Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - Return to Mysterious Island 2: Mina's fate

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 11550
Zobrazení tento měsíc: 103
Return to Mysterious Island 2: Mina's fate

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

NE  

NE  

ANO  
NE  

ANO  

NE  

Zobrazit  

Oficiální stránka hry:
www.mysteriousislandgame.com/2/en

Distributor: 
Microids
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
Return to Mysterious Island 2 je adventure, která stejně jako první díl (v ČR vyšel jako Tajuplný ostrov) kombinuje motivy z knih Robinson Crusoe a Tajuplný ostrov od Daniel aDefoea a Julese Verna. Oproti prvnímu dílu už nebude nástupce pouze o přežití a sebezáchraně, ale rovněž o odvrácení přírodní katastrofy, která by mohla způsobit zkázu ostrova. Hlavní hrdinkou je opět Mina, která nemůže opustit ostrov, protože záchranná helikoptéra havaruje. Navíc se Mině takřka před očima začíná šířit podivná nemoc, která ničí faunu i flóru. *Arduška*


Autor: Filip Richter "Tonyskate" , ( Abeceda her )
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]

Return to Mysterious Island 2: Mina's fate

Pokračování Návratu na Záhadný ostrov je tady a nese podtitul Minin Osud. V originálním názvu Return to Mysterious Island 2: Mina's Fate, opět pochází od studia Kheops a i když byla Mina v prvním díle téměř zachráněna, tak se něco pokazilo. Když totiž Mina spolu s opicí Jep odlétá v záchranné helikoptéře ze Záhadného Ostrova, který je 30 kilometrů dlouhý a má horu na západě, tak se helikoptéra přiblíží vulkánu. Oheň zasáhne helikoptéru a ta spadne na dno jezera.

Při spuštění nové hry na vás opět čeká volba pěti profilů. RtMI2 je klasická adventure z prvního pohledu, ve kterém se můžete točit okolo své osy. Sebrané předměty se opět první ukládají do okénka a teprve pak je potřeba je přenést do inventáře, který otevřete pravým tlačítkem myši. Skrze inventář, deník a ostatní nabídky se vpravo nahoře můžete dostat do hlavního menu. Vlevo dole můžete vidět Minu nebo Jepa a můžete na ně používat předměty, abyste je krmili apod. Ve hře je několik panelů, které znázorňují energii, přátelství s jinými postavami a další. Ještě než zahájíte dobrodružství, tak vám hra nabídne tutoriál, který vás případně seznámí s manipulací hry.

Ocitáte se prvně jako Jep v potopené helikoptéře a Mina sedí v bezvědomí. Podívejte se na pilota, ale ten je mrtvý. Zatáhněte za knoflík na záchranné vestě u ramena Miny, což ji nafoukne. Níže odpoutejte Minu a klikněte vpravo na okno. Automaticky Jep vyplujte s Minou nahoru a dotáhne ji na břeh. Promluvte si s Minou. Vulkán je probuzen, což zapříčinilo zvýšení hladiny jezera. Noha Miny je zraněna a jste požádání, abyste jí přinesli obvaz. Tady narazíte na první panel, který představuje energii Miny, a musíte zajistit, aby přešlo z červené na oranžovou. Vlevo vidíte různé nabídky a jako první Minu možností vlevo obejměte (caress) a to jí trochu přidá na energii. Jděte směrem nahoru na rozcestí, kde Jep něco ucítí. Otočte se a zpod prken seberte pár lístků. Nyní se vydejte doleva za kouřem a skrze další rozcestí dojděte přímo ke kouři, na který se podívejte. Vpravo pod kořeny stromů vezměte hubku, otočte se a jděte zpět na bližší rozcestí. Odbočte doprava, a tady Jep opět něco ucítí. Avšak zatím vpravo pod velkým listem seberte krátkou větev, kterou v inventáři použijte dole na Jepa a zůstane vám pouze větev bez listí. Pokračujte vpřed směrem dolů a všimněte si želvy drásající se nahoru. Sejděte dolů na pláž a tady vezměte chaluhy, trubku, kanystr na benzin, rozbitou nádobu a pšenici namíchanou s pískem. Jděte zpět nahoru až na rozcestí a běžte vpřed. Na druhé straně rokle uvidíte stresovanou opici. Zpátky na křižovatce jděte doleva na první rozcestí a tady běžte vpravo k mlýnu. Nalevo od schodů je velká ulomená větev, kterou seberte a všimněte si více vlevo vetší opice, Sluggera. Ten pojídá zdechlinu a vedle něj leží puška. Otočte se a ze země seberte pinie. To ale velmi naštve Sluggera a stojí s ním tváří v tvář. Zvolte nižší možnost odmítnout mu dát pinie a Jep vyděšený uteče. Běžte jednou směrem ke kouři a pak zpět, a znovu k mlýnu, aby Slugger nebyl naštvaný a zkuste sebrat pušku, ale marně. Zpátky na rozcestí jděte doprava směrem do pole a tady si nahoře všimněte strašáky visícího na stromě a včelího úlu. Vlevo vezměte dva pomeranče, pak se od nich otočte a z cesty seberte sundanou kůži hada. Nyní se vraťte k mlýnu a vyjděte vpravo nahoru po schodech. Vlevo u díry otevřete truhlu a vezměte z ní hák a špinavý hadr. Napravo od mlýna sejděte zpět dolů po schodech a běžte rovně přes rozcestí k Mině. Dole použijte špinavý hadr na jezero, abyste jej vyčistili a pak dejte čistý hadr Mině. To uděláte tak, že označíte hadr, pak oslovte Minu a zvolte obrázek dát dárek.

Teď je vaším úkolem dostat panel Jepa na zelenou barvu. Jako první opět zvolte obejmout Minu a pak se vraťte na první rozcestí a odbočte doleva ke strašákovi. Opět běžte doleva směrem dolů k jezeru. Tady vezměte bambusovou tyč a vpravo tři syrová vejce. Za sebou vezměte trochu hlíny a na vodě si všimněte větve s fialovým ovocem, ale ta je moc daleko. Jděte zpět nahoru a rovně k peci. Mezi pecí a zničenou boudou vezměte 3 suché hromádky větviček. V boudě se podívejte na bílou formu a pak ze země seberte červy a okarínu. Jděte doleva, kde opice Amber rozbíjí ořechy. Vlevo se trochu napijte vody a pak oslovte Amber. Zvolte horní možnost vybírání vší (gloom), což se Amber zalíbí. Poté poproste (beg) o jídlo a Amber vám podá kámen, abyste si rozbili ořechy. Nastává malá mezihra. Prvním kliknutím zvednete ruku, druhým kliknutím ji musíte včas zastavit a po zamíření třetím kliknutím rozbít ořech. Klikněte tedy jednou, zvednete ruku a podruhé klikněte, když je ruka Jepa kousek nad jeho hlavou a jakmile zaměřovací kruh zezelená, tak klikněte potřetí. Zeleného kruhu je potřeba, abyste se trefili a ruka přibližně nad hlavou proto, že jinak byste rozdrtili i náplň ořechu nebo byste naopak uhodili málo. Toto dělejte, dokud se vám do inventáře nepřidá deset semínek, čímž mezihra skončí. Vpravo dole si můžete zvolit lehký mód, ale to snad není třeba. Nyní otevřete inventář a na obrázek Jepa dole použijte pinie a pak na něj používejte semínka z mezihry, dokud se jeho panel dole nezmění z oranžové na zelenou. Poté jděte zpět až na rozcestí, jděte doleva na křižovatku a vraťte se směrem doprava k Mině. Oslovte ji, uslyšíte zvuk stroje a pak ji znovu obejměte. Běžte doprava na křižovatku a směrem vpravo zaslechnete stejný zvuk. Jděte tedy k páře a tady uvidíte robota, který hned zmizí. Otočte se a uslyšíte Minu křičet.

Jděte zpět za Minou, avšak ta je samozřejmě pryč. Vraťte se tedy na první rozcestí a tady si na zemi všimněte krve. Jděte vpřed a v mlýně uslyšíte Minu, která vás varuje před jaguárem nahoře. Před schody seberte špinavý obvaz a vpravo vylezte nahoru po stromě bez větví, a tak se dostanete do mlýna. Tady si promluvte si Minou, která vás požádá o dezinfekci a Jepa napadne jižní tymián s květy levandule. Odejděte skrze okno a jděte vpřed na rozcestí. Odbočte doleva a pak doprava ke zbořenému mostu. Na druhé straně si všimněte zoufalé opice a vpravo pak zpozorujte zmíněné byliny, avšak když se je pokusíte vzít, tak se objeví had. V inventáři uchopte okarínu a použijte ji na hada. Levým tlačítkem myši zvedejte prsty a budete hrát různé tóny a stačí, když donutíte hada, aby se zvedl. Poté s pomocí pravého tlačítka odložte okarínu a rychle seberte tymián. Vraťte se za Minou a tymián ji předejte. Mina vám pak řekne, že jsou tady mravenci, kteří jedí maso a Indiáni je používali k vyléčení zranění. Skrze okno tedy opět odejděte a vpravo vezměte pušku a stéblo trávy. Podívejte se blíže na zdechlinu dikobraza, a všimněte si okolo něj mravenců. Použijte stéblo trávy na mravence a nyní je v přiblíženém pohledu vpravo budete na toto stéblo chytat. Klikejte jednoduše na mravence, dokud jich všech deset neposbíráte a případně využijte ulehčení. Pak se vraťte na rozcestí a jděte rovně. Tady použijte vzadu na jezero špinavý obvaz a dostane čistý hadr. Jděte zpět do mlýna za Minou a dejte jí mravence. Musíte umístit mravence do rány na noze a pak jim rychle utrhnout hlavu. Označte tedy nahoře mravence a začněte v přiblíženém pohledu na ránu odshora dolů postupně dávat po jednom mravenci, a vždy když jej vložíte do rány, tak rychle klikněte znovu, abyste mu utrhli hlavu. Tak to dejte pod sebe sedm mravenců, a pokud vám nějací zbudou, tak je můžete využít jako krmivo pro opice. Pak dejte Mině čistý hadr a Mina vysloví svou žádost jít ven, ale to kvůli jaguárovi nemůže. Znovu odejděte přes okno a na rozcestí jděte doprava ke strašákovi. Běžte dolů k jezeru s bahnem a Jep se automaticky zašpiní. Vraťte se na rozcestí a vylezte nahoru na strašáka. Když bláto chrání Jepa, tak hnízdo sršňů jej ignoruje. Proto použijte bambusovou tyč na hnízdo, slezte s ním dolů a jděte k mlýnu. Tady vylezte nahoru po schodech a rychle použijte hnízdo na jaguára. Uvidíte, jak Jep hodí hnízdo na jaguára a ten se rychle stáhne. Vezměte zpět tyč a také larvu sršně. Vlezte do mlýna a promluvte si s Minou. Řekněte si o objetí (caress), ale Mina odmítne s tím, že se musí Jep první umýt. Vylezte tedy z mlýna a běžte vpřed na místo, kde jste předtím rozbíjeli ořechy. Tady se vlevo umyjte ve vodě. Z inventáře použijte lístky ze stromu na Jepa, který je požvýká a získáte jakoby špinavou houbu, kterou namočte do vody vlevo. Vraťte se do mlýna, oslovte Minu a vlezte jí na rameno.

Jako Mina vyjděte dole z mlýna a skrze okno uvidíte robota, jak havaruje. Opusťte tedy mlýn, běžte po schodech dolů zpět na rozcestí a odbočte doleva. Tady narazíte na rozbitého robota z Nautiluu, který si myslí, že Mina je kapitán Nemo. Podívejte se blíž na robota a spatříte jednoduchý mechanismus na deaktivaci. Nad číselníkem si všimněte čísel a nahoře nápisu Nautilus 1860. Všimněte si pozic čísel v ročníku - 1 je na první pozici, 8 je na druhé pozici, 6 na třetí pozici a 0 na čtvrté pozici. Takže 1 je 1, 8 je 2, 6 je 3, a 0 je 4. Ostatní čísla jsou pak rovna nule. Podle čísla nahoře nad číselníkem tedy zadejte správnou kombinaci pro deaktivaci robota. Čísla jsou náhodná, takže si musíte poradit sami. Všechna červená světla musí svítit zeleně. Když se nepodaří, tak podle barvy světel poznáte, které číslo jste měli špatně a můžete zkoušet znova. Jakmile se všechna světla zeleně rozsvítí, tak je robot deaktivován. Znovu se podívejte na horní část robota a musíte oddělat šroubky na krytu, ale k tomu budete něco potřebovat. Vraťte se na první rozcestí, jděte doleva a rovně do jezera. Jep samozřejmě odmítne jít, takže zvolte hraní za samotnou Minu. Potopte se tedy do jezera a nalevo od helikoptéry seberte mušli a za sebou seberte ze dna ocelový kabel. Kdybyste měli málo kyslíku nahoře v panelu, tak se směrem nahoru vynořte a zase potopte. Skrze okno vlezte do kokpitu helikoptéry a uprostřed dole vedle pilota seberte plastovou obálku, cívku nitě, která spadne a nožík. U sedadla pasažéra vpravo seberte kliku a ze zad pilota vezměte tři raky. Skrze okno odejděte, podívejte se nahoru a vyplavte na povrch. Podívejte se na Jepa, obejměte ho a pošlete si jej na rameno. V inventáři rozeberte plastikou obálkou a to tak, že ji označíte a kliknete na ikonku vpravo uprostřed obrazovky. V obálce najdete lístek o nákladu, který helikoptéra převážela. Vraťte se k robotovi a blíže se na něj podívejte. Použijte kapesní nůž na všechny šroubky, čímž je odšroubujete a odstraníte kryt. Uvidíte, že obvody jsou spálené. Vraťte tedy nožík do inventáře a vyjměte spálené součástky a Mina dodá, že je potřeba je nahradit. Pokračujte cestou napravo od robota a jděte rovně dolů až na pláž. Tady si všimnete, že se zvedla hladina moře a vlevo zpozorujte proud vody, což vytékající voda z jezera. Na pláži seberte sextant a vpravo se podívejte blíže na robota, kterého jste neutralizovali v prvním dobrodružství na tomto ostrově. Opět použijte nožík na šroubky, abyste oddělali kryt a vezměte funkční části obvodu, které jsou potřeba. Vydejte se zpět nahoru na útes, ale uvidíte zespoda, že vám cestu blokuje jaguár.

Otočte a všimněte si vpravo ve skále krabice s paprskem, tedy pasti. Sejděte jednou dolů, abyste byly pod přístroji vypouštějící paprsky a podívejte se vlevo na krabici. Světla nesvítí. Nožíkem odšroubujte oba šroubky, otevřete panel a spatříte opět spálený obvod. Vyjměte spálené části a části obvodu, které jste vytáhli z robota na pláži, označte v inventáři a objeví se dole. Všimněte si, že části obvodu mají vždy různý počet teček po stranách a v obvodu na panelu můžete okolo vzoru vidět rozsvícené tečky, které určují správné umístěné částí obvodu. Vložte tedy správně tři části obvodu, zavřete panel a uvidíte, že světla svítí zeleně. Avšak spojení s aktivací pastí je stále nefunkční. Proto klikněte na pravou horní červenou tečku a tím past aktivujete. Jaguár pak spatří Minu, skončí dolů, avšak paprsek jej dostatečně zadrží a jaguár uteče. Znovu se podívejte na krabici, otevřete panel a vezměte tři části obvodu. Vylezte nahoru na rozcestí a podívejte se na robota. Na tomto panelu udělejte to samé jako předtím s pastí, avšak vkládejte části obvodu z vnější strany. Jakmile vložíte do robota všechny části obvodu do robota, tak se aktivuje a podá vám zprávu. Dozvíte se, že geotermální motor se vypnul, což způsobilo, že vulkán je opět aktivní a postupně to míří ke zničení ostrova. Robot vám dá instrukce ke geotermálnímu motoru - na útesu na severní plošině hledejte pasáž v nadmořské výšce 340 stop a přejděte svatyni ke geotermálnímu motoru. Robot vám chvíli předtím dá mapu skrze vodu, ale jelikož nemáte potápěčskou kombinézu, tak se jej zeptáte na jinou cestou, která je výše popsaná. Pak vám dá mapu k té popsané cestě, avšak ta je spálená a pak robot vyhoří. Následně uslyšíte explozi. Jděte směrem doleva na první rozcestí a rovně ke strašákovi. Tady se podívejte na vulkanickou bombu a také si všimněte spadlého strašáka. Doprava se ještě zajděte podívat na dílnu, abyste si zpřístupnili zkratku a vraťte se. Z rozcestí nyní můžete jít rovně, tak se tak vydejte a dojdete k výpusti vody. Vlevo se podívejte velkého kamene, který výpusť blokuje a most je na druhou stranu je rozbitý. Zkuste jít dolů, ale Mina odmítne s tím, že by si mohla infikovat nohu. Označte tedy hru za Jepa.

Jako Jep slezte dolů do vody a nahoře se podívejte na fialové ovoce, avšak to je moc vysoko. Proto použijte na ovoce bambusovou tyč a vezměte dva kousky špinavého modrého ovoce. Nechte si označenou bambusovou tyč a klikejte na aktivní místa (ikonka koleček), abyste viděli, jak je voda hluboká. Podívejte se doprava a zkuste hloubku ve stínu posledního stromu a tady je vhodná, takže se vydejte tímto směrem. Nyní se podívejte doleva a na okraji špinavé vody vepředu uprostřed, zkuste hloubku. Měla by být vyhovující, takže jděte vpřed a na posledním místě se podívejte doprava ke břehu. Opět zhruba uprostřed na okraji špinavé vody najdete vhodnou hloubku, běžte vpřed a dostanete se na druhý břeh. Mina vám řekne, že máte najít cestu na druhou stranu. Otočte se doprava a běžte rovně k rozbitému mostu. Všimněte se nakloněného sloupu, ale Jep potřebuje více energie, aby ho mohl shodit. Otočte se tedy doleva a běžte rovně po cestě. Odbočte doprava k peci, vyjděte nahoru po schodech a za vámi si všimněte malého ptáčka. Vlevo nahoře na stromě můžete vidět hnízdo. Uchopte tedy ptáčka a vraťte jej zpět do hnízda. Vraťte se na rozcestí a vpravo vezměte dřevěné uhlí. Pokračujte rovně a nahoře na útesu si všimněte opice. Také si všimněte, že díra vlevo je lehce naplněna vodou. Otočte a seberte čtyři gardénie a tři chomáče palmového ovoce. Zpátky na rozcestí se otočte doleva a jděte rovně dolů. Spatříte lemura, jak před vámi uteče a schová. V inventáři uchopte krátkou větev bez listí a použijte ji na skrýš lemura pod listem a získáte lemura. Zatímco je Jep stále špinavý, tak za sebou ze stromu seberte tři plástve medu a za malým jezírkem vezměte vodní špenát. V samotném malém jezírku se pak umyjte a také v něm umyjte dva kousky špinavého modrého ovoce. Jděte zpátky k mostu a tady Jepa nakrmte, aby se mu doplnila energie, aby panel zezelenal. Dejte mu tedy lemura, raka, syrové vejce, plást medu, a chomáč palmového ovoce, z kterého získáte pecky palmy olejné. Poté na Jepa použijte gardénii a pak tymián, což by mělo stačit k získání energie. Strčte sloup dolů, abyste tak vytvořili most pro Minu, a ta přejde na druhou stranu.

Opět jako Mina a Jep jděte vpřed po cestě a musíte nyní najít nadmořskou výšku 340 stop. Vpravo si všimněte peci a na kameni, který drží cedule, si všimněte označení nadmořské výšky, avšak je to nečitelné. Běžte první doleva směrem ke gejzíru a všimněte si špinavé vody v díře. Nahoře na útesu je stále opice. Zpátky na rozcestí běžte k peci a mezitím se již aktivovali zkratky. Takže když otevřete inventář, tak vlevo zvolte zkraty (shortcuts) a můžete se rychleji přemisťovat po ostrově. Otočte se od pece a podívejte se na kámen, na kterém je nadmořská výška 325 stop. Zpátky na rozcestí jděte doprava dolů po cestě a tady najdete další kámen, na kterém je 306 stop. Pokračujte rovně k pile a tady uvidíte destilátor, prázdnou chladící náplň a stůl s pilou. Uložte hru. Odsuňte desku napravo od stolu, abyste získali přístup k truhle, ale v tu se objeví opice a chce Mině ukrást věci. Dostanete se do inventáře a po stisknutí mezerníku musíte rychle klikat po ruce opice, abyste jí zabránili v kradení. Vždy zároveň uchopíte předmět, takže jej rychle položte zpět a znovu jděte po opici. Celkem má zájem o pět předmětů. Pokud si to chcete trochu ulehčit, tak můžete dát většinu věci do okna vpravo, jako že jste je použili nebo je tam dejte a snažte se mít všechny předměty jen na jedné záložce. Kdyby se nepovedlo, tak načtěte hru. Jakmile je opice pryč, tak otevřete truhlu. V truhle najdete deník, který si přečtěte, a budeme následovat některé procedury z něj. Také z truhly vezměte brousek, závaží, rezavou sekeru, křídu a červené pigmenty. Otočte se a podívejte se na další kámen s označením nadmořské výšky, avšak číslo je nečitelné. U listu pily seberte hřebík a pak vezměte samotný list pily a nahraďte jej brouskem. Brousek zajistěte hřebíkem, stiskněte na zemi pedál a použijte sekeru na brousek, abyste ji nabrousili. Otočte se a běžte vpřed k útesům.

Vlevo můžete vidět malý les borovic. Použijte ostrou sekeru na borovice a uděláte hromadu 21 stop dlouhých tyčí. Tři tyto tyče si vezměte a vpravo si všimněte červených bobulí, ale před nimi jsou ostružiny, takže se k nim nedostanete. Položte tedy přes ostružiny tyč, kterou jste před chvílí sebrali a zkuste jít rovně, ale Mina by mohla uklouznout a tak zvolte hru za Jepa. Jako Jep vylezte k bobulím a zkuste je sebrat, ale jsou moc vysoko. Použijte další dlouhou tyč k jejich shození a pak je seberte. Jep také ucítí dvě opice, ale k těm se vrátíme později. Jděte zpět, oslovte Minu a vlezte jí na rameno. Běžte k pile, spusťte brousek a nabruste rezavý list pily. Pak vyndejte hřebík, sundejte brousek, nasaďte ostrý list pily a zajistěte jej opět hřebíkem. Na stůl do mezery položte 21 stop dlouhou tyč a posuňte ji tak, abyste získaly 6 a 15 stop dlouhé tyče. Vzdálenost, kterou budete řezat, poznáte podle toho, když najdete kurzorem na páku a zobrazí se čísla. Uřízněte tedy z jedné tyče 6 a 15 stop dlouhé tyče. V inventáři použijte nožík na cívku provazu a získáte provázek. Dále zkombinujte provázek, závaží a sextant a získáte vylepšený sextant. Jděte k peci, kde byl kámen označující 325 stop, nebo využijte zkratky. Tady dejte do toho kamene 15 stop dlouhou tyč a máte 340 stop nadmořské výšky. Jděte na rozcestí, otočte se k peci a použijte vylepšený sextant. Podržte levé tlačítko myši a srovnejte si výšku s tyčí a pak tlačítko na myši pusťte. Pohledem běžte stále doleva, až uvidíte na vršku stromu ptáka, který je ve stejné výšce jako tyč, tedy ve výšce 340 stop a máte tak další označující bod. Pravým tlačítkem myši vypněte tento pohled a jděte k pile. Tady opět použijte vylepšený sextant a najděte si ptáka na stromě, abyste se zaměřili na správnou výšku. Poté jděte pohledem pomalu doprava a všimněte si, že ve skále pohne keř. Vypněte tedy pohled sextantem a jděte rovně ke skále. Tady uvidíte opici a všimněte si za keřem hledaného tunelu.

Mina ale potřebuje více energie, aby mohla na útes vylézt. Je tedy na čase udělat nějaké zásoby. Pomocí zkratky běžte do dílny (workshop), kde jste předtím rozbíjeli ořechy a přímo před vámi použijte hlínu na dřevěné kolo. Vlevo si namočte ruce a vpravo uchopte hlínu. Pak klikněte na dřevěné kolo, aby se začalo točit a klikněte na některé ze tří body v hlíně, abyste vytvarovali hrnčířskou vázu k vypálení. Vždy můžete zvolit dvě nebo jednu možnost. Celkem tedy můžete udělat šest druhů a od každého udělejte dva a tak budete mít dvanáct kusů k vypálení. Tedy 2krát prostředí, horní, spodní, horní a spodní, spodní a prostřední, a horní a prostřední. Nyní vypněte tento pohled a jděte doprava k peci. V inventáři rozeberte vylepšený sextant a následně zkombinujte suché dřevo s velkou zlomenou větší a sextantem. Tím vytvoříte oheň, který umístěte do pece. Vpravo zatáhněte za provázky u měchu, abyste udělali větší oheň. K ohni položte jednu nehotovou vázu a hlídejte si kurzor, a jakmile se přemění na ruku k sebrání, tak vázu seberte. Kdybyste ji totiž nechali u ohně moc dlouho, tak můžete prasknout. Takto vypalte 12 váz, a kdyby vám nějak praskla, tak ji znovu vymodelujte z hlíny jako předtím a následně vypalte. Nyní běžte doleva a naplňte z koryta tři vázy vodou. Běžte na rozcestí, kde předtím byl strašák a jděte dolů ke špinavému jezeru, jako Jep samozřejmě. Použijte 21 stop dlouhou tyč na větev s modrým ovocem a to pak seberte. Jděte dále k jezeru ze začátku hry a tady oba kousky modrého ovoce omyjte. Pak použijte z inventáře houbu (sponge) na Jepa, aby se umyl, vraťte se k Mině a vlezte jí na rameno. Opět jděte k jezeru a ve stromě si všimněte javorového sirupu, na který použijte dvě vázy. Běžte do dílny s ohněm a tady dejte jednu vázu se sirupem k ohni, abyste získali cukr.

Pokračujte k mlýnu a vlezte do něj. Tady do mísy uprostřed dejte pecky olejové palmy, které se rozdrtí a vyteče olej, jež nalijte do vázy. Nyní zkombinujte vázu s vodou a pšenici s pískem. Obě hromádky získané pšenice dejte postupně do mísy a naberte do váz mouku. V inventáři nyní spojte vodní špenát (water spinach) a palmový olej, abyste získali salát. Dále zkombinujte vázu s vodou, mouku (ve váze), cukr a vejce a tak získáte těsto na dort. Tento proces ještě zopakujte, akorát namísto cukru použijte javorový sirup. Druhé těsto na dort spojte ještě s modrým ovocem, dejte do pece venku a získáte dort. Na ohni ještě upečte dva raky a mušli. Naplňte si jednu vázu vodou a běžte k pile. Tady vlevo vylijte vodu do barelu a dejte do něj trubku zatočenou dokola. V inventáři zkombinujte nečitelný kus papíru s 6 stop dlouho tyčí a sextantem, abyste získali oheň, který dejte pod destilační přístroj. Otevřete dvířka destilátoru a dovnitř dejte modré ovoce. Do vázy pak nalijte získaný alkohol. Opět otevřete dvířka a vložte australský tymián a výsledek vylijte do vázy, abyste získali parfém. Následně zkombinujte červený pigment s alkoholem a získáte červenou barvu. Dále spojte tymián a gardénii a dostanete kytici. Nyní v inventáři použijte nožík na rozbitou láhev a získáte korek, který spojte s červenou barvou, a výsledkem bude červený korek. Směrem vlevo si zajděte pro další 21 stop dlouhou tyč, kterou na pile opět zkraťte na 15 a 6 stop dlouhé tyče. Nakonec zkombinujte 6 stop dlouhou tyč, hák, červený korek a provázek, abyste získali rybářský prut, na nějž použijte červy a budete jej mít i s návnadou. Jděte k jezeru a použijte na jezero rybářský prut. Budete nyní lovit ryby. Prvním kliknutím ponoříte návnadu, a jak si všimněte, že ryba bere, tak klikněte znovu a vpravo se vám objeví panel s ikonkou rybu, která má zelenou a červenou barvu. Držením levého tlačítka pomalu stahujte rybu dolů a tím ji lovíte, ale jakmile začne ikonka červenat, tak pusťte levé tlačítko, a jak se tlak uvolní (ryba zezelená), tak znovu zaberte a takto tahejte a povolujte, až dostanete rybu dolů do košíku, čímž ji získáte. V inventáři dejte Mině dort a opečeného raka, aby se jí doplnila energie.

Běžte nyní k útesu a vylezte nahoru směrem ke keři, který značí 340 stop nadmořské výšky. Jakmile vylezte a Mina si uvědomí, že tohle místo, které robot zmiňoval, tak si uložte hru. Když se totiž podíváte doprava, tak se vás opět pokusí okrást opice, takže se tomu možná můžete vyhnout. Ale opět funguje ten samý princip, akorát těžko říct, jestli má konce. Osobně jsem vydržel chránit přes 50 předmětů a pak jsem si nechal ukrást jednu z prázdných váz. Tak či onak, slezte dolů po liáně a na břehu uvidíte loď Miny, která je v hrozném stavu. Otočte se a uvidíte menší termití horu a čerstvou vodu. Do vázy naberte vodu a z vody ještě seberte rákos. Vpravo vezměte hrách a pak se podívejte na termití horu. Použijte na ni krátkou větev bez listí a spustí se další minihra. Strčte větev do díry a následně ji levým tlačítkem uchopte a vytáhněte s termity. Avšak dávejte pozor na nárazy o stěny, jinak vám všechny termiti popadají. Snažte se získat aspoň čtyři pět termitů a pak případně přestaňte. Jděte rovně na pláž a Mina opět trochu polituje svou loď. Podívejte se vpravo na pláž a objevíte předmět s čtvercovými sloty. Zkuste vzít symbol, ale ten se vám rozpadne v rukách. Otočte se a podívejte se na útes, ve kterém můžete vidět tvar tváře. Tato tvář je zmíněna v deníku. Pokračujte vpřed a seberte plechovku vyschlé zelené barvy a škeble. Otočte se k útesu a jděte vpřed. Opice shora po vás něco hodí a pak ze země seberte prázdný kokosový ořech. U útesu si všimněte nádoby se zeminou. Vpravo si všimněte zelené záře, odhrňte tedy písek a najdete zelený krystal. Při bližším pohledu na krystal můžete vidět plaketu šesti symbolů, které obtiskněte do hlíny. Symboly jsou dosti podobné těm, které jsou v předmětu na pláži. Běžte dopředu zpátky na pláž a podívejte se vlevo nahoru na palmu a zkuste vylézt nahoru, ale první se musíte přepnout na Jepa. Jako Jep tedy vylezte na palmu a otočte se k útesu, kde je tvar tváře. Abyste úspěšně přeskočilo do tváře, tak stiskněte levé tlačítko myši ve chvíli, kdy je šipka v zeleném rozmezí. Na útesu se pak podívejte nahoru a odkryjte větev. Uslyšíte divná slova a uvidíte vyjít kouř z tváře. Za větví odhalíte další zelený krystal se symboly a všech devět jich opět obtiskněte do hlíny. Skočte zpátky na palmu a slezte dolů. Oslovte Minu, obejměte ji a vlezte jí na rameno. Skrze zkratku běžte do dílny (workshop) a vpravo jděte ke peci. Tady položte k ohni 6 symbolů v hlíně a hned po vypálení je seberte. Stejně to udělejte i s vzorem hlíny s devíti symboly. Jděte zpátky do zátoky (inlet - můžete použít zkratku), běžte vpřed na pláž a podívejte se na předmět se sloty. Označte si v inventáři šest a devět vypálených symbolů a zobrazí se dole pod sloty a můžete je zasazovat. Podle vzoru v rohu musíte zasadit symboly, ale zbytečně se zdržovat složitým popisem a tak použijte obrázek jako vzor. Jakmile máte symboly správně umístěny, tak znovu uslyšíte děsivý hlas a vezměte klíčící rostlinu, která se objeví.

Jděte k útesu, kde nad vámi bude tvář a tady do mísy s hlínou klíčící rostlinu zasaďte. Po divném zvuku ji zalijte vodou z vázy a sledujte, jak rychle vyroste vinná réva ve zvláštním tvaru. Použijte vázu, abyste z vína sebrali tekutinu. Běžte k termití hoře a tady naplňte tři vázy vodou z potůčku. Vylezte po liáně zpět na útes a běžte doleva, ale musíte se první přepnout na Jepa. Jděte tedy doleva a tady narazíte na Leonarda, který ale momentálně nic nedělá. Vpravo na stěně útesu si všimněte poutavých maleb. Můžete vidět tvář, horkovzdušný balón, víno, Nautilus a sopku. Více vpravo je pak prázdné místo pro další malbu. Tyto kresby vypadají, jakoby popisovali historii ostrova. Skalka u Leonarda obsahuje různé barvy, ale už jen náznaky a k dispozici je pouze černá. Malba vinné révy je dosti podobná té u útesu. Zkuste jít doleva od Leonarda, ale ten vás nepustí. Nabídněte mu tedy vázu s tyrkysovou tekutinou, kterou rád přijme a hned jak odpoutá pozornost, tak běžte rychle doleva. Tady můžete skočit na palmu, kam Leonard schovává své věci, ale museli byste jej odlákat, protože hned jak vás spatří na palmě, tak vás vyhodí, takže to raději vynecháme. V prasklině ve stěně útesu si všimněte ještěrky, kterou vytáhněte tenkou větví bez listů (s termity). Jděte zpět a podívejte se na tyrkysovou kresbu, kterou Leonard udělal v obraze vinné révy. Vylezte zpět nahoru k Mině, obejměte ji a vlezte jí zpět na rameno. Slezte dolů a jděte k vinné révě. V inventáři zkombinujte nožík a rákos, získáte štětec a lodyhu rákosu. Použijte štětec na tyrkysovou tekutinu a ten použijte na stěnu, kterou obklopuje réva. Namalujte na stěnu stejný symbol, jako Leonard a poté stiskněte vysunuté tlačítko a vstupte do Svatyně.

Spatříte starý chrám, ale objeví se opice a ty vám zabrání pokračovat. Celkem má být pět opic, ale jsou zde jen čtyři a vy je musíte dostat z cesty. Otočte se doleva a zkuste jít dolů po schodech, ale to se opicím nelíbí a tak po vás začnou házet bahno. Mina uteče ven a řekne, že to chce protiútok. Zkombinujte proto v inventáři lodyhu rákosu a hrách. Znovu stiskněte znak, vstupte do chrámu, uchopte vaši novou zbraň a plivejte po levé (Slugger) a pravé (Sentinel) opici. Na Amber a Leonarda neútočte. Takto to ale nefunguje, takže jste opět vyhnání. Mina a Jep se tedy zamyslí a musí tyto opice získat jako spojence, což bude práce především pro Jepa. Obejměte Minu a vlezte jí na rameno. Pomocí zkratky běžte k jezeru (lakeside), jděte na rozcestí, pokračujte doprava a znovu běžte doprava. Zpozorujte rozbitý most a na druhé straně propasti si všimněte zoufalé opice. V inventáři spojte nožík a špulkou provazu, abyste získali provázek. Udělejte takto tři provázky, které zkombinujte a získáte lano. Běžte na druhou stranu, abyste se přepnuli na Jepa a přeskočte tedy propast. Tady zoufalá opice matka ukáže na své mládě. Vpravo vylezte na zničenou zeď a hoďte lano mláděti opice. Mládě přeleze a octne se ve vašem inventáři. Slezte dolů a mládě vraťte její matce. Jednalo se nejspíše o pátou chybějící opici, které je nyní vaším spojencem. Vraťte se k Mině a vylezte jí na rameno. Přemístěte se k pile a běžte ke stěně útesu. V inventáři rozeberte rybářský prut s návnadou a následně samotný rybářský prut. Pokuste se vylézt po tyči přes ostružiny a opět zvolte hru za Jepa. Vylezte tedy po tyči a nahoře na útesu za keřem si všimněte opic Amber a Sluggera. Vylezte tedy za nimi a tady uvidíte Sluggera, jak pojídá hmyz a Amber, která se ochlazuje. Na zemi si všimněte zlomené kosti, na kterou použijte hák, abyste získali morek. Zkuste se podívat do díry v jeskyně, ale Slugger vám zabrání. Dále se pokuste oslovit Amber, ale i to je Sluggerovi proti srsti. Oslovte tedy Sluggera, uklidněte jej (pacify) a pak se mu snažte trochu podlézat (groom), ale to na něj nezabere. Označte tedy v inventáři hadí kůži a tou jej vyděste (spodní možnost). Když je nyní cesta volná, tak se podívejte do díry a seberte z ní gardénii a obarvenou vázu.

Slezte zpět dolů a skočte Mině na rameno. Jděte do dílny a opět budete vyrábět vázy. V bližším pohledu si tedy namočte ruce, uchopte hlínu a vytvarujte tolik váz k vypálení, abyste měli zase od každé dvě, celkem tedy 12, jak můžete vidět nahoře ve hře. Nehotové vázy vypalte vedle v peci a následně všech 12 prázdných váz obarvěte štětcem s tyrkysovou barvou. Všechny vázy musíte znovu vypálit, takže je položte k ohni v peci a hned jak se změní ikonka na ruku, tak je seberte. Poté v inventáři zkombinujte nožík a škeble, abyste získali škeble s dírami a ty pak spojte s provázkem, a získáte náhrdelník. Běžte zpět na útes za Amber a oslovte ji. Pokud zde opět Slugger, tak je tentokrát vyděste plechovkou s vyschlou zelenou barvou. Oslovte tedy Amber a nabídněte se jí (groom), a pak jí začněte dávat dárky. Dejte náhrdelník z mušlí, australský tymián, gardénii, buket květin. Pak jí dejte šest odlišných modrých váz, avšak to stále ještě nestačí. Uchopte v inventáři okarínu, něco zahrajte a pak ji pravým tlačítkem myši odložte. Amber zapíská nějakou melodii, kterou na okarínu zahrajte. Uchopte tedy okarínu, přiložte ji k ústům a zahrajte na pravou a pak na levou zadní dírku. Měli byste slyšet muziku, která potvrdí správnost. Poté uslyšíte další melodii od Amber, kterou opět zahrajte na okarínu (přiložte, pravá zadní, levá přední a pak levá zadní). Případně různě tyto dvě melodie kombinujte, dokud dvakrát nezískáte plus u Amber až do zelené barvy na panelu. Kdyby stále nebyl panel zelený, tak jí dejte parfém nebo nějaké jídlo. Tak se Amber stane vaším spojencem. Slezte dolů a vlezte zpět Mině na rameno. V inventáři spojte vyschlou plechovku zelené barvy s kanystrem od benzínu a získáte zelenou barvu. Zkratkou se dostaňte k velké peci (large kiln) a udělejte oheň. Pro to zkombinujte troud (tinder), 6stop dlouhou tyč a sextant. Oheň umístěte do pece a vylezte vpravo nahoru po schodech, ale první se musíte přepnout na Jepa a pak teprve můžete vylézt. Do komína položte škeble a dole se vytvoří vápenec, který naberte do modré vázy. Nyní spojte vápenec s vodou (ve váze) a získáte hydroxid vápenatý, který zkombinujte s palmovým olejem a křídou, a vznikne bílá barva.

Jděte na plošinu u zátoky (inlet) a jako Jep běžte doprava. Tady je Leonard, kterého zkusíte přesvědčit, aby byl s vámi. Oslovte tedy Leonarda a jako první mu podlézejte (první možnost). Poté vytáhněte okarínu, něco zahrajte, odložte ji a uslyšíte tón od Leonarda. Opět uchopte okarínu a zahrajte na pravý přední, levý přední a levý zadní. Opět pak něco zahrajte, odložte okarínu, abyste slyšeli další melodii a tu pak zahrajte - pravá zadní, levá zadní, pravá přední a levá přední. Dvakrát tak získáte jeho přízeň a pak mu dejte červenou, bílou a zelenou barvu. Leonard začne různě vylepšovat kresby na stěně a podobně. Vy zatím uchopte v inventáři štětec a začněte malovat na čistou stěnu vpravo. Vždy štětec namočte do jiné barvy, tedy černá, červená, tyrkysová, zelená a bílá, a Jep vytvoří pěknou kresbu Miny. Nyní dejte Leonardovi rybu, pomeranč, modré ovoce a chomáč palmového ovoce. Panel Leonarda by měl být nyní zelený (případně mu dejte další jídlo) a máte už tak většinu spojenců. Jděte tedy zpět k Mině, vlezte jí na rameno a slezte dolů. Jděte na pláž a doleva k tlačítku, které stiskněte a vstoupíte do chrámu. Tady uvidíte, že jen dvě opice jsou vašimi nepřáteli a tak uchopte plivátko a začněte po obou pálit, dokud neutečou. Teď můžete s klidem jít dolů po schodech, kde najdete pohřebiště. Tady před sebou vidíte pět poliček a na jedné z nich je modrá váza. Níže můžete v poličkách vidět vyryty čáry, které od sebe mají různý odstup. Podle druhé poličky z leva můžete vidět, že spodní čáry jsou od sebe dále a to proto, že modrá váza nahoře je užší. Proto tedy zleva doprava umístěte na podstavce modré vázy, které mají vymodelovány pouze horní část, spodní část (už tam je), prostředí část, horní a prostřední část, a spodní a prostřední část. Uslyšíte znovu podivný hlas a kapalina v nádobě ve stěně napravo se naplní a uslyšíte zahrát tón. Uchopte tedy okarínu a zahrajte hudbu, přiložte okarínu k ústům, a hrajte zadní pravý, přední levý, přední pravý, a zadní pravý. Vysune se kámen se symbolem, který stiskněte a projdete dalším portálem.

Před vámi můžete vidět dlouhé schody a zbytek místnosti je velmi pozoruhodný. Vpravo za vámi si všimněte tabule, na kterém jsou nějaké mimozemské texty. Když kliknete na některý z řádků, tak opět uslyšíte ten podivný (mimozemský) hlas. Zatím se tím nebudeme zabývat, takže sejděte po schodech dolů a zkuste projít klenutou chodbou, ale brána ji uzavře. Podívejte se doprava a spatříte tu samou tvář, kterou jste mohli vidět venku z pláže na jeskyni. Skrze obě oči tváře se podívejte a uvidíte zelenou mlhu, která zčásti obklopuje ostrov. Dole si všimněte 3 stojanů s dírami, jež mají odlišné barvy - žlutá, purpurová, a modrá. Otočte se a podívejte se na svítící vejcovité předměty. Dvě vejce úplně dole nemají růžové středy, takže si jich zatím nevšímejte. Vlevo dole vezměte kovové vejce, avšak spustí se alarm, takže jej vložte zpět. Dále klikněte na vejce s růžovým prostředkem vlevo dole a uvidíte vzpomínky Michaela Ardana (Cesta na Měsíc), jak se setkal s Kapitánem Nemem a o jeho pobytu na měsíci. Vpravo dole klikněte na X, abyste obraz zavřeli. Dále označte vejce hned vedle směrem vpravo a vyslechnete památky Cyruse Smitha. Vyslechněte si Kapitána Nema, jak vypráví o staviteli tohoto místa, kterého Nemo pojmenoval X. Dozvíte se také něco o funkcích vejcovitých předmětů a další informace. Zavřete obraz a dole si všimněte přístroje, který by měl sloužit ke naučení komunikace s mimozemským hlasem. Na trubkách jsou položeny modré kužely a dole jsou další, které musíte umístit správně na trubky. Dole uprostřed je tlačítko, které systém zapíná a vypíná. Slyšíte zvuky, které na základě rozmístění kuželů vytvářejí slova. Potřebujete, aby systém řekl tuto větu - He who has intelligence will discern the known in the unknown and understand how much the other is like him. Na obrázku můžete vidět správné rozmístění kuželů, ale sami už musíte najít vhodný kužel, protože všechny vypadají stejně, tak nelze označit správnou kombinaci. Když najdete na nějaký kužel, tak vpravo nahoře můžete vidět, kolik jich máte správně z jedenácti. Podle obrázku vyzkoušejte postupně kužely na daných trubkách, dokud jich všech jedenáct neumístíte správně. Jakmile správně umístíte kužely, tak opět uslyšíte mimozemský hlas, avšak tentokrát už mu rozumíte a budete už mu rozumět stále.

Vyjděte nyní nahoru po schodech a vlevo si přečtěte zprávy na tabuli, které nezní moc dobře a destrukce ostrova se blíží. Vraťte se dolů k bráně a dotkněte se jednoho z vajec bez růžového středu. Do vejcovitého předmětu se nahrají vaše vzpomínky, které si následně prohlédněte a uslyšíte i uvítání od mimozemského stroje. Pak vezměte druhé vejce bez růžového středu a hlas vám řekne, že proces destrukce je nyní zesílený. Uvidíte také, že je vypuštěno více zeleného plynu. V inventáři použijte vejce bez barvy na Jepa, abyste do vejce nahráli jeho vzpomínky. Vejcovitý předmět se vzpomínkami Jepa umístěte zpět do stěny a otevře se brána vpravo. Ještě si prohlédněte Jepovi vzpomínky a pak projděte bránou. Spatříte geotermální motor. Slezte vpravo dolů po schodech, běžte rovně a pak doleva k ovládacímu panelu. Panel vám ukazuje schéma zdroje na ostrově. Voda z jezera nedosahuje turbín, a tudíž nemůže být ochlazován vulkán. Stiskněte dole tlačítko, ale ozve se mimozemský hlas, že vás musí první vyzkoušet. Hlas vám vždy řekne nějaké číslo a vy musíte zleva doprava stisknout v pořadí správný knoflík. Jakmile v testu uspějete, tak tlačítko stiskněte znovu a objevíte panel se dvěma pákami. Vytáhněte pravou páku nahoru a zjistíte, že je nedostatek síly zdroje. Páky tlačítkem zase skryjte a jděte zpět přes turbínu (mostek) a doprava ke dveřím s písmenem N. Zkuste otevřít tyto dveře, které vedou do pokoje Kapitána Nema, ale jsou zaseklé. Vpravo si všimněte elektrického kabelu ve vodě a vedle něj je rozbitý držák na krystal, který seberte. Jděte zpátky směrem k ovládacímu panelu, ale neodbočujte k němu a stiskněte tlačítko se znakem před vámi, abyste se dostali do další místnosti, kde odbočte doprava. Tady pocítíte teplo vulkánu. Běžte dále doprava po okraji a otočte se ke zdi. Nahoře nad vedením turbíny, která získává páru z vulkánu (druhý konec je v ovládací místnosti), je krystal, který za pomocí sekery seberte. Otevřete si zkratky a jděte k velké peci. Umístěte zohnutý držák na krystal do ohně, vlevo uchopte kleště, kterými nažhavený držák seberte a položte jej na kovadlinu vlevo. U pece vezměte kladivo, udeřte do nažhaveného držáku a kladivo položte zpět. Opět budete držet kleště, takže dejte rozžhavený držák do vody více vlevo a získáte opravený držák na krystal. Vraťte kleště a znovu pomocí zkratky se vraťte do místnosti s motorem. Jděte ke dveřím s písmenem N a v inventáři spojte držák a krystal, čímž získáte izolátor. Izolátor použijte na elektrický kabel ve vodě, a když jej držíte, tak vraťte držák zpět do díry ve stěně. Uslyšíte odemknout dveře.

Vstupte do pokoje Kapitána Nema. Jděte rovně a pak doleva dolů po schodech k ovládání štítů. Všimněte si rozlitého oleje na stole a vpravo komunikačního zařízení se (zničeným) Nautilem. Světlo na plánku svítí. Otočte a jděte na druhou stranu, kde je na stolu jakýsi systém mixéru. Nalevo si všimněte rostliny, a když se na ni podíváte, tak Mina řekne, že je rostlina je nemocná. Vlevo je také komunikační zařízení a i zde světlo svítí. Napravo od stolu je ve vodě vejcovitý předmět, který seberte a vraťte se do jeskyně, kde jsou vejce ve stěně. Tady vlevo dole seberte kovové vejce a namísto něj dejte vejce z Nemovy pracovny. Pak na něj klikněte a dozvíte se o vzpomínkách Kapitána Nema, tedy něco o barevné mlze, o mixéru, geotermálním motoru a ovládání štítů. Pak se vraťte zpátky do pracovny a jděte rovně na konec do kanceláře. Vpravo na stole si prohlédněte knihy od Darwina a Pasteura, a přečtěte si ručně psané poznámky od Nema. Pak se podívejte na obrazy na stěně, kde visí portrét staršího Kapitána Nema u mlýnu a Nema s rodinou. Poslední obraz pak zobrazuje průřez ostrovem, a když si najdete na čísla, tak můžete vidět, jaká označují místa. Nalevo od stolu vezměte masku, kterou v inventáři spojte s hydroxidem vápenatým ve váze a získáte potápěcí masku. Zkuste dole otevřít poklop, ale je zaseklý. Použijte tedy na zámek palmový olej. Kdybyste olej neměli, tak očistěte za pomocí vody houbu a tu pak nechte nasáknout olejem u ovládání štítu. Olejem tedy uvolníte zámek a otevřete poklop. Nasaďte Mině potápěcí masku a vstupte do poklopu. Jepa tady musíte nechat. Dole otočte vpravo červeným kole, abyste dovnitř napustili vodu. Octnete se tedy na dně jezera. Jděte vpřed k helikoptéře a otočte se k helikoptéře zády a jděte opět rovně. Tady si vlevo všimněte velkého kamene, který blokuje vodní tok. Na zemi si také všimněte kola, které odsuňte a vezměte kovový hák. Vraťte se k helikoptéře, podívejte se nahoru a vyplavte na povrch. Na rozcestí před vámi si všimnete jaguára. Ze stromu si do vázy naberte javorového sirupu. Nasaďte Mině zpět potápěcí masku a sejděte znovu na dno jezera. Zkuste u helikoptéry otevřít dveře na náklad (nalevo níže od dveří pasažéra), ale jsou zaseklé. Všimněte si tedy navijáku, na jehož pravou část dejte kliku z inventáře a níže pověste hák. Klikněte následně na hák a ten se automaticky zahákne za nákladní dveře. Pak otočte klikou a dveře jsou otevřeny. Vplujte do nákladového prostoru a tady vezměte síť, nenafouknutý plovák a bombu s dusíkem. Vylezte ven a plujte ke kameni, který brání průtoku vody. Použijte síť na kámen, pak na síť nenafouknutý plovák a na plovák pak bombu s dusíkem. Použijte dusíkovou bombu, abyste ji otevřeli, plovák se nafoukne a zvedne kámen. Podívejte se na uvolněnou bránu a pak se vraťte do Nemovy základny.

Uvnitř opět otočte ventilem, abyste vypustili vodu. Objevíte nouzový panel, protože poklop je zavřený a navíc jsou na něm věci. Jep se pokusí poklop otevřít, ale marně. Podívejte se na panel a zkuste stisknout tlačítka, abyste viděli, jak se různě mění čáry. Pak se opět podívejte nahoru a označte postupně všechny obrazy a nechte je Jepem otočit. Prostudujte všechny rámy obrazů a u rodinného portrétu si vlevo všimněte vzorců a ty zadejte zleva doprava (na obraze shora dolů) na panelu. Poklop se otevře a vylezte tak nahoru. Umístěte obrazy zpět na stěnu a dejte dohromady i skříňku se slonem. Objevíte lístek, na kterém jsou zápisky toho, co chtěl Kapitán Nemo udělat. Vezměte Jepa na rameno a běžte k ovládacímu panelu v místnosti s motorem. Na panelu uvidíte, že je nyní v dynamu zdroj. Otevřete tedy kryt dole a vytáhněte pravou páku nahoru, avšak hlas vám řekne, že je potřeba vyčistit cestu a to umístěním vhodného objektu. Vraťte tedy páku do původní pozice a jděte dveřmi vpravo k díře s vulkánem a vpravo po okraji k potrubí turbíny. Vlezte do potrubí, ale první musíte přepnout na Jepa. Jako Jep tedy vlezte na konec potrubí a do díry na konci vložte kokos. Vraťte se za Minou, vlezte jí na rameno a jděte zpátky k ovládacímu panelu. Stiskněte tlačítko dole, abyste viděli páky a levou páku vytáhněte úplně nahoru. Pravou páku pak pomaleji vysuňte do střední zelené oblasti, a jakmile se míra dostanete do zelené hranice, tak jděte s pravou pákou pomalu dolů, dokud se nerozsvítí 4 zelená světla. Tak spustíte motor a katastrofa je zažehnána. Nyní už má Mina myšlenky jen na záchranu. Takže jděte zpět do jeskyně s vejcovými předměty a pokračujte nahoru. Stiskněte tlačítko, avšak objeví se Slugger a vstoupí do geotermální místnosti a jelikož není v seznamu jeho identifikace, takže se motor vypne a brána zavře. Běžte tedy zpátky dolů a vlevo ve stěně si všimněte nového vejce bez růžového středu, které seberte. Na zemi před bránou zpozorujte krev a chlupy Sluggera. Na krvavý flek použijte vejce a to pak zasaďte zpět do stěny, čímž opět otevřete bránu. Podívejte se ještě na Sluggerovi vzpomínky a jděte do geotermální místnosti. Vydejte se k ovládacímu panelu, abyste zapnuli motor, ale všimnete si, že Slugger uvízl v turbíně, takže jej musíte první dostat ven.

Projděte proto dveřmi vpravo, pokračujte doprava a ještě doprava na římsu, kde jako Jep vlezte do turbíny. Pokud Jep nemá zelený panel energie, tak mu dejte pomeranč a zbylé termity. Pak vlezte do turbíny a Slugger po vás bude házet kulové kondensátory, kterých musíte pět chytit, a hned na to Slugger zkolabuje. Jděte tedy vpřed a klikněte na Sluggera. Jep jej vytáhne ven z turbíny a dostanete se před ovládací panel. Tady musíte opět splnit test stisknutí knoflíků podle čísel. Jakmile máte přístup, tak odkryjte tlačítkem panel s pákami a Mina znovu nahodí geotermální motor. Slugger chvíli na to zemře a i Jep je nemocný a pomalu kolabuje. Mina odnese Jepa do Nemovy kanceláře a vzpomene si, co Nemo říkal o svém mixéru a o tvorbě protijedu či léku. Otočte se tedy a jděte vpřed a pak doleva dolů k mixéru. Poznáte, že Slugger byl i tady a mixér poškodil. Všimněte si, že žárovka chybí a ze stolu seberte střepy fialového skla. Do pěti zásuvek vpravo umístěte pět kulových kondensátorů. Vpravo u zásuvek vezměte rozbitou pojistku. V inventáři rozeberte kovový kabel a získáte dva ocelové dráty. Použijte ocelový drát na rozbitou pojistku a získáte opravenou pojistku, kterou vraťte do slotu napravo od kondensátorů. Běžte obejmout Jepa a pak vyjděte pěšky zpět na ostrov a jděte k velké peci a cestou si prohlédněte, jak ostrov vypadá, tedy spíše jak umírá. Na rozcestí před pecí seberte prázdný kokos a okulár. Do ohně položte pušku z inventáře, pak uchopte kleště a těmi seberte pušku a dejte ji na kovadlinu. Více vlevo od ohně uchopte kovový předmět a použijte jej na pušku, avšak předmět potřebuje první naostřit. Pusťte tedy všechny předměty. Jděte k pile, tady vytáhněte hřebík, seberte list pily a namísto něj dejte brousek z inventáře a ten opět zajistěte hřebíkem. Dole šlápněte na pedál a použijte kovový předmět na brousek, abyste předmět naostřili. Vraťte se k velké peci a naostřený kovový předmět tvrdý předmět dejte do kovadliny. Vezměte kleště, uchopte tavící se pušku a dejte ji na kovadlinu. Pak vezměte kladivo a dvakrát do pušky uhoďte. Kladivo vraťte a tavící se tyč dejte do vody vlevo a následně seberte ocelovou tubu a kleště položte zpět. Skrze zkratku běžte do pracovny a pak doprava k peci. Na zemi klikněte na misku, abyste ji dali k ohni. Do misky pak dejte střepy fialového skla a zatáhněte vpravo za provázky, abyste měchem udělali větší oheň. Počkejte, až se sklo roztaví a pak na něj použijte ocelovou tubu a získáte fialovou baňku. Dále je zapotřebí písek, uhličitan sodný, pálené vápno a uhlí. Použijte tedy na oheň v peci hydroxid vápenatý a mořské řasy, abyste získali pálené vápno a uhličitan sodný. V inventáři pak zkombinujte písek ve váze, pálené vápno, uhlí a uhličitan sodný a tak získáte zeskelnatěnou směs. Tuto směs vložte do mísy, zatáhněte za provázky u měchu a po rozpuštění směsi na ni použijte ocelovou tubu a tak získáte další baňku. Pomocí zkratky se dostaňte zpět do Nemovy základny.

Jděte do místnosti s vejci a vlevo si všimněte a plyn v purpurové barvě je pod zeleným plynem. Použijte čirou baňku na purpurový plyn, abyste získali barevný plyn v baňce. Vraťte se do pracovny a běžte k mixéru. Baňku s plynem dejte na konec mixéru a k mixéru jsou nyní připevněny baňky s purpurovým, azurovým a žlutým plynem. Pod velkou skleněnou kouli umístěte fialovou baňku. Na kovové rameno nahoře připevněte okulár a podívejte se skrze něj, ale zatím není nic vidět. Takže se vraťte a stiskněte červené tlačítko, aby UV světlo provedlo sterilizaci. Nyní u každé baňky s barevným plynem otočte kohoutkem a tak vypusťte azurový, žlutý a pak purpurový plyn a zjistíte, že purpurový plyn nejspíše neutralizuje zelený plyn, který je tvořen žlutým a azurovým plynem. Mina se tedy chce zbavit zeleného plynu, takže purpurová je ta pravá. Z mixéru vezměte prázdný vzorek a jděte za Jepem. Obejměte jej a pak na něj použijte prázdný vzorek a pak zpátky u mixéru vložte vzorek s Jepovou tkání. Podívejte se skrze okulár a spatříte mrtvé, nemocné a zdravé buňky. Nemocné buňky jsou obklopeny červenou bakterií. Vraťte se a vpusťte do koule purpurový plyn. Znovu se podívejte do okuláru a vpravo dole otočte ventilem a sledujte, co se stane. Purpurový plyn způsobí, že všechny buňky zemřou. To znamená, že zelený plyn ostrov chrání.

Najednou se ozve Kapitán Nemo. Vysvětlí vám, že jistý mikroorganismus byl na ostrov přivát větrem, když štíty spadly. Tento mikroorganismus útočí na živé věci, protože vůči němu nejsou imunní. Na Minu to nemá vliv, protože na ostrov přišla z vnějšího světa. Mina si tak uvědomí, že když nahodí štíty zpět, tak tady už bude muset zůstat. Kapitán Nemo přizná, že osud ostrova závisí na Mině a musíte si proto vybrat. Světlo se vypne. Jděte naproti k ovládání štítů a podle alarmu poznáte, že se blíží helikoptéra. Tady si uložte hru! Můžete si vybrat. V obou případech vezměte Jepa na rameno a pokud se chcete vydat domů, tak vyjděte ven na povrch. Chcete-li zachránit ostrov, tak s Jepem na rameni zatáhněte pomalu za páku na panelu štítu směrem dolů. Hra vám pak po závěrečné animaci nabídne návrat a volbu druhého konce.

Návod je napsán pro stránky Abeceda her.

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: