Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - Lost: Via Domus

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 27863
Zobrazení tento měsíc: 138
Lost: Via Domus

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

NE  

ANO  

NE  
ANO  

ANO  

ANO  

Zobrazit  

Oficiální stránka hry:
lostgame.us.ubi.com/

Výrobce: 
Ubi Soft

Distributor: 
Ubi Soft
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
Jako pasažér zaoceánského letu 815 jste přežili ztroskotání a ocitli se na nezmapovaném ostrově kdesi v Tichém oceánu. Spolu s objevováním ostrova odhalujete i svá vlastní tajemství. Chcete-li přežít a najít cestu domů, musíte porozumět vlastním chybám. Postavte se své temné minulosti, hledejte spásu a nalezněte cestu domů. *Arduška*


Autor: Arduška , ( Abeceda her )
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry

Lost Via Domus

Hra je vytvořena jako 3D adventura, v níž budete procházet různými lokacemi, potkávat ostatní postavy, snažit se vyřešit záhady, přelstít nepřátele a dokonce bojovat i s monstrem. Engine. Hra vychází z hry Ghost Recon: Advanced Warfighter 2, kamera je umístěna za postavou, můžete si ale moci přepnout do pohledu přímo z očí. Děj se odehrává v období první a druhé sezóny, částečně i třetí. Hlavní postavou nebude nikdo z televizního seriálu dobře známých postav, ale úplný nováček, fotograf jménem Elliott, se kterým se ve hře ztotožníte. Po havárii dopravního letadla, ve kterém jste se nalézali právě i vy, ztratíte paměť a budete muset postupně odhalovat vlastní minulost. Součástí tohoto příběhu je také vaše kolegyně novinářka jménem Kate, se kterou jste měli již kdysi dříve milostnou aférku. Další dvě hlavní postavy příběhu ale již stojí „na druhé straně barikády“, jedná se o vysoce postaveného a ne zcela čistého diplomata Zorana Savo a jeho bodyguarda, přezdívaného jako "Beady Eyes", což je bývalý kriminálník. Na ostrově se setkáte s dalšími hlavními hrdiny, tedy například s Jackem, Hurleyem, Lockem, Sawyerem, ale i s mnoha jinými a budete procházet neznámé lokace jako je pláž, džungle a dokonce i podzemní kryty, jakou je „Swan“ (Labuť). Ve hře nebudou odhalena žádná velká tajemství, hlavním cílem hry je hlavně odhalit tajemství vlastní postavy. Děj hry je rozdělený do celkem sedmi epizod, přičemž první kapitola začíná ještě v letadle, následně budete svědky rozlomení letadla ve zcela nové perspektivě, hrát se poté začne na pláži, první osoba, se kterou si pokecáte, bude Kate. Prvním vaším úkolem bude zastavit unikající palivo z hořícího letadla, ve druhém úkolu bude stopováním někoho muset ostatním dokázat, že nejste terorista. Přitom budete muset používat digitální fotoaparát, abyste svoji nevinu ostatním dokázali. Dále směníte jeden předmět s Hurleyem, následně ji vyměníte za rozbušku od Sawyera a použít vám ji pomůže Locke. S ostatními postavami se dostanete do interakce, s Lockem a Hurleyem budete vyměňovat různé předměty, Sawyer vám zase pomůže s vaším jménem. Jack a Sayid vám poté pomohou odhalit tajemství vaší minulosti. Letmo se také potkáte s Michaelem a Waltem, jen berte na vědomí, že ne všechny postavy vůči vám budou vždy vstřícné. Řešit budete také různá puzzle, jako je hledání ztracených částí, či oprava elektronického zařízení. Čeká vás také akce jako útěk před monstrem, polárním medvědem, nebo před odstřelovači z řad „Těch druhých“. Jako Elliott začínáte v roli imaginárního trosečníka, který přežil havárii letu Oceanic 815 ze Sydney do Los Angeles. Příběh hry, respektive její začátek, odpovídá přesně jeho filmové předloze, tedy v dopravním letadle. Jako fotograf Elliot v letadle pořizujete unikátní snímky jisté ženy, jejíž vidina vás bude v podstatě celou hru provázet.Ve hře zažijete mnohá dobrodružství a překvapení. Zázračným přežitím pádu letadla, které je stovky mil mimo kurz letu, vše jen začíná. Celá hra je velice originálně pojata jako televizní seriál. Skládá se ze sedmi epizod a každá začíná známou znělkou seriálu a nápisem LOST. Ve hře se však stále jedná o střípky minulosti a jsou nazývány stejně jako v seriálu „flashbacky“, v každém máte pokaždé za úkol něco vyfotit. Kromě focení, které ve „flashbacích“ provádíte, mladé a pohledné ženy Lisy, taktéž fotíte různé věci, která vám pomáhají objasňovat různá fakta, dávají otázky na různé odpovědi a tak podobně. Po havárii letadla ztrácíte svou paměť a proto velkou část hry pátráte právě po své minulosti. Elliot je postava v seriálu neznámá a stejně jako ostatní trosečníci i on má svůj příběh. Z toho vyplývá, že kromě „základní“ dějové linie, tedy děje známého ze seriálu, prožíváte i příběh neznámý, vázaný právě s Elliotem. V průběhu celé hry na ostrově, jak již bylo zmíněno, vidíte dívku Lisu. Ta se objevuje ve „flashbacích“, v nich je ale narozdíl od ostrova živá a skutečná. Zde se totiž jedná jen o Elliotovu, tedy vaši vidinu, celou hru jí sledujete, získáváte od ní informace a mnoho zajímavých věcí0000010410_n00.jpg (46660 bytes) (obr.Úvod). Máte možnost chodit v džungli, po pláži, či v jiných exteriérech či interiérech, mezi které, tedy po již zmíněných, patří například poměrně zajímavě zpracované jeskyně, jejichž komplex je opravdu hezky zpracovaný a může chvilku trvat, než se zorientujete a vymotáte ven. Navíc, pakliže přijdete o poslední louč, kterou většinou můžete jedině koupit od ostatních trosečníku a to díky propracovanému obchodnímu systému, který mezi trosečníky panuje, máte celkem problém, jelikož zapalovač má taktéž jen omezené možnost a navíc svítí opravdu málo, stejně tak se podíváte do trosek letadla které naleznete v džungli. Ve hře na vás číhá mnoho hrozeb, „Ti druzí“ (v originálně „The Orders), či třeba neznámý černý kouř, postavami ze seriálu označován jako „monstrum“. Před hrozbami můžete utíkat, avšak riziko nebezpečí je zde velké. „Ti druzí“ jsou většinou jen na jakýchsi stanovištích na stromech, odkud po vás střílejí, ovšem černý kouř může být kdykoli a kdekoli. V džungli se sice orientujete podle různých šipek, vlaječek či jiných aspektů, avšak když se vám za zády objeví černý kouř, rázem je orientace pryč. Jediné co vás před kouřem může ochránit, jsou velké stromy, mezi jejichž kmeny se můžete schovat. Postavy a další textury jsou sice hezky a detailně zpracované, avšak když se procházíte po džungli, máte přesně vytyčené cesty, po kterých můžete chodit, málo kdy můžete například vejít nijak dál od cesty. Hra je rozčleněna do mnoha lokací, mezi kterými při každém přechodu musíte dlouze načítat, přestože lokace nejsou nikterak rozsáhlé. Hra má sice poměrně zajímavý příběh, který je však dosti silně nalinkován a zdrojový kód hry obstarávající úkoly obsahuje hodně výrazů „if“, tedy jestliže. Například, abyste dostali od Locka baterii do notebooku, musíte si napřed pokecat s ním, zjistíte že on žádnou nemá a že Sayid by to mohl vědět. Vydáte se tedy za Sayidem, který vám sdělí, že John nějakou baterii do notebooku našel. Pak se tedy teprve můžete vydat za Johnem a baterii získat, pokud byste neabsolvovali dialog se Sayidem, nezískali byste ji. „Hra Lost Via Domus“ je tudíž velice zajímavým počinem, který jistě přiláká velké množství hráčů Jedná se o hru z dílny světoznámého herního studia UbiSoft Montreal, které má na svém kontě opravdu pěkně dlouhý seznam kvalitních her. Hra má velký potenciál a přestože asi neudělala díru do světa, jistě si jí zahraje rádo mnoho lidí. Možná se dočkáme dalšího pokračování, které už na tom snad bude lépe, než „Lost Via Domus“. Čistá hrací doba čítá jen něco kolem pěti hodin, ale i tak je pro fanoušky tohoto žánru jistě příjemným zpestřením.

Force Majere

Po spatření úvodní animace, kdy se ocitáte v dopravním letounu číslo 815, letícího na pravidelné lince ze Sydney do Los Angeles, kde jako fotograf jménem Eliot sedíte na jednom ze sedadel, se začne k vám prodírat podivné individuum, ale dříve než k vám dorazí, nastane výbuch, letadlo se roztrhne a jeho trosky dopadnou na zem, vy ale kupodivu přežijete a proberete se z bezvědomí uprostřed džungle u trosek vašeho sedadla. V reále si sedadlo prohlédněte, je to zázrak, že jste pád z takové výšky přežili, ale máte jiný problém, nevíte ani, jak se jmenujete, kdo jste, zkrátka ztratili jste úplně paměť, tedy utrpěli jste totální amnézii. Poté vyrazte džunglí vpřed, pokračujte po cestičce, zde se zabloudit nedá, o kousek dál spatříte na stromě mrtvolu, kterou si prohlédněte, o kousek dál potkáte první osobu, je to ženská, ale jakmile se k ní přiblížíte, uteče o kus dál. Jděte tedy za ní, zkuste si s ní promluvit, ale rozplyne se jako pára nad hrncem. Pokračujte tudíž po cestě džunglí vpřed, za zatáčkou narazíte na druhou ženskou postavu. Promluvte si s ní, zjistíte, že se jedná o Kate, která je zároveň druhou hlavní postavou hry. Proberte s ní všechny možnosti rozhovoru, ale mnoho se toho od ní nedozvíte, většinou vám bude odpovídat „nevím“, nebo „neznám“. No alespoň od ní obdržíte láhev minerálky, tímto počinem nastává první okamžik k dlouhému postupnému navracení vaší paměti.

Flashback I

Navracíte se v první vzpomínce zpět na palubu letadla, kde letuška podává Kate láhev minerálky, nyní tedy budete muset fotografovat, použijte možnost „remember“, tak se vám ukáže potrhaná fotka, což je zároveň malá nápověda pro další postup. Nyní tedy použijte fotoaparát, jakmile se objeví Kate, zaměřte objektiv na její ruce, zjistíte, že má ruce spoutány pouty. Budete také muset správně zaostřit čočku a to klávesami W, A, S a D, poté musíte Kate dostat do záběru a vyfotografovat ji, přičemž se musí rozsvítit obě zelená světélka dole vpravo. Pokud svítí obě červeně, udělali jste špatně vše, jestliže svítí jedno zeleně a druhé červeně, fotka byla dobře zaměřena, ale měli jste špatně zaostřeno, takže vyčkejte, až se Kate znovu dostane do vašeho záběru, rychle zaostřete a tak fotku uděláte0000010410_n01.jpg (59132 bytes) (obr.1). Jakmile tedy fotku získáte, zmíněná scéna s Kate se přestane opakovat a vy se ve vzpomínkách ocitnete zpět na palubě letadla. Rozhlédněte se kolem sebe, na sedadle za vámi si prohlédněte fotografie a denní tisk, poté vpravo od nich na zemi prozkoumejte váš ruksak, ukazatel nahoře, kolik předmětů si máte prohlédnout, je tedy v tomto případě 3/3. Tento úkon sice není nutno provádět, ale ztratili byste několik bonusů a nestojí to zato. Jakmile tedy vše vyjmenované prohlédnete, otočte se k letušce a pokecejte s ní. Proberte s ní všechny dialogy a po jejich skončení tento první „fashback“ končí. Ocitnete se znovu před Kate, o které tedy už něco víte, na rozdíl od vás, kde nevíte o vás ještě nic. Proberte s Kate opět všechny možnosti dialogů, hlavně ji připomeňte tu historku s jejími pouty na rukách na palubě letadla, tak ji rozvážete jazyk. Poví vám o tom, že na pobřeží vede velice nebezpečná a obtížná cesta, ale kolem pobíhá nějaký zatoulaný pes, který ví, kudy cesta pokračuje, takže stačí, když ho budete následovat a dovede vás na správné místo. Dále vám Kate poví, že raději sama zůstane zatím na tomto místě v džungli, má obavy, aby ji nehledal její ozbrojený doprovod z letounu. Vydejte se tedy džunglí vpřed, tak po nějaké chvíli potkáte pejska. Bude před vámi utíkat, vezměte tudíž „nohy na ramena“ (levý Shift + kurzorová klávesa vpřed) a mazejte za ním, musíte být ale skutečně velice rychlí. Pokud by se vám ztratil z očí, potom na něj zavolejte (mezerník) tak počne štěkat a podle hlasitosti štěkotu ho znovu lehce naleznete. Ještě lepší je ale vždy na něj zavolat zavčas, než vám sejde z očí, tak se na chvíli zastaví a vy ho snadno doběhnete. Tak v závěsu za ním dorazíte až na pobřeží, vyjděte ven z džungle a před vámi spatříte trosky letadla. Kolem nich jsou lidé, někteří živí, jiní už jsou po smrti. Můžete si sice promluvit se všemi živými, ale důležité je vyhledat muže jménem Jack, jděte ale opatrně a nepřibližujte se k urvanému motoru letadla napravo, jinak tento vybuchne a vy zemřete a hra tak skončí. Jack právě někoho křísí z bezvědomí, promluvte si s ním a proberte všechny možnosti dialogů, hlavně se ho zeptejte na to, co udělat s vrakem trupu letadla, aby i on nevybouchl. Poté se vydejte k zádi trupu letadla, cestou prohlížejte všechny předměty, najdete spousty užitečných předmětů, sbírejte i ty po pláži rozházené, ze stromů spadlé kokosy. Prohlédněte si pojistkovou skříňku, nyní je vaším úkolem propojit všechny obvody tak, aby se rozsvítil indikátor zeleně. Takže první pojistku nahoře nastavte tak, aby jakási šipka ukazovala doleva, pravá horní doprava, na levou dolní nastavte křížek, na pravou dolní rovněž křížek, tak se vám rozsvítí indikátor zeleně. Pokud vám nebude jasno, jak to udělat, můžete si klávesou F1 spustit nápovědu, více vám ale zřejmě napoví obrázek, který jsem pro vás připravila0000010410_n02.jpg (68768 bytes) (obr.2). Po opravení panelu se vám zpřístupní zavazadlový prostor, ale než do něj vstoupíte, seberte z panelu všechny pojistky. V kokpitu už nic dalšího nenajdete, vylezte tudíž ven. Letadlo díky vám nevybouchlo, v animaci vám Jack prohlédne hlavu, nenajde žádné závažné zranění, takže vám doporučí, ať zkusíte najít něco, co vám patřilo a co vám pomůže opět o kousek vrátit vaši pošramocenou paměť. Projděte se tudíž po pláži, prohlížejte všechno, co lze, pokecejte se všemi lidmi a sbírejte všechno, co se sebrat dá, bude se vám to hodit při dalším obchodování. Poté vyhledejte Kate, dozvíte se od ní, že našla něčí batoh a nechala ho vzadu na pláži, vydejte se tedy po pláži doprava, tak najdete váš batoh, nachází se vpravo na konci pláže u ohrady z trosek, přehlédnout ho nelze. Poté, co naleznete batoh, seberte ho, tak se ale objeví opět ten podezřelý maník z letadla, dá vám do zubů a bude po vás chtít kameru, kterou prý zničí a vás potom odkrágluje.

A New Day

Jakmile se ráno probudíte, spatříte několik Ztracenců, kteří vyběhli z džungle ven, neboť tam řádí černé monstrum, tedy temný tajemný vír. Po včerejším požitku byste se tedy měli pokusit najít kameru, vydejte se tedy kolem moře po pláži na procházku, cestou sbírejte vše, co se sebrat dá, dojděte až ke Kate. Promluvte si s ní, proberte s ní všechny možnosti dialogu, tak se od ní dozvíte, že kamera by se měla nacházet v troskách kokpitu letadla, bude však obtížné se pro ni vydat, neboť Jack, který se ujal funkce ochránců všech ostatních, nechce do džungle nikoho pustit, neboť se zřejmě zcela oprávněně domnívá, že tam všem hrozí veliké nebezpečí. Jakmile rozhovor s Jackem ukončíte, budete mít opět vidiny, po jejich skončení jděte k nově se objevivší dívce, stojící na kraji pláže u moře. Pokecejte i s ní, nyní vás čeká další Flashback.

Flashback II

Teď jste se tudíž ocitnuli na verandě neznámého domečku, jak vidíte sami, tedy u moře. Vaším úkolem je tudíž získat fotografii vám neznámé dívky, pokud použijete nápovědu, tedy „remember“, spatříte roztrhanou fotku, která vás však může velice pomýlit, neboť zmíněná dívka má na fotce ruce zapřené do boku, což je hodně a nepříjemně zavádějící. Její fotografii totiž můžete získat jenom tak, že se postavíte trošku vpravo od sloupu a počkáte si na to, až dívka přijde před váš objektiv, bude schovaná za sloupem a rozpaží ruce, v tu chvíli ji vyfotografujte, opět používejte pro zaostřování a pohyb kamery známé klávesy W, A, S a D, přičemž nezbytnou podmínkou je to, že na fotce musí být spolu s ní i neznámý rybář. Poté co se vám podaří dívku vyfotografovat, spustí se krátká animace, po jejím skončení se porozhlédněte kolem vás a prohlédněte si noviny vlevo na židli, vpravo na jiné je zápisník, i ten si prohlédněte. Nakonec si poslechněte záznam z magnetofonu, ležícího vedle novin na stolku. Tak se konečně něco o dívce dozvíte, je to novinářka, která „pase“ po nějakém, blíže neurčeném velikém „zvířeti“. Nakonec si z dívkou znovu pohovořte, tak tento flashback končí a vy se ocitnete zpět u moře na pláži.

The Jungle

Jistě jste si z předcházejícího flashbacku zapamatovali, že dívka oklamala rybáře tím, že mu lhala, čímž jste získali radu, jak doběhnout Jacka a odlákat ho pryč od vchodu do džungle. Vydejte se tudíž k němu, promluvte si s ním, proberte opět všechny možnosti dialogů, ale hlavně mu namluvte, že se Blaire udělalo nevolno. Jack vám „hupne na špek“ a jakmile se rozběhne ke Blaire, vstupte do džungle popojděte vpřed. Hned na samém začátku na vás zavolá Locke, který je ukrytý v jakési bambusové ohradě. Jděte tedy k němu, proberte s ním všechny nabídky dialogů, tak od něj obdržíte několik důležitých a potřebných rad a informací, které se vám budou za chvíli hodit. Především je pro vás důležité, že musíte postupovat od jedné trosky letadla ke druhé, každou trosku si prohlédněte a tak získáte další směr, kterým je nutno pokračovat. Dále pak budete upozorněni na to, že v džungli řádí už známý temný mrak, který je velice nebezpečný a ukrýt se před ním musíte vždy do stejné bambusové ohrady, ve které se skrývá Locke. Jděte tedy vpřed k první trosce letounu, po cestě sbírejte ovoce a jiné předměty, které sebrat lze, u ní klikněte na klávesu „Enter“, tak zjistíte další nový směr, ve kterém je nutno pokračovat v cestě, musím vás upozornit, že cesta ale nevede přímo a nový směr si je nutno tudíž dobře zapamatovat. Pokračujte tedy dál od jedné trosky letadla ke druhé, pokud podle začínajícího zvyšujícího se hučivého zvuku poznáte, že se blíží obávaný černý mrak, rychle vyhledejte nejbližší bambusovou ohrádku, ve které se ukryjte. Zde v klidu a bezpečí vyčkejte, až se černý vír přežene i přes vás, poté vylezte a pokračujte dále již zmíněným způsobem, tedy k dalším troskám letadla. Po čase narazíte na jednoho z „Těch druhých“, tento parchant bude po vás dokonce i střílet, takže vezměte nohy na ramena a utečte mu, tak nakonec dorazíte až k poslední trosce letadla, kde už budete konečně v bezpečí. Od této chvíle již máte možnost využívat pro návrat na pláž zkratku, abyste s nemuseli znovu a znovu vláčet džunglí a nejen tam, v menu si můžete vždy vybrat lokaci, do které se chcete vrátit. Pokračujte dále vpřed džunglí, nezapomínejte sbírat ořechy a ovoce, tak dojdete až k Michaelovi, sekajícímu dřevo. Pokecejte si s ním, vyčerpejte všechny možnosti dialogů, tak od něj obdržíte zapalovač, poté vám poví, že vaše další cesta bude pokračovat tmavou jeskyní a nabídne vám prodat dřevo na svícení si na cestu. Zde se tedy musím zmínit o další nové ikonce, kterou je obchodování. Jestliže je ikonka neaktivní, potom postava, se kterou právě hovoříte, nic u sebe na prodej nemá. Jestliže je ale ikonka aktivní, potom, právě tak, jako nyní u Michaela, můžete se s takovou osobou pustit do směnného obchodu. Klikněte tedy na obchodování, zobrazí se vám však pouze ty předměty, které můžete bez obav směnit za jiné. Pokud si prohlédnete inventář vašeho protějšku, pak zjistíte, co tento u sebe má a co by se vám tudíž hodilo, přičemž jak u vašeho, tak i u vašeho protějšku je udána cena v penězích a počet těchto předmětů, které vy, nebo váš protějšek právě vlastníte. Směna tudíž probíhá tak, že si vyberte z vašeho inventáře ty předměty, které hodláte směnit za ty vašeho protějšku, přičemž z vašeho inventáře musíte vybrat tolik předmětů, aby se součet jejich cen přesně shodoval s cenou předmětu vašeho protějšku, přičemž cena vašich předmětů může být i o něco větší, zbytečně však těmito prostředky neplýtvejte. Nakonec obchod potvrdíte a pokud jste nabídli více, než je cena předmětu směňovaného předmětu, budete vaším protějškem dotázáni, zda skutečně chcete předmět koupit za větší cenu, než jakou ve skutečnosti má, jestliže jste ale nabídli méně, obchodovat se nebude a z obchodu sejde. Velice nepříjemné ale je to, že váš inventář je velice scvrklý, takže mnoho předmětů do něj nepoberete, přesto ale musíte všechno pořád nosit u sebe, přičemž neexistuje žádný depozitář, do kterého byste si některé předměty odložili. Pokládat věci na zem nedoporučuji, vypadá to totiž, že se tady hodně krade, odložené věci totiž už nikdy nenajdete. V nejhorším případě, až už nemáte jiné východisko, odložte laciné věci na zem a vyrazte do jiné lokace sebrat předměty cennější. Většinou budete mít v inventáři pouze vodu, ořechy a ovoce, takže voda je nejcennější a také nejdražší, ořechy stojí dva dolary a ovoce je jenom po jednom dolaru, proto doporučuji ovoce odložit a posbírat za ně ořechy. Nyní si tudíž u Michaela směňte za vaše předměty alespoň dva kusy dřeva, raději však tři, které budete potřebovat ke svícení, počítejte s tím, že vámi zapálená louč dlouho nevydrží a pokračovat dále v úplné tmě se rovná zcela jisté sebevraždě, jako záložní možnost se jeví svítit si zapalovačem, ale ten zhasíná ještě dříve, než zmíněné louče. Zde je dobré si nejdříve „odskočit“ do jiné lokace, tak se vám hra automaticky uloží a teprve potom se vraťte zpět nazpět, z inventáře vyberte dřevo, vložte si je do ruky (equip) a jděte do jeskyně. Jakmile přestanete vidět a ocitnete se ve tmě, dole vpravo se vám nabídne možnost dřevo zapálit a tak zažehnout louč (E) a poté co ji takto zapálíte, dole vlevo se vám objeví ukazatel, informující vás o tom, jak dlouho ještě bude louč hořet. Je tedy jasné, že jakmile dorazíte na místa, kde je alespoň trošinku vidět, pochodeň zhasínejte a zažehněte ji znovu až teprve tehdy, pakliže se ocitnete znovu v totální tmě. Počítejte i s tím, že sem tam vám vaši pochodeň uhasí zde bezhlavě poletující netopýři, můžete i zapadnout do vody a tak vám též louč zhasne, pokud byste totiž zůstali po tmě delší dobu, zemřete. Je také nutno sledovat půdu pod vašima nohama, občas totiž se objevují na zemi propasti a zapadnout do nich, to je rovněž váš jistý skon. Rozhlížejte se i po okolí, můžete nalézt i nová polena, která samozřejmě seberte, pakliže dokážete vše projít bez jediného zaváhání, tak vyjdete z jeskyně ven, ocitnete se opět v džungli a po chvíli chůze přejdete do další nové lokace, ve které se nachází kokpit havarovaného letounu. Vsoukejte se do trosek letounu, po pravé straně tak zhruba uprostřed se nachází zavazadlový prostor, který ale neotevřete, vedle něj se ale nachází láhev s vodou, kterou seberte. Pokračujte k pilotní kabině, zde naleznete Homerovu Oddyseu, její cena je vskutku impozantní, celých 40 dolarů, tak přece ji tady nenecháte, ne? Na stěně se nacházejí dva elektrické panely, bohužel zase nefunkční, jistě vás již napadlo, že opět budete muset manipulovat s pojistkami. Levým panelem se otevírá poklop od zavazadlového prostoru, mrkněte se tedy do pravého panelu a z něj vyberte všechny pojistky. Nyní používejte levý panel a do něj uložte pojistky následujícím způsobem. Do horní řady nedávejte nic, do prostřední nastavte zleva doprava kříž, kříž a „téčko“, kříž, do dolní řady pak zleva doprava potom „elko“, nic a „téčko“, po správném nastavení se opět musí rozsvítit zeleně indikátory. „Elka“ a „Téčka“ však musíte navíc přetočit do správné polohy, po opravení panelu se otevře zavazadlový prostor, ale než k němu půjdete, opět seberte napřed z panelu všechny pojistky. Ze zavazadlového prostoru seberte fotoaparát a také laptop, od tohoto okamžiku, když budete něco prohlížet, můžete konstatovat, že by se „to“ mohlo vyfotit, takže fotky udělejte. V tom případě se vyzbrojíte fotoaparátem a budete moci dělat fotky, většinou však jen pro extra bonusy, takže zase není životně důležité je dělat. V kokpitu už nic jiného nenajdete, vysoukejte se tudíž ven, objeví se parta cizích lidí a vy opět obdržíte ránu do kebule, tentokráte pro změnu od „Těch druhých“, navíc vám jeden z nich odebere z ruky vzorek krve.

Via Domus

Probudíte se opět v noci na pláži, jděte si pokecat s Hurleyem, proberte s ním všechny nabídky dialogů, tak se od něj dozvíte, že Satir je odborníkem na počítače, vydejte se tedy za ním, seká o kousek dál dřevo na podpal. I s ním pokecejte o všem, co lze, tak se dozvíte, že potřebuje novou baterii a pošle vás za Lockem, poté jděte za Jackem, ten vás ale podezřívá, že patříte k „Těm druhým“, takže konečně nastal čas, abyste zjistili, jak se vlastně jmenujete. Máte sice mimo jiné u sebe i laptop z kokpitu havarovaného letadla, z kterého byste mohli zjistit vaše jméno, ale ten je bohužel nefunkční. Pokecejte i s Sawyerem, ten má na prodej pistoli a to i se zásobníkem plných nábojů. Pakliže máte ještě co směňovat, neváhejte a oboje si u něj „kupte“, pistoli stejně budete jednou potřebovat, můžete se i poflakovat po pláži, nějaké ovoce a ořechy rozhodně naleznete. Jestliže tolik ale nemáte, kupte si alespoň lampu s olejem, ve tmě se ocitnete ještě několikrát a tato lampa je skutečně rovněž velice dobrou investicí. Nyní se vydejte za Lockem, sedí na zadku u ohně, pokecejte si s ním, po projití všech nabídek dialogů, kdy ho mimo jiné požádáte o novou baterii, vám sdělí, že ji nepotřebujete, jelikož podle něj nepotřebujete ani laptop, poté se dostaví vám už dobře známý flashback.

Flashback III

Ocitli jste se v předsíňce jakési zastavárny, v její zadní části vidíte přes sklo muže stojícího za pokladnou a taktéž i dívku, která vás už pronásleduje téměř od samého počátku příběhu, vidíte ji, jak přichází k pokladně. Nyní musíte známým způsobem opět udělat fotku a to tak, aby na ní bylo vidět obě mnou popisované osoby při jejich rozhovoru a zároveň byla na ní i tabule, na níž si nad nimi můžete přečíst nápis RICO SHOP. Po vyfocení uvidíte scénku,ze které se dozvíte,že dívka se jmenuje Lisa Geilhorn a po Ricovi chce nějaké informace. Počkejte tedy, až odejde, tak k vám vjede na vozíčku upoutaný Locke a Rico je k vám otočený zády. Dříve ale, než se rozhodnete s ním promluvit, prohlédněte si na stole poznámku o fotografovi, vyslechněte si nahrávku o doručení balíčku a nalevo od stolu si přečtěte článek o Sarinu0000010410_n03.jpg (91115 bytes) (obr.3). Teprve nyní si promluvte s Ricem, tak se od něj dozvíte, že jak vy, tak i Lisa Geilhorn sháníte informace o chlapíkovi jménem Savo, tímto tento flashback skončí. A vy se opět ocitnete na pláži. Nyní již tedy víte, že Locke v minulosti se mohl pohybovat pouze na invalidním vozíku, jděte tedy k němu, proberte všechny dialogy a hlavně se mu zmiňte o tom, že víte o jeho minulosti, kdy se nemohl bez vozíku pohybovat. Tak váš rozhovor rychle přeruší, zřejmě na to moc pyšný není a přislíbí vám, že vám baterie dá, odběhne a vy ho následujte údajně do skladiště. Jakmile ho doběhnete, opět si s ním pohovořte, proberte s ním všechny nabídky dialogů, tak vám sdělí, že na další cestu máte na stromech značky, podle kterých se musíte orientovat, sám ale s vámi nepůjde, počká prý na vás až na samém konci cesty. Jakmile tedy popojdete vpřed, první na koho narazíte je Korejec, s ním se domluvit je ale stejné, jako s nějakým „Hotentotem“, takže to ani nezkoušejte, vlevo od něj je na stromě první značka, tedy šipka. Jakmile na ni kliknete, ukáže se vám další směr postupu, vydejte se tudíž ukázaným vám směrem, stejným způsobem postupujte vpřed kolem dalších značek. Za třetí značkou po vás začne ale nějaký padouch střílet, vezměte tudíž „nohy na ramena“ (levý Shift+klávesa vpřed), utíkejte za neustálého kličkování vpřed, narazíte na tyčky s červenými praporky, které mají stejný účel, jako předcházející šipky na stromech, kolem nich doběhnete až do další lokace. Zde už na vás čeká Locke u podivného poklopu, vedoucího dolů do země. Prohlédněte si tento poklop, odhalíte tak další Lockeho tajemství, zjistíte jaká jsou jeho „prokletá čísla“, tedy 4, 8, 15, 16, 23 a 42, můžete si je i vyfotit. Posbírejte okolo všechny ořechy i láhev s vodou, ať máte s čím obchodovat, znovu si promluvte s Lockem, nyní po vás chce, abyste prošli tmavou jeskyní a protože prý jeskyni zná, chce po vás, abyste jí prošli sami, počká prý na vás na jejím druhém konci. No to už je ale skutečně ke vzteku, ale nic s tím samozřejmě nenaděláte. Jestliže už u sebe nemáte žádné pochodně, můžete si je u Lockeho směnit za předměty ve vašem inventáři, takže pak vezměte louč do ruky a vstupte do jeskyně. Poté co do ní vstoupíte, zjeví se duch a Lisu spatříte v chodbě před vámi, jakmile však k ní popojdete, tato zmizí v další části jeskyně. Zapalte tudíž louč a následujte ji, z veliké dálky pak uslyšíte její úpěnlivé volání, kde zjišťuje kde jste a vyzývá vás k následování. Během cesty přes jeskyni se řádně rozhlížejte, můžete najít krabici s jídlem, kterou je vhodné sebrat, má velikou peněžní hodnotu, také lze najít i další pochodně. Další cesta je ale hodně zapeklitá a obtížná, musíte se vyhýbat propastem v zemi a dávat pozor, aby vám pochodeň neuhasili další pitomí netopýři, po chvíli však dorazíte do světlejší části propasti a spatříte konečně Lisu, jak mizí za vodopádem. Nyní ji musíte následovat skrz vodopád, pokud si svítíte loučí, tato vám zhasne, takže ji znovu rychle rozsviťte, na křižovatce odbočte na cestu doleva a pokračujte dál až k druhému světlému místu s vodopádem, šetřete pochodní a zhasněte ji. Pokračujte skrze vodopád, přejděte opatrně dál přes úzký kamenný můstek, jděte stále vpřed a dorazíte znovu až k Lise. Seběhněte za ní dolů a pokecejte s ní, odpoví vám něco jako „co se to vlastně děje?“, do toho naskočí animace, kde ji spatříte s prostřelenou hlavou a poté ji ztratíte z dohledu. Nezbývá vám tudíž nic jiného, než opatrně seskočit z útesu dolů, neboť jiná cesta dál prostě nevede, natlučete si sice pořádně nos, ale přežijete to. Vydejte se vpřed, po vaší pravé straně se objeví kostlivec, třímající v rukách kompas, tento kompas mu seberte a tak se nahoře nad vámi objeví Locke. Budete po něm chtít, aby vám nějakým způsobem pomohl dostat se nahoru, klade si však podmínku, chce vědět, co jste po cestě viděli a našli. Z hlubin jeskyně počne vylézat strašlivé monstrum, Locke chce vámi nalezený kompas vidět, no na dlouhé debaty není čas, takže mu raději rychle vyhovte a kompas mu hoďte, tak vám sdělí, že je na něm nápis „Via Domus“, tedy „Cesta domů“ a poté vás konečně laskavě vytáhne k sobě nahoru.

Forty Two

V animaci sedíte na pláži a se zaujetím si prohlížíte váš kompas, když v tom spatříte z místa, kde se nalézá poklop, vedoucí do země, mohutný výbuch a ručička vašeho kompasu počne ukazovat směrem k poklopu. Nyní vás nikdo neomezuje, ani nepronásleduje, využijte tudíž tuto oddechovou pasáž k tomu, abyste se prošli po pláži a posbírali vše, co sebrat lze. Najdete určitě několik lahví s vodou, je zde i spousta ovoce a ořechů, přitom si pokecejte se všemi přítomnými. Najdete na pláži Lockeho, Sun, Charlieho, Hurleye i Kate, proberte s nimi všechny možnosti dialogů. Tak se dozvíte, že Sayid, kterému jste sehnali baterii do laptopu, je v džungli u poklopu, prý Ztracenci tento poklop odpálili a teď se dali do prozkoumávání prostorů pod poklopem, také se dozvíte, že se tam nacházejí spousty potravin. Ještě než odejdete, získejte další bonusy za provedení nepovinných úkolů. Vydejte se ke Kate, uvidíte,že si hraje s malým letadélkem, které sice nejde prohlédnout, ale to nevadí. Přistupte k ní z boku z její pravé strany, vytáhněte z inventáře foťák a udělejte si snímeček. Nahoře na hrací ploše se objeví ukazatel 1/3, což znamená, že ještě podobné snímky je třeba udělat dva.
Vedle Charlieho je opřená jeho kytara, i tu je třeba vyfotit, učiňte tak, ukazatel ukáže 2/3, což znamená, že je zapotřebí udělat ještě jeden snímek. Na okraji lesa je pohozený invalidní vozík, i ten je středem zájmu vašeho fotoaparátu, udělejte jeho snímek, naskočí vám 3/3 a máte z tohoto hlediska "vymalováno". Pokud si ještě pořádně prohlédnete pláž a některé předměty na ní, potom zjistíte, že na nálepce kufru je číslice 4, na písku na pláži je z mušlí vytvořená 8, vlevo od Lockeho na trosce z letadla 15, na bedně poblíž Charlieho 16, na prázdné plechové skříňce vedle Hurleye 23, vedle Charlieho na dominu 42. Toto všechno jsou čísla, která budete za chvíli velice nutně potřebovat znát, doporučuji vám i tato všechna si pro jistotu vyfotografovat. Nyní se tedy už můžete vydat po známé cestě vedoucí do lesa vpřed, tak dorazíte na místo, z kterého se lze rychle přesunout až do džungle. Poté co se ocitnete v džungli, spatříte na stromech zavěšeny dva žluté papíry, první by vás transportoval zpět na pláž, což nechcete. Pokud kliknete na ten druhý, objeví se číslo 215, je to kompasová souřadnice, můžete jít tedy udávaným směrem, nebo se přepnou do pohledu z první osoby (C) a pokračovat tak dál podle kompasu. Kompas ale ukazuje cestu dál mezi stromy, kudy samozřejmě dál neprojdete, je třeba je obcházet a potom se znovu držet kompasem ukazovaným směrem. Takovýmto způsobem tedy postupujte stále vpřed, na dalším žlutém papíru je číslo 330, na dalším potom 105. Po cestě na vás ale začnou nějací darebáci střílet, takže přidejte do kroku, ať něco neslíznete. Takže takto postupujte stále dál, nezapomeňte sbírat láhve s vodou, ořechy a ovoce, tak dorazíte až k na zemi sedícímu Desmondovi, s kterým si promluvte. Vyčerpejte všechny možnosti dialogů, hlavně se ho zeptejte na "prokletá čísla" 4, 8,15,16, 23 a 42, dozvíte se o nich nějaké podrobnosti. Za zády Desmonda je další žlutý papír, klikněte na něj a budete přeneseni až k poklopu. Prohledejte okolí bunkru, nejdete láhve s vodou a nějaké ty jiné dobroty, na bunkru si znovu přečtěte čísla 4, 8,15,16, 23 a 42, pokračujte vpřed až k vodopádům, kde odbočte vlevo a dojděte až k u bunkru stojícímu Sayidovi, se kterým proberte všechny nabídky rozhovorů. Sayid si sice od vás vezme baterii,ale odmítne vás vpustit do bunkru,dokud nebude moci podle seznamu cestujících zkontrolovat, že i vy jste skutečně z osudného letu 815 a že tedy nepatříte k "Těm druhým".Takže co naplat, budete se muset stejnou cestou vrátit zpět na pláž a poptat se ostatních, zdali někdo z nich neví, jaké je vaše skutečné jméno. Na pláži si můžete pokecat se všemi, ale důležité je promluvit si s Hurleyem. Pokecejte si s ním o všem možném, ale hlavně se ho zeptejte, jestli nenašel něco,co by mohlo patřit vám. Poví vám, že všechno, co by jen zdaleka mohlo připomínat civilizaci je ztraceno a dal by prý cokoliv za to, kdyby mohl být zpět v Sydney v Hotelu Persephone. Takže ukončete s ním rozhovor a čeká na vás opět starý dobrý známý  flashback.

Flashback IV

Ocitli jste se podruhé v Ricově zastavárně, nyní máte za úkol udělat fotografii snímku, ležícího na pultě před Ricem. Ten ale občas přikrývá snímek rukou, musíte tedy najít vhodnou chvíli, kdy ruce z fotky zvedne, pak zvolit vhodnou vzdálenost a správně zaostřit0000010410_n04.jpg (53087 bytes) (obr.4). Poté co se vám podaří snímek udělat, prohlédněte si ho a potom v reále si prohlédněte i jeho složku na pultě, s Ricem ještě nehovořte, objeví se vám ukazatel 1/3, takže ještě si musíte najít dva aktivní předměty. Vydejte se doprava mezi regály, vpravo na zemi spusťte přehrávač a vyslechněte si nahrávku 2/3, za regálem si potom přečtěte dopis 3/3, nyní se můžete vrátit k Ricovi a pohovořit s ním. Dozvíte se od něj, že Savo má schůzku v Hotelu Persephone v pokoji číslo 42, ale do zastavárny vtrhne rozkacená Lisa a dostanete pěstí do zubů, bude se rozčilovat že jí fušujete do jejího případu. Jedno však získáte, ve vzteku si nevidí do huby a prohlásí "You are a son of a bitch, Elliot Maslow". Sice vás nazvala "čubčím synem, ale zato již nyní znáte vaše jméno, jmenujete se tedy Elliot Maslow. Po skončení této animace se ocitnete znovu zpět na pláži. Zde si promluvte s Hurleyem, který právě dokončuje jeho příběh, ve kterém se mimo jiné zmiňuje o tom, jak se mu dostalo jeho přezdívky Hurley. Proberte s ním všechny možnosti rozhovorů, hlavně mu sdělte, jak se jmenujete, což tlouštíka velice potěší a je rozhodnutý svůj příběh vyprávět všem častěji. Svoje jméno můžete sdělit i ostatním přítomným na pláži, nejvíce zklamete Katy, která si doposud myslela, že se jmenujete Nick. Nyní se vydejte po známé cestičce do lesa, po chvíli se vám ukáže nabídka jít k poklopu, využijte ji, aťsi nemusíte znovu trmácet přes džungli. U poklopu jsou další láhve, ořechy a tyčinka Apollo, ta posledně jmenovaná je vzácná, její cena je 50 dolarů, vše poberte. Poté se vydejte k řece, odbočte k bunkru a jděte si promluvit se Sayidem. Tomu sdělte vaše jméno, zkontroluje si ho podle seznamu pasažérů a dovolí vám vstoupit do bunkru, projděte tedy dveřmi dovnitř a sestoupejte dolů po schodišti, vejděte do chodby. Spustí se animace,  v níž Sayid zpanikaří a uteče, prý pro pomoc za ostatními, ještě vás ale stačí upozornit na to, že pokud zaslechnete pípání, počne běžet čas, do jehož uplynutí musíte stačit zadat do počítače prokletá čísla, čímž odpočítávání zastavíte, pokud se vám to včas nepodaří, vše kolem vás vybuchne a máte "po žížalkách". Je tedy jasné, že jakmile zaslechnete zmíněné pípání, nejdříve se musíte dostat k počítači a deaktivovat na něm odpočítávání času, abyste získali dost času na plnění dalších úkolů. Pokud tedy ještě odpočet nenastal, můžete prohledat všechny místnosti a posbírat všechny pojistky, budete jich potřebovat mnoho a jsou rozházeny po všech prostorách, nejvíce jich je v malém skladišti, kde můžete posbírat i mnoho nápojů a potravin. Porozhlédněte se také po panelech s pojistkami, jsou tři a všechny budete muset aktivovat pomocí správného uložení a navíc i nastavení pojistek. Už slyšíte pípot a odpočet času byl zahájen? Takže honem jděte k počítači, aktivujte ho, nad dveřmi vidíte ubíhající čas, nemáte tedy na vše více času, než necelé tři minuty. Ještě si předem všimněte toho, že vlevo od počítače jsou na panelu tři nesvítící světla a neaktivní páka, je tedy zřejmé, že tato světla se musí rozsvítit, abyste mohli aktivovat páku a přehodit ji. Po aktivaci počítače se vám objeví klávesnice, na které vyťukejte ve správném pořadí vám již dobře známá "prokletá čísla", mezi každým musí být mezera. Napište tedy zprava doleva 4, 8,15,16, 23 a 42 a potvrďte to dole vpravo červenou klávesou "EXECUTI", tak odpočítávání času sice zcela nezastavíte, ale prodloužíte ho na 120 minut a v této době již všechny další potřebné úkony lehce zvládnete0000010410_n05.jpg (72968 bytes) (obr.5). Pokud tedy máte posbírané všechny pojistky, můžete zahájit celou akci. Vydejte se tedy k pojistkovému panelu, umístěnému na zdi v chodbě, aktivujte ho a vkládejte do něj pojistky tak, že v horní řadě zleva doprava vložíte pojistku označenou jakýmsi zkrouceným znakem (připomíná "elko", poté se znakem T, opět zkroucený znak a ještě jednou tentýž,  do prostřední řady vložte opět zleva doprava pojistku se znakem kříže, poté T, opět T, do dolní pak zleva doprava pojistku s křížem, vpravo od ní pojistku se zkrouceným znakem, dále tu stejnou a nakonec s T-éčkem. Nyní musíte pomocí mezerníku každou pojistku kromě těch s křížem natočit tak, aby se vám aktivovaly všechny ampérmetry na každém řádku. Pokud jste to provedli správně, na panelu s pákou vlevo od počítače se vám rozsvítilo první zelené světélko, takže vám ještě zbývá nastavit dva zbývající panely. Vpravo od nyní již vámi zaktivovaného panelu se nacházejí zazděné dveře, přičemž kompas ukazuje na ně, takže se tam musíte nějak dostat. Po pravé straně pří vstupu do obývací místnosti je na zdi barevná kresba s čísly, můžete si ji vyfotografovat, tak získáte další bonus. Druhý panel najdete v obývací části mezi lékárničkou (vyfotografujte pro získání dalšího bonusu) a oblekem, na kterém se nachází  jméno Kevin, i tento si vyfoťte pro získání bonusu. Aktivujte i tento panel a pojistky do panelu vkládejte tak, že do horní řady zleva doprava vložte pojistku s křížem, poté T, značku zatáčky ("elko"), prostřední řada T, dolní řada pak kříž, volno a značka zatáčky. Poté opět otáčejte pojistkami tak, aby se rozsvítily všechny ampérmetry v jednotlivých řádcích, další světlo na panelu s pákou musí svítit zeleně. Třetí a poslední pojistkový panel se nachází ve vedlejším pokoji s postelí, vlevo na zdi. Pojistky zde po jeho aktivaci vkládejte tak, že do horní řady vložte pojistku, opět zprava doleva s křížem, vpravo od ní se značkou zatáčky a ještě více vpravo opět se značkou zatáčky. Do prostření řady vložte pojistku s křížem, od ní vpravo všechny pojistky se znakem zatáčky, do dolní řady pojistku se značkou zatáčky, dále s křížem a nakonec s T-éčkem. Opět natočte všechny pojistky tak, aby se aktivovaly všechny ampérmetry, jestliže jste vše udělali dobře, rozsvítilo se třetí, tedy poslední světélko na panelu s pákou zeleně, nyní je tedy už možné s pákou manipulovat. Ještě než však páku přehodíte (máte dost času), prohlédněte si všechny aktivní předměty a vyfotografujte si je, získáte tak spousty bonusů. Jen namátkově vám poradím, že v obývacím pokoji jsou krvavé fleky na zdi, v knihovně se nalézá kniha "The turn of the screw" od Henry Jonesa a notes, zkrátka postupujte pečlivě a zkoumejte vše dopodrobna. Takže máte vše hotovo? Pak se tudíž vydejte zpět do místnosti s počítačem a jděte k panelu, kde přehoďte páku. Nestačíte se ale divit, odpočítávání se posunulo znovu na necelé tři minuty, všechny dveře kolem vás se uzavřely a celý prostor se zalil světlomodrým světlem. Na jedněch dveřích spatříte na modrém poli bílou kresbu, rychle ji vyfotografujte. Znovu aktivujte počítač, chce po vás heslo pro zadání cesty domů, jen hodně hloupého by nenapadlo, jak toto heslo zní, no jasně, není to nic jiného, než "Via Domus", takže jej napište na klávesnici. Odpočítávání se opět přerušilo a modré světlo pohaslo. Na počítači teď máte menu k ovládání dveří a světel, tudíž napište D pro ovládání světel, teď musíte projít testem:3-7-15-31. Zadejte proto 63, což je dvojnásobek předchozího plus jedna, druhý test D-F-H-J zadejte L a můžete teď manipulovat jak s dveřmi, tak i se světly. Jestliže rozsvítíte Dark Light 1 i 2/A a B,obrázek na zavřených dveřích se poněkud  změní, takže si ho vyfotografujte. Pakliže otevřete dveře B a rozsvítíte světlo A, rozsvítí se znovu  modré světlo, dostanete se do obývací části a na zavřených dveřích uvidíte druhou kresbu, kterou opět vyfotografujte. Pokud zapnete v ovládání i světlo B, kresba se opět změní, více obrázků jsem už ale nenašla. Jakmile tedy otevřete dveře A, a vyjdete na chodbu, v animaci přiběhnou Sayid a Jack, kteří ve vašem laptopu našli poznámky o C4, Sarinu a jiných zbraních, obdržíte od nich nespočet ran pěstí a kopanců, načež skončíte v uzavřené temné kobce.

Hotel Persephone

Po skončení úvodní animace si prohlédněte inventář, zřejmě vás vaši kamarádi okradli, neboť vám zůstal pouze zapalovač. Uslyšíte ženský hlas, který na vás volá vaším jménem, z inventáře tudíž vyjměte zapalovač a posviťte si. Tak spatříte vám dobře známou Lisu, která prohlásí, že je připravena vám pomoci. Po tomto ujištění zmizí a kolem vás se rozsvítí. Jděte ke dveřím a přes ně si promluvte s Kate, proberte s ní všechny nabídky dialogů, ale nebude vás chtít pustit dovnitř, místo toho se spustí další flashback.

Flashback V

Jděte tedy levou stranou vpřed a na konci si stoupněte tak, abyste viděli na Lisu jak pracuje s laptopem, pakliže vás zmerčí, tento zaklapne. Známým způsobem vyfotografujte obrazovku laptopu a  pokud se vám podaří udělat snímeček, potom jděte za ní a prohlédněte si na stolku dopis a složku, ukáže se vám splnění úkolu 1/3 a 2/3. Jděte na druhou stranu místnosti, kde si prohlédněte na stolku položený záznamník, tak máte úkoly splněny, ukáže se vám 3/3. Vraťte se k Lise a prohlédněte si chlápky, jeden z nich je známý týpek, který vás pronásleduje již z letadla, než došlo k jeho výbuchu. Poté s Lisou pokecejte, po skončení rozhovoru, sice moc příjemná není, se zvedne a půjde odlákat chlápka, stojícího u výtahu. 

Swan Station

Tím se ocitnete nahoře ve výtahu, promluvte si přes dveře s Kate, proberte s ní všechny nabídky dialogů, tak vám otevře dveře a pustí vás do místnosti. Uvnitř si prohlédněte všechny předměty, posbírejte vše od jídla a pití, za chvíli totiž budete potřebovat jejich velkou dávku, abyste si koupili od Charlieho pistoli, bez ní byste v další části hry těžko obstáli. Teprve potom si pokecejte s Kate, i sní proberte všechny možnosti dialogů a poté se vydejte ke schodům, odbočte doleva a vyjděte po schodišti nahoru, kde projděte dveřmi. Ocitli jste se u vodopádů, pod jedním z nich vede dopředu skalní chodba, vejděte tedy do ní a jděte až na konec, kde narazíte na zamčené pancéřované dveře. Pokud si je prohlédnete, potom zjistíte, že tady nepomůže nic jiného, než dynamit. Vraťte se tudíž zpět k řece, přejděte na druhou stranu a známou cestou se vydejte k poklopu, odtud potom se můžete transportovat zpět na pláž.  Pláž znovu prohledejte a posbírejte vše od pití a jídla, potom si jděte promluvit s Lockem a zeptejte se ho hlavně na dynamit, dostane se vám odpovědi, že je to velice nebezpečná výbušnina. Takže se vydejte k Hurleyovi a i s ním si pokecejte, tak vás odkáže na místo v džungli, zvané Black Rock, kde prý dynamit naleznete. Nyní se ale vydejte za Charliem a proveďte s ním směnný obchod, nápoje a jídlo si od něj směňte za pistoli a náboje, vše tedy za 140 dolarů, pistoli, jak jsem vám už řekla, budete ji za chvíli nutně potřebovat, jak na to, poradí vám obrázek0000010410_n06.jpg (93597 bytes) (obr.6). Jakmile směnný obchod uskutečníte a získáte pistoli s patnácti náboji, vydejte se po lesní pěšině zpět k poklopu. Zde jsou nyní dva praporky, klikněte na ten, který vám nabízí cestu do Black Rock, tak se ocitnete na cestě do Temného území. No před tím vás ještě čeká cesta džunglí, na které vás bude pronásledovat opakovaně temný mrak. Jakmile tedy uslyšíte zesilující hukot, schovejte se do nejbližší ohrady a nakukujte ven, počkejte až se temný mrak přežene a poté pokračujte dál, k orientaci vám ale slouží další praporky, pokud kliknete u některého na klávesu Enter, ukáže se vám další správný směr pro pokračování v cestě. Cestou, pokud to stíháte, sbírejte pití a jídlo, je ho zde rozházeno habaděj. Na konci cesty narazíte na automobil, který lze vyfotografovat (získáte bonus) a to vás už čeká poslední praporek a přejití do lokace Black Rock.

Black Rock
 

Popojděte vpřed a po chvilce se schovejte vlevo za skálu. Vpravo před vámi na jakémsi posedu sedí záškodnický střelec, vytáhněte tedy pistoli (levý Ctrl) a levým tlačítkem myši na něj vystřelte, jedna rána však nestačí, musíte vystřelit (zaměřovací kurzor musí svítit červeně) dvakrát, abyste se ho zbavili. Poté pokračujte vpřed, zde se zabloudit nedá, tak dojdete až k vraku obrovské lodi, jejíž dírou v boku vejděte dovnitř do podpalubí. Dojděte až ke kostře, udělejte si známým způsobem její snímeček, vlevo od ní seberte svazek dynamitových patron. Nyní musíte být ale opatrní, nesmíte utíkat, nebo vám patrony vybuchnou a zemřete. Opatrně se tedy stejnou cestou vracejte zpět, nebezpečí od střelce záškodníka vám již nehrozí, jděte tedy velice pomalu, tak přejdete zpět do džungle. Cestu byste měli znát, jen pozor opět na temné mraky, nesmíte utíkat, o to bude zpětné projití těžší. Autoři hry tady pro vás tentokrát nastražili past, nedá se projít dál pomocí transportace, ale musíte projít zpět pěšky pěkně po svých, což je sice dosti obtížné, ale zvládnout se to dá. Od posledního praporku se již ocitnete u poklopu, kolem něj se vydejte k řece a vstupte do vodopádu a s tunelem (zde už jste jednou byli) a jděte až na konec ke dveřím, na které uložte svazek dynamitových patron. Vraťte se zpět na konec chodby a do patron vystřelte z pistole, tak dynamit vybuchne a ve dveřích vznikne otvor, kterým projděte. Projděte kratší chodbou, tak se ocitnete před aparátem, který vytváří silné magnetické pole, tento tedy aktivujte, jistě již tušíte sami, že na vás čeká další zkouška vaší inteligence. První otázka tedy je: 26-17-20-11-14-5, napište tudíž 8 (zjištěno podle rozdílů mezi čísly). Druhá otázka zní: Z-X-V-T, odpověď na ní je R(ob jedno písmeno za T). Třetí otázka: God is to Dog, what 394 is to. Správná odpověď tudíž je 493 (původní číslo čtené pozpátku). Po skončení tohoto testu zadejte na klávesnici C, tak se odpojíte od aparátu, spustí se animace a aparát začne fungovat správně. Na závěr ještě spatříte na monitoru zprávu: Elliot  Maslow we know what You did and we will find You. Je to vyhrůžka, která zní: Elliote Maslowe, víme co jste udělal a my si vás najdeme! Tak copak, taky vás tak trochu zamrazilo v zádech?

Whatever it takes

Po skončení úvodní animace potom v reále začínáte skutečně velice frustrujícím způsobem, než se nadějete, počne vás pronásledovat temný mrak. Takže vezměte nohy na ramena a utíkejte jako s větrem o závod, přeskakujte padlé kmeny a spadané kamení (Enter), jiné kmeny podlézejte (mezerník), přebíhejte přes kmeny tvořící lávky mezi propastmi a držte směr po prknech, ať se nezpomalujete během v bažinách. Pokud tedy před temný mrakem utečete a tento vás nedohoní, což by byla jak dobře víte vaše smrt, doběhnete až na konec k podivným sloupům, ze kterých vyzařují smrtící ultrazvukové vlny. Tak se spustí další animace, po jejím skončení jděte mírně doleva, tak se setkáte s Juliet, která vás ale upozorní na to, aby vás ani nenapadlo mezi sloupy vstoupit, pokud neuposlechnete, bohužel natáhnete brka. Od Juliet se potom dozvíte, že den před vaším odletem se našlo tělo zavražděné Lisy a z vraždy Juliet obviní vás, poté následuje další flashback. 

Flashback VI

Ocitli jste se znovu v hale hotelu Persephone, nyní budete muset vyfotit okamžik, kdy "gorila" střežící vchod do výtahu vytáhne z pod novinami ukrytou pistoli a tak donutí Lisu, která k němu přijde, aby se vrátila zpět, do výtahu ji nepustí. Fotografování máte ztíženo tím, že mezi nimi a vámi stále pendluje nějaká ženská, takže na strážce výtahu a Lisu vidíte jen krátký okamžik. Jelikož se nemůžete pohnout dopředu, musíte si správně přiblížit kameru a nachystat si správné zaostření, vyčkat, jak ta pendlující otrava na chvilku odejde z dohledu a vyfotografovat strážného ve chvíli, kdy vytáhne z pod novin pistoli. Je to trošku obtížnější, než obvykle, ale při dodržení správného postupu a vystihnutí toho pravého okamžiku, snímek uděláte. Jakmile tudíž snímek pořídíte, prohlédněte si notes, ležící na stolku vedle Lisy, knihu hostů na recepčním pultu a nahrávku vpravo na stolku, splnění úkolů vám bude signalizováno známým způsobem, tedy 1/3, 2/3 a 3/3. Nyní se vraťte k sedící Lise a promluvte si s ní, pohovořte o všem a nakonec ji sdělíte, že si s "gorilou" u výtahu promluvíte raději sami. Jděte tedy ke strážci a pokecejte si i sním, řekněte mu, že Lisa je novinářka, která se všude poptává, co provádí "Savo".Tak gorila odejde k Lise ,vytáhne pistoli a odvede ji, vy nastupujte do výtahu, zamáváte jim a tak flashback skončí.

Encountering Juliet

Poté co se ocitnete zpět u sloupů, popojděte mírně doleva, ani o krok dá, tak se objeví možnost pohovoru s Juliet. Povězte ji o tom, že jste Lisu nezabili vy, ale zmíněná "gorila", ale odpoví vám, že jste Lisu zradili a vydali ji vrahounovi, což je stejné, jako byste ji zabili sami. Přesto ale Juliet vypne zvukové sloupy, takže nyní mezi nimi již můžete projít, ale pozor, jakmile tak učiníte, Juliet je znovu zapne. Promluvte si znovu s Juliet, poté se vydejte zleva kolem sloupů vpřed, tak dorazíte na aktivní místo v porostu na zemi, aktivujte ho a tak se ocitnete v podzemní místnosti. Zde hlavně seberte dvě Apollo tyčinky, jsou po padesátí dolarech, můžete si pohrát s počítačem, ale nikam to nevede. Poté se po žebříku vraťte zpět nahoru a vydejte se k Juliet. Promluvte si s ní a proveďte směnný obchod, hlavně od ní chtějte všechny kanistry s olejem, můžete dokoupit i pojistky, nejvíce budete potřebovat ty, které jsem už jednou označila jako "elka". Vzhledem k tomu, že jsem po zveřejnění první části tohoto návodu, dostala několik dotazů, co jsou to "elka", upřesňuji tudíž, že se jedná o pojistky, označené značkou, připomínající zatáčku. Poté se vydejte od Juliet doprava do kopce, zatočte doleva a pokračujte nahoru, vlevo vstupte do otevřených dveří a tak se ocitnete v podzemí Flame Station. 

Flame Station underground

Sejděte po schodišti až dolů do chodby a jděte k protějším dveřím, kterými projděte. Ocitli jste se v prostorách, osvětlených jen červenými nouzovými světly. Popojděte vpřed, vpravo za drátěným pletivem spatříte známou pojistkovou skříňku, k té se tedy budete muset nyní dostat. Procházejte tedy nejdříve všemi místnostmi a sbírejte co nejvíce pojistek, hlavně potom těch, označené jako "elka", těch potřebujete nejvíce. V jedné z místností naleznete i lampu, pokud ji ještě nemáte, seberte ji, pokud jste dali na moji radu a od Juliet směnili vše za kanystry, máte nyní paliva do lampy dost a můžete už procházet dalšími místnostmi a svítit si lampou. Jakmile vše posbíráte, vraťte se ke dveřím, kterými jste vstoupili dovnitř, otočte se a jděte chodbou vpřed. Dveří vpravo si nevšímejte, dojděte až na konec druhé chodby, kde odbočte doprava, zaslechnete nějaký tajemný hlas, který někomu vyhrožuje, že mu "vystřelí i druhé oko". Poté vstupte do druhých dveří, projděte dál přes ložnici, pokračujte znovu doprava, poté znovu do chodby vpravo, pokračujte vpřed a držte se při pravé zdi, tak dojdete ke schodišti, vedoucímu doleva dolů, tam ale nechoďte. Kousek od něj vpravo dál vede úzká chodba vlevo, vstupte do ní, tak dorazíte až ke skříni s pojistkami. Nyní můžete lampu zhasnout, neboť do pojistkové skříňky budete dobře vidět i beze světla, šetřete tedy palivem. Otevřete tedy skříňku a do horní řady zleva doprava vložte pojistky takto: "elko", "elko" a "elko", do prostřední opět zleva doprava "elko", "elko" a "elko", do dolní potom znovu zleva doprava "elko", "elko" a "téčko" (upozorňovala jsem vás celou dobu, že budete potřebovat hodně pojistek, označených jako "elko"). Nyní budete muset ještě pojistky přetočit tak, abyste pospojovali jednotlivé obvody. Pokud nevíte jak, klikněte na F1, pakliže tomu ještě nerozumíte, lépe než další popisování vám poslouží další můj obrázek0000010410_n07.jpg (89760 bytes) (obr.7). Poté co vše správně nastavíte a propojíte tak všechny obvody, ampérmetry se musejí rozsvítit zeleně, spatříte, jak se vpravo od vás otevřeli dveře, projděte jimi a vylezte nahoru po žebříku, tak se ocitnete se v horních místnostech Flame Station.

Flame Station

Prohlédněte si okolí, je to skutečně úžasný pohled, vydejte se do obytné části. V první místnosti posbírejte všechnu munici, uslyšíte znovu hlas, který vám sděluje, že ví že jste nablízku a očekává vás, ve druhé místnosti si můžete opět pohrát s počítačem (zadat požadavek na shození palety, poslechnout si záznam, taky můžete spustit celkovou autodestrukci stanice, což ale nedoporučuji, tím byste rychle s hrou skončili). V poslední místnosti najdete na stole mapu, kterou vyfotografujte, spatříte dveře, opět uslyšíte někoho za nimi kecat. Vedle dveří je okno, uvidíte přes něj, jak na jednookého Mikhaila míří chlapík, který po vás jde už od samého počátku hry. Postavte se tudíž naproti dveřím a obrňte se trpělivostí, tady jde skutečně o nervy. Otevřete dveře a nic v první chvíli nedělejte, neboť pokud se jen trošku pohnete, nebo dokonce vytáhnete pistoli, chlapík vás bez milosti  zastřelí. Vyřešit tuto nepříjemnou situaci budete tedy muset tak, že otevřete dveře, jakmile chlapík počne kecat, vytáhněte pistoli, zacilte a opakovaně vystřelte. Tak se spustí animace, ve které se ukáže několik "Těch druhých" a obdržíte další, kolikátou už "nakládačku".

Worth a Thousand Words

Proberete se na podlaze v uzavřené místnosti, když se otočíte,vidíte v jednom rohu Lisu. Vydejte se k ní, Lisa vám řekne, abyste nedovolili, aby se vše znovu opakovalo a hned nato zmizí. Jděte ke sklenění stěně a pokecejte si přes sklo s Tomem, který chce, abyste mu řekli vše co víte o chlapovi jménem Hanso. Poté co rozhovor ukončíte, spustí se další flashback.

Flashback VII

Nacházíte se znovu v hotelu Persephone, tentokrát ale už v apartmá číslo 42. Z chodby zabočte do dveří vlevo, projděte přes místnost, zabočte doleva až k zamřížovanému oknu, stoupněte si za něj z druhé strany tak, abyste viděli do chodby, kterou jste sem přišli. Nyní musíte udělat opět snímek a to tak, abyste na něm zachytili dva muže v okamžiku, kdy si předávají kufřík z ruky do ruky. Jakmile se vám podaří fotku udělat, dozvíte se něco málo o Hansonově nadaci a předávkách sarinu a poté si Savo nechá předvést Lisu. Když mu ji přivedou, má tato pistoli u hlavy a flashback tak končí. 

Hydra Station

Nyní řekněte Tomovi, co jste spatřili ve flashbacku a jakmile rozhovor ukončíte, Tom se sebere a odejde a vám se po chvíli zpřístupní dveře, kterými projděte. Vstupte do chodby a prohledejte všechny místnosti, hledejte a sbírejte všechny pojistky, budete potřebovat pouze "téčka" a "kříže". Poté se vydejte do místnosti, ve které se nachází bazén, zde vytáhněte prostřednictvím počítače z vody žraloka, tak získáte další pojistky. Aktivujte tedy počítač a na první otázku 2 - 4 - 8 - 10 - 20 - 22, zadejte na počítači 44. Na druhou otázku A - B - D - E - G - zadejte H, na třetí potom Z - X - C - V odpovězte klávesou B. Nyní si můžete z počítače vyslechnout několik zpráv, jiné si přečíst, poté od počítače odstupte. Přistupte k panelu s pojistkami, aktivujte jej a vložte pojistky takto:  horní řada zleva doprava "téčko", "kříž", "téčko" a "kříž", prostřední "téčko", "kříž" a "téčko", dolní řada "téčko" a "téčko". Tak si otevřete dveře, kterými samozřejmě projděte, pokecejte si s Juliet, bude po vás chtít, abyste dovedli Jacka k ní na Black Rock, přičemž jak to provedete, nechává na vás. Po skončení tohoto pokecu budete opět transportováni na pláž. 

Again on the beach

Vydejte si pokecat se všemi přítomnými na pláži, každého se hlavně zeptejte, kde byste mohli nalézt Jacka, je úplně na konci pláže. Vydejte se tudíž za ním, sdělte mu, že víte jak se dostat z ostrova pryč, Jack vám na to "skočí" a slíbí vám, že se setkáte na Black Rock, máte kliku, tentokrát vás temné mraky pronásledovat nebudou.  

Black Rock

Dojděte až k lodi, zjistíte, že Jack už na vás čeká u díry do podpalubí. Poté, co vám předá pistoli, vstoupí dírou do podpalubí lodě, takže ho tam následujte. Dojděte až k místu, kde jste před časem nalezli svazek dynamitových patron, ale nyní pokračujte dál. Vystoupejte do vyšších lodních pater, až se dostanete na lodní palubu. Objeví se zarostlý Tom, který vás u letadla tak silně bacil přes kebuli, Jack nelení a vytáhne na něj zbraň, do tohoto incidentu se nachomejtne i Kate, která šla tajně jako zvědavá ženská za vámi. Tom vám potom poděkuje za splnění vašeho dalšího úkolu, předá vám kompas a "poradí" vám, ať odsud rychle vypadnete. 

Hotel Persephone

Nyní spatříte a vyfotografujete zcela automaticky, jak Savo chladnokrevně popraví Lisu. Konečně vám to dojde, že jste vlastně za jednu fotku dali v plen život Lisy. 

Black Rock next time

Kate se tedy rozhodne, že Jacka zachrání, vy tedy jděte ke stolu, kde seberte kompas a prohlédněte si dynamit, který ležel vedle něj. Napadne vás, že by se do něj dalo vystřelit, stoupněte si tudíž před Kate, tak abyste ji chránili vlastním tělem, aby ji následný výbuch nezabil a poté vystřelte do dynamitu. Všichni tři budete sice po výbuchu zraněni, ale takto se z toho "vylížete". Sice vy zůstanete ležet na zemi, Jack vás bude chtít na zemi nechat, tak jak jste, ale bude to Kate, která ho přemluví, aby vás odtáhli kousek stranou a jakmile bude vhodná chvíle, pak prý se pro vás vrátí.

Dark territory match against time

0000010410_n08.jpg (80590 bytes)Najde vás však Juliet, probere vás fackami, dostanete od ní zpět váš fotoaparát a poradí vám, že budete muset jako blesk doběhnout k vaší lodi, kde na vás bude čekat Locke. Jakmile se tedy ocitnete v reále, vezměte nohy na ramena a utíkejte vpřed, seč vám síly stačí. Podobný závod s časem jste už jste jednou absolvovali, když jste "zdrhali" před tmavým mrakem, takže zkušenosti již máte. Tentokráte to bude o to horší, že kromě již známých překážek, které musíte přeskakovat, nebo podlézat, po vás na vaši strastiplné cestě budou ještě navíc střílet "Ti druzí". Udržujte tedy kurz 325 stupňů a vypněte se k tomu nejlepšímu překážkovému běžeckému výkonu, tady je časový limit skutečně našponovaný. Máte pouhou minutu a třicet sekund na to, abyste se přes všechny překážky dostali co nejdále, neboť po chvíli, zhruba asi v polovině cesty z animace zjistíte, že k vaší lodi připlouvá loď "Těch druhých", kteří chtějí vaši loď zlikvidovat. Pokud to tudíž nestihnete včas, hodí na vaši loď jeden bídák molotovovu láhev, tak ji zapálí a skončili jste. Poté co přeskočíte řeku a zahnete doleva do skalního tunelu, zbývá vám už jen několik posledních sekund (obr.8), tak přece to teď nevzdáte. Jakmile doběhnete až na kraj tunelu, odbočte doprava na přístavní molo, zde už vás očekává Locke, který zastřelí v poslední chvíli kormidelníka "Těch druhých" a jejich loď tak vybuchne a shoří. Pohovořte si s Lockem, poté se sním rozlučte, jděte k vaší lodi a nastupte si. Spustí se animace, v níž se na nebi objeví letoun, sledujte jak vybuchne a rozlomí se na několik kusů a jeho trosky počnou padat k zemi. Probíráte se z bezvědomí, jste na ostrově, kde vládne zmatek a spatříte, jak k vám běží i když zraněná, přece jenom živá Lisa, která je štěstím zcela bez sebe, že jste havárii letadla letu 815 taktéž přežili. No takže jste pochopili, že jste pořád na ostrově, ale máte u sebe alespoň Lisu, co tedy chcete víc? Už nic chtít nemůžete, zřejmě jste se "pinožili" celou dobu zbytečně, neboť na vás už čekají pouze tolik známé závěrečné titulky. 

Návod je napsán pro Abecedu her.

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: