Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - Physikus

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 8577
Zobrazení tento měsíc: 17
Physikus

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

NE  

NE  

NE  
ANO  

ANO  

NE  

Vložit  

Oficiální stránka hry:
www.cd-rom.cz/cz/index.php?show_pag ...

Výrobce: 
Media Trade

Distributor: 
Media Trade
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
Každá správná adventure musí mít příběh, jehož postupné odhalování hráče motivuje k dalšímu postupu a řešení lehkých, někdy obtížnějších úkolů a puzzlů, ani Physikus není výjimkou. Z úvodní animace se dozvíte, že jste se právě dostali na planetu, která se po dopadu vesmírného tělesa přestala otáčet. Důsledkem toho je věčné léto na jedné a věčná zima na druhé straně planety, obojí však znamená jistou smrt, je to pouze otázka času. Obyvatelé planety se sice snažili vzniklou situaci řešit a planetu opět roztočit, ale úspěchu může dosáhnout pouze jediný člověk. *Arduška*


Autor: Naďa Kundertová , ( Abeceda her )
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry

PHYSIKUS

Váš létací stroj přistane na krásné ale liduprázdné zemi jménem Physikus. Na této planetě došlo vlivem pádu meteoritu k zastavení rotace. Jedna polokoule se potýkala se strašlivou zimou, zatím co druhá s obrovským horkem.

Vydejte se po lávce skrz vrzající branku až k malému domku po levé straně.

Profesorova pracovna

Pozorně domek prozkoumejte. U okna stojí stůl a na něm je přístroj (počítač), který vám umožní prostudování témat fyziky, která jsou potřebná pro vyřešení puzzlů v této hře. Je to vlastně naučná encyklopedie fyziky, kde najdete odpovědi když si nebudete vědět rady. Po kliknutí na přístroj se vám encyklopedie otevře a nazpět se dostanete po zmačknutí červeného tlačítka VYPNOUT. Encyklopedii pak můžete kdykoliv použít zapnutím stejného tlačítka.

Když se vzdálíte od psacího stolu, začne vlevo od vás najednou zvonit podivný přístroj, který vypadá jako video záznamník. Svítí na něm červená dioda která nepřestane blikat, pokud si nepřehrajete vzkaz na záznamníku. Dozvíte se, že vzkaz je od profesora a je určen vám a také jak se ukáže, vy jediní můžete zachránit tento svět. Musíte vyrobit potřebné množství energie nastavením tří generátorů, aby mohl být spuštěn impulsový stroj, který má za úkol obnovit rotaci planety a tím ustálit klima planety na normálních podmínkách vhodných pro život.

Teď již víte vše potřebné a proto domek můžete opustit. Při odchodu si prohlédněte ještě skříň nalevo ode dveří, ale vzít si z ní nic nemůžete.

Venku se mezi velkými kameny schovává cestička, kterou se vydejte dál, až mezi stromy uvidíte dvě podivné budovy. Zabočte tedy k budově dál od vás, která vypadá jako obrovský hrnec.

Profesorův domek

Když vejdete do tohoto domku, připadá vám jako by zrovna jeho obyvatel někam odběhl. Na sporáku bublá voda v hrnci, na stole zbytky jídla. Prohlédněte si pokoj. Na jídelním stole ve vázičce je srolovaná první nápověda. Dobře si obrázek zapamatujte.

Ještě se podívejte k umyvadlu. Voda sice neteče, ale na poličce na vás čeká zrcadlo, které si uložte do inventáře. Napravo ode dveří stojí bicí hodiny a po otevření získáte dvoukilové závaží. Hodiny tím sice rozbijete ale závaží máte v inventáři.

Teď se vypravte do domku který stojí hned vedle.

Kovárna

Nejdříve se trochu zorientujte a pak se otočte k oknu. Najdete tam na poličce se závažím jeden magnet, který si uložte do inventáře. Po žebříku vylezte do patra. Zde se nachází tavící pec. Běžte ale po obvodu zprava až uvidíte dvě plynové bomby. Hned za nimi je ventil, který pouští plyn do pece. Otočte ventilem a konečně si můžete jít zapálit plyn v peci. Sejděte dolů a ještě se podívejte na velkou raznici uprostřed místnosti. Páčkou, která je k němu připevněná se dá pohybovat, čímž se pohybuje i laťka na kterou se zavěšuje závaží, ale zatím nám to v ničem nepomůže.

Vyjděte ven a jděte dál cestou pod kamenný most a dál až k domečku který ale nejde otevřít.

Vinný sklípek

Zprava domku je zvláštní kladkostroj ze sudu a na zdi je další nápověda. Na kusu dřeva je obrázek něčeho co připomíná zdviž a pod obrázkem je číslo 3040 W a 4 Amp.

Dejte se cestou dál až na dřevěný most, který vede ke stavení co vypadá jako příď lodi.

Příď lodi

Před vámi se objeví velké dveře, které ale nejdou opět otevřít. Vedle dveří je malé okénko a když se otevře zmáčkněte červený knoflík. A už tu máte první úkol. Nejprve umístíte magnet z inventáře na prázdné místo a pak posuňte magnety tak, jak napovídá plánek z vázičky. Pro ty co si neví rady je to číslo značící teplotu varu vody, ovšem není ve stupních Celsia, jak by jste čekali. Je to číslo 373 (což je teplota varu vody v Kelvinech).

Potom se vraťte nazpět ke dveřím a tentokrát jdou úspěšně otevřít. Uvnitř je dlouhé schodiště, které vede nahoru do kajuty. Už z dálky uvidíte stojan na kterém chybí něco co máte určitě v inventáři. Když dojdete do kajuty, vložte zrcadlo z inventáře do stojanu a rázem se od něho začnou odrážet sluneční paprsky. Podívejte se do dalekohledu, ale vše je rozmazané. Vyndejte z dalekohledu čočku. Vlevo od vchodu je skříňka s odporem. Ten si uložte také do inventáře. Jděte po schodech dolů až za hlavní vchod a objevíte ještě dvoukilové závaží.

Vyjděte z lodi a po dřevěném mostě sejděte dolů. Stojí tam sloup který má na vršku symbol slunce. Klikněte na něj a když se odklopí ukáže se nápověda. Tuto nápovědu budete potřebovat v pozdější části hry, tak že si jí dobře zapamatujte.

Běžte kolem vinného sklípku, cestou po prknech až k plošině. Zprava je další přístroj, který páčkou otevřete. Je to řídící pult pro výtah. Hned při prvním pohledu zjistíte že schází jeden odpor. Najděte si v inventáři odpor a vložte ho do řídícího pultu. Zmáčkněte červené tlačítko a pult se rozsvítí. Teď je třeba nastavit ovládací panel tak, aby se rozsvítilo zelené světýlko vpravo na panelu. Panel pracuje při napětí 760 V. Vyplývá to ze vzorce U = P / I. Z nápovědy z obrázku na domku dosadíme čísla 3040 W a 4A do vzorce U = 3040 / 4. U=760 V. Teď musíme vypočítat ještě hodnotu celkového odporu podle vzorce R = U / I což je R = 760 / 4. R=190 ohmů. Nastavte tedy číslo 190 na jeden z odporů a rozsvítí se vám zelená dioda. Zavřete panel a výtah sjede dolů.

Výtah

Vejděte do výtahu a červeným horním tlačítkem se odešlete vzhůru. Když vystoupíte, hned před sebou uvidíte velká vrata s mohutným zámkem, ke kterému nám ovšem chybí klíč. Jděte tedy doleva až ke garážovým vratům. Když je otevřete, najdete za nimi generátor. Místnost si dobře prohlédněte, ale zatím musíte najít jen dvoukilové závaží vpravo za generátorem, které se velmi špatně hledá.

Jděte zpátky do výtahu a sjeďte dolů. Vydejte se cestou ke kovárně.

Kovárna

Vejděte do kovárny do prvního patra a váš úkol bude naházet všechna tři dvoukilová závaží do koše nad rozpálenou pecí. Pak sejděte dolů a zavěste dvacetikilové závaží na laťku do třetího zářezu od konce. Raznice se zvedne. Pak jděte zpět do prvního patra a stlačte páku na peci směrem dolů. Uslyšíte jak vaše závaží opouští tavící pec a již roztavené se vlévá do formy pod raznicí. Sejděte dolů, páku na raznici uvolněte a raznice se spustí dolů a vylisuje vám kus kulatého železa. Zvedněte zpět raznici dvacetikilovým závažím a do inventáře si uložte šestikilový kus kulatého železa.

Teď se vydejte cestou k vinnému sklípku.

Vinný sklípek

Obejděte domek zprava, kde je sudová kladka a poskládané sudy. Všimněte si že sud na kladce váží 18 kg. Vyndejte s inventáře šestikilový kus kulatého železa a přiložte ho k magnetu na kladce. Pak zatáhněte myší dolů a kladka vám otevře dvířka do vinného sklepa. Ve sklípku je ale trochu tma a žárovka nejde rozsvítit. V rohu najdete zelený žebřík a když po něm vyšplháte, objevíte klíč.

Výtah

Vraťte se k ovládacímu pultu od výtahu a znovu nastavte odpor na 190 W. Výtah vás poté dopraví do patra kde můžete vyzkoušet klíč do velkého zámku. Otočte klíčem a dveře se sami otevřou. Místnost ve které jste se ocitli je vlastně větrný mlýn.

Větrný mlýn

Vejděte dovnitř a na mlecím kameni uvidíte zapuštěnou dřevěnou patku, kterou musíte nadzvednout nahoru. Kdyby jste to neudělali, měli by jste na konci hry problémy s dokončením. Potom vylezte po žebříku nahoru a zatáhnutím za páku spustíte mlecí zařízení. Vyjděte z mlýnice a dejte se doleva k velkým vratům, kde na vás už čeká první úspěšně spuštěný generátor. Za generátorem je transformátor. Prohlédněte si ho ale zatím nic nenastavujte.

U dveří kterými jste vešli je kovová tabulka s přepínačem. Zvedněte páčku k jedničce a tím se zapne světlo ve vinném sklípku.

Obraťte se a prozkoumejte velké zelené dveře. Po stlačení páky vlevo u dveří se otevřou tři kovové zámky a po kliknutí se otevřou i samotné dveře. Otevře se vám výhled na město. Sejděte po kolejích až dolů a zahněte doprava. Malou brankou vejděte do středu města.

Náměstí

V první řadě musíte spustit most, který spojuje náměstí s místem kde se nachází vinný sklípek. Zahněte tedy na náměstí doprava a na bráně otočte velkým kolem co vypadá jako lodní kormidlo. Spustíte tak most. Přejděte most a vraťte se do vinného sklípku.

Vinný sklípek

Stejnou cestou přes sudovou kladku vejděte dovnitř a zapněte světlo. Pokud nejde zapnout, musíte se vrátit výtahem až k mlýnskému generátoru a páčku u dveří nastavit na 1.

Projděte se po sklípku a nahlédněte do kouta, který byl při vaší první návštěvě zahalen tmou. Na malém stolku najdete baterii, kterou si uložte do inventáře. Pak se vraťte na náměstí.

Krámek s optikou

Hned vedle malé branky stojí krámek s optikou. Na jeho dveřích je zařízení které vám při správném použití umožní vstup. Teď záleží jen na tom jaký máte postřeh. Otevřete zařízení a uvidíte obrazovku a pod ní tlačítka určitých tvarů. Stiskněte červený spínač a na obrazovce se vám budou ukazovat různé tvary čoček. Jakmile se jeden tvar na chvíli zastaví, musíte rychle zmáčknout stejný tvar knoflíku pod obrazovkou. To se vám ale musí podařit třikrát za sebou. Pokud byly pokusy úspěšné, dveře se po stlačení červeného tlačítka otevřou. (V jednom článku jsem se dočetla že by měla fungovat i kombinace kláves CTRL+ALT+O).

Jděte ke stolu a otevřete zásuvku. Jsou tam barevné filtry. Vezměte si zelený filtr. Vyjděte zpět na náměstí a jděte k velkým dřevěným vratům s červeným tlačítkem uprostřed.

Zahrada

Klikněte na tlačítko a vrata se otevřou. Na stolku stojí voltmetr s nabíječkou. Z inventáře vyndejte baterii a v nabíječce ji nabijete kliknutím na páčku u voltmetru. Nabitou baterii si uložte zpátky do inventáře.

Vraťte se na náměstí. Z náměstí vychází několik uliček, ale jedna ulička je slepá.

Slepá ulička

Vydejte se do ní a na pravé straně najdete sudy a popelnice. V jednom sudu leží kladívko. Vezměte si ho a vraťte se na náměstí.

Studna

Uprostřed stojí studna a tam musíte vlézt. Nemusíte se ničeho bát, neboť jste ozbrojeni kladívkem. Ve studni je tajná chodba. Hned na kraji je skříňka a do ní patří vaše nabitá baterie. Jakmile vložíte baterii do skříňky, chodba se osvětlí. Jděte chodbou až k místu kde je zazděná cihlami. Vezměte kladívko a zeď rozbijte.

Cela

Prolezte otvorem a ocitnete se ve vězení. Na posteli leží kniha a v ní najdete další nápovědu. Musíte zapálit dynamit na dveřích cely. Běžte co nejblíže k dynamitu a čočkou z inventáře zapalte doutnák. Když dynamit vybouchne, dveře se otevřou.

Ve vězení nic zajímavého nenajdete, ale jsou tam další dveře, kterými se dostanete po schodech do patra.

Policejní stanice

Najdete velkou halu s několika dveřmi. Hlavními dveřmi si otevřete cestu na náměstí. Dveře vlevo vedou do kanceláře náčelníka a dveře vpravo vedou do fotokomory.

Kancelář náčelníka

V kanceláři najdete mnoho spisů, snad na každého obyvatele městečka. V prostřední polici zleva najdete spis s nápovědou. Z obrázku vidíme že potřebujeme zjistit rychlost zvuku v kovu. V encyklopedii najdeme že rychlost zvuku v kovu resp. železe se šíří rychlostí 5170 m/s. Ještě zjistíte že přístupový kód patří ke dveřím v Galileově ulici č. 13. Je to ve slepé uličce, tam kde jste našli kladívko. Z druhé strany knihovny napravo je ještě jeden spis co si můžete prohlédnout.

Jděte ke stolu a prohledejte šuplíky. V posledním šuplíku nalevo najdete klíč.

Vyjděte ven a běžte naproti do fotokomory.

Fotokomora

Ve fotokomoře visí tři fotografie. Na jedné je obraz, na druhé sejf co se skrývá pod obrazem a na třetí je vidět mechanizmus kam se zadává číselný kód, ale žádný kód tam není vidět. Běžte ke dveřím a nahoře vidíte že žárovka svítí na červený filtr. Zkuste dát do prázdného místa zelený filtr z inventáře a posuňte ho před žárovku. Místnost se osvítí zeleně a na poslední fotografii je už vidět číselný kód 2312.

Vyjděte z hlavních dveří na náměstí a dejte se směrem ke slepé uličce. Až vzadu stojí domek, který má na dveřích malou otvírací kopuli. Otevřete jí a odsuňte víko. Objeví se další zařízení pro číselný kód. Zadejte do něj číslo 5170, což je rychlost zvuku v kovu a víko zatáhněte nazpátek. Ještě zavřete kopuli a otevřete dveře.

Pokoj se sejfem

Prohlédněte si pokoj. Ze stolku s jablky si vezměte zlatou kouli. Jděte k obrazu s jakousi šlechtičnou a odklopte ho. Za obrazem se ukrývá sejf. Zadejte číslo 2312 z fotografie a otevřete. V sejfu je uložena optická čočka, kterou si vezměte.

Vyjděte ven na náměstí a běžte do zahrady.

Zahrada

V zahradě dojděte až k velkým vratům. Vlevo je zvláštní zařízení do kterého vložte klíč z inventáře. Když klíčem otočíte, otevřou se další políčka pro kód. Zatím ale nevíte co do nich napsat.

Jděte tedy přes most kolem vinného sklípku až ke dřevěnému mostu a vejděte do lodi.

Příď lodi

Běžte po schodech do kajuty s dalekohledem. Z inventáře vyndejte optickou čočku a vložte jí do dalekohledu. Pak se podívejte dalekohledem. Uvidíte vrata v zahradě z druhé strany a na nich zařízení pro kód. Vidíte že první políčko které je z jedné strany vrat zakryto je z druhé strany odkryté a skrývá písmeno F.

Vraťte se tedy zpět do zahrady.

Zahrada

U velkých vrat znovu otočte klíčem. Z nápovědy jste zjistili že prvním písmenem je velké F. Písmeno je ale skryté a není vidět. Písmeno F znamená ve fyzice sílu. Z encyklopedie zjistíme že síla F která způsobuje zrychlení je součinem hmotnosti m a zrychlení a. (Newtonův zákon). Zadejte tedy vzorec F=m*a a dveře otevřete.

Pobřeží

Nyní jste se dostali na pobřeží kde je několik budov a také další generátor vodního kola. Obejděte generátor a klikněte na páku. Páka se ale jako naschvál zlomí. Běžte tedy po lávce k vodě a vylovte vzkaz v lahvi, která plave na hladině.

Přečtěte si vzkaz a v encyklopedii si najděte hustotu chlóru. Hustota chlóru je 3,214 kg/m3.

U vody je lávka která zahýbá k laboratoři.

Astrofyzikální laboratoř

Otevřete dveře a uvidíte podivný mechanizmus imitující pohyb a fáze nebeských těles. Zde musíte správně rozmístit zlaté koule. Vložte tedy do zařízení svojí zlatou kouli z inventáře. Nápovědu k této hádance najdete u dřevěného mostu který vede k lodi. Stojí tam sloup který má na vršku symbol slunce. Klikněte na něj a když se odklopí ukáže se nápověda.

Rozmístěte zlaté koule tak, že jedna bude na 3 hodině, druhá na 7 hodině a třetí na 11 hodině. Pokud jste udělali vše správné, slunce vlevo na mechanizmu se otočí a otevřou se dveře v místnosti s ladičkou která stojí vedle laboratoře. Pokud jste dali koule na špatné místo zmačkněte červený knoflík a zkuste to znovu.

Běžte tedy do místnosti s ladičkou, stojí hned vedle ale i tak se špatně hledá.

Místnost s ladičkou

Naproti generátoru stojí domek se sluncem nade dveřmi. Vejděte do domku a ze stolku vezměte ladičku. Vyjděte ven a dejte se cestou zpátky ke krámku s optikou.

Krámek s optikou

Vejděte dovnitř a na stolku před vámi stojí skleněný zvon. Postavte ladičku vedle na pult a cinkněte do ní. Ozve se silný zvuk, zvon začne vibrovat až se rozskočí na tisíc kousků. Vezměte si kliku co byla schovaná pod skleněným zvonem a vyjděte z krámku.

Ponorka

Běžte malou brankou vedle krámku z optikou, pořád rovně až k ponorce. Když vylezete nahoru na ponorku, zjistíte že nádrž na vodu je zamrzlá. Běžte tedy k velkému zrcadlu za ponorkou, zahněte doprava a vložte na správné místo kliku z inventáře. Když klikou zatočíte, zrcadlo se pohne, začnou na něj svítit sluneční paprsky které ohřejí nádrž s ledem a ten roztaje.

Nyní vejděte dveřmi do ponorky. Podívejte se nad sebe a uvidíte ventil. Otočte ventilem a pak zapněte červené tlačítko, čímž spustíte generátor. Podívejte se ještě na transformátor u generátoru ale protože nevíte jak ho máte nastavit, nechte si ho na později.

Vyjděte z ponorky a vylezte na ponorku až k nádrži. Voda už tam není a tak si můžete vzít trubku co leží na dně.

Pobřeží

Běžte zahradou až na pobřeží ke generátoru vodního kola. Nasaďte novou trubku na místo zlomené a zatáhněte. Generátor se roztočí. Běžte se ještě podívat na transformátor, který je z druhé strany generátoru.

Teď se vraťte na náměstí a běžte malou brankou vedle krámku s optikou až ke schodům, které vedou na vysokou věž s řídícím pultem.

Řídící pult

Vydejte se po schodech nahoru a na dveřích zadejte kód 3,214, což je hustota chloru. Když se dveře otevřou, musíte vystoupat po točitých schodech až nahoru do řídící místnosti. Na jedné stěně je plakát s nákresem generátorů a hodnota předpokládaného napětí.

Z nápovědy na plakátě je vidět že potřebujeme získat výkon na všech třech generátorech 5 000 000 W a celkový proud 125 A. Najdeme si tedy správný vzoreček U = P / I. Teď dosadíme čísla 5 000 000 W a 125 A do vzorce U = 5 000 000 / 125. U=40 000 V.

Tohoto napětí musíte docílit tím že nastavíte všechny tři generátory tak, aby celkové napětí bylo 40 000 V.

Gener. větrný mlýn
Gener. ponorka
Gener. vodní kolo
 
– bez transformace 5 500 V, s transformací 4 000 závitů
– bez transformace 1 520 V, s transformací 5 000 závitů
– bez transformace 1 300 V, s transformací 8 000 závitů
 
=
=
=
 

22 000 V
7 600 V
10 400 V
40 000 V

Běžte tedy správně nastavit transformátory.

Větrný mlýn

Nyní nastavte ze strany nejvyšší počet závitů, což je 4 000, aby generátor vydával maximální napětí 22 000 V. Jsou na něm tři barevná trojúhelníková tlačítka. Červené, zelené, modré. Můžete je mačkat jak chcete, hlavně si musíte pamatovat tvar a barvu tlačítka které bude svítit, než odejdete.

Pobřeží

Nastavte na něm 8 000 závitů aby generátor vydával napětí 10 400 V. a také si zapamatujte tvar a barvu tlačítka na které jste naposledy klikly.

Ponorka

Nastavte na transformátoru 5 000 závitů aby generátor vydával napětí 7 600 V a opět si zapamatujte tvar a barvu tlačítka na které jste naposledy klikly.

Řídící pult

Pokud máte všechny generátory správně nastavené, běžte do řídící věže.

Sedněte si na křeslo a nastavování může začít. Zapněte páčkou vlevo na ovládacím panelu.

První číslo na panelu je z generátoru v ponorce který pracuje při napětí 7 600 V, druhé číslo je z generátoru ve mlýně 22 000 V a třetí číslo je z generátoru na pobřeží 10 400 V. Celkové napětí je tedy 40 000 V.

Nyní nastavte správnou barvu kterou si pamatujete z transformátorů. Aby jste dostali žádanou barvu, musíte složit barvu pomocí dvou tlačítek. Zůstává vybrat správný odpor (nápověda na plakátě), aby proud dosáhl hodnoty 125 A.

Teď musíme vypočítat hodnotu odporu podle vzorce R = U / I což je R = 40 000 / 125. R=320 ohmů.

Hodnota odporu je 320 ohmů. Klikněte tedy na správný odpor a přepínač se sám otočí. Pokud jste všechno zadali, zkuste udělat test. Stiskněte červené tlačítko a pokud žárovka zabliká zeleně je vše v pořádku. Zatáhněte za páku vpravo a vychutnejte si závěrečnou animaci.

Návod byl napsán pro Abecedu her.

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: