Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - The Omega Stone: Riddle Of The Sphinx 2

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 7667
Zobrazení tento měsíc: 44
The Omega Stone: Riddle Of The Sphinx 2

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

NE  

NE  

NE  
ANO  

NE  

ANO  

Zobrazit  

Oficiální stránka hry:
www.theomegastone.com

Výrobce: 
Omni Adventures

Distributor: 
Adventure Company
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
Více než dva a půl milionu kamenných bloků, celková hmotnost přes šest a půl milionu tun. To je Cheopsova pyramida, sedmý div světa, který se spolu se svým odvěkým strážcem - obrovskou egyptskou Sfingou - tyčí nad vyprahlou pouští bezmála čtyři a půl tisíce let. Dvě monumentální stavby, které jsou protkány tajemstvími, záhadami a tajnými chodbami, jež stále čekají na své odhalení. *Arduška*


Autor: Vlaďka Štolfová , ( Abeceda her )
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry

The Omega Stone

Na úvod:

Obrázky jsou v upravené podobě a tak si případně stáhněte původní velikost zde

V úvodní animaci vám profesor Gil Geoffreys oznámí, že záhada Sfingy byla sice vyřešena, ale pro vás začíná nový úkol, neboť lidstvu hrozí zkáza skrze meteorit, jehož přílet a následný dopad na matičku Zemi předpovědělo jedno dávné proroctví. Tohle všechno vyčetl profesor ze svitku, který našel s archou úmluvy. Z jeho monologu se dále dozvíte, že je třeba nalézt šest vzácných disků a ty pak propojit do jednoho slunečního kotouče. Což v podstatě znamená, že je třeba uvést do provozu starověký laser. K hledání jednotlivých disků dostanete k dispozici spoustu dopravních prostředků, jejichž pomocí můžete bez omezení cestovat po celém světě, vstupní karty, foťák a batoh na sesbírané předměty. Tak, a teď už nezbývá nic jiného, než se vydat vstříc novým dobrodružstvím.

Na začátek mám pro vás pár upozornění:

  1. Je dobré si nápisy, svitky a některé písemnosti fotit, abyste se nemuseli vracet na místa, kde jste je viděli, ale tužku a papír neodkládejte, určitě je budete také potřebovat. Navíc, když budete fotit moc věcí, za chvíli bude vaše album tak rozsáhlé, že se v něm budete špatně orientovat a to také není dobré. Tady hodně platí staré pořekadlo – všeho s mírou.
  2. V téhle adventuře se dá zemřít, proto hru ukládejte dost často a pokud nejste, stejně jako já, přítelem častých savů, ukládejte alespoň před tím, než se rozhodnete k nějaké riskantní akci. Ovšem ne všechny možnosti úmrtí vypadají na první pohled riskantně, takže i já jsem se velmi záhy naučila ukládat pozice pravidelně.
  3. Je celkem jedno v jakém pořadí budete jednotlivé lokace zkoumat, hra si zachovává svůj vlastní, přiznám se, že mně zcela nepochopitelný řád. Pokud budete mít pocit, že potřebujete nějaký předmět a on se nebude nacházet v blízkém okolí, vykašlete se na marné hledání a vypravte se do jiné části světa. Ne, že byste potřebnou věc našli někde jinde, ale párkrát se mi stalo, že se po mém návratu do původní lokace objevila na místě, kde předtím rozhodně nebyla.

Sfinga v Gíze:

Prolezte vykopaným tunelem až do zadní části komory. Před sebou vidíte kamenný obelisk. Na jeho vrcholu je první ze šesti disků, které musíte získat, abyste hrozící katastrofu odvrátili. Čemu se divíte? Samozřejmě, že to nemůže být tak jednoduché, abyste jen sáhli a uzmuli starověký artefakt.

Nejprve prozkoumejte komoru a uložte si do batohu dva svitky, které najdete v dřevěných truhličkách na zemi. Potom si důkladně prohlédněte spodní část obelisku. Vidíte čtyři tlačítka ve tvaru kobry a uprostřed kámen, se kterým se dá manipulovat. Můžete si zkusit zacvakat tlačítky, ale zatím se nestane vůbec nic. Klikněte na střední část obelisku. Odklopí se kamenný blok a odhalí další svitek. Pozorně si ho prohlédněte. Na pravé straně pergamenu je nakreslen obelisk a na levé straně je cosi napsáno obrázkovým písmem. Těžko říci, jestli jsou to hieroglyfy, ale myslím, že nikdo z vás je stejně neumí číst, takže je celkem jedno, co je to za písmo. Znaky jsou červenými čárami rozděleny do šesti sloupců.

Všimněte si, že na kresbě na pravé straně jsou pod kobrami nakresleny symboly, které se na pergamenu poměrně často opakují. Je zřejmé, že musíte tlačítka mačkat v určitém pořadí v závislosti na umístění a četnosti příslušného symbolu na pergamenu. Znaky se čtou zleva doprava, ale po jednotlivých sloupcích, takže řádek tvoří vždy dva znaky.

Řešení:

Očíslujte si kobry zleva doprava od 1 do 4, tak jak to vidíte na obrázku. Kombinace je následující:

1333444433321443233331111333341222

Pokud uděláte všechno správně, ozve se ostré cvaknutí, první ze šesti posvátných disků se uvolní a vy si ho můžete konečně vzít. Teď už máte všechno, co jste tady mohli najít, takže vylezte ven na vzduch a jděte k helikoptéře. Pilotovi předejte kartu s cílem další cesty a užijte si let. Já jsem se nejdříve vypravila na Velikonoční ostrovy a to i proto, že mne sochy na ostrovech vždycky fascinovaly.

Velikonoční ostrovy – na pláži

Až váš motorový člun přistane na pláži, vystupte a běžte si prohlédnout Geoffreysův stan. Uvnitř najdete profesorovu korespondenci, ve které ho všichni varují před důsledky jeho počínání – rozhodl se totiž, že jednu ze soch vyhodí do povětří, aby našel tajnou komnatu s dalším diskem. Zdá se, že to nyní bude váš úkol. V jednom z dopisů je paměťová karta, vezměte si ji . Ve stanu jsou ještě knihy, ze kterých se dozvíte něco o historii ostrova a na podlaze leží dva svitky, které profesorovi napsal vděčný domorodec, a které vás varují před žhavou lávou a radí, že vám ve vašem snažení může pomoci černá maska, která vám ukáže pravého Moai – tak se říká místním sochám. Maska leží vedle svitků, tak si ji vezměte. V rohu stanu, vedle dveří je malý stolek. Leží na něm plastická trhavina a odpalovací zařízení. Výbušninu seberte, ale červeného tlačítka na dálkovém detonátoru se nedotýkejte. Není zrovna rozumné odpálit nálož ve svém vlastním batohu.

Takže ve stanu jste uzmuli všechno, co nebylo přibité a teď se vydejte na prohlídku pobřeží. Jít můžete v podstatě jen jedním směrem – na horizont k několika sochám. Obejděte sousoší a postavte se k sochám čelem. V tomto okamžiku ti zvídavější z vás už určitě zjistili, že sochy jdou vyhodit do vzduchu pomocí trhaviny odcizené ze stanu, ale pokud jste se nějakou šťastnou náhodou netrefili správně, zase jste umřeli, protože sochy jsou plné rozžhavené lávy a ta vás pochopitelně zabila.

Abyste zjistili, kterou sochu máte nenávratně zničit (dost se mi to vandalství příčilo, ale co se dá dělat), musíte si nasadit černou dřevěnou masku a pořádně prozkoumat obličeje všech soch. Správná je ta, jejíž oči svítí. Pokud byste z jakýchkoli důvodů neviděli záři, poradím vám, že vyhodit do vzduchu musíte druhou sochu zleva. Položte pod ni plastickou trhavinu a vraťte se do stanu zmáčknout tlačítko detonátoru. Ozval se výbuch? Fajn, pokud žijete, běžte se podívat na tu příšernou spoušť, kterou jste způsobili.

Velikonoční ostrovy – v podzemí

Přelezte trosky a spusťte se do otvoru pod sochou. Podzemí není příliš rozsáhlé, ale chodby jsou skoro úplně stejné, takže jsem vám pro lepší orientaci nakreslila jednoduchou mapu. Nejprve běžte rovně (jinam to nejde) a na první křižovatce se dejte vlevo. Na konci chodby je místnost se šesti sochami. Vzpomeňte si, jak se vám vyplatilo použití černé masky a znovu si ji nasaďte. Vidíte, že dvě sochy nalevo a jedna napravo opět září. Zapamatujte si, které to byly a vraťte se na křižovatku. Teď se dejte doleva a na křižovatce doprava. Po levé straně chodby je nenápadný průchod, na jehož konci naleznete svitek. Vezměte si ho. Vraťte se až do centrální chodby a jděte doprava. Na levé straně je zase odbočka. Na konci seberte další svitek. Opět se vraťte do hlavní chodby a odbočte vlevo. Na konci tunelu je další místnost se šesti sochami. Od té, kterou už jste viděli se dost zásadně liší. Místo podlahy má propast naplněnou žhavou lávou. U vchodu do místnosti jsou na obou stranách dřevěné kůly, jejichž pomocí můžete otáčet jednotlivými sochami. Otočte jimi tak, abyste pohnuli se sochami, jejichž oči v první místnosti zářily (levá strana – prostřední a spodní, pravá strana – horní).

Jakmile otočíte poslední, sochy utvoří most a vy můžete přejít do výklenku na konci místnosti bez nebezpečí uškvaření. Přejděte a vezměte si další Omega disk.

Bermudský trojúhelník

Teď se vraťte na pobřeží a pomocí motorového člunu se přepravte na svou loď. Řekněte svému společníkovi, že se chcete podívat, co je nového na Bermudách a počkejte až vás tam dopraví. Vaše cesta skončí uprostřed oceánu kdesi v oblasti Bermudského trojúhelníku. Nalevo od vás je stůl s námořní mapou a dopis od profesora, ze kterého se dozvíte, že velmi pečlivě zkoumal události v Bermudském trojúhelníku a došel k závěru, že právě tady se nachází další disk Omega. Vaším úkolem je disk najít. Zdá se, že souřadnice polohy disku jsou zaznamenány na magnetické kartě přiložené k dopisu. Bohužel si kartu zatím nemáte jak přehrát. Tak se ještě projděte po lodi, prohlédněte si potápěčskou výstroj a pokud chcete, trochu si zašnorchlujte nebo se také můžete přesunout s lodí na jiné místo. Až vás to přestane bavit, předejte kapitánovi kartu Stonehenge. Naše cesta totiž pokračuje právě tam.

Stonehenge poprvé:

Na místo dojedete v obytném voze, kterému říkají MARV (je to zkratka čehosi naprosto nepřeložitelného). Ještě než se zvednete ze sedadla spolujezdce, podívejte se na pravou opěrku. Leží tam dva dopisy (pokud ne, zařiďte se podle mé rady na začátku - jeďte do jiné části světa a zase se vraťte). V jednom vám profesor posílá nějaký klíč a z druhého se dozvíte o problémech profesorova přítele Lorda Shnellinga, které mu způsobil mladý archeolog Christian Troy. Vezměte si klíč a jděte si prohlédnout obytný vůz. Hned za sedadly je pracovní stůl, na kterém leží další dopis a videokazeta. Z dopisu se dozvíte o existenci modelu Stonehenge, ale kazetu si nemáte na čem přehrát, takže prohledejte zásuvky stolu. Najdete načrtnutou mapku nějakého archeologického nálezu, mapu celé oblasti Stonehenge, návod na použití zařízení, které přečte vaše magnetické karty a další dopisy.

Až budete s prohlídkou hotovi, pokračujte dále do vozu. Prohlédněte si lebku na kuchyňské lince a vstupte do koupelny. V záchodové míse je nějaký papír. Zdá se, že se ho někdo pokoušel zničit. Je na něm napsáno, že Shelly někdo unesl. Pokud chcete, přečtěte si zprávu v novinách, které leží na splachovadle. Dozvíte se zajímavé věci o dávném mayském proroctví.

Teď se jděte podívat do ložnice. Na pravé straně je police. Zvedněte profesorův klobouk a vezměte si krabičku s keltskými mincemi. Dobře si zapamatujte, jak vypadají kameny na modelu na polici pod kloboukem. Můžete si přečíst úryvek z knihy ležící na posteli, dozvíte se, kdo je Shelly. Dále prohlédněte zásuvku a přečtěte si dopisy. Aha, lord Shnelling je pěkný ptáček. Zdá se, že za zády profesora nabízí Christianovi úplatek. Jestlipak ty potíže nevyplývaly z toho, že se lordovi nepodařilo mladého nadšence podplatit. Ty sporné keltské mince jsou teď ovšem ve vaší kapse.

Až si pročtete veškerou korespondenci, zaměřte svou pozornost na model Stonehenge, který leží na stole. Po levé straně modelu je klíček, kterým natáhnete strojek modelu a on se začne otáčet. Není to pěkné? Jestli jste se dostatečně pokochali, vložte klíček od profesora do pravé klíčové dírky. Pak klikněte nad zlatou plaketou s věnováním a podstavec se otevře. Uvnitř najdete přístroj, který přečte vaše paměťové karty. Od profesora se dozvíte, že nemáte nikomu věřit, že Shellinými oblíbenými kameny byly trilitrony 57 a 58, že bermudský disk se nachází na souřadnicích 44 a 18. Nejpodivnější radou od profesora Geoffreyse je, že si máte umýt uši. Protože profesor většinou nemluví do větru, jděte do koupelny, vstupte do sprchového koutu a pusťte horkou vodu. Kamera se otočí a vy uvidíte na skle nápis – kameny se násobí.

Teď nastal čas, podívat se po okolí, ale ještě dřív než budete prohlížet samotné megality, vylezte na střechu MARVA a vypněte to sledovací zařízení na střeše. Sice nevíte kdo a proč vás sleduje, ale co je mu do toho, co tady děláte. Když se budete držet cesty a na křižovatce se dáte doprava, najdete u plotu ležet lopatu. Také je tu archeologické naleziště, ale jak víte z jednoho dopisu v profesorově stole, je plot pod proudem, tak se nesnažte lézt dovnitř. Jestli chcete, můžete se ještě projít mezi kameny Stonehenge. U jednoho z nich najdete polámaný žebřík. Zdá se, že na vrcholu kamene cosi je, ale dostat se k tomu nemůžete. Jen si zapamatujte nebo zakreslete, který kámen to byl. Nic víc se tu zatím dělat nedá, tak se přesuňte zpět do Bermudského trojúhelníku.

Bermudský trojúhelník

Až loď zastaví, najděte na mapě souřadnice, o kterých mluvil profesor. Abyste dostali 44 a 18 musíte nastavit 64|44 a 32|18. Oblečte si potápěčskou výstroj a skočte do moře. Kousek od lodi je hromada starých amfor. V jedné z nich najdete další disk. Vezměte ho na palubu a odfrčte se podívat na vykopávky Chichen Itza.

Chichen Itza

Tady je ale krásně, proti té mlze ve Skotsku, úplná nádhera. Ze všeho nejdříve obejděte auto, otevřete zavazadlový prostor a vyndejte páčidlo a lano s kotvou. Teď máte dvě možnosti, buď se vrátíte na Britské ostrovy nebo zůstanete tady a budete si užívat sluníčka. Já jsem si vybrala Yucatan.

Za prvé se opět pořádně poohlídněte po okolí. Je tu stan a v něm na lavici dopis od vašeho přítele, ze kterého se dozvíte, že další disk je uvnitř pyramidy. Na stole dále leží dvě knihy o mayské kultuře. Z jedné z nich se dozvíte spoustu důležitých informací o mayském písmu a číslicích. Je dobře si základní číslice vyfotit. Rozhodně bude později potřeba, abyste je uměli číst. V táboře je stůl a na něm leží podrobná mapa oblasti. Důkladně si ji prohlédněte a vydejte se k pyramidě.

 

Na přední straně pyramidy je schodiště a na něm visí lano, které vám pomůže při šplhání. Na vrcholu pyramidy najdete na zemi padací dveře zajištěné visacím zámkem. Použijte na dvířka páčidlo a slezte dolů po žebříku. Jděte chodbou až na konec a použijte další žebřík. Ocitnete se v dlouhé komoře, na jejímž konci je stolek se stojánkem a paličkou. Na stojánku je šest háčků, na kterých má pravděpodobně něco viset. Paličku si sice můžete prohlédnout, ale odnést ji nemůžete, takže je jasné, že nejdříve musíte nalézt ty věcičky, které patří na háčky. Nic víc se tu dělat nedá, tak vylezte zpět na ochoz. Jsou tu ještě jedny schody (na těch není lano). Po nich sejděte dolů. Po pravé ruce máte železné dveře. Jsou ovšem zamčené, ale to vás nemůže zastavit. Použijte páčidlo, už to přece umíte a vejděte dovnitř. Před vámi je dlouhé schodiště, ale na jeho konci je mříž, takže se do hlavní komory nedostanete.

Teď se vraťte před pyramidu a ode dveří jděte třikrát rovně k malé pyramidě (vypadá, jako by nebyla dokončená). Když ji obejdete, uvidíte před sebou vydlážděnou cestu. Jděte stále rovně po cestě, dokud nenarazíte na ruiny nějaké stavby. Uprostřed té hromady kamení je malé jezírko. Použijte na jezírko lano s kotvou. V animaci slezete k jeskyni těsně nad hladinou. Vlezte dovnitř.

Mayské podzemí:

Na dně jeskyně se dejte doprava a pokračujte třikrát rovně. V tomhle místě si musíte namočit nohy, protože do jeskyně a následujících chodeb prosakuje voda z jezírka. Teď jděte ještě 9x dopředu a zastavte se. Vlevo vidíte zpola zatopený vchod do nějaké místnosti, tak se tam podívejte. Najdete zde dvě nefritové lebky. Jedna leží ve vodě a druhá je pohozená na zemi za sloupy. Vraťte se zpět do hlavní chodby a pokračujte vlevo.

Jděte 4x rovně a zase se ocitnete na suché zemi. Teď běžte 12x dopředu. Dostanete se do další komory. Jsou tu červené zdi a v každém rohu jeden obrovský sloup. U druhého sloupu napravo leží třetí lebka. Po levé ruce máte průchod do další části podzemí. Jděte stále dopředu až na konec chodby, tam mezi kameny leží čtvrtá nefritová lebka. Zpátky do místnosti se sloupy se vracejte opatrně a dobře si prohlížejte strop nad vaší hlavou. Asi po třech krocích vpřed uvidíte na stěně malý nenápadný výklenek vytesaný do skály. Vyšplhejte vzhůru do malé dřevěné místnůstky. Prohlédněte si malby na stěnách. Je z nich vidět, jak krvavé byly náboženské rituály starých Mayů. Až si prohlédnete malby, podívejte se ještě na podlahu. Mezi starými nádobami leží také jakýsi zvoneček. Moc pěkně by se nám hodil na háčky v pyramidě, ale zatím je jen jeden. Slezte dolů a vraťte se do místnosti se sloupy.

Teď přejděte místnost až k protější stěně a pečlivě si prohlédněte podlahu. Vidíte, že jedna z dlaždic je uvolněná a také poškozená. Vypadá to, jako by se ji někdo pokoušel z podlahy vyndat. Tak to zkuste také, třeba budete mít víc štěstí. Na uvolněnou dlaždici použijte páčidlo. Nakonec už začínáte být v práci s tímto nářadím docela zruční. Až dlaždici vypáčíte, spusťte se dolů a sejděte po schodech až do nejspodnější části. Na konci schodiště je místnost, které vévodí obrovská socha nějakého boha, nebo že by to byl sám panovník? Těžko říci, asi se to nedozvíme. Zatahejte sochu za ruku a ejhle – ona na vás vyplázla jazyk, potvora!! Obejděte sochu a ze stolu u zadní stěny si vezměte lebku a další zvoneček. Teď s tou nevychovanou sochou nemůžete nic jiného dělat, tak se vraťte do místnosti se sloupy.

Dejte se vpravo, prolezte průchodem a pokračujte 17x dopředu. Dostanete se do velké jeskyně plné krápníků. Na pravé straně je ve skále štěrbina. Jděte dovnitř a pokračujte 5x vpřed, až dojdete do malé komory se stěnami pomalovanými červenými postavami a symboly. Nalevo od vchodu leží na zemi svitek. Důkladně ho prozkoumejte, případně si ho i vyfoťte. Za chvíli se vám bude moc hodit. Pak projděte dveřmi naproti a běžte stále dopředu, dokud se nedostanete do další místnosti. Vypadá to tady jako v kostnici. Lebky se tu povalují bez ladu a skladu všude kolem. V této místnosti jsou další dvě zelené lebky. Hledají se hodně špatně, tak buďte trpěliví. Nezapomeňte na svitek, který leží na podstavci za hromadou lebek napravo od vchodu. V čele místnosti si všimněte mříže. Je na ní čtrnáct lebek ve dvou řadách po sedmi. Jednotlivými lebkami je možné otáčet. Je zřejmé, že se potřebujete podívat za ty mříže, a že bude nutné nastavit nějakou kombinaci, ale zatím nemáte ani nejmenší tušení jakou, tak se vraťte do jeskyně.

Teď se dejte doprava a jděte 10x dopředu. Někde v polovině téhle chodby leží další lebka. Ocitnete se v obrovské místnosti, která má kolem dokola sloupy a uprostřed podstavec. Když se podíváte nad sebe, zjistíte, že jste se podzemím dostali až do stupňovité pyramidy. Prohlédněte si podstavec uprostřed místnosti. Je to výtah, který vede do horní komory v pyramidě. Pamatujete? Tam jste se nedostali, protože před ní byla zamčená mříž. Na každé straně podstavce je zelená nefritová destička. Na destičkách jsou vyryté různé symboly. Destičky jdou zmáčknout, ale také se to musí udělat v určitém pořadí, takže to zatím nechte být a najděte si u paty jednoho sloupu další, už devátou lebku. Než se pustíte dál, ještě zvedněte ze země lano s trny, které leží v rohu napravo od vchodu.

To je tady zatím vše, přejděte místnost a pokračujte dál chodbou 17x vpřed. Tady se zastavte a seberte napravo desátou lebku a důkladně si prohlédněte fresku na levé straně. Je na ní čtrnáct symbolů. Už jste je někde viděli, jen si vzpomenout, že? Pomohu vám, jsou stejné jako symboly v prvním sloupci na svitku z místnosti s lebkami. Navíc je jich také čtrnáct, ve dvou řadách po sedmi, jako bylo lebek na mříži. Zdá se, že bude třeba fresku důkladně porovnat se svitkem, ale nejdříve dokončíme prohlídku podzemí, bádat budeme později. Od fresky jděte ještě 4x dopředu, až se dostanete do další podzemní komory. Napravo od vchodu najdete jedenáctou lebku. Rozhlédněte se kolem sebe a všimněte si, že jedna stěna místnosti se částečně zřítila a za ní je průchod do další chodby. Přelezte trosky zdi a opatrně vstupte do chodby.

Pokračujte 4x vpřed a napravo zvedněte dvanáctou lebku. Teď jděte zase 4x až narazíte na další fresku na zdi. Ta se od té první liší tím, že je červená a jsou na ní vyryté jednoduché symboly pro mayská základní čísla, stejně jako na dvou zvoncích, které nosíte sebou v batohu. Překreslete si znaky nebo si kamennou desku vyfoťte a pak pokračujte 8x chodbou. Ocitnete se v kruhové jeskyni plné vody. Uprostřed jezírka je místo, které osvětluje slunce otvorem ve stropě. Musíte se ponořit do vody a na dně byste měli najít čtyři zvonky a dvě lebky, takže zvonků teď máte šest a lebek čtrnáct. Ještě poradím, že jeskyně jsou dvě za sebou a do té druhé vede průchod úzkým otvorem pod hladinou vody. Doporučila bych, abyste se občas vynořili nad hladinu a nadechli se. Já jsem to alespoň dělala, protože jsem nechtěla riskovat, že se utopím. Zemřít se mi v téhle hře podařilo už několikrát, takže jsem se naučila opatrnosti. Pokud chcete vyzkoušet, jak dlouho vydržíte bez kyslíku, hru si raději uložte.

Až najdete všechny zvonky a obě lebky, vraťte se do místnosti s pobořenými stěnami a vydejte se chodbou vlevo. Po sedmi krocích narazíte na křižovatku. Rovně není třeba chodit, protože chodba je slepá a dokonale prázdná. Na křižovatce se dejte zase vlevo a pokračujte, dokud to jde. Dojdete do malé kulaté komory, uprostřed které je kůl a na něm napíchnutá kostra nějakého chudáka, co se sem chtěl dostat před vámi. Vezměte si patnáctou lebku. Teď máte zmatené pobíhání po tom zatuchlém podzemí za sebou. Už zbývá jen vyřešit hádanku se sochou a puzzle v místnosti se čtrnácti lebkami. Takže hurá do toho a půl je hotovo:

Čtrnáct lebek:

Základem je, abyste nezabloudili a našli místnost s mříží, na které těch čtrnáct lebek visí. Jak vidíte na obrázcích, hlavní pomůckou pro řešení téhle hádanky je zelená freska, která slouží jako klíč k přečtení svitku nalezeného v místnosti před kostnicí. Na svitku je 10 různých symbolů, které si pro přehlednost označte shora dolů písmeny A – J. Na každém řádku je za symbolem nakresleno 20 lebek. Všimněte si, že se každá lebka dívá jiným směrem (doleva, doprava a vpřed) a vzpomeňte si, že se zelenými lebkami na mříži se dá otáčet také do třech poloh. Navíc si dobře prohlédněte symboly na fresce. Symboly jsou sice stejné, ale tyhle mají přiřazené číslo. Mayská čísla jste se učili číst z knihy v profesorově stanu.

Takže např.:

  • První symbol je na svitku nakreslen na první pozici (A) a na fresce má přiřazeno číslo 1 (o)
  • Druhý symbol na fresce je na svitku nakreslen na čtvrté pozici (D) a má přiřazeno číslo 3 (ooo)
  • Poslední symbol v druhé řadě je na svitku nakreslen na pozici druhé (B) a jeho číslo je 4 (oooo)

Takže symbol tedy určuje řádek a číslo sloupec. Dohromady udávají místo na svitku, kde najdete správnou lebku. Jakmile jsme určili, že první symbol je v řádku A a má číslo 1, vidíme, že lebka, která se nachází na příslušné pozici se dívá doleva. Lebka pro druhý symbol, který je na svitku v řádku D a má číslo 3, se dívá přímo a konečně třetí symbol z našeho příkladu - na fresce ten úplně poslední - se nachází na řádku B a má číslo 4. Vidíte, že lebka je také otočená doleva. Až takhle najdete všech čtrnáct lebek, budete mít řešení pro mříž. Stačí jen si napsat, kam se která nakreslená lebka dívá a otočit ty nefritové na mříži stejně. Možná úplně zbytečně, ale přece jen ještě připomínám, že rozmístění symbolů na fresce přesně odpovídá umístění lebek na mříži. Pokud jste mému vysvětlení nerozuměli a nebo se vám nechce přemýšlet, máte na svitku jednotlivé lebky podtržené. A kdyby ani to nestačilo, mrkněte se na tabulku pod obrázkem svitku a nastavte lebky podle tabulky.

Horní řada

Řádek
Sloupec
Směr pohledu
A
1
vlevo
D
3
přímo
H
12
vlevo
G
2
vlevo
A
7
vpravo
F
6
vlevo
C
11
vpravo

Dolní řada

Řádek
Sloupec
Směr pohledu
C
19
přímo
F
10
vpravo
A
12
přímo
E
5
vlevo
B
14
vpravo
H
16
vpravo
B
4
vlevo

Až se dostanete za mříž, seberte šestnáctou lebku a prohlédněte si fresku na zdi. Je tu kruh se šesti malými kruhy a v každém tom malém kruhu je zakreslen symbol jednoho z míst, která jste navštívili nebo ještě navštívíte. Teď je čas vrátit se zpět do místnosti se sochou, která na vás vyplazovala jazyk.

Nevychovaná socha:

Kdo z vás trochu studoval mayskou kulturu, ten ví, že hlavním kultem v náboženství Májů bylo obětování krve. Aby země prospívala, musel každoročně obětovat svou krev i jejich panovník. Ty obřady byly dost morbidní a složité, takže postačí, když budete vědět, že si král musel například nechat probodnout jazyk. Skrz tento otvor pak kněží protahovali provaz, po kterém stékala panovníkova krev do posvátné nádoby. Májové věřili, že když bude takto obětována krev samotného krále a jeho manželky, budou jim v příštím období bohové příznivě nakloněni.

Nenapadá vás nic? Máte sochu, která vyplazuje jazyk a máte provaz, na kterém jsou trny. Správně!!!! Trošku tu sochu potrápíme a uvidíme, co z toho bude. Použijte na ni provaz s trny, čímž spojíte jazyk a ruku sochy. Uslyšíte ránu. To se na konci místnosti otevřel jeden panel a odhalil tajnou pohřební komoru. Otevřete sarkofág a vezměte si posmrtnou masku a poslední sedmnáctou lebku. Pro tenhle okamžik je to v podzemí mayského města opravdu všechno. Vraťte se na povrch a od zřícenin běžte zpět do velké pyramidy, do místnosti se stojánkem a paličkou. Pro pořádek ještě jednou opakuji, že v podzemí bylo třeba najít 17 nefritových lebek, 6 zvonků, masku a svitek uložený v dřevěném pouzdře.

Hádanka se zvonky:

Všech šest zvonků umístěte na stojánek. Už jsem říkala, že na zvoncích jsou mayské symboly pro čísla, stejně jako na červené fresce v podzemí. Takže řešení je velmi jednoduché. Musíte paličkou zahrát na zvonky a to v pořadí, které určují symboly na fresce. Na obrázku vidíte překlad, takže udeřte postupně do zvonku číslo 5, 3, 1, 2, 6 a 4. Jakmile zahrajete správnou melodii, uvidíte v animaci, že na hřbetě pískovcové sochy vykresluje světlo čtyři znaky. Jsou stejné jako znaky na nefritových destičkách v podzemí pod pyramidou. V pořadí, které vám socha promítá, je třeba zmáčknout nefritové destičky a výtah se rozjede.

Ještě než odejdete, prohlédněte si kresbu na podstavci, na němž zvonky stojí. Potom se vraťte do podzemí až do místnosti s výtahem. Pokud jste si nezapamatovali nebo nezapsali pořadí promítaných symbolů, podívejte se na obrázky. Destičky zmáčkněte postupně tak, jak jdou obrázky za sebou.

Výtah se rozjede a doveze vás do horní komory v pyramidě El Castillo. Tam vystupte a projděte chodbami až k obrovskému zlatému kruhu, na jehož obvodě jsou nefritové držáky, do kterých jdou zasadit lebky. Kruh vypadá úplně stejně, jako freska v místnosti za čtrnácti lebkami. Na lebku uprostřed kruhu nasaďte masku, kterou jste ukradli ze sarkofágu. Teď je třeba vložit do správných míst, správné lebky. Kamenný kruh v podzemí udává místo a freska na podstavci pod zvonečky ukazuje, který znak patří k tomu místu. Očíslujte si malé kruhy zleva od 1 do 6. Víte, že na pozici jedna byl v podzemí namalován kámen ze Stonehenge, tak najděte lebku, která má na čele vyrytou kresbu pro Stonehenge. Lebky jsou dvě, proto potřebujete ještě tu druhou nápovědu. Vyberte lebku, která má na čele vyrytý znak z pozice jedna z fresky pod zvonky v pyramidě. Na obrázku máte oba kruhy, jejichž údaje máte porovnávat a pokud byste potřebovali větší radu, mrkněte na obrázky lebek. Tyhle lebky vložte do malých kruhů, počínaje pozicí jedna.

Jakmile usadíte všechny lebky, zlatý kruh se otevře a vy uvidíte, jak se ve vzniklém výklenku zvedá zlaté El Castillo. Na vrcholu pyramidy je uložen další disk Omega. Vezměte si ho a vraťte se do tábora, kde na vás čeká džíp a váš trpělivý společník. Tady už nemáte co na práci, tak se vydejte zpět do zamlženého Stonehenge.

Stonehenge podruhé:

Až se MARV zastaví, podívejte se opět na pravé opěradlo sedadla spolujezdce. Je tu další dopis. Profesor vám píše, že další disk a svitek máte hledat u jeho přítele lorda Bathelwaita. V dopise přikládá mapu a prosí vás, abyste měli s lordem trpělivost, protože starý pán je sice skvělý a úspěšný badatel, ale také roztržitý a excentrický podivín. Tě bůh, to se teda máte na co těšit!!!!!! Ale než se setkáte s lordem Bathelwaitem, musíte ještě dokončit váš úkol tady mezi tisíciletými megality.

Vystupte ven z MARVA a jděte znovu do kamenného kruhu. Najděte ten trilitron, na kterém jste při vaší minulé návštěvě viděli cosi ležet. Teď už máte v batohu lano s kotvou, tak ho použijte na vrchol kamene. Lano se v animaci upevní a vy můžete vylézt nahoru. Kromě toho, že je odsud skvělý výhled na celou lokalitu, si všimněte zelené tašky, kterou zde někdo zapomněl. Otevřete ji a vezměte si malý stříbrný klíček. Také si pozorně přečtěte Christianův deník. Snad bude jeho text pro vás srozumitelnější než pro mne. Já se přiznám, že jsem z něho mnoho nepochopila. Zdálo se mi, že mladý archeolog mezi kameny Stonehenge tiše zešílel, ale je také možné, že ho jen obtěžovala ta druidská sekta. Možná byste mi mohli napsat a tenhle příběh mi vyprávět, protože moje angličtina rozhodně nedovolila, abych se dozvěděla, o co vlastně šlo. V dalším postupu hrou mi to ovšem nijak nepřekáželo, jen má zvědavost dostala lekci. Až dočtete, slezte dolů a vydejte se k vykopávkám obehnaným plotem, ve kterém je elektřina.

Najděte dveře a všimněte si, že je na nich malá zelená krabička. Krabičku odemkněte Christianovým klíčem. Uvnitř je kódovací zařízení, které na vás ze všeho nejdřív chce vstupní kartu. To je dost jednoduché, použijte kartu Stonehenge, kterou máte od začátku. Vida, byla to ona. Teď ovšem potřebujete čtyřmístný číselný kód. Vzpomeňte si, že jediná čísla, která jste ještě nepoužili jsou čísla 57 a 58, což bylo označení Sheilliných oblíbených trilitronů (pokud jsem vám to ještě neřekla, tak trilitron je megalit složený ze tří kamenů). Podle nápisu ve sprše víte, že KAMENY SE NÁSOBÍ. No tak je prostě vynásobte 57 x 58 = 3306. Pokud jste mačkali správná čísla, tak se vypojil elektrický okruh, otevřely se dveře a vy se konečně můžete podívat na zdejší vykopávky. Na místo vyznačené na obrázku použijte lopatu a vezměte si svitek. Pak se vraťte do auta a dejte svému řidiči mapu nalezenou v posledním profesorově dopise.

Sídlo lorda Bathelwaita poprvé:

Všimli jste si? To tu ještě nebylo. Abychom byli styloví, dorazili jsme na místo v limuzíně. Vystupte z auta a jděte zaklepat a zazvonit na lordovy dveře. Jak záhy zjistíte, nestane se vůbec nic, jen vám bude doporučeno, abyste si našli klíč a nechali obyvatele domu na pokoji. Fajn, už jste zvyklí na ledacos, takže se vydejte hledat klíč. Obejděte dům zleva a všimněte si, že míjíte zamčené dveře do sklepa.

To fakt není vtip, před sebou vidíte skutečný zahradní labyrint. Zadní vchod do domu je zavřený, jinam už jít nemůžete, takže vám opravdu nezbývá než se vydat do bludiště. Kdo z vás si chce bloudit, nechť se nedívá a bloudí, ale všech ostatních je mi líto, takže vám pro případ, že máte stejný orientační nesmysl jako já, předkládám mapu. Z vlastní zkušenosti vím, že strávit v labyrintu několik předlouhých hodin je značně frustrující. Nejdříve ze všeho se musíte dostat do skleníku na druhé straně bludiště, což není zase až tak strašně složité, to horší teprve přijde. Jakmile se dostanete do skleníku, prohlédněte si hlavu hada, který je omotaný kolem fontány.

Že na ní nic zvláštního nevidíte? No, také na ní nic zvláštního není, ale pohled na hadí hlavu byl jediná věc, která se tu měla udělat, takže teď nezbývá než se znovu vydat do labyrintu a hledat ten zatracený klíč. Vydejte se druhou cestou vyznačenou na mapě. Opatrně postupujte bludištěm a po cestě si všímejte soch. Zdá se, že sochař byl sadista, všechny sochy, až na jednu, mají břicho probodnuté mečem. Doufám, že jste bez úhony došli až do středu labyrintu. Tady za všechnu tu námahu dostanete kotouč slunečních hodin a pod ním najdete kohoutek, kterým je třeba otočit. Teď se vydejte zpět do skleníku. Nevím, na co si vlastně ztěžujete, máte mapu a že se nedokážete orientovat ani podle ní, je tedy skutečně jen a jen váš problém.

Ve skleníku si znovu prohlédněte hlavu hada. Tentokrát je tlama otevřená a had má na jazyku vytoužený klíč. Takže teď znovu (rozhodně ne naposledy) projděte bludištěm a zkuste klíčem otevřít hlavní vchod. Klíč k hlavnímu vchodu nepasuje, protože je to klíček od zámku na dveřích do sklepa (dveře do sklepa nejdou otevřít, pokud jste nezkusili hlavní vchod). Otevřete sklepní dveře a vlezte dovnitř. Sklep je třeba prozkoumat. Je tu spousta harampádí, ale vás zajímají jen přepravní bedny složené v jednom rohu sklepení. Bednu ležící nahoře otevřete páčidlem, vezměte si disk a svitek a přečtěte si dopis od profesora. Teď se otočte a dojděte až ke schodům, které vedou do domu. Pod schody si prohlédněte polici. Leží tady jakási pokroucená lžíce a alchymistická kniha. Lžíci strčte do batohu a knihu si prohlédněte. Jde vám z toho hlava kolem? Nic si z toho nedělejte, v téhle chvíli vám ty kresby nemohou nic říkat. Jenom si všimněte, že na hřbetu knihy je vyobrazen zlatý had. Protože budete potřebovat do knihy později znovu nahlédnout, vzít sebou si ji nemůžete a fotek by bylo trochu moc, uložte si v tomto okamžiku hru, abyste měli možnost se sem jednorázově vrátit a v případě potřeby se na obrázky podívat.

Jestli jste hotovi, vystoupejte po schodech do haly. Tady na stolku u okna leží další kniha, ve které si můžete číst. Určitě knihu alespoň prolistujte, najdete zde vizitku se symboly ptáků, kterou někdo použil jako záložku. Vidíte, že ti ptáci jsou úplně stejní jako symboly na sledovacím zařízení na MARVovi a na detonátoru na Velikonočních ostrovech. Vezměte si ji, bude se vám hodit. Dole v hale jsou dvoukřídlé dveře, kterými se dostanete do lordovy pracovny. Sám vědátor sedí za svým pracovním stolem a když se k němu přiblížíte, spustí velmi dlouhý monolog, ve kterém vám vyloží téměř celou historii Stonehenge. Že jsou megality jeho celoživotní láskou, byste pochopili, i kdyby vám to neřekl. Mimo jiné se dozvíte, že byste si měli přečíst některé knihy z lordovy knihovny. Ze všeho nejdřív vylezte po žebříku do knihovny a prohlédněte si alchymistickou knihu. Dozvíte se zde, že lžíce, kterou jste našli ve sklepě, je vlastně odměrka na určité množství nějaké látky a také to, že takových lžic je víc a každá měří nějaké jiné množství. Kromě toho také zjistíte, jak se jednotlivá množství převádí na větší či menší jednotky. Doporučuji si stránky vyfotit

Potom věnujte svou pozornost druhé části místnosti. Je tu malý stolek, na kterém leží několik velmi starých map. Prohlédněte si je a jednu z nich si vezměte. Nalevo od stolku stojí v rohu velké hodiny. Jejich ručičky můžete nastavovat. Jakmile se k nim přiblížíte, lord vás poučí, že je důležité datum, kdy Templáři přestěhovali archu úmluvy do chrámu krále Šalamouna. Jestli nevíte, kdy to bylo, běžte si znovu pročíst knihu v hale. K té velké události došlo roku 955 př. Kr.

Abyste se dostali do tajné místnosti, musíte tedy na hodinách nastavit čas 9.55, pak se hodiny otočí a vy můžete projít na schodiště. Sejděte po schodech dolů. Na jednom ze sudů leží věc, která vypadá jako klika od goly. Tahle se liší tím, že jsou na ní připevněné tři malé kovové lebky. Zvedněte ten zvláštní klíč a uložte ho do batohu. Pak si ještě vezměte svitek, který tu leží a to je v lordově sídle úplně všechno. Pokud chcete, můžete se ještě podívat do prvního patra, kde na zdi visí mapa bludiště. Trochu pozdě, nezdá se vám? Nechte to být a vraťte se ke svému autu. Řidiči předejte lordovu mapu a vizitku, kterou jste našli v knize a on vás dopraví do úplně nové lokace, kterou je něco jako staré keltské pohřebiště.

Keltské pohřebiště poprvé:

Helikoptéra vás vysadí před bránou, na které je velmi zvláštní zámek. Je kulatý, stejně jako váš kryt slunečních hodin. Vložte kovový terč do zámku brány a otočte s ním. Brána se otevřela a vy můžete vejít. Jděte po cestě až k malému rybníčku. Okolo rybníka jsou stromy a na šesti z nich vidíte štíty s vyobrazením svatého Jiří při boji s drakem. Pod každým štítem je otvor. Do otvoru pod štítem zasuňte tu zvláštní lebkogolu, kterou máte v batohu. Funguje jako klíč. Její pomocí se otevře zámek, odklopí se štít a vy v dutině stromu vidíte kostru válečníka. Nevím jak vy, ale já jsem nechtěla moc přemýšlet o tom, proč jsou ty kostry připoutané ve vzpřímené poloze v dutině stromu. Pokud má kostra lebku, vezměte si ji. Nebojte se, není tu nikdo, kdo by vás obvinil z hanobení mrtvoly, tak do toho. Když se na lebku pozorně podíváte, vidíte, že má na temeni kolečko a na kolečku je nakresleno zvíře. Kolem rybníka otevřete všech šest stromů a vezměte si pět lebek (kůň, prase, labuť, pták a ryba).

Jestli máte všech pět lebek. Vydejte se na prohlídku celého pozemku. Abyste na žádnou cestu vedoucí z vody nezapomněli, označte si místo, kde začínáte. Když se jako já vydáte nalevo od kamenné brány, první cesta vás dovede k chatě s doškovou střechou. Podívejte se dovnitř. Uprostřed hoří oheň a napravo od vchodu je něco, co vypadá jako pařez obrovského stromu. Nahoře jsou kolem dokola upevněny držáky s vyobrazením stejných zvířat, jaká jsou nakreslena na lebkách a uprostřed je mřížka s pákou. Vypadá trochu jako rošt v kamnech. Na držáky kolem mřížky patří posadit lebky. Udělejte to. Vidíte? Jedna lebka vám chybí. Když odejdete od pařezu, vrátí se všechny lebky automaticky do vašeho inventáře. Sice zatím není jasné, co tu budeme dělat, ale je zřejmé, že nejdříve ze všeho musíte najít šestou lebku, která bude mít na temeni nakresleného hada. To je totiž zvíře namalované na posledním, prázdném držáku.

Vyjděte ven z chaty a dejte se doprava. Po chvíli byste měli narazit na seskupení několika menhirů. Ty kameny jsou důležité. Pečlivě si nakreslete jejich postavení a nezapomeňte si také poznamenat rozložení malých kulatých kamínků. Tady jsou čtyři menhiry a uprostřed kruhu je pět malých valounků poskládaných do kříže.

Všimněte si, že na každém kameni je několik rýh. Teď se vraťte k chatě a dejte se kolem ní doleva. Najdete 7 menhirů a před každým z nich je jeden malý kulatý kamínek. Vraťte se k rybníku a pečlivě prozkoumejte všechny cesty, které vedou z rybníka do okolní krajiny. Měli byste najít ještě čtyři další kamenná seskupení. Doufám, že jste si rozestavení kamenů přesně zakreslili. Když se teď na své kresby podíváte, nepřipomínají vám něco? Ano, vaše nákresy se nápadně podobají, těm podivným kresbám v knize, která ležela ve sklepě sídla lorda Bathelwaita.

Věž

Při hledání kamenů jste nemohli přehlédnou na jedné z cest vysokou věž a pokud jste procházeli všechny lokace pečlivě, určitě jste poblíž věže objevili i hřbitov, na který jste se ale nedostali, protože bylo zamčeno. Nyní nastal čas si věž prohlédnou i zevnitř. Dojděte k věži a vylezte po provazovém žebříku. Vezměte za kliku a vejděte dovnitř. Po levé straně si všimněte malého výklenku. Nad výklenkem je keltský kříž. Vypravte se po schodech nahoru. V několika prvních patrech věže není nic zajímavého, tak pokračujte nahoru až do pátého patra, kde je stůl se zbytky čísi večeře. Kromě zbytků jídla leží na stole také svitek. Prohlédněte si ho. Vidíte, že jsou na něm nakreslena stejná zvířata jako na lebkách keltských válečníků a každému zvířeti je zde přiřazen jeden symbol.

Trochu jste si odpočinuli, tak můžeme pokračovat. Podívejte se nahoru - ta věž je snad nekonečná. Vylezte do šestého patra. Tady na stole leží několik mističek s různobarevnými prášky. Každý stojánek je označen symbolem. Kromě misek s prášky tu leží další alchymistická lžíce, vezměte si ji. Ve stropě jsou padací dvířka. Zaklepejte na ně. Objeví se keltský kněz a pošle vás k čertu. Kdybych byla věděla, že na mne bude takhle řvát, byla bych se na to šplhání vykašlala. Fajn, vypadá to, že tu nejste vítáni, tak se vraťte před bránu a nechte se převézt na panství lorda Bathelwaita.

Tady ani nevylezte z auta a hned předejte řidiči mapu a vizitku a vraťte se zpět ke keltům. Běžte rovnou do věže a znovu vyšplhejte do posledního patra. Teď je kněz někde na procházce, takže se můžete podívat do jeho ložnice. Nejdříve ze všeho koukněte dalekohledem a podívejte se, kde právoplatný obyvatel této místnosti je. Vypadá to, že je dost daleko, tak prohledejte ložnici a vezměte si klíč visící na pelesti postele. Přejděte ke stolu, otevřete zásuvku a seberte další lžíci. Na stole leží červená kniha. Prohlédněte si ji. Vidíte, že na každé stránce je v pravém horním rohu znak pro alchymistický prášek, uprostřed je množství a ještě tu vidíte nákres kamene se zářezy. Zatím ale nevíte, jak tyhle další informace použít, tak si uložte hru, abyste se sem mohli podívat později. Uložit hru je dobré, protože jakmile z věže odejdete, kněz se vrátí a už se vám ho nepodaří nijak dostat ven a podívat se do knihy znovu, bude určitě potřeba. Ještě než odejdete, můžete toho morouse, co vás tak odbyl trochu pozlobit. Zazvoňte na zvon a podívejte se dalekohledem, co chlapec dělá. Ale teď už upalujte pryč nebo vás tu načapá.

Z věže jděte ke hřbitovu a na dvířka použijte ukořistěný klíč. Projděte mezi hroby až na konec a vezměte si keltský kříž, který stojí na jednom z náhrobků. Nyní se vraťte do věže a kříž použijte na kříž na zdi vedle vchodových dveří. Za vámi se odsunou schody do patra a vy uvidíte, že věž má ještě jednu místnost skrytou pod podlahou. Slezte dolů. Je tu šest kamenných podstavců. Na každé z nich, až na jeden, leží červená kniha a nad každou knihou visí meč. Na deskách každé knihy je opět nakresleno jedno zvíře. Zase se tu opakuje kůň, prase, labuť, pták a ryba. Prohlédněte si knihy. Vidíte, že jsou v nich stejné obrázky jako v knize u lorda ve sklepě, takže to znamená, že poslední knihou, jež by správně měla ležet na prázdném stojanu je kniha s hadem z lordova sklepa. Než odejdete, vezměte si meč visící nad prázdným podstavcem. Teď bude třeba konečně najít šestou lebku. Zavřete tajné dveře a vraťte se helikoptérou do sídla lorda Bathelwaita.

Sídlo lorda Bathelwaita podruhé:

Nejdříve si běžte do sklepa prohlédnout hadí knihu. Ze svitku ve věži víte, že symbolem pro hada je omega. Pomalu prolistujte knihu a najděte takové seskupení kamenů, v němž se vyskytuje kámen se symbolem, který hledáte (čtyři velké a pět malých poskládaných do kříže). Poznačte si na svém nákresu rozmístění kamenů, který kámen byl označen symbolem pro hada. Teď vyjděte ven ze sklepa a běžte do bludiště.

Já vím, taky se mi tady nelíbí, ale slibuju, že tentokrát je to naposledy. Pamatujete? V bludišti jsou sochy probodnuté mečem, ale jedna z nich v břiše meč neměla. Na obrázku máte místo, kde socha je, označené křížkem. Až sochu najdete, použijte na ni meč. Jakmile sochu probodnete, uvolní se vám tajný vchod do další části lordovy zahrady. Projděte celou zahradou až na konec a vstupte do malého altánku. Tady na stole leží hadí lebka a další svitek. Lebku uložte do batohu a svitek si pořádně prohlédněte. Ukazuje vám, jak používat mřížku v chatě na keltském pohřebišti. Tady je to všechno, tak se vraťte k soše, vezměte si meč, projděte bludištěm a odjeďte zpět ke keltům.

Keltské pohřebiště podruhé:

Známým způsobem otevřete bránu a jděte rovnou k chatě. Umístěte lebky na příslušné stojany. Teď klikněte na kolečka s nakreslenými zvířaty. Vidíte, že v každé lebce je nějaký prášek, jen lebka s koněm je prázdná. Prostě v téhle hře není nic jednoduché. Různé prášky jsou ve věži, ale netušíte, který z nich do prázdné lebky patří. Vaším úkolem ovšem není nic tak jednoduchého jako naplnit prázdnou lebku. Vy tady musíte z jednotlivých ingrediencí vyrobit směs, která vám pomůže získat poslední disk omega.

Výroba alchymistické směsi:

Nejdříve musíte znovu prohlédnout všechny knihy v tajné místnosti ve věži a stejným způsobem, jako jste hledali symbol hada, najít symboly pro všechna ostatní zvířata z lebek. Pak je třeba označit na vašem nákresu kameny, na kterých byly v knihách namalovány symboly. Na obrázcích vidíte, které to jsou.


Pták

Kůň

Had
 

Prase

Labuť

Ryba

Tak a teď musíte znovu najít všechna kamenná seskupení a v každém z nich vyhledat kámen, jehož umístění v terénu odpovídá umístění kamene se symbolem na nákresu. Postavte se k tomu správnému kameni čelem a zakreslete si rýhy na obou stranách. Když jste si prohlíželi knihu v knězově ložnici, upozorňovala jsem vás na nákres kamene, pamatujete? Až obejdete všech šest kamenných kruhů a nakreslíte si rýhování všech šesti kamenů, uložte si hru.

Je jasné, že musíte nákresy kamenů porovnat s knězovou alchymistickou knihou, takže si nahrajte save v ložnici a můžete začít studovat. Postupně v knize vyhledejte stránky, na kterých jsou nakreslené kameny odpovídající počtem drážek.

Pták > vlevo 2, vpravo 3,4,3
Prase > vlevo 3, vpravo 2,4,3
Kůň > vlevo 4, vpravo 1,2,5
Labuť > vlevo 3, vpravo 3,2,1
Had > vlevo 1, vpravo 5,1,2
Ryba > vlevo 4, vpravo 2,2,1

Na každé té stránce je kromě nákresu kamene uvedeno potřebné množství příslušné látky a v pravém horním rohu je symbol, který označuje, jaká látka se použije. Ve všech lebkách mimo té s koněm nějaký prášek máme, takže si můžete zapsat jen znak ze stránky s koňským kamenem. Důležité je samozřejmě množství, to už si musíte zapsat ze všech stránek. Správné stránky vám ukazují obrázky. Na své cestě jste našli jen čtyři alchymistické lžičky, takže si musíte ty velké jednotky převést na menší, abyste vůbec mohli správně odměřit potřebné množství. K tomu použijte vyfocené stránky z knihy v lordově knihovně.

   

   

Po převedení je potřebné množství následující:

  pták kůň had prase labuť ryba
množství 1 ounce
4 dram
3 pinch
1 ounce
2 scruple
4 dram
2 pinch
1 dram
1 pinch
14 ounce 1 ounce
4 dram
4 scruple

Takže teď už víte vše potřebné, tak se vraťte k vaší uložené hře a vydejte se do chaty. Už jsem říkala, že výroba disku byla nakreslena na svitku v bludišti. Nejdříve musíte přesně odměřit množství jednotlivých chemikálií a nasypat je na mřížku. Začít je třeba zleva, tedy od lebky s vyobrazením ptáka. Koňská lebka je prázdná, pro tuhle látku si musíte dojít do věže. Bohužel budete muset jít dvakrát, protože si prášek nemáte do čeho nasypat a celá mistička vzít nejde. Jestli jste na to ještě nepřišli sami, tak podle symbolu z knězovy knihy jsou tím pravým práškem pro koňskou lebku krystaly. Mistička s krystaly leží na stole mimo stojánek.

Víc už vám poradit neumím, snad jen tolik, že je třeba hru před měřením uložit, protože když se spletete, způsobíte výbuch, při němž zahynete a budete muset začít od posledního save. Také si dávejte pozor, ať se nedotknete páčky na mřížce. Pokud byste s ní pohnuli, vše co bylo odměřeno, spadne dolů a vy můžete začít znovu. Použijte ji jen v případě, že jste na rošt už něco nasypali a nebylo to správně.

Až dáte na mřížku všechen materiál, otočte se k ohništi, vezměte si hořící větev a zapalte směs na roštu. Pokud jste měřili dobře, dostanete poslední šestý disk, pokud ne, shoříte a hra se vrátí k vaší poslední uložené pozici. Na tomhle místě vám přeju hodně štěstí, budete ho potřebovat. S diskem v kapse se vraťte k lordovu sídlu a přes Stonehenge pokračujte do Gízy. Ten pohled na sfingu z ptačí perspektivy je úchvatný, nezdá se vám?

Gíza:

Vystupte z helikoptéry a běžte do stanu. Na psacím stole leží profesorův dopis, přečtěte si ho. Gratuluje vám k nálezu všech šesti disku a nabádá vás, abyste se co nejrychleji odebrali na ostrov Santorini, který se nachází kdesi v Egejském moři. Času už prý moc nezbývá. Až dočtete, nezapomeňte si vzít kartu ostrova. Vraťte se do helikoptéry a zadejte pilotovi nový cíl cesty.

Poznámka: Kartu ostrova tady najdete jen v případě, že máte všech šest disků.

Ostrov Santorini:

S hydroplánem přistanete na moři, kousek od ostrova (celou hru mi vrtalo hlavou, jestli by se našel dopravní prostředek, který by Humph neuměl řídit). Až se letadlo zastaví, jděte se podívat do zavazadlového prostoru. Přečtěte si další profesorův dopis – leží na stole. Dozvíte se z něho o atlantské pyramidě pod hladinou moře, kterou Gil se svou společností tajně vykopal. V jedné z krabic najdete potápěčské vybavení. Nasaďte si ho a skočte do moře. Pod hladinou skutečně uvidíte pyramidu a nalevo od ní zvláštní kulatou stavbu. Doplavte ke kruhovému útvaru a všimněte si, že nahoře chybí strop, tak proplavte dovnitř a prohlédněte si kamennou mísu plnou krystalů. Na boku mísy s krystaly je vyobrazen omega disk.

Teď se vydejte prozkoumat pyramidu. Doplavte až do hlavní komory. Před sebou vidíte modrou nástěnnou malbu, na které jsou v kruhu zakresleny symboly. Když se podíváte dolů, vidíte také kruh. Je v něm upevněno šest držáků – vypadají trochu jako diskmeny. Do každého držáku lze položit jeden disk. Nejprve si pozorně prohlédněte malbu na stěně. Vidíte, že symboly jsou stejné jako symboly na svitcích v dřevěných krabičkách. Když si prohlédnete svitek, vidíte, že vpravo nahoře je vždy označení odkud svitek pochází a nalevo je barevný kruh, uprostřed kterého je nakreslen jeden ze šesti znaků z nástěnné malby. Vaším úkolem je poskládat disky na správná místa. Do obrázku jsem vám napsala, kterou lokalitu symbol označuje, takže už vám nezbývá na práci nic složitějšího než na stejná místa umístit příslušné disky. Vypadá to jednoduše, ale pro jistotu si hru uložte, máte totiž jen jeden pokus. Protože když se vám práce nepodaří, odnese to s vámi tentokrát celá planeta. Meteor přiletí a šlus, je po nás veta. Naopak, když se vám povede poskládat disky správně, objeví se uprostřed další disk. Vezměte si ho. Tohle je totiž ta věcička, kvůli které jste se honili po celém světě.

S novým diskem se vydejte zpět do kruhové stavby a položte ho na fresku na boku nádoby. V animaci uvidíte, že se krystaly rozsvítí, ale najednou jako by jim docházela energie. Slyšíte profesora říkat, že potřebujete něco, co zvýší výkon. Helikoptéra vám přiváží archu úmluvy. Ta pomůže disku s výrobou energie a starověký laser vyšle do vesmíru paprsek a v bezpečné vzdálenosti od planety zničí meteor. Teď už jen sledujte monolog profesora Gila a možná nashledanou u dalšího pokračování.

Návod je napsán pro stránky Abeceda her

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: