Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - Last Express

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 8218
Zobrazení tento měsíc: 31
Last Express

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

NE  

NE  

NE  
NE  

NE  

ANO  

Vložit  
Koupit hru     Vyhledat na internetu


Autor: Neznámý
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]
Last Express - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry

Last Express

Hra je rozdělena do částí podle projížděné trasy. Vzhledem k tomu, že posloupnost jednotlivých kroků nemusí být nutně lineární, lze některé věci vykonat dříve nebo později, než zde uvádím. Každopádně tato posloupnost vede k úspěšnému zakončení, ačkoli (zvláště při rozhovorech) nemusí platit uvedené místo a čas, neboť postavy se samovolně pohybují po vlaku. Pak je třeba danou osobu najít.

Z Paříže do Chalona nad Marnou

Až naskočíte do vlaku, pokuste se v úzkém prostoru zorientovat. Cesta vede vpravo do zadního vozu. Projděte kolem průvodčího a projděte až nakonec do kupé číslo jedna. (Až se někdy během hry stane, že průvodčí opustí své stanoviště, seberte mu seznam cestujících. Ten vám poslouží jako průvodce po vlaku a po cílech jednotlivých osob. Kliknutí na jméno pasažéra způsobí přehrání jedné důležité věty z předchozího rozhovoru.) Na zemi najdete mrtvolu svého přítele. Otevřete okno a zdvihněte mrtvolu. Vyhoďte ji oknem z vlaku. Pak se otočte vpravo, seberte z věšáku zelený kabát a převlékněte se. Práce je hotova, okno můžete zavřít. Podívejte se do bedny pod věšákem. Zjistíte, že je prázdná, ale pod ní že se nachází stopa v podobě šátku. Vezměte si jej. Zvedněte zrak vzhůru a sundejte Tylerovo zavazadlo. Otevřete ho, přečtěte si dopis a schovejte si ruskou pohádku. Je čas na večeři. První večeře se podává v 19:40. Projděte vlakem do jídelního vozu. Budete míjet druhého konduktora, který má ve zvyku kreslit si tváře cestujících. To vám může v budoucnu poskytnout cenné rady. Vždy, když bude konduktor nepřítomen, nezapomeňte do jeho sešitu nahlédnout (leží na zemi pod židlí). V jídelně se setkáte s Augustem Schmidtem, německým obchodníkem a milovníkem umění. Promluvte si s ním a zjistíte, že měl s vaším mrtvým přítelem domluvený obchod. Jde o prodej zbraní, ale Schmidt trvá na tom, že chce vidět zlato. Budete si tedy muset nějaké opatřit. Schmidt odejde, ale vy počkejte ještě na odchod rusky mluvícího muže v černém. Je to Alexej Dolnikov, který si zapomene na stole knihu. Nahlédněte do ní - na časové tabulce je zaškrtnuto políčko 10:40. Poslechněte si rozhovor Taťány a jejího dědečka v nádherné ruštině. Cestou zpátky se zastavte v kuřárně. Na jednom ze stolků leží noviny, které jsou každý den plny aktuálních politických zpráv. V prvním vagónu byste měli narazit na malého hrajícího si Francoise. Jděte za ním do kupé a poslechněte si, co říká své matce o těle vyhozeném z vlaku. Vraťte se do jídelny. Střetnete se postupně s Annou, Dolnikovem a rodinou Boutarelových. Ukažte Anně nalezený šátek a Alexejovi zkuste dát k překladu pohádku. Ani v jednom případě nebudete úspěšní. Vraťte se do svého kupé. Ve 20:30 se podává druhá večeře. Na chodbičce budete vyzváni k návštěvě soukromého vozu. Jděte do úplně zadní části vlaku, zaťukejte a vstupte. Poznáte řeckého milionáře Kronose a Tahinu. Kronos ví, že nejste Tyler, ale je ochoten uzavřít obchod i s vámi. Nabízí kufřík zlata za to, co chybí v Tylerově bedně. Řekněte, že souhlasíte, ale odkládáte transakci na později. Zkuste zase špiclovat v kuřárně a jídelním voze. Kromě roztržky Dolnikova s hrabětem Obolenským tu není nic zajímavého, takže se vraťte se do kupé. Zde budete napadeni srbským revolucionářem Milošem. Přichází první boj a taktické intermezzo.

Taktické intermezzo

Ve hře si užijete několik bitek, ať už se zbraní nebo bez. Jsou seřazeny od nejsnazší (s Milošem) po nejobtížnější (s Vesnou). Základ je být vždy v defenzívě a sledovat pozorně útoky soupeře. Nastavte kurzor za Robertova záda (aby byl připraven k ústupu), buďte klidní a dívejte se, jak soupeř útočí. Jakmile se pohne, musíte podle druhu útoku zvolit správnou reakci. Nikam nespěchejte a vesele třikrát, čtyřikrát jenom tak uhněte, abyste získali jistotu. Pak z úhybu rychle zaútočte. Pokud jste beze zbraně a protivník nikoli, útočte na ruku se zbraní, jinak na obličej. Tato taktika platí vždy, všude a je bezchybná, což vám jistě rád potvrdí každý aiki- dóka.

Po té, co odzbrojíte Miloše a promluvíte si s ním, se vám začnou skládat dohromady první střípky složité mozaiky. Můžete jít ještě chvíli okounět do jídelního vozu a poprvé má smysl zajít také za záclonu směrem k zavazadlům. Vyslechněte všechny rozhovory, ale nezapomeňte se vrátit do svého kupé kolem čtvrt na deset. Spatříte Tahinu, jak vychází z vašeho kupé a slídí i u několika dalších. Nechte to být a začněte se starat o vlastní krk. Ve 21:19 totiž do vlaku nastoupí francouzská policie. Je třeba se urychleně ukrýt. Pokud jste ve svém kupé, není nic jednoduššího než otevřít okno a vylézt ven. Tam musíte počkat, dokud policie nepřejde. Jinak se lze schovat také v koupelnách některých cestujících (vyzkoušena je koupelna hraběte Obolenského). Jděte směrem k jídelnímu vozu. Promluvte si s Annou, pokud ji potkáte, poslechněte si rozhovor Boutarelových s konduktorem o policejním zásahu a v kuřárně vyslechněte Annu, jak se baví s Augustem. Vlak dorazí do Chalons nad Marnou ve 21:41. Jděte spát.

Ze Štrasburku do Ulmu

Vzbudíte se. Jděte ven z kupé. Všechno je nějaké zvláštní, věci nejsou na svých místech - bude lepší se vrátit. Jakmile se ocitnete zpět v kupé, bude noční můra pokračovat bez vašeho zásahu dál. Pak se se zpoceným čelem skutečně probudíte. Je něco málo po půl čtvrté ráno. Běžte si ověřit reálnost svého snu. V kupé hraběte Obolenského je zmatek, hrabě má srdeční zástavu. Až ho uklidníte, jděte ven vyslechnout rozhovor mezi Annou a Taťánou. Anna se zřejmě bojí Tahiny, který prohledává kupé, a tak prosí Taťánu, aby ji u sebe něco schovala. To je pro tuto noc vše, jděte spát.

Z Ulmu do Mnichova

Vydejte se do Milošova kupé. Cestou potkáte malého Francoise, který se chlubí nalezenou píšťalkou. Rozhovor s Milošem vyjasní mnohé, celý obchodní čtyřúhelník Tyler-Kronos-Schmitd-srbské hnutí odporu získává jasnější obrysy. Jediný chybějící článek je předmět zmizelý z Tylerovy truhlice, který Miloš nazval v originále Firebird (Řekněme Pták Ohnivák). Rozlučte se s Milošem. Na chodbě zjistíte dvě zajímavé věci: jednak se Francois začal zabývat lovem brouků (neúspěšně) a jednak, jak se dozvíte z rozhovoru mezi osádkou vlaku, se ztratil univerzální klíč. Vydejte se do jídelního vozu. Sedněte si ke stolku hned napravo od vchodu (pod hodinami) a vyndejte krabičku zápalek, kterou ještě v inventáři zbavte sirek. S krabičkou se pusťte do lovu brouka, který pobíhá po stole. Není to lehké, jde o to spíš zkoušet než používat nějakou vybroušenou strategii. Až ho chytíte, stavte se na krátký rozhovor s Taťánou v jídelně. Požádejte ji o překlad ruského textu. Ráda to pro vás udělá. Vyslechněte ještě její povídání s Dolnikovem a to už vlak pomalu přijíždí do Mnichova. Sledujte nakládání Schmidtova zboží. Máte čas do Budapešti sehnat nějaké zlato nebo najít Ptáka Ohniváka.

Z Mnichova do Salzburgu

Ve 12:12 se podává první oběd. Cestou do restauračního vozu se poprvé významněji střetnete s Abbotem. Až potkáte Francoise, ukažte mu brouka. Nabídněte mu výměnu. Při dalším setkání s ním vyměňte brouka za píšťalku. Poobědvejte s Abbotem. Za několik minut přijede vlak do Salzburgu.

Ze Salzburgu do Welsu

Ve vašem kupé na zemi by měl ležet překlad ruské pohádky. Vezměte si ho. Navštivte Kronose v soukromém vagónu a zjistíte, že i on a Tahina podezřívají Annu z krádeže Ptáka Ohniváka. Prohlédněte si také knihu ležící v pokoji. Jděte do jídelního vozu. Vyslechněte všechny rozhovory a počkejte na druhý oběd ve 13.00. Zjistíte, že Kronos domlouvá s Annou odpolední koncert. Kolem druhé hodiny vám konduktor vyřídí Kronosovo pozvání na koncert v zadním vagónu. Do té doby se toho mnoho nestane, jen Anna musí svého psa přemístit z kupé do prostoru pro zavazadla (šance!).

Z Welsu do Lince

Všichni postupně odcházejí na koncert. Můžete si poslechnout rozhovor Sofie a Rebeky, a až Rebeka odejde, pokusit se promluvit se Sofií. Jakmile odejde ze svého kupé i Taťána, vnikněte dovnitř (hlídač musí mít zastíněný výhled nebo být nepřítomen - nejlepší je využít zmatku při přesunu cestujících na koncert). Vejděte do koupelny, sehněte se a otevřete skříňku pod umyvadlem. Vyjměte zlaté vejce Ptáka Ohniváka. Krátce před třetí dorazí Orient Expres do Lince.

Z Lince do Vídně

Vraťte se do svého pokoje a uložte vzácný předmět zpět do truhlice. Od tohoto okamžiku, jakmile najdete volnou chvíli a volný průchod do zavazadlového prostoru, přeneste jej do klece pro psy v přední části vlaku. Klec musíte samozřejmě nejprve otevřít a Anina psa pustit. Na tento úkol máte čas až do Vídně. Odeberte se na koncert. Posaďte se a poslouchejte libé tóny a obdivujte Aninu hru (na chvíli vám to až zamlží rozum). Tahina odejde splnit skutečný cíl koncertu, totiž prohledat pokoje. Vrátí se za chvíli bez nálezu. Nyní je řada na vás. Musíte prohledat několik soukromých kupé, takže nezapomeňte využít každý okamžik, kdy se hlídač nebude dívat. Nejprve navštivte kupé Sofie a Rebeky. Přečtěte si Rebečin deník (pod polštářem) a prohlédněte šuplíky. Pak otevřete okno a přelezte do zamčeného Anina pokoje. Jednejte rychle, protože až skončí koncert, vrátí se všichni do svých pokojů a chytili by vás. Zde najdete ve spodním šupleti velmi zajímavý dopis a v tajném šuplíku vespod skříňky se šperky univerzální klíč. Odejděte.

Použití pro klíč najdete v chodbičce mezi zadním vagónem a Kronosovým vozem. Odemkněte třetí dveře, které zde jsou (dveře ven) a vylezte po žebříku na střechu. Jděte ke konci vlaku (orientujte se podle kouře) a až narazíte na střešní okno Kronosovy ložnice, rozbijte jej. Seskočte dolů. V ložnici nejprve najděte na zdi tajný knoflík a otevřete sejf. Vezměte si kufřík. Ještě než odejdete, prolistujte papíry na nočním stolku. Vyjděte suverénně hlavním vchodem přímo do improvizovaného koncertního sálu. Svým rázným činem všechny trochu překvapíte, ale nedejte se zmást a projděte skrz ven. Kufřík uschovejte pod postel ve svém kupé. Pokud zlaté vejce ještě leží v truhle před vámi, je správný čas jej přenést do zavazadlového prostoru (viz výše).

S použitím univerzálního klíče navštivte Schmidtův pokoj. Najděte dopis. Koncert by měl být u konce, takže urychleně zmizte. Ve svém pokoji vezměte kufřík se zlatem a jděte do kupé za Augustem Schmidtem. Ukažte mu zlato. Uklidní se, že obchod skutečně proběhne. (Tady skutečně velice doporučuji napoprvé Augustovi kufřík nedát a nechat se v Budapešti zabodnout Vesnou. Ta scéna je nejlepší v celém Last Expressu.) Tahina vás na chodbě slušně leč důrazně (s pistolí v ruce) upozorní, že byste měl peníze vrátit Kronosovi. Udělejte to. Na chodbě cestou zpátky vás zastaví Miloš. Zajděte s ním do jeho kupé a popovídejte si. Až vyjdete, uvidíte plačící Taťánu, jak svěřuje Anně zmizení vejce. Jděte do kuřárny a až se Abbot zvedne, popovídejte si se Schmidtem. Věci dostávají spád. Jděte do zavazadlového prostoru a v místnosti za otevřenými dveřmi najděte bednu, kterou Schmidt nakládal v Mnichově. Pokuste se ji otevřít. Objeví se Anna, od níž se dozvíte několik zajímavých informací. Napadne vás Vesna. Vyhýbejte se útokům, dokud Anna Vesnu nezastaví. Pak se mrkněte do krabice.

Z Vídně do Budapešti

Běžte to vše znovu probrat s Annou. Pak se odeberte do chodbičky mezi zadním vagónem a bývalým Kronosovým soukromým vagónem (vozy byl ve Vídni přeřazeny a Kronosův byl odpojen). Zastavte se na políčku za strážcovým stanovištěm. Vyslechnete tak rozhovor Taťány a Alexeje. Dozvíte se o Alexejově záměru vyhodit do povětří vlak. Hned se vydejte prohledat Alexejovu kabinu. V jeho zavazadle najdete rozbušku. Abbot vás bude sledovat do jídelního vozu, kde se podává druhá večeře. Vraťte se k sobě. Za chvíli vás navštíví nešťastná Taťána. Jděte do kuřárny a opijte se s Augustem. Nejvyšší čas jít spát.

Vaše sny vám už zas nedají v klidu odpočívat; je 22:30 a vy vstáváte. Jděte se přesvědčit o pravdivosti svého snu. V kupé hraběte Obolenského vyslechněte poslední slova anarchisty Dolnikova. Vyjděte ven. Od sedadla hlídače uslyšíte hlasité tikání. Vzpomeňte si na čas 10:40 v Alexejově časovém plánu. Máte ani ne deset minut na odvrácení neštěstí. Otevřete přístrojovou skříňku. Pohněte s náloží, ale jen jednou (jinak to vyletí). Zapalte sirku (použijte ji na kovovou desku) a ohněm přepalte volné dráty. Jakkoli jiná manipulace způsobí výbuch! Krabici s náloží neotvírejte. Otočte ji o 180' a odšroubujte panty. Mezi tikající kontakty vložte kus papíru (telegram ze svého inventáře). Dokázali jste to! Jděte si popovídat s Abbotem a pak následujte Annu do její kabiny. Následuje první love-scéna předčasně zakončená útokem srbských revolucionářů.

Z Budapešti do Istanbulu

Probudíte se ve 4:40 v nepohodlné pozici spoutaného kozáka. Osvoboďte se pomocí sirek. Následuje pěstní zápas se Srbem (je třeba několika úspěšných zásahů). Pak rozvažte Annu, projděte ven a vylezte na střechu vlaku. Vydejte se k lokomotivě. Cestou absolvujete dva souboje. Bitka s Vesnou skončí tím, že si Vesna rychle lehne na břicho. Vy musíte učinit totéž, jinak vás srazí ústí tunelu. Vraťte se do jídelny. Panika je zažehnána. Jen hrabě Obolenský se svou vnučkou se odmítají hnout. Promluvte s nimi. Jděte dozadu. Zastavte se mezi kuřárnou a vagónem. Otevřete zde podlahu a rozpojte vlak. Šalamounsky tak vyřešíte spor s Annou. Vraťte se na lokomotivu a promluvte si s Milošem. Anna ho zastřelí a stiskne brzdu. Vy brzdu zase povolte. Přejeli jste hranice! Jděte do jediné kabiny v zavazadlovém prostoru a konverzujte s Annou.

Následuje druhá, již daleko úspěšnější milostná scéna. Ráno vyndejte z klece zlaté vejce a odeberte se s nim do kuřárny. Zde bude čekat Kronos. Aktivujte Ptáka Ohniváka tím, že ve správném pořadí stiskněte jednotlivé drahokamy (Rakousko - Dánsko - Čína - Oceánie - Blízký východ; podle barev je to: světle modrá, tmavě modrá, červená, fialová, zelená). Poslední, co se od vás chce, je použít píšťalku vzápětí poté, co Kronos nařídí, abyste Ohniváka uložili. Pak následuje nejhezčí outro, jaké jste kdy viděli s božskou Taťánou á la Carrie a úžasným polibkem. Všimněte si, že v závěrečných titulcích je v roce 1996 mezi Ruskem a zbytkem Evropy už zase silná čára.

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: