Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Zaklínač 2: Vrahové králů
Úvod do hry
Zaklínač způsobil v herním světě menší revoluci již jednou, a to před necelými čtyřmi
lety. Jednalo se tehdy o vysoce kvalitní RPG, které si vysloužilo titul RPG
roku. Nicméně časy se mění a hry také, přicházejí nové tituly a bylo tedy jasné,
že Geralt bude mít svůj návrat mnohem těžší, jelikož konkurence je velmi tvrdá.
Jaké je tedy druhé Geraltovo dobrodružství?
Zaklínač 2: Vrahové králů je drsným a tvrdým RPG, které rozhodně není pro běžné
příležitostné hráče. Autoři se do toho opřeli a přinesli ukrutně těžký epos.
Příběh je totiž mnohem silnější než minule, a to je co říci, jelikož právě děj
byl hnacím motorem prvního dějství. Vrahové králů nabízí celkem tři velké
kapitoly, kterým předchází prolog a samozřejmě pak nechybí závěrečné dějství,
tedy epilog. Dvojka je tedy sice co do počtu hodin o něco kratší než první díl,
ale to vůbec nevadí, jelikož si hru naprosto užijete. Děj navazuje poměrně přímo
na předchůdce, který navazoval na knižní ságu o Zaklínači Geraltovi. Geralt je
ihned na začátku zavlečen do špinavých intrik, které hýbají celým královstvím a
celkovou politikou. Nebudu vyzrazovat více, jelikož úvodní kapitola vám vše v
retrospektivním pohledu sama srozumitelně vysvětlí. Příběh je na některých
místech propojen s prvním dílem a dočkáte si i návratu starých známých,
jmenovitě tedy například s Marigoldem, Triss Ranunculou, nebo se Zoltanem
Chieveyem. Vše je vyprávěno prostřednictvím dějových misí, nicméně oproti minulé
hře, je nutné se na ně vždy dobře připravit, jinak nemáte šanci dospět zdárně ke
konci. Čeká vás tedy i plno práce okolo, tedy i v nepovinných misích.
Po úvodním dějství se ocitáte v první kapitole, kterou je malé přístavní
městečko Flotsam. Zde najdeme spoustu obchodů, hostinec, kupecké krámky, ale i
velmi spoře oděné slečny, s kterými jsou hrátky mnohem skutečněji vyobrazeny,
než tomu bylo v prvním díle. Zkrátka v Zaklínači 2 dojde na sex, drogy, alkohol
a další prvky, které mládeži nenáleží, ale jak je známo, tato to bude mít
dohráno jako první. Nezapomeňte také na to, že hra vám nabízí různá rozhodnutí,
díky nimž se pak odlišně odvíjí i samotný příběh, a celkově spějete k jednomu z
šestnácti možných konců. Ve Flotsamu na vás čeká plno misí a vedlejších
dobrodružství. Jedním z prvních je vydat se za kovářem a nechat si vyrobit nový
zaklínačský meč, jelikož bez něj jste proti nestvůrám bezbranní. Dojděte si tedy
ke kováři a s potřebným svitkem k vykování a s řádným obnosem „orénů“, obdržíte
parádní a razantní stříbrný meč. Flotsam je krytý dřevěnou hradbou, jelikož v
první kapitole je možnost odejít z městečka do vedlejšího lesa, kde na vás číhá
kdejaká bestie, ale také plno banditů. Ostatně hlavním úkolem v první kapitole
je zabít říční příšeru, Kajrana, což je jakási mutace Krakena, přičemž i díky
tomu budete občas muset zavítat i do lesa k nasbírání vzorků. Pokud se pak týče
vedlejších misí, většinou pro vás něco má některý z obchodníků, anebo si před
krčmou z nástěnky vezmete příslušný kontrakt. Povětšinou jde o ulovení „topivců“
a následné donesení jejich hlav, nebo vymlácení doupěte různých bestií. Hra vás
však stále drží v napětí a ve střehu
(obr. Úvod). Velkou změnou prošly hlavně rozhovory, kdy volíte vždy jednu z
odpovědí, jak odpovědět, nicméně nikdy dopředu nevíte, jak na vaši odpověď
zareaguje druhá postava a občas, pokud jednáte neuváženě, můžete být během
konverzace i nemilosrdně skoleni. Obrovskou změnou k lepšímu jsou souboje. Už se
nemusíte snažit o trefení správného okamžiku, díky čemuž Geralt rozdával smrtící
rány. Tentokrát stačí klikat na levé tlačítko myši, přičemž tím jejím pravým
rozdáváte silnější rány. Boj se tím značně zjednodušil a urychlil, ale Geralt je
mnohdy nucen se před nepřáteli skrývat za zdmi a nenechat se zpozorovat, navíc
tak může poté útočit ze zálohy, když to nepřítel nejméně očekává. Geralt
samozřejmě není pouze bojovníkem, ale i Zaklínačem, který je schopen si z
nalezených bylinek připravit nejrůznější tajemné nápoje, díky nimž se stává
silnějším, rychlejším a odolnějším. Ostatně pokud zkombinujete boj s těmito
prvky, máte vítězství podstatně snazší než bez nich, což je samozřejmě
pochopitelné, ale je nutné si se surovinami trochu pohrát, abyste dosáhli
kýženého výsledku. Navíc se autoři rozhodli přidat i něco málo mini her, a tak
samozřejmě nechybí možnost stát se opět mistrem v pěstních soubojích, hazardu a
také síly. Za hazard je zde považován jako minule poker a co se pak týče síly,
tak ta je zde zpodobněna jako páka mezi dvěma soupeři. Páka je zde novinkou,
neboť v prvním díle jsme se jí nedočkali. Jde ale o poměrně náročnou činnost.
Musíte se snažit držet myš ve vymezeném ukazateli, abyste soupeřovu ruku dostali
na stůl, a to není vždy tak snadné. Všechny tyto mini hry jsou navíc závislé na
vašem vkladu a následné výhře. Pokud se pak týče grafického zpracování, tak
Zaklínač 2 je o mnoho vpředu, oproti minulému. Veškeré textury jsou naprosto
detailní a nádherné, čemuž napomáhá i nový nástroj, který byl speciálně pro
druhého Zaklínače vyvinut. Bohužel nádherné efekty včetně stínů a osvětlování si
poměrně hodně ukrajují z výkonu vašeho počítače, a tak ne každý si hru vychutná
v tom nejblýskavějším povedení, navíc celkovou atmosféru hry umocňuje vkusně
zvolená hudba. Musím vás také informovat, že hru jsem hrála v anglické verzi,
opatřené patchem 1.2, který po přepsání nainstaloval i češtinu. Návod je psán na
střední herní obtížnost, tedy máte-li jinou verzi hry, potom se postup i plnění
úkolů mohou od tohoto návodu lišit.
Všeobecné rady
Ve hře máte k dispozici Inventář (I), možnost navyšovat vaše schopnosti pomocí takzvaných
Talentů (levý Ctrl), tamtéž i vyrábět lektvary, vypít je, také měnit kouzla,
sesílat je na nepřítele (Q, nebo X), zjišťovat postup ve hře a plnění úkolů (J),
bojovat výběrem zbraní (levým, nebo pravým tlačítkem myši), měnit denní období
(levý Ctrl), pokud jste přetíženi a jdete pomalu, zahodit nepotřebné předměty
v Inventáři do „Zahodit předměty“, výhodnější je ale je prodávat u nejbližších
obchodníků, získáte tak mnoho orénů na nákup potřebnějších věcí. U řemeslníků,
pokud máte potřebné ingredience, si nechat vyrobit předměty, jejichž výrobu vám
nabízejí. Navyšování Talentů lze provádět i přímo (C), hru lze ukládat i rychlým
ukládáním F5, ale pozor, zde se uložení dalším rychlým uložením přepisuje novým
uložením.
Prolog
Poté, co se dozvíte, že od doby, kdy Sjednocená Severní království porazila Nilfgaard v
otevřené bitvě u Breny již uplynulo šest let, zjistíte, že na celém Severu řádí
hladomor a nemoci, Elfové a skřítci žijí v gethech. Stále více jich však prchá
do lesů, kde se přidávají k jednotkám SCOIA´TAEL. V Termenii se neznámý vrah
snažil zabít krále Foltesta, umírá však rukou Geralta z Rivie, profesionálního
zabijáka všech vrahů a nestvůr, tedy rukou Zaklínače. Po uplynutí jednoho měsíce
Pontar Foltestova armáda konečně potlačila občanské nepokoje v zemi, cena tohoto
triumfu je však obrovská. Toto vše se tedy odehrálo v roce 1271, po získání
těchto informací se v animaci ocitnete na útěku, unaveni však klesnete k zemi a
budete zajati, hned nato uvězněni ve vězeňské kobce.
Kobky hradu la Valette
Ocitáte se ve vězeňské kobce, hlídají vás dva strážní, kteří se k vám chovají velice hrubě, až
krutě. Po chvíli si pro vás přijde Veron Roche a nechá vás strážci odvést do
vyslýchající místnosti, zavolá dívku jménem Ves a nechá vám sundat pouta. Poté
bude pod pohrůžkou smrti po vás chtít, abyste mu vylíčili poslední události. Je
tedy nutné odkliknout vždy jednu z nabídek dialogu, tak se spustí animace a vy
se ocitnete v ději, o kterém ve výslechu právě vyprávíte. Klikněte tedy na první
nabídku dialogu, tak se probudíte ráno v den útoku ve stanu společně s vaší
milenkou v posteli. Přijde si pro vás strážný a sdělí vám, že si s vámi chce
promluvit sám král. Vyberte si opět první nabídku z dialogů, rozlučte se s
vaší milenkou a vyjděte ze stanu ven a podle kompasu se vydejte na cestu ke
králi Foltesta, se kterým si promluvte. Dozvíte se něco o razantní zbrani, zvané
„balista“, potom k ní přistupte a zaměřte ji na protější hradby na věž, kde se
nachází zrádce a odpadlík Valetta. Vystřelte, ale zrádce se stačí včas ukrýt za
hradbami, takže pokus o jeho likvidaci byl neúspěšný. Následujte tedy krále dál
na hradby, lezte za ním stále výš po žebřících, až si vylezete až nahoru, tak se
ocitnete nazpět u výslechu u Rocheho. Zde klikněte na nabídku Útok, tak se
ocitnete na hradbách na bojišti. Zapojte se do bitvy, chraňte krále a pobíjejte
nepřátele, postupujte vpřed, kde zjistíte, že nepřátelé mají také svoji balistu,
která ostřeluje prostor před bránou, vedoucí na jejich hradby.
Útok na hrad
Musíte ji tedy zlikvidovat, balisty se zmocnit a bránu střelou z balisty vyrazit. Jděte tedy
vpřed a seskákejte si až dolů, probijte se k balistě a balistu zkuste natáhnout
a zamířit na zmíněnou bránu. Objeví se další nepřátelé, které musíte v boji
zlikvidovat, je jich jako much. Po každém vyhraném souboji posbírejte po nich
zbylé vaky, jsou v nich ozdravující elixíry, které v inventáři (I) před dalším
soubojem vypijte, doplňte si i talenty (C), neboť se objeví další nepřátelé. Po
každém natažení balisty se totiž objevují noví nepřátelé, které musíte
zlikvidovat. Tyto pokusy s balistou opakujte tak dlouho, až se vám podaří
balistu zprovoznit, v animaci pak přeseknete lano na balistě a tak automaticky
vystřelíte na nepřátelskou bránu, kterou tak zničíte, Nyní se probijte vpřed ke
schodištím, vedoucím nazpět na hradby, odkud jste sem přišli, prosekejte se
k vámi vyražené bráně, projděte jí a probíjejte se vpřed. Počkejte, až vaši
sekyrnici rozsekají vrata, poté se probíjejte stále dál na nádvoří, kde pobijte
další nepřátele, poté vylezte za králem a vašimi vojáky po žebřících až nahoru.
V animaci pak spatříte zrádce Valetta nahoře na věži s jeho družinou, nedbejte
na jeho vyhrůžky. Zatím, co vás vaši vojáci budou krýt, utíkejte vpřed,
probíjejte se nahoru na věž, lezte výš po žebřících a poté i po zdech až nahoru,
kde se setkáte s Valettou, kterého musíte přemluvit, aby se vzdal, nebo s ním
svést vítězný souboj. Vaší vojáci vám spustí padací most, přejděte přes most a
ocitnete se znovu u výslechu u Rocheho, kde si promluvte o drakovi. Tak se
vrátíte zpět na hrad, kam přiletí obrovský drak, který poboří hradby a zapálí
hrad, takže se probíjejte zpět do bezpečí, stále chraňte krále, ocitnete se
nazpět u výslechu u Rocheho, kde pohovořte o zbořeném mostě, ocitnete se zpět na
hradbách. Promluvte si s králem, vaši sekyrnici se bezúspěšně pokoušejí rozsekat
kůlovou bránu, musíte tedy najít jinou cestu, kudy dál.
Do chrámu
Seběhněte tedy dolů po schodišti, dole u davu lidí odbočte doleva, zapněte si plnění úkolů (J),
tak zjistíte, že uvnitř hradeb zámku stojí starý chrám, v němž jsou jeho obránci
vězněni děti krále Foltesta, takže nyní musíte do něj najít cestu. Vstupte tedy
do dveří vpravo, pohovořte se všemi přítomnými, poraďte jim, aby raději odešli a
přijměte odměnu, dostanete měšec orénů, získáte kouzlo YRDEN a AARD. Vraťte se
ven, jděte doleva, u davu lidí zabočte vlevo a na konci vlevo projděte dveřmi.
V místnosti poberte vše, co můžete, totéž učiňte i v místnosti z uličky vpravo,
poté opět vyjděte ven do uličky a vstupte vpravo od dveří do vchodu. Popojděte
vpřed, na laťkovou překážku použijte kouzlo AARD (Q), tak ji zboříte. Pokračujte
vpřed, pobíjejte stráže, sbírejte bylinky, z nich si můžete připravovat
uzdravující a jiné kouzelné lektvary, jděte až ke studni, do níž vlezte a slezte
až dolů. Poté sestupte ještě níž, zabijte kostlivce, probíjejte se dál.
Odstraňte další latění, mrtvoly vámi zabité prohledejte (to čiňte stále, nebudu
vás dál již na tuto nutnost upozorňovat), otevřete si branku, kterou projděte.
Zapalujte pochodně na zdech, ať lépe vidíte, prohledejte důkladně celou stoku,
prorazte červenou zeď (Y). Tak dojdete až k zamčené bráně, kousek dál od ní je
žebřík, po kterém vylezte nahoru. Probijte se dál přes všechny místnosti,
prohledejte přitom všechny, které lze otevřít, posledními dveřmi vyjděte na
nádvoří., kde pobijte všechny Veletteho stáže, jedné z mrtvol seberte klíč.
V jedné z bočních místností je zařízení, které otevírá bránu, za kterou stojí
král Foltest se svoji družinou (obr.1).
Toto zařízení nyní tedy musíte najít, použít ho a tak králi Foltestovi a jeho
vojákům bránu otevřít. Nejdříve však prohledejte celé nádvoří, najdete tak mnoho
užitečného, zejména léčivé a kouzelné bylinky, ze kterých lze uvařit lektvary
s rozličnými účinky. Teprve poté prohledejte všechny boční místnosti, i v nich
naleznete spousty užitečných věcí, v jedné z nich pak najdete již zmíněné
zařízení na otevření hlavní brány. Přistupte k němu a točte kolem tak dlouho,
dokud bránu zcela nezvednete Poté
vyjděte zpět ven na nádvoří, kam už vstoupil král Foltest i se svoji družinou,
jděte ke králi a promluvte si s ním. Bude vám nesmírně vděčný, po skončení
rozhovoru se pak ocitnete opět nazpět u výslechu u Rocheho a povězte mu o knězi
jménem Tailles. Tak se ocitnete u tohoto kněze, kterého se zeptejte na děti
krále Foltesta. Poté mu vrazte jednu do zubů, ať přestane kecat a spílat vám.
Nyní již můžete projít chrámem a vstoupit opět na hradby i s králem Foltestem.
Krev mé krve
Poté co na hradby vstoupíte, přiletí opět drak a napadne vás, vaším úkolem je nyní chránit
před ním nejen sebe, ale i krále Foltesta. V reálu tedy utíkejte vpřed, král se
k vám přidá, jakmile dostanete znamení, rychle krále chraňte před drakem
plivajícím plameny (pravé tlačítko myši)
Tak krále zachráníte, po skončení krátké animace utíkejte dozadu (S), po
obdržení pokynu se schovejte do výklenku hradeb (pravé tlačítko myši), po chvíli
pokračujte v běhu dál, dokud neproběhnete bránou, Drak bude chtít vlétnout za
vámi, což nesmíte dopustit, po obdržení pokynu bránu spusťte (opět pravé
tlačítko myši), tak jste sebe i krále Foltesta zachránili před jistou smrtí.
Ocitnete se v malé hale, vydejte se po schodišti nahoru, kde se setkáte s králem
a údajným slepcem, který „ochraňuje“ královy děti. Spatříte dojemné setkání,
jakmile děti odejdou, „slepec“ odhalí svojí skutečnou tvář a krále Foltesta
zabije, podaří se mu však utéci. Vy se opět ocitnete u výslechu u Rocheho, tím
jste mu vypověděli celý příběh, jak se skutečně udál. Roche vám ale moc nevěří,
považuje vás stále za kralovraha, slibte mu tedy, že pokud vás pustí, nebo vám
umožní utéci. Skutečného vraha krále Foltesta naleznete sami. Roche na váš návrh
přistoupí, zavolá Ves, nechá přinést jídlo a pití, poté vás nechá od dívky Ves
opět spoutat, ale ještě než odejde, nechá vám na stole klíč, který seberete.
Potom vás nechá odvést zpět do vězeňské kobky, kde budete znovu připoutáni.
Kobky hradu la Valette
Nyní se tedy musíte dostat pryč z vězení, takže se musíte nejdříve zbavit obou strážců, buďto se nejdříve
zbavíte pout, nebo je vyprovokujete, rozhodnutí je na vás. Postupujte tedy podle
návodu na obrazovce, zbraň nemáte, takže je musíte utlouci pěstmi, jak na to, to
vám opět rady poskytuje obrazovka. Jakmile se jich zbavíte, jedné z mrtvol
seberte klíč od vaší kobky, vyjděte ven a prohledejte všechny cely, z té
poslední pak vyběhněte doleva po schodišti nahoru až ke dveřím, kterými pojděte.
Pobijte další bachaře, po cestě zhasínejte louče, tak se můžete k dalším
vachařům připlazit a lehce je zlikvidovat, sbírejte bonusy, pokud použijete
elixír, zvaný Kočka, budete vidět na chvíli i přes zdi. Po cestě musíte nalézt i
dva klíče od horního vězení. Tak se probijete až na místo, kde se Arjan Valette
zbaví dvou strážců, poté si s ním promluvte, proberte s ním všechny dialogy,
poté bude po vás chtít, abyste mu pomohli dostat se do skladu hořlavin, je ale
slabý, takže postupujte k východu dál sami, jeho zatím nechejte na místě.
Pokračujte tedy stále výš, jakmile se zbavíte posledních bachařů, vracejte se
známou cestou k pro Arjana Valette, kterého podpírejte a jděte s ním do
skladiště hořlavin, kde se nachází východ z vězení, pomůže vám najít cestu.
Jakmile vás tam dovede, proberte s ním všechny nabídky dialogů, odmítne jít
s vámi dál a počne zapalovat sudy, rychle utečte do úzké uličky a projděte
dveřmi ven. V animaci spatříte obrovský výbuch, to Arjan vyhodil do povětří celé
vězení, pokračujte podle kompasu vpřed, musíte se dostat k Triss, která vás
odvede na loď, na které odplujete. Zde vás již čeká i Roche, spustí se animace,
v níž spatříte, co se událo před čtyřmi měsíci, poté se ocitnete na již
odplouvající lodi.
Kapitola 1.) – Temersko- Aerdinské hranice
Tvrdé přistání
Loď tedy s vámi, společně s Roche
a Triss, přistane na pobřeží Flotsamu, což je obchodní stanice, které vládne
velitel Loredo. Roche se chtěl sejít se svým informátorem, není si však zcela
jistý velitelovou věrností. Proto se rozhodne, že nezakotví v přístavu, ale na
pláži a nejprve se rozhlédne po okolí, vydejte se tedy na průzkum s ním společně
i s Triss. Sejděte tedy po schodišti vpravo na dolní palubu, dole si přeskočte
doprava k Roche a Triss, poté je následujte, po cestě sbírejte bylinky. Tak
dojdete až k Ior Wethovi, který skrývá vraha krále Foltesta, spustí se animace,
promluvte si s Ior Wethem, proberte s ním všechny dialogy. Poté, co Triss spustí
kouzlo a vyčerpáním omdlí, Roche ji vezme do náručí, vy pobijte nepřátele a
vracejte se zpět. Cestou likvidujte další nepřátele, pokračujte dál, promluvte
si s Kořenářem, který vás pošle podívat se na popravu na náměstí. Podle kompasu
tedy jděte vpřed, tak dojdete na Flotsamské náměstí, spustí se opět animace.
V reálu pak musíte osvobodit ze šibenic Marigolda a trpaslíka Zoltana, takže
podle nápovědy na obrazovce pěstmi porazte strážného, poté se pusťte i do kata.
Jakmile se vám je oba podaří přemoci, objeví se velitel Loredo, proberte s ním
všechny dialogy, tak popravu zastaví a vy se vydejte všichni do krčmy, večer pak
máte znovu navštívit Loreda. Po vstupu do krčmy si můžete u obchodníka jménem
Bobr Marty nakoupit, co uznáte za vhodné, nepotřebné věci u něj můžete též
prodat. Prohledejte krčmu a posbírejte vše užitečné, poté sejděte dolů, kde si
můžete vyzkoušet pěstní souboj a vyhrát (ale i prohrát) nějaké orény. Vstupte
tudíž do arény, vsaďte nějaké orény dle vlastního uvážení a podle nápovědy na
obrazovce podstupte pěstní souboj. Pokud každého soupeře porazíte, ozve se vám
Ziggy s podivnou nabídkou. Poté prohledejte i tuto část krčmy, i zde najdete
spoustu užitečností, jakmile jste tady hotoví, vyjděte ven, ještě si promluvte
s Myškou, přijměte od něj balíček a zprávu, pokračujte dál. Pak se vraťte do
bažin, přepněte se na noc, jděte ke stráži, které sdělte, že s vámi chce mluvit
Loredo, pustí vás dovnitř. Zde si promluvte s přítomnými, od nichž zjistíte, že
Loredo má rovněž balistu, zamířenou na město, musíte ji tedy poškodit. Jděte
k prostitutce Margaritě, je opřená o zeď, podplaťte ji a požádejte ji, aby
nabídla své „služby“ strážci balisty, což ráda za dostatečný obnos učiní.
Jakmile nabídku přijme, strážce balisty s ní odejde, vy jděte k balistě a
poškoďte ji. Poté se vydejte ke dveřím Loreda, ale stáž vás nebude chtít vpustit
do domu. Sejděte tedy pod schody a promluvte si s Roche, před tím si však ještě
můžete vyzkoušet zápas v „páce“. Po pohovoru s Roche k vám přistoupí muž a
poradí vám, jak se k Loredovi dostat. Roche poté zabaví stráže, utíkejte kolem
domu a zadním vchodem vstupte k Loredovi. S Loredou pak proberte všechny
dialogy, bude po vás chtít, abyste ho zbavili bestie jménem Kajran. Vydejte se
tedy do krčmy, kde se na tuto bestii vyptejte.
Kajran
Po vstupu do krčmy se vyptejte na vše přítomných, sedících u stolu. Po skončení rozhovoru se spustí křik, že
Kajran napadl muže, stojícího na molu. Rychle vyjděte zadními dveřmi na molo,
tak v animaci spatříte celou událost. Seběhněte dolů na molo a promluvte si
s oběma ženami, jsou to čarodějky, obdržíte nějaké požadované informace, pošlou
vás za Kupcem, kterého se máte vyptat na Kajrana, obdržíte od něj prý nabídku,
ale smlouvejte o ceně, aby byla co nejvyšší, neboť budou od vád část odměny
požadovat. Vraťte se tedy zpět do čtvrti Řemeslníků, najděte Kupce a usmlouvejte
s ním co nejvyšší odměnu za zabití Kajrana, poté se ho na něj vyptejte. Pošle
vás za elfem Cedrikem, který prý ví o bestii více, najdete ho ve vesnici za
Městskou čtvrtí. Vydejte se tedy podle
kompasu vpřed, u Tajemného kupce si upravte meč na příšery, bude se vám to hodit
a kupte i ocelový meč, potom se vydejte do Svaroviště, což je malá vesnička,
přilepená k Flotsamským hradbám. Ženy se zeptejte na Cedrika, poté vás k němu
zavede, vstupte do Svazoviště, vylezte nahoru po žebříku na strom, kde si
s Cedrikem promluvte. Zeptejte se ho na Kajnara, poví vám o něm vše, co ví,
dozvíte se i to, že si musíte vyrobit protijed proti Kajnarovu jedu, takže se
budete muset vydat do Kajnarova doupěte pro vorek jedu, abyste zjistili jeho
složení a mohli si vyrobit potřebný protijed. Vydejte se tudíž podle kompasu ke
Kajnarovu doupěti pro vzorek jeho jedu, setkáte se s Triss, která vás bude
doprovázet, cestou pobijte několik Utopenců. Prohlédněte si stopy Kajnara, Triss
vám poradí, jak a kudy dál, poté vás opustí, musíte tedy najít bylinku Osmrtník.
Můžete se vydat hledat ji sami, ale lehčí je vrátit se známou cestou k Cedrikovi
a zeptat se ho, kde tato bylinka roste. Už dobře známou cestou se tedy vraťte
k Cedrikovi, kterého se zeptejte na Osmrtník, poví vám, že cesta k němu vede pod
Elfími rozvalinami v samotném srdci lesa. Vypravte se tedy podle kompasu zpět,
vstupte do jeskyně a probíjejte se stále dopředu, tak na Osmrtník narazíte,
seberte ho (obr.2). Nyní si
namíchejte elixír PROMYKA a vracejte se jeskyní zpět. Pokračujte stále podle
kompasu, vyhledejte čarodějnici Stealu, promluvte si s ní, společně se vydejte
hledat a zabít Kajnara. Tak dojdete až na most, kde vám Steal sdělí, abyste se
vrátili zpět dolů. Ona prý zůstane tady nahoře, a jakmile slezete dolů, vyláká
Kajnara z doupěte ven, vy ho pak musíte zabít. Vydejte se tedy zpět, cestou se
zastavte u Legota, kde si můžete nakoupit a vybrat si vylepšení vašich zbraní.
Poté se lesem vracejte dolů, seskakujte po skaliskách stále níž, na konci se
spustí animace, v níž Steal vyláká Kajnara ven z brlohu. V reálu rychle vypijte
připravený elixír, nyní se musíte pustit do souboje s Kajnarem. Nejdříve jděte
k němu zleva, vyhýbejte se úderům jeho chapadel, první chapadlo znehybněte
kouzlem YARDEN (Q), poté ho usekněte (levým tlačítkem myši). Jakmile začne Steal
křičet, rychle couvněte a počkejte v bezpečí, až rozlícený kajnar srazí část
mostu. Poté se vydejte k druhému levému chapadlu, kde postupujte stejným
způsobem, jakmile Steal opět zavolá, couvněte do bezpečí a vyčkejte, až Kajnar
srazí další část mostu. Poté se vydejte a stejným postupem zlikvidujte první i
druhé chapadlo Kajnara vpravo. Jakmile se vám podaří, včas podle nápovědy
naskočte na chapadlo (pravé tlačítko myši), automaticky tak polezete nahoru, do
chapadla bodejte dýkou (levé tlačítko myši), po chvíli ve správnou chvíli se
skrčte (mezerník), jinak narazíte na zbytky mostu, spadnete dolů a zabijete se.
V tom případě máte smůlu, neboť si budete muset zopakovat celý souboj s Kajnarem
znovu od samého začátku. Pokud se vám podaří prolézt až k zborcenému mostu,
vydejte se až na jeho konec, zbylých chapadel skomírajícího Kajnara si
nevšímejte, na konci mostu hoďte Kajnarovi na hlavu bombu, tak se jej
definitivně zbavíte. Následuje rozhovor se Steal, která vám sice v boji přímo
moc nepomohla, ale alespoň vás včas upozorňovala na nebezpečí.
Kajnar – otázka ceny
Vydejte se tedy dopředu, musíte
si dojít ke kupci, od nějž si vyberete zbytek odměny za zabití Kajnara. Narazíte
na Staal, o kousek dál pak prohledejte mrtvolu, po skaliskách vylezte výš, u
mostu odbočte vlevo, projděte kolem ohňů, odbočte doprava. Jakmile dojdete do
vesnice, pohledejte všechny chalupy, v nich posbírejte vše užitečné. Vydejte se
ke strážným, přečtěte si leták na kůlové ohradě, dozvíte se, že se hledá Elf
Iorweth, poté projděte brankou. Vyběhněte levou stranou nahoru, druhými dveřmi
vlevo vstupte do krčmy, kde si promluvte s Marigoldem i s Rochem, prohledejte
celou krčmu, dole si opět můžete vyzkoušet zápas a nakoupit potřebné a prodat
nepotřebné. Dole za dveřmi se můžete za slušnou sumu orénů „pobavit“
s prostitutkou, pokud máte dost peněz, potom vám toto doporučuji. Poté i tuto
místnost prohledejte, i zde najdete nějaké ty užitečnosti, vyjděte nahoru a
projděte dveřmi na molo. Odbočte doleva, poté opět doleva, od Kupce si vyberte
zbytek odměny za zabití Kajnara, vyjděte zpět na molo, kde si promluvte s Triss,
proberte s ní všechny dialogy.
Vrahové králů
Promluvte si se strážci, poté
následujte Triss do podpalubí vězeňské lodi, zde narazíte na umírajícího
Ciarana, mimo jiné se od něj dozvíte, že vrahem krále Foltesta je muž jménem
Leth. Po rozhovoru s Triss ho zklidněte kouzlem Axie (zadejte si toto kouzlo a
klikejte na levé tlačítko myši), tak ho proberete, proberte s ním všechny
nabídky dialogů, získáte tak spoustu nových informací. Spustí se animace, po
jejím skončení vám Triss poradí, abyste našli Pamětní růži, která vám vrátí
paměť, z nabídky dialogů pak vyberte, že vás má Triss doprovázet. Následujte ji
tedy, povede vás na místo, kde taková růže roste, po cestě budete několikrát
napadeni Kostlivci a válečníky, které pobijte, Triss vám bude vydatně pomáhat,
pokračujte stále vpřed za Triss. Šplhejte za ní po skalách, tak vás tato dovede
až do Elfí zahrady. Utrhněte jednu růži a předejte ji Triss, tím ji vyznáte vaší
přízeň a lásku, do zahrady však vtrhne parta zlodějů soch, v souboji ji musíte
do jednoho zlikvidovat, jeden zákeřník vás však srazí. Použijte koupel, tak si
s Triss v animaci „užijete“, v reálu pak ji ujistěte, že ji nechcete už nikdy
ztratit. Na scéně se objeví Roche, i s ním proberte všechny nabídky dialogů,
nakonec se s ním domluvte, že mu pomůžete zajmout Iorwetha. Musíte tedy najít
Zoltana, je to sice podivná existence, ale jenom on ví, kde se
Iorweth nalézá, vydejte se tedy za Zoltanem. Vyšplhejte se ze zahrady na
skalní útes, vstupte na volné prostranství, jděte vpřed a projděte bránou,
seskákejte až dolů, jděte vpřed, pokračujte dál, pobijte bestie a jejich
strážce, o kousek dál otevřete ulity, rozsekejte v nich ukryté kokony, poté
seberte z nich vypadnuté zárodky endriagy. Pobíjejte bestie a podle kompasu
jděte stále vpřed. Projděte dvěma branami, vejděte na molo a vstupte do krčmy,
promluvte si se Zoltanem, sedícím u stolu, proberte s ním všechny nabídky
dialogů, hlavně se ho zeptejte na
Iorwetha a na tajnou nebezpečnou organizaci Scoia´tael. Poté, co vstane od
stolu, vyběhne ven, následujte ho a držte se ho jako klíště, cestou pak sbírejte
bylinky a na zemi položené pasti. Budete muset po chvíli pobít Iorwethovy
stráže, protože Zoltan si momentálně nebude moci vzpomenout na přístupové heslo,
pobijte i několik Endriačích bestií, tak společně dojdete až k pomníčku. Zde se
spustí animace. Objeví se další Iorwethovy stráže, Zoltan si konečně vzpomene na
přístupové heslo a sdělí strážím, že chcete mluvit s Iorwethem. Poté i přes
zákaz stráží dále následujte Zoltana, narazíte na Krakopavouka, kterého musíte
zabít. Spustí se animace, v níž se objeví i Roche včetně Iorwetha, přemluvte ho,
aby se s vámi dohodl na spolupráci, sjednejte si další místo setkání. Nyní se
podle kompasu vracejte zpět, tak se po chvíli setkáte s Iorwethem, nechá si od
vás za zády svázat ruce a vy ho jakoby vašeho „zajatce“ doveďte přes bránu
k Lethovi. S Lethou proberte všechny nabídky dialogů, ať už však volíte postup
jakýkoliv, nakonec budete muset s lethou zkřížit meče. Pusťte se tedy do Letha,
je to mág, takže se brání i kouzly, používejte tedy na něj rovněž kouzla, bude
vám vyhrožovat, že zlikviduje Triss, ale ať už děláte cokoliv, ubude mu pouze
zdraví a nakonec vás porazí. Poté odhodí meč a odejde, objeví se Roche, sdělí
vám, že Iorweth , v reálu seberte meč Letha a vydejte se za Rochem zachránit
Triss. Nepouštějte ho z dohledu, společně cestou likvidujte bestie, sbírejte na
zemi uložené pasti. Pojděte dvěma dveřmi, po skončení krátké animace v reálu
odmítněte oslavu popíjením, pokračujte dál za Rochem, vejděte za ním do
místnosti, kde se Roche posadí za stůl a nic s ním nehne. Prohledejte tedy
všechny místnosti, posbírejte vše, co můžete, promluvte si s dívkou Ves,
prostudujte mapu Pontarského Údolí, poté vyjděte sami ven a jděte do krčmy, kde
si promluvte s mladíkem, hrajícím na mandolínu, je to Marigold, který vás zavede
do pokoje, kde se ubytovala Sheal. Tam to ale skutečně vypadá, jako po boji,
prohledejte podrobně celý pokoj, na podlaze naleznete spoustu krve. Seberte
knihu Feudální Společnost, naleznete i mrtvého Shealina osobního strážce, má
zlomený vyz, takže krev na podlaze jeho není. Na zdi objevíte otvor, kterým lze
nakouknout do nevěstince, tak se tam vydejte, Marigold vás tam zavede,
následujte ho. V nevěstinci si pohovořte s Deare, dozvíte se od ní, co viděla
otvorem ve zdi v pokoji Sheal, spatříte to v animaci, kde proberte všechny
nabídky dialogů, dozvíte se také, že Triss odešla s Cedrikem, který krvácel a
kulhal. Následujte Marigolda, zapadne do nevěstince, vyhledejte ho a společně
spatříte oběšenou dívku. Vraťte se nazpět k Deare, Marigold dál nepůjde, takže
nyní musíte Cedrika nalézt sami. Namíchejte si tedy elixír KOČKA, vypijte ho,
tak si zbystříte zrak a uvidíte to, co byste jinak neviděli, totiž krvavé stopy
na zemi, které za sebou zanechával raněný Cedrik, vyjděte tedy ven a vydejte se
po těchto stopách. Protože jsou stopy velice zavádějící, neboť Cedrik se toulal
po rozsáhlém území různými směry, prozradím vám, že jej naleznete u jezírka dole
pod městem. Jakmile ho tedy naleznete, dozvíte se od něj, co se mu přihodilo a
co musel a udělat Triss, která byla donucena královrahem ho magicky přenést, kam
si přál, tedy do Aedrinu. Poté, co Cedrik zemře a vy mu zatlačíte oči, objeví se
vaši dva přátelé, Marigold a trpaslík Zoltan, proberte s nimi všechny dialogy a
obdržíte další úkol. Abyste nalezli Triss, musíte požádat o pomoc Rocheho,
nikoliv Iorwetha, vydejte se tedy do příbytku Rocheho. Vydejte se tedy vodou
zpět, ničte hnízda, projděte dvěma branami na Flotsamské Náměstí, vyběhněte
schodiště a vstupte do příbytku Rocheho, se kterým si pomluvte. Poté, co mu
vysvětlíte, co potřebujete, požádá vás, abyste na jeho lidi počkali v uličce za
jeho domem, takže nu vyhovte.
Nechť zhyne zrádce
Vyslechněte si napřed jeho velice
podrobně a dobře promyšlený plán, jak zlikvidovat všechny zrádce, poté se
vydejte ven, přepněte se na půlnoc a přes Čtvrť Nelidí se vydejte na setkání
s mužem Rocheho, se kterým si pomluvte. Poté vylezte nahoru, popojděte vpřed,
seskočte dolů, musíte se zbavit kupce, pokud nebudete dost opatrní, tišší a
obezřetní, budete muset podstoupit souboj se strážemi. Nyní byste měli najít
Helenu, kupcovu ženu, ale je to naprosto zbytečné hledání. Raději tedy vstupte
do domku vpravo, sejděte dolů, kde se setkáte s opilou ženou, je to matka
strážného, chtějte od ní klíč. Bude vás ale chtít zabít, takže ji předejděte a
zabijte ji vy, seberte jí klíč od horního patra věže. U dveří nahoře u Loredova
pokoje si potom vyslechněte jeho oplzlé sexuální úchylné vyhrůžky, poté sejděte
dolů, zabijte seržanta, který hlídá toto patro, v truhlici jeho pokoje vedle
postele pak naleznete druhý klíč. Vraťte se nahoru, nyní již dveře od Loredova
pokoje otevřete, vstupte dovnitř, kde naleznete chlípného Loreda, který obtěžuje
svázanou Ves. Zabijte ho, poté Ves osvoboďte, prohledejte vedlejší místnost, kde
naleznete těhotnou dívku jménem Moril. Ujme se jí Ves a bude ji podpírat a
pomáhat ze schodů, zcela vyděšená Moril však počne předčasně rodit, takže se o
ni postará Ves, která ji zavede zpět do postele. Vy pak sejděte na nádvoří, a
připojte se k souboji s nepřáteli, se kterými už bojuje Verner. Na scéně se
objeví Roche, spustí se výmluvná animace, kterou není skutečně třeba komentovat,
na jejímž konci společně s Rochem odplujete na lodi do Kaedwenu.
Kapitola 2.) – Horní Aedirn v Pontarském Údolí
Válečná předehra Kaedwen – dva dny po odchodu z vesnice Floatsam
V době, kdy v Temerii a Aedrinu
panoval naprostý chaos, způsobený bezvládím, postupoval Kaedwenský král Henselt
se svojí družinou na jih, aby obsadil území mrtvého Demawenda. Ocitli jste se
tedy na bývalém bojišti, vydejte se tudíž vpřed, narazíte na zbrojnoše, kteří
vám vzdají čest. Odbočte doleva a pokračujte dál po cestě stále dopředu, odbočte
doprava, poté doleva, narazíte na partu vyjednávačů. Proberte s nimi všechny
nabídky dialogů, porazte je, tak se spustí animace, ve které se na scéně
objevíte i vy. Pomáhejte králi a jeho družině porazit nepřátelské přeludy,
padlých na tomto bojišti, bojujte nejen mečem, ale i kouzly. Poté se objeví
Saskia, s ní rovněž proberte všechny dialogy, i ta si bude klást požadavky a
vyhrožovat vám, takže porazte ji i všechny její zbrojnoše. Nyní musíte krále
Henselta i s jeho družinou vyvést ven z mlhy, nebe potemní, je velice špatně
vidět. Vyvádějte tudíž krále ven z tohoto prokletého území, pobíjejte další
přeludy, postupujte vpřed, tak se počne mlha pomalu rozpadat. O krále se
nebojte, neboť jej i jeho družinu chrání jeho osobní čaroděj jménem Detmold, vám
však v boji velice vydatně pomáhá i sám král Henselt. Pokud tedy pobijete
všechny přízraky, spustí se animace, následujte desátníka jménem Ziwyk a
promluvte si s ním, král Henselt vám totiž nedůvěřuje, neboť se domnívá, že jste
to právě vy, kdo zavraždil krále Foltesta. Přemluvte tedy Ziwyka, aby vás dovedl
ke králi Henseltovi, tak Ziwyk nařídí strážím, aby otevřeli bránu, poté vám
ukáže cestu k jeho stanu a opustí vás. Jděte tedy ke královu stanu, promluvte si
s jeho osobním tajemníkem, proberte s ním všechny nabídky dialogů a poté, co
odejde, vstupte dovnitř králova stanu. Zde si pohovořte s králem Henseltem,
získáte tak spousty nových informací. Po skončení rozhovoru králův stan
prohledejte, vyjděte ven a promluvte si v druhém stanu i s čarodějem Detmoldem,
i s ním proberte všechny dialogy, omluvte se na oboustranné spolupráci, rozdělte
si úkoly a na postupu, jak zbavit kouzla a prokletí krále Henselta, které na něj
uvalila z králova nařízení, upálená čarodějnice, poté i tento stan důkladně
prohledejte.
Konspirační teorie - Krvavá kletba
Vyjděte ze stanu ven a povězte králi, jakou jste uzavřeli dohodu s čarodějem Detmoldem, poté vyjděte ven a
sejděte dolů do spodního tábora. Promluvte si se všemi vojáky i s opilcem, poté
se vydejte do jídelny, kde si od Juliána kupte knihu, poté si promluvte se
starým vojákem jménem Manfred. Dozvíte se, že má obavy o svého syna, který se
chce zúčastnit souboje, mát mu to rozmluvit, na oplátku prý vám pomůže
v pátrání. Vyjděte tedy z jídelny ven a vyhledejte syna Manfreda jménem Sven,
pokuste se mu jeho souboj rozmluvit Poté se vydejte k Avetovi, proberte s ním všechny nabídky dialogů, přizvěte si
k souboji posilu. Vraťte se nazpět ke Svenovi, kterému sdělte, co jste právě
zařídili. Podstupte souboj ve čtyřech, porazte oba soky, promluvte si se Svenem,
vraťte se nazpět k Manfredovi, pohovořte s ním o jeho synovi, poté prohledejte
stany a seberte hranatou minci. Vydejte se za hradby, kde najdete opilého
Odrina, kterého jeho kumpáni z „mokré čtvrti“ hledají, doveďte ho zpět do
jídelny, kde jim ho předejte. Jakmile se jich však zeptáte, co vědí o spiknutí,
vypaří se jako pára nad hrncem. Vydejte se tedy za hradby na druhou stranu,
dojděte až k bordelu, promluvte si s bordel mamá, poté i s Marigoldem, ukažte jí
hranatou minci, z holek si vyberte Vendy Píšťalku. Pokud máte dostatek orénů,
můžete si s ní užít, poté si s ní znovu promluvte a požádejte ji, aby vás
pustila do sklepa. Tak vám otevře poklop v podlaze, seskočte dolů, zde narazíte
na spiklence, které do jednoho pobijte. Prohledejte celé sklepení, nejdete i
usvědčující důkazy, ale i klíč, kterým otevřete dveře, vedoucí nazpět nahoru.
Otevřete je, vyběhněte schodiště, Marigold zmizel, takže se podle mapy a kompasu
známou cestou za ním vracejte zpět do tábora. Známou cestou pře dvoje branky se
vraťte do Spodního Kaewenského tábora, jděte mezi stany, vyhledejte Marigolda,
se kterým si promluvte. Proberte s ním všechny nabídky dialogů, nic podstatného,
ani důležitého se od něj ale nedozvíte, Jděte proto za čarodějem Detmoldem,
najdete ho v jeho stanu. I s ním proberte všechny nabídky dialogů, vyžádejte si
od něj odměnu za zabití spiklenců, ani od něj se toho moc však nedozvíte. Máte
prý nyní vyčkat, zda se neobjeví nějaké nové stopy. Jelikož se dlouho nic
neděje, běžte se tedy podívat na místo, kde byla upálena čarodějnice Sabrina.
Vydejte se tedy podle mapy a kompasu za hradby, tak dojdete na místo, kde se
nalézají dva zatoulaní vojáci, které hledá desátník Ziwyk, vyzvěte je aby na vás
počkali, místo si pořádně prohlédněte, zjistěte všechny podrobnosti, prohlédněte
si zapálené svíčky i lidské a zvířecí stopy, jakož i tajemný kruh, tedy vše, co
se vám nabízí (obr.3). Poté si
s vojáky znovu promluvte, a odvádějte je zpět do bezpečí, chraňte je před
Utopenci a jinými bestiemi, nesmějí vám zemřít, tak dojdete zpět až do
Kaewenského tábora, kde si promluvte se Ziwykem, proberte s ním všechny nabídky
dialogů a vyberte si od něj odměnu za nalezení jeho vojáků, dá vám i bobří
čepici. Poté si promluvte s vězněm, uvázaným u kůlu, nyní vám to už stráže
dovolí. Poté se vydejte za čarodějem Detmoldem, znovu si s ním promluvte, pokud
prohledáte i králův stan, zjistíte, že král zmizel. Nyní tedy musíte počkat, až
nadejte čas, kdy budete moci projít mlhou, takže se vydejte nazpět k místu, kde
byla upálena čarodějnice Sabrina. Projděte mlhou, narazíte na králova vojska,
bojující s přeludy, zapojte se do boje a pomáhejte přeludy zlikvidovat, lepší je
ale se mezi ni proplést a dojít k dalšímu východu, jinak svedete dlouhotrvající
souboje, které vám toho moc nepřinesou. Jakmile se vám to společně s královými
vojáky podaří, pokračujte cestou dál. Můžete sice tento pokus zopakovat, ale ani
to nikam nevede. Vracejte se tedy zpět, odbočte doprava a probijte se až
k Jasnovidci, kde pobijte Harpie, poté vejděte do jeho chatrče a s Jasnovidcem
si promluvte. Buďto ho přemluvte, nebo podplaťte, tak vám dá elixír, který máte
vypít na Sabrinině hrobě. Poberte Jasnovidcovy zápisky, jsou zde celkem dva,
vyjděte z chatrče ven, pobijte další Harpie, vydejte se podle kompasu k hrobu
Sabriny. Zde se přepněte na půlnoc a vypijte lektvar, který jste dostali od
Jasnovidce, tak budete mít vidění, spatříte velikou klovající slepici, jděte
k ní a projděte jí, tak se probudíte ráno u hrobu Sabriny. Seberte třetí
Jasnovidcovy zápisky, seskočte dolů a vydejte se známou cestou nazpět
k Jasnovidci, proberte s ním všechny nabídky dialogů, hlavně mu povězte o vašem
vidění, tedy o obrovské klovající slepici. Poté se probíjejte zpět do Spodního
Kaewenského tábora, kde vyhledejte Kupce, proberte s ním všechny nabídky
dialogů, hlavně se ho však zeptejte na Hrot kopí. Poté se vydejte do Horního
Kaewenského tábora, zde si promluvte s čarodějem Detmoldem, i s ním proberte
všechny nabídky dialogů, dá vám amulet i bílou velvyslaneckou vlajku. Vracejte
se zpět do Spodního Kaewenského tábora, cestou narazíte na Zoltana, kterého
přemluvte, aby se vydal do mlhy společně s vámi. Následujte ho, dovede vás do
soutěsky, kde do mlhy stupte, opět projděte bojištěm, kde bojují přeludy
s vojáky, díky amuletu a bílé velvyslanecké vlajce nyní projdete bojištěm mnohem
snadněji, souboji se nezdržujte, na konci projděte zelenou aurou, tak se
ocitnete na cestě, vedoucí do Vergenu, pokračujte tedy vpřed, narazíte na
Strážce, příslušníci Scoia´tael, kteří rozhodují o tom, kdo smí do města vejít a
kdo ne, vás nebudou chtít pustit, ani když se do slovní přestřelky zapojí
Zoltan. Přesto pokračujte za Zoltanem vpřed, zastaví vás hlídka, v níž se
nachází váš starý přítel Zigrin se synovcem Verdenského starosty Burdonem. Od
Zigrina se dozvíte, že Saskia vás nemůže přijmout, neboť má důležitá jednání.
Nyní tedy budete muset získat praporec Šedé korouhve, generálův meč a Hrot kopí,
ten je ale zatím mimo váš dosah, neboť od Kupce víte, že ho má Iorweth. Zoltan
se nabídne, že generálův meč sežene sám, vy se tedy zatím poohlídnete po
praporci Šedé korouhve. Dáte si se Zoltanem h v podzemních chodbách, vedoucím do
Vergenu, jakmile tedy Zoltan odejde, u hlavní brány vedoucí do Vergenu vyběhněte
po schodišti nahoru, odbočte doleva a na konci opět doleva, jděte vpřed. Po
cestě budete muset pobít mnoho nepřátel Duchů a Utopenců, likvidujte Přízraky i
Bandity, přejděte přes řeku, sledujte kompas, zde se zabloudit vskutku nedá,
projděte kolem dřevěných domečků, pokračujte přes Trpasličí hřbitov a nakonec
slezte až dolů do hrobky, kde se setkáte s duchem mrtvého Ekharta. Nyní mu
budete muset odpovědět správně na několik otázek, nejdříve mu povězte, že se
mýlí, na druhou Menno Coehoom, poté že on sám zemřel u Brenna, velitelé armády
byli Vandergrift a Seltkirk, Bigerhorn byl únosce. Pokud popletete odpovědi,
nebo odpovíte nesprávně, budete muset ducha mrtvého Ekharta zabít, nebo mu
ukázat bobří čepici, není to soupeř silný, takže se ho lehce zbavíte. Pokud
otevřete sarkofág mrtvolou, objeví se další duchové, které pobijte, poté seberte
praporec Šedé korouhve a známou cestou se probíjejte nazpět do Vergenu. Nyní se
vydejte podle mapy a kompasu ke dveřím, vedoucím do podzemních štol, vstupte do
podzemí. Toto musíte celé do puntíku prohledat, je zde velice špatně vidět, je
možné si na tuto část upravit v nabídce Nastavení jas, pomoci si lze také
vypitím lektvaru Kočka, pokračujte stále podle mapy vpřed. Prohledávejte
místnost po místnosti, pobíjejte přízraky, často ukládejte (F5), jen pozor, toto
rychlé ukládání se novým rychlým uložením přepisuje), tak po nějakém čase
v severní části narazíte na Zoltana, který se vytahoval a nic nenašel, promluvte
si však s vedle Zoltana stojící Sabrinou, ta vám vše vysvětlí a dá vám hledaný
generálův meč. Vracejte se tedy zpět k východu z podzemí, vyjděte ven, jděte
k bráně do Vergenu, kde zjistíte, že hledaný hrot kopí má u sebe Skallen Burdon.
Nebude však vám ho chtít dát, ani prodat, ale budete ho muset nad ním vyhrát
v pokerových kostkách. Vsaďte tedy vždy co největší částku, pokud máte dosti
orénů, rozhodně se vám to vyplatí a po několika neúspěších ho oberte o vše, co
má u sebe. Jelikož již máte u sebe všechno, co jste potřebovali, vracejte se na
bojiště za mlhou, projděte mezi bojujícími přeludy, přeběhněte až k rozvalinám,
kde vstupte do zelené aury, tak se setkáte s Rochem a jeho suitou.
Kde je Triss Ranuncul?
Ve Vergenu jste tedy po Triss Ranuncul nenašli žádnou stopu, ale měli jste obrovské štěstí, že po projití
mlhou jste narazili na Rocheho a jeho muže. Promluvte si tedy s Rochem, proberte
s ním všechny nabídky dialogů, získáte tak spousty nových informací, mimo jiné i
to, že Roche zahlédl v rukou jednoho muže v Černém Nilfgaardském táboře
figurínku, silně připomínající Triss, což by mohla být velice nadějná nová
stopa. Následujte tedy Rocheho, dovede vás až do Nilfgaardského tábora.
Prohledejte stany, seberte dopis velvyslance Shilarda, který napsal Císaři,
vstupte branou do Horního Kaewenského tábora, nejprve si pohovořte ve stanu
s čarodějem Detmoldem, proberte s ním všechny dialogy, poté vyhledejte stan
krále Henselta, vstupte do stanu a promluvte si i s ním. Proberte všechny
dialogy, hlavně mu však sdělte, že vlastníte všechny tři artefakty, potřebné pro
zrušení Sabriny klatby. Tak se i s králem Henseltem ocitnete na popravišti,
následujte krále nahoru na výčnělek, odkud uvidíte celé popraviště, jako na
dlani. Poté si s králem znovu promluvte, nyní ho musíte navádět, kam má jít a
sypat za sebou magnesiový prášek, takže mu zadávejte příkazy v tomto pořadí: 1)
okoralý chléb, 2) černé svíčky, 3) kozí lebka, 4) ohořelý strom, 5) havraní
mršina, 6) misku se zkysnutým mlékem, 7) skupinka hub. Pokud jste dodrželi tento
postup, přikažte králi, aby kolem pospojovaných relikvií vytvořil kruh
(obr.4), poté seskočte dolů, jděte ke
kruhu, stoupněte si na mezeru v kruhu na kámen a odtud magnesiový prášek kouzlem
IGNI zapalte (levé tlačítko myši). Tak se spustí animace, v níž se u kůlu objeví
Sabrina, v reálu se objeví poletující přeludy, chraňte krále, ničte přeludy
kouzlem AARD (klávesy Q a X). Pokud se vám podaří přeludy zlikvidovat a král
ochránit, bude kletba Sabriny zlomena a král vás pozve k němu do stanu na
oslavu. Odejde ale s doprovodem sám, takže se za ním vydejte, sejděte k vodě, po
pravém břehu řeky jděte vpřed, pomozte královým vojákům zlikvidovat několik
příšer a bestií, pokračujte dál kolem nevěstince a odbočte doleva, jděte
k bráně, kterou pojděte, poté i druhou brankou a namiřte si to do stanu krále
Henselta. Abyste mohli vstoupit ke králi Henseltovi do stanu, musíte se přepnout
na půlnoc, jinak vás stráže do stanu nepustí. Jakmile tak uděláte, vejděte do
stanu a s králem Henseltem, se kterým si tam promluvte, proberte s ním všechny
nabídky dialogů. V animaci krále napadnou kralovrazi, v reálu je pobijte a krále
zachraňte. Objeví se i Sheal, bude mít uštěpačné poznámky, proberte znovu
s králem všechny dialogy, král bude chtít vědět, odkud vrazi pocházejí a proč
jej chtějí zabít. Vydejte se tedy do stanu za čarodějem, informujte ho o přání
krále, tak vám Detmold navrhne, abyste podstoupili jinak zakázaný nekromantský
rituál, jen tak zjistíte potřebné informace o královrazích. Namíchejte si tedy
elixír Kopřivka, vypijte ho, sdělte čaroději Detmoldovi, že jste připraveni, tak
se ocitnete v podzemí a můžete sledovat stopy královraha.
Vrahové králů
Vydejte se za vrahem, pobíjejte
Harpie, raději ale vše přenechejte jemu, neboť zde vám nefungují kouzla.
Projděte za ním dveřmi, pokračujte stále za ním. Po chvíli vás upozorní, že se
musíte přesně držet za ním v jeho stopách, neboť dále jsou nakladeny spousty
pastí. Pokud tedy šlápnete vedle, ocitnete se nazpět u čaroděje Detmolda a
budete se muset o štěstí pokoušet znovu, naštěstí se hra po určitých intervalech
ukládá, takže pokračovat budete jen od posledního uložení. Jestliže však stopu
za vrahem udržíte, dojdete až do sídla královrahů, zde spatříte, jak Letho
promlouvá s Sheal, takže je zřejmé, že se na vraždách podílela i ona. Tak se
objevíte nazpět u čaroděje Detmolda, sdělte mu vaše poznatky, proberte s ním i
ostatní nabídky dialogů, poté vyjděte ze stanu ven, jistě víte, že se nalézáte v
Horním Kaewenském táboře. Sejděte mezi stany, dejte se doprava, na konci
projděte bránou, popojděte dopředu a vydejte se vpravo, o kousek dál zabočte
doprava, seskočte dolů, ocitli jste se v jeskyni, podotýkám, že to není ta, kde
se ukrývají kralovrazi, doporučuji ji ale projít, že tam naleznete mnoho
surovin, orénů, ale i bestií, které musíte pobít, rozhodně to za to stojí.
Jakmile tedy celou jeskyni prošmejdíte, vraťte se zpět známou cestou přes bránu
do Horního Kaewenského tábora, přejděte do Dolního Kaewenského tábora, projděte
dvěma brankami a kolem nevěstince se vydejte k jeskyni, ve které se ukrývají
kralovrazi. Vstupte dovnitř, projděte dvěma dveřmi, opět jste přišli pozdě,
Letho i Sheal jsou pryč, na zemi umírá královrah, kterého jste sledovali
v nekromantském rituálu. Ještě se od něj dozvíte, že ho těžce zranila právě
Sheal, která utekla do Vergenu, poté co zemře, seberte mu výbornou zbraň
Stříbrný meč, prohledejte všechny místnosti a posbírejte vše užitečné, nyní se
vraťte známou cestou zpět. Soutěskou kolem nevěstince vstupte do Dolního
Kaewenského, přejděte do Horního Kaewenského tábora, vyhledejte stan čaroděje
Detmolda a sdělte mu, co nového jste zažili, proberte s ním všechny nabídky
dialogů. Předá vám od krále Medailon a vysvětlí vám, jak si máte dál počínat.
Věčný boj
Vyzbrojeni potřebnými relikviemi a dobrými radami, se nyní vydejte známou cestou do mlhy, což by vám konečně mělo
vrátit paměť, čeká tam však na vás veliké překvapení, především noví mocní
nepřátelé včele s Návštěvníkem. Ihned, jak projdete mlhou, zjistíte, že se tu
zejména na bojišti mnohé změnilo, zejména díky Medailonu, který jste obdrželi od
krále prostřednictvím čaroděje Detmolda. Po projití mlhou se nejdříve spustí
animace, v níž si vyslechněte rozhovory přeludů, v reálu se probijte vpřed a
seberte praporec šedé korouhve. Po skončení další animace se jako jeden
z přeludů rozběhněte dopředu k veliteli přeludů, kterému sdělte, že jste přišli
o praporec Šedé korouhve. V následující animaci spatříte Sabrinu v rozhovoru
s jejími Sestřičkami, v reálu se probíjejte stále vpřed, nyní budete muset
v souboji porazit kaewenského
generála Drauga. Obíhejte tedy kolem něj, bojujte s ním Stříbrným mečem, útočte
na něj pokud možno zezadu, včas si lektvary doplňujte zdraví. Jakmile jej
porazíte, probijte se dopředu, vstupte do zelené aury, v animaci se tak král
setká se Sabrinou, poté se spustí další animace, v níž se probudíte ve stanu
v nevěstinci a pohovoříte si s Marigoldem, proberte s ním všechny dialogy,
dozvíte se mnoho nových informací, mimo jiné i to, že zaslechl Vendy Píšťalku,
jak se domlouvá jedním ze spiklenců, že se sejdou v Chýši na Útesu. Poté, co
pošlete Marigolda pryč, v reálu
vyjděte ze stanu, přeběhněte můstek a podle kompasu se vydejte k chýši na Útesu,
již zdálky si vyslechněte plány spiklenců, jistě vás překvapí, že se mezi nimi
nalézá i roche. Jakmile vyjde ven, následujte ho zpět do jeho tábora, v táboře
pobijte nepřátele, z animace se pak dozvíte, že čaroděj Detmold pořádá v táboře
oslavnou hostinu, takže se tam oba rychle vydejte. Po projití branami však
budete nyní muset podstoupit souboj, jakmile rytíře pobijete, pokračujte podle
kompasu vpřed, vstupte do stanu, tak se spustí animace, ze které se od dívky Ves
dozvíte, co se tady vlastně událo.
Vergen v obležení
Nyní se tedy budete muset lesními stezkami dostat do Vergenu, neboť hlavní, vám známý přístup do Vergenu je
zatarasen. Vyjděte tedy ven ze stanu, přidá se k vám Roche a bude vás
následovat, odbočte doleva, poté znovu doleva a vyjděte ven. Odbočte doprava a
po chvíli doleva, pokračujte vpřed po lesní stezce, pobíjejte Harpie, po chvíli
narazíte na Trolla, kterého rovněž skolte. Jděte vpřed, pobijte několik
kaewenských vojáků, tak dojdete až ke dveřím, vedoucím do jeskynních chodeb,
projděte jimi do jeskynního bludiště. Je zde tma jako v pytli, narazíte na
žoldáky, které pobijte, postupujte dál podle mapy a kompasu, projděte dalšími
dveřmi. Z animace zjistíte, že se vám do cesty postavili Detmoldovi muži v čele
s Pangrattem, všechny pobijte, bojujte i pomocí kouzla AARD. Umírající Pangratt
vás bude prosit o milost, ale raději ho zabijte taky, před tím vám ale stačí
ještě říci, že Rocheho muže nechal zabít sám král Henselt, kterému to ale
„našeptal“ čaroděj Detmold. Poté se probijte až na sever, kde přes několik dveří
vyjděte na volné prostranství. Nyní je vaším úkolem nalézt Sheal, vydejte se
tedy vpřed, projděte dalšími dvěma dveřmi, před vámi zuří boj. Popojděte vpřed,
tak si v animaci promluvíte s trpaslíkem, proberte s ním všechny nabídky
dialogů, zejména se ho vyptejte na Sheal, dozvíte se, že se prý ukrývá ve
Filippině komnatě. V reálu pak odbočte doleva a vstupte dveřmi do domku,
vyběhněte nahoru, v animaci se Roche rozběhne vpřed po lanovém mostu, ale
propadne se dolů na zem, poví vám, kde se sejdete, u Filippiných komnat. Vy dál
nemůžete, takže se vraťte a vydejte se do horních komnat pomoci v boji
Iorwethovi, vděku se ale nedočkáte. Vracejte se zpět a nyní s podle mapy
vracejte do Filippiných komnat, kde se máte sejít s Rochem. Vstupte do komnaty
Filippiny, v animaci se sejdete s králem Henseltem a jeho družinou. Pohovořte
s králem a poté se s ním pusťte do boje. Pokud pobijete královy vojáky, vstoupí
na scénu Roche, který v souboji krále Henselta zabije, aby pomstil vyvraždění
svých lidí, poté se v animaci společně s Rochem vydáte ba další cestu.
Kapitola 3.) – Jezero Loc Muinne v Modrých horách
Jménem Temerie
Nyní se musíte společně s Rochem vydat skalní cestou k branám Loc Muinne, jděte tedy
vpřed, pobíjejte Harpie i Erynie, následujte Rocheho. Tak sejdete až dolů, kde
vás zastaví vojáci z řádu Planoucí Růže, Rocheho pustí dál, vás však vpustit dál
nebudou chtít, ale nakonec si to rozmyslí, takže dohoňte Rocheho, pokračujte
stále za ním, vstupte bránou do Loc Muinne. Projděte dalšími dveřmi za Rochem,
další Nilfgardské vojáky včele s mágem Matyasem už ale budete muset v soubojích
porazit. Nyní zasuňte meč a pokračujte vpřed, obejděte náměstí a pokračujte dál.
Dveřmi projděte na další náměstí, u Felicie si můžete nechat změnit účes, o
kousek dál na vás počká Roche, takže ho opět následujte, dovede vás až
k audienci ke králi Radovidovi, se kterým si promluvte, proberte s ním všechny
nabídky dialogů, získáte tak spousty nových informací a úkolů. Po skončení
tohoto rozhovoru opět následujte Rocheho, dovede vás až k vratům vězení.
Odlákejte stráže za bránou, vstupte bránou dovnitř, v animaci srazíte dolů
strážné a zabijete je, v reálu pak pokračujte vpřed a zbavte se dalších
Kaewenských vojáků. Jakmile je pobijete,
spustí se animace, ve které spatříte učně čaroděje Detmolda, v reálu pak musíte
pobít jeho muže, které na vás vyšle. Vstupte na nádvoří a společně s Rochem
pobijte další vojáky, poté i učně Detmolda. Projděte zelenou aurou, po krátké
animaci projděte vlevo od mrtvoly krále dveřmi, v další animaci pak Roche
Detmolda podřízne. Prohledejte v reálu Detmoldovu mrtvolu, seberte mu i klíče od
jeho pokladny, kterou vyberte, poté projděte dveřmi zpět a jděte k Anais, před
jejíž vězeňskou kobkou po smrti Detmolda kouzelný neprůchodná ochranná bariéra
zmizela. Probere s Rochem všechny nabídky dialogů, poté jděte k Anais, nyní ji
budete muset odvést do bezpečí. Vyběhněte tedy po schodištích na nádvoří,
v animaci vás zastaví žoldáci krále Radovida a budou po vás chtít, abyste jim
Anais vydali, že ji odvedou k jejich králi, což samozřejmě odmítnete, neboť s ní
míříte do Temerského tábora. V reálu je tedy budete muset pobít, poté následujte
Rocheho a Anais do podzemní chodby, po krátké animaci se s Rochem a Anais
rozejdete V reálu zjistíte, že
brána před vámi je zamčená, zasuňte tedy meč do pochvy a vracejte se zpět,
projděte rozvalinami, u brány se znovu setkáte s Rochem a Anais. Spustí se
velice výmluvná animace, kterou není třeba komentovat, ani popisovat, poté co
Sheal přivolá draka, který ji přenese až na vrcholek do bezpečí, když drak ještě
spálí před tím všechny přítomné, vy přežijete v úkrytu. Nyní je tudíž vaším
úkolem v těžkém souboji draka porazit. V reálu tedy postupujte stezkou nahoru,
utíkejte vpřed po za vámi se propadajícím schodišti, nahoře se pak setkáte
s čarodějnicí Sheal. Vyposlechněte si její řeči, poté ji můžete „přetáhnout“
mečem, tak se na scéně objeví obrovský drak. Bojujte s ním Stříbrným mečem,
který si v inventáři řádně posilujte, uzdravujte se lektvary, vyhýbejte se jeho
plamenům, které mu šlehají z tlamy, používejte na něj kouzlo IGNI. Poté, co
draka oslabíte, vyletí výš, vy se vytáhněte po zídce za ním, kde draka dobijte.
Poté, co se vám ho podaří přemoci, objeví se na obrazovce příkaz (levé tlačítko
myši), poslechněte příkaz, tak na draka naskočíte, zabodnete do něj meč, abyste
se na něm udrželi, neboť drak i s vámi odletí. Poslouchejte další příkaz (pravé
tlačítko myši), jinak s draka spadnete, po chvíli s vámi drak přistane na zemi,
kde se těžce zraní nabodnutím na pahýl stromu, v reálu ho pak dorazte mečem.
Epilog – Vrahové králů
Po krátké animaci, v níž se setkáte s Rochem, se nyní musíte konečně vydat nalézt
Letha. V reálu se vracejte se zpět, setkáte se s oživlými mrtvými, vyslechněte
si je, nejsou pro vás nebezpeční, pokračujte vpřed a přes několikeré dveře
projděte až na nádvoří, kde se setkáte s Triss a Lethou, na scéně se však objeví
i Roche. Vyslechněte si jejich zprávy, poté pošlete Roche ho i Triss do bezpečí,
ať ji Roche ohlídá a triss nepřijde k úrazu, vás potom v reálu čeká těžký souboj
s Lethou samotným. Již z předešlého neúspěšného souboje s ním je vám dobře
známo, že je to bývalý Zaklínač a ovládá kouzla stejně tak dobře a dokonale,
jako vy, narazila tedy kosa na kámen. Jděte tedy k Lethovi a promluvte si s ním,
proberte s ním vše, co lze. V následující animaci pak získáte nějaké ty
informace z minulosti, které vám mnohé objasní, poté pokračujte v rozhovoru s Lethou,
opět s ním proberte všechny nabídky dialogů, dozvíte se tak, co všechno a proč
to udělal. V reálu se s ním pusťte do boje, opět používejte Stříbrný meč, který
si zavčas vylepšujte, pijte uzdravující a posilňující lektvary, používá ochranné
kouzlo, v tu chvíli je nezranitelný. Vy na něj kromě Stříbrného meče používejte
kouzlo AXIE (obr.5), toto kouzlo na
něj platí nejvíce. Vždy, když na chvíli zkoprní, sekejte do něj mečem, včas
uhýbejte jeho útokům a výpadům, sledujte nad ním jeho ukazatel zdraví, hlídejte
si i ten váš. Souboj to skutečně není vůbec lehký a jednoduchý, Letho je opravdu
velice silný a odolný, navíc vám bude po celou dobu souboje vyhrožovat a
zesměšňovat vás, takže se nenechejte rozhodit a vyvést z rovnováhy. Stéle se
vylepšujte předměty a lektvary z vašeho inventáře, jste přece již zkušenými
harcovníky, neměl by to tedy být po vás zase tak super těžký úkol, abyste tohoto
darebáčka, který má na svědomí veškeré zlo ve všech královstvích a který nakonec
donutil Triss, aby ho odvedla do bezpečí, nakonec přece jen neporazili. Můžete
se v průběhu boje pokoušet i vybírat bedny a truhlice, také posbírat užitečné
předměty v aréně, i to vám může notně pomoci souboj s Lethou vyhrát. Jakmile
tedy Letha porazíte a zabijete, spustí se animace, ve které se k vám vrátí Roche
i Triss, poté společně s Triss odejdete ven bránou z města. Co tedy bude dál? No
nic, neboť právě jste tuto hru dohráli, takže si počkejte jen na závěrečné
titulky, po jejichž skončení se ještě ocitnete na výšině, odkoud budete shlížet
na hradby říše, kterou jste právě zachránili od totální zkázy a zbavili ji všech
padouchů a zločinců, včetně spousty bestií.
|