Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - Golden Land

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 24168
Zobrazení tento měsíc: 25
Golden Land

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

ANO  

NE  

NE  
ANO  

ANO  

ANO  

Zobrazit  

Oficiální stránka hry:
www.goldenland-rpg.com/gl_html.php

Výrobce: 
Burut

Distributor: 
Russobit-M
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
Kdesi za horami, dolinami a lesy leží město zvané Svetlograd. Je to hlavní město země Goldenland oplývající slovanskou kulturou a není to tak dávno co zde byl vystaven obří chrám zasvěcený Velemiru a Veleně. Zato Marvia je zemí, kde našli domov bývalí kočovníci, kteří nabyli bohatství obchodováním. Marvianská města a lesy jsou proslaveny zářivými orientálními barvami. Stejně tak v této části světa můžete nalézt pouště s malebnými oázami.


Autor: Theodred
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry

GoldenLand

Rád bych Vás hned na začátku upozornil, že je toto můj první návod k PC hře, proto prosím omluvte případné chyby nebo nedostatky. Navíc je tento návod poměrně dlouhý a mohu vás ujistit, že to není schválně, ale je to nezbytné.

Vybral jsem si velmi návykovou RPG hru Goldenland od ruského výrobce BURUT. Jedná se o velmi originální hru, protože se souboje s nepřáteli odehrávají na kola a vůbec je to neotřelá hra, která se konečně nějakým způsobem odlišuje od klasických RPG her typu Diablo (ne, že bych proti němu něco měl!) a spol. Když jsem začínal hrát tuto hru, často jsem býval ztracený a nevěděl jak dál nebo jakým způsobem porazit silného nepřítele a najít návod na internetu snad není možné! Jelikož se již považuji za zkušeného hráče Goldenlandu, rozhodl jsem se vytvořit tento návod, který by vám mohl být k užitku. K této hře je sice dodáván český manuál, ale na můj vkus obsahuje až příliš chyb, které Vás dokáží dohnat až zuřivosti! (viz. ta neskutečná spotřeba AB, pokud máte 15b ve zbrani!)

Tak k věci (nebo spíše ke hře :-)). Návod jsem rozčlenil v první řadě na rady a tipy jak pro začínající tak i pro pokročilé a pak také na samotný příběh – tedy návody k hlavním úkolům. Vedlejší questy většinou nepotřebují nějaký komentář a bez problému je pochopíte. Rozhodně je ale plňte – jde tady o zkušenosti a tato hra vás bez nich dál prostě nepustí (myslím tím, že úkoly jsou velmi těžké a příšery, které potkáte na cestách čím dál víc drsnější. Lézt do Marvie na 15. levelu nemá skoro smysl!

Rady, tipy a triky:

Tak tohle je těžké, během hraní jsem přišel na celou řadu vychytávek a to nezbytných, tak to vezmeme pěkně od samotného začátku.

Hned na začátku hry si musíte ujasnit, zda budete kouzelník, bojovník a nebo něco ve stylu zloděje. Předem Vás upozorňuji, že tato hra se paří nejlépe za bojovníka, protože poměr mezi magií a bojem je podle mě až příliš nerovnovážný. Tím chci říct, že v pokročilejší fázi hry jsou kouzla příliš slabá a neefektivní (to způsobuje také styl souboje na kola). Rozdělení bodů do jednotlivých vlastností a skillů je na začátku hry přednastavené anebo můžete zvolit vlastní (doporučuji vlastní).

  • při boji se zapne systém kol (buď začínáte vy nebo váš nepřítel/é). V každém kole máte určitý počet akčních bodů, které můžete investovat do útoku, chůze či vyvolání kouzel. Pro začátek se snažte dostat na hranici alespoň 30 AB (akčních bodů) – to Vám dovolí alespoň dva údery jednoruční zbraní v každém kole! (hranici AB zvyšuje pozornost a obratnost a skill taktika nebo na sebe nahažte nějaké předměty, které magicky ovlivňují vaše vlastnosti.)
  • poctivě plňte hlavní i vedlejší úkoly, protože za ně většinou obdržíte zkušenosti a ty hrají v Goldenlandu důležitou roli!
  • Nakupujte magické svitky - jejich užívání vám neubírá AB a neuvěřitelně pomáhají v boji (mezi nejlepší patří kouzlo oslepení – nepřítel se do vás netrefí během dvou kol, dále také vyvolání ducha, v konečné fazi hry i horského démona a okřídleného sluhy a také se vyplatí mít nějaké svitky s útočnými kouzly typu ledové kry a ohnivá smršť).
  • dávejte si pozor! Svitek nebo kouzlo nemusí účinkovat nebo se mu nepřitel může vyhnout!!! To si můžete zkontrolovat na spodní šedé informační liště!
  • Tento tip je k nezaplacení a to doslova! Při tvorbě postavy investujete alespoň 1 bod do schopnosti kovář nebo alchymie, protože od této chvíle můžete, pokud máte příslušný recept, tvořit lektvary nebo ukovat od obyčejných až po unikátní nebo prokleté předměty! Vtip je v tom, že vzácné lektvary nebo předměty můžete za velké peníze prodat! A bez peněz to tady opravdu nejde! (lektvary vytvoříte, pokud máte recept – ten koupíte u alchymistů a dvě potřebné rostliny a jiné. Pro ukování předmětu potřebujete opět recept – koupíte u kováře a dvě potřebné rudy).
  • Ve hře můžete pokračovat sám nebo se můžete rozhodnout, že se k vám připojí jiné osoby, které k tomu budou ochotné (například duch Ilon, kterého musíte v jednom z vedlejších questů osvobodit z prokletí). Ovšem doporučuji dohrát hru sám, protože se vám budou zkušenosti za zabité příšery dělit mezi všechny členy a vy budete pomaleji postupovat v úrovních!
  • vždy se vybavte lahvičkami na doplnění zdraví - bez nich se prostě neobejdete! Doporučuji střední dávky a ke konci hry i velké.
  • Doporučuji během cestování mezi městy ukládat. Setkání s lupiči nebo příšerami jsou náhodná!
  • Nezapomeňte na magicky očarované, unikátní nebo prokleté věci! Mohou vás opravdu velmi posílit!!
  • Jak budete postupovat v úrovních, budou vám obchodníci nabízet stále lepší předměty!
  • Prokleté věci vás zbaví jen silný kouzleník nebo jiná důležitá osoba za úplatek a najdete minimálně jednu takovou osobu v každém větším městě.

Jak rozdělovat zkušenostní body?

(Moje vlastní doporučení)
Na samém začátku doporučuji ohledně vlastností rozdělit body takto:

síla 7 (ovlivňuje velikost zranění, velikost kritických zásahů a kolik toho unesete
odolnost 6 ovlivňuje velikost zdraví a schopnost nosit stále lepší zbroj
obratnost 17 ovlivňuje počet AB
pozornost 12 ovlivňuje přesnost a počet AB
moudrost 5 u kouzelníka musí být alespoň 12, protože určuje velikost zasoby many
inteligence 10 ovl. Magické schopnosti a schopnost řešení problemů bez boje
štěstí 10 co k tomu říct? Nepatrně ovlivňuje všechno možné

U schopností:

1) Bojové

  • 1 bod k umění boje (zvyšuje velikost zranění a schopnost dávat kr. Zásahy)
  • 1 bod k zbrani kterou jste si vybrali (zlepšuje přesnost a sílu útoku)

2) Magické

  • U bojovníka nic a u mága si zvolte jednu magickou školu a 1 bod do soustředění.

3) Zlodějské

  • 1 bod do všech vlastností kromě zlodějny.

Další zlepšování:

a) bojové

Vaším nejdůležitějším cílem je zlepšit si vámi vybraný typ zbraní na max. tedy 15 bodů.

  • Umění boje – zlepšit alespoň na 10 (ohromným způsobem zvyšuje možnost kritického zásahu – tedy, že někoho na jednu ránu skoro zabijete! Dále zvyšuje jeho velikost a zvyšuje pravděpodobnost, že budete mít první kolo!

b) magické

  • U mága si zlepšujte vybranou mag. školu na 15 bodů.

c) zlodějské

  • taktika - na 5-10 bodů (zvyšuje počet AB a zrychluje zacházení se zbraní)
  • stopařství - na 5-6 bodů (zlepší vaše cestování mezi městy a sníží pravděpodobnost nebezpečných setkání během cesty a jste schopní zažívat unikátní setkání)
  • obchod - na 7 bodů (doporučuji ihned po začátku přídávat všechny body do této schopnosti až na 7, protože snižuje cenu kupovaných a zvyšuje cenu prodávaných předmětů)
  • Atletika - 5-10 bodů (zlepšuje obranu a limit naložení)

Dodatky:

  • nejdříve si zlepšete obchod na 7 (bez toho se neobejdete) a pak průběžně vše ostatní jak vám to bude vyhovovat, především však typ zbraně.
  • co se týče vlastností, střídavě si zlepšujte sílu (můžete používat lepší zbraně) a odolnost(můžete používat lepší zbroj) a někdy taky obratnost nebo pozornost!
  • ihned od začátku hry (jakmile budete mít 7 bodů ve schopnosti obchod!!!) se snažte vykoupit všechny kovářské recepty a rudy (od místních kovářů a zbrojířů samozřejmě). Obě schopnosti najdete v levém dolním rohu v ikonce schopnosti (jak jinak :-) )

PŘÍBĚH:

O tom všem jak kdysi temná armáda udeřila na Goldenland si můžete počíst dost a dost v manuálu, takže se o tom teď nebudu rozšířovat. Vaše cesta začíná ve městě Světlohrad, ve chrámu Pravých hrdinů......

1) Město Světlohrad

Velekněz Kotar vám dá za úkol najít čaroděje Shurba-Hala, který žije v Marvii. K tomu aby jste se dostali do Marvie musíte nejdřív zjistit, kde leží vstup do této země a dále musíte zjistit, jak tento vchod otevřít (k tomu vám poslouží Aldanův náramek, který nyní máte u sebe). Vydejte se tedy do místní hospody a tam se od chlapíka Mjasena dozvíte, že by vám mohl pomoci dostat se do Marvie, ale na oplátku od vás bude chtít vyřešit pár svých problémů. Za prvé bude chtít zruinovat svého konkurenta – je to obchodník na náměstí. Vyměňte dobré maso za zkažené a vraťte se k Mjasenovi. Teď chce zase sehnat nákupní stánek Ten sežene od místního tesaře. Ten sídlí v jednom z domů před vstupem do města, ale od jeho syna zjistíte, že byl unesen zbojníky a ti se usídlili kousek od města (tábor banditů). Nejdříve si splňte vedlejší úkoly a pak se vrhněte na bandity. Tady už začíná přituhovat, protože banditů je mnoho, ale většinou jsou velmi slabí, ovšem kromě polonahého chlapíka v pravém horním rohu mapy – dává rány kolem 20 bodů, tak bacha na něj! Zkuste koupit nějaké svitky a oddělat ho z dálky. Zabte bandity a pokecejte s tesařem. V tomto questu budete potřebovat hodně léčivých lahviček! Nyní se vraťte k bráně a znovu pokecejte s tesařem a obdržíte stánek, ten hned dejte Mjasenovi. Potřetí a naposled po vás bude chtít, abyste mu koupili ovci. Zajděte do vesnice Som a ovci kupte od starosty za celých 1000 zlatých! A teď pozor! Jukněte se do inventáře jestli náhodou nemáte u sebe hlízu troky (můžete - ale také nemusíte ji najít v některé bedně – mimochodem prohledáváte je, že?). Máte-li troku, jděte na sever vesnice do sídla stoupy a pomocí troky si ovci prostě ukradněte (jako byste s ní chtěli mluvit :-o ). Teď se konečně vraťte k Mjasenovi a dejte mu ovci – jako odměnu dostanete kupu zkušeností, ale co chcete se nedozvíte, ale doporučí vám zajít do Korčmy.

2) Korčma

ALDANŮV NÁRAMEK

Ihned, jak vkročíte do Korčmy, budete okradeni jedním zlodejíčkem o vaši nejcennější věc, a to o Aldanův náramek! Vlezte do místní krčmy a můžete se zeptat Kukuje, zda o něčem neví, ale on bude zatím mlžit. Vydejte se tedy do prvního poschodí a tam se ten brzo nebožtík bude jen tak procházet, tak si to s ním pěkně vyříkejte. Jeho mrtvola vám však Aldanův náramek nevydá, a proto právě teď nastal čas znovu se zeptat Kukuje. Ten se vám přizná, že Aldanův náramek koupil, ale že ho vymění pouze za Grodavalovu zlatou sekyru. Můžete se pokusit Kukuje zabít, ale NEVIDÍM to jako dobrý nápad, protože je Kukuj v této fázi hry ještě příliš silný, ale také protože by jste se tímto činem připravili snad o čtvrtinu hry a tím pádem o několik úrovní, které během plnění úkolů získáte!!!

Když už jste v Korčmě v krčmě, (:-))) poflakuje se tu Tankar a ten ví o někom, kdo by vám mohl pomoci, a proto mu objednejte škopka a on vyklopí, že Ivlis nesmrtelný je ta pravá osoba pro vás. Jeho domov se vám samozřejmě označí na mapě.

Na Kukuje se zatím vykašlete a zajděte pokecat s Ivlisem. Ivlis chce konečně zemřít, neboť jak jeho jméno napovídá, je nesmrtelný, ale život už ho přestal bavit, a proto mu máte obstarat věc Pravých hrdinů a on vám za to vyklopí, kde se nachází brána do Marvie a jak ji otevřete. A teď se můžete rozhodnout pro krátký nebo rychlý způsob, jak splnit tento úkol. Rychle to lze udělat tak, že Ivlisovi předáte Velenin vak – pokud jste již vyrabovali pivenovu sbírku, tak onen artefakt už vlastníte, a pokud ne, tak víte co máte udělat, že ? Já ovšem doporučuji delší cestu, a to, najít Velemirův meč. K meči vás přiblíží Alfej (je v krčmě ve společnosti Tomilovců), řekne vám, ať v Panenských polích vyhledáte Taletse. Talets neboli „treti učnik velkého Grodavala“ je pěkně otravný chlapík a pěkná měkota na rozdíl od ostatních grodvalových učnů (mimochodem první je Shurba-Hal a druhý Karno). On ví, kde se Velemirův meč nachází, ale k tomu, aby vám to prozdradil bude samozřejmě chtít něco na oplátku – a to něco jsou tři svazky knih Pravých hrdinů.

Před tím vám však ještě zadá úkol, abyste mu donesly pohár víteze turnaje, který se pořádá v Pevnosti. Zajděte za správcem turnaje a jelikož byly tyto souboje zrušeny, kupte si od něj pohár a předejte jej Taletsovi. První Světlohradský svazek se má nacházet v chrámu pravých hrdinů ve Světlohradu. Tam se však dozvíte, že byl zrovna ukradem neznámým člověkem (dobré načasování, neníliž pravda?). Poptejte se stráží u vchodu a ty vás navedou do hotelu Tety Rakity. Rakita má pro vás dopis ve kterém se dozvíte, že se máte vrátit zpět do panenských polí a hledat navie. Pokecejte s Taletsem a on vám prozradí, kde hledat jeskyni navií a také vám něco řekne o Karnovi (ano, ten Karno!). V průběhu hry vám určitě začne docházet, že vám tenhle plešatec jde po krku a že mu dokonce pomáhají, jak se zdá, i všichni tři vysvěcenci z chrámu Pravých hrdinů. No nic, běžte tedy do jeskyně na pokec s Jarinou – královnou navií. Samotný rozhovor nepostačí a tak radím, abyste ho ukončili v klidu a rychlé pozice v inventáři si vybavili léčivými lektvary a kupou svitků a poté si uložte hru. Napadněte Jarinu bez rozhovoru, protože jinak ztratíte výhodu prvního kola a věřte, že Jarina je konečně jedním z opravdu tuhých nepřátel! Aby tomu nestačilo, ostatní navie vás budou stále oslepovat, a proto je nutné zničit Jarinu jako první a pokud možno hned v prvním kole! Řežte ji a používejte svitky dokud nezemře a i poté je potřeba mít nějaké svitky v záloze na ostatní navie, protože budete stále slepí!! Můžete jim zdrhat a nechat je, ať vás oslepují dokud jim nedojde mana a pak je v klidu rosekejte. Můžete si na pomoc zavolat ducha, ale jsou to ztracené zkušenosti.

Vybrakujte mrtvolu královny navií – má u sebe zmiňovaný Světlohradský svazek, ale také prokletý prsten královny navií – je to pěkný předmět a je to také jeden z artefaktů, které vás doprovodí až dokonce hry! (lepší už je jen prsten Marvijské hvězdy a ten se skvěle hodí do druhé pozice na prsten :-), mimochodem tento prsten naleznete u zlatníků a obchodníku se šperky v době, kdy vám začnou nabízet ostatní obchodníci předměty z meteorické rudy – to je asi kolem 18-20 úrovně, přibližně v době kdy se dostanete do Marvie). Z knihy se dozvíte, že by se ostatní svazky měly nacházet ve Velehradě v držení Bujanova následníka. Ve Velehradě je to Světlana (stojí vedle Potany), řekne vám, že ji třetí svazek ukradl chlapík v lesklé zbroji (řekl bych bojovník Siger z chrámu) a druhý svazek vám odevzdá jenom v tom případě, že ji přinese slzy utopeného (asi nějaký parfém nebo tak, co já vím). Tuto lahvičku vydolujete z mrtvoly vodní víly (vypádá spíš na víláka, ale to je jedno). Všechna monstra se dají lehce zničit svitky s kouzlem ledová smršť (prostě ty ledové kry co padají z nebe :-) ). Světlana vám dá knihu a odkáže vás směrem na Korčmu. V Korčmě jste se již mohli setkat s věštkyní Zemfirou, která vám věštila budoucnost a ta bude mít také lví podíl na tom, že získáte i poslední třetí svazek. Se všemi třemi knihami se vytaste v Panenských polích a Talets vám konečně prozradí, že Velemirův meč se nachází v tajném Chrámu Pravých hrdinů.

VELEMIRŮV MEČ – Jděte tedy do chrámu a pokecejte s mnichy a ti vás odkáží na velekněze. Ten se nachází ve spodním patře a bude chtít službičku, a to zabít Gmansuta, místního revoltáře. Respektive můžete pomoci právě Gmansutovi, ale jen pokud budete na straně Vyahra, dostanete zkušenosti. Po té krvavé reži dostanete klíč a svolení k tomu vzít si Velemirův meč. Nyní se odeberte za Ivlisem Nesmrtelným a udělejte ho smrtelným :-). Teď už víte, kde leží vstup do Marvie, ale pro změnu nemáte Aldanův náramek.

ALDANŮV NÁRAMEK - Kukuj tedy chce Grodvalovu zlatou sekyru a tu má mít v držení Starosta města Ra, Barma. Pokud s ním pokecáte (spíš až vás vyfakuje), popře, že má sekeru – moc ho neprovokujte, jinak z vás stráže udělají salát na dnešní oběd. Místo toho zkuste promluvit s jeho poradcem Zajacem a ten vám poví o Kazimírovi a jeho neschodech s Barmou a tom, jak ho Kazimír proklel. Kazimírův hrad je poměrně daleko a je v něm plno příšer – tak se pořádně vybavte! Až to tam vyčistíte (mimochodem jsou tu dva artefakty – jeden v truhle na schodech a hlídá ji duch a druhý vypadne z Kazimíra) a posbíráte všechny předměty tak pokecejte s Kazimírem – ten bude pořád mlet nějaký nesmysly a tak si od něho nechte označit místa, kde je amulet večernice, ale nic víc, protože kdyby od vás amulet dostal proklel by vás (zdraví na polovic) a pak by chtěl ještě kdoví co dál. Nejlepší a také nejrychlejší je ho hned zabít – sice se duplikuje, ale pokud si povoláte na pomoc dva duchy, hravě ho zničíte a nemusíte se ani bát ztráty zkušeností!. Mimochodem si zajděte pro amulet večernice a prodejte ho sběrateli ve Velehradě, protože jinak je vám k ničemu.

Triumfální návrat do města Ra vám dokonale zničí poradce Zajac, protože se od něho dozvíte,že si nemohl dovolit na vás čekat a že nechal jednoho zloděje, aby se Grodvalovi sekery zbavil!! Uff, tak dál. Ten inkriminovaný zloděj je Maslav a prochází se v Marvijské čvrti. Můžete mu pohrozit strážemi a on vyklopí, že se Grodvalova zlata sekera ohřívá u Nemizji. Nemizja je pěknej parchant (nachází se v pevnosti), protože po vás chce nějakou špinavou práci, jinak vás sekera bude stát 48 000 zlatých ! Pěkná pálka že ? Vždy dávám přednost prácičkám, ale v této chvíli je nejlepší udělat toto: Naspořte si prachy (dá se to) a kupte sekyru. Nastane bug a Nemizja si od vás prachy vybere dvakrát i když máte jen těch 48 000! Dostanete zkušenosti. A teď Nemizju zabijte i s jeho strážci – bacha na obchodníka, který tam postává poblíž - ten k nim nepatří! Nemizjovi stráže jsou pěkně tuhé (hlavně naháč), tak bacha na ně. Vybrakujte Nemizjovu mrtvolu a co že to vlastně najdete? No přece těch 48 000, ale zdvojnásobených !!! Pěkný dárek ne? Škudlili jste jako diví a teď jsou z vás boháči!

Opět vás čeká další triumfálně zkažený návrat, protože Kukuje v Korčmě nenajdete. Od Pivena se dozvíte, že se Kukuj vydal k Pramenům (označí se na mapě). Vydejte se tedy do zmíněné lokace a tam najdete Kukuje, ale jak jinak než mrtvého a ve vybrané společnosti příšer. Zabte monstra a všechny vybrakujte včetně Kukujova chladnoucího těla. Najdete vše potřebné a to Kukujův pečetní prsten, Kukujův široký meč (mimochodem velmi zajímavá zbraň!) a jeho deník společně se vzkazen od našeho přítelíčka Karna. Pivenovi můžete oznámit, co se stalo, ale vaše cesta nyní povede do města Ra. Jestli jste si město prošli, hlavně Goldenlandskou čtvrť, určitě jste si všimli Kukujova domu – zajděte tam a najdete kukujova sluhu Shila. Shilo se prořekne, že byly všechny Kukujovi věci zabaveny, a proto zajděte za poradcem Zajacem a vyměňte Kukujův pečetní prsten za Aldanův náramek. Konečně už víte, kde se nachází brána do Marvie a jak ji otevřít a také vám nechybí Aldanův náramek – KONEČNĚ !

Nyní vám doporučuji dodělat všechny vedlejší úkoly a unikátní, ale nepoužitelné věci jako je např. Grodvalova zlatá sekyra, prodejte sběrateli ve Velehradě. Teď se pořádně vybavte, protože vás čeká průchod jeskyní, která vede do Marvie! Tato jeskyně prověří, zda v Marvii dokážete přežít – tak bacha!

3) Marvie - Tsukramm

ČARODĚJ SHURBA-HAL

Marvie je drsná země a takové budou i další questy! V Tsukrammu narazíte na Ashrafa a ten nutně potřebuje novou licenci k obchodování. Tu vám za nějaké ty zlaté prodá Harun z místní karavany. To ještě Ashrafa neuspokojí, protože potřebuje, aby na jeho nové licenci bylo také jeho jméno – to zařídí Ismail Tichošlápek (potuluje se po obchodní čtvrti). Nyní vám spokojený Ashraf dá doporučující dopis pro Yunose. Yunose najdete v hlavním městě Djulthanu (v novém městě). Mimochodem až se vás zeptá, jak se vám jednalo s císařem, tak řekněte, že je vám to jedno nebo, že ho nemáte rádi, protože za loajalitu k císaři vás zabije (nebo spíš vy jeho :-)). Musíte se setkat s jeho společníkem na jednom tajném místě. Yunosův společník pro vás má propustku do Shurba-Halovi věže! Ještě je tu jiný způsob, jak se dostat k Shurba-Halovi. Haruna (nebo vůdce karavany) se zeptejte na Shurba-Hala a on vám za úplatek označí místo, kde se nacházejí nájemní vrazi – pro ně splňte nějaké úkoly a opět obdržíte propustku. Tento způsob je za více zkušeností, ale ztratíte reputaci! Věřím, že existuje ještě nějaký politický způsob, jak se dostat k Shurba-Halovi, ale já jsem ho nenašel. Zkuste to vy a pak mi napište na mail.

4) Djulthan

AMULET NEBESKÉHO SVĚTLA

Nyní konečně navštivte Shurba-Hala a ten vám zadá další quest. Musíte přinést amulet nebeského světla. Ten mají v držení horští gmurové na hoře Elma a pokud se zeptáte Shurby-Hala, tak se dozvíte, že jediný způsob, jak se tam dostat zná Hlatla, který sídlí v Dargoši (samozřejmě čvrť gmurů). Hlatla potřebuje tři součátky, aby mohl dokončit svoji vzducholoď a pak vás dopraví na horu Elma. První věc je gryfí pero – to koupíte nebo najdete kdekoliv nebo si zajděte do Turbernu do gryfích hor a tam nějakého gryfa zabte (mimochodem gryfové jsou dost tuzí, ale těch zkušeností co je za ně! Zabíjení gryfů je vůbec nejlepší způsob jak levelovat vašeho hrdinu !). Druhá je kůže ze zlatého vola a tu můžete sehnat u obchodníka v Tsukrammu, ale v této době už pravděpodobně nějakou máte vlastním přičiněním:-). A poslední věc měchýř z velryby seženete u samotářského rybáře, ale než vám jí dá musíte mu sehnat síť z Taulinu u obchodníka v Marmaris. Všechny věci zaneste Hlatlovi a ten vás dopraví na horu Elma. Promluvte s náčelníkem Gmurů a ten vám sdělí, že byl amulet nebeského světla ukraden. Neúspěch sdělte Shurba-Halovi a ten se nechá zhypnotizovat a zjistí, že by se měl amulet vyskytovat někde v Tsukrammu a že vám pomůže jeho stará přítelkyně Nuria. (mimochodem by mě zajímalo co ti dva spolu měli :-o )Pošlete Nurii polibek od Shruby-Hala a ona se také nechá zhypnotizovat a prozradí vám, že v hospodě čeká nějaký silný kouzleník a má u sebe amulet. Zavítejte tedy do krčmy a tam opravdu najdete jakéhosi hosta a ten po vás chce, abyste doručily tajemnou krabičku Salihovi a potom dostanete amulet nebeského světla (Salih je hned někde kolem krčmy).

Po návratu do hospody zjistíte, že je cizinec pryč a od hostinského se dozvíte pár maličkostí – třeba, že váš tajemný přítelíček byl samozřejmě Karno a také to, že uvnitř krabičky byl amulet a ten teď cestuje do Turbernu. Vydejte se tedy po stopách Saliha. Ten bude cestovat po městech v Turbernu – vždy se poptejte po hospodách nebo u cestovatelů. Nakonec najdete Saliha v Hatlendalu. Ten vám sdělí, že amulet je u krále Turbernu v jeho královské pokladnici, ale že to pro vás už stejně nehraje žádnou roli, protože vás zabije. Až mu potvrdíte jeho velký omyl, vydejte se do Khvarungu do královského hradu. Ručím vám za to, že z královského a hradu a hlavně ze stráží krále Gunnara budete žasnout! Je pravda, že kromě samotného Černoboha už nenajdete nikoho silnějšího než tyhle pekelně silné okřídlené démony (Teda démonky Menády jsou taky pěkně drsné, ale ne tolik). Bohužel to jediné co si přejete a to nesetkat se s těmito parchanty v boji, se pravděpodobně stane nutností k dokončení úkolu, ale o tom až za chvíli. Nyní si musíte zařídit audienci u krále. Musíte zajít za jeho tajemnicí a za úplatek 5000 zlatých budete ihned na řadě. Pokecejte s velitelem stráží a ukažte propustku a on vás vpustí za králem (je to nutné – dokud neuvidí propustku, budou stráže nepřátelské!).

Tak dámy a pánové, král Gunnar III je pěkně pos.....j a samolibej pitomec, který, pokud ho jen slůvkem urazíte, ihned zavolá stráže, aby z vás udělali řešeto! No bude chtít amulet neviditelnosti a ten má vyrobit jistý čaroděj, který sídli v městě Vega. Od něho se dozvíte, že potřebujete královy nehty (ale fuj!) a tak následuje návrat do paláce. Král vám s radostí své nehtíky předá, ale právě tady je ve hře velmi nepříjemný bug, který z tohoto questu dělá velmi, ale velmi nepříjemnou záležitost (a to hlavně pro začátečníky). Královy nehty se vám v batohu neobjeví! (nevím jestli to v jiné verzi neopravili, snad budete mít více štěstí). Takže jediný způsob jak dokončit quest jen ten, že musíte královskou pokladnici vykrást! A k tomu potřebujete, aby byly stráže mrtvé. Což o to královské stráže jsou sice nadupané, ale pořád jsou to jen lidé a s nimi se nějak vypořádáte, ale ten démon, který je doprovází, to je už sakra jiný kafe! Dlouhou dobu jsem přemýšlel jak ho přemoci a nakonec jsem vymysle tento bitevní plán: musíte se vybavit hromadou svitků s oslepovacím kouzlem a svitky s vyvoláním duchů. Připravte si svitky a léčivé lahvičky do opasku a vyprovokujte lidské stráže k útoku! Vyvolejte duchy a začne bitka! Vaším úkolem bude NEPLÉST se do bitky, ale pořád vyvolávat duchy a OSLEPOVAT démona (musíte ho oslepit i několikrát a to, že je slepý poznáte na šedé spodní inf. Liště). Po několika kolech byste měli být hotoví!

Opravdu se nepokoušejte zabít démona sami – nestojí to za to, protože zkušeností je za něj málo (na to jak je šíleně silný!) a také proto, že když ho neoslepíte, tak to bude masakr a mžiku jste i se svými duchy mrtví!!! Nyní ještě zabte pokladníka (ha, po té řeži je to třešnička) a najdete u něj amulet nebeského světla a mimochodem také ty královi okousané nehtíky (dobré, že?). S králem si klidně můžete pokecat – bude se tvářit, jako že jste úkol splnily. V téhle pěkně divoké atmosféře budeme pokračovat! Vraťte se přes celý Turbern a Marvii k Shurba-Halovi a čeká vás další pěkné překvapení a především krutá zrada!!! Shurba-Hal si vezme amulet a prozradí vám, že vždy sloužil Černobohovi a je tomu tak i nyní a pokusí se vás zabít (jak jinak). Je poměrně tuhým soupeřem, ale pokud vás nebude řezat holí, jako že asi ne, tak na vás bude donekonečna sesílat padající skálu a pokud máte alespoň 100 bodů života a nějakou tu odolnost vůči magii elementů, tak každé kolo ustojíte a pak mu to vraťte mečem. Mimochodem, abych nezapomněl, kouzla na něho nemají prakticky žádný vliv, tak se nesnažte. Bude to dlouhý boj, ale zabte ho pokud možno bez pomoci duchů , protože byste přišli o mnoho zkušeností!

5) Marvijská poušť

ČERNÝ OLTÁŘ

Nyní vybrakujte jeho tělo a najdete komunikační kouli. Tu vložte do oltáře a objeví se obraz velekněze Kotara. Pokecejte s ním a dozvíte se, že musíte znát kouzlo, které vám umožní komunikovat s bohy a to znal jen Shurba-Hal a tvůrce sféry samotný Grodval. Grodval je už dlouhou dobu v Nav – ve sféře mrtvých a jediný způsob, jak se v Nav dostat je ten, že se rituálně podříznete na černém oltáři. Takže co ke svojí sebevraždě potřebujete? Zaprvé obětinu (kozu) – tu seženete od lovců, které potkáte na cestách a nebo v Marmaris u obchodníka s obětinami. Dále rituální nůž – cesta vás znovu zavede do marmaris. Jděte do hlavní části města a v jednom z domů na severu města sídlí Michail al Fazijl a od něho nůž dostanete, ale musíte získat srdce ohnivého salamandra. Naštěstí zůstanete v Marmaris, ale odběhněte do doků a tam si promluvte s kapitánem Zijuadinem a ten vás za velké peníze vezme na ostrov Hokaido a tady v jeskyni se nachází ohnivý salamandr. A teď bacha – je to příšerka na 50. levelu a je to drsoň! Opět si připravte svitky s oslepením a lahvičky na léčení! Pokud bude salamandr používat kouzla, tak jste mrtvý!

Pokud se mu dostanete do rány zblízka, tak jste mrtví! Vtip spočívá v tom, vydržet první salvu kouzel a pak ho oslepit a přiblížit se úplně k němu. Zblízka kouzla nepoužívá a pokud bude oslepený tak vám neublíží ani těsné blízkosti. A teď jeden fígl – pokud používáte zbraně jako meč nebo kopí, tak používejte bodná zranění (musíte si je u meče přepnout u ikonky se zbraní!), protože ta mu způsobují strašlivá zranění a po dvou kolech není co dělat! S jeho srdcem se vydejte zpět za Michailel al Fazijlem a ten očařuje obětní dýku a předá vám ji. Nyní ho nepotřebujete a můžete do klidně zabít – je slabý a je za něj plných 500 exp ! Stejně je to služebník černoboha (má u sebe zajímavou knížečku). Nyní se vydejte do pouště k oltáři (je vyznačen na mapě). Oltář je hlídán pěkně tuhým strážcem, ale i tak byste to měli ustát (v téhle fázi hry bych doporučoval, abyste už byli nejméně na 25. úrovni, nejlépe na 30.). Po zabití strážce se obětujte a dostanete se v Nav. Pokud jste splnili vedlejší úkol v Marmaris a osvobodili ducha, tak si s ním můžete pokecat a poté se objeví veliký Grodval a ten vám řekně vše co chcete vědět a pošle vás za Hizrem (bohem smrti Velesem). Od něho se dozvíte, že ještě nikdy neviděl tak drzého chlápka jako jste vy, ale že vám pomůže a pošle vás zpět do světa živých. Uvítání do světa živých vám osladí Karno, který se vám konečně postaví v tváří v tvář. Úder jeho holí je dost nepříjemný a sám oplývá mnoha života, takže si klidně zavolejte na pomoc duchy, protože 50 exp za jeho smrt je prachbídně málo za jednoho z nejsilnější protivníků ve hře! Teď už nic nebrání tomu, abyste si pokecali s bílými bohy! Od Běloboha se dozvíte, že jste potomek legendárních hrdinů Veleny a Velemira a že na vás spolehá a mnoho jiných informací a ihned jste odesláni na sever do Černobohova bývalého vězení a nyní jeho citadely.

6) Kdesi na severu - černobohova citadela

ČERNOBŮH

Pokud jste na 30. a vyšším levelu, můžete to tu pořádně vymasit a pak zajít za samotným Černobohem, ale jinak jsou tihle ti seveřani – černobohovi posluhovači docela silní i sami o sobě, takže pozor! Černobůh vás přivítá a po krátké rozmluvě začně boj. Můžete si opět zavolat na pomoc všelijaké potvůrky, ale pokud si věříte a máte diamantovou zbroj i zbraně, tak si to s Černobohem klidně rozdejte sami. Černobůh má pěkně tvrdý úder mečem a pekelně tvrdou skořápku a kouzla mu nestojí za nic, ale pokud už máte diamantové věcičky, tak už nejste taky žádné ořezávátko! Pokud máte plných 15 bodů v umění boje, tak to bude pohodička – nejdříve kilněte ty jeho stráže a pak řežte do něj a pravděpodobně ho zabijete kritickým zásahem! (To je, ale sranda zabíjet jednou ranou, co?). Černobohovo tělo je na prach a vy jste právě zničili velké zlo a osvobodili jste celý Goldenland od temnoty. Gratuluji k úspěšnému dohrání této skvělé a zábavné hry!

7) BONUS pro fajnšmekry!

Pokud jste opravdu silná postava a nedělá vám potíže být tím zlým, je zde ještě jedna alternativa jak dohrát tuto hru. Musíte být velmi zlí a zabíjet všechno žívé – hlavně nevinné občany, vládce a vlivné osoby, ale ne takové abyste si znemožnili postup v hlavní linii k Černobohovi. Až se vyřádíte a budete mít zápornou reputaci, dokončete hlavní linii a dostaňte se k Černobohovi. V rozhovoru s ním se vám objeví další dvě položky, kromě té první – ta se objeví vždy (myslím to, že chcete zničit zlo....). Druhá nabídka je ta, že chcete Černoboha zabít a nahradit ho. Tím Černoboha dost vyvedete z míry a samotný výsledek na konci hry je nic moc. Ale teď je tady zajímavá alternativa – spojte s Černobohem a vyzvěte Bílé bohy k souboji! Je to velká zábava a drsná bitka, ve které je nutné Černoboha léčit jinak vám ho Bělobůh, Veles a nebo Kroner zabijí – přeji pěknou zábavu!!!

A na úplný konec by někteří z vás chtěli poznat tu vaši předpovězenou lásku (vzpomínáte přece na všechny ty věštkyně, ne?). Tak se zkuste porozhlédnout v Marmaris, aneb i ten nejlepší se občas nechá okrást krásnou dívkou, ne?

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: