Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - Blair Witch Project Vol 3: Elly Kedward Tale

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 6849
Zobrazení tento měsíc: 31
Blair Witch Project Vol 3: Elly Kedward Tale

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

ANO  

ANO  

ANO  
NE  

NE  

ANO  

Vložit  


Výrobce: 
Human Head Studios

Distributor: 
Gathering of Developers
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
V této silně horrorové a napínavé akční hře se setkáte se spoustami Zombií. Ocitnete se v ní i na hřbitově, budete muset sbírat lidské lebky. Potkáte se se šamanem, kostlivci, různými duchy a s dalšími příšerami, s kterými budete svádět lité boje doslova na život a na smrt. * Arduška *


Autor: Arduška , ( Abeceda her )
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry

Blair Witch Volume 3: The Elly Edward tale

Úvod do hry

První a druhý díl této trilogie, na které najdete na našich stránkách rovněž návody, nyní ponechám stranou a zaměřím se na „Blair Witch 3“. Po příběhu Rustina Parra a ztracené Robin se konečně dostáváme k samotnému jádru mýtu čarodějnice z Blair, kam nás opět zavedou tvůrci z „Ritual“ v závěrečné části této trilogie. Děj této závěrečné části se tedy odehrává během kruté zimy v roce 1785, kdy byly v módě procesy s tak zvanými „čarodějnicemi“. Jednou z takových žen, se kterou byl takový nesmyslný proces veden a která nakonec byla v této kauze uznána vinnou, je již postarší dáma s exotickým jménem Elly Kedwardová. Aby bylo tomuto zrůdnému rozsudku učiněno zadost, „zodpovědní“ občané ji vyženou do okolních lesů a protože oprávněně nepovažují za pravděpodobné, že by dokázala v takových nehostinných podmínkách po delší dobu přežít, po několika týdnech ji prohlásí za mrtvou. Roky utíkají jako voda, nic mimořádného se neděje, lidé žijí svým každodenním všedním životem, až jednou… Z vesnice se z ničeho nic počnou ztrácet děti, dnes bychom asi řekli, že „jako na běžícím pásu“, zmiznuvších dětí přibývá jako zrnek máku. Tehdy začíná mezi lidmi kolovat mýtus, že to nemůže být nikoho jiného dílo, než již zmíněné Elly, která tedy zřejmě žije a tímto nekalým způsobem se lidem mstí za její vyhnanství. Do lesa se tudíž vydává početná trestná výprava, aby se o několik týdnů později vrátila zpět s naprosto nulovými výsledky, neboť nenarazila ani na domnělou čarodějnici a nenašla ani jedno ze ztracených děcek0000000485_n00.jpg (131805 bytes) (obr.Úvod). Veškerá takto námaha naštěstí nevyjde tak úplně naprázdno. Tímto způsobem, i když nechtěně vytvořená bombastická reklama, totiž přiláká z Nové Anglie lovce čarodějnic Jonathana Pryeho a tento se i přes velmi nevěrohodné podklady, v podstatě na základě informací „jedna paní povídala“, vydává na svůj dosud nejnáročnější lov. Zlo, kterému bude čelit tentokrát, je totiž mocnější, než by si dokázal představit i v tom svém nejdivočejším snu. „Blair Witch Volume 3: The Elly Kedward Tale“ je tudíž ze všech tří dílů nejvíce naplněn akcí. Od obou předchozích příběhů se liší zejména tím, že zavádí do hry magické čarování. Kromě několika konvenčních zbraní, jakou je například mušketa, budou tedy z vašich „zbraní“ sršet blesky a ostatní plazmatické jevy. Těmto dovednostem vás postupně naučí tři magické osobnosti, které na svém putování mimo jiné též potkáte. Jedná se o jednu z odsouzených čarodějnici, starého kněze a také o indiánského šamana. Od každého se tudíž naučíte jiný, tedy specifický druh kouzlení, setkáte se také s celou plejádou nebezpečných potvor, která bude začínat klasickými Zambiemi a pokračovat až zcela absurdními směsicemi děsu a větví. Jednou z těch nejsilnějších zbraní hry je kromě vydařené grafiky je i herní ozvučení, tma a ticho, přerušované pouze fičením větru, šustěním listí a praskáním větviček, to je silný pocit a dojem, na který se hned tak brzy nezapomíná. Všechny tři autorské týmy vytvořily hru zcela individuálně, avšak zároveň neustále mezi sebou komunikovaly a to proto, aby mezi jednotlivými díly vznikly nějaké nitky souvislostí. Může se tak tedy například i stát, že postava z prvního či třetího dílu bude určitým způsobem hostovat v dílu druhém. To však nic nemění na tom, že díly na sebe nijak přímo nenavazují a z hlediska období, ve kterém se odehrává děj, postupuje série sestupně, nikoliv tedy jak by se dalo předpokládat, vzestupně. Mění se také žánr hry - jednička měla být adventura, i když to bohužel nakonec dopadlo poněkud jinak, dvojka měla být něco mezi adventurou a akční hrou, trojka, tedy tento díl je hrou převážně akční. Obecně lze konstatovat, že dnešní třetí díl se zdá být více přikloněn k jedničce, hodně prostoru je totiž věnováno pátrání a vyšetřování různých jevů. Do hry se vrátily mapa i deník se zápisky a odškrtávajícími se úkoly. Narozdíl od BW1 i BW2 se ale tenkrát účastníte méně rozhovorů a koneckonců i méně toulání po lese. Ne snad, že byste se po lese neproběhli, ale všechno je koncipováno přehledněji a lokality, o kterých se vám někdo zmíní, se samy zakreslují do mapy, takže odpadá bloumání tam a zpět, kdy zmateně pobíháte pod lesní klenbou a doufáte, že na požadované místo někde narazíte. Úlohu průvodcovské bílé sovy z BW1 převzal bílý vlk a plní ji s ještě větším nasazením, než jeho kolegyně, jakmile se totiž k vlkovi přiblížíte, spustí se animace a při jejím sledování doputujete až k cíli. Došlo také k některým zjednodušením, kdy například předměty se často používají samy tam, kde se používat mají a nenechají vám žádnou šanci trochu si o jejich významu zapřemýšlet. pokud vám někdo dá kouzlený svitek a podrobně vám vysvětlí, že se s ním má otevřít zamčená hřbitovní brána, není už snad nutné sebrat hráči i ten poslední kousek iniciativy a nechat svitek použít po příchodu k bráně automaticky. Inu ne každé „vylepšení“ je vítané, účelné a potřebné, s tímto „vylepšením“ to totiž autoři skutečně hodně přehnali.

Jonathan Prye

Po skončení úvodní animace, v níž se jako Jonathan Prye rozhodnete napsat dopis na rozloučenou s vysvětlením, proč z Nové Anglie odjíždíte do vesnice Blair, se ocitnete na jejím zasněženém náměstí. Cestou potkáte několik osob, v hrůze prchajících před kouzly čarodějnice, která údajně způsobila ve vesnici rozruch únosem několika dětí, promluvte si s nim a jděte až na konec návsi. Zde se stkáte s otcem a jeho malým synkem, i s nimi si promluvte, dozvíte se, že vesnice je téměř liduprázdná, ve vesnici zůstali je magistr Johan a kněz otec Goodfellow. S těmi si tedy bude nutno zřejmě promluvit a vytáhnout z nich vše, co se dá. Jakmile tedy ukončíte tento rozhovor, vstupte nejdříve do dvoudílných vrat vpravo, tam vás „přivítá“ divoké psisko, které budete muset zastřelit. Kousek vpravo v jedné z kójí je džbánek s whisky, seberte ho a ještě než vyjdete zpět na náves, strhněte z vrat plakát s pohřešovanou osobou. Z návsi vstupte hned do vedlejšího domu vpravo přes červené dveře vpravo, zde se seznámíte a popovídáte si s magistrem Johanem. Dozvíte se, že dal do vězení ženu jménem Styllerová, podezřelou z čarodějnictví a uvěznil i místního opilce za krádež slepice na farmě, s tím by bylo též dobré si pohovořit, co říkáte? Johan sice nemá mnoho chutí si s vámi porozprávět, no po chvíle se mu rozváže jazyk, poví vám mnoho dalších zajímavostí a nakonec od něj obdržíte mapu pro cestu na „Coffin Rock“ a klíček od vězení. Pokud vám klíček nedá, budete se sem později pro něj vrátit a to až poté, co zjistíte, že vchod do věznice je uzamčený. Ještě než opustíte byt magistra, seberte ze zdi další plakát s pohřešovanou osobou a jakmile vyjdete na náves, odbočte doprava a vstupte dveřmi do kostela, projděte až na konec a bílými dveřmi vstupte do sakristie. Zde si konečně můžete promluvit s knězem, tedy s otcem Goodfellovem. Ten má pro vás spousty nových a velice potřebných důležitých informací, takže si ho pozorně vyslechněte a na vše se ho vyptejte. Vraťte se z kostela ven, můžete projít i zadními dveřmi, pokuste se vlevo branou projít na hřbitov, bránu sice otevřete, ale nějaká záhadná síla vám brání vejít na hřbitov, všimněte si o kousek dál vlevo dřevěné boudy, tam se ale zatím nedostanete, je zamčeno. Takže se vydejte doprava, po malých schůdcích jděte ke dveřím, vedoucím do vězení, pokud již máte klíček, pak jimi projdete. Po dalším schodišti sestupte až dolů do vězení, kde si nejdříve promluvte s vězněm jménem Hirrum Heathtow, nebude ale chtít s vámi mluvit, dokud mu nedáte napít whisky. Dejte mu tedy váš džbánek whisky, poté se mu rozváže jazyk a poví vám vše co ví, dozvíte se, že je k smrti vystrašený a že se bojí vedle něj rovněž uvězněné Elizabeth Stylerové. Pokecejte i s ní, přizná se, že je sice rovněž čarodějnice, jako byla zmizelá Elly Kedwardová, ale ani jedna z nich prý lidem a už vůbec ne dětem neublížila. Vyjděte tedy z vězení ven, jděte ke kostelu a vpravo od něj seberte ze stromu třetí plakát s pohřešovanou osobou a po cestě vedoucí rovno za kostel se vydejte z vesnice kolem převráceného vozu ven.

Tmavý les

Nyní jste tedy vešli do tmavého lesa, je to bludiště cestiček, které vám ale doporučuji projít všemi cestičkami a to ze dvou důvodů, jednak zde zatím až na konečnou výjimku nejsou ještě žádné bestie, jednak si zmíněným projitím všech cestiček tyto zanesete do vlastní mapy, kterou otevíráte klávesou „TAB“, což vám později značně ulehčí bloudění po lese, neboť vaše postavení v lese je na zmíněné mapě vždy označeno červeným křížkem. Sice se tímto počínáním notně zdržíte, neboť váš hrdina se pohybuje doslova jako „splašený šnek“ a změnit jeho loudavou chůzi na běh se mi nepodařilo, ale skutečně se vám to později vyplatí. Jakmile tedy zmapujete všechny cestičky, vydejte se podle mapy do středu lesa ke skále Coffin Rock, zde narazíte na malou holčičku, která se má stát rituální obětí0000000485_n01.jpg (64932 bytes) (obr.1), no přišli jste právě včas. Napadne vás potvora Hecaitomix a horda Zombií, které jsou rozlícené proto, že jste jim překazili jejich „obřad“. Zaútočí na vás ve dvou vlnách, likvidujte je svatým křížem, neboť to je zbraň, která na ně nejvíce platí, sledujte stále váš ukazatel zdraví, který se objevuje vpravo nahoře na hrací ploše. Včas od nich odbíhejte, po jejich mrtvolách sbírejte zdraví a stejným způsobem potom oddělejte i druhou vlnu Zombií, která vás rovněž po zlikvidování té první napadne. Jakmile se zbavíte všech Zombií, tím zachráníte ležící polomrtvou dívenku, která má na sobě vyryty do kůže rituální znaky, poté se spustí se animace a vy se ocitnete zpět ve vesnici v místnosti kostela s otcem Goodfellovem a magistrem Johanem i s vámi zachráněnou dívenkou. Oba si s vámi ještě pohovoří, od magistra otce Goodfellova obdržíte novou zbraň a kouzelný svitek a jakmile se ocitnete v reále, můžete pokračovat dále.

Zpět ve vesnici

Opusťte kostel a známou cestou se vydejte k branám hřbitova, zde v animaci přečtete kouzelnou zaklínací formuli a brána hřbitova se vám tak otevře. Vejděte dovnitř, opět vás napadnou Zombie včele se Zombií Pristem, všechny můžete velice lehce skolit nově vám darovanou puškou, opět se můžete uzdravovat zdravím z mrtvých Zombií. Mrtvému Pristovi seberte listinu se zaklínadlem (v inventáři se vám ale tato neobjeví) a vraťte se zpět za otcem Goodfellovem do kostela, přečte v animaci kouzelné zaklínadlo a tak váš kříž, který byl doposud jen mechanickou zbraní, bude od teď v boji, pokud ho použijete, šlehat ničivé plameny. Nyní se vraťte zpět do vězení a promluvte si znovu s Elizabeth, budete po ní chtít adresu Elly Edwardové, ale nebude vám ji chtít dát, neboť prý bez její kouzelné knihy byste domov Elly stejně nenalezli. Elizabeth vám tedy dá klíče od jejího domova a bude chtít, abyste jí její kouzelnou knihu přinesli, po chvíli přemýšlení a zdráhání jí to přislíbíte. Vyjděte ven a vydejte se ke hřbitovu a od něj doleva k dřevěné boudě, na kterou jsem vás před chvílí upozornila, to je obydlí Elizabeth, nyní máte klíč, takže vejděte dovnitř. Jděte do tmavého rožku k hořícím svíčkám (dobrotivý Bože, tady ale je nepořádek), rožněte si vaši lampu a seberte černou knihu kouzel, vzápětí vás však napadne téměř neviditelný, tedy skoro průhledný duch, toho se zbavte několikráte opakovaným, nyní již kouzelným, ohněm planoucím křížem. Poté vyjděte z boudy ven a vraťte se do vězení, kde si znovu promluvte s Elizabeth, tak ji knihu předáte. Dostanete od ní popis a lokaci bydliště Elly, který se tak automaticky zakreslí do vaší mapy v tmavém lese a navíc vám předá kouzelnou krabičku s kuličkami, kterou když použijete na zlé duchy, nebo na Zombie, tak tito na chvíli zkoprní, takže budete mít dostatek času na jejich totální likvidaci. Sice tvrdíte, že toto nepotřebujete, ale nakonec od ní nové kouzlo přijmete, inu Zombie jsou Zombie a na jejich likvidaci může být každý nový prostředek, tedy i nové kouzlo, dobré. Vyjděte tedy z vězení a známou cestou si to zamiřte zpět po cestě, vedoucí do tmavého les.

Znovu do tmavého lesa

Hned jak se po cestě dostanete na okraj lesa, spustí se animace a v ní vás bílý vlk dovede k obydlí šamana Asgayue Gigageiho (na mapě označeno jako Asgayue) , vejděte tedy dovnitř a pokecejte si s šamanem. Povykládejte mu o vaší domněnce, že za vším zlem stojí čarodějnice, odpoví vám, že je to mnohem složitější, že se jedná o větší zlo. No jak vidět, na názorech se nesjednotíte, šaman vám ještě sdělí, že pokud si vše rozmyslíte a budete ho potřebovat, můžete se vrátit zpět, rád vás znovu přijme, takže se poté zvedněte a vyjděte ven, Nyní se musíte dostat k obydlí Elly, pokud jste tedy dali na moji radu a prošli jste předem celý tmavý les, je označeno jako Kedward Home. Řiďte se tudíž mapou, po cestě zabíjejte duchy, sbírejte po nich červené zdraví a modrou manu, naleznete při jejich vámi zabitých mrtvolách i nějakou tu munici. Jakmile tedy dojdete takto k obydlí Elly, vstupte dovnitř, projděte všechny místnosti a v poslední z nich stoupněte na poklop v podlaze, vedoucí do sklepa. Tak se vám zjeví démon Edward, který vás velice zesměšní, bude si z vás dělat šprťouchlata a nakonec vás dveřmi chalupy vyhodí zpět na mráz, lapidárně řečeno, vyrazí s vámi dveře. Tak co naplat, šaman měl očividně pravdu, takže se známou cestou, také podle mapy, vraťte pokorně zpět k šamanovi Asgayue Gigageiemu, v této fázi hry se skutečně nachodíte. Cestou znovu pobíjejte duchy a sbírejte po nich náboje, zdraví a manu (ta je zapotřebí k používání kouzel), jakmile dojdete k šamanovu obydlí, vstupte dovnitř a pohovořte si s ním. Sice vás tak trochu pokárá za to, že jste mu nevěřili, ale dá vám talisman, Woodoo panenku, působí proti vnitřnímu strachu a včas upozorňuje na blížící se nebezpečí. Poté vám doporučí, abyste se nyní znovu vrátili do domu Elly. Takže nic naplat, rozlučte se, vyjděte ven a znovu se štráchejte podle mapy zpět do Kedward Home. Vyndejte si na plochu Woodoo panenku, musí zůstat v levém horním rožku obrazovky, jakmile se bude blížit nějaké nebezpečí, bude se panenka třást. Tentokráte, poté co se přiblížíte k domu, zlý démon vyjde z domku ven ve své skutečné podobě, po krátké animaci ho musíte v boji přemoci, použijte na něj planoucí kříž a tak se ho brzy zbavíte. Vstupte do domku a jděte do místnosti s poklopem, nyní je otevřený a vstupte do něj0000000485_n02.jpg (64673 bytes) (obr.2), sejděte po schodech a jděte k indiánskému chlapci, tak jej osvobodíte a obdržíte od něj „orlí talisman“, který umožňuje jeho držiteli se rychle přenášet z místa na místo. V další animaci se setkáte se šamanem Asgayuem Gigageiemem, i od něj obdržíte dar, tedy „twan“ od Brány Ducha a uzdravující hůl, ještě vám vysvětlí, že žijete mezi dvěma světy, tedy světem dobra a světem zla a vybídne vás k opatrnosti, poté vás opustí. Vydejte se tedy podle mapy, kde se vám objevil nový cíl vaší cesty na Spirit Gate, tedy na Pláň duchů, po cestě potkáte mnoho zdivočelých psů a nějaké duchy, nelépe se jich zbavíte plamenným křížem, tady se dá ušetřit spousta střeliva. Postupujte prakticky stále na jih, tak dojdete ke kruhové kamenné stavbě, stoupněte si před kamennou mohylu a použijte na ni „twan“ od šamana, tak v animaci vstoupíte na Pláň Duchů.

Pláň Duchů

Přejděte provazový most a pokračujte stále vpřed. Cestou likvidujte ze země vylézající duchy, střídejte střílení z používáním plamene ze svatého kříže, po zlikvidovaných bestiích sbírejte náboje, zdraví a manu. Pokračujte stále dopředu, abyste se dostali přes další provazové můstky, musíte vždy nejdříve pobít všechny bestie. Tímto způsobem se dostanete přes můstky a skalnaté plošinky až k obrovské kostře, postupujte dál kolem její páteře, přejdete tak k ohništi, stále pobíjejte příšery a od ohniště projděte lebkou do jeskyně. Pokud špatně vidíte, rozsviťte si lampu (L), tu držíte v levé ruce, takže vám nebrání v používání zbraní, pokračujte jeskyní dopředu a za neustálého likvidování potvor dojdete až k dalšímu upoutanému indiánskému chlapci, v animaci ho osvobodíte a obdržíte od něj další amulet, tedy „medvědí sílu a odvahu“. Vraťte se kousek zpět a odbočte k rozbitému mostu, před ním se zastavte, vyvolejte kouzlo „Orlí talisman“ klávesou „/“ a potvrďte klávesou „ENTER“ (tímto způsobem se vyvolávají všechny kouzla a „twany“), tak se změníte v orla a přeletíte na druhou stranu. Pokračujte vpřed, dalším bestiím se raději vyhněte, ať máte dostatek zdraví a many, přejděte až k okřídlené bestii jménem Hino, která na vás bude spouštět blesky. Jakmile se k vám přiblíží, použijte na něj hořící kříž a dodělejte ho z ručnice, tak se spustí animace, ze které zjistíte, že jste vlastně Hina osvobodili, neboť byl do této podoby začarován démonem Hecaitomixem. Bude vám velice vděčný a za odměnu vám daruje svoji „bleskovou hůl“, kterou na vás útočil a ještě navíc vás i vězněnou dívenku přenese nazpět do vesnice Blair.

Návrat do Blair

Ocitnete se opět v kostele u otce Goodfellova za přítomnosti zachráněné dívenky a magistra Johana, po krátkém rozhovoru vyjděte ven a vydejte se do vězení za Elizabeth, kde si s ní v animaci promluvíte. Poté, co budete po ní vědět, kudy se dostanete k „Pláním Démona“, slíbí vám, že vám cestu ukáže, ale napřed musíte jít nazpět do Tmavého lesa, kde uprostřed roste Great Tree, tedy „Obrovský strom“, který je těžce nemocný a pokud by umřel, stane se veliké neštěstí. Takže ji přislíbíte strom vyléčit, vyjděte proto z vězení a známou cestou se vydejte zpět do Tmavého lesa. Postupujte po cestičkách podle mapy, teď se vám na ní objevil nový cíl, tedy „Great Tree“, takže najít strom nebude nic těžkého.

Tmavý les – Great Tree

Postupujte tudíž podle mapy, po cestě opět zabíjejte duchy a bestie, sbírejte po nich náboje, zdraví a manu. Cestu vám nemusím popisovat, otevírejte si mapu a tak postupujte k cíli, který je na vaší mapě označen jako „Great Tree“. Cesta je tentokráte plná všemožných potvor, takže buďte stále ve střehu, útočící bestie likvidujte střídavě hořícím křížem a střílejte je i z ručnice, hlavně je nenechejte, aby se vám dostaly tak říkajíc na tělo. Jakmile se dostanete až k cíli, tedy k „obrovskému stromu“, již zdálky poznáte, že je skutečně nemocný, téměř umírá, takže jste přišli právě včas. Obejděte strom a na jeho kmeni spatříte podivného parazita0000000485_n03.jpg (59233 bytes) (obr.3), je to ta béžová skvrna na kmeni, seberte ji a zjistíte, že jste do inventáře dostali „Vak nemocí“, což je další kouzlo, jehož použití ničí nepřátele. Úkol jste tudíž bezezbytku splnili, takže se stejnou cestou za vydatné pomoci vaší mapy vracejte zpět do Blair, budete opět napadání všemi možnými bestiemi a příšerami, takže je pobíjejte z ručnice, spalujte hořícím křížem a nezapomeňte stále po nich sbírat náboje, manu a zdraví, tak se ve zdraví vrátíte zpět do vesnice Blair.

Blair – vězení

Vydejte se za Elizabeth do vězení, promluvte si, sdělí vám, že jste získali strašnou zbraň, neboť vak je plný začarovaných brouků, kteří přinášejí smrt. Zeptáte se jí, kudy vede cesta do „Pláně Démona“, ale tam se prý nedostanete, dokud vám nevyrobí vstupní „twan“, ale k tomu potřebuje nezbytně indiánské kosti, ale kde je najít, to neví. Do debaty se zapojí opilec Hirrum Heathtow, který vám sdělí, že ví kde kosti nalézt a zakreslí vám polohu do vaší mapy. Takže vyjděte z vesnice ven a znovu se vydejte do tmavého lesa hledat uložené indiánské kosti.

Tmavý les – Burial Grounds

Takže se, kdoví už pokolikáté vydejte do Tmavého lesa hledat lokaci, kde jsou uloženy indiánské kosti, na mapě je toto místo označeno jako „Burial Grounds“. Cestou likvidujte duchy a bestie, sbírejte vše co po nich zbude, narazíte i na nové druhy „klacíčkovců“ s modrou skvrnou v těle, máte již nyní dostatek všemožných kouzel a nových zbraní, takže se s nimi lehce vypořádáte, jakmile je zlikvidujete, seberte po nich modrou manu, jinak vám znovu obživnou. Postupujte stále dopředu podle mapy, tak dorazíte k bráně, kolem které jsou rozvěšeny bizoní kůže. Strážce vás ale nebude chtít pustit dál, musíte prokázat, že jste silný a odvážný muž. Přistupte tedy ke strážci co nejtěsněji, použijte s inventáře „bear (medvědí) talisman“, tak se v animaci změníte v medvěda a v reále vás už stráž přes bránu propustí. Pokračujte po cestě dále vpřed, likvidujte další duchy a bestie, tak dojdete až na planinu, kde vás napadne houfec Zombií a několik klacíčkovců, ty musíte všechny porazit. Jakmile se vám to podaří, popojděte vpřed a nyní se utkáte s další Zombií, která kolem sebe mává hořící hůlkou. Poté, co porazíte i zuto bestii, seberte indiánské kosti, ze země povstanou další potvory, no s těmi již bojovat nemusíte, ale rychle upalujte zpět k bráně, u které jste museli prokazovat vaší odvahu a sílu. Projděte jí, popojděte kousek dál a tak se po krátké animaci ocitnete na známém místě, přímo před vchodem do obydlí šamana Asgaye. Vstupte dovnitř a promluvte si s ním, tak vás naučí nové „dešťové kouzlo“, obdržíte další cenné rady a můžete jeho obydlí opustit. Podle mapy se vracejte zpět do Blair, cestou pobíjejte bestie a Zombíky, sbírejte po nich všechny pozůstatky a tak dojdete k branám vesnice Blair. Spustí se animace a v ní vám otec Goodfell předá bibli a poučí vás, jak s ní zacházet, je to další silná zbraň.

Zpět ve vesnici Blair

Poté, co se ocitnete v reále, vejděte do vesnice a vydejte se do vězení k Elizabeth, promluvte si s ní a předejte ji staré indiánské kosti, za ně od ní obdržíte „twanu“ k otevření „Démon Gate“ a navíc i kouzlo „temného vlka“ k jeho vyvolání, který vás k „Démon Gate“ údajně dovede. Promluvte si i s opilcem Hirrum Heathtowem, poté vyjděte z vězení ven a namiřte si to vpřed po známé cestě, vedoucí do Tmavého lesa.

Pláň Démonů

Poté, co vstoupíte na začátek Tmavého lesa, objeví se černý vlk, použijte na něj kouzlo „temného vlka“, tak se vlk změní v démona Tawiscara a vysměje se vám, že vás nikam nezavede, ale na místě vás zničí. Použijte na něj bibli, tak shoří v plamenech na popel, poté pokračujte vpřed, projděte skalním tunelem a tak dojdete ke skalnímu náhrobku, na který použijte „twan Démon Gate“, tak projdete na druhou stranu. Poté pokračujte stále vpřed, zde se zabloudit nedá, likvidujte velice houževnaté skupinky kostlivců a jiných bestií. Když pobijete první vlnu nepřátel, je dobré používat bibli, s ní to jde jako po másle, v animaci budete zavedeni k lidské lebce, kterou seberete, je jasné, že sbírat lebky je kromě pobíjení nepřátel váš další důležitý úkol. Tak procházejte jednotlivými lokacemi, sbírejte lebky a vše po mrtvých nepřátelích, osvobodíte i indiánského chlapce, od nějž z vděčnosti obdržíte „twan síly“. Pokračujte stále vpřed, projděte pod skalními tunely, tak přijdete do poslední chodby, za níž není cesta dál, neboť chybí most. U pravé zdi se nachází výklenek a v něm pět kůlů, na něj postupně nasazujte po jedné lebky z inventáře (musí jich být pět, jedna na každý kůl), tím budete vytahovat jednotlivé části mostu vlevo nahoru, až celý most pospojujete0000000485_n04.jpg (78780 bytes) (obr.4). Poté se po něm vydejte doleva na druhou stranu a na jeho druhém konci si otevřete velikou bránu se zlatou lebkou, projděte přes ni dál. Projděte chodbou až na konec, ale další bránu již neotevřete, nemáte na ni dostatek síly, musíte tedy na ni použít poslední „twan síly“, který jste obdrželi od vámi osvobozeného indiánského chlapce. Tak bránu otevřete, projděte dopředu, nyní musíte podstoupit souboj s Baalem a jeho čtyřmi nohsledy, ten napoprvé prohrajete. V animaci podstoupí tento souboj i šaman Asgay a to se samotným Hacaitomixem, kterého porazí. Vás vyzve, abyste se probrali k životu, což také učiníte a jakmile počne běžet tři sta sekundový časový limit, rychle se vracejte zpět cestou, po které jste sem přišli. Tak musíte doběhnout až k náhrobnímu kameni, přes který jste sem vstoupili. Jakmile se ocitnete na druhé straně, napadne vás Hacaitomixem začarovaná bestie Elizabeth, uhýbejte tudíž jejím útokům. Hra má dva konce, buďto na ni použijete „bibli“ a tak z ní zlého ducha vyženete, nebo ji ubijete klasickým způsobem, tedy střelbou z pušky a pokud vám dojdou náboje, pak ji dobijte křížem, ale mechanicky a ne ohněm. V prvním případě Elizabeth osvobodíte a dozvíte se, že by chtěla žít s vámi, což odmítnete a pošlete ji pryč, protože by ji vesničané stejně upálili. Tak vás Elizabeth opustí s tím, že doufá, že se vaše cesty brzy opět vzkřísí. Pokud však místo jejího osvobození, tedy vymýcení zlého ducha z jejího těla zvolíte její zabití, pak se spustí závěrečná animace, v níž se sejdete nad hořící mrtvolou Elizabeth společně s knězem otcem Goodfellowem a s magistrem Johanem, který vám nabídne místo konstábla ve vesnici Blair, což odmítnete s tím, že se musíte vrátit zpět ke svým věřícím do Nové Anglie. Ať už tak, či onak, těmito dvěma různými závěry hra končí.

Návod je napsán pro Abecedu her.

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: