Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - Wallace & Gromit Episode 1: Fright of the Bumblebees

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 6863
Zobrazení tento měsíc: 36
Wallace & Gromit Episode 1: Fright of the Bumblebees

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

NE  

NE  

NE  
ANO  

ANO  

NE  

Vložit  

Oficiální stránka hry:
www.telltalegames.com/wallaceandgromit

Výrobce: 
Telltale Games
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
Herní část je opět založená na kombinaci klasických point-click adventur s řešením puzzle hádanek. Základem hratelnosti a příběhů samotných jsou stejně jako v předlohách, experimenty a komunikace mezi charaktery. Autoři vám nabízejí mnohem více fyzikálnějších pokusů než před tím a tvrdí, že interakce mezi Wallacem a Gromitem už není jen povrchní, ale že se díky ní budeme cítit úplně jako v jejich světě. *Arduška*


Autor: Filip Richter "Tonyskate" , ( Abeceda her )
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]

Wallace & Gromit's Grand Adventures: Epizoda 1

Wallace & Gromit Grand Adventures zahajují se svou první ze čtyř epizod, která se jmenuje Fright of the Bumblebees. Wallace dostane skvělou myšlenku, jak si vydělat ohledně medu, avšak pojednou dostane skutečně dobrou, ale také zatraceně velkou zakázku a tu musí splnit ještě v ten samý den! Komplikací samozřejmě bude více, ale s těmi se seznámíte až během samotného hraní. Nyní trochu k ovládání. Pohybujete se směrovými šipkami či WSAD a akce provádíte klasicky levým tlačítkem myši. Inventář otevřete s pomocí levého Shiftu a toť vše. Snad jen připomenout, že dialogy se dají přeskakovat pravým tlačítkem myši podobně jako v Sam & Max. Pomocnou klávesou pro odhalení všechny aktivních míst je Tabulátor. Střídavě hrajete za Wallace a Gromita...

Po spuštění nové hry si můžete zvolit mezi tutoriálem či se rovnou vrhnout do dobrodružství, avšak první vám doporučuji vyzkoušet tutoriál, abyste se seznámili s hrou. Wallace vás tedy v tutoriálu uvítá a vysvětlí vám ovládání, které už jsem zmínil v úvodu. Taktéž vám ukáže Gromita, který hraje šachy se strojem. Tedy se za Gromitem vydejte a klikněte na něj, abyste jej oslovili. Gromit ukáže na rozbitou figurku, tak si ji tedy prohlédněte a když se Wallace zeptá, kdo ji rozbil, tak na sebe Gromit i stroj vzájemně ukážou. Je tedy potřeba najít náhradu za tuto figurku. Běžte vpravo a vedle dveří a páky seberte ze stolu pepřenku. Můžete nyní prozkoumat celý pokoj, ale jinak běžte zpět ke Gromitovi a dejte mu pepřenku.

Nyní však začíná opravdové dobrodružství a jede se naostro. Snažte se většinou prozkoumat všechno možné, abyste se nepřipravili o některé vtipné komentáře apod. Den tedy začíná a Wallace dává signál Gromitovi, že je čas na snídani. Nyní tedy hrajete za Gromita a první co uděláte je, že zatáhnete za páku u dveří. Wallace teď chce snídani, která má být složena z toastu, medu a poslední částí je vejce. První tedy nalevo od Wallace zatáhněte za kohoutek u potrubí na med (From Bee to You - společnost Wallace). Med napustíte do nádobky, kterou pak dejte Wallacovi, čímž ji postavíte na stůl.

Úplně vpravo otevřete dveře a octnete se na chodbě. Seberte poštu a běžte dolů, a pak do dveří vlevo do kuchyně. Tady si hned vedle dveří vyslechněte vzkaz od Paneera, kterému patří místní obchod s potravinami. Stěžuje na Wallacův výrobek Sniffer 3000, který cítí několik druhů sýrů a pravě tato mašinka zničila Paneerovi obchod. To vás však zatím nemusíte zajímat. Popojděte trochu vpřed a vpravo otevřete úschovnu na toasty. Gromit vytáhne dva toasty, dá je do topinkovače, avšak pojednou se objeví jakási drzá veverka a jakmile jsou toasty hotové, tak je sebere a uteče s nimi. Proto jděte doleva do rohu k ledničce, kterou otevřete, uvnitř seberte máslo a ledničku zase zavřete. Běžte zpět k topinkovači a vedle na zelenou podložku umístěte máslo. Opět vytáhněte dva toasty z úschovny a veverka při svém druhém pokusu ukrást toasty uklouzne na másle a toasty jsou vaše. Nyní už chybí jen vejce. Napravo od ledničky stiskněte červený knoflík a spatříte v akci mechanismus, který klasicky vejce zpracuje na pánvi, avšak něco chybí. Při pohledu zdálky se podívejte na kolečko na provázku, kterému schází jistý doplněk. Jděte zpátky na chodbu a vedle hlavních dveří se podívejte do koše, kde jsou vaše psí známky, o které však Gromit nemá zájem. Vstupte vlevo do jídelny a Wallacovi dáte poštu, kterou první Gromit protřídí o leták, jež nabízí nabrání svalové hmoty. Mezi poštou jsou samé účty a zkrátka schází peníze. Wallace si nechá další svou mašinkou podat pero a v tu chvíli běžte k němu a z kolečka seberte mašinku, která v kuchyni schází. Jděte tedy opět do kuchyně a vedle ledničky použijte červené tlačítko, abyste boxerskou rukavici zasunuli dolů a získali tak pohled z dálky na mechanismus. Na kolečko umístěte mašinku vypadající jako mýval a ještě než aktivujete mechanismus, tak běžte doprava a tady vedle dveří přepněte ukazatel z Bash na Tap. Znovu stiskněte červené tlačítko a nyní se vše vydaří a tak se můžete vrátit do jídelny, kde dejte Wallacovi toasty a vejce.

Poté co je Wallace spokojen se snídaní, se objeví pan Paneer a upozorní vás, že musíte zaplatit škody způsobené vaším sýrovým detektorem, který je nyní mimochodem ve vězení. Pan Paneer se však zmíní o tom, že vy a Gromit jste založili obchod s medem. Následně je zmíněn jistý festival, na kterém chce Paneer zabodovat a má zájem o 50 galonů medu a to dnes večer. Zároveň tak zrušíte váš dluh k němu a ještě to pro vás bude dobrá reklama a tak Wallace přijme. Nyní hrajete za Wallace a ocitáte se ve sklepě, kde je továrna na výrobu medu. Gromit vypustí včelky, které ale mají hlad. Kousek vlevo tedy seberte ze stolu květiny a dejte je do stroje. Včelky se sice nají, avšak úroda je velice malá. Wallace proto provede několik výzkumů a dojde k tomu, že slabou stránkou jejich výroby jsou květiny a tak musíte získat spoustu květin. Vyjděte nahoru po schodech a schránkou někdo opět hodí leták na nabrání svalové hmoty, který si Wallace prohlédne a uschová. Hlavními dveřmi jděte ven.

Venku potkáte novou postavu a to slečnu Flitt, kterou následně oslovte, a po spatření její krásné zahrady dojde řeč na květiny pro včely, avšak dostane od ní pouze sáček se semínky. Semínka tedy zasaďte do hlinitého plácku vedle vrátek a slečna Flitt vám řekne, že do dvou či tří měsíců byste mohli mít krásné květiny, ale tolik času nemáte. Při myšlence, že nic neroste tak rychle, aby se to stihlo dnes večer, se Wallace zamyslí a podívá se na několikrát zmíněný letáček. Prohlédne si tři zázračné ingredience - Grotein, Energides, a Strongium (Protein, Energies, Stroncium), napadne ho vypěstovat obrovské květiny a poté vyjde vrátky na ulici. Na lavičce u autobusové zastávky si promluvte s Majorem Crumem a poté se podívejte vpravo na jeho kufr. Major vás opět osloví a prozradí vám, že v kufru jsou groteinové tyčinky. Tyto tyčinky však podle něj slouží pouze za válečného stavu a tak musíte nějak vyvolat jakoby dojem války. Vedle Majora Cruma prozkoumejte jeho nádobku a když ji Major zvedne, tak z ní vypadne šnek. Šneka seberte a jděte doleva a zpět skrze vrátka do vaší zahrady. Jděte více doprava a šneka ukažte slečně Flittové. Slečna Flitt však při zjištění, že by v její zahradě byl šnek, začne křičet jako varovná siréna a Major Crum pod strachem z náletů uteče do vašeho domu.

Vstupte tedy do vašeho domu a jděte do sklepa, do nějž vedou dveře pod schody vedle kuchyně. Tady najdete Majora Cruma. Napravo od něj se opět podívejte na jeho kufřík a vy i Gromit vyfasujete po jedné groteinové tyčince. Promluvte si ještě znovu s Majorem, který začne vyprávět své historky z války a oslovte Gromita, aby vám dal svou tyčinku, avšak tomu Major zabrání. Běžte doleva a ze skříně seberte ovladač, který slouží k volbě sýrů pro Sniffler 3000. Major Crum stále vypráví své historky a jak si prohlédněte všechny tři fotografie, tak opět trochu zatouží být více vojákem a rozhodně mu schází helma. Všimněte si tedy, že na včelím úle, je jedna helma položena, avšak skrze včely se nedostanete. Proto jděte doprava a tady spusťte gramofon, který odláká včely. Rychle seberte helmu a dejte ji Majorovi. Nyní musíte zajistit, aby někdo hlídal groteinové tyčinky, kdyby Major Crum odešel do boje. Načež oslovte Gromita a vše je zařízeno. Schází už jen poslední věc, aby byl Major spokojen a tak vyjděte ze sklepa nahoru, mezitím do vás Major nacpe groteinovou tyčinku, a jděte doprava k hlavním dveřím. Tady vlevo prozkoumejte koš a najdete Gromitovi psí známky. Zpátky ve sklepě dejte psí známky Majorovi a je od něj pokoj. Gromitovi řekněte o groteinovou tyčinku a jděte nahoru do kuchyně.

V kuchyni se podívejte na prostřední skříňku a uvnitř najdete čaj Strongium, jehož poslední sáček vám ukradne známá veverka. U topinkovače seberte toast a vyjděte ven na zahradu. Tady vlevo na stromě dejte toast veverce, ta upustí čajový sáček, avšak díky Wallacově nešikovnosti, spadne sáček na slečnu Flittovou a Wallace je příliš stydlivý, aby jí o tom řekl. Vydejte se tedy do města a to tak, že vyjdete vrátky ven a na ulici se již nezdržíte, protože zde už nic není. Zatím v centru po ničem nepátrejte a zamiřte si to přímo ke stánku se smíšeným zbožím. Kousek vlevo nahoře se podívejte do okna a na květiny na parapetu. Místní obývající pan Gabberley, manžel prodávající ženy Winnie ve stánku, shodí žlutou květinu, avšak o tu nemáte zájem. Proto nyní oslovte jeho ženu Winnie a ta vás požádá o vybrání vhodných slov, které by měli pana Gabberleyho vyprovokovat. Postupně čtyři slova budete volit na základě předmětů, které jsou ve stánku vystaveny na prodej. Jedná se pouze o čtyři předměty v horní řadě. Jako první zvolte Greasy Turkey Chew (slovo Chew), pak Savage Toads (slovo Toad), poté Mouth Melters Mild (slovo Mild) a nakonec Stuff for Gentlemen (slovo gentleman). Paní Winnie to přečte svému muži a ten ze vzteku zavře okno a shodí i fialovou květinu, kterou nyní seberte. Běžte zpátky dolů a doprava zpět na vaši zahradu. Tady vpravo u plotu položte do rostlin fialovou květinu a jak se slečna Flittová nahne, aby si k ní přivoněla, tak z ní spadne čajový sáček a Wallace jej sebere. Získáte tak strongium a schází už jen energides.

Poslední potřebnou surovinou tedy je energides, což je však trochu složitější, protože tato surovina představuje baterii a Wallace svou poslední baterii dal do Sniffleru 3000, který je nyní ve vězení a tak jej musíte dostat na svobodu. Ještě než se vydáte do města, tak běžte na chodbu vašeho domu a jděte nahoru po schodech do ložnice. Tady z nočního stolku seberte sýr Gorgonzola a můžete se vydat do centra. Popojděte trochu nahoru k panu Paneerovi a ze stolku si vezměte dva malé kousky sýru Wensleydale. Běžte doprava a před policejní stanicí si promluvte s strážníkem Dibbinsem. Poté se podívejte na jeho helmu a zmiňte ji. Jakmile si ji sundá, tak do helmy dejte sýr Gorgonzola. Nyní se vlevo podívejte na vyhlášku s peticí za propuštění detektoru sýrů a po přesvědčení strážníka Dibbinse, dostane Sniffle 3000 šanci na výslech. Wallace se bude dívat skrze zamřížované okénko, a jakmile budete moci, tak uchopte v inventáři sýr Wensleydale a použijte jej na vězeňskou postel, čímž hodíte sýr pod postel. První chce strážník, aby se na něj detektor podíval, tak v inventáři uchopte dálkové ovládání Snifflera a zvolte prostřední sýr Gorgonzola a detektor se na strážníka podívá, protože má strážník zmíněný sýr v helmě. Další věcí je, jestli Sniffler lituje svých činů a pro to zvolte na ovladači sýr Wensleydale, který je pod postelí a detektor se tak začne schovávat pod postel a to strážníkovi stačí. Konečně posledním požadavkem je, aby to Sniffler už neudělal a tak zvolte poslední sýr Rotterdam, který nikde není a tak detektor jen zakroutí hlavou, že není. To strážníku Dibbinsovi stačí a Sniffler 3000 propustí. Ten hned vyrazí domů, avšak ještě z něj vypadne požadovaná baterie - energides.

Ve vašem domě jděte do kuchyně a více vlevo u dveří ven vložte do mixéru groteinovou tyčinku, sáček čaje a baterii. Wallace zapne mixér, který však trochu zešílí a vše zachrání Gromit. Poté zázračnou formulí zalijete vaše květiny a ty pojednou vyrostou do gigantických rozměrů. Seberte tedy přerostlé květiny a jděte zpátky do domu. V inventáři vám zůstal ještě zbytek magické formule, ale to nyní není důležité. Vstupte do sklepa a květiny dejte do stroje na výrobu medu. Vše dopadne dobře a panu Paneerovi doručíte 50 galonů medu a ještě vám ve vaší cisterně zbude. Wallace zaplatí všechny účty a pomalu začne plánovat dovolenou, avšak v tom přiběhne Major Crum, že nastaly nálety. Nálety ale skutečně nastaly, protože útočí přerostlé včely, které nejspíše zmutovaly z přerostlých květin. Major Crum popadne stroj na střílení vejcí a dá jej k oknu, aby mohl pálit po včelách. Vy jako Gromit musíte nyní všechno opět zachránit.

Jste v jídelně a zde jako první vyjděte na chodbu a běžte nahoru po schodech do ložnice. Zde spatříte včelu, jak hezky ulehla na postel. Vedle stolku seberte tenisovou raketu a běžte zpět do jídelny. Zatáhněte vpravo za páku, čímž zlikvidujete včelu, která se usídlila ve Wallacově ložnici. Dále jděte ven a tady spatříte slečnu Flitt na stromě, jak je ohrožována včelami, ale tím se zatím nezabývejte. Běžte doleva a trpaslíkovi více vzadu dejte do rukou tenisovou raketu. Vraťte se do jídelny a podívejte na Majora Cruma a pomozte se střelbou. Nastává mini-hra, kdy musíte zlikvidovat všechny včely před vaším domem. Jako první střelte do trpaslíka se značkou, aby se chodník změnil v jezírko. Jakmile se nad ním jedna včela zdrží, tak po ní střelte a jakmile se trefíte, tak spadne do jezírka, vy znovu střelte do značky, kterou drží trpaslík. Otočením je včela vymrštěna a odpálena druhým trpaslíkem a tak i zlikvidována. Pro likvidaci další včely se natočte úplně doprava a střelte do dveří. Na zahradu vyjede trochu kuriózní sekačka a zastaví se. Hned jak se nad sekačkou zastaví včela, tak ji strefte a střelte do sekačky, která se schová i se včelou. Pro třetí včelku první střelte do popelnice, aby odletěl kryt a pak střelte do stromu, aby na slečnu Flitt spadli oříšky a vlezla na ni drzá veverka. Teď vyčkejte, až včela zakrouží nad popelnicí, střelte ji a jak spadne do popelnice, tak střelte vpravo do veverky a o třetí včelu je postaráno. Tyto včely jsou tedy vyřízeny.

Vyjděte ven a podívejte se na slečnu Flitt, která vám dá lístek s SOS, abyste jej ukázali Wallacovi a ten ji přišel pomoct dolů ze stromu. Běžte tedy do kuchyně, kde Wallace telefonuje a následně se pokusí vypořádat sám s včelami, ale neúspěšné. Pak mu zavoláte strážník Dibbings a když mu ukážete lístek SOS, tak zrovna nemá čas. Na zemi se podívejte na záznamník a vyslechnete vzkaz od pana Gabberleyho, který je ohrožován obřími včelami. Gromit záznamník sebere a poté z linky vezměte strojek s pánví. Vyjděte zpět na chodbu a tady prozkoumejte oblečení Wallace a najdete v něm ovladač na Sniffler 3000 a mapu, kterou jste již možná získali dříve jako Wallace. Nyní jděte do města a tady spatříte pana Pannera, který je ohrožován třemi včelami. Pod včelami si všimněte louže a pak jděte doprava ke stánku. Winnie dejte záznamník a ta si vyslechne vzkaz od svého muže a hned na to půjde za ním a zavře stánek. Na noviny (místo podpěry plachty) položte strojek s pánví a jděte zpět k včelám u obchodu. Vlevo zatřepte s trubkou, aby na včely spadla voda a odletěly naštvané naproti ke stánku, kde už se o ně postará stroj s pánví. Pan Paneer je zachráněn a nyní ještě jděte k policejní stanici, zaklepejte na dveře a strážník po vás hodí sýr Gorgonzola, který měl v helmě a vy jej seberte. U obchodu s potravinami ještě vezměte ze země jeden kousek sýru Wensleydale a běžte zpět do domu.

Jděte nahoru po schodech do ložnice a více vlevo seberte z gramofonu desku. Dole v kuchyni dokončí Wallace konečně svůj hovor se strážníkem a vy mu můžete ukázat lístek SOS od slečny Flitt. Wallace se tedy vydá slečnu zachránit, ale zabrání mu v tom opět včely ve sklepě, takže se ještě musíte zbavit jich. Vyjděte dveřmi vlevo ke vratům sklepa, avšak pokud Wallace zavazí, tak vyjděte ven na zahradu a vpravo projděte hnědými vraty. Podívejte se dolů do sklepa, kde na hnízdě hraje gramofon s deskou, při které včely tančí. Hoďte dolů desku z ložnice a sýr Gorgonzola. Vraťte se do domu a sejděte dolů do sklepa. Tady zůstaňte schováni za stolem, aby vás včely neviděly. V inventáři uchopte dálkové ovládání Snifflera 3000 a zvolte sýr Wensleydale, aby k vám detektor přijel. Nastupte do detektoru a na ovladači zvolte Gorgonzolu, která je na hnízdě, kam jste ji hodili. Sniffler 3000 vás doveze skrze včely a hnízdo nahoru a tady Gromit vystoupí. Zde seberte desku a dejte ji do gramofonu, čímž včely uspíte. Jděte zpátky do kuchyně, kde vás Wallace pochválí za zpacifikování všech včel a konečně sundá slečnu Flitt ze stromu. Najednou se ale po chvíli objeví gigantická včelí královna, která Wallace unese, avšak Gromit se vydá na záchranu v dodávce.

V dodávce se podívejte na palubovou desku a vlevo otevřete přihrádku a seberte z ní kliku. Nad rádiem stiskněte prostřední knoflík, abyste otevřeli střechu a dole zeleným tlačítkem aktivujte autopilota. Vylezte skrze střechu a kliku dejte vpravo, zatočíte s ní a vysunete žebřík. Na to však projedete nějakou kůlnou a žebřík se rozbije a na čelním skle vám zůstane slepice. Vylezte tedy sami na žebřík a zkuste Wallcovi podat ruku, ale po polechtání královny, abyste odpoutali její pozornost, stiskne Wallace jen více. Slezte proto zpět do vozu, podívejte se na palubovou desku a levým knoflíkem aktivujte stěrače, abyste se zbavili slepice a zbylo po ní jen pírko. Vylezte zpět na střechu, pírko seberte a na žebříku polechtejte pírkem královnu. Královna pustí Wallace a ten spadne do sedadla ve voze. Avšak královna vás stále sledujte a tak zamíříte do tunelu, kde si ani tak nedá pokoj. Gromit je tedy připraven po ní střílet med, avšak moc to nepomáhá. Přepněte se tedy na Wallace a na palubové desce dvakrát přelaďte rádio, aby se královna dané melodii velice smála. Do hrdla vedoucího do nádrže s medem nalijte zázračnou formuli a poté použitím periskopu se přepněte zpět na Gromita. Nyní střelte do královny a až se začne smát, tak ji střelte do úst a tím se jí zbavíte. Tak a tato skvělá adventura je u konce.

Návod je napsán pro abecedu her.

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: