víra je jeden ze základních kamenů hry. Musíte si přiklonit víru prostého lidu, abyste pro sebe získali vesnici. Také musíte zajistit, aby věřili ve vás ve vašich vlastních vesnicích. Jsou tisíce způsobů, jak si zajistit víru. V této sekci vám poskytneme pár tipů.

Konvertování

Váš úspěch při konvertování bude do značné míry rozhodovat, zda se vám podaří dohrát poslední tři země této hry. Nezapomeňte, že pokud budete ten samý zázrak opakovat donekonečna, lidi to omrzí a vy ho budete dělat zbytečně. Každého nebaví sledovat, jak okolo letí už 26 člověk nebo kámen. Tak teď těch pár tipů, jak dostat víru nevěřících:

  • Vyrobte si artefakty. Počkejte až se na nich objeví váš symbol a pak je přemístěte do cílové vesnice.
  • Hoďte artefakt do vesnice, ať se pěkně kutálí a převaluje, to dělá dojem.
  • Zjistěte, po čem lidi touží a dejte jim to. Ukradněte jim jídlo a za chvilku jim ho vraťte.
  • Házejte vesničany.
  • Fireball v noci v místě, kde je hodně lidí udělá svoje.
  • Hoďte strom přes vesnici. Nejlépe hořící strom.
  • Použijte vodu na zalévání jejich polí, lidí a hasení ohňů. Zapalte dům a uhaste ho.
  • Vylečte nemocné.
  • Přiveďte Kreatůru do vesnice. Přivažte ji ke skladu aby kouzlila jídlo a dřevo. Přivažte ji k centru vesnice aby dělala triky, léčila llidi a vedla je v tanci (použijte compassion leash). Nejprve ji, ale naučte kouztla food, wood, water a healing. Kouzlo okřídlená potvora (winged creature) je též velice účinné.
  • Rozbij budovy a pak je oprav.
  • Okřídlená potvora je pokaždé skoro za 100 jednotek víry. Naučte Kreatůru přivolat ji, v 2. a 5. zemi jsou podstavce tvořící toto kouzlo.
  • Stvořte štít nebo přivolejte bouři.
  • Terorizujte ves blesky a uhaste vzniklé plameny.
  • Kouzlo Megablast do centra vsi.
  • Použijte kouzlo Enlarge na vaši Kreatůru a pošlete ji tam zvětšenou.
  • Ve 3. zemi házejte neviditelné lidi po vsi.
  • Stvořte kouzlem les a pak dejte dřevo do skladiště.
  • Obdarujte je. Co takhle nějaké polotovary budov?
  • Najděte nemocné a vyléčte je.
  • Zapalte školku. Brutální, ale účinné. Pak ji uhaste a hoďte okolo kámen, aby viděli, že se staráte.
  • Je spousta jiných možností - tak experimentujte.

Posilování víry vašich věřících

Není to jen o tom, jak odloudit nepřátelskému Bohu lidi, je to i o tom, jak zabránit jim udělat to vám. Pár rad:

  • Léčete nemocné.
  • Mějte ve vsi Kreatůru (compassion leash!) a přivažte ji buď ke skladu nebo k centru, aby dělala užitečné kousky.
  • Nejprve vyléčete nejnemocnější, dostanete víc víry.
  • Věnujte pozornost přáním vesničanů i jejich slovním odezvám. Chtějí více dětí? Určete množiče. Nemají kde bydlet? Postavte domy.
  • Také nadpřirozené věci vám získají respekt. Hoďte občas skálou nebo fireballem. Pokud jste zlý, můžete začít pálit věci a/i lidi.
  • Zalijte pole. Uhaste ohně.
  • Zvětšete Kreatůru kouzlem Enlarge a pusťte ji do vsi.
  • To jsou jen příklady. Upevňujte svoji víru, jinak vám přebere lidi jiný Bůh. Navíc to rozšiřuje vaši sféru vlivu

Kouzla

Kouzla jsou vaší prodlouženou rukou na (Z)zemi. Můžete jimi trestat nevěřící, odměňovat věřící a jiné, podobné kratochvíle. Naleznete zde všechna kouzla s krátkým popisem. Nezapomeňte ale, že ne všechna jsou dostupná na každé úrovni.

Jídlo

Toto kouzlo naplní váš sklad chutným obilím. Můžete tudíž přesměrovat činnost vašich lidiček jinam. Hodí se též ke konvertování nevěřících - ukradněte jim všechno jídlo a pak, až budou hladovět jim vykouzlete. Japonský zázrak (wonder) snižuje chuť vašich poddaných - budou tedy méně jíst a Norský zázrak zvyšuje účinnost tohoto kouzla.

Dřevo

Skvělé kouzlo, neboť dřeva není nikdy dost. Pokud můžete do skladu dostat 200 000 jednotek dřeva, učiňte tak, ono se to celkem rychle zužitkuje. Keltský a Norský zázrak zvyšuje účinnost tohoto kouzla.

Léčení

Léčete své nemocné, je to bonus k víře a ještě vám nezemřou. Naučte svou kreaturu toto kouzlo, bude sama léčit vaše věřící nebo dokonce konvertovat nevěřící. Japonský zázrak zvyšuje účinnost tohoto kouzla.

Voda

Hodí se k zalévání polí a stromů (rychleji rostou) a k hašení požárů. Nezapomeňte si jich někde pár schovat, pokud byste museli hasit něco většího (les).

Fireball

Útočné kouzlo - zapaluje budovy a lidi. Vrhání po nepřátelských budovách vřele doporučeno. Házená fireballů za noci NAD (ne na) vaší venicí zvyšuje víru. Existují 2 silnější varianty: silnější (fireball increase) a extrémní (fireball extreme).

Blesk (Lightning)

Užitečný jako útočné kouzlo nebo na posílení víry poddaných. V druhém případě si uvědomte možné škody a minimalitujte je (např. deštěm uhaste ohně). Indiánský zázrak zvyšuje sílu bleků, dále existují 2 silnější varianty: silnější a extrémní .

Bouře

Bouře vytváří déšť (tedy vodu), blesky a občas některá i tornádo.

Fyzický štít

Ochrání váš lid před fyzickým útokem (včetně meteorů a fireballů). Vaši věřící mohou držet štít vztyčený, ačkoliv nemůžete čekat, že by vydržel delší metání fireballů. Pokud štítem chráníte neutrální vesnici, zvýší to víru ve vás. Tibetský zázrak zvyšuje účinnost štítu.

Spirituální štít

Vadí vám cizí kreatura ve vaší vsi? Nebo jak vám počítač krade jídlo, dřevo a víru vašich lidí? Vztyčte spirituální štít a zamezte veškerým nadpřirozeným věcem ve vstupu na váš "pozemek". Tibetský zázrak zvyšuje účinnost štítu.

Les

Na určeném místě začnou růst malé stromečky, postupně vznikne hustý les. Mnohem méně efektivní než kouzlo dřebvo, ale pokud dřevo nemáte, pak je to lepší než nakopat.

Okřídlená mrcha (winged creature)

Jedno z nejzajímavějších kouzel hry a nejlepší na strhávání víry bezvěrců. Sice je celkem drahé, ale za každé zakouzlení dostanete až 100 víry. Použijte generátory kouzel v 2. a 5. zemi a naučte svoji malou (velkou) mršku toto kouzlo. Egyptský zázrak zvyšuje účinnost tohoto kouzla.

Vlčí smečka (pack of wolves)

Jakýsi protiklad okřídlené mrchy.Vyvolává též velkou víru ve vás a vaše schopnosti, ale na druhou stranu se může stát, že poté, co vesnicí smečka projde, nezůstane nikdo, kdo by věřil. Ideální pro zlé hráče.

Teleport

Přenos mezi dvěma místy. Používejte k urychlení práce vesničanů nebo k přenesení vaší kreatury přes potenciálně nebezpečná místa. Egyptský zázrak snižuje cenu kouzla.

Megablast

Nejrychlejší způsob demolice čehokoli. Toto kouzlo zlikviduje prakticky vše ve svém dosahu. Pokud chcete skutečně hodně zapůsobit na bezvěrce, sekněte megablast na náměstí, pokud možno s velkým počtem diváků. Zlým hráčům se doporučuje zacílit školku (creche). Aztécký div zvyšuje sílu megablastu.

Váš mazlíček

Výběr zviřátka

Zde je seznam (snad) všech zvířátek, které můžete pojmout za svého mazlíčka. Některá jsou na výběr na začátku hry, některá po splnění určitého úkolu a některá musíte odblokovat stažením upgrejdu.

  • Opice (ape) - Je dostupná hned na začátku hry; je to jedno ze zvířat, které si můžete vybrat bez jakýchkoliv úprav. Silné stránky: síla, inteligence, rychlé reakce.
  • Medvěd hnědý - Najdete ho v 5.zemi. Můžete ho získat po splnění sekundárního úkolu "Swap to Brown Bear". Úkolem je zbavit vesnici smradu - jedná se o odstranění medvědích shitů z blízkého lesa. Jako odměnu si můžete vzít méďu.
  • Kráva - Je dostupná hned na začátku hry. Silné stránky: inteligence, (po zhubnutí i síla a rychlé reakce)
  • Lev - Splňte úkol vlka Stanleye v 5.zemi, abyste získali lva.
  • Lední medvěd - Jedná se o úkol o 2 částech. Nejprve musíte úspěšně vypravit průzkumnou výpravu v zemi 1 (dejte jim dřevo, obilí a maso) a následně v 5.zemi se vám oni průzkumníci vrátí. Klikněte si na stříbrný svitek a medvěd vám budiž odměnou.
  • Ovce - Splňte úkol Lost Flock (1.země) s jednou změnou - doneste farmářovi všechny ovce (poté, co jich donesete 5 tak dostanete dřevo, ale pokračujte, je jich více, viz. průvodce 1.zemí). Poté, co vrátíte všechny ovce, můžete jednu znárodnit.
  • Tygr - Základní zvíře dostupné ze začátku hry. Silné stránky: síla (+nedostatek inteligence?)
  • Želva - Splňte úkol Fish Puzzle ve 4.zemi, abyste mohli mít želvu.
  • Vlk - Vlka potkáte na konci úkol Treacherous Path (4.země). V originální verzi nejde úkol splnit a vlk získat, čili si hru nejprve patchněte a pak se mrkněte na řešení.
  • Zebra - Splňte úkol Riddles v 2.zemi.

Interakce

      Zvíře reaguje na dotek ruky. Najeďte nad něj a stiskněte pravý čudlík myši a můžete se podívat, jak je na tom, případně ho odměnit či potrestat. Odměna či trest by měla následovat okamžitě po akci zvířete, později by nevědělo zač to je.

  • Odměňování - pokud uvidíte něco, co chcete, aby zvíře dělalo, pochvalte ho - čím více se vám to líbí, tím víc. Nechvalte ho za každou pitomost na 100%, pak by zlenivělo a dělalo jen ty jednoduché blbiny. Nechvalte zvíře, pokud něco drží, zpravidla to totiž sežere - i když je to třeba člověk. Pokud chcete zvíře naučit na jeden druh potravy, tak ho po pozření této potravy pohlaďte po břiše (stačí 10%). Jednou nestačí, ale ono to časem pochytí.
  • Tresty - Slouží k tomu, abyste zvíře odnaučili něco dělat. Tedy pokud chcete být hodný (zlý Bůh by měl po sežrání vesničana zvíře odměnit). Pokud zvíře potrestáte za zívání, když není moc unavené, zvykne si méně odpočívat a bude činorodější. Pokud si ukazuje na tlamu a nemá ještě velký hlad, facka ho též usměrní. Tím si můžete vychovat činorodé a silné (+hubené) zvíře. Nebo samozřejmě líného, rozežraného parchanta... Stejně jako u odměn využívejte plnou škálu trestů - věc kterou nemůžete vystát potrestejte více než jen nějaký drobný přečin

Vodítka

Vodítka pomáhají řídit zvíře a formovat jeho osobnost a chování. Dokud není zvíře skutečně dobře vycvičeno, pak navrhuji ho z vodítka raději ani nepouštět.

Pokud s vodítkem někam kliknete, zvíře se tam vypraví. Pokud vodítko k něčemu připevníte, bude se váš mazlík pohybovat vlastně kamkoliv, tedy pokud vodítku ručně neupravíte délku. Máme k dispozici 3 vodítka:

  • Vyučovací vodítko - Má diametrálně odlišnou funkci než ostatní dvě. Když chcete naučit zvíře opakovat něco po vás, přivažte ho na toto vodítko a zaujměte jeho pozornost (ono se toho moc nenaučí, když bude vandrovat kdesi v pustině a vy budete šaškovat ve vsi...). Abyste upoutali pozornost, klikněte na zem poblíř zvířete. Pokud je zvíře zvědavé (curious), pak se učí rychleji.
  • Vodítko laskavosti (... of compassion) - pokud chcete, aby váš prostý lid netrpěl, používejte toto vodítko, než bude zvíře řádně vycvičeno. Je štědřejší a má raději lidi. Pokud ho tímto uvážete ke skladišti, bude čarovat suroviny (umí-li to). Pokud ho uvážete k centru na delší dobu, bude třeba i tančit s lidmi a jeho určení e přiblíží k "dobru".
  • Vodítko zlosti (...of aggression) - Zvíře vládne mečem a bičem (obrazně). Čím déle bude na tomto vodítku, tím větší neřád bude. Pokud zvíře drží něco, co chcete hodit, vezměte ho na vodítko a klikněte někam - zvíře tam s největší pravděpodobností předmět hodí. Bude se též více bavit nakopáváním vesničanů.

Průvudce úkoly

První svět

Považuj první zemi za jakési cvičiště. Mnohé z úkolů mají zvýšit tvou schopnost pohybu, ovládání hry, naučit tě zacházet s kouzly, trénovat potvůrku, házet šutráky. Splň co nejvíce Silver Scroll úkolů abys získal co nejvíce znalostí kouzel - déšť, jídlo, hojení. Na konci první země bys měl potvůrku naučit déšť, jídlo, hojení a hojení zesilující zázraky - bude se ti to hodit v dalších zemích. V závislosti na stylu tvé hry se bude i tvá potvůrka chovat k vesničanům (chceš aby je jedla, nebo se k nim chovala hezky). Nauč svou potvůrku základy používání skladu. Uvidíš, že později se ti její zkušenosti budou hodit.

1. zlatý svitek: Vyber si svou potvůrku

Časem si jistě na způsob ovládání hry zvykneš, nebo si ho můžeš upravit v menu hry. Před tím než klikneš na první zlatý svitek, můžeš zkoumat ostrov a třeba jen tak pozorovat vesničany. Dokud nedokončíš první úkol zlatého svitku a nevybereš si potvůrku, nebudeš mít přístup k mnohým stříbrným svitkům. Klikni na zlatý svitek nad velkou vesnickou branou, abys potkal Sable, trenérku potvor. Než tě Sable odvede k potvůrkám, musíš vrátit 3 kameny na podstavec umístěný před branou. Sable ti ukáže směr k prvnímu kameni. Přesuň se na místo kde hra začala, tam nalezneš první kámen, seber ho a odnes ho na podstavec. Sable ti pak řekne co dělat dál.

2. zlatý svitek: Ztracený bratr

Úkol ztracený bratr následuje po začátku úkolu vyber si svou potvůrku. Sable ti ukáže cestu ke zlatému svitku na farmě. Klikni na svitek a uslyšíš ženu farmářku, jejíž bratr je nemocný a ztracený v lese, když jí ho vrátíš dá ti ten kámen který potřebuješ. Je několik způsobů jak tento úkol dokončit. Jestliže jsi hodný bůh, jednoduše najdi jejího bratra v lesíku za průsmykem. Odnes ho zpět na farmu. Farmářka ti poděkuje a dá ti 2. kámen a můžeš ho rovnou odnést na podstavec. Jestli se chceš dát na stranu zla, zabij bratra (hoď ho třeba do vody) a vrať se abys sestře řekl špatnou zprávu. Nebo se na vše vykašli a farmu rovnou znič a vem si kámen hned.

3. zlatý svitek: Sochař

Sable ti ukáže cestu k sochaři. Klikni na zlatý svitek u sochaře. Sochař ti řekne, že ti poslední kámen který potřebuješ sám vyrobí, ale musíš mu přinést speciální kámen, který najdeš ve starém poustevníkově dole. Najdeš ho u pobřeží nedaleko tvé vesnice. Až mu ho přineseš, začne hned pracovat, tak chvíli počkej. Až bude hotov vezmi výrobek a odnes ho opět na podstavec před branami. Sable teď otevře bránu a odvede tě na místo kde si vybereš svou potvůrku :). Můžeš volit mezi opicí, krávou, nebo tygrem, jejich popis najdeš v sekci titáni. Pokud si stáhneš v sekci download - unlock creature další potvůrky, budeš si moci vybrat během hry později i jinou.

4. zlatý svitek: Nauka o potvůrce část 1

Tento svitek tě naučí základy interakce s potvůrkou. Sable tě nejdříve naučí jak ji krmit a trestat, když se nechová podle tvých představ. Dostaneš instrukce o práci s vodítky včetně praktické výuky. Naučíš se třeba jak potvůrku cvičit, aby nepojídala vesničany, kam není dobré chodit dělat potřebu, jak kouzlit zázraky a mnohé další užitečné věcičky. Dostaneš informace o jednotlivých typech vodítek. Například když svou potvůrku přivážeš duhovým vodítkem ke skladu, bude se chovat hezky (nezávisle na tom jaká opravdu je), bude např. zásobit sklad potravinami a dřevem. Naopak přivážeš-li potvůrku na kovové vodítko, bude zlá, ať už by to byla třeba ta nejhodnější potvůrka ve vesmíru.

5. zlatý svitek: Nauka o potvůrce část 2

Další část výuky začne, když klikneš na svitek za tvým chrámem. Je umístěn u ústí údolí, které vede k veliké potvoře. Klikni na svitek a poslechni si něco o té obrovské potvoře potulující se v údolí. To která potvora v údolí je závisí na tom jakou sis vybral ty. Jestli máš krávu, bude to ovce, jestli tygra bude to lev a jestli máš opici bude to medvěd. Použij lano a přiveď svou potvůrku k velké potvoře, ta tě naučí jak bojovat. Klikni na potvoru uvnitř kruhu pro útok, nebo na svou potvůrku pro obranu. Můžeš také nakreslit gesto pro speciální tah (hvězda v pravém dolním rohu obrazovky).

6. zlatý svitek: Nauka o potvůrce část 3

Po krátké pauze klikni na zlatý svitek poblíž velké potvory a následuj jí přes Aztéckou vesnici. Kreatura ti ukáže důležitost věřících, jak je získat a jak kouzlit zázraky. Tento úkol musíš dokončit dříve než se tvá potvůrka naučí jak kouzlit zázraky. Když použiješ kouzlo jídlo na Aztéckou vesnici, uč to také tvou potvůrku (musí být poblíž a vše vidět). Pokračuj v působení na vesničany doplňováním zásob do skladu nebo jinými postupy dokud vesničani nespustí ohňostroj - to znamená, že lidé ve vesnici v tebe začali věřit. Nyní máš vesnici pod kontrolou a tvá sféra vlivu se příslušně rozšíří.

7. zlatý svitek: Nauka o potvůrce část 4

Po získání informací o věřících neklikej hned na další zlatý svitek. Použij vodítko a přivaž svou potvůrku ke spřátelené potvoře pro získání dalších informací. Následuj průvodce na vrcholek, kde se objeví bůh Nemesis. Po té co se dozvíš vše potřebné utíkej od kamaráda, abys předešel útoku boha Nemesis. Tvá potvůrka bude zraněna, použij kouzlo hojení na léčení zranění. Příchod Nemesis signalizuje konec první země. Průchod do další země se otevře poblíž tvé vesnice, zatímco bouře bude ničit domy v tvé vesnici. Nad průchodem se objeví zlatý svitek. Neklikej na něj dokud nebudeš plně připraven vstoupit do další země.

Stříbrné svitky v prvním světě

1. stříbrný svitek: Házení šutrákama

Házení kameny je první stříbrný svitek, který objevíš. Je umístěn přímo za tvým chrámem. Je to jednoduché, ale důležité - osvětlí ti to používání fyzikálního enginu hry. Nemysli si totiž, že shodit kamenem kámen umístěný na špičatém pilíři je nějaká hračka. Seber jeden z kamenů, hni myší nazpět a poté dopředu a přitom drž stisklé tlačítko myši, uvolni ho během jejího pohybu vpřed. Vyzkoušej různé rychlosti a vzdálenosti, abys viděl jak se šutr bude chovat poté co opustí tvou božskou ruku J Hod nízkým obloukem jistí nejlepší výsledky. Házej dokud se ti nepodaří kámen z pilíře srazit. Za odměnu pak dostaneš plážový míč. Můžeš pokračovat v házení i pak a dostaneš za odměnu některé zázraky na jedno použití, můžeš také zacílit na nějaké to stavení, to pokud budeš chtít být zlý.

2. stříbrný svitek: Námořníci

Svitek najdeš po prohledání pobřeží poblíž rozestavěné lodi. Uslyšíš krátkou písničku od námořníku sedících poblíž. Dozvíš se, že námořníci si neuvědomili, že na svou skvělou loď budou potřebovat tolik dřeva. Naber nějaké ve skladu ve vesnici (tak 1500-2000) a dones ho námořníkům. Námořníci začnou opět zpívat, že s sebou potřebují také nějaké zrní, dones jim ho ze skladu - ať mají radost. Poté co jim ho doneseš začnou zas zpívat, že by chtěli také nějaké to maso. Dones jim dva kusy nějakého dobytka (třeba z vesnického prasečáku). Námořníci teď spokojeně odplují (scéna jak z Titaniku) a za odměnu ti nechají kouzlo zalévání. Nauč ho kouzlit i svou potvůrku dříve než opustíš první zemi. Samozřejmě, být hodný bůh nemusí být něco co tebe zajímá. Pokud tě kouzlo zalévání nezajímá můžeš námořníky třeba pozabíjet, nebo je nechat sežrat tvým miláčkem. Budeš ovšem potrestán ve hře později, námořníci se vrátí v paté zemi ti pomoct, ale pouze pokud si jim pomohl ty.

3. stříbrný svitek: Zpívající kameny

Tento úkol je rozdělen na dvě části. V prvé musíš najít kameny a umístit je ve správném pořadí. Díkybohu nalézt kameny je jednoduší než najít skoro neviditelnou ovci v jiném úkolu. Ale pozor najdeš také některé kameny, které nebudou hrát, prostě je ignoruj. Kameny jsou rozmístěny na těchto místech:

  1. poblíž vesnického hřbitova
  2. v lese kde jsi zachránil ztraceného bratra - kvůli kameni do brány
  3. na vrcholku hory mimo vesnici poblíž brány, nedaleko pobřeží, u pramene řeky
  4. poblíž poustevníkovy chaty, kde jsi nabral kámen pro sovchaře
  5. velmi blízko ostatních zpívajících kamenů

Nyní musíš kameny seřadit tak aby když na ně budeš postupně klikat hráli po sobě jdoucí tóny. Obdržíš kouzlo jídlo - je čas nakrmit hladovějící vesničany. Nezajímají tě nějaké zpívající šutry? Rozmázni toho chlapa tam u nich a rozsekej mu třeba chatrč. Kouzlo nedostaneš, ale budeš mít možná radost z toho jak jsi zlý.

4. stříbrný svitek: Spasitel

Zapeklitě rafinovaný úkol, tento svitek nalezneš na útesu u zátoky, kde tví vesničané loví ryby. Klikni na svitek a zaslechneš prosbu ženy, jejíž muž a čtyři další lidé byli spláchnuti velkou vlnou a nyní se topí v zátoce. Naneštěstí je nemůžeš zachránit sám ale potřebuješ k tomu tvou potvůrku. Je tu neznámo jak dlouhý časový limit, ale pokud ti to bude trvat příliš dlouho utopí se, ženu tím zklameš. Úkol ale nemůžeš bezpečně splnit dokud nenaučíš potvůrku nepojídat vesničany a zacházet s nimi opatrně.

5. stříbrný svitek: Poustevník

Poustevníka i se svitkem nalezneš u malé chatky u pobřeží. Je to stejné místo, jako kde jsi sebral neopracovaný kámen pro sochaře v prvním úkolu. Klikni na svitek, aby ses dozvěděl informace o dalším úkolu. Je čas zapůsobit na poustevníka tvojí potvůrkou. Naneštěstí se jí poustevník nijak nebojí. Chce vidět velkou potvoru a zabere to nějaký čas než se tvá potvůrka stane tak velkou, aby poustevníka ohromila. Můžeš s potvůrkou posilovat házením kamenů, ale zatím to asi nebude stačit. Zkoušej to prostě dokud se poustevník nezalekne. Jistota to bude na konci první země až ti dobrý rádce řekne, že tvá potvůrka potřebuje nyní více jídla. Zapůsobením na poustevníka získáš kouzlo zalévání. Jestli jsi už unaven pokřikem poustevníka: "Stále jsi na mě nezapůsobil", zapůsob na poustevníka třeba trávicí soustavou tvého miláčka. Sice si tím přátele nezískáš, ale následuješ přece cestu zla, ne?

6. stříbrný svitek: Ztracené stádo

Tento svitek najdeš u farmářova domu se zvířecí farmou ve tvé vesnici. Farmář ztratil ovečku. Jestli mu pomůžeš, nabídne ti dvě odměny - jednu za nelezení pěti z nich a další za nález dalších čtyř. Nalézt je není jednoduché zkus poslouchat jejich bečení. Zde jsou jejich pozice:

  • Poblíž bran vedoucích do vesnice
  • Poblíž sochaře
  • Poblíž poustevníkovy chatky na vrcholku hory
  • Na hoře podél údolí, kterým jsi přišel na začátku hry
  • Pod stromy v tomto údolí
  • Na pláži poblíž tohoto údolí (místo kde jsi nalezl také jeden ze zpívajících kamenů)
  • V lese kde jsi našel nemocného bratra jedné farmářky (v prvním úkolu)
  • Poblíž úkolu s házecími kameny
  • Na jiné farmě (prasečí)

Když vrátíš pět ovcí, farmář ti dá nějaké jídlo. Jestli se rozhodneš vrátit mu všechny, nabídne ti novou potvůrku - ovečku Nezajímá tě trocha jídla, či ovce? Přeješ si být zlý? Nakrm ovcemi svou potvůrku, hoď je do oceánu a nebo je přidej na maso do skladu :)

7. stříbrný svitek: Obr

Po dokončení bojové části úkolu z části zlatého svitku o učení potvůrky, spustíš stříbrný svitek představující Slega (obra). Tento svitek najdeš poblíž bojové arény umístěné nad obrem. Klikni na svitek a uvidíš jak Sleg vypadá, dozvíš se, že něco hlídá. Úkol můžeš splnit dvojím způsobem. Jestli jsi připraven na boj, otestovat nové bojové zkušenosti, vezmi svou potvůrku ke Slegovi. Pokud se na to necítíš, můžeš využít to, že Sleg je dost hladový, nabrat mu asi 2500 jednotek jídla (ze skladu třeba) a dát mu to. Po této pomoci tě pustí dále k truhle, v té najdeš plážový míč a také vznikne nový zázrak - hojení. Nauč svou potvůrku toto nové kouzlo.

8. stříbrný svitek: Zloděj dětí

Tento svitek najdeš nad vesnicí. Klikni na něj a vyslechneš příběh o někom kdo z tvé vesnice krade děti. Žije v malé chatrči na kopci nedaleko vesnice. Nejprve musíš zloděje sledvat, tak objevíš jeho skrýš, nebo prostě nech tvou potvůrku zloděje sežrat. Abys ale zachránil děti, počkej si na zloděje až dojde ke školce, tvou potvůrku schovej z dohledu zloděje, když už bude zloděj blízko přivaž k němu svou potvůrku, pak ho následuj až do jeho skrýše a on děti pustí, za odměnu dostaneš kouzlo hojení. Pokud chceš být raději zlým bohem, sněz zloděje a nebudeš už moci děti zachránit.Budeš odměněn kouzlem blesky - vynikajícím způsobem použitelným k terorizování vesničanů 

9. stříbrný svitek: Chovatelka potvůrek

Toto není žádný úkol, ale aktivuje se také kliknutím na svitek. Klikni na svitek u chovatelčiny chatky a dostaneš možnost vyměnit svou potvůrku za jinou (pokud si v sekci download stáhneš potřebný creature unlock). Na výběr zde jsou krtek, leopard a kůň. Jejich popis najdeš v sekci titáni.

Brána do druhé země

Tato brána ti neumožňuje pouze odcestovat do druhé země, ale můžeš ji také využit pro přepravu surovin, zázraků, obyvatel, artefaktů do další země - čím více si toho takto přestěhuješ, tím jednodušší pro tebe pak vše v další zemi bude. Ale řekl bych že je to nuda. Takovouto bránou dobývání každé země končí

Popis druhého světa  

I druhá země začíná tutoriálem, ale obtížnost rychle stoupá. Musíš začít obracet vesnice na tvou stranu a zvětšovat sféru vlivu směrem ke tvému spojenci Khazarovi a nepříteli Lethysovi. Naučíš se, jak používat modlení a jak si udržet vysokou sílu věřících bez zabíjení lidí přehnaným modlením. Jestli jsi ďábel, můžeš energii získávat snadno - obětováním lidí (nebo ještě hůře - jejich dětí). Úroveň začínáš stavěním dostupných budov. Zaměstnej stavitele, abys stavění urychlil. Začni nosit dřevo a jídlo do skladu (a nařiď titánovi, ať to dělá také). První zlatý svitek se objeví poté, co stavbu dokončíš. Tvoje první vesnice se bude rozšiřovat rychle, zvlášť když zaměstnáš ploditele. Pamatuj, že musíš mít pro tvé následovníky domy. Použiješ hodně dřeva na stavbu lešení a další dřevo na samotnou konstrukci domu. Když splníš první zlatý svitek dostavěním dílny, postav všechny veřejné budovy a pak se soustřeď na stavbu domů.

zlatý svitek #1, #2

Aktivováním prvního zlatého svitku u chrámu zi bude vysvětleno, jak se používá modlící síť. Objeví se stavitel, který ji postaví. Dej mu dřevo a on ti posatví přístavek k citadele. Tam ti pak budou tví věřící generovat modlením energii, kterou budeš potřebovat k sesílání kouzel. Zvyšováním a snažováním totemu budeš určovat, kolik procent lidí se půjde modlit. Musíš myslet i na to, že modlící se lidi nepracují a požadují po tobě jídlo a odpočinek. Když jim toto nedopřeješ, zemřou.

zlatý svitek #3, #4

Po dokončení úkolu z prvních dvou zlatých svitků aktivuj další, aby ses dozvěděl o další důležité budově - dílně. V dílně se staví lešení, které ti dovolí konstrukci všech ostatních budov - malých a velkých domů, veřejných budov, polí, zásobníků na kouzla a zázraků. K tomu, abys mohl stavět, musíš zásobit dílnu dřevem.Můžeš také zaměstnat řemeslníka, aby si nosil dřevo, potřebné k výrobě, sám. Po dokončení dílny tě řemeslník naučí kouzlu les. Kouzlo vytvoří stromy, které pak můžeš dále zpracovávat. Musíš mít ovšem stále zásobu magické energie, jinak les zmizí.

zlatý svitek #5 - Khazarův test fireballů

Aktivuj zlatý svitek blízko vesnice a tím spustíš dva úkoly. Nad každým z malých ostrůvků se objeví svitky. Když aktivuješ svitek u větších domů, podrobíš se zkoušce fireballů. Předtím můžeš vatěžit všechny stromy na ostrůvku, jinak ti shoří. Khazar ti poskytne tři kouzla fireballů na jedno použití. Je čas vyzkoušet tvé vrhací schopnosti. Pouzij stejnou techniku, jako na kameny. Pokus se zasáhnout budovy. Pokud se netrefíš, dostaneš další firebally. Po splnění tohoto úkolu získáš kouzlo, které můžeš používat stále.

zlatý svitek #6 - Khazarův test štítu

Dotkni se svitku, který je na druhém ostrůvku (tam kde je pouze jedna chaloupka). Khazar ti ukáže, jak se zachází s kouzlem štít, zatímco ty se budeš snažit dům rozbít kameny. Potom to musíš zkusit sám a ochránit stavbu před útokem Khazara. Po splnění úkolu získáš na stálo kouzlo štít.

zlatý svitek #7 - udělej dojem na vesnici

Další ůkol je obrátit nedalekou vesnici na tvou víru. Naučíš se pouřívat kouzla a gesta a také to, jak kouzlo působí na lidi a obrací je na tvou stranu. Procvič si gesta na jídlo a dřevo a zační je používat na vesnici. Po určité době bys měl vesnici získat. V tu chvíli se nad ní objeví stříbrný svitek.

zlatý svitek #8

Použij naučené lekce k ovládnutí neutrální vesnice a k rozšíření sféry svého vlivu směrem ke Khazarově vesnici a Lethysově pevnosti. Nemusíš ale pospíchat. Nech si čas na každý stříbrný svitek, který se objeví vždy nad získaným městem. Mnohé z těchto svitků tě odmění cennými kouzly, které ti pomůžou ve vesnici. Okřídlení tvorové - výborný způsob, jak imponovat novému městu. Vyřeš házanku tří stromů (program na vyřešení zde) a budeš odměněn kouzlem okřídlení tvorové, které ti získá až sto věřících za jedno použítí. Ke konvertování vesnic můžeš použít i fireball. Vesničané budou oslepeni hořící koulí letící nadjejich hlavami. Jestliže hraješ za zlou stranu, neváhej použít Khazarovy vesnice ke zvětšení své moci. Jak budeš postupovat proti Lethysovi, objeví se tu Nemesis, aby ti zabavil část tvě získané moci. Obleví se a zničí Khazara a jeho titána. Jestli jsi dobrý bůh a ušetřil jsi Khazarovy vesnice, teď je čas na jejich ovládnutí. Pokračuj v zabírání Lethysových vesnic, abys objevil podzemní bránu do nové země.

Stříbrné svitky ve druhém světě

Stříbrný svitek #1: Mor

Po dobytí třetí vesnice aktivuj stříbrný svitek, který se objeví nad jedním z domků. Něco způsobuje, že je vesničanům zle. Musíš uzdravit vesničany a najít zdroj otravy, než se nekontrolovatelně rozšíří. Nalézt ho není těžké - zelená barva obilí ve skladu jasně ukazuje původ moru. Seber všechno nakažené obilí a zahoď ho do moře. Druhá část úkolu je těžší. Zvedni totem ve druhé vesnici tak na 20%, aby se šli lidi modlit a nabíjet ti kouzlo healing, které potřebuješ. Vrať se do třetí vesnice. Místo toho, abys kouzlik uzdravování na celou vesnici, raději hledej jednotlivé nemocné. Najdeš je snadno - jsou zelení a drží se za břicho. Za úspěšné uzdravení všech vesničanů tě odmění kouzlem blesky. Když to nezvládneš, nemocní zemřou, ve vesnici tě nebudou mít rádi a žádné kouzlo ti nedají :) Jestli jseš zlý, tak namísto toho, abys hodil otrávené obilí do vody, ho radši dej do skladu lidem z Lethysových vesnic.

Stříbrný svitek #2: Hádanka

Aktivujte hádanku blízko hub uspořádaných do kruhu. Kliknutí na stříbrný svitek ti dá následující zadání :

  • Dej do kruhu..
  • Něco, co v noci vyje.
  • Něco horkého.
  • Něco zvláštního od tvého titána.
  • Pak všechno musí být ochráněno.

K vyřešení hádanky potřebuješ najít vlka, který vyje v noci. Získání vlka může být těžké, protože jsou malí. Hledej kolem jezera. Ale hledej ho až naposled, protože vlci mají tendenci z kruhu utríkat :) . Dále do kruhu umísti hořlavé objekty - stromy nebo keře. Dalším krokem je najít titání bobek. Nakonec zapal stromy, dej tam vlka a zakouzli kolem kruhu fyzický štít. Odměnou za splnění úkoly bude titán - zebra.

Stříbrný svitek #3: Hádanka chrámu na pláži

Hádanku aktivuj kliknutím na střibrný svitek nad ním. Vyslechneš příběh zoufalého vesničana. Bojí se, že jeho chrám smete povodeň a potřebuje pomoci s přemístěním chrámu výš. Zní to snadno, ale hůř se to udělá. Musíš přenést chrám na kůl nejdále od vody, a to kus po kuse. Chrám má čtyři díly, které můžeš skládat na sebe pouze tím zpoůsobem, že dáš vždy menší díl na větší. Díly jsou označeny čísly 1 - 4. Díl jedna je ten nejmenší a čtyři ten největší. Sloupy jsou označeny jako sloup u moře, prostřední sloup a sloup na pláži (podle umístění). Zde je jedno z mnoha řešení.

  1. Dej první díl chrámu na prostřední sloup
  2. Dej druhý dil chrámu na sloup na pláži
  3. Dej první díl chrámu na sloup na pláži
  4. Dej třetí díl chrámu na prostřední sloup
  5. Dej první díl chrámu na sloup u moře
  6. Dej druhý díl chrámu na prostřední sloup
  7. Dej první díl chrámu na prostřední sloup
  8. Dej čtvrtý díl chrámu na sloup na pláži
  9. Dej první díl chrámu na sloup na pláži
  10. Dej druhý díl chrámu na na sloup u moře
  11. Dej první díl chrámu na sloup u moře
  12. Dej třetí díl chrámu na sloup na pláži
  13. Dej první díl chrámu na prostřední sloup
  14. Dej druhý díl chrámu na sloup u moře
  15. Dej první díl chrámu na sloup na pláži

Dokončení tohoto ůkolu udělá z chrámu jedno velké léčivé kouzlo. Kdokoliv se ocitne v jeho blízkosti bude uzdraven

Stříbrný svitek #4: Otrokáři

Tento úkol se aktivuje zabráním jedné z Khazarových vesnic. Cirkusáci zajali několik tvých následovníků a zpět ti je dají poüze výměnou za exotická zvířata. Vezmi dva koně, kterí se nacházejí skoro u každé vesnice, a dej jim je. Za každého koně propustí cirkusový gang jednoho člověka. Můžeš jim dát i tygry, kteří se nacházejí blízko vesnice, kterou jsi právě dobyl. Za jednoho tygra propustí otrokáři dva otroky. Další možnost je dát jim horské lvy. Ty se dají chytit blízko Khazarova chrámu. Za jednoho dva získáš dva lidi. Když jim dáš dost zvířat, dostaneš za odměnu od vesničanů kouzlo tlupa vlků. Nauč je titána. Když jseš zlý, nech otroky, ať slouží v cirkuse, nebo potrestej gang - třeba je hoď do vody.

Stříbrný svitek #5: Zpívající kameny

Tentokrát nemusíš kameny sbírat, jako v první zemi, ale budeš hrát melodii. Koukni se na půlkruh kamenů v místě, kde se kříží tvůj, Lethysův a Khazarův vliv. Aktivuj svitek a poslouchej příběh o zpívajících kamenech a síle, kterou mají. Abys dokončit úkol, musíš zahrát tři melodie, které ti zahrají různé postavy ve třetí zemi. (zmáčkni kávesu S, abys je našel). Jsou to velmi staří vesničané, procházející se na pobřeží a hrající na flétnu nebo jiné nástroje. Poslouchej je pozorně a melodii pak zahraj na kameny. Melodie jsou to tyto (kameny jsou očíslované zleva do prava)

  • 1,1,8,8,9,9,8,6,6,5,5,3,3,1 přepne den na noc
  • 2,2,2,2,5,4,4,2,2,1,2 odmění té kruhem vzkříšení, kde můžeš oživovat mrtvé
  • 2,3,2,1,2,3,4,5 bude sněžit

Musíš zahrát všechny melodie, abys úkol splnil

Stříbrný svitek #6: Oběť

Po získání čtvrté Lethysově vesnice aktivuj stříbrný svitek nad chatkou. Dozvíš se, jak zvyšovat energii obětováním. V úkolu tě informují, že můžeš obětovat různé živé věci (i rostliny). To je dobrý způsob, jak si zvyšovat energii bez obětování lidí. Pohled se ti přepne do modlírny a šaman ti nabídne svého prvorozeného syna, abys ho obětoval. Můžeš to udělat, nebo ho ušetřit a místo něj obětovat stromy. Když ho ušetříš, získáš vylepšené kouzlo uzdravování.

Stříbrný svitek #7: Moře

Je čas zachránit další oběti z moře. Tento úkol ti bude zadán ve třetí vesnici. Aktivuj ho a uslyšíš plačící matku. Její děti zrovna plavou u doku nalevo od vesnice a matka tě žádá, abys je vytáhl. Najdí titána a přiveď ho k doku na vodítku soucitu. Klikni na každé plavoucí dítě. Když ho titán sebere, ukaž mu, kam ho má položit. Dítě ti řekne, že míří domů (jestli ne, vynes ho ještě kousek nad kopec). Vytáhni všechny děti a počkej, než doběhnou k mamince. Jako odměnu získáš kouzlo zvětš titána. Použij kouzlo a titán ti obrovsky vyroste. Pak ho nech procházet se po světě a věřísí ti hodně pribudou. Nechceš ho zvětšovat? Tak hoď matku do moře za dětmi. Nebo vezmi děti a obětuj je. Není tvůj titán hledový? Možná by mu prospěla malá změna jídelníčku a takové malé děti, to je přece mňamka:)

Stříbrný svitek #8: Modla

Vrať se do první vesnice, kterou jsi získal. Zjistíš, že se několik zbouřených následovníku rozhodlo uctívat cizího boha. Je čas jim to zarazit. Jestli jseš hodný, odnes následovníky pryč a znič modlu. Narovnej kolem ní stromy a ty pak zapal fireballem. Oheň modlu zničí. Když jseš zlý, utop rebely nebo s nimi nakrm titána. Odměnou ti bude vylepšení kouzla fireball.

Stříbrný svitek #9: Farmář

V jedné z vesnic u Lethysova chrámu najdeš svitek nad domem farmáře. Postěžuje si, že mu děti kradou krávy. Zjistíš, že děti jsou ubohé a hladové, takže jedna možnost je nechat jim krávy. Jestli chceš kouzlo blesky, musíš potrestat farmáře za to, že nedá chudákům dětem jídlo. Usmaž ho, utop ho, nebo po něm hoď kamenem.

Popis třetího světa

Je čas otestovat tvé znalosti a schopnosti. Na třetím ostrově jseš už sám a většinu toturiálu máš za sebou (komě toho o zázracích). Ve třetí zemi jde hlavně o konvertování nepřátelských vesnic a rozšiřování tvého vlivu. Také nemáš k dispozici svého titána. Lethys ho zmrazil třemi kouzelnými pilíři. Abys je zničil, musíš dobývat Lethysovy vesnice. Pod vodopádem najdeš užitečnou věc - zásobník na kouzlo dřevo. To se bude velmi hodit - zásoby na ostrové jsou malé a ty se potřebuješ rozšiřovat. Když se na zásobníku objeví kouzlo, sundej ho, aby se tam mohlo vyrábět další

Nesmrtelný muž

Hledej ho na pláži u hor, kde žije mnich. Seber ho a poslouchej jeho divné prosby. Když s mín budeš chodit po okolí, zjistíš, že je nesmrtelný. Můžeš s ním házet o skálu nebo ho topúit v moři, ale on nezemře. Můžeš ho ale využít. Přemísti ho k vesnici, kde potřebuješ získat věřící, nebo ho můžeš položit mimo oblast tvého vlivu a tam pak kouzlit. Když ho dáš titánovi sežrat, přežije dokonce i to. Podle pověsti může být obětován. (Za obrovské množství energie)

Stříbrné svitky ve třetím světě

Stříbrný svitek #1: Mnich

Poté, co získáš nejbližší vesnici, aktivuj stříbrný svitek, který se objeví u hor. Tento úkol splň ještě před tím, než se pustíš do dobývání další vesnice. Ne vrcholku hory je chrám a od něj vede cesta až dolů. U chrámu potkáš mnicha, tajemného muže, který jak se zdá zná mnoho důležítých věcí. Mnich ti řekne, ať ho nesleduješ na tajné místo, kde medituje - to znamená, že odteď ho začni sledovat :) Aby se ti to povedlo, musíš na něj pořád vidět, ale on nesmí zahlédnout tebe. Nalep se za něj a natáčej si pohled. Na určitém místě se kolem tebe vytvoří záře - to znamená, že se hra uložila. Jestli tento úkol zkazíš, znovu budeš začínat právě odsud. Druhý úsek je horší. Když mnich dojde ke skupince fialových hub, otočí se. Natoč si kameru , abys byl za ním a díval se stejným směrem jako on. Mnich bude pokračovat. Ted musíš jsjet pohledem až k zemi. Až bude mnich procházet kolem kamene, stopni si hru, abys ho neztratil. Otoč si pohled. Tohle funguje vždycky. Jestli se bojíš, že tě uvidí, stopni a natoč se jak potřebuješ. Další místo, kde se pozice uloží, je za kamenem. Mnich opět dojde k houbám a zase se otočí. Otoč se také. Pak zajde za další kámen. Následuj ho až ke dvou sloupům - to je jeho meditační místo. Za splnění úkolu nedostaneš odměnu okamžitě, ale mnich ti slíbí pomoc. Pomůže ti proti dvou Lethysovým útokům a dá ti informace o zázracích.

  • Hořící následovníci

Poté, co získáš první vesnici, Lethys se ti bude chtít pomstít. Několik vesnišanů se vydá ke břeho a Lethys na ně hodí fireball. Vyděšení hořící vesničané se vrhnou zpátky do tvé vesnice. Když tam dojdou, zapálí všechny budovy a osatní vesnicany, se kterými přijdou do styku. Jestli jsi splnil mnichův úkol, pošle ti několik kouzel voda, abys uhasil plameny. Uhas každý plamínek. Také můžeš naházet vesničany do vody a tím je uhasit.

  • Vlci

Lethys bude opravdu naštvaný, když mu obsadíš i druhou vesnici. Pošle na tebe smečku vlků. Mnich ti pomůže odsřtelovat vlky firebally. Ale to není všechno. Další způsob, jak se vlků zbavit, je sebrat je a házet s nimi co nejdál. Jestli se jeich nezbavíš, vesnici získá opět Lethys a bude těžké dobýt ji zpět (budeš potřebovat skoro 1500 věřících). Taky můžete zkusit hru zpomalit a všechny vlky naházet do skladu :)

Stříbrný svitek #2: Omlazovač

Až získáš třetí vesnici, objeví se stříbrný svitek u malého domečku. Aktivuj ho a dozvíš se, že žena, která žije uvnitř, dokáže omlazovat staré lidi. Zkus to a dej jí dospělého člověka. Z jejího domu se vrátí jako malé děcko. Opakuj to tak dlouho, dokud ti neřekne něco ve smyslu, že už jí to unavuje. Vezmi malé dítě a dej jí ho místo dospělého. Místo toho, aby ho ještě víc omladila, udělá z něj titána - šimpanze. Jestli chceš, můžeš si ho vyměnit za svého.

  • Nesmrtelný muž

Hledej ho na pláže u hor, kde žije mnich. Seber ho a poslouchej jeho divné prosby. Když s mín budeš chodit po okolí, zjistíš, že je nesmrtelný. Můžeš s ním házet o skálu nebo ho topúit v moři, ale on nezemře. Můžeš ho ale využít. Přemísti ho k vesnici, kde potřebuješ získat věřící, nebo ho můžeš položit mimo oblast tvého vlivu a tam pak kouzlit. Když ho dáš titánovi sežrat, přežije dokonce i to. Podle pověsti může být obětován. (Za obrovské množství energie)

Popis čtvrtého světa

Začáte země je extrémě těžký. Vládne tu chaos. Firebally prší z nebe, blesky dělají díry do země a gremlini ti kradou následovníky. Člověk ani pořádně neví, co dělat dřív. Zde je několik myšlenek a nápadů.

Ochránění stávající vesnice:  Firebally prší neustále, ale nic zpočátku neničí. To znamená, že máš chvilku času dát si věci dohromady než začne skutečné nebezpečí. Pak ti Goodie řekne, že se firebally přibližují k vesnici. Problémy začínají. Můžeš se bránit používáním kouzla psychický štít, ale bez energie ti dlouho nevydrží. K tomu potřebuješ spoustu vesničanů. Můžeš také firebally chytat (při zpomaleném tempu je to snadné) a uchovávat si jejich energii. Jakmile máš vesnici pod ochranou, zavěď titána do druhé vesnice a začni ji dobývat.

Ignorování první vesnice:  Další způsob je úplné ignorování první vesnice. Soustřeď se na dobytí té další, která ti umožní přístup ke zvonkové hádance, která pak odemkne první ochranný kámen - ten kontroluje firebally. Zaveď titána do vesnice a přivaž ho k totemu. Ty sám pak házej na vesnici stromy z protějšího kopce. Jestli máš nějaká artefakty ze třetí země, hoď je také do vesnice. Snaž se artefakty házet co nejníž. Letící artefakt ti pak získá plno věřících. Tohle všechno znamená, že sis nechal zničit první vesnici. Nezapomeň, že zničené budovy můžeš obnovit. Zásob stavitele dřevem a oni se o to postarají. Tento způsob jednání je ďábelský (nebo jsi neslyšel hlasy volající o pomoc ? :) Zařiď, aby se lidé rychle rozmnožovali.

První ochranný kámen : úkol se zvony  Po dobytí vesnice je přístupný zlatý svitek, který se objeví nad zaštítěným kamenem. K vyřešení tohoto úkolu sleduj zvonky. Pokaždé, když zahrají část melodie, ji musíš opakovat. Je tu pět částí a navíc časový limit. Musíš napodobit melodii zahranou zvony. Když to zkazíš, začínáš znovu. (Místo zvonů klikej na stojany, ušetří ti to trefování se). Dokončením úkolu zničíš štít a získáš první ochranný kámen. Tím zastavíš firebally a tvůj hlavní problém. Teď můžeš obnovit svou první vesnici

Druhý ochranný kámen: Org  Druhý orb, který kontroluje bouři, hlídá Sleg. Je to potomek Slega z první země. Uvaž titána a přiveď ho k orgovi. Když k němu dorazí, začne bitva. Je to bitva dvou titánů, do ktré můžeš zasahovat jen málo. Klikej na orga a zasazuj mu série smrtelných ran. Můžeš kouzlit kouzlo uzdravování na svého titána nebo vyvolat silnější manévry nakreslením hvězdy. Když Slega porazíš, získáš druhý ochranný kámen.

Třetí ochranný kámen: Muž se zlomeným srdcem  Zlatý svitek se nachází v malém táboře uprostřed mapy. K dokončení tohoto úkolu musíš dopravit ženu jménem Keiko z aztécké vesnice na kopci osmělému muži, kterého ti žena z tábora představila. Je zde několik způsobů, jak to udělat.

Jestli nemáš v aztécké vesnici žádný vliv, zaveď tam titána. Ten ať sebere Keiko. Pak ho zaveď k domu osamělého muže. Ale musíš dát pozor, aby titán Keiko nesežral nebo s ní nehodil.

Když máš vliv jak ve vesnici, tak i u muže, není nic jednoduššího než sebrat Keiko a přenést ji k muži. Trvá ale déle, než si svůj vliv natolik rozšíříš, abys to mohl udělat.

Nejjednodušší způsob je zárověň ten ďábelský. Zabít Keiko. Její smrt zarmoutí muže a sám zničí ochranný kámen. Splněním úkolu získá nebe opět svou krásu.

Zlatý svitek #1:

Vesnice nemrtvých  Po zničení všech ochranných kamenů se objeví zlatý svitek nad domy, které jou schované ve hlubokém kráreru. Klikni na svitek a dozvíš se příběh o Nemesisově krutém činu, který provedl této vesnici - změnil je v nemrtvé. Můžeš jim pomoci tím, že obnovíš dva totemy umístěné na okraji kráteru. Než na to vůbec můžeš pomyslet, je třeba získat am vliv, abys mohl totemy hýbat. Postav si v dílně pět lešení. Z těch pak udělej nové centum vesnice tak blízko okraji, jak to je možné (ale ne moc blízko k vesnici nemrtvých). Pak získáš v této oblasti vliv. Přestěhuj sem pár stavitelů a vybuduj vesnici. Když už je tvůj vliv dostatečně velký, musíš zvednout oba dva totemy současně - za pomoci svého titána (copak bozi nemají levou ruku?). Přivěď ho k totemu za použití vodítka učení. Nauč ho, jak s totemy zacházet. To by měl zvládnout rychle. Jakmile začne zvedat jeden totem, chop se druhého a vytáhněte je oba. Dokončení tohoto úkolu ti otevře bránu do pátého světa.

Stříbrné svitky ve čtvrtém světě

Stříbrný svitek #1:

Ryby  Aktivuj stříbrný svitek a uslyšíš příběh o mladém rybáři, který chce dokázat otci, že umí chytat ryby. Musíš mu nahnat všechny ryby do kruhu ve vodě. Ryby poplavou, když zaťukáš na vodu vedle nich. Nažeň všechny ryby do sítě a získáš od chlapce titána - želvu.

Stříbrný svitek #2:

Naučná stezka  Stříbrný svitek hledej nad malou chaloupkou u nebezpečné cesty. Žena tě požádá o to, abys jí vedl třemi nebezpečnými úseky, až půjde dát lék svému nemocnému bratrovi. Je dobré mít v té oblasti vliv, získáš ho zabráním aztécké vesnice na kopci. V prvním úseku cesty jsou dva nebezpeční vlci. Goodie ti oznámí nebezpečí, ale ty tomu můžeš zabránit.Jdi po cestě dopředu a najdi dva spící vlky. Vezmi je a hoď je někam daleko. Jestli budeš čekat, až ti o nich řekne, tak už vlci půjdou na ženu a ty budeš muset chytat dva rozzuřené vlky místo spících. Až se zbavíš vlků. Nečekej na ženu a rovnou jdi dál po cestě. Narazíš na hustou řadu stromů. Až půjde žena okolo, tak některé z nich vzplanou a zraní ji. Ty je musíš vysadit a odhodit jinam ještě než k nim žena dojde. Nestihneš je vysadit všechny, takže dávej pozor na to , které chytnou nejdřív a ty pak vatrhni a zahoď. Poslední úsek sesty záleží na tom, co už jsi udělal. Jestli už tvůj titán porazil orga (ne Slega, ale jiného), bude úsek jednoduchý. Až najdeš na cestě ovce, odhoď je, protože by vzbudili spícího orga. Pak žena dorazí k bratrovi. Problém je v tom, že tento úkol nemůže být v komerční verzi hry splněn. Pokaždé, když přijdeš, tak žena nemá lék. To by měl opravovat patch. Odměnou za splnění úkolu je titán - vlk.

Stříbrný svitek #3:

Chovatel titánů  Najdi stříbrný svitek nad chatkou chovatele titánů. Nabízí ti několik nových titánů (ty samé jako v první zemi). Jestli chceš vyměnit titána, přiveď ho k domku a aktivuj svitek nad titánem, kterého si vybereš.

Zachraň Toma Na vrcholku kopce najdeš bludiště, ve kterém je uvězněný Tom. Klikni na otazník a dozvíš se, jak se pohybuje Tom a jak vlk. Musíš Toma vyvést z bludiště tak, aby ho nesežral vlk. Klikni vedle Toma ve směru, jakým chceš, aby se pohyboval. Ale jeden Tomův krok znamená dva kroky vlkovy. Vlk vždycky běží směrem k Tomovi, když může. Když chceš stát na místě, klikni na Toma. Řešení úkolu demonstruje obrázek. (zdroj - Gamespot)

Popis pátého světa

Nyní si dosáhl bodu, kdy se utkáš se samotným Nemesisem. Pátá země je obrovská a obsahoje spoustu neutrálních i nepřátelských vesnic. Tvůj titán je opět mimo hru - Nemesis na něj seslal kletbu - oslabuje ho, přeměňuje mu povaho na opačnou a pomalu ho zmenšuje. Jestli jsi v první zemi pomohl průzkumníkům, budeš na tom líp. Také ti hodně pomůže to, jestli sis naházel do brány ze čtvrtého světa dřevo. Tam, kde začínáš, ho moc není. Na začátku si vybuduj vesnici. Postav domy a vše potřebné. Potom zaměstnej farmáře a muže - ploditele. V páté zemi musíš přesvědčit mnoho věřících v Nemesise.

Firebally  Před tvou první vesnicí je skála. Tam se pod kameny nachází extrémní kouzlo fireball. To se hodí nejen na útočení na vesnice, ale i na přesvědčování vesničanů. Takových pět ohnivých koulí svištících oblohou na ně dojem udělá. Buď opatrný na skálu nad zásobníkem na firebally. Kdyý jí zasáhnešm zasype se ti kouzlo spoustou malých kamínků a nudeš potřebovat velkou trpělivost ho znovu vyhrabat.

Okřídlené bytosti  Dokonči úkol magický drak a dostaneš za odměnu kouzlo okřídlené bytosti. Používáním tohoto kouzla získáš kolem sta věřících za každé zakouzlení. Používej toto kouzlo masově a ne před několika málo lidmi.

Lev  Nemesisův titán - lev řve od začátku hry uprostřed mapy. Počítej s tím, že na tebe zaútočí firebally kdykoliv se k němu priblížíš. Po chvíli začne být lev ještě agresivnější a půjde ke tvým vesnicím. Bude ti kopat do skladu nebo házet na vesnici kameny. Musíš získat a udržet si Nemesisova města a zázraky k dokončení kola. Jestliže získá svou vesnici zpět, budeš tam muset zaujmout kolem tisíce věřících. Pátá země už je i bez toho dost těžká, tak si ji zbytečně ještě nekomplikuj.

Stříbrné svitky v pátém světě

Stříbrný svitek #1:

Průzkumníci podruhé  Jestli jsi splnil úkol průzkumníků v první zemi (dal jsi jim dřevo, obilí a maso), odmění se ti zde. Stříbrný svitek najdeš uvnitř jejich lodi u břehu. Klikni na něj a uslyšíš jejich další příběh. Jako odměnu dostaneš titána - polárního medvěda a další město. Použij toto město k rozšiřování populace.

Stříbrný svitek #2:

Vlk Stanley potřebuje tvou pomoc. Má hlad a chce, abys ho dovedl k potravě, chutné ovečce. Uděláš to tak, že klikneš vždy na jeden ze zvonků, které jsou umístěné po strně bludiště.Vlk půjde po směru zvuku. Řešení je následovné. Natoč si pohled tak, aby Stanley stál napravo a značka s otazníkem byla dole na obrazovce. Pořadí zvonků je :

  1. dolní zvon
  2. pravý zvon
  3. horní zvon
  4. levý zvon
  5. horní zvon
  6. levý zvon
  7. dolní zvon
  8. pravý zvon

Za tento úkol dostaneš skvělou odměnu - Stanley ti odemkne dalsího titána - lva.

Štít chránící tibetskou vesnici Blízká tibetská vesnice se nabízí jako první cíl. K ovládnutí nepotřebuješ tolik věřících, nemělo vy být těžké ji pomocí titána nebo fireballů získat. Ale Nemesis vztyčil nad vesnicí štít, který ji chrání před tvými zásahy. Odstranění štítu není zas až takový problém. Všimni si tří kamenů, které dodávají štítu sílu. Abys štít sundal, musíš odstrnit tancující Nemesisovy následovníky. Napotřebuješ v té oblasti vliv, stačí ti titán. Přiveď ho k tanečníkovi a řekni mu, ať ho sebere a odnese někam dál. Až zneškodníš všechny tři tanečníky, štít zmizí.

Stříbrný svitek #3:

Kouzelný drak  Získání tibetské vesnice ti dovolí splnit další úkol. Aktivuj svitek a poslechni si příběh lovců draků, kteří chtějí ulovit draka v jeskyni, ale potřebují pomoc. Za prvé potřebují vyléčit. Poté začnou plánovat, jak draka uloví. Chtějí naplnit jeskyni kouřem a tak drakla oslepit, aby je neviděl, až na něj půjdou. Potřebují, abys jim zapálil oheň před jeskyní. To udělej kouzlem fireball. Jeskyně se zaplní kouřem. Lovci vběhnou dovnitř. Poslouchej, jak si vedou (musíš je poslouchat, abys mohl úkol splnit). Pak jdi znovu k východi z jeskyně a poslechni si vítězné lovce. Jako odměnu ti dají poklad, který našli v jeskyni - zásobník na kouzlo okřídlení tvorové.

Stříbrný svitek #4:

Medvěd  Po získání japonské vesnice se ti objeví stříbrný svitek nad domem obyvatel. Aktivuj ho a dozvíš se o stašném pachu, který zamořuje vesnici. Někdo zapomněl uklidit medvědí bobky z lesa. Jejich hledání není právě příjemná práce, ale někdo to udělat musí. Můžeš předtím vysadit pár strmů. Jestli máš s hledáním problémy, zesit si zvuk a poslouchej mouchy, které létají kolem bobků. Sesbírej je a hoď je do vody. Po dokončení úkolu ti vděční vesničané dalí titána - medvěda.

Stříbrný svitek #5:

Informátor  Po získání japonské vesnice budeš mít přístup k dalšímu stříbrnému svitku, který se objevuje jen v noci. Najdeš ho nat malým ohýnkem v lese (přesněji řečeno v tom, co zbylo z lesa poté, cos v něm hledal bobky). Aktivováním získáš důležité informace od jednoho následovníka. První noc ti řekne o věcech, které ovlivňují tvého titána. Ukáže ti zázrak, který z něj vysává sílu. Vrať se další noc a řekne ti o prokletí, které způsobuje, že tvůj titán získává opačné zaměření. Ukáže ti také. Jaký zázrak to způsobuje. Třetí noc ti odhalí, proč se titán stále zmenšuje. Na závěr diskuse ti i teď ukáže zázrak, který to zapříčiňuje.

Sprcha meteorů  Brzo po konvertování centální a nejdůležitější vesnice v páté zemi (řecké vesnice), začnou ji bombardovat meteoty, které ji téměř srovnají se zemí. Jakmile ji získáš, ujisti se, že máš někoho, kdo ti nabíjí kouzlo voda. Blackie tě varuje, že začnou padat meteory. Máš několik možností. Můžeš je zkusit chytat, což je obtížné. Když dopadnou na zem., okamžitě has plameny. Mateory po čase přestanou padat samy. Začni opravovat vesnici, pošli vesničany nabíjet kouzlo dřevo.

Závěrečná bitva titánů  Zabírání vesnic je jen jednou věcí. Musíš také porazit Nemesisova titána v závěrečném boji titánů. Nemesis vychovával svého titána jako opak tvého. Naučil ho dobře kouzlit. Očekávej, že tě napadne firebally a že se bude sám léčit, když bude zraněný. Tvůj titán by se měl odteď zaměřit na útočná kouzla a taky na kouzla, která ho zvětší nebo posílí. V buji se bude Nemesisův titán léčit. Nezapomeň léčit i svého. Poražením lva se dostaneš do závěrečné fáze hry. Sjednotíš všechny částli Přesvědčení a staneš se jediným bohem Edenu.

Popis světů je možný jen díky této www.stránce.

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: