Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - Natálie Brooks: Poklad ztraceného království

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 6566
Zobrazení tento měsíc: 71
Natálie Brooks: Poklad ztraceného království

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

NE  

NE  

NE  
NE  

ANO  

NE  

Vložit  

Oficiální stránka hry:
www.spidla.cz/p250-natalie-brooks-p ...

Výrobce: 
Spidla Data Processing
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
V této ruské adventuře se opět setkáte s Natalií Brooks, která se vydává na nebezpečnou cestu za záchranou svého dědečka a za hledáním pokladu starých indiánských civilizací. Na cestě ji bude provázet mladý archeolog Geoffrey a oba bude neustále ohrožovat chamtivý Cruz, který chce tajemný poklad získat jen pro sebe.


Autor: Michal Paclt , ( Abeceda her )
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]

Natalie Brooks: Poklad ztraceného království

ÚVODEM

V poslední době se jako houby po dešti množí jednoduché adventurky typu Natalie Brooks původem z východní Evropy. Jejich obrovskou předností je to, že jsou určené opravdu pro každého, protože i ten kdo má problémy s řešením logických hádanek může využít možnosti přeskočení hlavolamu a popřípadě nápovědy. Jediné úskalí tak spočívá v hledání předmětů, s čímž vám pomůže temto skromný návod.

Upozornění:

V částech hry, kdy máte za úkol nasbírat různé předměty, se seznam těchto předmětů náhodně vytváří, takže při opakovaném zahrání té samé pasáže můžete sbírat některé předměty, které jste předtím nesbírali, a naopak budou chybět některé, které jste předtím sebrali. Odehrával jsem hru současně na 4 profilech, abych našel co nejvíc předmětů. I tak je pravděpodobné, že nějaké předměty budou v návodu chybět, nicméně většina jich určitě zapsána je.

Kapitola 1 – Únos

Část první

Nejprve se řiďte pokyny, klikejte na místa, na která vám budou ukazovat šipky a získáte mimo jiné klíč. Poté budete muset najít několik předmětů.

  1. Indián – vpravo pod psacím stolem.
  2. Košík – vlevo pod psacím stolem.
  3. Hodiny – na levém rohu psacího stolu.
  4. Kravata – u obrazu na pravé stěně.
  5. Pero – u převrhnuté židle vpravo dole pod psacím stolem.
  6. Dýka – uvnitř krbu vlevo.
  7. Psací stroj – na zemi vlevo od psacího stolu.
  8. Šachovnice – vpravo dole pod houpacím křeslem.
  9. Nádoba – u levého okraje obrazovky pod zápisníkem s předměty.
  10. Kámen – vlevo uvnitř krbu.
  11. Pantofle – na malých stupíncích před psacím stolem.
  12. Kopí – vlevo od okna.
  13. Berla – vpravo od psacího stolu pod pravým okenním závěsem.

Seberte zápisník a pročtěte si ho. Nyní si přibližte skříňku na krbu, ve které je několik sošek. Použijte na odemčení skříňky klíč z inventáře a poté budete muset otáčet jednotlivými částmi prostřední sošky, abyste ji proměnili ze zlé na dobrou. Nejprve otáčejte částmi čelenky, poté hlavou a nakonec otočte rukama. Břicho sošky se odemkne a získáte další klíč. Poté klikněte na mobil na podlaze a přečtěte si v něm textovou zprávu. Vzápětí vám mobil začne zvonit, tak ho zvedněte. Ozve se vám jakýsi neznámý člověk a oznámí vám, že váš dedeček byl unesen a výměnou za jeho život máte neznámému dát jakousi mapu.

Část druhá

Po krátkém úvodním rozhovoru dejte klíč z inventáře Geoffreymu. Poté seberte lupu z malého zeleného stolku vzadu v rohu a kapesník, který se nachází vlevo na stolu s rozevřenou knihou. Oba předměty dejte Geoffreymu. Poté musíte očistit špinavý klíč. Nemusíte ho čistit celý; stačí očistit prostřední část, aby se vám odkryl nápis na klíči. Po krátkém rozhovoru s Geoffreym budete opět muset najít nějaké předměty.

  1. Hasicí přístroj – pod dřevěným balkónem, na který vedou schody vpravo.
  2. Žlutá krabička – u prvního stolu kousek vpravo dole od žluté lampičky.
  3. Mince – u spodního okraje obrazovky kousek vlevo od glóbusu.
  4. Zvonky – jsou zavěšené pod dřevěným balkónem vpravo nahoře.
  5. Diplom – na dřevěném sloupku u pravého okraje obrazovky.
  6. Šroub – na stupínku před prvním stolem u dolního okraje obrazovky.
  7. Prsten – vpravo na boku dřevěného schodiště.
  8. Skoba – na spodní části dřevěného schodiště vpravo.
  9. Mušketa – visí na boku balkónu vpravo nahoře.
  10. Deštník – kousek vpravo od zápisníku s předměty.
  11. Brýle – na okraji prvního stolu pod žlutou lampou.
  12. Smeták – vpravo od Geoffreye, u pravého okraje stolku.
  13. Kladivo – nahoře na pravém okraji lustru.
  14. Telefon – na druhém stolu u levého okraje obrazovky.
  15. Sekera – visí na červeném závěsu vzadu u spodní knihovny.
  16. Placatka – na prvním stole nedaleko levého dolního okraje obrazovky.
  17. Váhy – na rohu stolu vpravo od Geoffreyho.
  18. Meč – na stole za Geoffreym.
  19. Kočka – u zábradlí balkónu vpravo nahoře.
  20. Pero – na otevřeném sešitu na prvním stole.

Po sebrání všech předmětů si přečtěte dopis, který leží na stupínku před prvním stolem. Poté nakoukněte do kufru, který leží na zemi kousek vpravo. Na kufru jsou jakési symboly, které je zapotřebí rozluštit. Římské číslice jsou rozmístěné po místnosti, takže se pusťte do jejich hledání.

  1. I – pod koutoučem visícím vzadu na stěně kousek nad začátkem dřevěného schodiště.
  2. II – v otevřené knize na druhém stole vlevo.
  3. III – na spodní části jednoho z dřevěných schodů vpravo.
  4. IV – vedle zábradlí na knihovně vpravo nahoře.
  5. V – vpravo dole pod okenními mozaikami.
  6. VI – na malém zeleném stolu vzadu u knihoven za schodištěm.

Nyní bude již pro vás snadné nastavit na kódovém zámku kufru ty správné symboly. Po otevření kufru si přečtěte dokument o Al Caponem a poté budete pokračovat do další kapitoly.

Kapitola 2 – Vyšetřování

Část první

Můžete si prohlédnout časopis na stoličce, kde je popsáno jak vyrobit tajnou skrýš. Dále můžete prozkoumat postel a poté její nohu. Když si ji přiblížíte, zjistíte, že je noha přišroubovaná jen jedním šroubkem. Dále prozkoumejte šuplík v levé části obrazovky. Uvnitř šuplíku je vpravo místo zanesené špínou. Očistěte ho a do otvoru zasuňte klíč z inventáře. Seberte kudlu a přečtěte si Caponeho deník. Nyní si opět přibližte nohu postele a použijte kudlu na šroubek – získáte klíč od trezoru. Poté klikněte na utrženou nohu postele a přidá se vám do inventáře. Dále si přibližte kryt ventilační šachty vzadu ve zdi a použijte na šroubek přidržující kryt opět kudlu – získáte kladivo. Kladivo použijte na porušenou cihlu nad poličkou vlevo od zrcadla. Abyste rozbili zeď kladivem, musíte vždy podržet chvíli myš a sledovat ukazatel vpravo. Pusťte myš v okamžiku, kdy bude rafička v zeleném poli. Po rozbití zdi získáte další klíč od trezoru. Nohu od postele použijte na ventil vlevo vzadu nahoře, čímž zavřete vodu. Poté si přibližte nádržku u toalety a zatáhněte za páku uvnitř nádržky. Tím si vypustíte z nádržku vodu a budete moci sebrat poslední klíč od trezoru. Nyní pusťte horkou vodu otočením kohoutku nad umyvadlem a pára vám odhalí symboly na zrcadle. Tyto symboly jsou kódem k trezoru. Kudlu použijte na proříznutí plakátu na stěně vpravo a odhalí se vám trezor. Přibližte si trezor a na klíčové dírky v jeho spodní části použijte získané klíče z inventáře. Nyní musíte nastavit správný kód. Nastavte ho v tomto pořadí: symboly vlevo dole, vpravo nahoře, vpravo dole a vlevo. Konečně máte tedy trezor otevřený, tak ho prohledejte a přečtěte si dopis. Dozvíte se o ozubeném kolu, které musíte sestavit nalezením všech součástek v cele.

  1. na ventilu vpravo nahoře
  2. na poličce u levé zdi (pod svíčkou)
  3. pod poličkou s červenou lahví v pravém zadním rohu
  4. kousek pod vodovodním ventilem v levém rohu
  5. na potrubí vlevo nahoře nad vodovodním ventilem v levém zadním rohu cely
  6. na podpěře poličky vlevo od umyvadla (je špatně vidět)

Část druhá

Nejprve seberte šálek ležící vlevo na světlemodrém stolu. Použijte ho na omráčeného muže a tím ho proberete. Dále si přibližte ozubená kola vpravo od muže a zjistíte, že v mechanismu chybí zvonky, které je zapotřebí sesbírat.

  1. První zvonek – na okraji síta vlevo od svázaného muže.
  2. Druhý zvonek – na vrcholu malé světlemodré konstrukce v levé části obrazovky (je špatně vidět).
  3. Třetí zvonek – těsně nad ozubeným kolem vedle svázaného muže.
  4. Čtvrtý zvonek – vpravo nahoře vedle lékárničky.
  5. Pátý zvonek – na zdi vpravo na malém panelu s červeným tlačítkem.
  6. Šestý zvonek – kousek nahoře na zdi nad panelem s červeným tlačítkem.

Sesbíráním všech předmětů získáte nový předmět v inventáři – zvonky. Přibližte si opět ozubená kola a zvonky z inventáře dejte na správné místo (vlevo). Poté seberte ze soukolí vpravo nůž, který následně použijte na svázaného hlídače. Získáte od něj klíč, který vzápětí použijte na zamčený kufr ležící na podlaze. Z kufru seberte hasák, kleště a olejničku. Poté otevřte panel v pravém dolním rohu obrazovky a zatáhněte za páku. Tím by se měly spustit skládací schůdky, avšak jsou zarezlé, takže na ně použijte olejničku z inventáře. Nyní budete moci sebrat ze zařízení vpravo nahoře váleček. Dále si přibližte panel kousek nad hlavou hlídače a použijte na hasák na šroub vpravo dole. Tím si skříňku otevřete. Na chybějící místo dosaďte ozubené kolo z inventáře, na další chybějící místo vlevo dole váleček a poté pomocí kleští odstraňte drát na páce. Oddalte si pohled a získaný drát použijte na píšťalku, která je zapadlá v zařízení vlevo dole. Píšťalku dejte hlídači, znovu si přibližte panel, který jste přestím otevřeli hasákem a zatáhněte za páku v pravé části. Nyní budete muset klikat na otáčející se válečky a kopírovat jejich otáčení. Po splnění tohoto lehkého hlavolamu se vám otevře tajná schránka, kde je jednak dokument k přečtení a jednak destička s lebkou.

Kapitola 3 – Krádež

Část první

Klikněte na elektrický panel vpravo na stěně a zjistíte, že tam chybí nějaké páčky. Seberte tudíž baterku, která se nachází u spodního okraje obrazovky kousek vpravo od středu. Nyní budete muset opět nasbírat nějaké předměty.

  1. Bota – na podlaze vlevo dole.
  2. Medvídek – na první sedačce vlevo kousek pod středem obrazovky.
  3. Požární hadice – na sloupu u pravého okraje obrazovky.
  4. Sekera – u žlutých osobních skříněk přibližně uprostřed obrazovky.
  5. Hasicí přístroj – na žlutých osobních skříňkách.
  6. Čepice – na první sedačce.
  7. Brýle – na třetí sedačce téměř v pravém dolním rohu obrazovky.
  8. Kbelík – na žlutých osobních skříňkách.
  9. Kolo vlaku – v pravém dolním rohu obrazovky.
  10. Smeták – vpravo těsně vedle žlutých skříněk.
  11. Míč – pod prostřední sedačkou.

Z první sedačky seberte páku, kterou doplňte na chybějící místo v elektrické skříňce. Zatáhněte za ni a rozsvítíte si světla. Převrhněte odpadkový koš u první sedačky a seberte z bordelu kleště. Použijte ji na zámek jedné z osobních skříněk, který je jen zadrátovaný. Odštípejte kleštěmi drát a poté se dveře otevřou. Přečtěte si dokument s kódy stanic a seberte prachovku. Přibližte si terminál vlevo od osobních skříněk a klávesnicí naťukejte kód 963587 – přijede vůz metra. Seberte cihlu, která se povaluje pod sedačkami, a rozbijte s ní okénku strojvůdce u vlaku. Do rozbitého okénka položte prachovku, abyste se nepořezali a poté si kabinu přibližte. Z ovládacího panelu seberte klíče a jimi si odemkněte osobní skříňku zamčenou na zámek. Ze skříňky seberte páku a páčidlo. Poté si přibližte ovládání závory, které je na sloupu mezi vlakem a skříňkami. Na řetěz použijte páčidlo a závora se vám zvedne. Jděte znovu do kabiny strojvůdce, páku vložte do otvoru vlevo, otočte jí a poté stiskněte červené tlačítko vpravo, čímž uvedete vlak do pohybu.

Část druhá

V inventáři se vám objevil nový předmět a to vysílačka. Přibližte si bundu, která je na židli, a seberte z ní elektronickou kartu. Poté si přibližte panel na levé stěně, použijte na škvíru vpravo kartu a po otevření krytu odstraňte dráty. Připojte k zařízení Geoffreyho vysílačku. Po skončení rozhovoru s Geoffreym si přečtěte dokument u pravého okraje obrazovky a zapamatujte si kód 3231. Nyní je zapotřebí získat otisky prstů. Klikněte na sklenice na stole, na kterých otisky jsou, avšak zatím je nemáte čím sejmout. Klikněte tudíž na jednu z bankovních schránek vlevo nahoře a zadejte kód 3231. Ze schránky seberte štěteček, vlásenku a pudr. Dále seberte ze stolu lepenku a opět si přibližte sklenici. Na sklenici použijte nejprve pudr, poté štěteček a nakonec lepenku a získáte otisk prstu. Ten použijte na panel vlevo od trezoru a v jednoduchém hlavolamu přiřaďte k sobě správné otisky prstů. Otevřte trezor klikou uprostřed a poté použijte vlásenku z inventáře na zámek mříže. Nastavte ji do pozice vlevo nahoru a klikněte na zámek. Poté byste měli najít správné heslo, které se však pokaždé mění. Vždy, když kliknete na nějaké slovo, tak se vám ukáže kolik písmen ze správného hesla obsahuje. Pokud vám to nejde, tak jednoduše klikněte na slovo Přeskočit a máte klid. Po otevření trezoru zjistíte, že centrální objekt uvnitř trezoru je chráněn laserovými paprsky. Prohledejte jednu ze zásuvek ve stěně vzadu a přečtěte si dokument. Zároveň seberte první dvě součástky laserového zařízení. Zbývá však nalézt ještě 9 součástek.

  1. na jedné ze schránek u levého okraje obrazovky
  2. kousek vpravo od počítače na stole
  3. kousek vlevo dole pod malou televizí, která je vlevo nahoře
  4. kousek vpravo od malé televize nahoře
  5. na jedné ze schránek u levého okraje obrazovky
  6. na budíku vpravo nahoře nad vchodem do trezoru
  7. na spodní části věšáku vpravo dole
  8. u zadního okraje stolu
  9. na platě vpravo dole

Nasbírané součástky použijte na vitrínku v trezoru a získáte křišťálovou lebku (oko).

Kapitola 4 – Skříňka

Část první

Prohledejte stavební materiál vzadu na zami a vpravo seberte majzlík. Majzlík použijte na truhlu vlevo a objeví se vám kódový zámek. Kód však zatím neznáte. Oddalte pohled a prozkoumejte fontánku s rybou na levé stěně. Oko z inventáře doplňte do očního důlky ryby a poté zatáhněte za páku vlevo od ryby. Nic se však nestane, takže zase oddalte pohled a prozkoumejte pracoviště restaurátorů, kde seberte nůžky a dále prozkoumejte deník. V něm najdete kód 313. Opět si přibližte stavební materiál a zadejte kód 313 do zámku vlevo – získáte tlačítko. Tlačítko doplňte na scházející místo v rybí fontáně a poté můžete opět zatáhnout za páku vlevo. Vypustí se umyvadlo, tak z něj seberte klíč. Oddalte pohled a přibližte si sluneční hodiny v centru prostrantví. Použijte klíč na klíčovou dírku u hodin, avšak víc tu zatím nepořídíte. Promluvte si s turistou vpravo a dozvíte se o jakémsi předmětu, který však spadl do kanálu. Klikněte na dokument vlevo dole pod slunečními hodinami a poté ho rozstřihněte nůžkami. Nyní budete muset jednotlivé části opět seskládat.

  1. vpravo od slunečních hodin – mezi hodinami a nízkou nástěnkou
  2. těsně nad hlavou turisty
  3. vlevo těsně vedle slunečních hodin
  4. pod levým okrajem středového okna nahoře
  5. vpravo dole na kameni

Po seskládání všech částí získáte do inventáře nápovědu. Poté si opět přibližte kanálek dole pod turistou a použijte na něj majzlík – získáte páčku. Přibližte si znovu sluneční hodiny a klikněte na ně. Tím jimi pootočíte a aktivuje se paprsek. Klikněte na místo kam paprsek dopadá a na místo doplňte páčku z inventáře. Ze skrýše seberte dopis a slunce. Slunce vložte do podstavce, na kterém stojí sluneční hodiny, a z další skrýše seberte skříňku.

Část druhá

Nejprve musíte pro Geoffreye najít šroubovák a dát mu ho; ten leží na okraji psacího stolu vpravo dole. Až Geoffrey sleze dolů ze štaflí klikněte na skříňku na stole a prozkoumejte pečeť na ní. Klikněte na skříňku vzadu u prvního mozaikového okna a nyní budete opět muset najít nějaké předměty.

  1. Telefon – uprostřed psacího stolu.
  2. Sešívačka – pod psacím stolem u spodního okraje obrazovky.
  3. Pánev – na malém trezůrku vlevo od psacího stolu.
  4. Kamenná modla – na psacím stole.
  5. Kbelík – vedle dřevěné stoličky (vlevo vedle Geoffreye).
  6. Panda – vlevo pod kulatým stolkem vedle glóbusu.
  7. Boty – vlevo u glóbusu u okraje obrazovky.
  8. Čepice – vpravo nahoře na šikmé stěně.
  9. Ruka – na židli u psacího stolu vpravo dole.
  10. Topinka – na kulatém stolku u glóbusu vlevo.
  11. Kravata – na pověšeném plášti na sloupu mírně vlevo od středu.
  12. Plášť – je pověšený na sloupu kousek vlevo od sloupu (tam, kde byla kravata).
  13. Ramínko – na sloupu na místě, kde byl plášť.
  14. Pes – na štosu knih na psacím stole vpravo.
  15. Klimatizace – vpravo od Geoffreyovy hlavy u druhého mozaikového okna.

Nyní klikněte na fotografii na psacím stole a odhrňte roh. Přečtěte si dopis a klikněte na glóbus. Vyřešte hlavolam s glóbusem a získáte knihovníkův klíč. Otevřte zásuvku u psacího stolu, získaný klíč zastrčte do klíčové dírky a stiskněte tlačítko. Znovu si přibližte panel u prvního mozaikového okna a seberte elektronickou kartu. Dále si prohlédněte starobylý katalog a poté si opět pohled oddalte. Klikněte na elektronický zámek na skříni vlevo vzadu a použijte na něj elektronickou kartu. Seberte pečetidlo a použijte ho na pečeť na skříňce (na psacím stole). Události naberou nečekaný obrat, protože do místnosti skočí tajemný vyděrač, začne mávat pistolí a vydírat vás. Od Geoffreye získáte klíč od skříňky a ten poté použijte na odemknutí skříňky. Vyřešte obrazovou hádanku, prohlédněte si starou mapu a poté seberte ze skříňky páčku. Přibližte si úchyt lustru na stěně a zastrčte páku do otvoru. Zatáhněte za páku a uvidíte co se bude dít.

Kapitola 5 – Záchrana dědečka

Část první

Nejprve si přečtěte oběžnik, který je položený na stole. Ze stolu seberte ještě prachovku a poté seberte ventil pod stolem. Dále prozkoumejte skříňku na zdi vlevo od dveří. Ze skříňky seberte klíče a trychtýř. Prozkoumejte potrubí a na chybějící místo dosaďte ventil. Prozkoumejte generátor vlevo a do otvoru nasaďte trychtýř. Vlevo dole je kbelík, u kterého použijte na díru prachovku a poté si ho přidáte do inventáře. Použijte kbelík na barel s naftou vpravo a poté si kbelík s naftou přidejte kliknutím do inventáře (stojí vedle barelu). Kbelík s naftou použijte na připravený trychtýř u generátoru, abyste doplnili palivo. Stiskněte tlačítko dole na generátoru a tím ho spustíte. Nyní tedy funguje zdroj elektřiny pro dveře, takže je můžete otevřít. Přibližte si dveře a do klíčové dírky zasuňte klíč. Stiskněte tlačítko a dveře se otevřou. Prohledejte krabice vzadu na regálu a najdete hasák a v další krabici poznámku, která obsahuje kód 222. Tento kód zadejte do zámku zdravotnické skříňky, která je vpravo od dveří. Přečtěte si poznámku a seberte část. Nyní použijte hasák na trubky vlevo na zdi a přibližte si mechanismus ve stěně. Budete muset posbírat několik dalších částí, abyste mechanismus zprovoznili.

  1. na zemi pod tlačítkem generátoru
  2. na zemi pod svěrákem
  3. v pravém dolním rohu obrazovky vedle kuželu
  4. na stole vlevo od svěráku
  5. dole na zemi mezi telefonem a generátorem

Opět si přibližte mechanismus ve zdi a vložte do něj všechny chybějící části. Vpravo dejte páčku z inventáře a zatáhněte za ni. Vyřešte hádanku s periskopem a poté budete pokračovat do další části hry.

Část druhá

Nejprve si promluvte s dědečkem a poté vpravo dole převrhněte odpadkový koš. Seberte magnet a poté ještě hřebíky, které se povalují nedaleko na zemi. Vzadu u skříně seberte bambus a ještě šroubovák vpravo vzadu. Dále si přibližte skříň u levé zdi, otevřte zásuvku a seberte nit. Podívejte se na list ze zápisníku s jakýmsi nákresem, avšak část tohoto listu chybí. Použijte šroubovák na kryt vlevo nahoře a seberte drát. Opět oddalte pohled a ještě seberte cívku, která leží pod otáčivým křeslem v levém zadním rohu místnosti. Poté by se vám nasbírané předměty měly v invnentáři zkompletovat v rybářský prut. Přibližte si ventilační šachtu vpravo vzadu a pomocí šroubováku uvolněte šrouby, ke kterému je připevněný kryt. Nyní odstraňte další kryt, který je nad vitrínou vlevo nahoře. Do otvoru prostrčte rybářský prut, vyřešte jednoduchý hlavolam s magnetem a klíč spadne dolů. Přibližte si spodní vývod ventilační šachty a seberte konečně klíček od pout. Osvoboďte dědečka a získáte od něj elektronickou kartu. Nyní si přibližte panel bezpečnostního systému, který je vzadu na zdi za kulatým stolem. Klikněte na klávesnici a tím ji odstraníte a odhalíte poškozenou instalaci. Opravte instalaci pomocí drátu z inventáře a na čtečku karet dole použijte kartu, kterou jste získali od dědečka. Přibližte si rozbitou vitrínu vzadu a seberte šípy a ratolest. Poté si přibližte malý panel na opěradle křesla u kulatého stolu a zjistíte, že pro aktivaci tohoto panelu budete potřebovat pečetní prsten. Přibližte si tudíž emblém na stěně vlevo nahoře a na prázná místa po stranách emblému vložte šípy a ratolest. Tím se odblokuje kryt kódové klávesnice v horní části emblému. Zadejte kód 13 a seberte ze skrýše pečetní prsten. Znovu si přibližte panel na křesle a použijte na něj prsten. Odklopí se kryt, pod kterým jsou 2 tlačítka (obě stiskněte). Prozkoumejte nově odblokovanou skrýš na kulatém stole a seberte útržek. Dále budete muset posbírat 4 předměty.

  1. vzadu u vitríny s psacím strojem
  2. pod otevřeným šuplíkem dole
  3. na levém okraji kulatého stolu
  4. vedle hasícího přístroje vpravo nahoře

Znovu si přibližte skrýš na stole a na chybějící místa umístěte všechny sesbírané předměty. Poté seberte klíč. Nyní si přibližte otevřenou zásuvku vlevo. Doplňte ústřižek na chybějící místo v zápisníku a prohlédněte si schéma. Oddalte pohled a klikněte na mapu na levé stěně. Nyní budete muset stisknout tlačítka, která byla zvýrazněná na schématu. Takže budou to: v první řadě zleva shora první, v druhé řadě druhý a třetí a v třetí řadě druhý. Tím jste si odkryli další skrýš, která je v dřevěném regálu vlevo vzadu. Použijte na dvířka klíč z inventáře a ze skrýše seberte jízdenku a zašifrovanou zprávu.

Kapitola 6 – Opět na cestě

Část první

Z rohu psacího stolu vlevo dole seberte nůžky a poté prohledejte vpravo zásuvku psacího stolu – získáte klíč. Klíč použijte na jednu ze zásuvek kartotéky vpravo vzadu a přečtěte si dokument o dešifrovacím stroji. Poté si všimněte znaku na krbu. Přibližte si ho a klikněte na hvězdy. Poté co dědeček omdlí použijte nůžky na látku vzadu za ležícím dědečkem a získáte kapesník. Otevřte vitríny vlevo a použijte kapesník na karafu – získáte vlhký hadřík. Použijte ho na ležícího dědečka a tím ho přivedete k vědomí. Dále klikněte na telefon na stole, abyste dědečkovi zavolali pomoc. Poté seberte hasící přístroj, který je vlevo u okraje obrazovky. Klikněte na malý nápis na podstavci se skrýší vpravo a poté na samotnou skrýš. Budete mít za úkol nasbírat celkem 8 vzorů.

  1. na emblému nad dveřmi
  2. mezi zbraněmi nad kartotékou
  3. na lustru u horního okraje obrazovky
  4. za obrazem nad krbem
  5. nedaleko pravého dolního rohu obrazovky
  6. přímo pod psacím stolem
  7. pod pravým okrajem krbu na zemi
  8. pod pravou částí psacího stolu

Sesbíráním všech částí získáte prvky vzoru. Ty použijte na disk na skrýši a poté pohled opět oddalte a klikněte na flétnu, která visí na zdi nad kartotékou. Vyřešte jednoduchý hlavolam a seberte klíč od skrýše. Hasící přístroj z invnetáře použijte na oheň v krbu. Seberte pohrabáč a použijte ho na hromádku popela. Otevřte skrýš a seberte ještěrku. Ještěrku umístěte na disk na skrýši a pootočte diskem. Do klíčové dírky zastrčte klíč z inventáře a seberte ze skrýše krabici se součástkami. Dokument a krabici předejte Geoffreymu a vyřešte jednoduchý hlavolam.

Část druhá

Vpravo dole seberte lopatu a přečtěte si pokyny na papíru, který je přilepený na okně. Dále si přečtěte strojvůdcův deník, který leží na křesle. Prozkoumejte dvířka dole v křesle a otevřte je – seberte nabiják a rukavice. Nyní si přibližte trubky u pravé stěny. Mezi trubkami jsou zapadlé klíče, které vydolujete za pomoci nabijáku. Klíče použijte na bednu v pravém dolním rohu obrazovky a najdete část trubky. Zbývá však sebrat ještě dalších sedm podobných částí.

  1. na úzké trubce vpravo nahoře nad oknem
  2. u pravého okraje obrazovky pod jedním z oken
  3. u světla nad dveřmi
  4. na ovládacím pultu (na hranici pultu a okna)
  5. na podlaze mezi křeslem strojvůdce a ovládacím pultem
  6. sebrali jste automaticky
  7. vpravo těsně pod křeslem strojvůdce
  8. na podlaze pod červeným ventilem

Přibližte si trubky vlevo na dveřích a na scházející místo doplňte sesbírané části trubek. Poté použijte mluvidlo za dveřmi vlevo a řekněte ostatním, aby vám přinesli bednu s nářadím. Klikněte tudíž na bednu s nářadím vlevo dole a seberte z ní zapalovač, šroubovák a pojistku. Dále seberte ventil, který se nachází v bedně vpravo dole. Rukavice použijte na dvířka dole pod ovládacím pultem a tím si otevřete pec. Nyní použijte lopatu na uhlí v bedně vpravo dole a hoďte ho do pece. Na pec použijte zapalovač a tím uhlí zapálíte. Dále otevřte dvířka ve stěně vlevo dole (za pomoci šroubováku) a přibližte si pojistky. Vyhořelou pojistku vyndejte a místo ní dejte do skříně pojistku z inventáře. Do otvoru v levé stěně vložte ventil, zkontrolujte měřidla vlevo od ovládacího pultu a zjistíte, že vše je v normálu. Nyní už stačí jen zatáhnout za páku na pravém konci ovládacího pultu a vlak se rozjede.

Kapitola 6 – Poklad

Část první

Vlevo na zemi u Geoffreye je část desky. Další část desky se nachází nedaleko pravého dolního rohu obrazovky. Dále si přibližte batoh vpravo u Geoffreye a seberte nůž. Nyní použijte nůž na šlahouny vlevo od Cruze a přibližte si destičku. Na svá místa doplňte obě chybějící části destičky, které jste předtím sebrali. Seberte ještě šlahoun, který jste předtím odřízli, a přibližte si sochu válečníka vpravo, který drží kopí. Na jeho ruce použijte nůž a získáte tak kopí. Vlevo na stěně mezi maskami je výklenek, který si přibližte a seberte klíč. Poté zastrčte kopí pod poklop uprostřed místnosti a promluvte si s Cruzem, aby vám pomohl poklop nadzvednout. Přibližte si podstavec u vchodu (na zemi za zády Cruze) a do křížového otvoru vložte klíč z inventáře. Poté si přibližte panel vpravo v podlaze a vyřešte krátkou hádanku. Vlevo na kola vložte šlahouny namísto řemenů, stiskněte trojúhelníkové tlačítko a přivoláte si tak výtah. Zluste zatáhnout za páku u výtahu, avšak nic se nestane a budete muset najít celkem 7 drahokamů.

  1. nad vchodem
  2. ve vchodě na podlaze
  3. v oku lebky u vchodu
  4. u spodního rohu šachetního otvoru
  5. vlevo od Geoffreye
  6. téměř u levého okraje obrazovky
  7. v třetím trojúhelníkovém okénku

Po sebrání všech předmětů vám přibyde do inventáře nová položka – drahokamy. Ty použijte na masky na levé stěně a tím odčerpáte vodu z výtahové šachty. Opět zatáhněte za páku a výtah se rozjede dolů.

Část druhá

Takže Cruz spadl do jámy a je třeba ho vytáhnout. Vlevo od jámy je láhev, vpravo pak suché pochodně a z levého podstavce před vchodem seberte křemen. Láhev použijte na desku vpravo od vchodu, čímž ji očistíte, a poté si ji přibližte. Dole jsou 4 prohlubně na destičky, které budete muset nyní najít.

  1. v pravém dolním rohu u sloupu
  2. mezi levým podstavcem a levým sloupem
  3. na schodech ve vchodu vedle lebky
  4. mezi oběma podstavci před vchodem (blíž k pravému)

Destičky vložte pod kamenný reliéf na stěně vpravo od vchodu a ukáže se výklenek, který si přibližte. Seberte klíč a poté odstraňte vršek petrolejové lapmpy. Do petroleje namočte pochodně z inventáře a získáte pochodně namočené v petroleji. Obě pochodně umístěte do dvou otvorů ve vchodu a zapalte je křemenem. Spatříte další dvě sochy, které si můžete přiblížit a zjistíte, že oběma cosi chybí. Přibližte si pravý podstavec před vchodem a do otvoru vložte klíč. Otevře se schránka a budete muset vyřešit další hlavolam. Poté vytáhněte z podstavce meč a vpravo od podstavce seberte ze země lano. Lano použijte na sloup vlevo od jámy (pro přivázání lana) a Cruze tak dostanete ven. Přibližte si pravou sochu u vchodu a dejte jí do ruky meč. Přibližte si levou a klikněte na místo, kde jí schází koruna. Korunu už dříve našel Cruz, tak na něj klikněte, aby vám korunu dal. Korunu dejte na hlavu levé soše a dveře se otevřou. Pak už jen odklikejte závěrečný komix a tím hra končí.

Návod je napsán pro Abecedu her.

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: