Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - Age of Pirates: Caribbean Tales

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 7081
Zobrazení tento měsíc: 1
Age of Pirates: Caribbean Tales

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

ANO  

ANO  

ANO  
ANO  

ANO  

ANO  

Zobrazit  

Oficiální stránka hry:
www.playlogicgames.com/games/ageofpirates.php

Výrobce: 
Akella

Distributor: 
Playlogic
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
Pirátská „profese“ v sobě má jisté kouzlo, kterému dokáže odolat málokdo. Černá páska přes oko, jedna noha dřevěná a papoušek na rameni. Tak si asi většina lidí představuje pravého piráta a každý by chtěl být jistě aspoň chvíli v jeho kůži nebo si minimálně vyzkoušet dobu, ve které piráti žili. To nám již pár her umožnilo a za jednu z nejpovedenějších se dá považovat již zmiňované Sid Meier’s Pirates!. Age of Pirates: Caribbean Tales je v mnoha ohledech tomuto titulu podobný. *Arduška*


Autor: , Michal Štindl
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]

Age of Pirates

Hlavní příběh

Začínáte coby kapitán vystupující na molo v přístavním městečku a hned se k vám žene osoba, jež Vám bez bližšího vysvětlení vrazí do ruky polovinu mapy. Po předání zdrhá pryč jako by to byla časovaná puma a tak se víc do startu nedozvíte. Pro začátek je vhodné oběhnout všechny človíčky bloumající po přístavu s „i“ nad hlavou. Každý z nich Vám sdělí nějakou informaci ke hře – jak provádět transporty osob, obchodování, doprovody lodí aj. Jedná se tak o jakýsi malý tutoriál do hry. Každá z těchto informací se zapisuje do lodního deníku, kde je k dispozici i k pozdějšímu nahlédnutí.

Všeobecně ke hře:

Plněním jednotlivých úkolů člověk získává potřebné zkušenosti a hotovost. Hned od začátku je dána hráči prakticky neomezená volnost a vstup do hlavního příběhu se otevírá až po nabírání několika úrovní zkušeností. Body získávané po zvednutí úrovně je možné investovat do jednotlivých charakteristik (F2 – menu postavy), z nichž má největší význam má taktika (čím více bodů, tím více lodí pod Vaším velením – max 10 bodů a 5 lodí) a souboj (souboje s posádkami dobývaných lodí a jejich kapitány Vás nemine). Ostatní charakteristiky lze svěřit svým důstojníkům a vhodným skládáním týmu lze dosáhnout maximální efektivity – do celkových schopností posádky lodi se berou vždy nejvyšší hodnoty jednotlivců obsazených do důstojnických pozic. Důstojníky lze najímat v krčmách v jednotlivých přístavech u hostinského stejně jako posádku lodi.

Důstojníky je třeba schraňovat již od začátku, neboť obsazení dobyté lodi nebo přístavu (o hodně, hodně později) není bez volného důstojníka možné. Veškeré úsilí o dobytí lodi pak může skončit jejím potupným potopení, ze kterého kromě zkušeností neplyne žádný zisk.

Možnost zajmout nepřátelskou loď je z počátku hry poměrně těžké. Vaše loď je sice rychlá a obratná, ale děl je málo, dělostřelci střílejí snad poprvé v životě (salva a přesnost je neznámý pojem), a možnost zahákovat protivníka je podobná snaze trefit plivancem letící mouchu. Po úspěšném zahákování je proveden výsadek na palubu nepřítele a vaše banda s Vámi v zádech (posádka je holt rychlejší) musíte vyčistit palubu. Po palubě následuje kajuta kapitána, kde je to už jen na Vás a vašich schopnostech. Porážkou kapitána získáváte moc nad nepřátelskou lodí a můžete z ní překládat náklad a přiřadit ji ke své flotile (pokud máte volného důstojníka a dostatek bodů v taktice). V případě útoku silnější lodí s větší posádkou na menší se občas kapitán nepřátelské lodě sám vzdá a je pak možné ztráty na posádce doplnit s řad zajatých nepřátel.

Z počátku silně nedoporučuji udržování flotily – zabrané lodě je nejlepší v nejbližším přístavu prodat (slušný výdělek) a nesnažit si je udržet. Důvodů je hned několik:

  • Musíte živit posádku (udržovat na palubě dostatek jídla a platit žold).
  • Nedokážete je ubránit v boji se silnějším protivníkem (na začátku hry).
  • Zabírají místo ve flotile s omezeným počtem a tak není možné zajímat další lodě a prodávat je.
  • Na vybudování flotily je dost času do doby než se pokusíte o dobytí prvního přístavu, k čemuž budete potřebovat lodě 1 třídy (50 – 100 děl na palubě).

Je zkrátka jednodušší starat se jen sám o sebe a hromadit penízky. Lodě lze po bojích opravovat a vylepšovat v loděnicích. Jako jedno z prvních vylepšení doporučuji výměnu měděných kanonů za bronzové nebo železné – nebudou tak často pukat a máte tak větší šanci na přežití. U malé lodi jsou vhodnější culveriny menších ráží, umožňujících rychlejší nabíjení a delší dostřel. U větších lodí s množstvím děl na bocích už je možné nasazení větších kalibrů a canonnů s delší dobou nabíjení. Devastující účinek boční palby je pak naprosto dostačující k vyčištění paluby a provedení výsadku už po první salvě.

Age of Pirates je hlavně o námořních bitvách, takže se vyplatí hledat po krčmách důstojníky na pozice Loďmistra a Dělostřelce. A jim věnovat veškerou péči při levelování postav. U Loďmistra je více než vhodné co nejdříve vyučit v hákování (umožní zahákování lodí při vyžších rychlostech a nepříznivých úhlech nájezdu) a Dělostřelce logicky v dělech a přesnosti.

Hra nemá v mnoha ohledech zcela intuitivní ovládání, ale kdo hledá – najde. Je třeba neustále prozkoumávat všechna menu, kterými hra disponuje a zkoušet co která věc dělá. Zřejmě nejpoužívanějšími tlačítky budou Enter (rychlé menu), mezerník (střelba z kanonů a potvrzování voleb v rozhovorech), F1 (hlavní menu), F2 (menu postavy) a F3 (zakotvení, zahákování,…).

Zpátky k hlavnímu příběhu

Po dosažení určité úrovně (tuším 8. úroveň) Vás některý z hostinských osloví s nabídkou na prodej druhé poloviny mapy. Po jejím zakoupení máte v inventáři mapu, kterou ale nelze prohlédnout – jen přečíst nic neříkající nápovědu – „Pohleď dolů ze severní rozsedliny a nahoře je nádherný jmenovec“.

Vsuvka – já měl postavu už na 19 úrovni, eskadru lodí a na kontě více než 2 miliony a nemohl přijít na to jak pokračovat s mapou. Severní rozsedlinu jsem projezdil křížem krážem, aniž bych něco objevil.

Vtip je ve špatném překladu. Originální text zní „Look down from the northern saint and one up from it's beautiful namesake". Volně přeloženo – jdi na jih od severního svatého (ostrov St. Martin) a vrať se o jeden zpět zpátky od jmenovkyně (od ostrova Martinique).

Dominica

Ve skutečnosti se tedy mapka odkazuje na malý neobydlený ostrov v JV části mapy. Po přiblížení k zátoce ostrova Dominica se v rychlém menu objeví možnost plout ke sluji a zakotvít. Objevíte se na pláži se vstupem do jeskyně, kde už z dálky vidíte blýskající se poklad. Přiblížením se k němu vyprovokujete postavu, která vás doběhne, obviní z krádeže mapy a zaútočí na Vás. Vítězstvím v souboji získáváte oddychový čas na rozhovor. V něm zjistíte, že jste právě nalezli svého sourozence (bratra nebo sestru, podle toho za koho hrajete).

Dozvídáte se o snaze otce na vytvoření svobodného Karibského národa s názvem Libretánie. Ten má být nezávislý na starém kontinentu a poklad má sloužit k jeho financování. Další informace se dozvíte na pirátském ostrově.

Isla Mona

V taverně přístavu vás postava jménem Robert Staffordshire poznává coby potomka slavného piráta Nicolase Sharka a slíbí pomoc – s podmínkou, že pomůžete jemu. Cílem se stává kapitán lodi Bloody Michelle – Marcus Le Sanguinare, brázdící vody Isla Mona. Vydáte se tedy na palubu lodi, v rychlém menu zadáte „plout k“ a piráta zlikvidujete.

Po návratu Vám Robert sdělí, že pro vytvoření Libretánie je potřeba vybudování flotily korzárů, kteří budou blokovat konvoje koloniálních mocností. A zároveň je potřeba osvobodit všechny přístavy v Karibiku. Coby neznámý kapitán ale nemáte dostatečný respekt a tak je dalším krokem vyzvat na souboj vůdce pirátů – Kurta Kriegera. Souboj je obtížnější a je potřeba zapojit i nějaké úskoky, neboť Kurt je zručný šermíř. Jeho přemožením se stáváte vůdcem pirátů a získáváte potřebný respekt. Svoláváte svobodné kapitány na schůzku v Isla Mona za 2 týdny.

Stávající vazby jsou zpřetrhány a mimo pirátů, pašeráků a obchodníků Vás najednou nemá nikdo rád. Takže 14 dnů čekání lze zpříjemnit přepadáváním všech lodí v dohledu. Po uplynutí 14 dní se opět sejdete v sídle guvernéra na Isla Mona. Vaše postava pronese „motivační“ projev a všichni přítomní se k Vám nadšeně přidávají.

Je potřeba obsadit všechny přístavy, které v karibiku existují. K obsazení přístavu je třeba nejprve zaútočit na pobřežní pevnost a systematicky likvidovat jednotlivé baterie. Po zničení dostatečné části pevnosti se objeví možnost provedení výsadku. Proběhne obdobná situace jako při obsazování lodi a po likvidaci posledního obránce máte možnost kolonii obsadit. Po obsazení první kolonie se v menu postavy (F2) aktivuje menu kolonií, kde lze provádět správu a výstavbu nových budov v kolonii.

Po obsazení poslední kolonie na Vás vyskočí závěrečné video, kde jste jmenováni vicekrálem – a tím jste ukončili hlavní příběhovou linii.

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: