Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - Penumbra: Overture

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 34196
Zobrazení tento měsíc: 188
Penumbra: Overture

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

NE  

ANO  

ANO  
NE  

ANO  

ANO  

Zobrazit  

Oficiální stránka hry:
penumbra-overture.com

Výrobce: 
Frictional Games
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
"Penumbra: Overture" je zástupcem žánru adventur. Je vypravována z pohledu první osoby. Přesněji řečeno hlavního hrdiny Philipa. Tvůrci vsadili na chytlavý příběh zahalený tajemstvím, trochu mystiky, hádanky atd. Zkrátka klasika. Co by mohlo potěšit, je upřednostnění vtipu a logiky před násilím při postupném rozplétání minulosti.


Autor: P@to729 , DaT Software
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry

Penumbra: Overture

Loď

Ocitáte se ve své kajutě. Ze stolu seberte notes. Jděte ke skříňce a zámek odemkněte klíčkem. Získáte ho do inventáře. Otevřete skříňku a vezměte z ní baterie a světelnou tyčinku. Odsuňte židli vedle postele a otevřete truhlu. Přečtěte si dopis. Pak otevřete šuplíku u stolku vedle postele a seberte z něj baterku. Opusťte kajutu.

Vánice

Vše musíte dělat rychle, jinak začnete umrzat. Pokračujte dál roklí, až narazáte na tři kameny na zemi. Jeden z nich uchopte a pokračujte s ním pořád dál až k poklopu. Kolo na něm je zamrzlé v ledu. Rozbijte led kamenem a otočte s kolem ve směru hodinových ručiček. Až uslyšíte cvaknutí, otevřete poklop a spadněte dolů.

Důl - nejstarší část

Dole si nejdřív trochu posviťte a pak se vydejte ke dveřím. Jsou zablokované. Seberte trubku ležící před bednou vlevo. Odsuňte sud napravo od dveří. Za ním leží světlice, kterou seberte. Odsuňte víko z bedny a uvnitř najdete další světlici. Pokračujte do vedlejší místnosti, kde z polic seberte kladivo a světlici. Jděte k policím naproti a tu levou odtáhněte do strany. Objevíte tunel zatlučený prkny. Rozmlaťte prkna kladivem. Vlezte do tunelu a až dorazíte na rozcestí, dejte se doprava. Měli byste přijít do místnosti, kde je v podlaze poklop s mřížemi. Vložte železnou trubku do přístroje s dírou uprostřed. Točte trubkou ve směru hodinových ručiček. Poklop v podlaze se otevře. Vydejte se tudy dál. Když zkusíte projít zpět dveřmi, zjistíte, že nejdou otevřít. Pokračujte kupředu až k mapě. Prohlédněte si ji a vydejte se do kanceláře.

Ze stolu seberte důstojníkův denník a přečtěte si ho. Pak ze stolu seberte Baxtrin, otevřete horní šuplík a vezměte z něj papír a klíč. Ve středním šuplíku ve skříňce vpravo jsou pak ještě baterie. Z prostředního šuplíku u stolu s psacím strojem seberte sušené maso. Jděte dozadu a z police nalevo seberte světlici. V dolním šuplíku u první skříňky nalevo od truhly najdete léky a ve spodním šuplíku u druhé skříňky najdete sušené maso. Truhlu odemkněte klíčem ze stolu a otevřete ji. Uvnitř najdete návod na tvorbu trhavin, který pročtěte. Můžete si uložit hru kliknutím na artefakt na stole. Opusťte kancelář. Po chvíli chůze zjistíte, že je s vámi v podzemí pes. Schovejte se a až bude trochu dál, utíkejte doprava až na konec chodby. Potom se dejte cestou doleva a ryhle projděte dveřmi. Když budete mít štěstí, čokl si vás ani nevšimne. Měli byste být ve skladišti.

Z levé police naproti vám vezměte prázdný zapalovač a prohlédněte si kresbu na levé zdi. Jsou na ní zobrazeny jakési padací dveře. Vydejte se dveřmi vlevo a z bedny vyházejte všechny kameny. Pak ji odsuňte. Najdete pod ní poklop. Ještě jím nechoďte a pokračujte do vedlejší místnosti, kde z police seberte baterie a léky. Pomocí artefaktu si také můžete uložit hru. Vraťte se k poklopu, otevřete ho a seskočte dolů. Pokračujte dál tunelem. Až dorazíte na rozcestí, vydejte se cestou vlevo. Tam vezměte žebřík, dotáhněte ho zpět až na rozcestí a dál k poklopu, kde ho vložte do držáků. Vydejte se zpět na rozcestí a pokračujte vpravo. Na dalším rozcestí zamiřte také doprava. Na konci chodby seberte světlici a dopis. Vraťte se na rozcestí, pokračujte doleva a dál doprava kolem páry unikající z potrubí. Pozor na ni, je to svině, která zabíjí. Za první párou se dejte doleva.

Za první párou se dejte doleva. Na konci tunelu najdete další dopis. Pokračujte směrem zpět a vydejte se vlevo. Projděte tunelem a na konci uražte kladivem zámek z branky. Z police vlevo seberte náplň do zapalovače a v inventáři ji zkombinujte s prázdným zapalovačem. Otevřete truhlu vpravo a vezměte z ní baterie. Otočením ventilu na trubce vpravo ve směru hodinových ručiček uzavřete unikající páru. Vraťte se úplně na začátek k poklopu. Po jakési rvačce vylezte nahoru po žebříku. V místnosti vlevo si uložte hru pomocí artefaktu. Projděte do vedlejší místnosti. Uvidíte tam krvavou stopu, jakoby někdo vláčel někoho rozmasakrovaného. Navíc dveře, které byly předtím zablokované, jsou nyní otevřené. Vydejte se tedy dveřmi vlevo. Ze stolku seberte starý klíč a papír. Ve druhé místnosti je na stole jenom velký pavouk.

Vraťte se zpět do centrální místnosti, kde pokračujte do dveří, kam směřuje krvavá stopa. Otevřete šuplík u stolku a vezměte si z něj dva balíčky sušeného masa. V místnosti s artefaktem si uložte hru. Opusťte skladiště, pokračujte až na rozcestí a podle směrovek se vydejte k dílně. Malá dvířka, která vám stojí v cestě, odemkněte starým klíčem. Projděte skrz. Nevzdalujte se od dveří, zavřete je a zabarikádujte sudy, které jsou hned vedle nich. Jděte doleva. Při vzdálení se od dveří začne prudit ten hnusnej čokl. Dveře jsou sice zabarikádované, ale moc dlouho stejně nevydrží. Seberte sud s TNT a odtáhněte ho až do severního sektoru. Zde ho vložte do dolíku v závalu. Potom seberte další dopis. Všiměte si slov napsaných velkými písmeny. Jsou to čtyři číslovky a slovo "POZPÁTKU". Když tedy seřadíte číslovky pozpátku, získáte kód do dílny, který je "8412".

Utíkejte zpět na rozcestí a vydejte se doleva k dílně. Na panelu vedle dveří naťukejte kód "8412" a vejděte dovnitř. Uložteč hru pomocí artefaktu v polici napravo před vámi. Pak zde ještě seberte světlici. Z police na druhé stěně pak z krabice seberte bavlněný provázek. Jděte dál a přeházejte část hromady kamenů vlevo. Najdete pod ní krumpáč. Vraťte se zpět a pokračuje dveřmi vlevo. Projděte brankou a jděte chodbou až k sudům. Cestou si všiměte dveří po pravé straně, za kterými je zátaras nabitý elektřinou. Pod sudy seberte světlici. Potom vezměte jeden ze silných trámů ležících na podlaze a dotáhněte ho do místnosti se zátarasem. Následně ho hoďte přes něj jako nájezd. Rozeběhněte se po něm a na jeho konci skočte dolů. Hned vpravo odpojte baterii tak, že ji někam přemístíte. Krumpáčem nebo kladivem rozbijte dveře. Vejděte dovnitř a z police napravo seberte léky.

Pak odsuňte víko u bedny uprostřed a vezměte z ní dynamit. Další dynamit leží na zemi u tří cívek. Krumpáčem nebo kladivem rozmlaťte sud se střelným prachem. V inventáři použijte lahvičku Baxtrinu na bavlněný provázek a ten pak použijte na hromádku střelného prachu zbylou po sudu. Získáte tak zápalnou šňůru. Jděte k zátarasu, přeskočte ho, a vraťte se až do místnosti s artefaktem, kde si uložte hru. Opusťte místnost a pokračujte až k místu, Kde jste dali do závalu sud s TNT. Použijte na něj zápalnou šňůru a zapalte ji zapalovačem. Utíkejte co nejdál, aby vás nezranil výbuch. Potom se vraťte a co nejrychleji vlezte do vzniklé díry. Výbuch totiž přiláká toho posranýho čokla.

Důl - novější část 1

Po prolezení skrz jděte dál a vydejte se do dveří vlevo. Projděte dalšími dveřmi. Z police napravo od vás seberte manuál od generátoru a dvoje baterie. Pak si uložte hru pomocí artefaktu. Potom běžte k díře a kladivem nebo krumpáčem rozmlaťte všechny tři zátarasy. Následně schoďte do díry bednu kousek od ní. Rozbije se. Slezte dolů, vezměte baterii, vylezte nahoru a vložte ji do generátoru (část s nápisem "BATTERY"). Pak otočte všemi třemi ventily na ovládacím panelu generátoru ve směru hodinových ručiček tak dlouho, dokud se nad nimi nerozsvítí kontrolky. Na zařízení vzadu pak zatáhněte za páku ve směru šipky. U uvládacího panelu vyletí pojistka. Opusťte místnost, pokračujte doleva, doprava a pak dál ke dveřím. Projděte jimi. Seberte smeták vpravo a z police vpravo seberte dva balíčky sušeného masa. Potom odsuňte krabici vlevo. Najdete za ní světlici.

Seberte ještě manuál. Z police vepředu odsuňte levou krabici a seberte baterie. Na polici úplně nahoře je pojistka. K polici na sebe naskládejte bedny a vylezte si pro ní. Vyjděte ven z místnosti, pokračujte doprava a pořád dál až ke dveřím, do kterých vejděte. Ze stolku vlevo seberte dopis a ze stolku uprostřed vysílačku. Vychází z ní pípání. Je to v Morseově abecedě. Zkušenější to rozluští sami, nezkušení použijí klíč k Morseovce v deníku a chytří si přečtou tento návod. Pípání představuje kód "5738". Vraťte se do místnosti s generátorem, vložte pojistku do místa, kde je v rohu odkrytý panel. Pak otáčejte ventily ve směru hodinových ručiček v následujícím pořadí: ventil 2, ventil 3, ventil 5, ventil 4, ventil 1. Potom jděte dozadu a zatáhněte za páku. Generátor se rozběhne. Uložte si hru použitím artefaktu v polici a opusťte místnost.

Pokračujte doleva a dál chodbou, až narazíte na bránu po levé straně. Všiměte si panelu vpravo. Když se k němu přiblížíte, z komunikátoru se vám ozve nějaký muž. Na panelu vyťukejte kód "5738". Otevře se brána. Je za ní čokl, takže byste měli co nejrychleji vypadnout doleva a vejít do dveří. Tady je další čokl. Pokračujte rychle dál a držte směr podle cedulí s nápisem "EXCAVATION". Je tu celkem začoklíno, takže se zbytečně nezdržujte, nezastavujte a nescházejte z cesty. Vejděte do dveří. Pokračujte dál tunelem, až dojdete k místu s roztrženým žebříkem. Zde je vlevo na stole papír, který seberte, a uložte si hru pomocí artefaktu. Když se podíváte nahoru na místě, kde leží žebřík, uvidíte tam otvor. Odtáhněte oba kusy žebříku a dejte pod otvor velkou kovovou bednu. Seberte delší část žebříku, vylezte na bednu a zahákněte kus žebříku za háky na tunelu.

Druhý kus žebříku položte na bednu a postavte na něj dva kužely. Vylezte si na ně a skákejte tak dlouho, dokud se vám nepovede chytit žebříku. Až se chytíte, vylezte nahoru. Nacházíte se v tunelu plném přerostlých pavouků. Musíte se vším spěchat, jinak vás doženou a zabijí. Hned běžte kupředu (neodbočujte doleva). U velkého balvanu rychle proběhněte do levého tunelu a jakmile narazíte na rozbitou petrolejovou lampu, zapalte rozlitý petrolej zapalovačem. Zabráníte tak pavoukům ze dvou hnízd, aby vás pronásledovali. Velkým balvanem zavalte levý tunel. Odkryjete tak pravý tunel, kterým se vydejte. Pokračujte dál, dokud nenarazíte na výklenek vlevo. Z něj vezměte kámen a dotlačte ho až k díře s chemikálií, do které ho vhoďte. Pokračujte pořád dál. U dřevěné lávky se za vámi začne valit kámen. Rychle utíkejte dál tunelem a zahněte vlevo.

Nacházíte se uvězněni poblíž pavoučího hnízda. Rozmlaťte krumpáčem balvan ležící vám v cestě a pokračujte pořád dál. V cestě vám ještě stojí dva balvany, se kterými si poraďte pomocí krumpáče. Za posledním balvanem co nejrychleji skočte do díry. Nacházíte se ve skladu. Otevřete lékárničku na zdi a seberte z ní léky. Projděte dveřmi do vedlejší místnosti a za levou zadní místností najdete na zemi dvě světlice. Vraťte se zpět a pokračujte chodbou vpravo. Z police vpravo vezměte světlici, baterie a tři kousky sušeného masa. Jděte dozadu k zelené skříňce, odklopte její kryt směrem doleva a skrz skulinu seberte klíč. Vraťte se zpět a zamiřte ke dveřím vpravo. Nejdou otevřít, a tak je vyražte pomocí krumpáče. Pokračujte doprava a vejděte do řídící místnosti jeřábu. Zde z pravé skříňky seberte knihu a stoupněte si k pultu se třemi pákami.

Levá ovládá výšku nákladu, prostřední pohyb nákladu dopředu a dozadu a pravá rotuje jeřábem. Přitáhněte dřevěnou bednu, která je vedle budky, pod ventilační šachtu s lávkou, na kterou vidíte od pultu. Pak použijte páky tak, aby bedna na zemi a bedna na jeřábu tvořily schůdky, po kterých můžete vylézt na lávku. Uložte si hru pomocí artefaktu na stole a vylezte po bednách. Krumpáčem zničte kryt ventilační šachty a vydejte se skrz ni. Cestou neskákejte dolů, ale pokračujte doprava. Proražte si cestu ven. Seskočte dolů a seberte kanystr s benzínem. Pomocí palet si postavte cestu zpět na regál a ventilační šachtou se vydejte zpátky. Vraťte se až na začátek, kde jsou dveře zatlučené prkny. Rozbijte je krumpáčem, projděte jimi a dejte se vlevo až na konec chodby (podle cedulí s nápisem "TOOL SHED"), kde vejděte do dveří.

Z levé police seberte pilku, z pravé světlici, baterie a dopis. Nahoře se však ještě skrývá dynamit. Dolezte si tedy pro něj pomocí bedny. Opusťte místnost, pokračujte dál tunelem a držte směr podle cedulí s nápisem "AUXILIARY SHAFT". Dejte pozor na čokla, který se potuluje v uličce, kde je po levé straně branka. Až se čokl vzdálí, utíkejte k bráně a použijte na ni pilku. Přeřežete tak dřevěnou závoru. Otevřete branku a pokračujte dál. Projděte dveřmi. Nyní se musíte dostat do tunelu vlevo. Tam je však další čokl. Běžte tedy chodbou dopředu a pak doleva. Vykoukněte zpozarohu, a až bude čokl kousek dál, rozeběhněte se a pokračujte doprava. Cestou potkáte dalšího čokla, čili makejte ke dveřím, do kterých vlezte. Nacházíte se ve velké místnosti s nějakým důlním strojem. Vlevo vzadu seberte z police světlici a přitáhněte k ní bednu napravo, na které leží kabel.

Vylezte na ni a z horního patra police vezměte dynamit a další světlici. Seberte kabel ze země, zapojte jeden jeho konec do elektrické skříně vlevo a druhý do ovládacího panelu vpravo. Vlořte velký klíč do ovládacího panelu a v inventáři otevřete kladivem kanystr s benzínem. Ten použijte na důlní stroj v místě, kde má nápis "FUEL". Vraťte se k ovládacímu pultu a otočte klíčkem. Vozidlo nastartuje. Nyní s ním pohybujte pomocí páky. Když zatáhnete páku směrem dolů, vozidlo couvá. Když zatáhnete páku nahoru, vozidlo si začne prokopávat cestu kupředu. Zatáhněte tedy za páku směrem dopředu a držte ji nadoraz. Až přestanou otřesy, zjistíte, že jste se probourali do další části dolu. Uložte si hru pomocí artefaktu v polici. Pokračujte dál nově proraženou cestou a projděte dveřmi.

Důl - novější část 2

Projděte kupředu po prknech a přibližte se ke dveřím. Jakmile začne něco bušit na dveře, rychle utíkejte zpět a přeběhněte přes prkna na druhou stranu. Ze dveří totiž vyrazí obrovský červ, který by vás jinak sežral. Když utečete na druhou stranu, zaleze do díry. Až se tak stane, vraťte se zpět a projděte deřmi. Pokračujte dál chodbou vpravo. Až budete mít čtvrtou možnost zahnout doleva, udělejte to. Projděte chodbou a před pavujčinou opět zahněte doleva. Budete v místnosti, kde je na zdi žárovka a pod ní páka. Zatáhněte za páku. Spustí se siréna. Co nejrychleji utíkejte zpět a vejděte do dveří, které se postupně zavírají. Po celou dobu musíte dávat pozor na pavouky, kteří jsou nalezlí v tunelech. Projděte dveřmi vepředu a pokračjte doleva až do Section C. Zamiřte doleva, kde projděte dvěma dveřmi. Z police vpravo seberte šroubovák a z věšáku kleště.

Vraťte se až úplně na začátek na první rozcestí. Pokračujte vpravo a držte směr podle cedulí navádějících vás k "SHAFT 13". Dávejte po cestě dobrý pozor, je tu načoklíno. Na konci vejděte do dveří s příslušným označením. Jděte na most a pokračujte doprava poškozeným zábradlím. Jakmile dorazíte na rozcestí tří tunelů, cesta zpět se za vámi zavalí. Vydejte se prostředním tunelem. Nyní se přes spleť tunelů plnou pavouků musíte dostat do jakési šatny. Není to těžké, musíte se vyhýbat pavoučím hnízdům. Cesta se špatně popisuje. Až se tam dostanete, vlevo ve druhé skříňce seberte dvě světlice, ve třetí dvoje baterie a léky a ve čtvrté sušené maso. Pak prohledejte skříňky vpravo. V jedné najdete sušené maso, ve druhé odsuňte helmu a seberte list papíru a ve čtvrté balík sušeného masa. Z věšáku uprostřed vezměte dopis. Pak ještě prozkoumejte skříňky nalevo.

V té druhé najdete balík sušeného masa a dynamit. Mezi skříňkami naproti věšáku vlevo je zával. Z něj jde odstranit kus betonu a velký balvan. Učiňte tak. Odkryje se díra, kterou prolezte. Ocitáte se zpět na mostě. Projděte dveřmi. Nyní postupujte dál. Až narazíte na nějakou mapu, pokračujte podle ní směrem k "REFINERY". Zanedlouho byste měli narazit i na směrové cedule, takže cesta pak bude snadná. Jediným problémem jsou jako vždy otravní čoklové. Až dorazíte ke dveřím s nápisem "REFINERY", tak do nich vejděte. Vyjděte po schodech nahoru k ovládacímu pultu. Cestu dál vám blokují čtyři písty. Na ovládacím pultu máme sedm tlačítek ve dvou řadách. Tlačítka na ovládacím panelu ovládají písty následovně:

První řada:

  • Tlačítko 1 - Píst 1 a 3
  • Tlačítko 2 - Píst 2 a 3
  • Tlačítko 3 - Píst 1, 3 a 4
  • Tlačítko 4 - Píst 2, 3 a 4

Druhá řada:

  • Tlačítko 1 - Píst 1
  • Tlačítko 2 - Píst 3
  • Tlačítko 3 - Píst 4

Cílem je zvednout všechny čtyři písty, aby se uvolnila cesta přes pás. Buď si nad tím můžete lámat hlavu nebou použijte tento návod. Výsledná kombinace je následující: První řada - Tlačítko 4, Druhá řada - Tlačítko 2, Druhá řada - Tlačítko 3, První řada - Tlačítko 3. Slezte z plošiny a projděte přes pás na druhou stranu. Zde z police vpravo seberte dvoje baterie a dvě světlice. Z police vlevo vezměte motor, odtáhněte ho až k pásu a hoďte ho na něj. Projděte zpátky po pásu , hoďte motor na pás vlevo a vraťte se zase zpátky přes pás. Motor vyjede nahoru a až bude padat z pásu, schodí vám žebřík. Vylezte po něm nahoru, znovu vezměte motor a vložte ho do ventilátoru. Držte ho tam tak dlouho, dokud se ventilátor nezastaví. Až se tak stane, vezměte motor a pokračujte s ním skrz ventilační šachtu až k žebříku. Tam ho hoďte dolů a slezte po žebříku.

Vezměte motor a dejte ho na své místo do zařízení nalevo. Pak stiskněte tlačítko vpravo od rolety. Otevře se vám pás, po kterém se vydejte. Až sjedete dolů, čeká vás nelehký úkol. Musíte přejít přes plochu, kde z mříží vytryskává horká pára v pravidelných intervalech. Mříže jsou ve tvaru čtverce. Tím se bude řídít i následující postup, který vám říká, na jakou mříž se máte pohnout. Počkejte na okamžik, kdy nevytryskne pára z mříže před vámi, a pak se v pravidelných intervalech pohybujte následovně:

dopředu, dopředu, doprava, dozadu, doprava, dvakrát dopředu, doleva a dopředu, dopředu, dopředu, doprava, doprava.

Až se dostanete na druhou stranu, vylezte po schodech. Zkuste otevřít dveře. Ty jsou však zaseknuté. Sejděte tedy dolů, odstraňte sudy pod schody. Najdete tam ventilační šachtu, jejíž kryt rozbijte kladivem nebo krumpáčem. Vydejte se skrz ní doprava až na její konec. Zde se koukněte dolů. Zjistíte, že se dá šachta otevřít. Učiňte tak. Pokračujte dopředu ke kolejím. Pomocí kleští přeštípněte řetězy před vozíkem a roztlačte ho. Po chvíli jízdy prorazí dole zazděný vchod. Vejděte do místnosti. U stolu, do kterého vrazil vozík, seberte papír ležící vlevo. Pak otevřete prostřední šuplík u stolu a vezměte z něj staré noviny. Pomocí artefaktu na stole si uložte hru. Pokračujte ke dveřím vpravo. Jsou sice zamčené, ale klíč je z druhé strany v zámku. Použijte noviny na dveře. Umístíte je tak pod ně. Poté šroubovákem vystrčte klíč ze zámku. Spadne na noviny.

Vytáhněte noviny a seberte z nich klíč, kterým odemkněte dveře. Projděte jimi a rozsviťte si vypínačem napravo od dveří. Rozsvítí se UV lampa. Vidíte zeď počmáranou UV inkoustem. Vzpomeňte si na prázdný list papíru, který jste sebrali v šatně ve skříňce a na dopis, který tvrdil, že je na něm kód. Dvojklikem se tedy v inventáři podívejte na prázdný papír. Heuréka, celou tuhle cestu jste absolvovali jen proto, abyste pod UV světlem zjistili, že kód ke dveřím je "1371". Vezměte dopis v první skříňce vlevo. Opusťte místnost, vyběhněte nahoru tunelem a odsuňte vozík blokující dveře. Projděte jimi. Pokračujte dál kupředu. Až dorazíte k mapě, dejte se dál podle cedulí s nápisem "SECTION C". Přirozeně dejte pozor na případné srážky s čokly. Projděte dveřmi. Na panelu vedle dveří vpravo naťukejte kód "1371"a projděte jimi. Zase je tu načoklíno. Směrem vlevo je mapa.

Držte směr podle cedulí s nápisem "CHEMICAL STORAGE" a vejděte do příslušných dveří (jsou tam dvoje, jedny nejdou otevřít). Pokračujte dál chodbou. Po chvíli se ze stropu vyvalí obrovský červ. Proběhněte dveřmi a stiskněte tlačítko vlevo. Zavřete tak dveře. Pokračujte rychle doprava a přeskákejte přes bedny nádrž s chemikálií. Stiskněte tlačítko vpravo pro zavření dveří za vámi. Zátaras z prken rozmlaťte krumpáčem a s tím druhým si poraďte stejným způsobem. Do nádrže s chemikálií dejte dvě bedny a přeskočte po nich na druhou stranu. Utíkejte rychle ke dveřím, otočte se dozadu a krumpáčem zlikvidujte dřevěný sloupek. To zavalí chodbu a konečně se zbavíte červa. Otáčením ventilu vpravo ve směru hodinových ručiček otevřete dveře, do kterých vejděte. V polici vlevo seberte lahvičku s písmenem F. Seberte papír ze stolu a jděte k poslední skříňce vlevo.

Otevřete její spodní část a vezměte lahvičku s písmenem B. Otevřete šatní skříňku naproti a seberte lahvičku s písmenem E. V ležící skříňce najdete dvě světlice. Na stole před vámi seberte lahvičku s písmenem D a na stole napravo od vás lahvičku s písmenem A. V prvním šuplíku u stolu před vámi je také balík sušeného masa. Nalevo od dveří, kterými jste přišli, odtáhněte od police bednu. Najdete tam lahvičku s písmenem C. Uložte si hru pomocí artefaktu na stole. Opusťte místnost dveřmi a podle orientačních cedulí a map se vydejte směrem k "LAKE UTUQAQ". Samozřejmě dávejte cestou pozor na ty mizerný čokly. Až dojdete ke dveřím s příslušným nápisem, vejděte do nich. Pokračujte kupředu tunelem. Vpravo uvidíte batoh. Najdete v něm léky a světlici. Pod ním leží dopis, který také seberte. Pokračujte dál k jezeru a uložte si hru pomocí artefaktu na stole.

Pak kladivem nebo krumpáčem zdemolujte dřevěný přístřešek. Zbydou z něj dřevěné desky, ze kterých si udělejte cestu k ruce zamrzlé v ledu na druhé straně jezera. Až vám desky dojdou, přenášejte ty ze začátku a stavte si z nich cestu dál. Je to však dost zdlouhavé, protože vám bohatě stačí dvě desky. Až po zdlouhavé a nudné cestě konečně dorazíte k ruce, uřízněte ji pilkou. Vypadne jí z dlaně páčidlo, které seberte. A nyní vás čeká co jiného, než stejně nudná a zdlouhavá cesta zpátky metodou posouvání desek. Tak tedy s chutí do toho. Až se dostanete na břeh, uložte si hru pomocí artefaktu na stole. Pokračujte tunelem a projděte dveřmi. Zastavte se u nejbližší mapy a pokračujte směrem k lokaci s názvem "INCINERATOR". Je to úplně na druhé straně dolu. Stačí, když se budete držet směrových cedulí a občas se kouknete do mapy, kterou potkáte.

Přirozeně dávejte pozor na čokly. Až dorazíte ke dveřím s příslušným nápisem, zkuste je otevřít. Rukama to nejde, tak si pomozte páčidlem. Jděte doleva a přes ostrůvky s prkny pokračujte chodbou až ke dveřím, do kterých vejděte. Otevřete lékárničku napravo a vezměte si z ní dvoje léky. V šuplíku u stolu vlevo najdete zápalnou šňůru a na stole vpravo skleněnou baňku. Postavte ji do stojanu na levém stole, otočte ventilem na plynové nádrži mezi stoly a hořák zapalte zapalovačem. Pak do baňky vylijte obsah lahvičky s písmenem D a následně obsah lahvičky s písmenem C. Získáte baňku s výbušninou. Uložte si hru pomocí artefaktu na pravém stole. Pak uchopte baňku s výbušninou a musíte s ní překonat cestu zpět přes prkna. Až se vám to povede, jděte doleva až k závalu, který uvěznil vašeho přítele z vysílačky. Baňka s výbušninou by se měla usadit mezi kameny.

Použijte na baňku zápalnou šňůru a zapalte ji zapalovačem. Utíkejte se schovat za roh. Po výbuchu se vraťte a pokračujte dál chodbou dolů. Dveře před vámi jsou uzavřeny a dveře vlevo zamčeny. Pokračujte tedy chodbou doprava a vejděte na konci do dveří. Po rozhovoru s Redem, který je uzavřen ve spalovací peci, zjistíte, že chce, abyste ho upálili. Tak tedy stiskněte červené tlačítko na pravé části pece. Po překrásném audiozážitku otevřete zásuvku. Z Reda zbyla jen hromádka popelu a klíč, který seberte. Vraťte se na chodbu a pokračujte až ke dveřím na protější straně. Odemkněte je klíčem od Reda a vejděte dovnitř. Ve spodní zásuvce u stolu najdete dopis, který si vezměte. Uložte si hru pomocí artefaktu v knihovně. Pak pokračujte dveřmi do další místnosti. Jděte doprava a odtáhněte od zdi polici. Najdete tam elektrický rozvaděč.

Jeho kryt odmontujte šroubovákem. Pak pomocí kleští přeštípněte dráty. Opusťte místnost a jděte na chodbu ke dveřím na plošince. Otevřete je páčidlem.

Kryt

Seberte dopis před vámi. Pokračujte dál chodbou, otevřete dveře a projděte jimi. V pozadí uvidíte postavu, ke které se vydejte. Začnou zhasínat světla a pak vás někdo omráčí. Tady končí první díl příběhu.

Speciální předměty

Světlice

Světlici můžete použít jako zdroj světla, můžete jich i několik hodit na zem a osvětlit tak celý prostor. Za celou hru jsem toho však nevyužil.

Dynamit

Nechá se použít pro likvidaci havěti, ale podle mě je to zbytečně pracné a nebezpečné. Vždy se dá havěti bez problému utéct nebo vyhnout.

Léky

Slouží k uzdravení. Je to však až pro nejkrajnější nouzi, protože se vaše postava regeneruje sama.

Sušené maso

Slouží k vábení potvor. Osobně jsem to nevyužil.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jiná ale nedokončená verze návodu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Úvod

Ide o hororovú adventúru s prvkami akčnej hry, avšak, pred spustením si vyberiete jednu z troch obtiažností. Nejde tu ani tak o obtiažnosť, ale o dôraz na určitý štýl:

  • Easy – Hra bez nepriateľov – Dôraz je kladený na logickú stránku hry, k boju počas hry nedôjde vôbec. Nepriatelia sú tam len tak mimochodom.
  • Normal – Najlepšia alternatíva – Nepriatelia v hojnom počte, ale dôraz stále kladený hlavne na logiku.
  • Hard – Pre akčnejšie ladených – Od „normalu“ sa líši iba silou nepriateľov, to znamená, že nepotrebujú toľko úderov, aby vás odrovnali.

Tipy a triky

Prehľad vecí, na ktoré by ste počas hrania hry rozhodne nemali zabúdať, ale aj riešenie problémov, logických úloh, prístupových kódov...

1. Zdravie

Jediný spôsob uzdravenia je prostredníctvom liekov, ktoré budete nachádať v maĺých množstvách, a preto je nutné s nimi šetriť!!! Samozrejme, ľahké zranenia ako kontakt s elektrickým plotom, alebo pád z menšej výšky, liečiť netreba, zdravie sa dostaví v priebehu pár sekúnd.

2. Predmety

Predmety bývajú poschovávané na rôzných miestach: zahádzané kameňmi, prikryté krabicami, na najvyšších policiach, zamknuté v krabiciach... Odporúčam brať všetko (miesta je dosť), hlavne písomné dokumenty (niektoré by vám veľmi chýbali), batérie, svetlice. Taktiež je dôležitá kombinácia predmetov, vďaka ktorým sa dostanete ďalej.

3. Svetlo

Celkovo máte k dispozícii 3 druhy svietidiel: týč svietiaca nazeleno (odporúčam, lebo sa nemíňa), svetlica (dobrá na osvetlenie väčších miestností), baterka (dopĺňate pomocou batérií, využívajte len v núdzových prípadoch). Občas na chodbách nájdete olejové lampy, ktoré môžete zapáliť pomocou Zippo zapaľovača.

4. Zbrane

Celkovo 3: kladivo, metla a čakan, ktorý odporúčam (nájdete ho vo WorkShope, zahádzaný kamením). Najlepší na súboje so psami. Kladivo hlavne na iné účely ako je napr. prebúranie cesty zabarikádovanej doskami, otvorenie kanistra s benzínom. Metlu jedine na odháňanie pavúkov, iné využitie som nenašiel...

5. Súboje

V Penumbre sú 4 druhy príšer: Psy, pavúky, gigantický červ a nejaká neznáma príšera na konci 1. epizódy. O tej na konci toho moc neviem, len že vás napadne zozadu, červ sa len tak z nudy preháňa po chodbách, keď mu je nejaká malá, tak ju zväčší? No a jediné príšery proti ktorým sa dá bojovať sú psy a pavúky.

  1. Boj proti pavúkom
    Keďže sa vyskytujú v hojnom počte, boj so zbraňou je nezmyselný. Ničenie ich hniezd dynamitom som pokladal za najlepšie riešenie až do chvíle, kým sa usadil prach po výbuchu ?. Za jedinú (rozumnú) možnosť preto pokladám útek. Samozrejme, do istej miery je možnosť aj ich postupná likvidácia.
  2. Boj proti vlkom
    Zabiť sa dajú skoro všetkým, najrozumnejšia je ich likvidácia z bezpečného miesta, tj. na vyvýšenom mieste (na krabici), kam na vás nedostanú, ale vy na nich hej ?. Pri prechádzaní takýmito lokalitami odporúčam mať v blízkosti krabicu, prípadne nejakú pred sebou tlačiť. Keby ste nemali nič na blízku, dobre mierená rana čakanom na pár sekúnd všetko vyrieši. Ak boje jednoducho nezvládate, chodievajte v podrepe, bez svetla a vyhýbajte sa priamemu kontaktu, v prípade núdze použite mäso.

6. Šifry

Na začiatok tu mám tri šifry:

  • WorkShop - 8412
  • Železná brána - 5738
  • Generátor (otáčanie ventilov) - 5 1 2 4 3

Misie

Okrem samotného návodu taktiež nebude chýbať prehľad vecí, ktoré treba zobrať, nepriatelia v danej úrovni a kombinácia predmetov.

Loď

Ide vlastne o krátky tutorial, v ktorom sa zoznámite s ovládaním.

  • Zoznam vecí: notes, Glowstick, batérie, Fishermans Letter, baterka
  • Nepriatelia: -

Grónsko

Prechod do podzemia. Po ceste zoberte kameň, ktorým rozbijete námrazu na poklope. Otočte kolesom, otvorte poklop a vstúpte.

  • Zoznam vecí: kameň
  • Nepriatelia: -

Podzemie - 1. časť

Choďte dverami vľavo, v tejto miestnosti sú dve police, odtiahnite tú naľavo. Odkryjete dieru, zabarikádovanú doskami. Použite kladivo na rozbitie dosiek, vlezte do tunela. V tuneli pokračujte cestou vpravo, prídete do miestnosti, v ktorej je nejaký prístroj. Použite železnú tyč na mechanizmus, otočíte ním v smere hodinových ručičiek a tým otvoríte dvere v podlahe.

  • Zoznam vecí: železná tyč, Flare 2x, kladivo
  • Nepriatelia: -

Podzemie – 2. časť

Podľa mapy choďte do OFFICE, zoberte potrebné veci (sú v zozname), kľúč použite na truhlicu, vyjdite von. Keď započujete psa, rýchlo sa skryte za krabice vľavo, dajte sa do podrepu a vypnite svetlá. Keď sa bude pes vracať, choďte (v podrepe) za ním, ale keď odbočí doprava, vy pokračujte rovno. Držte sa stále steny naľavo až kým neprídete do STORAGE.

Ste v malej miestnosti so štyrmi dverami. Predtým, ako vstúpite do dverí vľavo, si prezrite kresby, namaľované na stenách. Je to vlastne prehľad toho, čo vás v najbližších okamihoch bude čakať. Ste v miestnosti, v ktorej je vchod do akejsi bane. No ešte predtým vstúpte do ďalších dverí a zoberte nejaké veci. Vráťte sa a z bedne vyhádžte kamene, potom ju odsuňte, otvorte padacie dvere a vstúpte. Sú tu tri cesty, najskôr choďte doprava okolo mŕtveho psa a na konci tunela zoberte nejaké veci. Vráťte sa a teraz choďte strednou cestou, pozor na unikajúcu paru!!! Na konci vľavo zoberte list, potom pokračujte až k železnej bránke, na zámok použite kladivo, vo vnútri zoberte všetko čo sa dá, otočte kolesom na trúbke a vráťte sa na rozcestie. Vľavo zoberte rebrík, ktorý použijete na padacie dvere, aby ste sa mohli vrátiť. Pred tým, ako však pôjdete hore budete svedkom krvavej scény nad vami. Po návrate hore budú otvorené ďalšie dvere, ktoré boli pred tým zamknuté. Najprv choďte do dverí po vašej ľavej ruke. Zoberte kľúč a poznámky a choďte sa pozrieť na veľkého pavúka na stole. Prejdite do druhej pootvorenej miestnosti a zoberte mäso. Choďte späť do centrálnej časti.

Pes, ktorý tu strážil, zmizol. Držte sa steny po pravej ruke, po chvíli prídete ku starým dverám, vedúcim do ďalšej časti.

  • Zoznam vecí
    OFFICE: Officers Log, Baxtrin, Copenhagen Post, Small Key, batérie, Beef Jerky 2x, Painkillers, Flare, návod na výrobu výbušniny
    STORAGE: Empty Lighter, Painkillers, batérie 2x, Flare, Scientific Finding 2x, Lighter Fluid Gas, Old Key, Spider Haters, Beef Jerky
  • Kombinácia predmetov: Empty Lighter- Lighter Fluid Gas
  • Nepriatelia: 1 pes

Podzemie - 3. časť

Dvere otvorte starým kľúčom. Pomaly za sebou zatvorte a držte sa stále pri stene. Použite sudy vľavo na zatarasenie dverí (onedlho sa dostaví návšteva). Keď budete pripravení, bežte do časti EXPLOSIVES (podľa mapy - Podzemie - 2.časť) a odtiahnite odtiaľ sud s nápisom TNT do severnej časti NORTHEN AREA, tam ho položte do diery a zoberte list papieru na ktorom je kód od dverí, vedúcich do WORKSHOPu (8412). Pes, ktorý sa tu pohybuje, stráži centrálnu časť. Ak ho chcete obísť a pokojne sa dostať do WORKSHOPu, držte sa steny naľavo. Do prístroja zadajte kód z listu papiera a vstúpte.

V policiach nájdete svetlicu a motúz. V miestnosti pred vami je v ľavom rohu krompáč, zahádzaný kamením.

Pokračujte cez železnú bránku, zabočte doprava. Pred vami je elektrický plot. Je na vás, ako ho preskočíte (použite krabice a dosky). Keď prejdete, rozbite dvere s nápisom Explosives. Zoberte nejaké veci, rozbite sud s pušným prachom, naň použite motúz, namočený v "Baxtrin", získate zápalnú šnúru (Fuse). Vráťte sa do NORTHEN AREA. Na sud TNT použite Fuse. Zapaľovačom zapáľte knot a bežte preč. Po výbuchu pokračujte dierou do ďalšej časti.

  • Zoznam vecí: My Favourite WorkShop, Flare, Cotton String, Pick Axe, Dynamit 2x, Painkillers
  • Kombinácia predmetov: Baxtrin- Cotton String
  • Nepriatelia: 1 pes (ten istý ako v 2. časti)

Podzemie - 4. časť

Z čias druhej svetovej...

Na začiatok by som len spomenul, že sa tu nachádza mnoho psov, ktoré strážia túto základňu. Ale nemusíte sa obávať, pretože sa k vám zatiaľ nedostanú. Prvý pes je až za „KEY PANEL“, ktorý okrem iného nie je pod prúdom, ako aj zvyšok základne. Znamená to, že vaša prvá úloha je nahodiť generátor.

Generátor

(manuál na opravu nájdete v POWER ROOM, ak si nebudete vedieť poradiť, použite môj návod):
Najskôr treba zohnať nejaké veci. Zastavte sa v malom sklade na juhu, zoberte poistku (je na najvyššej polici). Teraz už môžete vstúpiť do POWER ROOM. Pred vami je hlboká diera, z opačnej strany je rebrík. Oproti rebríku je drevené „oplotenie“ (asi aby nenastal úraz), zničte ho. Vedľa vás by mala byť bedňa s batériou. Zhoďte ju dole, zlezte po rebríku, zoberte batériu, vráťte sa hore. Batériu použite na generátor (je tam nápis battery). Otočte ventilmi v takomto poradí (v smere od diery): 5 1 2 4 3. Choďte dozadu, zatiahnite za páku, zhorí vám poistka. Vráťte sa k ventilom a zasuňte poistku (tú zo skladu). Potom znova zatiahnite za páku, tentoraz úspešne...

Morzeovka:

Choďte do COMMICATION CENTRAL, kde nájdete vysielačky. Zoberte prenosnú, bude slúžiť na komunikáciu s Redom, a na tej veľkej oproti dverám nalaďte frekvenciu, aby ste jasne počuli morzeovku. Je to vlastne kód od KEY PANEL, ktorý je už pod prúdom. Na rozlúštenie použite papier, ktorý nájdete na stole vľavo. Pre tých, ktorý si nevedia poradiť: 5738. Teraz môžete pokračovať a otvoriť KEY PANEL. Pozor, po odblokovaní sa dostaví návšteva!!!

Za KEY PANELOM...

..zabite psa, pokračujte v pravo: teraz je na vás ako budete pokračovať. Ja som volil najskôr kompletnú likvidáciu psov (je ich tu 6 ks). Odporúčam ich zabíjať tak, ako to opisujem na začiatku návodu (Tipy a triky), tj. z krabice, ktorých tam nájdete dosť.

Keď bude všade kľud, pokračujte do EXCAVATION. Tam si všimnite v „strope“ dieru, pod ktorú prisuňte krabicu. Zoberte dlhší kus rozbitého rebríka a „vsunte“ ho do diery. Je dosť ťažké sa tam dostať, nejako tam skúste preskákať a potom sa rýchlo chytiť.

Nasleduje asi najťažšia pasáž hry, pre prehľadnosť pridávam vlastnú mapu:

Tipy:

  1. Vyhýbajte sa hniezdam!!!
  2. Nikde sa zbytočne nezdržiavajte (každá sekunda bude chýbať).

Začínate v plnom kruhu. (pozn.: ak budete rýchly, k boju nemusí dôjsť)

Podľa mapy: na križovatke pokračujte vľavo, za sebou zatiahnite balvan, tým zablokuje cestu za sebou (mimochodom sa tým zbavíte 8 pavúkov). Pred vami je pasca, ktorá vás oslepí na pár sekúnd (nemusíte sa obávať, cesta za vami je zablokovaná), pred vami je olej (nie je nutné použiť). Teraz zabočte vpravo, opäť za sebou zablokujte cestu a môžete si vydýchnuť...

Naľavo od vás je malý balvan, tlačte ho pred sebou, zhoďte ho do kyseliny, prejdite cez lávku a pripravte si čakan....teraz sa nesmiete nikde zastavovať, až po rozcestie pôjde za vami veľký balvan, tam rýchlo zabočte vľavo. Otrasy vyprovokovali pavúkov z dvoch hniezd, takže rýchlo prebúrajte stenu pred vami, tým ste oslabili strop, ktorý sa začína rúcať a ešte k tomu je za vami 8 pavúkov. Pred vami je akýsi oporný stĺpik, zničte ho!, a hneď sa pakujte cez stenu vľavo. Za tou treťou je konečne východ...

Tento návod není kompletní a autor ho již nedodělá.

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: