Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - Belief & Betrayal

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 13589
Zobrazení tento měsíc: 54
Belief & Betrayal

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

NE  

NE  

ANO  
ANO  

ANO  

ANO  

Zobrazit  

Oficiální stránka hry:
www.beliefandbetrayal-game.de

Výrobce: 
Artematica

Distributor: 
Digital Tainment Pool
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
Belief & Betrayal je 2.5D third-person point and click adventure od italského týmu Artematica, jejímž hlavním hrdinou je novinář Jonathan Danter, který se prostřednictvím podivné smrti svého strýčka zaplete do církevního komplotu, jež má své kořeny v dávné minulosti, konkrétně v době, kdy Jidáš převzal 30 stříbrných za zradu Ježíše Krista. *Arduška*


Autor: Filip Richter "Tonyskate" , ( Abeceda her )
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry

Belief & Betrayal

Roku 1194 A.D. v Chartres vidíte běžící postavu v mnišské kápi, která přes most doběhne do vesnice a hodí pochodeň do stájí. Následuje požár v katedrále Chartres. Takovýmto kratším intrem vás uvítá Belief & Betrayal. O pár set let později v roce 2006 se octnete v roli novináře Jonathana Dantera a máte letět do Miami, abyste udělali rozhovor s velice vlivným kardinálem jménem Gregorio. Ovšem připlete se do toho vražda vašeho strýce a z obyčejného pracovního výletu do Miami se stává temný thriller odehrávající se v Londýně.

Belief & Betrayal se řadí mezi klasické point-and-click adventury, takže vám opět stačí pouze myš. V nastavení hry si můžete zapnout či vypnout titulky a stíny a také si pohrát s hlasitostí zvuků. Inventáři se ukáže při najetí ukazatelem do spodní části obrazovky. Pravým tlačítkem myši měníte ikonky akce jako prohlížení nebo sebrání předmětu. Abyste sebrali předmět, musíte na něj ukázat, kliknout pravým tlačítkem a pak jej teprve sebrat. Stejně tak blížeji prozkoumáte některé předměty. Pro uložení hry stiskněte klávesu S, aby se vám otevřela nabídka nebo sjeďte myší doleva a klikněte na knihu. V zobrazujícím menu vlevo je i váš deník a napravo je zápisník. Deník většinou obsahuje úkoly, které máte udělat, takže když si nevíte rady, tak do deníku nahlédněte. Levým tlačítkem myši můžete přeskakovat jednotlivé dialogy a videa. Dvojklikem donutíte hrdinu běžet.

Prolog: Šepoty z minulosti (Whispers from the Past)

Muž se zbraní v ruce běží ulicí, zastaví se a po chvíli se objeví stín, který jej vyděsí a pravděpodobně následuje usmrcení muže. Čtvrtého listopadu roku 2006 v Manhattanu New York jste ve svém bytě a zrovna probíhá rozhovor po telefonu mezi vámi Jonathanem (zkráceně Jo) a vaším šéfem Warrenem. Máte za úkol letět do Miami a udělat tam rozhovor s kardinálem Gregorio. Po ukončení hovoru se začněte rozhlížet po bytě a hledat věci pro vaši cestu. Dole se podívejte na stůl s nedojedenou pizzou a všimněte si i knih. Získáte poté bližší pohled na stůl a seberte váš mobil (pravým kliknutím změňte ikonku a pak levým seberte), který má zabudovaný fotoaparát. Běžte doleva a podívejte se na fax. Při bližším pohledu vezměte kapesní hodinky vašeho strýce Franka, který zemřel před deseti lety. Jděte nahoru k hlavním dveřím a napravo od telefonu si všimněte poliček. Podívejte se do druhé poličky zleva ve spodní řadě a potom z ní vezměte váš pas. Začne zvonit váš telefon a Jonathan jej půjde zvednout. Volá vám policejní velitel Twinings, který vás nechá eskortovat do Londýna, kde se s ním máte sejít. Podle všeho jste v nebezpečí.

Kapitola 1: Výcvik rytíře (A Knight's Training)

Přilétáte další den do Londýna a jste předvedeni k policejnímu veliteli Twiningsovi. Inspektor Twinings vám sdělí, že váš strýček Frank, o kterém jste si mysleli, že je deset let mrtvý, byl nedávno zavražděn. Váš strýček Frank byl tajný agent Vatikánu a nyní tam bylo několik brutálních a rituálních zabití těchto agentů včetně vašeho strýčka. Nový Scotland Yard potřebuje vaši pomoc, protože strýček Frank zanechal na letišti Heathrow bezpečnostní schránku na vaše jméno. Vyšetřovatelé si myslí, že by zde mohli být nějaké stopy, které by jim pomohli při řešení vražd. Ale dříve než se vydáte na letiště, tak se musí počkat na agenta ze CIA. Mezitím můžete zůstat v bytě vašeho strýčka a dostanete klíče od bytu a vizitku inspektora Twiningse. Ocitáte se před budovou, kde má Frank Danter byt. Promluvte si s oběma policisty u dveří a zjistíte, že poručík Coletti by měl přijet během chvíle. Vstupte do bytu. Všimněte si okénka dozorčího, květin v rohu a větráku nad dveřmi. Běžte dolů a zkuste zamčené dveře do garáže. U schodů si přečtěte nástěnku a běžte nahoru po schodech do prvního patra. Jděte dolů a zkuste si trochu popovídat s oranžovou nebo spíše rezavou kočkou. Mile ji oslovte (první možnost) a pak ukončete rozhovor (třetí možnost). Běžte zpět a u schodů se podívejte na černý deštník. Pokračujte nahoru do druhého patra, jděte doleva a vstupte do strýcova bytu. Vraťte se ještě na chodbu, podívejte se na nápis na dveřích a na poštu na podlaze. Vstupte znovu do bytu a jděte doprava ke stolu. Podívejte se na laptop a prozkoumejte jej. Baterie je slabá a elektřina je mimo, takže jej zatím moc nevyužijete. Běžte doprava a všimněte si piána a starých hodin u dveří. Dveřmi vedle hodin jděte do ložnice a prozkoumejte skříň vpravo, trofeje položené na televizi a dole prázdné krabice cigaret. Pokračujte doleva do kuchyně, podívejte se na ledničku a vlevo na chňapky. Na ledničce se podívejte na plechovku tuňáku, kterou pak seberte a projděte koupelnou do obývacího pokoje bytu. Odejděte z bytu, sejděte po schodech dolů do prvního patra, běžte ke kočce a dejte jí plechovku tuňáka. Vraťte se do bytu, běžte k piánu a vlevo se podívejte na knihy. Při bližším prozkoumání knih najdete mapu Londýna. Najednou se objeví návštěvník v bytě. Je to poručík Coletti, ale míří na vás zbraní. Chce po vás, abyste s ním šli k bezpečnostní schránce, nebo skončíte jako dva policisté dole. Po chvíli se objeví dívka, která míří na Colettiho a Jonathan jej pak zneškodní. Seznámíte se s Katrin McKendal a dozvíte se, že má něco společného se spolkem, ve kterém se váš strýc podílel. Její otec je pokladníkem zmíněné skupiny Dědictví (The Legacy), které hledali staré historické tajemství používající vědecké metody. Jedním z pravidel této skupiny je zanechat nějakou nápovědu, když se něco stane.

Dostanete za úkol se po této nápovědě v bytě podívat a Katrin se mezitím pokusí sehnat nějaký odvoz. Vpravo nahoře si všimněte, že se můžete mezi Katrin a Jonathanem přepínat, ale teď zůstaneme s Jonathanem. Běžte doleva od hlavních dveří a v knihovně se podívejte vpravo na uspořádané zelené knihy. Do zápisníku vpravo se vám objeví bod sled knih. Běžte doleva a podívejte se na piáno. Všimněte si not u piána, které jsou napsány Mozartem. Nalevo od piána se podívejte na sošku na psacím stole, které chybí meč. Tento meč už tam chybí spousty let, když si Jonathan vzpomene, že ještě v minulosti se strýčka ptal, proč sošce chybí meč. Potom se podívejte na hodiny, které jsou zastaveny v 10:10, a Jonathan si opět vzpomene na minulost, kdy hodiny předtím stále stáli v 5:55 a získáte další bod do zápisníku. Jděte vpravo do ložnice a na televizi se u trofejí podívejte na zvláštní přístroj a seberte jej. Podívejte se na přístroj a všimněte si, že má sled římských číslic stejně jako zelené knihy v knihovně. Nyní si najeďte kurzorem vpravo, klikněte na zápisek sled knih, přetáhněte jej na zvláštní předmět s římskými číslicemi a můžete čísla měnit. Zadejte tedy na přístroji čísla, která jsou na knihách tedy VI IX I X III a pak stiskněte tlačítko vlevo. Získáte starý pergamen se symboly a automaticky budete přepnuti na Katrin v garáži. V inventáři máte zbraň, pohlednice Londýna a zbraň. Běžte doleva a prohlédněte si motorku, která patřila vašemu strýci. Na stěně před motorkou si všimněte místa, kde se nepozorovatelně něco třpytí (flicker) a při bližším pohledu pak vezměte klíče od motorky. Automaticky se pak vydáte k otci Katrin, Arthuru McKendalovi. Coletti se mezitím probudí a zavolá inspektoru Twiningsovi, že Jonathan s pomocí Katrin zabil dva policisty dole před bytem.

Kapitola 2: Lesk našich mečů (Shining our Swords)

V domě otce Katrin se setkáte s Arthurem a ten vás ujistí ohledně Colettiho, že je pouze malá ryba v celé této záležitosti. Nyní jste muž hledaný policií, takže se musíte mít na pozoru. Dále se dozvíte, že strýc Frank vyšetřoval jistého Imago Sanctissimus, který má podle řádu templářů odpovědět na všechny otázky týkající se lidstva. Odejděte z domu, protože se nepochybně blíží policie a budete seznámeni s Damienem, který žije nad hospodou. Damien je počítačový expert a hned po vašem příjezdu vám oznámí, že Arthur byl zatčen. Poté dá Jonathanovi komunikátor, který je vytvořen pro členy Dědictví, aby nemohli být vypátráni policií nebo interpolem. Komunikátor budete mít na obrazovce vlevo nahoře. Damien se zatím pustí do zkoumání symbolů na pergamenu a doporučí obstarat si falešný pas. Po chvíli dalšího cestování jste seznámeni s další osobou a to Robertem, profesionálním padělatelem. Udělá vám falešný pas, ale první potřebuje vaši fotku. Někde poblíž na rohu by měl být starý přístroj na focení. Katrin se mezitím vydá domů, aby se dozvěděla něco o otci a vzala si svůj falešný pas. Zkuste dát Robertovi váš mobil, na kterém je malý digitální foťák, ale nevalné kvality, takže jej odmítne. Dveřmi vpravo odejděte z bytu na ulici. Dole se dvakrát podívejte na kanál a všimnete si v něm něčeho blýskavého. Při bližším pohledu zjistíte, že se jedná o minci. Běžte nahoru doleva a vpravo si všimněte kontejneru na odpadky a hromady odpadků. Pokračujte doprava k železnici, hromadě dřeva a na zemi si všimněte louže. Musíte se podívat alespoň dvakrát, abyste získali bližší pohled a vezměte tkaničku. Jděte dále nahoru a vpravo si všimněte motelu Vega. Běžte doprava okolo motelu a motorky. Dole se podívejte do staré ledničky a vezměte z ní rozteklý nanuk. Prohlédněte si dvě benzínové pumpy a vzadu se podívejte na keř plný smetí. Vpravo vezměte kelímek jogurtu, vraťte se k motorce a běžte opět doprava. Všimnete si opilého muže, který stojí před přístrojem na focení. Oslovte bezdomovce a po krátké diskuzi zjistíte, že vás dovnitř nevpustí, protože je to jeho úkryt. Napravo od budky se podívejte na rozbité sklo a seberte prázdnou láhev. Naproti budce se podívejte na zničené auto a po druhém pohledu získáte opět bližší pohled. Zaměřte se na čelní sklo a u zrcátka vezměte magnet. Běžte dále dolů po cestě, až dojdete k rohu budovy, kde je vodní fontánka. Naplňte prázdnou láhev vodou z fontánky a běžte doprava zpátky do ulice se dveřmi do Robertova úkrytu. Podívejte se znovu na kanál s mincí a v inventáři zkombinujte tkaničku s magnetem z auta. Magnetem na provázku vytáhněte z kanálu minci a máte minci o hodnotě jedné libry. Běžte zpět dolů a okolo fontánky k bezdomovci. V inventáři zkombinujte láhev naplněnou vodou s rozteklým nanukem a získáte láhev naplněnou vodou a jahodovou šťávou. Dřevěnou špejli od nanuku si necháte. Dále zkombinujte láhev s jogurtem a získáte láhev s napodobeninou vína. Láhev s vínem dejte bezdomovci a budka je volná. Vložte do budky minci a získáte fotky pro průkaz. Běžte zpět do ulice s kanálem, dveřmi vpravo vstupte do úkrytu a dejte Robertovi fotky.

Jako Katrin se octnete u zadní brány jejího domu. U hlavní brány stojí dva policisté, takže nemůže použít hlavní vchod. Vzadu v zahradě zkuste dveře do kuchyně, které jsou ale zamčené. Podívejte se vlevo na věž a na balkon, abyste věděli, že se v prvním patře nesvítí a dveře na balkoně jsou otevřené. Napravo od dveří zkuste vylézt po porostu růží, ale mají příliš mnoho trnů. Vpravo se podívejte na boudu a u dveří vezměte zahradnické rukavice. Tyto rukavice použijte na růže a vylezete do prvního patra domu. Jděte v chodbě stále směrem dolů až ke dveřím do vašeho pokoje. Nad dveřmi se dvakrát podívejte na obraz z 18. století a Katrin se zmíní, že za obrazem je ukryt otcův sejf. Běžte dolů po schodech do přízemí a odbočte doprava do pracovny. Běžte hlouběji do místnosti a vpravo se podívejte na stůl s papíry a dokumenty. Z rohu stolu seberte váš falešný pas. Vraťte se ke schodům a běžte doleva do obývacího pokoje. V jiné části pokoje prozkoumejte červený gauč a najdete váš digitální fotoaparát. Automaticky budete poté zpět v Robertově úkrytu a Jonathan dostane svůj falešný pas se jménem Daniel Brown. Katrinin komunikátor zazvoní a Damien má údajně nějaké nové zprávy. U Damiena zjistíte, že předmět nalezený ve strýčkově bytě není pergamen, ale kousek látky. Damien vám povypráví kousek historie o hořící katedrále v Chartres roku 1194 a o dolech Cathars a myslí si, že účelem požáru v katedrále bylo zničit památky, z kterých mohlo být něco rozluštěno. Katrin se nabídne, že zkusí něco najít v londýnské knihovně. Po vás Damien chce, abyste letěli do Chartres a také, abyste kontaktovali jeho známého Alana. Dáte Damienovi klíče od strýčkova bytu, aby se mohl pokusit zjistit něco z laptopu.

Kapitola 3: Imago Sanctissimus (Imago Sanctissimus)

Nyní ovládáte celkem již třetí osobu a to Damiena. Stojíte před domem, kde má strýc Frank byt. V inventáři máte komunikátor, USB disk, jízdenku na metro a klíče od Frankova bytu. Vstupte do budovy a všimněte si siluet dvou mrtvých policistů. Vyjděte nahoru po schodech do druhého patra a vlevo vejděte do Frankova bytu. Podívejte se na laptop a pak jej zkuste použít, ale je zapotřebí hesla. Získáte poznámku v zápisníku, kterou uchopte, přetáhněte do inventáře a klikněte s ní na komunikátor. Zobrazí se vám email k odeslání s textem, jestli Jonathan nezná heslo k laptopu. Na začátku textu uchopte perem ikonku obálky a přetáhněte ji vlevo dolů na jméno Jo jako Jonathan. Dostane se vám okamžité odpovědi, takže otevřete komunikátor a Jonathan bohužel heslo nezná. Použijte na laptop USB disk a Damienovi se podaří získat seznam knih. V zápisníku uchopte novou poznámku ohledně seznamu knih a opět ji dejte do komunikátoru jako email. Znovu perem uchopte ikonku obálky, ale tentokrát ji přetáhněte na jméno Kat jako Katrin. Jako Jonathan se ocitáte u Alanova letiště a kupodivu je zde znovu známá oranžová kočka. Dveře vpravo jsou zamčené. Podívejte se dřevěná prkna vlevo a pak je použijte a otevřete bránu. Jděte doleva do hangáru, pokračujte vlevo k letadlu, které si prohlédněte a běžte nahoru do kanceláře. Tady si promluvte se sedícím Alanem na židli. Vyčerpejte všechny dialogy, ale stále vám nevěří, že jste přítel Katrin a Damiena. Ukažte mu tedy falešný pas a pozná Robertovu práci. Řekněte mu, že potřebujete letět do Chartresu ve Francii. Pro Alana to samozřejmě není problém, ale z letadla mu nějací opilí kluci ukradli svíčku a bez ní nemůže letět. Poradí vám, ať se po nich podíváte někde v hospodě. Vpravo se podívejte na zelený koš, prozkoumejte i dno koše a vezměte malou plechovku obsahující čpavek. Podívejte se v inventáři na mapu a vpravo nahoře zvolte Damienovo bydliště, protože bydlí nad hospodou. Běžte k hospodě a napravo od dveří se podívejte na značku, která byla vyrobena z kousků motoru. Při bližším pohledu na znak si všimněte střední části a získáte svíčku. Otevřete mapu a vpravo dole klikněte na lístek, abyste se vrátili na Alanovo letiště. Běžte do hangáru a za Alanem, kterému dejte svíčku do letadla.

Opět jste přepnutí na Katrin, které již bliká komunikátor se zprávou od Damiena. Otevřete tedy komunikátor a po přečtení zprávy je vám poznámka seznam knih přidána do zápisníku. Běžte doprava a vstupte do knihovny. Oslovte knihovníka, který je ale momentálně velice zaneprázdněn a nehodlá se vám věnovat. Přistupte ke knihovně před vámi a podle kurzoru se podívejte na tři knihy, které sháníte, ale nemůžete je vzít, protože je zde knihovník. Běžte doprava do druhé části knihovny a vlevo udělejte menší nepořádek v malém sloupci knih, ale to s knihovníkem ani nehne. Běžte znovu doprava a vpravo použijte hasící přístroj, který už upoutá knihovníkovu pozornost a zůstane v druhé části knihovny. Běžte zpátky doleva, přistupte ke knihovně a vezměte tři knihy, které jsou na seznamu, tedy tajnou knihu požitkářů, Imago Proditio Divinum a Záhady řádu templářů. Poté se i s Jonathanem sejdete u Damiena. Damien vám vysvětlí, že Imago Proditio Divinum znamená něco jako zrada. Imago Sanctissimus není osoba, ale medailon ukován z třiceti kusů Ježíšova stříbra. Ježíš umístil do medailonu tajemství lidstva, aby bylo odkryto lidstvu. Následuje let s Alanem do Francie do Chartres. Mezitím spatříte, že k Damienovi přišel Coletti, ale Damien na poslední chvíli zapne webovou kameru a pak jej Coletti odvede.

Kapitola 4: Vzpomínka na Chartres (Chartres Reminiscence)

Jonathan a Katrin stojí před katedrálou Chartresu. Komunikátor zabliká a spatříte, jak skončil Damien. Katrin chce, aby bylo Damienovo tělo aspoň sundáno z řetězů. Joanthan jí slíbí, že zavolá inspektoru Twiningsovi a mezitím má Katrin najít nějaké ubytování. Nyní zapípá váš komunikátor, který obsahuje stejnou video zprávu, jakou jste před chvílí viděli. Podívejte se na telefonní budku vpravo a pak uvidíte, že dveře jsou poničené a nemůžete je otevřít. Běžte doleva směrem ke katedrále a získáte pohled na okolní oblast. Jděte k fontáně a v jejím okolí seberte kondom. Pokračujte dolů a pak doleva k místu, které je v rekonstrukci. Musíte se podívat dvakrát a seberte kovovou tyč. Nahoře na katedrále si všimněte krásného okna a jděte zpátky k telefonní budce. Podívejte se zblízka na dveře a kovovou tyčí je otevřete. Máte štěstí a v telefonu je ještě i karta. Zavoláte inspektoru Twiningsovi a požádáte jej, aby někoho poslal do skladiště, kde je Damien. Po rozhovoru zavolá Twinings svému kolegovi a řekne mu, aby hovor vystopoval. U novinového stánku naproti telefonní budky si všimněte plechovky tomatové omáčky a vezměte ji. Běžte znovu doleva a na první lavičce v řadě vedoucí ke vchodu katedrály se na ni podívejte a vezměte z ní noviny. Pokračujte doleva podél laveček a podívejte se na sochu na konci řady laveček. Napravo od podstavce sochy seberte kámen. Na podstavec sochy použijte tomatovou omáčku a pak na tomatovou omáčku na podstavci použijte noviny. Do novin obtisknete latinský text, který byste měli raději poslat Katrin. Použijte tedy v inventáři mobil, který má foťák, na noviny a získáte bod do zápisníku. Uchopte tento bod v zápisníku, přetáhněte jej do inventáře a klikněte na komunikátor. Potom na začátku správy uchopte perem ikonku obálky a přetáhněte ji na jméno Kat vlevo dole. Jako Katrin otevřete komunikátor a přečtěte si email od Jonathana. Běžte doprava a promluvte si se sedícím mužem na lavičce. Dozvíte se něco o nějakém hotelu, a že sloup u katedrály byl vytvořen řádem templářů. Jděte zpátky doprava a promluvte si s hrajícími dětmi na chodníku. Některé z dětí jsou oblečené jako templáři a po delší diskuzi se dozvíte o lehce otevíratelném okně katedrály a získáte poznámku v zápisníku. Tuto novou poznámku přetáhněte do komunikátoru a pak ji odešlete Jonathonovi. Vpravo nahoře se přepněte na Jonathana a přečtěte si v komunikátoru zprávu od Katrin. Podívejte se na okno nalevo od sochy a zkuste jej pomocí telefonní karty nebo dřevěné špejle otevřít, ale je zde moc světla. Zkombinujte tedy v inventáři kondom s kamenem a použijte výsledek na lampu venku. Poté co ji rozbijete, se znovu podívejte na okno a otevřete jej telefonní kartou nebo špejlí. Vlezete do katedrály. Běžte doleva k oltáři a stoupněte si za oltář. Podívejte se na relikvii na oltáři a zkuste ji otevřít. V tu chvíli vás osloví otec Dominique, který znal vašeho strýce Franka. Řekne vám, že relikvie zde je pouze kopií originálu. Originál ukryl řád templářů na tajné místo poté, co zde byl požár. Otec Dominique vám také vysvětlí skutečný význam života a že labyrint ve středu katedrály ukrývá růži. Po vyčerpání všech témat Jonathan rychle vyběhne z katedrály, kde už jej ale čeká jednotka Swat a Jonathana zatknou. Katrin spatří, co se stane Jonathanovi a odcestuje do Itálie.

Kapitola 5: Tajemství odhaleno (The Mystery Revealed)

Katrin přijíždí do Vatikánu a v inventáři jí přibude mapa Říma, průvodce po všech památkách Říma a zápalku. Běžte doprava k muzeu, které má po stranách vchodu červené označení a u vchodu si popovídejte s hlídačem. Po chvíli diskuze se vám jej podaří přesvědčit a budete vpuštěni dovnitř. Projděte směrem dolů všemi místnostmi a v místnosti, která má kostkovanou podlahu běžte doprava a podívejte se na fresku Oheň v Borgo. Dozvíte se něco o papeži Leo IV. a pak se podívejte na všechny body na mapě. Všimněte si i papeže v okně a v zápisníku uchopte poznámku o latinské větě a umístěte ji na papeže v okně na fresce. Katrin přeloží význam pasáže. Běžte zpět doleva, kde je jeden vchod obklopen menšími freskami a v něm si v pravé části všimněte díry. Při bližším pohledu použijte na díru zápalku a pak vezměte z přihrádky magnetický váleček. Odejděte z muzea a znovu si promluvte s hlídačem. Hlídač vám poradí částečně zrekonstruované místo Magické dveře a objeví se vám nové místo na mapě. V inventáři se podívejte na mapu Říma a vyberte vpravo Magické dveře u Piazza Vittorio Emanuele II. Poblíž Magický dveří se vlevo podívejte na starý památník. Běžte nahoru vpřed a podívejte se na tzv. Magické dveře a na sochy. Nad dveřmi se podívejte na architráv a všimněte si díry v něm. Potom na díru použijte magnetický váleček z muzea a objeví se další skrytá díra. Z díry vezměte magnetický kužel a podívejte se na šipku směrem nahoru na architrávu. Použijte mapu Říma na šipku a Katrin zaznačí, kam šipka ukazuje, ale je zde poměrně hodně památek. Zkombinujte tedy v inventáři mapu Říma a průvodce po památkách a určíte památku chrám Panteon. Otevřete tedy mapu a vyberte prostřední pozici. Jděte doprava k Panteonu, promluvte si s policistou, ale nevpustí vás dovnitř. Získáte nový bod do zápisníku. Pomocí mapy běžte k muzeu a tady přetáhněte na zábavného hlídače poznámku o policistovi a řekne vám, že se o to postará. Po chvíli už rovnou vstupujete do Panteonu. Jděte doprava a pak doprostřed k hrobce krále Humberta a královny Margherity. Dvakrát se na hrobu podívejte a při bližším pohledu si pak všimněte díry v základech. Vložte do díry magnetický kužel, otevřete se zásuvka a seberte magnetickou pyramidu. V tu samou chvíli se v podlaze odkryje tajný vchod. Katrin automaticky sleze dolů. V kryptě jděte dolů a pak k paprsku světla, který se odráží od krystalu. Podívejte se na podstavec a pak na oltář. Na prázdné místo na oltáři umístěte magnetickou pyramidu a zobrazí se vám mechanismus, který ovládá šest zrcadel nad sloupy. Musíte zrcadla nasměrovat tak, aby paprsek světla zamířil na magnetickou pyramidu v oltáři. Stiskněte tedy tlačítko vpravo, dále vpravo dole, pak vlevo a nakonec vlevo dole. Objevíte zbývající části kódu na rouchu, které Katrin vyfotí a pošle Jonathanovi.

Inspektor Twinings rozmlouvá s Jonathanem a oznámí mu, že Coletti byl usvědčen na základě nahrávky v Damienově bytě a Coletti byl poté nalezen oběšený v cele. Jonathan a Katrin jsou tedy nyní opět svobodní a nejsou stíháni policií. Twinings vám dá klíče od strýcova bytu a venku před Novým Scotland Yardem vám zapípá komunikátor. Prohlédněte si zprávu od Katrin s fotkou kusu látky. Do zápisníku vám přibude poznámka o druhé části Frankovi nápovědy v podobě látky roucha. Otevřete si mapu a vlevo níže zvolte dům Arthura McKendala. Vstupte do domu a běžte doleva do kanceláře. Běžte dolů a promluvte si s Arthurem. Opět se podívejte na mapu a zvolte vpravo nahoře Damienův byt. Jděte do dveří napravo od hospody, pokračujte nahoru po schodech a tady si promluvte s uklízečkou, která zrovna uklízí před Damienovým bytem, takže by vás viděla. Běžte tedy níže a znovu nahoru po schodech. Opět jdete kousek dolů a před rohožkou si všimněte lesklé podlahy. Jděte dolů a odejděte z budovy. Běžte doleva a zkuste vstoupit do hospody. Barman vás nepustí dovnitř, ale bude s vámi mluvit. Po chvíli diskuze od něj získáte hořčici. Znovu běžte do budovy a v posledním patře použijte lesklou podlahu hořčici. Sejděte do prvního patra a řekněte uklízečce, že někdo nahoře zašpinil podlahu. Uklízečka odejde nahoru a vy můžete vstoupit do Damienova bytu. Podívejte se na stůl a vpravo vezměte kus látky (pergamen). Otevřete mapu a znovu běžte do Arthurova domu. V domě běžte opět doleva do kanceláře a dejte kousek látky Arthurovi, který vám řekne, že kód vypadá jako starověké hieroglyfy. Arthur vám také klíč, který používal řád templářů pro většinu jejich dveří. Následuje převezení na letiště, kde konečně odemknete bezpečností schránku, ve které vám strýc zanechal jiné kapesní hodinky. Inspektor Twinings hodinky zkontroluje a pak vám je vrátí. Venku se Jonathan na druhé kapesní hodinky podívá a podle toho, že jsou opět zastaveny, si uvědomí, že musí něco znamenat. Přesuňte se na mapě k Frankovu bytu, běžte nahoru po schodech do druhého patra a vstupte do strýcova bytu. V inventáři se podívejte na oboje kapesní hodinky od vašeho strýčka. Hodinky, které vám daroval, jsou zastaveny v 4:55, ale hodinky z bezpečnostní schránky jsou zastaveny v 5:55. Podívejte se na dědečkovy hodiny nalevo od piána a ty jsou zastaveny v 10:10. Otevřete vpravo zápisník, běžte vpravo dole šipkou na druhou stranu a uchopte bod o rozbitých hodinách a přetáhněte je na druhé kapesní hodinky v inventáři. Nově získaný bod v zápisníku použijte na dědečkovy velké hodiny a nastavíte na nich čas 5:55. Ve spodní části hodin se otevře tajný šuplík a seberte z něj malý kovový meč. Vpravo se na psacím stole podívejte na malou sošku rytíře a dejte jí do rukou malý meč ze šuplíku v hodinách. Otevře se další zásuvka a vezměte z ní lístek s notami. Podívejte se na piáno a na noty umístěte lístek s notami a Jonathan automaticky noty zahraje. Objeví se poslední zásuvka, ze které seberte prastarý medailon Imago Sanctissimus, tedy smysl života. Zavolá vám Arthur a pošle vás do Benátek, abyste tam pátrali staré kryptě ve studni ve Vévodském Paláci. Na letišti kousek před vámi posuňte vozík a získáte minci. Běžte doprava, použijte minci na automat a pak vezměte plechovku s nápojem. Nalevo od automatu se podívejte na stůl a vezměte z něj tužku. Odletíte do Benátek.

V Benátkách přijdete k Vévodskému Paláci (Ducal Palace). Jděte vpřed a vstupte do paláce, kde si všimněte dvou studen. Jedna studna restauruje a je tedy u ní pracovník. Promluvte si s dívkou a při dotazu, jestli můžete slézt do studný vám řekne, že rozhodně ne. Prohlédněte si předměty na stole a vezměte vpravo ze stolu smirkový papír. V inventáři použijte smirkový papír na tužku a získáte prach z tuhy. Poté dejte dívce plechovku limonády, a když se bude dívat jinam, tak prachem z tuhy zašpiňte bílý kousek sádry. Dívka chvíli zmatkuje a pak nakonec odejde. Slezte po řetězů dolů do studny a dole se pak podívejte na řetěz, abyste si uvědomili, že jste zde uvázli. Všimněte si rozbitého žebříku a pak doprava, abyste viděli stěnu studny. Všimněte si díry mezi kameny, zkuste ji použít a pak do ní vložte prastarý klíč od Arthura. Objevíte malý mechanismus s ozubenými kolečky. Pokud ještě nemáte poskládána kolečka, tak páka nahoře mechanismus resetuje. Poskládejte tedy správně kolečka, zhruba zleva doprava od největšího po nejmenší a potom zatáhněte za páčku nahoře. Odsune se stěna a objevíte kruhové schody. Sejděte dolů po schodech a běžte hlouběji do místnosti. Před vodou se podívejte na kameny ve tvaru kruhu. Kruhy musíte správně uspořádat a k tomu vám poslouží pět tlačítek pod kamennými kruhy. Zleva doprava stiskněte čtvrté, třetí a páté tlačítko. Vysune se most, který přejděte, podívejte se na podstavec a vezměte z něj alchymický kodex. Automaticky budete zpět v Londýně v Arthurově domě. Dejte Arthurovi kodex a on vám vysvětlí, že pergamen (kus látky) musí být ponořen ve směsi z vody, čpavku a rtuti. Musí ale být dodrženo správné pořadí. Otevřete si mapu a vpravo nahoře zvolte Damienův byt. Běžte do budovy, vyjděte po schodech do prvního patra a vstupte do Damienova bytu. Jděte doleva a zkuste kohoutek, ale voda je zde asi odstavená. Vlevo běžte do ložnice a napravo od postele vezměte ze skříně teploměr. Běžte dolů k druhé straně postele a zpod židle seberte krabici. Znovu se podívejte na mapu a vyberte Brixton, tedy místo Robertova úkrytu. Jděte doprava dolů a na rohu přistupte k vodní fontánce. Naplňte krabici vodou z fontány a pak na krabici s vodou použijte sprej s čpavkem. Teď už jen chybí rtuť, takže na krabici s vodou a čpavkem použijte teploměr a máte výslednou kombinaci. V inventáři použijte kousek pergamenu na krabici s vodou, čpavkem a rtutí a získáte první polovinu nápovědy od strýčka Franka. Vpravo v zápisníku na druhé straně uchopte bod o druhé polovině nápovědy a přetáhněte jej na pergamen, tedy první polovinu nápovědy. V zápisníku se vám objeví poznámka o kompletní nápovědě. Otevřete mapu a vydejte se do Arthurova domu. Uchopte v zápisníku první bod ohledně nápovědy a přetáhněte jej na Arthura. Arthur poté zavzpomíná na budovu ve tvaru osmiúhelníku, kterou navrhl Frederic II. Tento tvar osmiúhelníku je stejný jako význam života, tedy Imago Sanctissimus. Zapípá vám komunikátor a spatříte svázanou Katrin s výbušninou, která má za dvanáct hodin explodovat. Jonathan se tedy vydá do Castel del Monte v Itálii. Jakmile je Jonathan na lešení Castel del Monte, přijíždějí dvě auta. Vystoupí čtyři mniši a jeden z nich vezme z kufru auta krabici s nářadím. Tři mniši jsou dovnitř a jeden zůstane u aut.

Kapitola 6: Stíny měsíčního svitu (Moonlight Shadows)

Jonathan je stále na lešení, jak jste mohli vidět v animaci. Vlevo seberte dřevěný klacek a použijte jej na mnicha u auta. Jonathan mnicha zneškodní a vstoupí do Castel del Monte. Běžte doprava a podívejte se krabici s nářadím na podlaze. Z krabice vezměte olej a hasák. Jděte zpět dolů, doleva průchodem s doprava ven na nádvoří. Pokračujte průchodem nahoře a zkuste jít znovu nahoru do jiné místnosti. Tady uvidíte Katrin, kterou hlídají dva mniši. Všimněte si, že nad dvěma mnichy visí lustr. Běžte zpátky doprava na nádvoří a znovu doprava skrze podchod. Běžte dolů a na stěně si všimněte kovového lana, které je spojeno se závitem dole. Podívejte se na závit a zkuste jej hasákem povolit, ale závit už je rezavý. Použijte tedy na závit olej a pak jej konečně hasákem povolte. Lustr spadne na oba mnichy a Jonathan osvobodí Katrin. Katrin vám poté řekne, že mniši se bavili o podzemní chodbě. Spolu s Katrin se vraťte na nádvoří, běžte dolů a ve středu nádvoří se podívejte na kamennou dekoraci. Běžte zpět dolů a napravo od průchodu nahoře si všimněte díry. Při bližším pohledu vložte do díry Imago Sanctissimus a kamenná dekorace se promění ve schody. Automaticky sejděte s Katrin dolů. Běžte doprava až ke kovové bráně s fontánami po stranách. Podívejte se na fontánu vlevo a vložte do díry nad fontánou Imago Sanctissimus. Sledujte lehce překvapivý závěr v Castel del Monte a v katedrále Notre-Dame v Chartres.

Návod je napsán pro Abecedu her.

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: