Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - Pirates of The Caribbean (Piráti Karibiku)

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 45228
Zobrazení tento měsíc: 179
Pirates of The Caribbean (Piráti Karibiku)

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

ANO  

ANO  

ANO  
ANO  

ANO  

ANO  

Zobrazit  

Oficiální stránka hry:
pirates.bethsoft.com

Výrobce: 
Akella

Distributor: 
Ubi Soft
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
Suchozemská část je tím nejlepším, co tato hra nabízí. Nakupovaní, obchodování, šmelina, pašeráctví, najímání a starost o posádku i o loď, vylepšování vlastností hlavní postavy i členů posádky, spousta questů a velká volnost, pro spoustu lidí tedy splněné přání, to ani nemluvím o skvělém hudebním doprovodu. Horší to už je s námořní částí hry, je totiž málo realistická a navíc složitá. Grafické zpracování plavby na moři je mizerné (zejména postavy) a hlavně šíleně zdržuje. Snad jenom plavba nocí za bouře má něco do sebe, což je ale čistě věc názoru. Spoustě hráčů to zkrátka vyhovuje a je to třeba respektovat. *Arduška*


Autor: Zbyněk Chomát , ( Abeceda her )
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry

Pirates Of The Caribbean

Ostrovy

  • Falaise de Fleur - Pevnost, Přístav, Zátoka Chobotnice.
  • Redmonds - Pevnost, Přístav, Ďáblův Chřtán, Kamenné pobřeží.
  • Isla Muelle - Pevnost, Přístav, Pobřeží, Pláž ústřic.
  • Oxbay - Pevnost, Přístav, Maják, Daleká Pláž.
    • Greenfort - Pevnost, Přístav.
  • Conceicao - Pevnost, Přístav, Sluneční přístav, Laviatanová Skála.
  • Douwesen - Pevnost, Přístav, Palmová pláž, Krabí Útes.
  • Quebradas Costillas – Přístav.

Obchod

  • Ceny jsou pouze orientační a mění se vaší schopností obchodovat. Výhoda nákupu a prodeje by však měl zůstat v jednotlivých městech přibližně stejný.
  • Plachty a prkna nepoužívejte k obchodu, ale jen k opravě lodi. Je proto uvedena jen nákupní cena.
  • Bavlna a olej mají všude stejnou cenu a nevyplatí se s nimi obchodovat. Je uvedena jen nákupní cena
  • Ostatní - červená barva je prodejní barva a černá je nákupní
  Fala. Redm. Isla Oxbay Gree. Conc. Douw.
Plachta
Prkna
5
12
5
12
9
12
9
9
9
9
5
9
9
12
Bavlna
Olej
8
7
7
5
6
7
7
6
8
5
9
8
8
7
Pšenice 4       4   5
Eben 31 Pašuje 15 Pašuje Pašuje    
Čokoláda 10     17 16 14  
Cukr     6     4 Pašuje
Víno 12 12       Pašuje 10
Lněné plátno 5 3 10       Pašuje
Rum 6     4 2 7 Pašuje
Tabák 10 10 Pašuje 8 9   9
Káva Pašuje 12 Pašuje Pašuje   10
Mahagon 14   12     Pašuje  
Skořice Pašuje 19 8     14  
Kopra 5 5     5 Pašuje 3
Paprika   Pašuje   Pašuje Pašuje 15  
Ovoce Pašuje         3 7
Pivo   2 Pašuje     3 2
Hedvábí 5 15 Pašuje 15 14 15  
Oblečení   5     6    
Santalové dřevo Pašuje 26 13 13 12    
Kůže 4   4 4 4 4 4

Začínáte v podpalubí lodi a váš Loďmistr Malcolm vás zasvětí do tajů hry. Jako první si musíte vzít nějaké věci s vaší kajuty. Seberte šavli, která leží na truhle. Jakmile se k ní přiblížíte objeví, se vlevo nahoře symbol ruky a můžete jí sebrat a to buď pomocí klávesy [F3] (přímo sebrat) anebo přes [Enter] (aktivujete menu akcí a zde vyberte "sebrat"). Další věci jsou ve skříni na druhé straně, kde se objeví znova ruka, ale tentokráte věc nejde přímo sebrat, ale musíte nejprve skříň otevřít a věci pak seberete přes menu. Malcolm však ještě není spokojen, protože některé věci musíte dát do aktivní polohy. Zmáčkněte [F2] a v menu vyberte Inventář (je až dole). Zde si pak připravte šavli, dalekohled a pistoli. Teď již jste náležitě vybaveni a můžete podstoupit výuku souboje. Zbraň se tasí pomocí [E] a pak [CTRL] je blok, [Mezerník] útok a [Q] výstřel. Až budete mít výuky, dost popovídejte si ještě o schopnostech a dalších věcech a můžete jít na pevninu.

1. Příjezd do Oxbay

Ocitnete se na molu a Malcolm vám bude průvodcem v další části. Podíváte-li se do menu [F2], najdete pár dalších záznamů a ty postupně splňte. Vydejte se z mola levou lávkou a na jejím konci by se vám měl objevit symbol ruky, což znamená, že zde něco leží a tak to seberte. Podobných věcí se dá na ostrovech najít hodně a tak si dejte na toto pozor, hodně tím ušetříte a získáte někdy opravdu cenné věci.

Koupě dalekohledu

Dojděte s Malcolmem až ke stánkům a s jedním obchodníkem si promluvte. Nabídne vám nějaké zboží a mezi nimi i lepší dalekohled. U zboží je červená šipka, signalizující nákup a modrá u zboží, které se dá prodat. U všeho je pak tlačítko Info a s jeho pomocí si zjistíte, proč starý dalekohled máte prodat a nový koupit. Kupte ho a pokuste se prodat starý. Jistě se vám to nepovede a tak obchodníka opusťte a přes [F2] v inventáři aktivujte nový dalekohled. Tím ten starý pustíte a teď se již prodat dá. Podíváte-li se ještě v menu do záznamů zjistíte, že první úkol máte splněn a již u něj není otazník, ale je zaškrtnut.

Prodej zboží

Následujte Malcolma až do obchodu a zde si promluvte s obchodníkem. Zvolte prodej zboží a v menu, které se objeví, klikněte na loď. Tím se dostanete přímo ke zboží a zde prodejte jak čokoládu, tak i kůži. Mohli byste teď provést i nákup, ale doporučuji nákup zboží provádět vždy až úplně na konci vašeho pobytu, kdy je jasné kam povede vaše další cesta. Vyjděte proto z obchodu ven.

Najmout posádku

Opět jděte za vašim průvodcem a to až do krčmy. Ta slouží k několika věcem. Předně je zde pokoj na přespání (toho využívejte když potřebujete přečkat ve městě na den a nebo noc), čekání by bylo moc dlouhé a najmutím pokoje se denní doba okamžitě změní. Dále v krčmě potkáte zajímavé osoby a důstojníky, ti jsou velmi důležití pro zvednutí vlastností, ale jsou i drazí. Dále se přes hostinského dá najmout posádka (když je nějaká ve městě volná) a získat užitečné informace a nějaký ten obchůdek se taky dá domluvit. Vy si zatím s hostinským promluvte jen o posádce a doplňte posádku na maximum. Pak opět vyjděte ven.

Oprava lodi

Malcolm vás tentokráte doprovodí do loděnice, kde si promluvte s majitelem. Objeví se menu s loděmi. U nich je číslo a to udává, v jaké je loď třídě (vy máte 5). Klikněte na vaší loď a pak na akci, kterou chcete. Nákup lodi nepřipadá z finančních důvodů v úvahu a prodej taky ne, protože čím by jste se asi dál plavili. Zvolte proto oprava a podle finančních možností opravte vaší loď na maximum, pak vyjděte z loděnice ven.

...pokračuje příjezd do Oxbay

Malcolm vám dá poslední pár rad a řekne, že bude stále tady ve městě a že se můžete kdykoliv stavět pro radu. Pohledem do záznamů zjistíte, že nemáte žádný úkol a tak využijeme poslední rady Malcolma. V této chvíli již nemusíte chodit pracně po městě, ale můžete se rychle přesouvat z místa na místo. Zmáčkněte [Enter] a zvolte rychlý přesun. Objeví se ikony, kam lze jít a to obchod, krčma, loděnice, přístav. Nejsou to však všechny možné volby, protože v některém městě se vám třeba objeví ještě radnice. Záleží pak i na denní době, protože v noci je přístupná jen krčma. V těchto rychlých volbách chybí ale ikona lichváře a tak ho musíte najít. Je však většinou v blízkosti krčmy a to v každém městě. Přeneste se tedy do krčmy a vyjděte ven. Najděte lichváře a vypůjčete si od něj 1500. Mě je dal na 3 měsíce a během této doby je opravdu nutné mu je vrátit. Pak se přesuňte do obchodu a zde nakupte santalové dřevo. Rady sice jsou nakoupit i hedvábí, ale to je asi chyba hry protože hedvábí se do Oxbay dováží a je tím pádem strašně drahé. Teď jsou dvě možnosti pokračování (samozřejmě jich je víc, ale tento návod se snaží držet hlavní linie hry, ale to není vůbec nutné):

  1. Jděte přímo do přístavu a váš další cíl bude Redmond
  2. Zastavte se v krčmě a promluvte si s hostinským o obchodě. Řekne vám, že o něčem ví a v zápětí přijde člověk, který chce doprovodit do Douwesenu. Slíbí vám za to pěkné peníze a tak to přijměte. Hlavní věc však je, že váš další cíl musí být opravdu tento ostrov, protože v jiném případě by váš akt byl brán jako podvod a klesla by vám jak reputace, tak by jste i přišli o peníze za doprovod. Vy proto tento kšeft přijměte a vydejte se do přístavu.

Teď je čas na rozdělení dovedností a schopností. Aktivujte menu [F2] a zvolte postavu, první od shora. Zde máte dole počet bodů, které můžete rozdělit. Dovednostní doporučuji dát šermířským schopnostem a schopnostní podle vašeho uvážení. Přitom si uvědomte, že na vaší loď můžete najmout důstojníky, kteří mají taky nějaké schopnosti a tak je zbytečné dát body na děla, když si najmete dělostřelce. Pak pokračujte dál a dojděte až na konec mola a nastupte [F3] nebo přes [Enter] na loď, spatříte informační video o následujících událostech. V něm se dovíte o napadení Oxbay a vy se zde nesmíte moc zdržovat a snažit se co nejrychleji odplout z dosahu ostrova.

2. Informovat guvernéra na Redmondu.

Jestliže okamžitě neodplujete na otevřené moře, budete odstřelováni z děl pevnosti Oxbay a tak se naučme ovládání lodě. Vaše první setkání s lodí je v okamžiku, kdy jste na velké mapě a pomocí kláves [W] a [S] spouštíte, nebo napínáte plachty. Směr lodi pak řídíte pomocí [A] a [D]. Klávesa [TAB] slouží ke změně velikosti mapy. Plujte tedy do Douwesenu a v jeho blízkosti zmáčkněte [Mezerník], tím se dostanete na detail lodě. Do tohoto detailu se dostanete i v momentě, kdy vplujete do bouře a nebo do blízkosti nepřátelské lodě. Ovládání je stejné, ale přibyla klávesa [R], ta slouží ke zrychlení času. Je zde ještě jedna důležitá část a to Akce [Enter]. Po jejím zmáčknutí se objeví ikony a vy si můžete vybrat, co uděláte.

  • Kotva - přistání v přístavu či u břehu. Musíte samozřejmě být v jeho blízkosti.
  • Plout k.. - objeví se nabídka kam se dá plout a to včetně vaší či protivníkovy lodí. Tento manévr se vám však nemusí povést, jestli je loď rychlejší.
  • Mapa - přesun na velkou mapu celého Karibiku.
  • Přebít - změna nábojů v dělech.
  • Plachty - rychlá volba rozvinutí plachet.
  • Dovednosti - oprava lodi.
  • Hákování - přitažení protivníkovi lodi a přenos na její palubu.
  • Výměna - výměna věcí u spřátelených lodí.

Vy zvolte doplout do přístavu a pak zakotvit. Po přistání dostanete slíbenou odměnu za doprovod lodi a zvedne se vám i reputace. Dojděte do krčmy a promluvte si s mužem napravo pod schodištěm, poví vám o únosu své dcery a vy mu slibte pomoc.

Záchrana Toffovy dcery

Přesuňte se do radnice a promluvte si se starostou. Když mu sdělíte, že jeho ochránce unesl z města dívku, slíbí vám malou odměnu a vy se vydejte do přístavu. Jakmile projdete branou, máte možnost jít na loď. Kapitán lodi však odmítne dívku pustit a tak vás čeká souboj. Dá se použít pistole [Q] a pak již protivníka sekejte. Jestliže vás nebezpečně zraní použijte, blok [CTRL] a přes klávesu [Enter] zvolte použití předmětu. Tam bude léčivý lektvar a můžete v souboji pokračovat. Po zabití kapitána bude dívka volná a můžete to jít oznámit jejímu otci do krčmy a pak i starostovi. Od otce dostanete kvalitní šavli a od starosty taky nějakou drobnost.

... pokračování informovat guvernéra na Redmondu.

Teď již jen opravte loď, kupte nějaké léčivé lektvary (dáte-li je svému důstojníkovy, doplní si i on své zdraví) a vydejte se do Redmondu. Než vstoupíte do města, uvidíte napravo před branou u domku nějakého muže. Je to Rys Bloom a promluvte si sním a dovíte se o jeho trápení, že byl propuštěn. Slibte mu pomoc a vejděte do domu za ním. Je to kancelář správce přístavu a sním si promluvte o námořníkovi a o tom, že svého činu lituje. Správce změní své stanovisko, když se za námořníka zaručíte a doporučí vám, abyste ho najali jako důstojníka. Vyjděte ven a s Rysem si promluvte. Bude vás to stát 500.-, ale získáte důstojníka. Teď teprve vstupte do města a dojděte až ke guvernérovi, tomu oznamte co se stalo.

3. Prozkoumat město Oxbay

Opravte loď a vyplujte k Oxbay. Nesmíte samozřejmě přistát přímo v přístavu, ale musíte zvolit jiné místo a to buď dalekou pláž, zátoku šedé skály, anebo přístav Greenfort. Přes džungli kde můžete narazit na bandity pak dojdete až k bráně do Oxbay a zde vás čeká ještě boj se stráží. Pak už můžete klidně vstoupit do města. Jistě jste si zde dříve půjčili peníze od lichváře a tak je vraťte (jestli je samozřejmě máte :-) a pak se jděte podívat do krčmy. Popovídejte si s hostinským a jako téma volte obsazení Francouzi. Dohodnete se tak na opití vojáka sedícího u stolu naproti výčepu. Dojděte pak k němu a během rozhovoru si k němu přisedněte. Francouz se dost opije a nedá vám práci ho přesvědčit, aby šel s vámi ven mimo město. Zde však rychle pochopí, že není něco v pořádku a tak ho budete muset přesvědčit, aby řekl co ví. Po rozhovoru ho můžete pustit, ale já zvolil možnost ho zabít a pak i obě stráže, které přiběhnou na pomoc. Teď již víte co potřebujete a vraťte se ke své lodi. V Greenfortu naložte zboží a můžete odplout do Redmondu, kde informujte guvernéra o tom, co jste se dozvěděli a dostanete částečnou odměnu. Pak vyplujte k ostrovu Falaise de Fleur a přistaňte v zátoce Chobotnic. Odsud pak musíte jít pěšky až do města a zde do krčmy, kde si promluvte s hostinským. Řekne vám, že kapitán Amiel je v patře v pokoji, vy se vydejte za ním. Kapitán má doprovodit loď s municí a vy ho musíte přemluvit, aby tento úkol přenechal vám, to se dá udělat dvěma způsoby, buď ho zabijte, anebo uplaťte (já ho uplatil). Získáte dokumenty opravňující vás k doprovodu lodi a vydejte se do přístavu. Zde u mola vstupte do domu správce přístavu a promluvte si sním. Dovolí vám odplout a tak jděte ven. Potkáte kapitána lodi, kterou máte doprovodit a oznamte mu, že vaše loď je v bezpečí. Pak si pro ní dojděte a můžete připlout do přístavu. Nakupte zboží a oznamte kapitánovi, že jste připraveni vyplout. Plujte do Redmondu a jakmile se hra přenese do detailu lodi, zahajte palbu. V tom momentě bude totiž druhé lodi jasné, že se jedná o zradu a vašim úkolem je jí potopit. Po přistání v Redmondu prodejte zboží a oznamte guvernérovy splnění úkolu, dostanete odměnu a další úkol. Já si v tomto momentě půjčil od lichváře další peníze a koupil si lepší loď.

4. Eskortujte loď s vojáky na Oxbay a setkejte se s agentem.

Vašim úkolem je doprovodit loď s vojáky na ostrov Oxbay a to do přístavu Greenfort (nezapomeňte nakoupit zboží). Jakmile tam připlujete, objeví se na molu člověk, který vám řekne kde máte vojáky vysadit. To lze, ale jen v noci a tak v místním hostinci vyčkejte příchodu noci. Samozřejmě prodejte zboží a pak vyplujte do zátoky šedé skály. Plout můžete buď přes rychlý přesun a nebo podél pobřeží protisměru hodinových ručiček. Jakmile přistanete v zátoce, objeví se Francouzká hlídka, ale nebude problém jí přemoci. Po boji se ocitnete v krčmě v Greenfortu a rozloučíte se s kapitánem lodi, která vezla vojáky. Vašim dalším cílem je totiž přejít přes džungli do Oxbay. V džungli si dejte pozor na bandity a ve městě zamiřte do krčmy. Zde najdete v patře agenta Tobiase a promluvte si sním. Během rozhovoru se dovíte, že se mu podařilo podplatit jednoho kapitána, ale než se stačíte dovědět víc, objeví se Francouzká hlídka a vy musíte všechny zabít. Pak vejděte z krčmy a utíkejte za Tobiasem do loděnice. Možná budete muset svést několik soubojů, ale mě se podařilo bez problémů doběhnout až k vratům loděnice a vstoupit dovnitř. Majitel loděnice vás schová před Francouzi a jakmile odejdou, bude chtít za svojí službu protislužbu a tou je Doručit zavřenou truhlu. Samozřejmě mu to slíbíte a pak si promluvte s Tobiashem na dalším postupu. Dohodnete se, že dojdete do krčmy a muži sedícímu pod schody řeknete, že na něj Tobiash čeká venku. Vyjděte ven a dejte se doleva k hradbám, kde za krčmou opravdu Tobiash čeká. Jeho další plán je dost jednoduchý, ale riskantní. Vyjděte ven branou k přístavu a jakmile budete prozrazeni, utíkejte na molo a rychle s lodí odplujte z dosahu děl z pevnosti a ostatních lodí. Jakmile budete na otevřeném moři, namiřte si to k Redmondu a zde dostanete od guvernéra náležitou odměnu.

5. Čekání na další rozkazy

Vyjděte z paláce a najděte krčmu.

Doručit zavřenou truhlu (1 část)

Jakmile se přiblížíte ke krčmě, objeví se nějací maníci a budou po vás truhlu požadovat. Odmítněte jí vydat a budete se muset bránit. Doporučuji jen vytáhnout zbraně a nasadit blok. Protivníka se vám totiž nepodaří zranit a on vám po chvíli nabídne znova, abyste jim truhlu vydali, tentokráte to udělejte.

... pokračování čekání na další rozkazy

Vstupte do krčmy a promluvte si s dívkou u pultu. Zjistíte, že je to vaše stará známá. Při rozhovoru však přijde hlídka a vy se budete muset bránit. Společník Danielli bude zabit a ta po boji zmizí. Vy vyčkejte příchodu další hlídky a nechejte se zatknout.

6. Dostat se z vězení

Promluvte si se žalářníkem, aby vás pustil. Možná se vám to podaří, ale mne asi z důvodu špatné pověsti se to nepodařilo. Budete muset vyčkat příchodu guvernéra a on se vám omluví a pustí vás. Přenesete se do jeho rezidence a tam se dovíte, že Oxbay je již osvobozená a tak jste se vyhnuli přímému boji o pevnost.

7. Najděte zrádce Rheinise

POZOR: ve verzi 0,75 je uváděno místo města Concecao město Isla Muslle. Je možné že v některé verzi budete mít v následující části potíže a tak zkuste tyto úkoly splnit v druhém městě.

Váš další úkol je odjet na ostrov pirátů na Quebradas Costillas. Když poprvé vstoupíte do brány, uvidíte souboj dvou mužů. Vy by jste měli pomoci Artoisovy a zabít Migela. Tím získáte dalšího důstojníka a provede se nový zápis Artois Voysey. Promluvte si s němým v okolí a dovíte se, že další informace o Rheinisovi byste mohli získat v krčmě. Hostinská sice něco naznačí, ale moc se toho nedovíte. Když vyjdete z hospody ven, přijde za vámi nějaký muž a dovíte se nějaké užitečnější informace. Vaše další plavba proto povede do Concecao.

Artous Voysey

Jakmile přistanete v Concecao zjistíte, že Artous odešel bez vašeho vědomí do města a tak se vydejte za ním. Informace opět získáte v krčmě a jděte nahoru do pokoje, kde najdete mrtvého muže. Za chvíli přijde stráž a jste obviněn z vraždy. Stráž vás odvede do rezidence, ale naštěstí se najde svědek, který vás zbaví obvinění. Vyjděte pak z města do džungle a najděte skupinku mužů, kteří stojí kolem bezvládného těla. Dejte se s nimi do rozhovoru a pak vás čeká souboj, během kterého muže zabijte. Artois vám po své záchraně poví o pokladu na ostrově Douwesenu. Vydejte se tedy na tento ostrov a jděte do džungle, kde najdete vodopád. V jeho blízkosti je cestička a tou se dostanete k jeskyni. Vstupte do ní, ale pozor na větší množství nebezpečných koster. Až se vám je podaří přemoci, dostanete se na pobřeží, kde je vlevo vrak lodi a v ní najdete velký poklad. Získáte tak 50 000,- a můžete se přes jeskyni vrátit. Při návratu jsem musel propustit důstojníky a po průchodu jeskyní je znova najmout. Jde totiž o to, že šli vždy přede mnou a kostlivci je postupně všechny zabili. Když půjdete sami v úzkých chodbách, tak na vás útočí vždy jen jedna kostra a vy se dokážete ubránit. Po návratu do města si dojděte do loděnice a za získané peníze si obstarejte lepší loď.

... pokračování najdi zrádce Rheinise

Vraťte se na Concecao a promluvte si s hostinským a Rheimsovi. Nic moc se toho nedovíte a tak jděte ven. Zde vás kontaktuje nějaký člověk a zavede vás k Machaiovi, promluvte si s ním a zjistěte co ví. Dovíte se, že Rheimson zde byl a bydlel v nějakém domě, ale tam vás nepustí. Jděte tedy do krčmy a vyčkejte zde do noci. Pak nejděte dům, který stráži dva strážci. Do domu se přes dveře nedostanete a tak jděte k boční stěně domu. Sice zde nejsou vidět ani dveře a ani okno, ale objeví se možnost vstoupit do domu. V domě najdete lodní deník, ale za chvíli se objeví stráž. Musíte jí přemoci a pak můžete vyjít dveřmi a vrátit se přes džungli do Conceicao.

Doručit zavřenou truhlu (2 část)

Doplujte na Oxbay a dojděte si promluvit s majitelem loděnice. Dovíte se o historii truhly a vaše další cesta povede na Falaise De Fleur. Jakmile se dostanete do blízkosti ostrova, objeví se loď "Černá Perla". Přistaňte v přístavu a projděte první bránou. Za ní najděte dům, ve kterém sedí muž a dejte se sním do rozhovoru (Zde jsem měl neřešitelný problém s oficiální češtinou. Dialog se nepodařilo nahrát a tak tedy pro ty, co budou mít stejný problém. Jediná možnost je hru uložit a zálohovat si Save. Pak hru odinstalujte a znovu nainstalujte. Dialog se sedícím mužem proveďte v angličtině a hru uložte. Pak nainstalujte češtinu a můžete hrát dál.). Po rozhovoru vyjděte ven a dejte se nazpátek k přístavu. Než dojdete na molo, měl by se k vám přidat Gordon Carpenter. Během rozhovoru se přesunete do místní krčmy a zde se dovíte důležité informace, jak se zbavit Černé Perly. Tím je tento úkol splněn.

... pokračování najdi zrádce Rheinise

Dojeďte do Redmonsu a zajděte za guvernérem. Tomu oznamte nemilou zprávu, že jste ztratili stopu Rheinise. Guverner z toho nebude mít radost, ale odměnu vám dá a s ní i další úkol.

8. Doručit dopis vůdci pašeráků

Doplujte na Quebradas Costillas a dojděte k vůdci pirátů. Předejte mu dopis a vraťte se na Redmond oznámit guvernérovi splnění úkolu. Dostanete ihned další úkol.

9. Vrátit domorodou uměleckou kolekci

Vydejte se na ostrov Douwesen a jakmile se dostanete k jeho blízkosti, můžete doplout k pirátské lodi, kterou potopte. Tím získáte guvernérovu sbírku. Z ostrova ještě neodjíždějte a dojeďte do přístavu a pak na náměstí k radnici. Zde stojí tři ženy a s jednou z nich si promluvte.

Divné věci se dějí na souostroví (1 část).

Dovíte se, že se ženám v noci ztratily jejich děti a nikdo jim nechce pomoci. Slibte jim tedy, že se pokusíte něco zjistit a jděte za guvernérem tohoto ostrova. Ten bude rád, že se úkolu zhostíte a poradí vám, že nějaký svědek události sedí ve zdejší krčmě a tak si za ním dojděte. Od něj se dovíte že za únosem můžou být piráti kteří mají doupě v místní džungli. Pátrání nebude moc jednoduché protože v džungli na vás číhají banditi, ale musíte to podstoupit a doupě pirátů najít. Zde pak jděte za jejich šéfem a od něj se dovíte že s únosem nemají nic společného a děti jsou opravdu na černé lodí.Vydejte se tedy na ostrov Oxbay a přistaňte v Greenfordu. Zde navštivte krčmu  a najděte muže který vám o černé lodi něco poví. Ta prý plula směrem k ostrovu pirátů a tak tam musíte i vy. V pirátské osadě se však toho moc nedovíte a hostinská vám jen prozradí že černá loď zde byla, ale nic víc neví

... pokračování vrátit domorodou uměleckou kolekci

Protože nevíte jak dál je nejjednodušší vrátit se na Redmond a gunernerovi vrátit jeho poklad. Sice jedna soška chybí, ale bude rád že má to ostatní a dá vám odměnu a další úkol.

10.Přivézt vězně z Greenfordu

Úkol je jasný a cíl taky. Přesto tento hlavní úkol opustíme a souběžně sním se budeme věnovat ještě jednomu. Dojděte si do kostel a promluvte si s knězem Ten má nějaký problém, ale řekne vám ho jen když vaše pověst bude "Přítel". Jak je u církve běžné pověst se dá koupit a tak věnujte dar 5000,- a uvidíte. Já měl osobně v tomto okamžiku pověst hodně špatnou a stálo mě to 35000,- než se mi zvedla na přítele. Pak teprve bude duchovní ochoten vám říct svůj problém. V tomto okamžiku by se vám měl provést další zápis. Mě se to s nainstalovanou češtinou nepovedlo a tak jsem musel opět zazálohovat SAVE, odinstalovat hru, nainstalovat jen anglickou verzi, provést rozhovor v angličtině a hru uložit. Pak teprve nainstalujte opět češtinu a můžete hrát dál.)

Pomoc kostelu.

Problém duchovního spočívá vtom že má informace o problémech v kostele na Greenfordu. Dojeďte tedy to této osady a promluvte si s oběma duchovnými. Od jednoho se dovíte že se jeho představený se zapletl s nějakou ženou a předá vám dopisy jako důkaz o jeho vinně. Přesuňte se tedy do krčmy a promluvte si se servírkou. Ta vám potvrdí že jí duchovní obtěžuje a tak si ještě promluvte s hostinským. Ten vás ale přivede na jinou stopu a tak vyjděte z krčmy a obejděte dům. Z druhé strany jsou dveře a za nimi je Yedam Kinne. Promluvte si s nim a zeptejte se ho na padělané dopisy. Samozřejmě to zapře a tak se sním dejte do křížku. Až ho zabijete vraťte se do krčmy a promluvte si s hostinským. Ten vám prozradí že servírka se přiznala že dopisy nejsou pravé a že jí donutil pomocník kněze aby takto vypovídala.

... pokračování přivézt vězně z Greenfordu

Najděte ve městě věznici a ve vnitř promluvte s úředníkem. Dovíte se že vězně nemůžete odvést protože den před tím utekl a stráže ho ještě nechytli. Vyjděte tedy ven z vězení a okamžitě vás vás osloví neznámá žena. Ta vás poprosí o pomoc při záchraně muže kterého chtějí tři muži upálit.

Záchrana vědce

Dojděte k mužům u plotu a zabraňte jim v jejich zábavě. Bude je to stát samozřejmě život a zachráněný muž vás za odměnu pozve k sobě na maják. Zde se setkáte opět se svojí dávnou přítelkyní a s jejím společníkem. Od něj se dovíte že ví o zrádci Rheimsovi a že je ochoten vás vzít sebou. Domluvíte si tedy schůzku a můžete jít tuto radostnou událost oznámit guvernérovy. Tím se aktivuje záznam Pokračovat v hledání Rheimse a vy se vydejte na Redmond.

... pomoc kostelu

V Redmondu jako první navštivte kostel a oznamte, co jste zjistili. Otec Berdman vám sdělí nějaké další informace a dá vám dopis, aktualizuje se tím znenadání záznam. Divné věci se dějí na souostroví.

... pokračování přivézt vězně z Greenfordu

Pak dojděte za guvernérem. Z toho, že vězeň utekl mít radost nebude, ale vaše druhá zpráva, že víte o Rheinisovi ho naopak potěší a dá vám úkol pokračovat v tomto úkolu.

11. Pokračujte v hledání Rheinise

Než budeme pokračovat v hledání, vydejme se vyřídit vedlejší úkoly.

Divné věci se dějí na souostroví (2 část)

Jeďte na ostrov Isla Molle a jakmile se dostanete do jeho blízkosti, hra vás přenese na pobřeží a osloví vás zde muž v červené kápi. Bude chtít dopis, který vezete a tak ho musíte zabít. Vraťte se na loď a jeďte do přístavu. Ve městě najděte kostel a promluvte si s knězem. Předáte mu dopis a dostanete další úkol. Na ostrově Oxbay je loď a tu je třeba bezpečně doprovodit. Vydejte se tedy na Oxbay a jakmile se přiblížíte ke břehu, dostanete se do střetu s pirátskými loděmi, ty se totiž snaží hledanou loď potopit. Samozřejmě jí pomožte a pak spolu doplujte nazpátek na Isla Molle. V kostele budete pochváleni a dostanete dopis, který musíte předat v kostele na Redmondu. Než odplujete, odskočte si na radnici a promluvte si s mužem v hale. Ten vám sdělí, že nemá informace o svém synovi a tak mu slibte pomoc. Aktivuje se úkol Najdi zmizelého syna Španělského admirála. Pak teprve odplujte na Redmond a v kostele předejte dopis. Bude následovat zvrat a ukáže se, že druhý kněz je zrádce a z ničeho nic se objeví několik postav v červených kápích. Musíte je všechny zabít a po souboji přijde tajemný pasažér, se kterým si taky promluvte. Je to Maltézský rytíř, který přijel pomoc zlikvidovat bandy Animistů.

Najdi zmizelého syna Španělského admirála

Vyjděte z kostela a dojděte si promluvit s hostinským. Ten vždycky ví nejvíc a i tentokráte vám poradí. Máte jít do džungle a najít dceru guvernéra. Až jí najdete, promluvte si s ní a dovíte se, že mládenec se již vrátil ke svému otci. Takže vám již nic nebrání vrátit se na Isla Molle a dojít do rezidence guvernéra. Zde se dovíte, že mladík při cestě nazpátek byl zajat piráty a ti požadují výkupné, které se musí dopravit na ostrov Falais De Fleur.

... pokračování Divné věci se dějí na souostroví

Jako již několikráte dříve nejvíce informací se člověk doví v krčmě a tak si jděte promluvit s hostinským. Zeptejte se ho, co se mluví o zmizení Padra Dominguese. Moc se toho nedovíte, ale řeč se stočí na muže v červené kápi a dovíte se, že se tady nedávno jeden objevil a ovládl skupinku mladých lidí. Jeden z nich je synem kováře a věčně se potuluje po městě. Vyjděte tedy ven a pokuste se Jordana najít. Ten vás za chvíli ale osloví sám a protože si vás splete, prozradí vám že jeho "učitel" odjel na Oxbay do města Greenford.

... pokračování najdi zmizelého syna Španělského admirála

Odplujte na Falais De Fleur a dojděte do krčmy. Zde u baru stojí dva muži a tak nejdříve vyslechněte jejich rozhovor a pak si s nimi promluvte. Jeden vás dovede do domu naproti krčmy a tam předejte peníze a mladík je volný.

... pokračování Divné věci se dějí na souostroví

Odplujte na Greenford a od hostinského se dovíte, že "učitel" je ve vězení. Velitel věznice vás s ním však nechce nechat promluvit a musíte si dojet pro příkaz k otci Bernardovi do Redmondu. Tento dokument pak ukažte veliteli a on vás pustí dál. Promluvte si z vězněm a tím ho dostanete z vězení. Přejděte do přístavu a vraťte se na Isla Molle. Jakmile připlujete k pobřeží, přijde za vámi osvobozený muž a hra se přenese do horního patra krčmy. Tam se dovíte další podrobnosti a muže v červené kápi pak zabijte.

... pokračování najdi zmizelého syna Španělského admirála

Dojděte jen do radnice a zasloužená odměna vás nemine. Navíc mladíka můžete přijmout jako důstojníka do své posádky

... pokračování Divné věci se dějí na souostroví

Vraťte se na loď a plujte na malý ostrůvek poblíž Isla Molle. Je to ta největší zátoka na tomto malém ostrůvku. Po přistání jděte stezkou až k jeskyni a vstupte dovnitř. Čeká vás boj s několika muži v kápích a i když si myslíte, že je zde již prázdno vězte, že hlavní postava je v místnosti za křeslem. Je to opravdu dobrý šermíř a teprve jeho zabitím máte vyhráno. Vraťte se na pobřeží a naloďte se na vaší loď. V zátoce na vás však již čeká nepřátelská loď a vašim úkolem je dostat se na její palubu a tu kompletně vyčistit. Je zde víc palub a tak vás čeká dost soubojů. Až bude loď čistá, doporučuji si loď nechat a s ní i všechen náklad. Pak zajeďte na Redmond do kostela říci, že Animosté jsou zničeni.

... pokračujte v hledání Rheinise

Vraťme se k hlavnímu úkolu a tak si zajeďte na Oxbay a zde přistaňte u majáku. Tam na vás čeká vaše známá a můžete se vydat po stopě Rheinise. První cesta povede na Douwesen. Zde se po přistání dovíte, že Vincent šel napřed do krčmy a tak jděte za ním. Ukáže vám, kde sedí Rheinis a dejte se s ním do rozhovoru. Vyzve vás, abyste šli za ním k jeho domu a octnete se mimo město na kraji džungle. Pronásledují vás však tři ničemové a tak Daniekka a Rheins jdou na před a vy se vetřelců musíte zbavit. Pak se vydejte za nimi a to nejdříve rovně a pak doleva. Dojdete až k domu v džungli a uvnitř vás čeká něco divného. Daniella vás napadne a Rheinis umírá. Vy však jejich rozhovor slyšíte a proto víte, co dál.

... pokračování Divné věci se dějí na souostroví

Vraťte se do města a ženám u radnice oznamte, že jejich děti jsou volné. Totéž řekněte i guvernérovi a ten se vám odmění. Tím máte všechny vedlejší úkoly ve hře za sebou a zbytek hry se pojede již jen po hlavní linii.

12. Najdi Daniell

Jeďte na Isla Muelle a najděte kostel, zde požádejte o vstup do knihovny. To je vám zamítnuto, ale kněz vám navrhne možnost protislužby. Máte získat nějaké dokumenty, které byly z kostela ukradené mužem jménem Ferro Cerezo. Ten je často vidět na ostrově Concecao a tak se tam vydejte. Hostinský vám ukáže, kde muž sedí a tak si s nim jděte popovídat. On dokumenty opravdu má a máte dvě možnosti jak je získat. Buď je od něj koupíte, anebo se nedohodnete a až se dostanete na loď, vypukne boj. I zde jsou dvě možnosti a to buď loď potopíte a dokumenty budou ztraceny, anebo loď přepadnete a pobijete mužstvo. Tím se vám podaří dokumenty získat a můžete se vrátit do kostela na Isla Mulle. Jestliže máte dokumenty u sebe dají se knězi prodat za 5000, a můžete navštívit knihovnu. Knihu, kterou hledáte sice najdete bez problémů, ale má vytrhané stránky a tak váš další cíl bude ostrov Oxbay, ke přistaňte u majáku. Cesta odsud vede do soutěsky a v ní za chvíli narazíte na ohradu a za ní v jednom domě je důstojník. Promluvte si sním a jděte do dolu. Zde musíte najit černocha, který vám slíbí pomoc, ale jen když ho osvobodíte. Jděte tedy opět za důstojníkem a za 1000,- je muž volný. Vraťte se k černochovi a promluvte si s ním konečně o destičkách. Poví vám, že ví kdo si udělal kopie destiček na pergamen a chce se k vám přidat. Samozřejmě ho vezměte k sobě jako důstojníka. Dovíte se ještě, že se na mladíka, který si udělal kopie ptala i Daniell. Všichni by měli být na ostrově Isla Muelle a tak se tam vydejte a stavte se v hospodě. Hostinského se zeptejte na neznámého mladíka a pak na Daniell. Dovíte se, že ta právě odešla ven a tak jděte za ní. Jakmile vyjdete z krčmy, napadnou vás tři muži a ty budete muset zabít. Po jejich zabití si s dívkou promluvte a snad si už začnete věřit.

13. Získejte detaily od guvernéra

 Vydejte se k ostrovu Redmond a jakmile se dostanete do jeho blízkosti, hra se přenese na pobřeží, zde si promluvíte s Daniellou a hra se znova přenese do ložnice guvernéra Sileharda. Sice mu budete chvíli vyhrožovat, ale jemu se podaří utéct a zburcuje stráže, které musíte zabít.a opustit místnost. Ocitnete se nazpátek na pobřeží u lodi. Danielle se s vámi rozloučí a vy se vydejte na Grenford. Zde se v krčmě ptejte na Giralda Figuiera a dovíte se, že je mrtvý a sošku, kterou měl u sebe má velitel věznice. Jděte tedy do věznice a na sošku se zeptejte sedícího velitele. Rozhovor netrvá dlouho a po jeho skončení se vás pokusí zatknout. Musíte tedy zabít všechny strážce ve vězení. Naštěstí se toho nikdo venku nevšimne a tak cesta do přístavu je bez problémů. Jakmile vyplujete, objeví se ve vaší blízkosti cizí loď, kterou musíte potopit. Nesnažte se s ní bojovat v zátoce, protože by vás zničila děla z pevnosti. Loď je Anglická a tím i o dost silnější, než běžné pirátské lodi. Až loď potopíte, vydejte se ke známému majáku a zde si promluvte se staříkem

14. Vzhůru na Isla Muelle

Dovíte se, že Danielle vyplula napřed a tak se vydejte za ní. Jakmile vyplujete od ostrova, strhne se strašná bouře a jedna z vln vás smete do moře. Ocitnete se na ostrově Douwessenu. Jste bez lodi, posádky a peněz, jediná možnost je dostat se přes džungli do města. Moc se s nikým nepouštějte do boje a věřte, že v tomto okamžiku platí "kdo uteče, ten vyhraje". Ve městě se hostinského ptejte po vaší lodi a pak, že by jste potřebovali nějakou loď. Poradí vám, abyste šli do pirátské osady v džungli. Zde v hospodě najdete muže, který shání posádku. Vy mu navrhněte, že byste na lodi dělali kapitána. Samozřejmě to nepřijme a dojde k souboji. Zabijte ho a s lodí, která je v blízké zátoce se vydejte na Isla Muelle.

15. Setkejte se na Isla Muelle s Daniellou

Po přistání v přístavu najdete svoji posádku a všichni se přesunete do krčmy. Zde bude i Danielle a s ní si popovídejte v horním podlaží. Dovíte se, že jí někdo ukradl loď, ale má kopie hliněných destiček a texty z nich umí přeložit stařec z majáku. Vydejte se tedy na Oxbay k majáku. V něm na vás však čekají vojáci a ty musíte zabít. Stařec je vězněn v Greenfordu a vy se rozhodnete zničit tuto pevnost a osvobodit starce.

16. Boj o Greenford

Toto nebude lehká záležitost a musíte se na ní dobře připravit. Doporučuji mít aspoň tři lodě a pak teprve na pevnost zaútočte. Lodím dejte příkaz k útoku a sami se co nejvíce přibližte k pevnosti a palte, co to dá. Pozor na to, kde se objevují bílé obláčky. Tam totiž jsou děla a vy musíte být co nejblíže k této části. Jestliže zničíte děla třeba na pravé straně a nepřeplujete k levé, nikdy pevnost nedobudete. Jakmile se objeví nápis pevnost dobita, přistaňte a zničte postupně všechny vojáky, kteří se objeví. Je jich dost a hlavně poslední čtyři jsou tvrdý oříšek. Hra se po celou dobu nedá ukládat a tak postupujte obezřetně. V momentě, kdy porazíte všechny v pevnosti se ocitnete na molu a hra se dá konečně uložit. Dojděte rychle do města a pomozte jí porazit vojáky v městě. Pak teprve jděte do vězení a osvoboďte starce. Hra se teď několikrát přenese na různá místa a nakonec skončíte v krčmě, protože čekáte až stařec přeloží text na destičkách. Chvíli postůjte na místě, dokud nepřijde jeden z námořníků.

17. Poraz anglickou flotilu

Námořník vám oznámí, že útočí Angličané a proto jděte na loď a zničte je. Neplujte však ,k dosahu děl pevnosti, jinak vás rozdrtí. Po boji vyčkejte příchod Danielle a po rozhovoru se přenesete k majáku, zde si promluvte se starcem.

18. Pluj na Khael Roa s Daniellou

Doplňte zásoby, opravte lodě a dejte se na cestu. U ostrova na vás čekají nepřátelské lodě a ty musíte všechny potopit. Teprve potom můžete na ostrůvku přistát.

19. Vpliž se do chrámu

Dejte se jedinou možnou cestou až k chrámu a zde po schodech až nahoru a vstupte do chrámu. Dojdete na rozcestí a zde se rozdělíte. Na vás zbude prostřední cesta a tou se dostanete k bludišti. Je dost rozsáhlé a plné nebezpečí. Vy se držte znaku Slunce na zemi a s pomocí značek se dostanete až do místnosti, ve které je uprostřed kamenná deska, na kterou položte zlatou sošku. Otevřou se tajné dveře a za nimi se setkáte se starcem a Daniellou. Jste ve velkém chrámu a schodiště je zničené. Na konci jsou však dva teleporty a jeden z nich vás přenese o patro výš. Přeběhněte po ochoze na druhou stranu a zde na schodišti je další teleport, který vás přenese na druhou stranu. Vyjděte po schodech nahoru a po cestě uprostřed chrámu ho opět celý přejděte a jste u posledního teleportu. S jeho pomocí se již dostanete do svatině. Stařec vám radí, abyste byli opatrní, ale Danielle je nedočkavá. I když se jí podaří získat Artefakt, dojde k destrukci chrámu a vy se octnete na pobřeží. Za chvíli se objeví tajemná černá loď a před vámi je poslední boj. Rychle přes "Dovednost" použijte artefakt a tím si zajistíte, že vaše děla mohou loď poškodit. Pak už je to jen otázka času dohonit loď a zničit jí.

Tím máte celou hru šťastně za sebou a můžete si vychutnat závěrečné intro.

Návod je napsán pro Abecedu her

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: