Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - Sherlock Holmes: The Awakened

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 36597
Zobrazení tento měsíc: 90
Sherlock Holmes: The Awakened

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

NE  

ANO  

NE  
ANO  

ANO  

ANO  

Zobrazit  

Oficiální stránka hry:
www.sherlockholmes-thegame.com

Výrobce: 
Frogwares

Distributor: 
Frogster Interactive
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
Přesouváte se zpět do podzimu roku 1894, kdy příběh začíná. Holmes s Watsonem u snídaně probírají obyčejné věci a nic nenasvědčuje tomu, že by se měla jejich zaběhlá denní rutina výrazně lišit od předchozích dnů. Až záhadně zmizelý služebný jednoho doktorova pacienta rozptýlí jinak klidné dopoledne v okolí Baker Street. A tady celé vyšetřování začíná... *Arduška*


Autor: Filip Richter "Tonyskate"
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry

Sherlock Holmes: The Awakened

Sherlock Holmes The Awakened neboli Procitnutí se odehrává v roce 1984 a zabývá se lidmi, kteří náhle mizí a následně se objevují různé rituální vraždy. A samotný Sherlock Holmes bude komplikovat plány příznivců kultu Cthulhu. Ovládání teto adventury je trochu neobvyklé, ale nijak obtížné. Můžete ji ovládat myší i klávesnicí. Každému asi bude sedět něco jiného. Chůzi budete provádět držením levého tlačítka na myší nebo klávesami W S A D. Pokud budete chtít běžet, udělejte dvojklik, přidržte Shift nebo se napevno přepněte na běhání pomocí klávesy Caps Lock. Chcete-li se přikrčit použijte klávesu Ctrl nebo zmáčkněte kolečko myši. Sbírání předmětů, započatí konverzací apod. budete aplikovat levým tlačítkem po zaměření nebo mezerníkem. Přes pravé tlačítko myši nebo klávesu Tab se dostanete do přehledu vyšetřování. Přes záložky dole se dostanete do inventáře, historie dialogů, dokumenty jako noviny apod., různé zprávy a také mapu, pomocí které se můžete přesouvat bez chození. Ovšem označuje pouze důležitá místa. Každý dokument i Holmesovi poznámky si vždy prohlédněte. Střídavě také někdy budete hrát za Holmese a někdy za Dr. Watsona. Během hry může Holmes nebo Watson jen tak započít nějakou krátkou konverzaci, ale souvisí to s hrou, takže se ničeho nelekejte, že byste něco dělali špatně.

Londýn - 6. září 1894

Po skončení načítání vidíte Dr. Watsona, jak je v posteli a zmítá se v noční můře. Volá Holmese o pomoc a pak se probudí. Další záběr vás přenese do Baker Street, do jídelny stejného domu, kde bydlí Sherlock Holmes, do domu 221b. Dr. Watson přichází na snídani, Holmes stojí znuděný u okna a potom se Watson zmíní, že v knihkupectví Barnes by mohli být nějaké knihy a odejde. Poté už dostanete Holmese pod své velení.

Z okna můžete vidět chlapce, který prodává noviny. Za vámi z přihrádky seberte zápalky a jděte dveřmi vlevo ven. Podívejte se na chlapce naproti a oslovte jej. Chlapec vám sdělí nějaké novinky o skandinávské princezně. Holmes slíbí chlapci pár mincí, když o princezně zjistí nějaké další podrobnosti. V inventáři si přečtěte noviny, stejně jako budete v budoucnu číst, další spoustu dokumentů. Na rohu ulice se zeptejte seržanta Ruflese na cestu do knihkupectví. Jděte doprava a pak odbočte doleva. Pozdravte se slečnou Flemingouvou, prodavačkou květin na rohu Glenworth Street, a vlevo vstupte do knihkupectví Barnes. Hned po vstupu před sebou uvidíte menší žebřík, přistupte k němu a použijte ikonu oka. Holmes usoudí, že z žebříku asi někdo spadnul. Promluvte si s Barnesem, který sedí za pultem. Ukáže vám, že knihy nachystané pro Holmese jsou vlevo. Jděte tedy kousek doleva a na stolku a z poličky vezměte dvě knihy. Jedna se zabývá rybami a druhá vypráví příběh o zoufalém pirátovi. Obě jsou nyní v dokumentech, běžte k oknu vpravo a podívejte se na květiny. Opusťte obchod a běžte zpět na Baker Street. Zavolá na vás Watson, který je zrovna na cestě ke svému pacientovi, kapitánu Stenwickovi. Watson je udiven, že před dveřmi stojí seržant Rufles a kapitán Stenwick. Běžte si promluvit s kapitánem Stenwickem a zjistíte, že jeho osobní sluha, rodu Maori, Baowpa zmizel. Dvakrát po sobě oslovte seržanta Ruflese. Jděte vlevo za dům k chatce, kde sluha Baowpa bydlel. Prohlédněte si dveře, nejsou poškozeny. V horní části rámu dveří seberte kus látky, která se uchytila na hřebíku. Uvnitř chaty se podívejte na zemi na kresbu a potom se podívejte do mísy. Pohled se vám přiblíží a vlevo dole si můžete vzít lupu. V levé horní části mísy můžete lupou vidět kuličky, seberte ji. Jděte za chatku a u zdi vidíte otisky bot. Podívejte se na tyto otisky lépe, použijte lupu a v levém rohu najděte rybí šupinu. S pomocí lupy si také prohlédněte hřebíky, které jsou zespod v botách, a u pravého otisku si všimněte, že jeden chybí. Samozřejmě stopy také změřte. Nahoře na zdi se podívejte na poškozenou kovovou ozdobu. Musíte se dostat na druhou stranu zdi, takže opusťte bránu domu, jděte doleva a pak zahněte doleva směrem k dřevěnému plotu. Na zemi uvidíte další otisky, které vedou za dřevěný plot. Zkuste jít dále za plot, ale Holmes nemá důvod tam jít. Vpravo vezměte žebřík, v inventáři jej zvolte a použijte ho u zdi. Vylezte nahoru a z kovové ozdoby seberte vlákna. Běžte zpátky k hlavním dveřím domu. Holmes si prozatím myslí, že tady byli dva muži. Jeden statné postavy a mladý Ind, který unesl Baowpa. Automaticky se ocitáte ve svém domě na Baker Street. Holmes dá Watsonovi pokyny, ať se zeptá chlapce s novinami na novinky a ať zajde do knihkupectví, zda-li by nenašel nějakou knihu o zvycích rodu Maori. Klikněte na židli a uvidíte před sebou stůl plný nástrojů a různých lahviček. V inventáři označte kousek látky a pak klikněte na mikroskop. O důkazu se zapíše zpráva, kterou si můžete přečíst v položce zpráv. Kousek látky také zmizí z inventáře. Nyní se podívejte mikroskopem na rybí šupinu. Vlevo si vezměte pinzetu a použijte ji na šupinu. Další dejte pod mikroskop vlákno, pinzetou se zaměřte na místo vpravo a najdete kousek lana. Uchopte kousek lana a použijte jej na přístroj vlevo, potom vezměte lahvičky s vodou, lihem, kyselinou a rozpouštědlem, tedy všechny. Zvolte lahvičku rozpouštědla a použijte na přístroj na analýzu vlevo. Nyní vezměte kuličku, vložte ji pod mikroskop a pak rozřízněte skalpelem. Směs z kuličky seberte pinzetou a pak směs vložte do přístroje na analýzu. Použijte na přístroj kyselinu a potom zápalky. Nyní se běžte podívat, kde je Dr. Watson. Holmes jej uvidí z okna před domem. Hra vás automaticky přepne na postavu Dr. Watsona.

Jako Watson stojíte před domem v Baker Street. Popovídejte si s chlapcem, co prodává noviny, a zjistíte, že ochránce skandinávské princezny hned první den záhadně zmizel. Potom běžte do knihkupectví a popovídejte si s Barnesem. V prostřední knihovně seberte ze stolku knihu a přečtěte si ji v dokumentech. Běžte zpět na Baker Street, do domu a promluvte si s Holmesem. Holmes vám položí otázku, z které části Londýna může pocházet jeden z lidí, co unesli sluhu. Odpovězte (napište na klávesnici) Docks a potvrďte kliknutím na tlačítko vpravo. Zpátky ovládáte Holmese, otevřete mapu a klikněte na molo 13. Na molu vstupte do hospody před vámi. Promluvte si s barmanem, poté s chlapíkem sedícím u baru a opusťte hospodu. Jděte doleva, přes most, dolů po schodech a u budov cihlový dům první zleva. Zkuste dveře, ale nikdo neotvírá. Vpravo na pytlích leží lano, které seberte. Podívejte se do okna domu naproti a vstupte dovnitř. Popovídejte si s ženou a zjistíte, že je nepálského původu. Muž, Harper, kterého hledáte, odplul včera v noci. Její 16letý syn zmizel a naposledy ho viděla s mužem, který měl stříbrné oko. Přistupte k oltáři a vezměte medailon ve tvaru pelikánu z falešného stříbra. Vyjděte z domu a běžte doprava, dokud neuvidíte pošťáka, kterému je dosti zle. Promluvte si s ním, zločinci jej donutili vypít láhev něčeho a poté mu bylo velice zle. Když se probudil, tak byl jeho balíček pryč. Pošťák vám dá láhev, ze které se napil. Jedná se o tzv. měsíční svit, který vás ‘‘zblbne‘‘ a vyrábí se z řepy. Jděte zpět k hospodě (můžete kliknout na mapě) a pohovořte s barmanem. Muž se stříbrným okem je pravděpodobně Špinavý Sommers. Včera v noci byl v hospodě a verboval lidi na plavbu. Naproti baru je závěs, odsuňte jej a podívejte se na stůl, na němž jsou vyryty různé symboly. Mapou se vraťte k domu s nepálskou ženou, jděte k pošťákovi a u velké věže odbočte doprava. Běžte po schodech nahoru a stále rovně, přejděte přes prkno díru (možná díru v té tmě ani neuvidíte) a dojděte na dvůr plný láhví a řep pod plachtou. V inventáři označte láhev a zaklepejte na dveře. Jedná se o jednoho ze zlodějů, co okradli pošťáka. Pokud by vám balíček hned napoprvé nevydal, zkuste to znova. Nyní označte medailon ve tvaru pelikána a opět zaklepejte na dveře. Vraťte se před hospodu a v inventáři zkombinujte nůž s balíčkem (přiložte tyto dva předměty na sebe). Vstupte do hospody a dřevěnou ruku z balíčku dejte muži u baru. Na baru zanechá hák, který seberte.

Teď se vydejte ke skladišti 12. Běžte k místu, kde byl pošťák. Od věže jděte doleva kolem rozbité lodi s velkým kolem. Před sebou uvidíte zelená vrata, vpravo na budově je číslo, které označuje skladiště. Od těchto vrat jděte doprava a hned jak bude možnost, tak odbočte znovu doprava. Běžte kousek vpřed a po levé straně najděte zelená vrata ke skladišti 12. Zkuste vrata skladiště 12 otevřít, ale nejdou otevřít. Přistupte kousek před dveře a vzhlédněte nahoru. V plotě, který krytý deskami je díra. Spojte v inventáři hák s lanem a použijte na díru. Teďka musí pomoci Watson. Promluvte s Holmesem a jděte za pravý roh skladiště. Na zdi si všimněte špinavých oken. V pohledu na okno stiskněte levé tlačítko a pohybujte se v prostředním okně, čímž jej vyčistíte. Uvidíte zelená vrata z druhé strany. Na zemi je zámek, ve vzduchu visí lano s hákem a kousek vlevo je zámek vrat. Pomocí myši, kterou pohybuje s lanem a hákem, musíte vzít zámek a pak se strefit do zámku, aby se vrata otevřeli. Nejedná se o nic těžkého. Hned po odemčení vás hra přepne zpět za Holmese. Otevřete vrata, vejděte a vpravo na zemi seberte železnou tyč. Kousek vlevo mezi dvěma bednami se podívejte na smetí na zemi. Najdete zde americký pas Amose Colbyho (kresba démona krví, prohlédněte v dokumentech) a jehlici z klobouku, jejíž hrot je od krve. S pomocí železné tyče otevřete dvě bedny vlevo a vpravo. V levé truhle najdete lucernu, kterou seberte, a v pravé truhle jsou plachty. Holmes s Watsonem usoudí, že se bedny používají jako rakve. Zkuste otevřít velký poklop v podlaze, ale je moc těžký. Před poklopem si prohlédněte otisky bot. Vpravo od poklopu můžete na bedně vidět krev. Když vzhlédnete nahoru, můžete vidět lano zavěšené na dvou kladkách. 0000009118_n02.jpg (107545 bytes)Také zde můžete vidět kotlík, který posunujete, když do něj žducháte. Posuňte kotlík pod potrubí. Vpravo od zelených vrat je na potrubí u země kohoutek, který otočte. Kotlík se naplní vodou a posuňte jej až ke zdi, k jednomu z konců lana. U zdi vylezte na desky a klikněte na lano a pak na kotlík. U poklopu je druhý konec lana, na který také klikněte a potom jej spojte s jednou části poklopu. Jděte zpět ke kotlíku a lano přeřízněte nožem. Kotlík s vodou spadne a poklop se otevře.

Jděte po schodech dolů až do místnosti se sochou uprostřed. Přistupte k podstavci a použijte na něj lucernu. Lucernou si budete svítit na zeď a hledat ryté piktografy, přičemž i vás kurzor se změnil v jeden piktograf. Podobné piktografy (symboly) jste mohli vidět na stole za závěsem v baru. Při pohledu na zdi se můžete přepínat mezi levou a pravou zdí. Na levé zdi vlevo dole můžete s pomocí kurzoru utvořit jeden ze symbolů, co byli na stole (třetí zleva). Takže piktografy na zdi jsou někdy pouze částí celého piktografu. Holmes tuto situaci nebude nijak komentovat, takže přistupte k dveřím chrámu. Z obou stran jsou ve zdi kameny se stejnými symboly, ale opět jsou nedokončené. Namačkejte symboly v tom pořadí, v jakém je Špinavý Sommers vyryl na stůl v baru. Nejsou dokončeny, takže musíte zapojit i trochu fantazii. Případně správný sled zasouvání kamenů je tento:

  • Prostřední kámen na levém panelu.
  • Horní kámen na pravém panelu.
  • Spodní kámen na pravém panelu.
  • Horní kámen na levém panelu.

Dveře se otevřou. Trochu se v chrámu porozhlédněte. Na zdech si prohlédněte zvláštní kresby, všimněte si matrací vězňů na zemi apod. Vlevo od vstupních dveří je stůl a na něm si prohlédněte tretky ve tvaru pelikánů. Naproti (vpravo od vstupních dveří) je mezi matracemi na zemi krabice s uhlím, kousek si vezměte. Jděte uličkou lemovanou sloupy a u předposledního sloupu vpravo si všimněte kresby v prachu. Vedle posledního sloupu je pohozené oblečení, u kterého najdete leták, při lepším prohlédnutí v dokumentech uvidíte, že na letáku je otisk prstu. V levém rohu na konci uličky je něco jako pracovní stůl. Prozkoumejte bílý prášek na stole, který se vysypal z jedné lahvičky. Jedná se o omamnou látku opium. Kousek vlevo na stole seberte kovovou krabičku s květinou, která vypadá jako Plesnivec alpský. Na okraji stolu je lahvička s vodou, ale je koncentrovaná s opiem. Konečně jděte na konec chodby k oltáři. Uvidíte nahé tělo člověka na obětovném oltáři, který pravděpodobně byl mučen. Podívejte se na krk oběti a potom na levou ruku. Lupou uvidíte, že jeden z prstů je zašpiněn od prachu. Je poměrně podobný otisku z letáku. Na pravé ruce můžete s pomocí lupy vidět, že jeden z prstů byl něčím silně bodnut. Pravděpodobně asi jehlicí z klobouku, kterou jste našli ve skladišti a kterou byl asi namalován obrázek démona v pasu. Kousek vlevo od oltáře (u hlavy oběti) seberte rozbitou sošku. Podívejte se na jeden z náhrobků u zdi, Holmes by si měl kresbu z náhrobku někam obmalovat. Přiložte tedy leták na jeden z náhrobku, použijte na něj uhlí a vezměte si jej zpět. Holmes udělá konečnou úvahu, že sem byli přenášeni unesení lidé, následně mučeni, potom uloženi do beden a nakonec odvezeni na lodi. Sledujte scénku s podivuhodnými tvory, asi úhoři. Poté Sherlock Holmes s doktorem Watsonem odejdou zpět do domu 221b.

Holmes odeslal kopii kresby z náhrobku svému bratrovi Mycroftovi v Diogenes klubu. Nyní analyzujeme kovovou krabičku s květinou. Usedněte za pracovní stůl a nožem otevřete krabičku. Získáte býlí prášek, který si prohlédněte pod mikroskopem. Pinzetou seberte další směs, stejnou jste předtím našli i v kuličce z chatky. Vložte směs do stroje na analýzu vlevo a zapalte svíčku. Látka je podobná jako ta z chatky u kapitána Stenwicka, jako opium s morfiem. Watson poté vyřeší otázku toho, jak se tyto látky mohli dostat do ostatních států. Jelikož krabice s léky nejsou tak pečlivě kontrolovány a štítky na krabicích na celnici stačí. Za pomocí mapy jděte do baru na mole 13 a zeptejte se barmana, kde byste mohli najít kontrolora celnice. Jmenuje se Beddoes a v tuhle dobu bude asi někde okolo mola poblíž lodí. Jděte k domu s Nepálci, otočte se k němu zády a kousek vpravo je celnice (customs). Na jedné bedně v celnici je vzkaz, který seberte a přečtěte v inventáři. Vlevo na bedně nahlédněte do registrace zboží a něco zajímavého by mohlo být ve skladišti 16. Skladiště 16 se zaznamenalo na mapu, takže se k němu hned vydejte. Dveře jsou zamčeny a jsou na nich nápisy, že je stávka a továrna je zavřena. Podívejte se na zem a uvidíte stopy. Jednu ze stop, která je celá vidět si změřte a pak prohlédněte lupou, opět chybí jeden z hřebíků na botě. Lupou se také podívejte na klíč vpravo na zemi a seberte jej. Jděte podle stop, k břehu řeky, dolů po schodech a ke dveřím. Klíčem odemkněte dveře a na zemi najdete lístek (prohlédněte v dokumentech), který prokazuje, že byla dovezena rostlina Plesnivec alpský. Jděte zpátky do domu 221b na Baker Street. Odpověď od Mycrofta už leží na stole. Holmes po přečtení shrne fakta. Lidé jsou uneseni do podzemí skladiště 12, zdrogováni a odváženi na lodích někam do neznáma. Holmes položí Watsonovi otázku, kam bude pokračovat jejich vyšetřování. Odpověď zní Švýcarsko. Napište tedy jako odpověď Switzerland. Ve vlaku poví Holmes Watsonovi, že se rozdělí. Watson bude vyšetřovat v institutu Black Edelweiss a Holmes bude vyšetřovat z jiné strany. Kdyby Watson potřeboval pomoct, má kontaktovat superintendanta Bilgera ve Valley.

Švýcarsko - 11. září 1984

Watson přijíždí v kočáře k institutu Black Edelweiss. Zaklepejte na dveře a budete přijati. Popovídejte si s ženou za pultem a přijde za vámi doktor Gygax. Mezitím co budete hovořit s doktorem, vstoupí do budovy muž, který se představí jako Amos Colby. Watson poté řekne doktorovi, že A. Colby je mrtev a tento muž se za něj vydává. Dr. Gygax je informován o současném stavu věcí a poté pošle Watsona domů s tím, že má přijít zítra. Muž je odveden ošetřovateli a přitom se nemocná žena, kterou přijeli navštívit rodiče, zhroutí. Poté se ocitáte v místnosti s pacientkou, kterou připoutali ke stolu, jako Amos Colby. Ze stolku seberte sedativa a injekční stříkačku, kterou naplňte sedativy a pak obsah dejte do sklenice s vodou. Potom jste odvedení do podzemních cel. Zde se ukáže, že Amos Colby byl pouze převlečený Sherlock Holmes. Holmes v cele odstraní svůj převlek a v inventáři máte paruku, klobouk a plášť. V dokumentech si můžete přečíst odpověď od svého bratra a zvláštní báseň na kousku papíru. Podívejte se na muže vlevo na zemi. V rohu seberte lžíci a plechovku. Běžte k prázdné matraci, musíte vytvořit tělo, aby vypadalo, že jste stále v cele. Použijte tedy žlutý džbán a za matrací pokrývku. Potom přiložte klobouk ke džbánu a plášť na přikrývku. Použijte lžíci na zámek na mřížích. Uvidíte pět řádku a v prostředním jsou čísla, tyto čísla musíte setřídit od jedničky do desítky. Do řady nad a pod čísly můžete skládat více čísel, do okrajových řad pouze jedno. Čísla berete od konce z prostředního řádku. Nejedná se o nic těžkého, stačí čísla naskládat tak, aby nahoře byla 2, níže 7, 6, 5 a 4. Dole 3 a výše 10, 9 a 8. Potom čísla ve správném pořadí naskládejte zpět do prostřední řady. Mříže se otevřou a jděte vpravo na konec chodby a kousek vlevo na zdi si přečtěte vzkaz u dveří do laboratoře. Otevřete dveře laboratoře, ale je zde jeden z ošetřovatelů, musíte jej nějak uspat. Klávesou Ctrl se přikrčte a pližte se kousek doleva k první stolu. Na zemi seberte tři injekce, podívejte se na váhu na stole a na panenku u zdi. Vraťte se na chodbu (můžete si už stoupnout) a jděte doleva. Osloví vás pacient Maurizio. Chce od vás pomoc, máte mu sehnat páčidlo, jinak začne křičet. Běžte na konec chodby a přečtěte vzkaz vpravo na zdi. Když přistoupíte ke zdi vlevo vedle dveří, najděte v trhlině klíč. Odemkněte dveře a vstupte. Všimněte si kovadliny vpravo na zemi, ze země seberte páčidlo uprostřed místnosti. Vedle dveří seberte na kameni posuvné měřidlo a prohlédněte si čtyři roury na bednách v rohu místnosti. Tytou roury změřte měřidlem a pak vezměte 16mm trubku. Zkombinujte sedativa s 15mm injekční stříkačkou a potom s 16mm trubkou. Jděte zpátky k Mariziovi a dejte mu páčidlo. Přikrčte se a vstupte do laboratoře. Označte si foukačku složenou z injekce a trubky, a připližte se co nejblíže k ošetřovateli. Holmes na něj vystřelí z foukačky a uspí jej. Jděte do místnosti a prohledejte spícího ošetřovatele, má u sebe vzkaz, který přečtěte v dokumentech. Vlevo jsou dva kanystry, přičemž jeden z nich obsahuje uhličitan draselný, který by se mohl hodit, ale kanystr je moc velký. Na stole si prohlédněte růžové krystaly a seberte jednu lahvičku s nápisem Black Edelweiss. Na stole vpravo jsou lahve s chlorem a u mříží leží na zemi kniha s dopisem. Knihu prozkoumejte a dopis se uschová do dokumentů, kde si jej přečtěte. Opusťte laboratoř.

Na chodbě jděte doprava do rohu, doprava projděte chodbou a vlevo po schodech nahoru. Na podlaze poblíž levých dveří seberte svazek klíčů. Zkuste dveře naproti schodům, ale Holmes by byl poznán. Zkuste skříň u zdi a s pomocí lžíce ji odemkněte. Seberte bílý plášť, který se Holmes automaticky obleče, aby nebyl poznán. Nyní můžete projít dveřmi, kousek dále vlevo je zahrada, kde je klec s papoušky. Je u nich pacientka Eva, která je rozrušená, protože pacient Bauer vzal sáček s krmením pro ptáky a papoušci už dva dny nejedli. Bauer říká, že chce ptáky uvolnit, aby je začali chytat muži v bílém a on mohl nepozorovaně utéct. Vlevo v rohu je vypnutá fontána, naberte do kelímku vodu. Za mužem se sáčkem s krmením je chodba, ve které je ošetřovatel a prohlíží si něco na zdi. Vraťte se do chodby a zkuste dveře s jmenovkou (nad dveřmi) Franulein Muller, ale jsou zamčeny. Jděte zpět do místnosti se schody a sejděte zpět dolů k celám. Jděte doleva k vaší staré cele a klíči odemkněte dveře vedle. Dvakrát oslovte Gerdu a jděte zpátky na konec chodby. Projděte kolem laboratoře až na konec chodby a odemkněte dveře úplně vlevo. Běžte kousek dopředu a uvidíte ošetřovatele, který obchází cely. Musíte se mu snažit vyhnout, jděte kousek dále a opět jej uvidíte. Rychle si promluvte s Beckerem v první cele vlevo. Becker má svěrací kazajku a chce růžové krystaly z laboratoře. Doneste tedy růžové krystaly a pak vám Becker řekne, že musí být rozpuštěny ve vodě. Zkombinuje tedy růžové krystaly s kelímkem s vodou ze zahrady. Dejte Beckerovi jeho medicínu a ještě se musíte zbavit ošetřovatele, aby s vámi mluvil. Musíte tedy osvobodit papoušky, kde jsou klíče od ptačí voliéry, by měla vědět Gerda, ale bude chtít svou panenku. Běžte zpět do laboratoře, ze skříně seberte panenku a tu doneste Gerdě na konci chodby za vaší celou. Během dlouhého rozhovoru vám nakonec Gerda dá klíč od místnosti pacientky Muller. Běžte zpátky k zahradě a odemkněte pokoj Mullerové. Na stole vpravo se podívejte na knihu a seberte láhev, papír, brýle a visící misku vpravo na zdi. V dokumentech si přečtěte text na papíru a v druhé části pokoje seberte klíč z visícího trička ve skříni. Jděte na zahradu a klíčem odemkněte ptačí voliéru, zámek kousek vlevo od Evy. Ptáci se rozletí a vyvolají nečekaný rozruch, všichni pracovníci Black Edelweisse je chytají.

Jděte do protější chodby, kde předtím byl ošetřovatel a u dveří vpravo si přečtěte další vzkaz. Vlevo je kuchyně, zkuste vejít dveřmi dovnitř, ale první musíte nějak dostat ženu pryč. Láhev naplňte vodou z fontány v zahradě, jděte k celám a vstupte do laboratoře. V místnosti za mříží použijte kelímek na kanystr a vezměte láhev chloru. Jděte ke stolu s měřidlem (vlevo od vstupních dveří) a použijte kelímek s uhličitanem draselným na měřidlo na stole. Potom na měřidlo položte také láhev s vodou a následně spojte láhev vody s lahví chloru. Do lahve přidejte ještě uhličitan draselný a máte něco ve smyslu dýmovnice. Tuto láhev položte u dveří do kuchyně a kuchařka uteče v domnění, že hoří. Vpravo na stole vezměte provázek na opékané maso a kousek vlevo na a skříni je vzkaz. Jděte do sklepa k celám a promluvte si s Beckerem. Dozvíte se o cizincích, kteří sem byli přivezeni, ale každý mluvil jiným jazykem. Poté co se vrátili z nižších částí sklepa, mluvili jednotně stejným jazykem. Vlevo na konci chodby jsou dvě páky, každá z nich otvírá jednu mříž. Chodba dál vede přes dvě mříže, jenže když se otevře první a pak druhá, tak se první zavře, tudíž je zapotřebí dvou lidí, abyste se mohli dostat dále. Vedle Beckerových dveří seberte vozík a v místnosti, kde bylo páčidlo, vezměte kovadlinu. Jděte k pákám a pod pravou umístěte na zem vozík. Použijte pravou páku a pak na ni zavěste misku z kuchyně. Do misky vložte kovadlinu. K vozíku přivažte špagát a zatáhněte za levou páku. Vejděte mezi dvě mříže a na zemi zatáhněte za špagát. Vozík se posune a kovadlina zatíží pravou páku, čímž se otevře druhá mříž. Sejděte po schodech a v první cele vpravo si promluvte s pacientem jménem Wolff. Je ve svěrací kazajce a stále násobí nějaké čísla. Bude mluvit pouze s profesorem Schwartzem. Vpravo od cely Wolffa je chodba, kterou jděte až na její konec ke kanceláři doktora Gygaxe, ale je zamčena. Jděte kousek zpět a zahněte do jiné chodby a vedle cely se Sigmundem jsou dveře, které zkuste otevřít. Opět jsou zamčené, ale zkuste vypáčit zámek lžící. Opět se dostáváte k podobné hádance jako u Holmesovy cely, jenže tentokrát jsou čísla seřazena složitěji, takže vám dá větší práci je poskládat ve správném pořadí. Čísla od 7 do 10 musíte skládat v opačném pořadí než byste je hned dávali doprostřed, tedy jak jdou, v tom spočívá hlavní bod tohoto zámku. Podívejte se na krev na okraji studni a uvnitř na mrtvolu. Zde jsou vykonávány oběti, na zemi u dveří seberte klíč od kanceláře Gygaxe. Odemkněte kancelář doktora Gygaxe a vstupte dovnitř. Vlevo vedle krbu vezměte pohrabáč, za vámi na stole vedle dveří si prohlédněte knihu a hlavu. Otevřete kartotéku vlevo a najděte spis Wolffa, do dokumentů se přidá fotka profesora Schwartze. Ze stolu uprostřed místnosti seberte klíč a dopis. S pomocí pohrabáče otevřete pravý šuplík ve stole. Seberte všechny dokumenty i telegram a pak si je přečtěte v inventáři. Vlevo vedle kartotéky otevřete pohrabáčem dveře. Vlevo za dveřmi se podívejte na tabuli. Prohlédněte si lehátko za vámi a na druhé straně si všimněte, že lehátko je napojeno na baterii s elektrickým proudem. Na stole v rohu vezměte na okraji deník doktora Gygaxe a přečtěte si jej v dokumentech. Prohlédněte si mrtvého papouška vpravo na stole. Opusťte kancelář a jděte zpět po schodech nahoru. Použijte páku na stěně u schodů a jděte zpět k celám.

Promluvte si s Beckerem o Wolffovi a zjistíte, že profesor Schwartz zemřel již dávno. Od Beckerovi cely jděte dolů a vpravo odemkněte klíčem dveře napravo. Naproti v rohu je místo na trestání pacientů, podívejte se na dolní část, aby si toho Holmes všiml. V poličce seberte falešné fousy a ze stolu vezměte další dopis. Jděte zpět do Gygaxovi kanceláře a nahlédněte do kartotéky. A podívejte se na složku, která není pojmenována (má nepopsaný štítek). Tento anonymní pacient byl podle všechno nadání pro hlasové lekce. Podívejte se ještě jednou na fotku profesora Schwartze a všimněte si, že má brýle a fousky. Zkombinujte tedy falešné fousy s brýlemi a získáte převlek. Jděte si nyní promluvit s Wolffem, ale musíte mít nasazený převlek. Wolff se také zmíní o cizincích a řekne, že se s doktorem setkávají přímo zde, také vám řekne kombinaci, která se tajnou místnosti odhalí. Jděte ke dveřím Gygaxovi kanceláře a zatáhněte za pochodeň vlevo od dveří. Potom zatáhněte za pochodeň naproti cely Wolffa a nakonec pochodeň naproti místnosti, kde se vykonávají oběti. Jděte do tajné místnosti a pohovořte s bláznivým poustevníkem. Zeptá se vás, kdo jste a podle podivné básně, kterou vám poslal váš bratr, odpovězte Light of Abyss. Bude mluvit o vyvoleném, že se má vrátit. Bohužel, ale promluvil moc nahlas a varoval ošetřovatele, kteří začínají prozkoumávat cely. Rychle se schovejte v Gygaxově kanceláři. Na druhé straně kanceláře je výtah a kousek vlevo provazy, které ovládají dva zvonky. Z lístku z kuchyně můžete vědět správnou kombinaci tahání za provázky. Zatáhněte tedy 3x za kratší levý provaz a jednou pravý delší provaz. Výtah přijdete a odveze vás do prádelny. U dveří a u schodů vedoucí nahoru jsou ošetřovatelé. Vpravo je cela, kterou odemkněte lžící. Dvakrát po sobě muže oslovte. Holmes řekne muži, že jeho úhlavní nepřítel je Sherlock Holmes. Pacient zešílí a zaútočí na ošetřovatele. Běžte vpravo po schodech nahoru, z poliček seberte klobouk a plášť, abyste utvořili převlek Amose Colbyho. Otevřete dveře před vámi a sledujte, jak je Colby odveden Watsonem a později se Holmes vyzrazuje. Holmes poté vypadá vyděšeně, jako by viděl ducha. Následuje další cestování ve vlaku. Holmes se opět ptá Watsona, kam se vydat dál. Odpovězte New Orleans.

Během cestování ve vlaku, vstoupí do kupé malý chlapec a Holmes si od něj vezme malou krabičku, která je hádankou ji otevřít. Sherlock Holmes jí během chvíle otevře a poté začne matka chlapce volat. Oslovuje jej Hercule a Watson poté osloví ženu jako paní Poirot. Zde je menší náznak na populárního detektiva děl spisovatelky Agathy Christie se slavným detektivem Hercule Poirotem.

New Orleans - 23. října 1984

Sherlock Holmes a Dr. Watson jdou po molu a kráčí do ulic New Orleans. Rozhlédněte se po okolí, vlevo je tzv. Veselý dům na lodi a cestou vlevo můžete dorazit k místnímu šerifovy. Prozatím ale jděte doprava po cestě k bance. Pohovořte se strážcem před bankou, majitel banky pan Blackman odcestoval vyřešit obchod s diamanty a vrátí se během tří dnů. Použijte na strážce peníze, abyste mu rozvázali jazyk o vzácných kamenech, které prodával Dr. Gygax. Dozvíte se o chlapíkovi jménem Champagne, který by měl vědět více. Kousek po cestě zpět jste na stromě mohli vidět ceduli, která ukazuje na ohradu. Otevřete bránu a vstupte. Jděte do levého skladiště, projděte ven a skrze další dvě vrata dojděte k salonu. Běžte po můstku přes bažiny k budově s mužem, kterého hlídají dva psi (Napoleon a Lafayette). Počáteční rozhovor bohužel není moc úspěšný, ale peníze opět pomohou. Zjistíte, že diamanty byly koupeny od jistého Ashmata a jeho tichého společníka Arnesona. Před pěti dny v noci připlula loď a setkala se s dalšími loďmi z močálu. Vydejte se hledat Arnesona. Jakmile vyjdete z bažin, objeví se nějaký zloděj a ukradne Watsonovi tašku. Začněte jej sledovat, zloděj vás většinou vždy čeká, takže jej není moc těžké pronásledovat. Proběhněte skladem, utíkejte za zlodějem, ale traktor vám zablokuje cestu. Obejděte traktor zprava a běžte vlevo na loď skrze balíky. Z lodí jděte ke kolu a po něm nahoru, seskočte z terasy a sledujte zloděje. Bohužel vám shodí desky přes vodu a vy nemůžete dál. Ovšem vzhlédněte vzhůru a přehoupněte se po síti s zeleným obsahem na druhou stranu. Plavčík, který umývá podlahu, zablokuje cestu vraty, takže vběhněte do skladiště a vyběhněte druhými vraty. V ulicích vstupte vpravo do čínské čtvrti. Zloděj opět blokuje cestu, ale vyběhněte po vratech nahoru a seskočte. Vpravo vidíte, jak zloděj utíká dále, vlezte na dřevený výtah, shoďte dvě bedny a dostanete se nahoru. Proběhněte místností, skočte na zem, vyběhněte po schodech, přeběhněte po stříšce, vylezte ke dveřím a vstupte dovnitř. V budově jděte doprava (uvidíte zavírající se dveře) skrze dvoje dveře, přelezte po lešení, skočte na stříšku, přehoupněte se po žebříku a jděte vpřed. Přeběhněte most a sledujte zloděje do budovy. Proběhněte budovou, vylezte po žebříku a za vámi uvidíte prchajícího zloděje, který za sebou zlikvidoval další cestu vedoucí po deskách. Převezte se po balíku kousek za vámi, utíkejte po terasách, po žebříku nahoru, po římse přes desky do další budovy. Skočte dolů na bedny, vyběhnete vlevo po schodech a obrovský ventilátor zablokujte rezavým přístrojem, že jej do ventilátoru shodíte. Jděte za ventilátor, skočte na zem a otevřete dveře. Jděte k partě mužů s šerifem v čele. Zloděj uteče a šerif vás se zbraní v ruce zastaví. Šerif vás identifikuje a pak je záběr na ženu na lodi. Sherlock Holmes a Dr. Watson dostanou varování, aby opustili město, avšak hned tak neučiní.

Pomocí mapy se vydejte do francouzské čtvrti. Kus před vámi na chodníku stojí žena, která poté co se přiblížíte, odejde. U brány si všimněte, že jsou na ni dva bizoni (dům pana Arnesona). Zazvoňte na zvonek. Přijde služka a promluví si s Holmesem a Watsonem. Nikdo není doma a služebná je vyděšená, protože její 5letý bratr Davy se už pět dní neukázal. Služebná vás přivede ke vchodu do stájí, pomocí nože otevřete dveře a uvidíte koně umírajícího žízní, pravděpodobně již nepil pět dní. Podívejte se na hřebíky na stole a otevřete vrata, abyste se dostali na zahradu okolo domu Arnesona. Všimněte si krásných květin před domem a zkuste otevřít hlavní dveře, jsou zamčené. Obejděte dům zleva a vezměte ze zahrádky jeden kus ze tří druhů květin (Incan Lily, Lily a Bluebell). Pokračujte a vlevo od fontány vezměte u záhonku kovový tyč. Běžte k zadním dveřím a všimněte si mývala. Před schodky si všimněte krve na zemi, lupou prohlédněte otisky bot a krev. Někdo byl dotažen a zanechával krev, jděte po těchto stopách k zadní brance na zahradě a uvidíte spoustu komárů, kterým se raději vyhněte. Jděte zpět na verandu a vstupte do domu. Na podlaze uvidíte další krev, kousek vpravo se zaměřte na otisky bot a lupou se na jeden z otisků podívejte. V jednom z otisků je kousek odstraněn prstem, pravděpodobně zde někdo něco zvedal. Naproti zadním dveřím vsupte do kuchyně, vlevo si všimněte šunky na stole a potom neumytého nádobí. Holmes předá Watsonovi mísu a jako Dr. Watson jděte ven a naplňte mísu vodou z fontány. Mísu s vodou dejte koni ve stáji a poté co se napije a zvedne, vezměte kladivo, které leželo pod ním. Vraťte se za Holmesem a hra vás zpět přepne na Sherlocka. Opusťte kuchyni a jděte do dveří, před kterými jsou otisky bot. Na posteli se podívejte na oblečení a prohlédněte si obrázek na zdi. Je na něm Arneson se svým sluhou. U konce postele si na zemi všimněte stop, odsuňte postel a nožem povolte prkno na podlaze. Ze skrýše seberte červený rubín a jděte zpět na chodbu. Kousek vpravo se podívejte na další stopy a krev na podlaze, u dalších dveří je na podlaze opět krev. Zkuste tyto dveře, bohužel jsou zamčeny. Otočte se tedy a uvidíte mrtvolu na podlaze. Podívejte se na pravou ruku těla a s pomocí lupy zjistíte, že se jedná o zahradníka. Vpravo u zdi je bar, který otevřete a vezměte láhev šampaňského. Na druhé straně nad pohovkou se podívejte na obraz, kde je stojící Arneson s doutníkem nad skoleným medvědem. Nahlédněte do krbu, někdo zde spálil všechny dokumenty. Na svícnu vedle jídelního stolu je krev. Na stolku kousek od jídelního stolu si všimněte popelníku. Podívejte se na shozenou židli, nějaký muž byl pravděpodobně odsud někam tažen. Běžte ke dveřím napravo od krbu a vpravo se podívejte na lištu u podlahy. Je zde krev, která byla způsobena ostrým úderem. Otevřete dveře a na podlaze si všimněte další krve.

Běžte po schodech nahoru a vstupte hned do prvních dveří. Vpravo na stole vezměte dopis a v dokumentech jej přečtěte. Dozvídáte se, že Davy je němý, ale má neobyčejně velké nadání pro matematiku. Přistupte ke knihovně vlevo a vezměte dvě knihy. Historky od D. Nilese, vypráví o bestii v močále a zmrzačených tělech. Další listy o zvířatech pojednávají o komárech, že se dají odehnat citronem a o mývalech, že se schovávají ve větvích stromů a že mají rádi zdechliny. Na stole u okna otevřete bednu a seberte kovovou rouru o délce 40 cm a o průměru 18 cm. Běžte si prohlédnout verandu a podívejte se na citrónovník. Zpět v místnosti vezměte vpravo od postele ze stolku papír. Prohlédněte si papír v dokumentech, jedná se o pět dní starou hádanku z novin. Pokud se vám nyní v ložnici neotevřel úkryt se sejfem, jděte ven a běžte k brance s komáry. Důkladně si prohlédněte krvavé stopy od schodků na verandu až k brance. Jeden z nich si půjde prohlédnout blíže a to také udělejte s pomocí lupy. Holmes to okomentuje a pak vydedukuje, že ještě někdo další byl v domě zavražděn a pak odtáhnut za branku. Pokud by se sejf stále neotvíral, něco jste přehlédli a tak všechny body projděte důkladně znova. Kombinace sejfu spočívá v hádance z novin. Na kousku papíru z novin jsou hodiny a u nich další políčka, do kterých doplňujete čísla. Hlavní princip je v dělitelnosti čísel na hodinách. Matematicky takto:

  • 1 je dělitelná 1 tudíž 1
  • 2 je dělitelná 1 a 2 tudíž 2
  • 3 je dělitelná 1 a 3 tudíž 2
  • 4 je dělitelná 1, 2 a 4 tudíž 3
  • 5 je dělitelná 1 a 5 tudíž 2
  • 6 je dělitelná 1, 2, 3 a 6 tudíž 4
  • 7 je dělitelná 1 a 7 tudíž 2
  • 8 je dělitelná 1, 2, 4 a 8 tudíž 4
  • 9 je dělitelná 1, 3 a 9 tudíž 3
  • 10 je dělitelná 1, 2, 5 a 10 tudíž 4
  • 11 je dělitelná 1 a 11 tudíž 2
  • 12 je dělitelná 1, 2, 3, 4, 6 a 12 tudíž 6

Výsledná čísla jsou tedy tato: 1, 2, 2, 3, 2, 4, 2, 4, 3, 4, 2 a 6. Jelikož má sejf tři řádky, tak kombinaci zadejte, tak jak čísla jdou, tedy takto: první řádek - 1223, druhý řádek - 2424 a třetí řádek - 3426. Po zadání kombinace otočte klikou a ze sejfu vezměte klíč a prohlédněte si pistol. Jděte zpět ke schodům a klíčem otevřete druhé dveře v tomto patře. Jen co otevřete dveře, uslyšíte křik služebné, který patrně vychází ze stájí. Rychle tam utíkejte, vrata jsou zamčená, takže vezměte kládu na zemi a vyrazte vrata. Služku se někdo pokusil oběsit, ale Watson ji rychle zachrání. U služebné byl také výhružný vzkaz pro Sherlocka Holmese, aby zanechal vyšetřování. Jděte zpět do místnosti s trofejemi, kterou jste před chvílí odemkli. Vlevo se podívejte na střed stolku vedle pohovky, je v něm díra, do které umístěte kovovou trubku. Obraz ze stolu se odrazí na trubku a je na něm napsáno - Pouze ti nejlepší střelci si zaslouží ty nejlepší zbraně. Podívejte se na kozí hlavu na stěně, pod kterou je nápis Má nejlepší trofej. Všimněte si, že hlavě kozy chybí jeden roh. Přistupte ke stolku u okna a vezměte roh. Vložte tento roh zpět na hlavu kozy a ukáže se obrázek Arnesona s jeho přítelkyní. U velkého obrazu se podívejte na oko zvířete, pravděpodobně je něco ukryto za tímto obrazem. 0000009118_n07.jpg (96020 bytes) Běžte asi do středu místnosti kousek od zebry na podlaze a uslyšíte kliknutí. Jedná se o nějaký mechanismus, který musí být zatížen, aby byl aktivní. Jděte tedy na balkon, vezměte citrónovník a zpět v místnosti s trofejemi jej položte na mechanismus na podlaze. Kovovou tyč použijte na oko zvířete na obrazu a odhalíte skrytou místnost. Ve skříni nalevo si všimněte zbraní a vezměte dokumenty ze stolu. Po přečtení se podívejte na obrázek na stole. Podle textu na fotce poznáte, že dívka se jmenuje Lucy. Opusťte místnost a jděte na chodbu. Sejděte po schodech a uvidíte, jak malý Davy vyhlíží ze svého pokoje. Ovšem potom se opět zamkne, jděte tedy do stáje za Dr. Watsonem. Promluvte si s ním a půjdete všichni i se služebnou k pokoji Davyho. Služebná Eulah jej přesvědčí, aby otevřel. Sherlock Holmes potom vysvětlí, co všechno se stalo. Davy viděl na papírku čísla, která napsal na tabuli a vy je máte na papírku opsané v dokumentech. Poté co Davyho a Eulah odvedete do bezpečí, vrátíte se s doktorem Watsonem k brance s komáry. Zkuste jít dál, ale opět vás zastaví komáři. Běžte tedy do místnosti s trofejemi a vezměte citron z citrónovníku. Dr. Watsonovi předejte citron a cesta se uvolní. Jděte po cestičce až k většímu množství krvi, které prozkoumejte. Holmese vydedukuje, že se zde odehrál zápas a potom byla Arnesovi useknuta pravá ruka. Pokračujte dále až na konec mola. Na konci mola se podívejte dolů na vodu a všimněte si provazu, na kterém byla uvázána loďka. Tady vaše hledání končí a vraťte se s pomocí mapy do přístavu. Při cestě nazpět tak ta utečete šerifovi a jeho kumpánům.

Běžte po molu a vstupte na loď plnou dívek. Promluvte si se ženou, ale bez peněz vás nepustí. V inventáři spojte všechny tři druhy rostlin a vytvoříte stejnou kytici, jako má Lucy na fotce. Tuto kytice dejte ženě a ona zavolá Lucy. Dozvíte se, že Eroll Arneson přijel již před dvěma roky něco lovit v močálech. Chystají se vzít, jen co bude dluh k vedoucí lodě splacen. Také se zmíní o tajné místnosti, kterou jste již navštívili a že ve skříni se zbraněmi je skříňka s penězi. Skříň se dá otevřít pouze Arnesovým prstenem na jeho pravé ruce. Otevřete mapu a jděte k chatce chlapíka s jménem Champagne. Dejte starému muži láhev šampaňského výměnou za desky a lucernu. Jděte do francouzské čtvrti a automaticky se ocitnete na verandě Arnesonova domu. Holmes se zeptá Watsona, kdo by mohl mít prsten z Arnesonovy pravé ruky. Odpovězte Raccon nebo Raccoon, tedy mýval. Běžte do kuchyně a ze stolu vezměte šunku. Z verandy jděte vlevo k velkému stromu a na cestičce můžete vidět stopy mývaly. Položte sem kousek šunky a zjistíte, že mýval se skrývá v útrobách střechy domu. Jděte do stáje a seberte krabici hřebíků na stole. Poté běžte do ložnice a na balkón. Zkombinujte desky s hřebíky a pak ještě s kladivem, čímž vytvoříte žebřík. Žebřík opřete o zeď nad lavečkou. Vylezte nahoru a najdete mývalovo hnízdo. Z ruky seberte pečetní prsten, slezte dolů a vstupte do tajné místnosti přes místnost s trofejemi. 0000009118_n08.jpg (78266 bytes) Prstenem odemkněte skříň, vezměte zbraň a peníze z malé červené skříňky. Jděte ke schodům, ale bohužel opět potkáte šerifa. Utečte na balkón a vezměte žebřík. Jděte k zábradlí a spusťte u něj žebřík. Utečete zpět do přístavu. S pomocí mapy se dostaňte k chatce staříka a dejte mu peníze, abyste si koupili loďku. Ocitáte se na loďce, Watson pádluje a Holmes svítí lucernou. Plujte podél levého břehu a při první možnosti odbočte doleva. První dopluje k síti s modrými provazy, pokračujte stále vlevo a uvidíte skálu od krve. Plujte dále a uvidíte strom, který je ověšen mrtvolami lidí. Připlujte blíž k tomu stromu a Watson si všimne krokodýlů. Vytáhněte pušku a sestřelte jednu mrtvolu ze stromu do vody, čímž odlákáte krokodýly. Cesta vlevo je volná, takže plujte dále stále kupředu až k lodím, totemům apod. Tady opět vstoupíte na souši. Vlevo na oltáři leží Arneson. Rozhlédněte se kolem a po chvíli se objeví poblázněný muž. Při pokusu zaútočit na Watsona je zastřelen. Vstupte do stanu s velkou sochou. Na sochu můžete něco položit a to rozbitou sošku. Získáte knihu nářečí. Přisupte k Arnesonovi a odvezte jej zpět ke staříkovi. Lucy se setká s Arnesonem, ženě z lodi Holmes zaplatí dluh a Champagne se postará o věci v domě Erolla Arnesona.

Londýn - 2. prosince 1984

Během plavby na lodi se Holmes učí nářečí z knihy a Watson dostane za úkol zkusit dešifrovat čísla od Davyho. Ve svém bytě najdete dopis od vašeho bratra Mycrofta. Prohlédněte si jej poté v dokumentech, mezitím se Holmes zeptá Watsona zda-li vyluštil Davyho šifru. Lístek začíná čísly 687954312 a pak je oddělen lomítkem. Všimněte si, že čísla před lomítkem jsou všechna od jedničky do devítky. Za lomítkem sledujte podrobně čísla. Každých dalších devět čísel by mělo obsahovat všechny čísla od 1 do 9. Pokud prvních osm čísel je každé jiné a deváté se opakuje ze stejné části, musí tedy logicky chybět a vy si jej poznamenejte. Řešení prvního soupisku čísel vypadá takto:

  1. část - 21467983 - chybí číslo 5
  2. část - 93421758 - chybí číslo 6
  3. část - 812365497 - žádné číslo nechybí
  4. část - 52761938 - chybí číslo 4
  5. část - 57986421 - chybí číslo 3
  6. část - 24538971 - chybí číslo 6

Zbývající čísla prvního soupisku jsou tedy tato: 56436

Řešení druhého soupisku čísel:

  1. část - 597248613 - žádné číslo nechybí
  2. část - 37589214 - chybí číslo 6
  3. část - 82974365 - chybí číslo 1
  4. část - 96752481 - chybí číslo 3
  5. část - 98256371 - chybí číslo 4

Zbývající čísla druhého soupisku jsou tedy tato: 6134

Na Holmesovu otázku odpovězte tedy těmito čísly - 56436 6134. Holmes stále nedokáže úplně tlumočit řeč z knihy z močálů. V dokumentech máte jeden list z této knihy, který je psán krví toho kdo řeč pronáší.0000009118_n10.jpg (144489 bytes) Jděte do Barnesova knihkupectví a ukažte mu podivnou knihu. Barnes se pokusí přeložit dvě dané strany. Běžte před váš byt a popovídejte si s chlapcem, co prodává noviny. Kupte si noviny a zjistíte něco o mizejících lodích na pobřežích Skotska a Irska. Na druhé straně se můžete dočíst o dědičce z Francie, která byla okradena o drahokamy. S pomocí mapy jděte do doků a promluvte si s barmanem v hospodě. Barman vám dá klíč od svého pokoje, odemkněte tedy dveře vpravo od barmana a vstupte. Jděte dozadu do místnosti a ze stolu vezměte fotku mladého lorda Rochestera. Na samém stole se podívejte na mapu. Pohybem myší na ní určujete pozici a při držení levého tlačítka posouváte celou mapou. Na mapě použijte souřadnice z Davyho šifry. Tedy 56 stupňů a 43,5 minut zeměpisné délky a 6 stupňů a 13,5 minut zeměpisné šířky. Konkrétně se jedná o místo zvané Ardnamurcham. Zeptejte se na toto místo barmana, jedná se maják na skotském pobřeží pod pirátskou skrýší. Údajně jej postavil jistý Stevenson a v okolí jsou různé sochy a symboly. Jděte zpět na ulici před váš dům a od chlapce s novinami zjistíte, že vás shání Barnes. Vydejte se tedy do knihkupectví a zeptejte se Barnese na překlad. Kniha popisuje sektu, která uctívá hrozné monstrum žijící v podivuhodném městě na dně moře. Jakmile budou hvězdy správně seřazeny, ve vhodný okamžik se sekta pokusí strašlivé monstrum přivolat. Každý stát na světě bude obklopován vodou, dokud nebude svět zcela pohlcen a nadejde konec světa.

Skotsko - Ardnamurchamský maják - Prosinec

0000009118_n11.jpg (79112 bytes)Uprostřed strašlivé bouřky dorazí Sherlock Holmes a Dr. Watson k majáku. Během záběrů na maják si všimněte, jak jsou lidé házení z majáku do moře. Jděte k majáku vlevo a u schodů si prohlédněte obě sochy. Z podstavce pravé sochy vezměte železnou tyč. Zkuste otevřít dveře do majáku, ale jsou zamčené zevnitř. Otočte se a při zablesknutí si můžete v dáli všimnout nějakého rozbitého přístřešku. Běžte ke konstrukci a vedle vpravo je sud s čerstvou vodou a nalevo je vědro. Uprostřed toho přístřešku je staré lano, které seberte. Na zemi jsou tři malé gejzíry, vstupte mezi ně a Holmes zmíní pasáž z knihy pirátských příběhů. Od těchto gejzíru jděte na sever (dle knihy 30 kroků) mezi tyčemi s lebkami až dojdete k placatému kameni na zemi před skálou ve tvaru hlavy. Tento kámen pomocí páčidla odsuňte a na kámen vlevo přivažte lano, automaticky slezete dolů do jeskyně. Jděte vpřed až ke kostře, u které vezměte starou dýku. Kousek vlevo je skála, použijte na ni dýku, ale zlomí se. Znovu zkuste dýku použít a kámen se odsune. Běžte do velké haly plné beden a konstrukcí. Vpravo se podívejte na kostlivce, sesune se k zemi a najdete u něj prázdnou láhev. Vzhlédněte vzhůru a uvidíte hák, na kterém kostlivec visel, sledujte lano háku ke zdi. Později jej využijete. Kousek před vámi je další místnost. Vpravo na zemi vezměte láhev rumu, kousek vedle seberte velký trychtýř a vlevo u zdi kousek brány, který může být využit jako žebřík. Běžte zpět do velké haly a s pomocí díky otevřete jednu z beden. Najdete plachy, které natrháte na hadry. Zkoumejte halu dál a všimněte si dvou prken opřených o kámen.

 

Vylezte na kámen a podívejte se na místo kousek před vámi na skále. Musíte si toho místa všimnout, abyste mohli pokračovat dále. Nyní se vraťte k háku, kde visel kostlivec, a zavěste na hák lucernu. Na zdi použijte panel s lanem a lucernu nasvítíte tak, abyste viděli na místo z kamene. Vylezte opět po prknech na kámen, položte na něj kousek brány a vylezte nahoru. Všimněte si barelu a prázdnou láhev naplňte práškem z barelu. Slezte dolů, znovu použijte panel s lanem a seberte lucernu zpět z háku. Z haly vede tunel, který je částečně zasypán kameny, přelezte přes kameny a zkuste přejít po starých deskách. Bohužel se prkna zlomí a s nimi se rozbije i lucerna. Přejděte tedy po zemi a na konci tunelu zkuste zavolat Watsona, ale neslyší vás. Použijte tedy trychtýř a znovu zavolejte Watsona. Tentokrát vás uslyší a na Holmesovu žádost vám hodí zápalky. Jděte asi dva metry zpět a vpravo můžete jít dále (musíte to zkusit naslepo podél zdi, protože odbočka nejde vůbec vidět). Až uvidíte na zemi před vámi krev, Holmes řekne, že je tam moc temno a odbočte ještě jednou doprava, zde najdete spoustu kostí. Pár kosti vezměte a spojte je v inventáři s hadry, poté pochodeň polijte rumem a zapalte sirkami.

Běžte zpět na scestí a jděte na místo, kde jste viděli krev. Před vámi je propast, kterou nedokáže překročit. Podívejte se vlevo a všimněte si kousku skály. V inventáři zkombinujte prášek v lahvi s hadrem a získáte bombu. Vyrobenou bombu použijte na skálu vlevo, čímž si uděláte cestu na druhou stranu propasti. Pod kostrou vezměte červený předmět, nejedná se o krev, ale o červený kožený pásek. Jděte vpřed a všimněte si zavřené brány vlevo a stroje před vámi. Podívejte se blíže na stroj a vlevo uvidíte menší kruh se čtyřmi malými kolečky, z nichž jedno svítí. Vedle jsou čtyři větší kruhy se znaky. Cílem této hádanky je rozsvítit čtyři malá kolečka vlevo. Tlačítkem vlevo nahoře si ověřujete správnost kombinace podle toho, jak svítí malá kolečka. Čtyři kruhy očíslujme od jedničky do čtyřky shora do středu. 0000009118_n14.jpg (153378 bytes) Otočte tedy třetím kruhem dvakrát, prvním kruhem třikrát, druhým kruhem dvakrát a stiskněte tlačítko vlevo nahoře. Všechna malá kolečka se rozsvítí a stroj je aktivován. Zkuste zatáhnout za páku vpravo na stroji, je zablokována zámkem. Ze země vezměte kámen a zámek urazte. Červený kožený pásek dejte na spodní kolo a zatáhněte za páku. Zavřená brána se otevře, vezměte zpět kožený pásek a jděte do nově zpřístupněné jeskyně. Na zemi si všimněte několika děr, do každé z nich hoďte pochodeň (vždy si je udělejte v inventáři). U pravé díry Holmes prohlásí, že na dně něco je, přivažte kožený pásek ke kameni za vámi a slezete dolů. Zde si udělejte novou pochodeň, abyste lépe viděli. Běžte vpřed do jeskyně s trochu vody, vlevo je menší tunel zadělaný kamenem, vedle kameny seberte dřevěnou nohu. Pokračujte do jeskyně s bránou, před touto bránou si na zemi všimněte dvou znaků. Jeden z nich je ve tvaru boty a druhý ve tvaru menší díry. Přistupte k bráně, abyste šlápli na levý znak a na pravý ve tvaru díry použijte dřevěnou nohu. Objevíte poklad velitele pirátu MacGrintyho. Podívejte se na truhlu před trůnem s kostrou a pak vezměte šavli vlevo v ruce kostry. Následujte cestu v tunelu vlevo. Před řekou se podívejte nahoru a zavolejte Watsona. Potřebujete jeden ze stožárů ztroskotaných lodí. Jako Watson jděte vpravo na skály a vespod mezi rozbitými bednami a sudy vezměte kládu. Tuto kládu pak hoďte do velké díry, čímž se pro Holmese vytvoří most na druhou stranu. Zpět jako Holmes přejděte po kládě a na konci jeskyně vylezte po žebřinách do majáku.

V majáku jsou nádoby, které vytváří zelený otravující plyn. Otevřete dveře majáku, abyste se opět shledali s Watsonem. Odejděte z majáku a utíkejte naproti k rozbořené konstrukci. Vlevo vezměte kbelík a naplňte jej vodu ze sudu vpravo. Běžte zpátky do majáku a vodu nalijte do okolních nádob, které vytváří zelený plyn. Po uhašení první z nádob uvidíte zblázněného Ashmata, který po vás začne střílet, ale Watson vás brání. Mezi přestřelkou uhaste zbývající dostupné nádoby. Jděte co nejvíce doleva a na sloupu si všimněte dvou páček. Z levé vede lano, takže ji použijte a na Ashmata málem spadne bedna. Lekne se a začne utíkat po schodech nahoru. Zprava obejděte krámy a uhaste poslední nádoby. Začněte utíkat po schodech a z výšky se podívejte na podlahu majáku. Uvidíte znak monstra na podlaze, pokračujte po schodech nahoru. Holmes řekne, že Watson musí Ashmata zastřelit, byť jen má Watson jedinou kulku. Na konci schodů u beden si všimněte kaluže krve a vlevo seberte kousek desky, který použijte na kaluž krve. Musíte na desku namalovat znak velkých jedinců sekty. Tento znak můžete najít v dokumentech, jedná se o jeden z vytržených listů z podivné knihy. Přistoupením ke spadlé skříní ukáže Holmes znak a osloví divnou řečí Ashmata, čímž je upoutána jeho pozornost a 0000009118_n15.jpg (121442 bytes) Watson jej zastřelí. Běžte až nahoru po schodech a dveře vypáčte tyčí. Nahoře se do dveří rozběhne Ind a srazí Watsona dolů, dveře se zavřou a na vás zaútočí Špinavý Sommers. Sommersovi útok nevyjde a Holmes se jej zeptá na klíč, ale Ind jej někde schoval. Poté přiběhne Watson a Špinavého Sommerse srazí dveřmi z okna. Běžte po schodech a ze stolu vezměte vzkaz. Vyběhněte po schodech úplně nahoru a zkuste dveře. Je ale nutný klíč, který Ind někde schoval. Automaticky se ocitáte v přízemí majáku a Holmes se ptá Watsona, kde by mohl být klíč ukrytý. Odpovězte ‘‘stomach‘‘ (bez uvozovek), tedy žaludek. Ind skutečně ukryl klíč ve svém těle a Watson jej vyoperuje. Utíkejte až na samotný konec schodů a klíčem otevřete poslední dveře. Jděte ke světlu majáku a uvidíte oběti nabádané ke skoku do moře lordem Rochesterem. Musíte rozsvítit maják, musí vzniknout Light of Abyss (Světlo propasti). Před sebou vidíte zelenou a modrou láhev s kohoutky. Seberte prázdnou láhev na podlaze, kterou umístěte pod modrou láhev a otočte kohoutkem. Láhve se otočí a vezměte modrou láhev, kterou vložte pod láhev zelenou a otočte ventilem. Lord Rochester stále věří v monstrum a skočí z majáku. Ocitáte se v Baker Street a Sherlock Holmes probírá s Dr. Watsonem celý tento případ. Na konec se nabízí otázka…stvořil génius zlo nebo zlo stvořilo génia?

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: