Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - Ankh: Heart of the Osiris

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 15572
Zobrazení tento měsíc: 1
Ankh: Heart of the Osiris

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

NE  

NE  

NE  
ANO  

ANO  

ANO  

Zobrazit  

Oficiální stránka hry:
www.ankh-game.de/de2

Výrobce: 
Deck 13

Distributor: 
Rebel Games
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
Hlavního hrdinu hry Ankh již určitě znáte z předminulého dílu. Jeho jméno je Assil a v prvním díle hry se mu shodou okolností dostal do rukou mocný amulet života Ankh. Tento amulet chce bůh Osiris, aby se mohl vrátit do žijícího světa. Uvidíte dva známé zabijáky Blackeye a Taroka, jak nesou amulet Ankh bohu Osirisovi, který pochopitelně ukradli od Assila. Osiris plánuje s pomocí amulet vyvolat své služebníky, aby připravili žijící svět na příchod boha Osirise. *Arduška*


Autor: Filip Richter "Tonyskate" , ( Abeceda her )
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry

Ankh: Heart of the Osiris

Ankh patří mezi point-and-click adventury, která je jen trochu odlišná tím, že pod klávesou Tab se skrývá seznam úkol, které máte provést. Ostatní ovládání jako chůze a různé akce splňuje levé a pravé tlačítko myši. Dvoj-kliknutím přesvědčíte hrdinu běhat a dvoj-kliknutím na východ z lokace se ihned přesunete. Hlavního hrdinu hry Ankh již určitě znáte z předminulého dílu. Jeho jméno je Assil a v prvním díle hry se mu shodou okolností dostal do rukou mocný amulet života Ankh. Tento amulet chce bůh Osiris, aby se mohl vrátit do žijícího světa. Po spuštění nové hry uvidíte dva známé zabijáky Blackeye a Taroka, jak nesou amulet Ankh bohu Osirisovi. Amulet Ankh pochopitelně ukradli od Assila. Osiris plánuje s pomocí amulet vyvolat své služebníky, aby připravili žijící svět na příchod boha Osirise. Ovšem zavčasu se objeví Assil a snaží si pak vzpomenout, jak mu vrazi mohli amulet Ankh ukrást. Ve hře nezapomeňte vše vyzkoušet a na vše se podívat, abyste něco nepřehlédli nebo přišli o nějakou věc k pobavení.

Kapitola 1: Pronásledování lotrů (Chapter 1: Chasing the Scoundrels)

Assil se probouzí trochu neupravený a neoholený, jelikož je po dlouhém flámu s Tharou, na chodníku kousek od paláce. V inventáři si přečtěte milostný dopis od Faraónovy dcery. Bohužel si jej asi přečetla Thara a špatně jej pochopila. S Tharou se ale ještě určitě potkáme. Vpravo si na laně přečtěte papírek, který se odkazuje na to, že někdo hledá oblíbenou ponožku. Vpravo se podívejte na trakař a krabici. Prohlédněte si také šňůru na prádlo, na které visí lístek. Kousek vlevo se podívejte na díru a na další krabici. Jděte doprava na trh a hned vás osloví starý známý kouzelník Take Tut Cashum ve svém novém obchodě. Po pár slovech vám hned řekne, že jste strážcem amuletu Ankh a život váš i ostatních Egypťanů závisí na navrácení amuletu Ankh. Nalevo si popovídejte s plivačem ohně Volcanem. Ten vám řekne, že viděl dva podezřelé chlapíky, jak šli po kamenných schodech dolů. Pohovořte si také s arabským velvyslancem a běžte doleva dolů po schodech. V okénku oslovte vinaře a zjistíte, že zloději šli dolů do nového baru po cestě. Pokračujte dolů po schodech okolo Tailorova obchodu a okolo papouška v kleci, který vám řekne, že jste ošklivý. U velblouda seberte na zemi hnůj a zkuste vstoupit vlevo do baru Divoká máma. Zastaví vás Bulbul, který v prvním díle Ankh strážil vchod do zahrady paláce. Bulbul vpouští do baru pouze VIP osoby, které jsou oholené. Musíte se tedy první oholit. Jděte tedy nahoru za Tailorem, který se zrovna zabývá holičstvím. Ovšem aby Assila oholil, potřebuje horký vosk. Napravo od Tailora seberte v jeho obchodě ponožku a běžte zpět dolů k obchodu s papouškem. Zazvoňte na zvonek a popovídejte si s Fatimou. Potom zkuste vzít klec s papouškem, ale Fatima vás zastaví, tak jí řekněte, že si jej jen chcete půjčit. Běžte dolů a doleva okolo Bulbula do horní části města k vašemu domu. Assil hned zpozoruje nepořádek před hlavním vchodem do domu. Použijte odpadkový koš u dveří, ale stane se menší nehoda a koš sjede dolů na tržiště. Jděte dolů a země seberte ruskou panenku, která vypadla z koše. V inventáři na ni klikněte pravým tlačítkem myši, abyste ji otevřeli. Vraťte se směrem doleva k vašemu domu a jděte po chodníku stále nahoru až k Nilu. Pobřeží Nilu nyní blokuje brána, která je momentálně zavřená. Jděte doprava k Dinarově zničenému a opuštěnému obchodu. I obchod s rybími burgery není v nejlepším stavu. Všimněte si, že stůl ve zničeném obchůdku se viklá. Na stolku je také malá modrá truhla. Podívejte se na tři hladové kočky známé z prvního dílu a pak se podívejte na hák nad stolem. Na tento hák pověste klec s papouškem a kočky se na ni vrhnou. Jelikož už je obchod zchátralý, tak hák nezvládne váhu kočky s klecí a zbortí se celý stánek kromě tyče s hákem. Malá modrá krabička spadne na zem, takže ji můžete vzít. Při bližším prozkoumání v ní najdete vosk a pečeť. Vezměte z háku poškozenou klec s papouškem. Z toho asi Fatima nebude moc nadšená. Běžte nahoru k velvyslanectví a spojte v inventáři vosk s ruskou panenkou. Výsledek potom použijte na chlapíka Volcana a získáte roztavený vosk. Pokračujte doleva dolů po kamenných schodech až ke stánku Tailora. Dejte Tailorovi roztavený vosk a holení může začít. Jděte dolů k baru Divoká máma a po lehkém přesvědčení Bulbala vstupte dovnitř.

Popovídejte si s Fatimou u baru. Fatima chce papouška zpět, dejte ji tedy poškozenou klec. Jakmile Fatima spatří papouška, je velice naštvaná a už s Assilem nepromluví ani slovo. Jenže od ní potřebujete zjistit, kam dva zloději šli dál. Oslovte ji tedy a zvolte druhou možnost konverzace a Fatima se zeptá na názor ostatních na vás. Bohužel si Assil nestojí moc dobře, takže bude zapotřebí získat jejich přízeň. Z baru seberte drink (datlovou šťávu) a napravo u ohniště seberte pinzetu a smeták od koštěte. Můžete si všimnout, že postavy v baru mají nad sebou smajlíka, který značí názor na Assila. Vlevo naproti jukeboxu si promluvte s Badawiem. Badawi se zmíní o město Luxor, kde údajně fakt žije. Je tam kasino, bary a spousta dalšího. Dá vám leták od kabaretu Sand-Beetle. Vyjděte z baru a podívejte se na okno vpravo od velblouda. Použijte pinzetu na okno, abyste jej rozbili a vraťte se do baru. Badawi má nyní nad sebou zeleného usmívajícího se smajlíka. Běžte doprava a popovídejte si s komediantem, která má na sobě masku. Tento komediant byl propuštěn Faraónem, ale stále chce dělat to, k čemu ho bohové předurčili. Jen dostat šanci někde vystoupit na pódiu. Dejte komediantovi leták od Badawiho, ale neudělá to na něj moc velký dojem, protože se nejedná přímo o pozvání. Spojte v inventáři pečeť s datlovým drinkem a mokré razítko pak použijte na leták. Upravenou pozvánku dejte komediantovi a žlutý smajík se změní na usmívajícího se smajlíka. Dále jděte úplně doleva za jukebox do zadní části baru. Tady sedí majitele karavany, které znáte z prvního dílu. Promluvte si s nimi a zjistíte, že jsou znudění a chtěli by se tady něčím rozptýlit. Běžte ven a nahoru po cestě a po schodech dojděte k velvyslanectví. Promluvte si s arabským velvyslancem a dozvíte se, že Thara zmizela. Zkuste vzít vodní dýmku, kterou momentálně velvyslanec kouří. Dejte do vodní dýmky hnůj, který jste našli u velblouda, a velvyslanec odejde pro nový tabák. Seberte vodní dýmku a běžte zpátky do baru za lidmi s karavanou. Dejte některému z nich vodní dýmku a místo žlutých smajlíků budou zelené usmívající. Mezitím se objeví Fatima a přinese jim piva. Ale vůdce karavany Red Sea Aquarium už prý nic nedostane. Assil dostane od chlapíků pár mincí jako spropitné. Ze stolu vezměte tác na piva a smajlíka se změní zpět na žluté. Tác tedy položte zpět na hrnky s pivem a vše bude opět v pořádku. Běžte si k baru pohovořit s otrokářem, který je deprimovaný a má červeného smutného smajlíka. Běžte doprava k rozbitému okno a z podlahy seberte střep. Pokračujte k jukeboxu a vhoďte do něj mince. Jehla je ale rozbitá, takže použijte na jukebox skleněný střep a otrokář se dostanete trochu do nálady. Případně zkuste jinou píseň. Opusťte bar a jděte opět k arabskému velvyslanectví. Napravo se podívejte na nápis nad obchůdkem kouzelníka Take Tut Cashuna. Kouzelníkův obchod se zaměřuje na sázení. Promluvte si s ním a dostanete sázecí tabulku. Vraťte se zpět do baru a sázecí tabulku dejte otrokáři. Jeho smajlík je nyní zelený a usmívá se. Všimněte si, že smajlík komedianta a Badawiho je zase žlutý. Promluvte si tedy s komediantem. Ten nemá rád zakouřené prostředí a jeho stůl se kýve. Jděte k majitelům karavany a seberte ze stolu tác. Běžte zpět ke komediantovi a použijte tác na nohu stolu. Komediant je opět spokojen. Znovu si také popovídejte s Badawim. Tomu se nelíbí muzika a chce drink. Jděte ven z baru a mezi kamennými schůdky si v okénku pohovořte s vinařem. Zeptejte se vinaře na koktejly, stále je dělá, ale zapomněl jaký poměr má dát. Postaví tedy před vás dvě ingredience, sklenici na koktejl a jméno koktejlu.

Tady spočívá proti pirátská ochrana této hry. K zakoupené originální hře obdržíte takové kolo, kde jsou ingredience, názvy koktejlů a barvy skleniček. Na vnějším kole nastavíte první ingredience, což je nádobka nejvíce vlevo na pultu před vinařem. Na dalším kole nastavíte druhou ingredienci, což je nádobka mezi první nádobkou a sklenicí. Nastavte vždy dvě ingredience k barvě sklenice a potom podle názvu koktejlu se podívejte na kolo. Pod názvem koktejlu je sklenice jiné barvy a jiných poměru. A pravě tyto jiné poměry jsou správné. Oslovte tedy barmana a můžete zvolit o jedničky do čtyřky, když kliknete na víc, tak máte na výběr ještě z pětky až osmičky. Vyberte tedy poměr v cl první ingredience, pak druhé a koktejl je váš. Jděte zpět dolů do baru a zkuste koktejl dát Badawimu. Jenže mu jej nemůže dát před Fatimou. Běžte tedy ven před stánek se zvonkem a zazvoňte. Fatima vyjde ven a vy rychle běžte do baru a Badawimu dejte koktejl. Jeho smajlík zezelená a začne se usmívat. Promluvte si znovu s Fatimou o vašem postavení a valná většina lidí se za vás zaručí. Začne s vámi tedy mluvit a zeptejte se jí, kudy šli dva zloději s amulet Ankh. Řekne vám, že měli namířeno ke starému pohřebišti. Také se jí zeptejte kudy na pohřebiště. Vede tam temná cesta, ale budete potřebovat nějaké světlo. Nakonec vám dá koktejlovou sklenici, z které pili. Jděte ven k velbloudovi a podívejte se na lampión vpravo. Jsou v něm světlušky. Použijte pinzetu na lampión a světlušky chyťte do koktejlové sklenice z baru. Jděte do uličky před palácem a v inventáři použijte svítící sklenici. Na prádelní šňůru dejte ponožku z Tailorova obchodu. Někdo ji podle lístku shání, tak mu uděláte radost. Vpravo klikněte na dveře a vydáte se ke starému pohřebišti. Uvidíte pokračování toho, co jste viděli na začátku. Byť se chvíli zdá, že už je konec hry, tak jeden z vrahů Assila udeří a on spadne do hrobu. Osiris má tedy konečně Ankh, ale stále ještě potřebuje jednu věc. Své srdce. Jeho srdce mu vyrval jeho nepřítel bůh Seth a skryl jej někde v Egyptě.

Kapitola 2: Nezvaní hosté (Chapter 2: Intruders)

Uvidíte Tharu a její rebelské trio - Schmuel, Shalom a Ephraim, kteří se rozhodli ukrást Faraónovu trofej, kvůli zákazu banánů. V tu chvíli se objeví obchodník Dinar, který je jedním z Osirisových služebníků a revolucionářům řekne, kde mají trofej v paláci najít. Skupinka revolucionářů se spustí s pomocí lan na střechu paláce. Po diskuzi seberte vlevo v rohu uvadlou pokojovou květinu a v inventáři ji použijte. Získáte suchou větev a květináč. Podívejte se na hroznové víno na zdi a seberte z něj jeden výhonek. Na okraji balkónu se podívejte na prasklinu ve zdi a použijte na ni výhonek z hroznového vína. Řekněte některému ze společníků, aby výhonek podrželi a slezte po něm dolů. Jděte stále doprava až ke stromu. Ze stromu utrhněte nezralé ovoce. Kousek dál uslyšíte Faraónovu dceru naříkat, jak touží po Assilovi a že Thara se pro něj vůbec nehodí apod. Nyní musíte dceru Faraóna vystrašit, aby utekla z balkónu. Jděte doprava na roh, kde je kousek před vámi strážce. Je tady také rozbitý okap a v něm netopýr. Pokuste se netopýra vzít a odletí nahoru na balkón. V okapu si také všimněte netopýřího trusu. O pochodeň vpravo zapalte suchou větev a tu použijte na netopýří trus. Nepříjemný pach zažene dceru Faraóna do paláce a vy se můžete vrátit doleva k výhonku. Vaši kolegové jsou, ale upoutání diskuzí o otřesech a vám nevěnují pozornost. Hoďte tedy po nich nezralé ovoce a vylezte nahoru. Běžte doprava na balkón a Schmuel vám dá banán jako zbraň. Podívejte se na sochu, která ztvárňuje Faraónovu dceru v Assilově náručí. Vpravo na zemi seberte čistící prostředek Mistr Ra a jděte do rohu balkónu, který vypadá jako sloní hlava. Podívejte se na sloní hlavu v balkóně a Thara to okomentuje. Jelikož je dole potrubí rozbité, tak její hlas dojde až dolů ke strážci a ten si myslí, že zde stále slyší nějaké hlasy, protože před chvíli tady mluvila dcera Faraóna. Můžete vyzkoušet všechny ostatní dialogy pro pobavení, ale abyste jej vyděsili, zaveďte řeč na jeho svědomí. Strážce se zmíní o hře kámen nůžky papír a o tom že stále vyhrává, protože jeho kamarád ve stráži umí udělat jen kámen. Potom mu tedy řekněte, ať nechá svého kolegu vyhrát (prostřední možnost). Jděte nahoru ke vchodu do pokoje dcery Faraóna a vlevo vezměte láhev šampaňského. Abyste Thaře udělali radost, použijte láhev šampaňského na sochu Assila a Faraónovou dcerou. Stane se menší nehoda a dojděte si pro další láhev. Na balkóně se podívejte na levé okno a úplně nahoře u netopýra je malé okno. Použijte tedy láhev šampaňského na malé okno nahoře a netopýr vletí do ložnice Faraónovy dcery. Pokud jste správně strážci řekli, ať nechá svého kolegu vyhrát v kámen nůžky papír. Tak se tak stane a on půjde na pomoc dceři Faraóna. Druhý strážce zůstane dole, ale není přímo u vchodu. Jděte dolů po schodech a okolo strážce vejděte do chodby.

Dveře nahoře vedou do kuchyně, ale jsou zamčeny. Běžte dále po chodbě a prohlédněte si první, druhý a i třetí závěs. Za třetím závěsem najdete postavu známou z prvního dílu... Olgu. Olga už neděla rybí burgery, ale je nyní kuchař v paláci. Olga spí a svazek klíčů má na opasku, ale nemůžete je vzít. Ze země seberte rožeň a nahoře u zdi vezměte desatero přikázání jak nevařit. Vraťte se na chodbu a jděte doprava do hlavní haly paláce. Běžte nahoru k trůnu. Tady si promluvte se stráží u trůnu a vymluvte se, že jste pomocná síla v kuchyni. Strážce po vás bude chtít nějaké jídlo na ochutnání jako důkaz. Vlevo na zemi u trůnu seberte rybí kost a nahoře na opěradle trůnu vezměte kovový kruh. Běžte zpátky do chodby a u třetího závěsu s Olgou použijte kovový kruh na svazek klíče a zaměníte je. Klíčky od Olgy odemkněte kuchyni a běžte dovnitř. Tady se opět shledáte s vaším revolucionářským triem. Teď musíte udělat nějaké jídlo pro strážce u trůnu, aby otevřel dveře výtahu v kuchyni. Nahoře na schodech běžte doprava a najdete ledničku, ale při pokusu se podívat dovnitř vám v tom zabrání polární kočka. Běžte zpět dolů do kuchyně a vlevo si všimněte zavřených dveří výtahu. Teď musíte uvařit jídlo pro strážce v hale. Podívejte se v inventáři na desatero o vaření, které musí být dodrženo ve správném pořadí. Desatero zní takto:

  • Don't cook dirty food! - Neuvařit špinavé jídlo!
  • Don't use a wet base! - Nepoužívat mokré potraviny!
  • Don't let the juicy food dry out! - Nenechat vysušit šťavnaté jídlo!
  • Don't use rotten meat! - Nepoužívat zkažené maso!
  • Don't forget to mourn in humbleness! - Nezapomenou být skromný!
  • Don't overdo it with the cucumber! - Nepřehnat to s okurkou!
  • Don't neglect health! - Nezanedbávat zdraví!
  • Don't forget the spiciness! - Nezapomenou okořenit!
  • Don't stir your neighbor's pot! - Nehýbat se sousedovým hrncem.
  • Don't forget the fine taste! - Nezapomenout skvěle dochutit!

Podle prvního přikázání neuvařit špinavé jídlo, běžte ke kamnům a zatáhněte za páku, abyste vyprázdnili hrnec. Použijte na hrnec čistící prostředek Mistr Ra a hrnec bude čistý. Nezatahujte znova za páku. V inventáři se můžete podívat na přikázání, a pokud je nápis zelený, tak jste jej splnili dobře. Druhé přikázání zní nevařit z mokrých potravin. Běžte doprava a podívejte se pytel s pilinami. Hrstku pilin seberte a hoďte ji do hrnce u kamen. Opět netahejte za páku. Dále nesmíte nechat vysušit šťavnaté jídlo. Jděte doleva k umývadlu a naplňte květináč z inventáře vodou z umývadla. Vodu v květináči vylijte do hrnce na kamnech. Podle čtvrtého přikázání nesmíte použít zkažené maso. Běžte ke stolu vprostřed kuchyně a podívejte se na šunku a posolené maso. Oboje má podivný zápach, takže už jsou asi zkažené. Na druhé straně stolu se podívejte na kuřecí maso, které voní, tak jak má. Seberte jej a dejte do kotle. Dále vezměte vpravo na stole cibuli a přidejte ji do hrnce. Šesté přikázání říká, abyste to nepřeháněli s okurkou. Na velkém stole uprostřed kuchyně vezměte vpravo okurku a použijte ji na kráječ zeleniny na okraji stolu. Plátky okurky seberte z pytle a vložte opět do hrnce u kamen. Další přikázání značí neopomínat zdraví. Z vozíku u velkého stolu seberte tedy rybí tuk a přidejte jej do hrnce na kamnech. Podle osmého přikázání nesmíte zapomenout jídlo okořenit. Vpravo na kamnech seberte červené papričky a lžíci. Do hrnce přidejte červené papričky a podle předposledního přikázání to vše promíchejte s pomocí lžíce. Teď dle posledního přikázání musíte přidat poslední labužnickou ingredienci. A ta se nenachází jinde, než v ledničce. Takže se musíte zbavit kočky, co hlídá přístup do ledničky. Vpravo naproti kamnům seberte malou misku a tu naplňte olejem z levého potrubí. Vlevo vedle stolu se podívejte na jeřáb a páku. Zkuste za páku zatáhnout, ale nejde to. Použijte tedy na páku olej z misky a zatočte s pákou. Uvidíte na háku viset pytel s malinami. Pytel je plný mravenců, ale i přesto jej seberte. Běžte doprava ke kamnům a pověste pytel s malinami a mravenci na hák mezi kamny a potrubím. Uvidíte, jak mravenci lozí nahoru a dolů po laně. Hoďte do pytle s malinami rybí kost a o polární kočku je postaráno. Běžte doleva, po schodech nahoru a vpravo otevřete ledničku. Prohlédněte si potraviny v lednici a seberte jeden jazyk. Vraťte se dolů k hrnci a jazyk hoďte do hrnce. Nalevo u umyvadla seberte talíř a použijte jej na hrnce na kamnech. Naberete na talíř uvařené jídlo. Pokud jste vše udělali dobře podle přikázání, dostanete chutný kuskus. Pokud ne, tak dostanete smradlavý kuskus. Stane-li se tak, opakujte celé vaření od začátku. Máte-li ovšem chutný kuskus můžete pokračovat dále.

Odejděte z kuchyně na chodbu a běžte stále doprava do hlavní haly paláce. U trůnu dejte strážci porci chutného kuskusu, a jelikož je spokojen, tak půjde do kuchyně otevřít dveře výtahu. Škoda že Tharu nenapadl podobný způsob, jak otevřít dveře :-). Běžte do výtahu a zatáhněte za páku. Nic se nestane, protože výtah nemá žádný zdroj energie. U umývadla přehoďte páku a voda bude směřovat do výtahu. Jděte znovu do výtahu a zatáhněte za páku. Sjedete dolů do sklepa. Všimněte si velké krabice vlevo a uvidíte, že je od arabského velvyslance. Použijte rožeň z inventáře na velkou krabici a seberte těžký předmět zabalený v několika velkých kusech látky. Při prozkoumání v inventáře konečně najdete hledanou trofej. Také vám zůstanou čtyři velké kusy látky. Jděte zpátky do výtahu a zatáhněte za páku. Vyjedete nahoru a spatříte náměsíčného Faraóna, jak něco mumlá o kuskusu. Použijte na něj banán a uspíte jej více než dost. Bohužel vaše trio kolegů začne utíkat špatným směrem a v hlavní hale je chytnout stráže. Jděte doprava za sloupy a nahoru směrem k trůnu. Mezi dvěma sloupy uvidíte tři páky. Každá páka ovládá jednu z propadacích plošin. Na jedné z těchto plošin zrovna stojí strážci, co drží vaše kolegy revolucionáře. Zatáhněte za prostřední páku a o stráže je postaráno. Jděte na chodbu, doleva ke schodům a nahoru po schodech na balkón. Každému z vašich třech kamarádů dejte velký kus látky a doplachtí až na zem. Nakonec vidíte, jak Dinar s oběma vrahy jsou v paláci a postarají se o Faraóna. Dinar se prohlásí novým Faraónem.

Kapitola 3: Do paláce - Ještě jednou (Chapter 3: Into the Palace - Once again)

Poté co se Assilovi nepodařilo zastavit boha Osirise s jeho služebníky, se Assil probouzí na dně hrobu. Musíte se za každou cenu dostat ven. Všimněte si mumie, hrobky a poštovní schránky vpravo dole v rohu. Poštovní schránku otevřete a seberete v ní pírko papouška. Použijte pírko na chodidla mumie a mumie se začne chichotat. Popovídáte si s ní o strážci amuletu Ankh a poté vás vpustí do své vlastní hrobky, která spíše vypadá jako sklad pašeráků. Nahoře se podívejte na klec s papouškem. Jedná se o papouška Fatimy, ale zatím jej nedostanete ven. Nalevo se mrkněte na bednu na zemi a oddělejte z ní poklop na boku. Z bedny seberte sošku mocného boha Setha a vezměte také bednu, kde soška byla. Nalevo od vchodu vemte žlutý velbloudí znehybňovač a podívejte se na tři lístky vlevo u hodin. Lístky také seberte a prohlédněte si hodiny visící na levé zdi. Vlevo v rohu odsuňte víko z bedny a vezměte objevený kokosový ořech. Napravo ze sarkofágu seberte hrací karty a rozbitou láhev. Teď musíte dostat papouška z klece. Dejte tedy prázdnou bednu na stůl pod klec s papouškem a použijte rozbitou láhev na lano, které drží klec. Bohužel to ale úplně nevyšlo a klec s papouškem skončí na zemi. Podívejte se na klec s papouškem. Papoušek je nyní úplně mimo a musíte jej přivést k vědomí. Použijte kokosový ořech na hodiny vlevo a získáte polovinu kokosového ořechu a tím také přístup k mléku v kokosu. Polovinu kokosového ořechu použijte na klec a papouška probudíte. Abyste otevřeli klec s papouškem, použijte na klec hrací karty a potom papouška seberte. V inventáři zkombinujte kterýkoliv lístek se vzkazem s papouškem a dostanete papouška se vzkazem. Běžte okolo mumie ven a papouška se správou dejte do poštovní schránky. Assilovi do hrobky po nějakém čase někdo spustí provazový žebřík, po kterém vyšplhejte. Nahoře se opět shledáte se známým z prvního dílu, s převozníkem s loďkou. Po vyčerpávající konverzaci si vpravo všimněte uzavřené krypty boha Osirise a cestou směrem vlevo odejděte z pohřebiště. Octnete se na cestě před palácem. Jděte doprava na trh a více vpravo si popovídejte s kouzelníkem Take Tut Cashumem. Poradí vám, abyste si promluvili s Faraónem. Vlevo dole si také pohovořte s plivačem ohně Volcanem a jděte zpátky nahoru do uličky. Pokračujte až k Faraónově paláci a před bránou si promluvte s nočním hlídačem. Nevpustí vás dovnitř, ale jedna věc by jej mohla přesvědčit, ale neprozradí vám jaká. Běžte tedy zpět do uličky, potom dolů po schodech na tržiště a úplně dole vstupte do baru Divoká máma. Uvnitř si popovídejte s Fatimou o jejím nelegálním obchodu s kouřením. Na židli kde předtím seděl komediant, si přečtěte lístek. Stojí na něm, že vyměnil ženu, dům a velbloudy za lístek do Luxoru. Běžte vpravo nahoru k majitelům karavany a promluvte si s nimi. Také si poslechněte jejich konverzaci a zjistíte, že zaparkovali velblouda v neparkovací zóně. Opusťte bar a použijte žlutý velbloudí znehybňovač na velblouda na ulici. Velbloudovi dáte botičku jako kdyby autu. Zpátky v baru řekněte majitelům karavany, že je jejich velbloud odstaven. Tentokrát vám zaplatí pokutu a vyjděte z baru ven. Běžte nahoru po ulici a po schodech do další části trhu, odbočte do uličky a jděte před bránu paláce. Dejte peníze z pokuty nočnímu hlídači a v rozhovoru zvolte prostřední možnosti. Nejedná se o úplatek, ale pouze o malý příspěvek na přestávku na kafe. V paláci uvidíte, že na Faraónovi je něco divného. Nejedná se už totiž o Faraóna, ale ovládaný Dinar. Dcera původního Faraóna je stále poblázněna do Assila, ale v domnění, že je to rozhodnutí otce, neprotestuje proti vyhoštění Assila do pouště.

Kapitola 4: Lži a intriky (Chapter 4: Lies and Intrigues)

V poušti vidíte oba vrahy, jak zanechávají Faraóna v poušti poté, co překročili řeku Nil. Po chvíli se na scéně objevuje obchodník s otroky a má radost z toho, že má konečně nového otroka. Budete nyní hrát za Faraóna coby otroka v lomu. Nalevo od vás odsuňte víko kamenné bedny a najdete zásobu plechovek s fíky. Jedna plechovku s fíky seberte a více vlevo se podívejte na past na krysy. Vezměte z ní klacek a vyjděte nahoru po schodech mezi bednou s plechovkami a krysí pastí. Popovídejte si s dozorcem v dolu, Assilovým otcem. Bohužel za boha nepochopí, že jste Faraón. Jděte doprava dolů a podívejte se na rozbitý rumpál. Běžte zpět a promluvte si s otrokářem. Ten se jen zmíní o tom, že na vaší kůži je jakoby napsáno majetek Faraóna. Vpravo na zdi si prohlédněte dva plakáty. Na jednom jste vy a na druhém je hledaný lotr El Caravano. Oba tyto plakáty následně seberte a jděte stále doprava až ke kůlně na nářadí, která je naneštěstí zamčena. Vyběhněte nahoru po schodech a potkáte hlídače otroků Cringera. Ten vás bohužel nenechá projít dál, dokud mu nedonesete nějaké pořádné jídlo. Chléb s medem už mu totiž leze krkem. Dejte mu tedy plechovku s fíky a obratem dostanete kousek chleba s medem a papír, ve kterém byla svačina zabalena. V inventáři použijte kousek chleba s medem na plakát s vaším portrétem a potom je spojte s plakátem hledaného El Caravana. Výsledek je ten, že plakát ve stylu hledané osoby zůstane, jen vprostřed bude fotka Faraóna. Faraón je tedy teď hledaný El Caravano podle plakátu. Takto upravený plakát ukažte hlídači Cringerovi, něco mu řekněte a nechá vás projít dál. Jděte doleva a přečtěte si na zdi značku o zákazu tancování. Dole pod značkou seberte ostře nabroušený kámen a projděte doleva pod lešení. Vyběhněte na lešení a pak vylezte nahoru na plošinu. Běžte doprava a promluvte si se šéfem otroků Al Caponepem. Dozvíte se něco o jeho únikovém plánu, ale nemá tušení, že jste Faraón. Jelikož chce na Faraóna svou pověstí zapůsobit, potřebuje se nějak zbavit dozorce otroků.

Běžte zpátky doleva a slezte dolů po lešení. Jděte doleva ke sprchám a z pravé části sprch seberte ručník. Na zem spadne mýdlo, které také vezměte a běžte doleva sebrat hřeben z poličky. Teď musíte dostat dozorce otroků z cesty. Jděte doprava a běžte pod lešením ke značce se zákazem tancování. V inventáři spojte ubrousek s hřebenem a dostanete hudební nástroj. Začnete na hřeben s ubrouskem hrát a otroci na lešení začnou tančit. Dozorce si toho všimne a vyběhne za nimi, aby netančili na lešení, jinak spadnou. Potom si dozorce odejde ke studni vlevo od sprch dát doušek vody. Jděte dolů na nižší úroveň lomu, abyste podívali do dozorcova příbytku, ale předběhne vás. Běžte tedy zpět nahoru a doleva ke sprchám. Podívejte se na studnu a kolo. Vhoďte do studny mýdlo a uslyšíte podivný hluboký hlas. Jakoby hlas nějakého boha, který je naštvaný, protože někdo znesvětil studnu mýdlem. Celým lomem otřese zemětřesení a skála vedle šéfa otroků se trochu pohne. Nyní už v lomu není čistá voda, ale naopak voda mýdlová. Jděte směrem doleva pod značku zákazu tancování a opět zahrajte na hřeben s ubrouskem. Celá situace se zopakuje, ale tentokrát když se dozorce půjde napít ke studni, napije se mýdlové vody a začne se trochu dusit. Rychle seběhnete dolů a vlevo jděte nahoru do jeho příbytku. Tady na stolku zbořte design pyramidy, který se Faraónovy nikdy nelíbil. Eiffelova pyramida. Všimněte si podezřelé kresby na stěně a opusťte dozorcův příbytek. Jděte zpátky nahoru a cestou potkáte dozorce a uvidíte, jak sténá nad zničeným designem. Jděte úplně nahoru po lešení a znovu si popovídejte se šéfem otroků Al Caponep. Je s vámi spokojený, ale aby vás zapojil do únikového plánu, musíte se stát jeho pravou rukou. A proto musíte odstranit jeho starého kolegu Cringera. Běžte směrem nahoru cestou, která je mezi skalami. Jděte doleva dolů a promluvte si s Rogerem, otrokem kterého kdysi osvobodil Assill. Roger zrovna vysekává nový portrét faraóna Dinara. Až bude možnosti, tak v rozhovoru zvolte, že by měl sekat nalevo, protože tváře jsou moc baculaté. Když se vás zeptá, jak to víte, zdůvodněte to, že jste jeho ztracené dvojče nebo že jste s ním dělali rozhovor. Začne tedy sekat více nalevo, což způsobí, že skála nebude na obou stranách stejně vysekaná. Jděte doprava a podívejte se na velké lano, které drží skálu coby Dinarův portrét. Přeřízněte toto lano s pomocí ostrého nabroušeného kamene a skála spadne dolů na kůlnu s nářadím. Sice ji úplně nerozbije, ale zpřístupní vám ji. Běžte zpět, slezte po lešení dolů, jděte doprava a dolů po schodech k rozbité kůlně s nářadím. Z kůlny seberte lopatu a kleště. Nalevo od kůlny seberte na zemi u skály klín vyrobený z kamene. Sejděte až dolů a vsupte do dozorcova stanu. Mezitím co stále smutní nad svým zničeným projektem, použijte kleště na podivnou malbu na stěně a objevíte tajnou skrýš. Ze skrýše seberte dokument, který je dokladem o vlastnictví. V inventáři si jej následně přečtěte a dozvíte se, že se jedná o doklad vlastnictví otroka Cringera. Odejděte z dozorcova příbytku a doklad o vlastnictví Cringera dejte otrokáři. Otrokář má legálně nového otroka a Cringer zmizí z lomu.

Jděte nahoru, vylezte po lešení a s úspěchem se pochlubte šéfovi otroků. Ovšem to stále ještě není vše a chce následující předměty. Dvě plátna látky, kladivo a dláto, aby mohl pokračovat v plánu útěku. Běžte cestou mezi skalami nahoru za otrokem jménem Roger. Začněte s ním hovořit a zeptejte se ho, co by mu zvedlo náladu. Ptejte se ho stále dokola, dokud vám to neřekne. Nakonec z něj vypadne, že by jej povzbudilo čerstvě připravené jídlo. Jděte doprava okolo úchytu lana, pak směrem dolů až na konec cesty. Napravo si všimněte hnízda s vejci. Použijte větev z inventáře na hnízdo s vejci a získáte ptačí vejce. V inventáři zkombinujte ptačí vejce s lopatou, abyste získali náhražku pánve. Vraťte se do lomu, slezte po lešení dolů a jděte směrem k dozorci. Dole běžte doprava k montážní lince a na rozbitý rumpál použijte klín z kamene, čímž zastavíte celý posun kamenů po montážním pásu. Nyní tedy můžete přejít na druhou stranu a jít do pouště. Běžte tedy doprava a cestou nahoru vstupte do pouště. Jděte směrem dolů a doleva k podivnému keři, u kterého leží kamenná tabule zabalená jako dárek. Zkuste dárek vzít, ale zabrání vám v tom keř, který v tu chvíli začne mluvit a zeptá se vás, zda-li nejste Mojžíš. Snažte se s keřem konverzovat tak, aby začal trochu šílet. V tu chvíli kdy začne být keř hodně naštvaný, začne jednoduše hořet. Použijte tedy na hořící keř lopatu s vejcem, abyste jej usmažili. Jděte doprava a v lomu si všimněte zelených čárek s nůžkami. Prohlédněte si tento objev, který znamená něco ve smyslu tady otevřít. Toto značení se objevilo poté, co jste do studně hodili mýdlo, a promluvil bůh. Odejděte z pouště zpět do lomu, běžte nahoru a po lešení vylezte až k šéfovi otroků. Projděte mezi skalami za Rogerem a dejte mu lopatu s usmaženým vejcem. Na oplátku dostanete kladivo, dláto a magnet. Vraťte se k Al Caponepovi a dejte mu věci, které chtěl. Tedy ručník ze sprch, dláto a kladivo od Rogera. Al Caponep vám řeknu svůj ďábelský plán útěků, který zní takto... Pomocí ručníků se učiní neviditelnými a dlátem a kladivem se prokopou skrze skálu ven. Samozřejmě je to naprosto nemožné, takže musíte najít jinou cestu, jak se dostat z lomu. V tu chvíli se v lomu objeví falešný Faraón Dinar a oznámí, že potřebuje najít skrytý chrám se skrytým předmětem. Skrytým předmětem je myšleno srdce boha Osirise. Zmíněný tajemný chrám je pravděpodobně přístupný v místech, kde jsou zelené čárky s nůžkami. Skrze tento tajemný chrám byste se mohli dostat ven, protože z každého chrámu vede nějaká další cesta ven. Promluvte si se šéfem otroku o čárkované lince, která značí vchod do chrámu. Nápad jak zpřístupnit vchod do tajemného chrámu je láno s něčím svázané, co by rozbilo skálu. Jelikož ale Faraón neumí dělat uzly, tak máte daný předmět přinést Al Caponepovi. Běžte doleva k lešení a podívejte se na lano přivázané na lešení. Lano dejte použít a spustíte jej dolů. Sejděte dolů po lešení a kousek vpravo si dole ve stěně všimněte nestabilního kůlu nebo síše držáku. Tento držák je nalevo od schodů a napravo je zastavený montážní pás.

Jděte doprava a vylezte zpět po lešení nahoru. Al Caponepovi řekněte o blocích kamene na zastavené montážní lince, bude s vámi souhlasit a přiváže lano k bloku kamene. Teď jen musíte s blokem kamene pohnout a objevíte vchod do tajného chrámu. Běžte úplně dolů a potom doprava ke spodní částí pásu. Tady oddělejte kamenný klín a montážní linka s kameny se opět spustí. Blokem kamene nahoře se pohne a strhne sebou obrovskou část lomu. Tím je vchod do tajného chrámu odhalen. Oslovte šéfa otroků a řekne vám, že asi zůstane tady v lomu. Vyjděte tedy po schodech nahoru a vstupte do tajemného chrámu, jenž ukrývá srdce boha Osirise. V chrámu je docela tma. Zkuste ukazatelem zajet doprava a trochu níže. Všimněte si pochodně a potom ze spodní pravé části schodů seberte ohnivý kámen. Tento ohnivý kámen v inventáře spojte s ostře nabroušeným kamenem a získáte pár kamenů, který dokáže udělat oheň. Použijte tento pár dvou kamenů na pochodeň. Takto rožnete pochodně v chrámu a budete konečně pořádně vidět. Pokud by se vám nepodařilo rozsvítit, tak doporučuji na chvíli zesvětlit monitor nebo hru. Pokračujte tedy jeskyní směrem doprava a narazíte na kamenné dveře, u kterých je podivný mechanismus. Běžte kousek zpět a přečtěte si historický text na rohu stěny. V textu je psáno, že když jsou planety v řadě, je (jsou narozeniny?) velký den narození posvátného boha Setha. Jeho kamenné dveře se otevřou a můžete mu vyjádřit slib věrnosti. Prohlédněte si mechanismus, který je modelem planet a vypadá jako hodiny. Má také dvanáct částí jako každé hodiny. Jděte doleva a nahoře si všimněte lodi, který se jmenuje Bermudský trojúhelník 417. Trochu níže se podívejte na zkamenělého potápěče z lodi a s pomocí magnetu seberte jeho harpunu, která trčí ze stropu. Nalevo od mechanismu si všimněte knězovy hole, kterou drží socha a umístěte na ni harpunu. Faraón po chvíli harpunu použije a ta se odrazí od mechanismu. Vemte si harpunu zpět a podívejte se malou krabici. Otevřete ji a prohlédněte si otáčející se kameny. Faraón poznamená, že by se mohla jednat o brusné kotouče. Použijte tedy na kotouče harpunu a z její zadní části uděláte ostrý hrot. Takto upravenou harpunu opět umístěte na knězovu hůl, a jakmile ji Faraón aktivuje, harpuna se zapíchne do mechanismu a všechny ručičky s planetami se uspořádají. Kamenné dveře vpravo se otevřou a vy můžete pokračovat dál.

Cesta vás zavede k mocnému bohu Sethovi a k jeho dvěma strážcům. Bůh Seth bude probuzen a z rozhovoru vyplyne, že Seth má Osirisovo srdce jako suvenýr a že válka bohů už není daleko. O osudu se bude rozhodovat, až když se vytvoří souhvězdí velblouda. Poté Seth rozhovor ukončí. Běžte stále doprava, ale cestu na svobodu vám blokuje hromada odpadků. Jděte zpět ke schodům u boha Setha, vyjděte nahoru a seberte posvátnou urnu. Znovu probudíte boha Setha, ale tentokrát bude naštvaný, protože jste vzali urnu se srdcem boha Osirise. Bez ní je bůh Seth ve válce bohů bezmocný. Vyšle na vás tedy svou armádu škorpiónů. Tento název se možná hodil před několik stoletími, ale dnes z celé armády zbyl jen jediný škorpión, který má navíc jen pět nohou. Urnu v inventáři otevřete a vyndáte z ní Osirisovo srdce a zůstane vám prázdná urna. Z podstavce před Sethem vezměte pohřební sukno a sejděte po schodech dolů. Prázdnou urnu použijte na pětinohého škorpióna a zkuste ji potom sebrat. Ale nemáte k urně žádné víko, takže by vám škorpión utekl. Běžte doprava k hromadě smetí a na zemi vezměte kartónový kryt od krabice. Kartónový kryt umístěte pod urnu a získáte uzavřenou urnu se škorpiónem. Voda, která protéká před bohem Sethem, je voda, kterou si lidé v lomu nabírají ze studně. Proto z ní vychází bublinky, hodili jste do ní totiž mýdlo. Přisupte opět k soše Setha a na stropě si u pravého strážce všimněte otvoru. Zkuste skrze otvor promluvit a uslyší vás šéf otroků Al Caponep. Na podruhé mu řekněte, že to moc nejde a pošle vám arašídy. Běžte kousek doleva od sochy a v zemi si všimněte díry a lasičky, která uvízla v menší díře více vlevo. Vytáhněte kořen, který je uvízlý v podlaze a zpřístupníte otvor mezi velkou dírou a menší dírou v podlaze. Skrze otvor v podlaze hoďte do díry arašídy a lasička se prohrabe do větší díry. Tunel dále pokračuje a lasičky nyní brání voda, která odtéká ze studně. Vyjděte na schody a v pravém rohu studny si všimněte praskliny, kterou ucpěte pohřebním suknem. Voda ze studny přestane vytékat a další díra je přístupná, ale nemůžete do ní hodit návnadu. Jděte tedy kousek dál doprava a nad dírou odsuňte uvolněný kámen z podlahy. Do díry hoďte další arašídy a lasička opět přiběhne. Jelikož už nemáte další arašídy, použijte na díru zadělanou urnu se škorpiónem. Sledujte naprosto famózní zápas škorpión versus lasička. Jejich soupeření způsobí propad hromady odpadků do země a cesta ven je volná. Opusťte tedy tajemný chrám cestou vpravo.

Faraón se ocitá v oáze, kde sídlí revolucionáři za banány. Rozhodne se zde chvíli odpočinout a během jeho sprchy se objeví Assil, který byl vyhoštěn do pouště falešným Faraónem Dinarem. Assil přichází se svými přáteli revolucionáři (Thara a neohrožené trio) a po rozhovoru s Faraónem dojdou všichni k rozhodnutí spolupracovat, aby zabránili příchodu Osirise na žijící svět. Opět dostáváte pod své velení našeho hrdinu, strážce amuletu Ankh, Assila. Promluvte si s pravým Faraónem a ten vám předá nějaké věci. Máte tedy nyní v inventáři sošku boha Setha, srdce boha Osirise a kamennou tabulku zabalenou jako dárek. V inventáři rozbalte dárek a objevíte tabulku, kde je napsáno 11. přikázání. Promluvte si s Tharou a dostanete trofej, abyste do ní uschovali srdce boha Osirise. Poté si znova promluvte s Tharou o vašem společném vztahu, ale nevypadá to moc nadějně. Z lehátka poblíž seberte polštář a naběračku z kotlíku, který je před stanem. Jděte doleva k bazénku a ve vodě si všimněte ostře nabroušené mušle. Assil na ni ale nedosáhne a do vody se mu nechce. Podejte si tedy mušli pomocí naběračky. Ostře nabroušenou mušli v inventáři spojte s polštářem a získáte hadru. S pomocí hadry upravte trofej a potom do trofeje vložte srdce boha Osirise. Běžte po schodech nahoru a odejděte z oázy. Ocitnete se opět v Cairu.

Kapitola 5: Velká hra (Chapter 5: The Big Game)

Skupinka revolucionářů s Assilem jdou za kouzelníkem Take Tut Cashumem, aby se jej zeptali, co dělat dál, ale kouzelník je zrovna na obědě. V tu chvíli se objeví falešný Faraón Dinar a bude chtít trofej, protože ví, že je v ní Osirisovo srdce. Naštěstí se objeví arabský velvyslanec a vezme si trofej k sobě a předá ji vítězi velké hry. Naše skupinka se rozhodne pomáhat týmu Mojžíšů neboli Nilští krokodýlové proto Faraónům Caira. Při začátku této hry by se měl objevit tým Mojžíšů, ale Dinar to nepochybně vše zkomplikoval. Assil je spuštěn do katakomb, aby postupně zajistil výhru Nilských krokodýlů. Seberte lano, které visí za vámi. Z vody vytáhněte láhev se zprávou a v inventáři vytáhněte zprávu z lahve a prohlédněte si ji. Uvidíte mapu katakomb pod arénou. V tuto chvíli jsme pravděpodobně u schodů vlevo dole. V inventáři zkombinujte lano se soškou boha Setha a dostane hák. Tento hák připevněte k mříži vlevo a zpřístupníte si cestu dál. Od této chvíle se opět můžete přepínat mezi postavičkami. Kliknutím na ikonu vpravo dole se můžete přepnout na Tharu, která je nahoře se svým otcem a falešným Faraónem na VIP tribuně. Stále jako Assil vstupte do chodby a otevřete dveře. Vstupte do stok, což je místnosti na mapě vpravo od prvního bodu. Vpravo si všimněte menšího vodopádu bláta, který odtéká z města. Podívejte se na mapku a vidíte, že za tímto vodopádem bláta je nějaká místnosti. Druhý otvor na odtok vede k obrázku s krokodýlem. Běžte doleva a přejděte most. Vlevo se podívejte na menší potrubí, které vede někam nahoru. Pokračujte nahoru skrze dveře do místnosti dveří. V této místnosti jsou tři dveře, ale čtyři východy. Přečtěte si zprávu nad dveřmi, kterými jste sem vstoupili. Je psáno něco ve smyslu, že levé dveře vedou do vězení, jedny z prostředních dveří vedou k mostu a pravé dveře vás dovedou k zátěžovému kolu. Běžte tedy prostředními dveřmi (napravo od zprávy na zdi) a dostanete se k malému mostu, tedy spíše desce, která vede k pravému odtoku. Vlevo je odtok s vodopádem bahna a pravý odtok, u kterého stojíte, je zablokovaný. Tady zatím nic nezmůže, tak se vraťte se na rozcestí. Jděte dveřmi vlevo do vězení a u mříže klikněte na zámek a vstupte do vězení. Navštivte první místnost a z visícího kostlivce vemte pouta. U druhých dveří si promluvte s vězněm a podívejte se na poslední třetí dveře, které mají speciální zámek. Za těmito dveřmi je uvězněn Gemotep, kterého si možná ještě pamatujete z prvního dílu, v druhé kapitola vám docela pomohl. Gemotep potřebuje nějaký šikovný nástroj, aby se dostal ven. Běžte úplně doprava na konec vězení. Tady uvidíte dvě dřevěná ozubená kola, ale zatím se vraťte do místnosti s dveřmi. Nakonec běžte skrze dveře úplně vpravo do místnosti, která dále vede do skladiště. V první místnosti se podívejte na obrovské závaží a nahoře si všimněte, že je přivázáno lany, ale jedno z lan je svázáno s druhým lanem, protože první lano je moc krátké. Napravo u dveří se podívejte na zvon, ale postrádá zvonové srdce. Jděte doleva a podívejte se na páku, která je připevněna řetězem ke zdi, takže s ní nelze pohnout. Velké dřevěné ozubené kolo je propojeno s ozubeným kolem na konci vězení. Zkuste zatáhnout za páku a trochu se pohne. Fotbalová branka týmu Nilských krokodýlů se trochu pohne. Brankář týmu Faraóni Caira zabránil gólu od Nilských krokodýlů a princezna mu náznakem vyznává lásku, protože brankář je strážce, který ji zachránil od netopýrů.

Ikonkou vpravo dole se přepněte na Tharu a octnete se na tribuně. Je tady s vámi váš otec arabský velvyslanec, falešný Faraón Dinar a dcera skutečného Faraóna. Na stolcích je trofej se srdcem boha Osirise, přístroj na kávu a prázdný šálek. Thara má v inventáři VIP vstupenku na jméno slečna Thara. Začněte mluvit s princeznou o tom, že je poblázněná do brankáře, ale že brankář by si bez podvodu nevedl tak dobře. Po chvíli princezna přesvědčí Dinara, aby nechal bránu spravit. Uvidí strážného, jak z páky sundá řetěz a jde si promluvit s otrokem ve vězení, aby zvedl bránu. Ten ale odmítá dále s kolem točit, aby jej strážný přesvědčil, půjde si najít bič. Je zapotřebí vězně nějak povzbudit. Ze stolku mezi křesly seberte prázdný šálek a použijte jej na přístroj na kávu. Získáte šálek k moka kávou. Běžte se podívat za křesla a do mřížky na zemi vylijte kávu ze šálku. Pokuste se odejít po schodech nahoru, ale zastaví vás váš otec a řekne, že můžete odejít jen v poločase. Přepněte se ikonou vpravo dole zpět na Assila a běžte skrze místnost dveří zpět do stok. Musíte pro to otevřít dveře mezi levými a prostředními dveřmi. Ve stokách si nalevo od můstku všimněte, že z potrubí vytekla káva. Položte pod potrubí prázdnou láhev, abyste ji naplnili moka kávou. Klikněte na ikonu vpravo dole, abyste se zase přepnuli na Tharu a znova naplňte šálek kávou z kávovaru a obsah šálku opět vylijte do mřížky. Po přepnutí zpět na Assila seberte láhev s kávou a běžte do místnosti dveří. Dveřmi úplně vlevo jděte do vězení a běžte doprava až ke dveřím s vězněm, se kterým mluvil strážný. Promluvte si s vězněm, stále je unavený, tak mu dejte láhev s moka kávou. Po vypití kávy se cítí jako znovuzrozený a začne točit mechanismem dřevěných ozubených kol. Opět se vraťte do místnosti dveří a zaslechnete strážného, jak stále ve skladu hledá bič. Zatáhněte za páku, závaží sjede dolů a brána týmu Faraónu Caira se naplno otevře. Takže Nilští krokodýlové mají stále šanci. Vpravo ze závaží seberte drát, kterým jsou spojena dvě lana, a stane se menší nehoda. Závaží se utrhne z lan a brána vašich protivníku se úplně zavře. Uvolní se jen dvě menší místa, kterými by mohl padnout gól, ale takový gól by mohl dát jen Mojžíš, který stále nedorazil. Skrze místnost dveří běžte do vězení a Gemotepovi dejte drát. Gemotep se z pomocí drátku dostane ze své cely a můžete poradit, jak se dostat ven. Buď mu dáte svou mapu a dostanete za odměnu lžíci nebo jej pošlete do skladu a tam jej chytí strážce. Pokud jej chytí strážce, automaticky započne poločas. Pokud mu dáte mapu, tak lžící zazvoňte na zvonek v místnosti s pákou. V obou případech docílíte stejného výsledku. Stráž po uslyšení zazvonění odejde a vy můžete jít vlevo do sklepa. Zkuste použit výtah, ale nemá potřebnou energii. Vpravo na bedně si všimněte spící polární kočky. Probuďte ji a kočka skočí přímo do košíku a uvízne v něm. Košík s polární kočkou seberte a přepněte se na Tharu.

Nyní je poločas, takže můžete odejít z VIP tribuny. Běžte tedy nahoru po schodech, projděte halou a vchodem vlevo jděte na chodbu. Pokračujte doleva a vstupte do kuchyně. Hned po vstupu do kuchyně uslyšíte křičet kuchařku Olgu, že ta blbá kočka už je pryč a že nenávidí kočky. Povšimne si Thary a strážný jen podotkne, že Thara je její nová pomocnice v kuchyni. Olga vám poručí umýt nádobí. Běžte tedy směrem dolů ke umyvadlu, z rohu seberte žínku a umyjte špinavé nádobí. Nad umyvadlem zatáhněte za páku, abyste vodu přesměrovali do mechanismu výtahu. Jako Assil běžte do výtahu a zatáhněte za páku. Vyjede nahoru do kuchyně a vlevo ve výtahu si všimněte zlatého háku. Připevněte k němu košík s polární kočkou a ikonkou vpravo dole aktivujte Tharu. Kousek vpravo zatáhněte za páku na sloupu a hák dopraví polární kočku k Olze, čímž se Olgy zbavíte. Otevřete výtahové dveře a použijte páku ve výtahu. Oba sjedete dolů do sklepa. S oběmi postavičkami se dostaňte do místnosti dveří. Jako Assil běžte dveřmi vlevo do vězení a vstupte do třetí cely, kde byl uvězněn Gemotep. Podívejte se na díru ve zdi, kterou Gemotep začal. V inventáři spojte želízka s kamennou tabulí (11. přikázání) a dostane něco na způsob demoliční koule. Na stropě si všimněte háku, na který pověste náhražku demoliční koule a začněte bouchat do zdi. Projděte do vězení vedle, kde jste byli uvěznění v prvním díle Ankh. Otevřete dveře a přes kanály dojděte až do opuštěných katakomb. Uvidíte krokodýla, který zrovna spí a zdá se mu o tom, že Assil je jeho zubař. Není divu potom, co všechno mu Assil provedl. Jakmile se tedy krokodýl probudí a spatří Assila, uteče. Vpravo se podívejte na krokodýlův chrup a na obraz paní krokodýlové. Jděte nahoru, pak doleva a po krokodýlovi projděte do strojovny. Octnete se na druhé straně zadělaného odtoku, který je napravo od odtoku, kterým protéká proud bahna. Stoupněte si na desku, kterou drží lana a kryt se odsune a zablokuje levý odtok. T9m se zpřístupní cesta pod ním. Pokud z desky slezete, tak se poklop vrátí zpět na své místo. Jako Thara v místnosti dveří otevřete levé prostřední dveře a běžte do stok. Jděte doprava a otvorem ve zdi projděte tajným vchodem. Objevíte se ve sprchách, kde více vlevo stojí Mojžíš, fotbalový útočník týmu Nilských krokodýlů. Promluvte si s ním a zjistíte, že jej někdo zhypnotizoval a Mojžíš si myslí, že je nějaký hmyz nebo tak něco.

Musíte nyní donutit Mojžíše hrát. Jděte vlevo do věže a běžte vchodem nalevo od strážného. Na terase si promluvte s koučem Nilských krokodýlů a vydávejte se za novinářku z Cairo Times. Falešný Faraón Dinar zakázal trenérovi použít Mojžíše, ale když před sebou Mojžíš uvidí cokoliv kulatého, kopne do toho. Běžte zpět do věže a vyjděte vlevo po schodech nahoru na hlavní tribunu. Tady si popovídejte se svými třemi kamarády revolucionáři a vpravo se podívejte na ocelový buben, který přinese sluneční svit, i když prší. Pokračujte nahoru po schodech a prohlédněte si sošky podél schodů. Na pravé sošce si všimněte, že má ruce zvednuté nahoru do vzduchu. Nahoře si popovídejte s Bakshishem, který v prvním díle prodával suvenýry u Sfingy, ale teď tady má stánek s ovocem. Zkuste si koupit meloun, protože je kulatý a pro Mojžíšův pohled také, ale stojí jednu stříbrnou minci, kterou vy nemáte. Nad stánkem si všimněte obrovského reklamního melounu, který se vznáší na stánku. Běžte dolů a zpátky do věže. V tu chvíli uvidíte, že arabský velvyslanec zatouží po nějakém ovoci a Bakshish mu jej přinese, ale než dostanete Tharu zpět pod své velení, Bakshish už je zpět ve stánku. Přepněte se na Assila, slezte z desky a skrze krokodýlův příbytek jděte zpět do kanálů. Vylezte nahoru po žebříku do věže, běžte po schodech, ale dál vám zabrání jít strážce, protože nemáte vstupenku. Slezte tedy zpět po žebříku, jděte doprava do starého vězení, pak jen do vězení, do místnosti dveří a běžte do místnosti s pákou. Pokračujte doleva do sklepa a výtahem vyjeďte nahoru do kuchyně. Z kuchyně běžte na chodbu, jděte doprava a vstupte do haly. Jděte nahoru za trůn a podívejte se na držák. Běžte doprava dolů po schodech na VIP tribunu a seberte z talíře ovoce. Arabský velvyslanec si opět začne stěžovat, že nemá žádné ovoce a Bakshish se za ním opět vydá. Ikonkou vpravo dole se přepněte na Tharu a ze stánku vezměte meloun. Běžte do věže, sejděte po schodech dolů a nahoře vstupte do šaten. Použijte meloun na Mojžíše a Mojžíš do melounu kopne. Vrátí se mu, že je fotbalový útočník a vzpamatuje se. Trenér ovšem nechce nechat Mojžíše hrát, protože to Faraón Dinar zakázal. Oslovte trenéra a přemluvte jej, aby nechal Mojžíše hrát. Ve chvíli kdy má Mojžíš vstoupit na hřiště, se mu do cesty postaví dva zabijáci, Tarok a Blackeye. Revolucionáři to uvidí a řeknou, že teď už jim pomůže jen pomoc z nebe. Tato pomoc se poměrně rychle dostaví a od ocelového bubnu se začnou odrážet sluneční paprsky do místnosti s trůnem. Jako Assil seberte mísu od ovoce a běžte nahoru do haly s trůnem. Mísu od ovoce pověste na držák a světlo se bude odrážet na druhou stranu hříště. Vraťte se dolů na VIP tribunu a uvidíte, že odraz paprsků nyní pokračuje od sochy poblíž stánku s ovocem. Přepněte se na Tharu, běžte do věže, vyjděte po schodech nahoru a jděte na hlavní tribunu. Běžte dolů po schodech, promluvte si s Tailorem a přesvědčte jej, že nepotřebuje brýle. Jakmile si je sundá, uvidí mnohem lépe a brýle dá Thaře. Jděte nahoru ke stánku s ovocem a uložte si zde hru, abyste si pak na konci mohli vybrat. Použijte brýle na sošku vpravo a sluneční paprsky propálí slabé dřevo, které drží obrovský reklamní meloun. Meloun spadne dolů, začne se kutálet a o oba zabijáky je postaráno. Mojžíš dá rozhodující gól a Nilští krokodýlové vyhrají. Dinar ale sebere trofej se srdcem boha Osirise a uteče s ní do Osirisova chrámu. Dinar uvězní Tharu pomocí ohně a Assil ji řekne, aby mu vzala amulet Ankh. Do toho se objeví princezna a začne opět ponižovat Tharu. Nyní máte na výběr tři možnosti, co říct. Ať řeknete cokoliv, Thara nakopne Dinara a sebere mu amulet Ankh. Pak si můžete vybrat, jestli dáte Osirisovi Ankh, nebo si jej necháte, ale dáte mu jeho srdce. Pochopitelně mu ale Ankh ani dát nemůžete. Dále se vás Thara zeptá, jestli máte rádi princeznu nebo ji (Tharu). Nemusíte si zvolit ani jednu, záleží, jak budete odpovídat. Tak či onak, Osiris dostane své srdce zpět a Assil bude dále strážcem amuletu Ankh. Osiris začne být po návratu svého srdce trochu sentimentální, ale to už je jeho věc. Nakonec Ankh II končí na VIP tribuně s Tharou, protože s princeznou to prostě asi nejde. Buď náš pár pouze zamává nebo se políbí...

Návod je napsán pro stránky Abeceda her.

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: