Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
American McGee's Alice - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
American McGee's Alice
Úvod:
Pokud
jste hráli hru Tomb Raider, jste na tomto místě správně ve svém oblíbeném
žánru. Samotná postava hlavní hrdinky této hry, Alice, však na rozdíl od
hrdinky zmíněné hry není žádnou sex-bombou, ale je oblečena vkusně tak,
jak se patří a sluší v pohádkové hře pro děti. Tím nechci říci,
že by hra nebyla vhodná i pro dospělé, určitě si ji zahrajete rádi i vy.
Už z úvodní animace se dozvíte, že dům rodiny Alice padl popelem a
ona jediná tento požár přežila. Musela se léčit na psychyatrické klinice
z šoku, který takto utrpěla. Jakési tajemné hlasy ji však z tohoto reálného
světa volají k návratu do Světa divů a když se tam nějakým zázrakem
ocitne, pochopí, že tento nadpřirozený svět je plný zla a nenávisti.
Tomuto nereálnému světu kraluje Rudá královna, která se stává jejím,
tudíž i vašim úhlavním nepřítelem, kterého se všichni ostatní v tomto
světě bojí. Tato královna má však ovšem spoustu svých přivrženců a
patolízalů, kteří ji v její zlobě podporují a ve všech špatnostech
jí pomáhají. Jedinými vašimi přáteli a pomocníky v tomto krutém světě
jsou Šklebící se kočka a hodný Bílý králíček, na které vždy po určitém
čase narazíte a oni vám rádi a velmi ochotně poradí, jakým způsobem se
dostanete dál a co pro to musíte udělat. Velkým pomocníkem a průvodcem
bude pro vás i Kouřící trpaslík, který odvede velký kus práce za vás a
připraví vám často podmínky pro umožnění pokračování na vaší pouti.
Na rozdíl
od jiných 3D akčních her je ovládání vaší postavy velice jednoduché,
navíc si toto ovládání můžete přestavět tak, aby vám co nejvíce
vyhovovalo. Hra má čtyři stupně obtížnosti, tento návod jsem psala podle
nejvyššího stupně obtížnosti a nemohu říci, že bych někde beznadějně
zakysla. Parkrát jsem ale zcela nečekaně byla zaskočena a přišla o život,
naštěstí lze uložit hru na jakémkoliv místě, takže není nutné se neustále
vracet na začátek hry, nebo levelu.
Grafice
hry nelze nic vytknout, ba naopak, nutno ji vychválit do nejvyšší míry.
Uvidíte sami, že si budete připadat tak, jako byste sledovali nádherný
barevný film, což je bezesporu velmi hezký a nádherný prožitek. Rovněž
ozvučení hry je vynikající a to jak doprovodná hudba, tak i zvukové, dobře
sladěné efekty.
Pohybovat
se tímto světem nebudete beze zbraní, naopak, k dispozici budete mít
mimo klasických zbraní i zbraně zcela neobvyklé, jako střílející karty,
kouzelnou hůl, nebo ďábelské kostky. Postupně, jak je budete nacházet, může
te si je přepínat pomocí kláves 1-9, na každého nepřítele totiž platí
jiná zbraň, to si ale musíte sami vyzkoušet během vlastní hry. Vlastnit
budete dva druhy energie, červenou-vaše síla a zdraví a modrou-vaše duševní
síla. Ta síla a zdraví vám ubývá při zranění, ta duševní síla ubývá
používáním vašich magických zbraní. Ztrtíte-li ji docela, zbyde vám
jako zbraň pouze nůž.
Myslím
si, že toto by pro úvod stačilo, veškeré informace o ovládání, ukládání
a nahrávání hry, jakož i o možnostech nastavení grafiky a zvuků, včetně
dalších jiných možností, najdete v úvodním
menu. Takže se můžete pustit do hry, souhlasíte?
Mise 1.) Dementia
Jděte dopředu a zabočte doprava. Dozvíte se od průvodce,
že země, ve které se nyní nalézáte, je zcela ztracená a nikdo ji již nemůže
pomoci. Otočte se doleva, rozběhněte se a odrazte se, pomocí vzdušného víru
se tak dostanete na druhou stranu. Zde se dozvíte, že zemi vládne krutá a zlá
Rudá královna, spasit obyvatele této země může jen jejich vlastní smrt,
vy jste však přesvědčeni, že je daleko lepší pro její poddané zbavit života
Rudou královnu. Dejte se tedy doleva, kde si seberte u zdi červený krystal a
doplňte si tak vaše zdraví. Sbírejte všechny červené a modré krystaly,
které na své cestě naleznete, nebudu už na to více znovu upozorňovat. Po
každém zabitém nepříteli se objeví červený krystal, posilující vaše
zdraví. Potom se dejte doprava a vstupte do zázračného ohně, získáte tak
svoji první zbraň, dlouhý útočný nůž. Pokračujte doleva po lávce
nahoru. Zde se vám dostane rady, že někdy je mnohem lepší jít oklikou, nežli
se snažit jít za každou cenu přímo, buďte si této rady dobře vědomi,
pomůže vám to hodně i v dalších misích této nádherné hry. Znenadání
vás přepadne ozbrojená stráž, zabijte ji nožem, klikejte na levou myš a
pak proveďte druhotný útok kliknutím na pravou myš, je to nejlepší způsob,
jak se co nejrychleji zbavovat svých protivníků a nedat jim při tom ani tu
nejmenší šanci. Pokračujte rovně dopředu a potom zabočte doprava, vlevo
si vyskočte na kamennou zídku. Dejte se po lávce doprava, po ní pak doleva až
na její konec a s plošinky seskočte doprava na zem směrem k tabulce
s nápisem YUR MINE. Hra se vám sama uloží (to platí pro každý level)
a vy máte první misi úspěšně za sebou.
Mise 2.)
Pandemonium
Jděte rovně
dopředu a překočte si na první svislé lano po vaší pravé straně.
Rozhoupejte se na něm a překočte si z něj na plošinu za druhým lanem.
Otočte se a s rozběhem se zavěste na druhé lano, opět se hodně
rozhoupejte a přeskočte si na dřevěnou plošinu před vámi. Pozor, ať
nespadnete do zelené tekutiny pod vámi, je to žíravina a bylo by po vás po
chvíli veta. Dojděte si ke Kouřícímu trpaslíkovi, který vám prozradí,
že nyní musíte najít u Karetní stráže hrubý zelený diamant. Jděte tedy
doleva až ke stoličce s krystalem a od ní se dejte opět doleva. Pokračujte
po lávce nahoru, přeskočte si na pohyblivou plošinu, je to vlastně vozíček
a zároveň i důlní výtah, který vás v animaci zaveze do dolů, sám
se zřítí dolů do hloubky. Rychle se otočte, neboť vás záhy napadne stráž,
která vás bude chtít poslat za ním. Po zlikvidování strážného se dejte
rovně a zabočte doprava. Na konci vstupte do ohně, získali jste tak novou
zbraň, střílející karty, které jsou velmi účinnou zbraní na dálku,
budete ji potřebovat, neboť brzy začne přituhovat. Teprve potom vstupte do
dveří na pravé straně. Pokračujte přes druhé dveře po schodech nahoru.
Zde musíte pobít tři stráže,doplňovat si mezi bojem své zdraví, po každé
zabité strážci vždy zůstane uzdravující červený krystal a na konci
seberte ze stolu klíč, zelenou fosforeskující lebku. Dejte se po schodech
vlevo a na konci vstupte vpravo do zelené duhy. Ale copak, tady jste už přece
jednou byli, že ano? Nebojte se, nespletli jste se, nyní vás tu ale čeká
obtížnější úkol, nacházejí se totiž před vámi tři strážci, kteří
mají mimo svých halaparten ještě moc proti vám vystřelovat zraňující červené
destičky, kterým je nutno uhýbat a ještě po strážcích střílet vašimi
prskajícími kartičkami. Jeden tento darebák je hned vlevo, dva jsou na lávkách
vysoko před vámi. Zlikvidujte tedy nejdříve toho vlevo nejbližšího a
potom na dálku toho vlevo před vámi, kam se potřebujete dostat, toho vpravo
před vámi si raději nešímejte, byl by to zcela zbytečný souboj, tak se mu
raději vyhněte. Pak si vyskočte na lano blíže před vámi co nejvýše, řádně
se rozhoupejte a přeskočte opět na vysokou lávku a rychle vstupte do zelené
duhy před vámi. Tím jste uzavřeli tuto misi a můžete pokračovat dál.
Mise 3.) Fortress of Doors
Váš průvodce,
Kouřící trpaslík, vás v animaci na své šlapací vzducholodi dopraví
až k branám pevnosti. To ostatní už teď bude pouze na vás. Otočte
se, dejte se doleva a zabijte dva strážné. Pokud si potřebujete doplnit
energii, přeskočte doprava přes zeď a přeskákejte si po plošinkách pro
červené a modré krystaly. Potom se vraťte zpět, zatočte doprava k tekoucí
lávě a těsně před ní vstupte doprava do dveří. Po pravé straně pod
podloubím létají dva démoni, tak je oba zapalte svojí kouzelnou zbraní-
kartou. Zničte je ale velmi rychle, aby nestačili úplně rozbít celou
podlahu pod vámi. Pokračujte rovně naproti ke schodům, ale pozor, podlaha se
stejně začne pod vámi trhat, tak že tam musíte opatrně přeskákat přes
objevující se trhliny. Vystoupejte po schodech nahoru, pokračujte doleva, přeskočte
na druhou stranu a postůjte chvíli v pravém rohu lávky, dokud tato s vámi
nespadne až do nejnižší polohy, pak
se po ní rychle rozběhněte doleva, zatočte doprava a přeskočte na druhou
stranu, musíte být ale rychlí, neboť jakmile se rozběhnete, lávka se opět
začne převažovat na druhou stranu a na jejím konci byste již nestačili přeskočit
směrem k zelené duze. Projděte duhou, ocitnete se na druhé straně v dalším
levelu.
Mise 4.) Bezond the Wall
Pokračujte dopředu,
zabočte doprava a hned doleva, na podstavci seberte červený fragment, stane
se z vás na chvíli vampír, budete tak mnohem silnějšími, přepadne vás
spousta strážců, tak je rychle a obratně pobíjejte, než se vrátíte do vaší
původní podoby. Po každém zabitém strážci se objeví červený krystal,
tak ho seberte, doplňte si své zdraví a pokračujte v boji, dokud
nezabijete posledního strážce. Od místa, kde jste sebrali artefakt jděte
kolem mříží doleva až na konec, zabočte doprava a hned doleva, vstupte do
dveří, potom přes další troje dveře ven na volné prostranství. Zde si
musíte velmi pospíšit a počínat si velice obratně. Před vámi se budou
postupně skládat kachličkové plošinky, po kterých musíte opatrně přeskákat
na druhou stranu k zelené duze, do které vstupte. Ocitnete se na dřevěné
podlaze, nad vámi poletují tři démoni, všechny zapalte. Páky před vámi
si zatím nevšímejte a sestupte doleva po schodech dolů a postavte se před tři
páky, které musíte postupně ve správném pořadí jednu po druhé přehodit.
Pokud nedodržíte správné pořadí, troje dveře před vámi na druhé straně
se pozavírají. Pak se ovšem musíte vrátit zpět k horní páce, přehodit
ji, sejít zpět dolů ke třem pákám a svůj pokus znovu opakovat. Při přehazování
pák se dá správné pořadí poznat i podle doprovodné melodie, která každé
přehození páky doprovází.Abyste to však nemuseli zkoušet, prozradím vám
správné pořadí při přehazování pák. Pokud se před ně postavíte z té
strany, z které je možno páky přehazovat, je správné pořadí toto:
1. pravá, 2. levá, 3. prostřední. Tím se vám otevřely troje dveře před
vámi na druhé straně. Vraťte se tedy zpět nahoru, všimněte si, že při
dodržení správného pořadí přehazování všechny tři páky zmizely, nahoře
zmizela i opravná páka. Nyní přeskákejte po tvořících se plošinkách na
druhou stranu k oběma strážným, zabijte je raději z dálky pomocí
karty. Pak projděte třemi, nyní již otevřenými dveřmi, mezi nimi skolte
ještě jednoho halapartníka a vejděte do zelené duhy. Ocitnete se v prostoru,
kde se před vámi v rychlém sledu pohybují nahoru a dolů plošiny, přeskákejte
po nich až na druhou stranu, kde vejděte do duhy. V místnosti pobijte pět
poletujících démonů a vstupte do dveří, jakmile se v nich objeví
zelená duha. Přejdete tak do další mise.
Mise 5.) Fortress of Doors
Ocitli jste se
hradbách, jděte dopředu, zabijte stráž, zabočte doleva, zlikvidujte další
a zničte dva létající démony. Pokračujte vpřed a v půlce cesty si
vyskočte na hradební zeď. Počkejte si, až se domeček přiblíží co nejvíce
k vám a pak si k němu přeskočte. To je pro tuto krátkou misi vše.
Mise 6.) Skool Daze
Jste v místnosti
s malým skřítkem, nevšímejte si ho, není vám k ničemu. Vstupte
do další místnosti, zde zlikvidujte tři stráže. Jděte po schodech nahoru,
zabočte doleva a na konci schodů znovu doleva, kde si přeskočte na druhou
stranu. Získáte tak další výbornou zbraň, kouzelnou střílející hůl.
Vraťte se zpět dolů a za hořícím krbem vpravo vstupte do dveří po jeho
levé straně. V animaci vám trpaslík poví o knihovně, ve které jsou
recepty na zázračné elixíry. Napadnou vás dva strážci, zlikvidujte je a
vyjděte dveřmi zpět ven. V animaci uvidíte, jak vám trpaslík otevřel
v knihovně přestrkáním regálů cestu dále. Jděte znovu doleva, po
schodech nahoru, tentokrát však zabočte na druhé schody doprava, naproti
schodům vstupte do dveří a jste na chodbě, kde zamordujte dva strážné. Přes
další dveře se dostanete do knihovny, na konci zatočte doleva, zleva vás
napadne další stráž. Pokračujte dopředu, zatočte doprava, zde vás
napadne několik stráží, zbavte se jich. Jděte doprava a potom doleva. Na
konci projděte knihou, ona vzlétne nahoru a v nejvyšším patře se z ní
stane první plošinka pro váš přechod ke knize, která zepředu vypadá jako
nějaká skříňka. Ale tak daleko ještě nejste. Vraťte se, zabočte doprava
a vedle sloupu zleva si stoupněte na výtahovou plošinku, vyveze vás o patro
výš. Vlevo opět projděte knihou, nahoře vám přibyla druhá pomocná plošina.
Odsud pokračujte doprava, zabijte další strážné. Po zborceném šikmém
regálu vylezte o poschodí výš, pozor na dvě stráže nad vámi. Prohledejte
celé patro, za jedním z regálů projděte zase knihou, nahoře vám
vznikla třetí odrazová plošina. Potom vstupte do výtahu, dostanete se tak
do nejvyššího patra. Pobijte stráže a projděte knihou, teď už máte můstek
kompletní. Jděte tedy k němu, po knihách- plošinkách přeskákejte za
onu již zmíněnou kihu, která vypadá jako skříňka. Obejděte ji zezadu, v animaci
ji shodíte dolů, skočte do ní a to je to poslední, co jste v této
misi museli udělat.
Mise 7.) Skool´s Out
Jděte dopředu,
pobíjejte strážce a létající démony. V této misi budete muset nasbírat
ingredience pro Kouřícího trpaslíka, aby vám z nich mohl uvařit
lektvar, pomocí něhož se dostanete do další mise. Jděte tedy do prvních
dveří zprava, potom do dalších dveří vlevo od kamenné sošky. Za nimi
doleva na rampu, kde ve výklenku přehoďte páku, uvidíte, jak se ze zdi
vysunuly schody. Vyběhněte po nich nahoru, potom doleva a skočte doleva na šikmé
trámy. Po nich pokračujte nahoru, asi uprostřed si přeskočte doleva na šikmý
trámek a pokračujte mezi houpajícími se lustry (pozor, ať vás nesrazí dolů)
po trámech dozadu k trpaslíkovi. Promluvte si sním, pak se vraťte dolů
na zem o pobijte tři létající démony. V animaci pak uvidíte, že
trpaslík mezi tím odešel do laboratoře. Do té se teď musíte dostat. Vraťte
se tedy přes dvoje dveře zpět do výchozí místnosti a jděte po schodech
nahoru. Před tím ještě v přízemí vejděte do druhých dveří , sejděte
po schodech dolů, na konci přeskočte propast a získali jste tak další
vynikající zbraň, ďábelské kostky. Ty fungují tak, že když se před vámi
objeví nepřátelé, hodíte kostku na zem a z ní se vyklube malý dráček,
který vám pomůže likvidovat vaše nepřátele, kolik kostek hodíte, tolik
dráčků si vyvoláte, jsou ovšem také smrtelní, i když bojují udatně.
Ale pozor, pokud si je vyvoláte a blízko vás nebude žádný nepřítel, pustí
se tito malí, udatní bojovníci do vás. Jakmile vyjdete po výše zmíněných
schodech nahoru, vstupte do dveří, pobijte tři strážné a pokračujte do
dveří naproti. Zde se setkáte opět s trpaslíkem, který má další
ingredienci na lektvar pro vás. Seberte z výklenku fosforeskující nádobku
s další ingrediencí a vraťte se dveřmi zpět. Vstupte do dveří
vlevo, potom do velkých dveří vlevo.Projděte dopředu velkými dveřmi,
narazíte na spoustu strážných a létajících démonů. Ocitnete se v jakémsi
skleníku, přistupte k tabulce s nápisem POPPY SEEDS a seberte lízátko. Vraťte se zpět do laboratoře,
už tam na vás čeká trpaslík. Namíchá vám kouzelný lektvar a vyrobí z něj
pro vás hvězdu, kterou seberte, otevře vám dveře, které před tím nešly
otevřít. Vedle destilačního přístroje seberte i nádobku s lektvarem.
Vstupte do zelené duhy, která se objevila. Dostanete se přes ní do další
mise.
Mise 8.) Skool Daze
Ale, ale, tady
jsme už také jednou byli, že? No jo, ale teď vás ovšem čeká jiný úkol.
Zabijte dva strážné, jděte po schodech nahoru a doprava, vstupte do dveří.
Zlikvidujte létající démony a přes další dveře jděte do knihovny. Buďte
však opatrní, všude je plno přisluhovačů Rudé královny. Známou cestou přes
knihovnu se dostanete opět ke sloupu s výtahovou plošinou. Znovu na ni
vstupte a dostanete se o poschodí výš. Opět po šikmých regálech do vyššího
patra, zde zlikvidujte dva strážné a vejděte do dveří z nápisem
OBSERVATORY, které před tím nešly otevřít. Nyní, díky hvězdě, kterou
jste obdrželi od trpaslíka, je však otevřete. Ocitnete se u výtahu, vstupte
do něj a vyjeďte s ním nahoru. Vyjděte z něj, zlikvidujte tři
stráže a kolem kopule jděte po schodech nahoru, jsou však v nich
trhliny, tak je přeskákejte. Nahoře přistupte k dalekohledu a tím jste
v této misi skončili.
Mise 9.) Pool of Tears
Jděte mírně
doleva, příjdete k tabulce s nakresleným kamenem. Přeskočte si na
druhou stranu a pokračujte doprava po kamenné stezce. Na konci si vyskočte na
kamenný blok a přeskákejte na stezku k vodopádům do protisměru. Přistupte
co nejtěsněji ke skále a počkejte si, až se kolem vás převalí balvan,
který na vás shazuje zeshora krab. Pak přeskákejte až na konec, vyskočte
si na skálu a obraťte se. Přeskočte na stezku před vámi, uhněte dalšímu
na vás shozenému balvanu a kolem vodopádu přeskákejte dál dopředu. Na
konci opět vyskočte na skalku a pokračujte dál do protisměru. Po cestě vás
napadá létající havěť, ničte ji vaší kartou. Pokračujte až na konec,
zde si vyskočte na poslední výstupek, otočte se a přeskočte na další výstupek.
Před sebou zlikvidujte kraba, připravte si ďábelské kostky a pokračujte až
nahoru. Zlikvidujte kraby kostkami, pak přeskočte potok v tom nejužším
místě a pokračujte po jeho pravém břehu dopředu. Přeskočte potok doleva
a pokračujte vpřed po jeho levé straně. Zase přeskočte potok doprava a přeskákejte
si k rohatémé želvě. Sdělí vám, že jí byl ukraden zlou vévodkyní
krunýř a chtěla si z něj udělat polévku. Za slib, že jí
krunýř najdete a vrátíte, vás povede dál na vaší cestě. Přeskočte
si tedy jako ona na plovoucí list, plujte na něm po vodě, dávejte si pozor,
ať do ní nespadnete, je plná dravých ryb. Vyhýbejte se překážkám,
kdykoliv budete moci na kterékoliv straně vyskočte na břeh, musíte stále
pobíjet na vás zle dotírající obrovský hmyz. Pak si počkejte na další
list, který k vám připluje, skočte na něj a pokračujte v plavbě
dál. Před splavem si vyskočte na zem, zlikvidujte nepřátele a dole pod
splavem naskočte na nový list. Tak doplujete až ke kamennému můstku, po
kterém přechází rohatá želva, váš průvodce. Podplujte můstek a hned za
ním vyskočte na břeh vlevo. Po skalkách přeskákejte až k vašemu průvodci,
který tam nahoře na vás čeká. Naskočte na další list, doplujete k jinému
splavu, zde však už zůstaňte na listu, v animaci se tak dostanete do
další mise.
Mise 10.) Hollow Hideaway
Pokračujte po
pravém břehu dopředu, na tři kraby použijte ďábelské kostky a jděte dál
kolem splavu doprava, kde zničte teď kartami další tři kraby. Držte si je
ale od těla, jinak vás chytí a hodí do vody, kde vás slupne obrovská ryba
jako malinu. Nad vámi ještě zničte dva létající chrousty. Přeskočte si
až na druhý list, z něj doprava na kořen a pokračujte po kamenné
stezce dopředu. Na konci se dejte po kořenu doleva a přeskočte si na další
list. Vyhýbejte se větvím, aby vás nesrazily do vody a vlevo si vyskočte na
břeh. Zlikvidujte kraby, kteří vás chtějí chytit a předhodit jako
pochoutku masožravé houbě, také zlikvidujte střílející růži a nakonec
tu houbu. Jděte kousek dopředu, je tam další masožravá houba a střílející
růže, obě zničte a skočte dolů na list. Během plavby si přeskákejte přes
dva listy, které potkáte, na břeh, kde zlikvidujte kraby. Pak jděte ke dřevěné
chaloupce, v animaci potkáte žabáka, který bude po vás chtít brandy,
bumbálek jeden, ale vy máte zájem o krunýř pro rohatou želvu. Chcete se
proto dostat k vévodkyni, žabák vás k ní ochotně dovede. V animaci
se pak dostanete do další mise k vévodkyni.
Mise 11.) Just Desserts
Jděte chodbou dopředu, až přijdete ke stolku, na kterém se otáčí malý
hořící mlýnek, vyskočte si tedy na stolek a seberte ho. Objeví se zlá vévodkyně,
která vám samozřejmě krunýř rohaté želvy nechce dobrovolně vydat a
vyhrožuje vám, že vás spolkne jako jednohubku. Nesmíte si ji nechat přiblížit
do vaší blízkosti, neboť by se jí to opravdu povedlo. Postupujte tedy tak,
že odběhněte od ní co nejdále, pak k ní hoďte mlýnek, je to další nová
kouzelná zbraň, kterou jste natrvalo získali. Z mlýnku budou šlehat
plameny, které vévodkyni zapálí. Počkejte si, až se od mlýnku vzdálí a
potom ho rychle seberte. Tento postup opakujte tak dlouho, dokud vévodkyně
nezahyne, při tom se neustále pohybujte po celé komnatě, využívejte ke
krytí pomocné plošinky a tak se vám ji podaří zlikvidovat. Tím jste získali
zpět krunýř rohaté želvy a můžete ho želvě tudíž vrátit. V
animaci vás pak rohatá želva doprovodí do následující mise.
Mise
12.) Wholy Morel Ground
Nyní se nacházíte pod vodní hladinou a vaším jediným úkolem zde je držet
se v blízkosti svého průvodce, rohaté želvy, plavat za ní a chytat její
bublinky, abyste měli dostatek čerstvého vzduchu a neutopili jste se.
Nezapomeňte však na to, že želva má pevný krunýř, který vy nemáte.
Nesmíte ji tedy slepě následovat, musíte dávat pozor na padající kameny a
uhýbat na vás útočícím dravým rybám. Raději si ani nevšímejte červených
krystalů v mušlích, je to past, jakmile krystal seberete, mušle se zaklapne
a je po vás veta. Také si dejte pozor na bortící se sloupy, jakmile vás
tyto kusy kamene zasáhnou, rovněž končíte. Takto tedy opatrně a s přehledem
se dostanete za želvou až na konec této podvodní mise. Jako odměnu získáte
od želvy krunýř, teď, kdykoliv spadnete do vody, krunýř se vám objeví na
zádech, můžete tedy plavat pod hladinou a už se nemůžete utopit, jste tak
i prakticky s krunýřem ve vodě nezranitelní.
Mise 13.) Dray Landing
Jděte dopředu mírně vlevo, zabijte dva kraby, pak běžte k listům na
vodě, před vámi zlikvidujte dalšího kraba a nad vámi létající chrousty,
u listů ještě střílející, z vody vyskakující ryby. Pak seskočte na
první list a počkejte, až se na něm přiblížíte k druhému listu, přeskočte
si na něj a zachytněte se na laně. Vyšplhejte se po laně výš (Enter),
rozhoupejte se a přeskočte si na skálu. Zde zlikvidujte střílející růži,
obejděte vodopády, dojdete k blikající houbě. Pobijte nad sebou chrousty a
vyskočte si na houbu. Vymrští vás do výšky a vy se v letu zachytněte dalšího
lana. Popolezte po něm o kousek výš, rozhoupejte se a přeskočte si směrem
k ušatci. V animaci se dozvíte, že vás čeká těžká a náročná cesta,
tak se na to připravte. Jděte až na okraj srázu, pobijte nad vámi další
chrousty a seskočte na vyšší plošinku vlevo pod vámi, z ní pak na tu nižší.
Zabijte před vámi kraba, přeskočte si na lano, rozhoupejte se a seskočte do
skalní soutěsky, pak pokračujte dopředu. Na jejím konci zlikvidujte střílející
růži a chrousty nad vámi. Pokračujte doleva, zničte další růži, houbu a
opět dotěrné chrousty a seskočte si na skalní výčnělek vlevo dole pod vámi.
Zde zlikvidujte růži, chrousty nad sebou a kraba dole za lany, nad nimi nahoře
ještě jednoho. Nyní si přeskočte na první lano a rozhoupejte se, přeskočte
si na skalní výstupek, kde stál první krab. Pokračujte dále otvorem ve skále,
uvnitř rozstřílejte růži. Pak se vyšplhejte po laně výše, musíte se
dostat do skalní rozsedliny nahoře. Z lana tedy skočte na houbu a během letu
se tam nasměrujte. Pak pobijte kraby a chrousty, pokračujte doleva, zatočte
doprava a zlikvidujte další růži. Pokračujte doleva, pobijte kraby a jděte
až na okraj, vlevo uvidíte, jak se zřítila skalní římsa, tudy se tedy dál
nedostanete. Přeskákejte proto po houbách na skálu, otočte se a zničte další
střílející růži. Pak si přeskočte k ní, zlikvidujte masožravou houbu a
seberte mlýnek, který šlehá plameny. Přeskočte si zpět přes průrvu a
pokračujte doleva. Zachytněte se na laně a rozhoupáním seskočte na skalní
výstupek, slezte si na nižší a znovu skočte na další lano, vyšplhejte po
něm nahoru a přeskočte z něj doleva na skálu. Zlikvidujte kraby a chrousty,
jděte dopředu, vpravo rozstřílejte růži a další chrousty. Seskočte na
první kámen ve vodě vpravo, vlevo před vámi zničte opět růži, z něj přeskočte
doprava na skálu, pak doleva na další kámen, ještě na další a z tohoto přeskočte
doleva na skálu. Zlikvidujte z vody vyskakující střílející ryby a pokračujte
při levé straně skály dále dopředu, tak dojdete až na konec této mise.
Mise 14.) Hebaceous Border
V animaci uvidíte, jak surový voják-obr rozšlápne vašeho ušatého
kamaráda, který vám tolik pomohl. Je to smutné, ale co naděláte? Alespoň
tedy jděte pomstít jeho smrt! Pokud si potřebujete doplnit zdraví,
prohledejte pořádně celé okolí, je zde spousta obou druhů krystalů. Pak
pokračujte rovně dopředu a zničte útočící růži. Jděte dál a seskočte
do jámy před sebou, pohračujte chodbou dále. Pak skočte do vzdušného víru
a přeskočte na druhou stranu do tunelu. V něm se dejte doleva, v animaci uvidíte,
jak vám obr rozšlapal přechodové skalní římsy. Vraťte se tedy zpět a jděte
do pravého tunelu. Znovu v animaci uvidíte, jak vám obr zničil i tuto cestu.
Zabijte tedy dva kraby před vámi, vskočte do vzdušného víru a z něj do
tunelu před vámi. Nyní skočte na vrchol houby, ta vás vymrští nahoru a v
letu se nasměrujte na kamennou římsu. Přejděte po ní, vlevo seberte na
skalkách kouzelnou hůl. Pokračujte dále, na konci se vám v animaci na chvíli
ukáže, kudy máte pokračovat v cestě. Naskočte si do vzdušného víru a z
něj se zachytněte prvního lana. Přeskočte si na druhé lano a z něj na římsu
vpravo. Z ní už si velmi snadno přeskočíte k plápolajícímu zelenému ohýnku,
jsou to další kouzelné karty. Pokračujte dopředu a po skalách vyskákejte
až nahoru, kde rozstřílejte růži. Pak zničte ještě jednu a jděte kolem
místa, kde stála až k dalšímu svislému lanu, pobijte útočící chrousty.
Zavěste se na lano, zhoupněte se na něm na římsu před vámi. Zničte růži
a dva škorpióny, pokračujte dále, skočte do jámy. Jděte dopředu, v
animaci uvidíte, co na vás čeká v další misi.
Mise
15.) Rolling Stones
Hned na začátku rychle utíkejte po cestě dolů, za vámi se valí obrovský
kámen, který za vámi hodil největší chroust. Na konci chodby si rychle skočte
na houbu vpravo, nezdržujte se, balvan vám je stále v patách a po ostatních
barevných houbách rychle přeskákejte do chodby naproti. Pokračujte chodbou
dále, na konci opatrně a hlavně pomalu (přidržujte při chůzi levý Shift)
přejděte po silném kořenu do další chodby. Pod vámi jsou na plošinkách
krystaly, můžete si pro ně dolů po plošinkách přeskákat a zase se vrátit
zpět, ale roku je nutně nepotřebujete, raději to nedělejte a pokračujte ve
své cestě dál do chodby, na jejímž konci se ocitnete v zamrzlé jeskyni. Dávejte
si dobrý pozor, všude to zde pěkně klouže, svoje případné klouzání můžete
zabrzdit použitím kurzorové šipky do protisměru pohybu klouzání. Rozběhněte
se tedy, nejlépe to jde pravou stranou, stále utíkejte a neustále při tom
vyskakujte a tak se nejlépe dostanete až na druhou stranu. Pokračujte ledovou
chodbou dále, před vámi se v zemi otevře díra, skočte si tudíž do ní a
máte tuhle nelehkou misi za sebou.
Mise 16.) Icy Reception
Pokračujte dopředu chodbou, vpravo si vyskočte na zmrzlou skalku a z ní
doleva pro zmrazující hůl, další to kouzelnou zbraň. Zmrazuje ovšem vaše
nepřátele pouze na chvíli, za okamžik znovu roztají. Jděte po ledové římse
dopředu, před vámi se zbortí římsa, přeskočte si tedy přes průrvu na
druhou stranu. Kolem krápníku pokračujte doleva, na konci římsy přeskočte
doprava a přeskákejte po ledových hranolech až nahoru, kde si seskočte do
chodby vpravo. V animaci uvidíte, jak se na vás opět valí obrovské balvany.
Pokračujte touto chodbou pořád dopředu, pozor na valící se balvany, až se
dostanete na denní světlo. Zde nejdříve zlikvidujte všechny otravné
chrousty, před sebou seberte ohnivý mlýnek, vraťte se, zabočte doleva a po
kamenné římse jděte stále dopředu. Na konci přes dva vzdušné víry
vystoupejte nahoru a přeskočte si do chodby. Pokračujte mezi houbami dopředu,
konečně jste se dostali k hledané housence. Přistupte k ní a promluvte si s
ní, vyfoukne vám ze své vodní dýmky obláček kouře, který se změní v
zelenou duhu. Vstupte do duhy a to je konec této mise.
Mise 17.) Fungiferous Flora
Nalézáte se uprostřed velkého množství masožravých hub, tak pozor,
musíte je po jedné zničit. Nejlépe to jde tak, že se k nim opatrně přiblížíte,
ona ožije. Rychle couvněte, ale jen o kousek, aby zůstala aktivována, ale
nemohla vás při tom vsát, vhoďte k ní ďábelské kostky, malí dráčci
pak dokonají dílo zkázy vás. Po likvidaci prvních hub pokračujte doprava a
potom modrou chodbou doleva. Zde narazíte nejen na již zmíněné masožravé
houby, ale musíte zlikvidovat několik krabů, škorpiónů a chroustů. Pokračujte
dopředu, zlikvidujte vlevo růži a vpravo čtyři houby. Než se však pustíte
do likvidace hub, pozabíjejte kolem sebe všechny kraby, chtějí vás totiž
chytit a předhodit vás jako pamlsek nenasytným houbám. Pokračujte dále až
k vysokým houbám, u nich vlezte do vody pod skálou doleva. Zbavte se dravých
ryb a jako želva podplavte pod vodou až do dalšího prostoru. Zde nejdříve
pobijte kraby a škorpióny a pak si to vyřiďte s houbou. Jděte dále dopředu,
vpravo vyskákejte po skalkách a seberte ohnivý mlýnek. Vraťte se, odbočte
doprava a mezi kameny dále. Zlikvidujte dvě mlsné houby a vyskočte si do
otvoru ve skále před vámi. Stále dopředu, pobíjejte kraby. Ani je nestačíte
všechny zlikvidovat a je tu konec mise. V animaci se dostanete k samotnému náčelníkovi
těchto zrůdných příšer, přímo do jeho doupěte.
Mise
18.) Centipede´s Sanctum
V této misi se tedy utkáte s tímto velikým netvorem v boji na život a na
smrt. Je naštěstí dost nemotorný, má ale kolem sebe spoustu malých podřízených,
kteří na vás zle dotírají. Nejlépe se mi při jeho likvidaci osvědčila
kouzelná hůl, kliknout střídavě na levou a pravou myš a uskakovat před
jeho útoky, aby vás nemohl uchopit. Všude kolem vás se naštěstí objevuje
po zabití každé malé zrůdičky spousta krystalů, takže si můžete při
souboji často doplňovat svoje zdraví. Jakmile tuto obrovskou příšeru zdoláte
(jen tak mimochodem, stojí za to si ji teď už mrtvou prohlédnout), vyskákejte
po kamenných šestihranech až nahoru k prašivce, v animaci ji musíte
ochutnat. To je pro tuto misi vše.
Mise 19.) Caterpillar´s Plot
Nejdříve ze všeho zabijte dva malé satanáše, platí na ně nejvíce
kostky, dráčci se jich zbaví za vás velice snadno. Pak si zabočte doleva ke
směrovým tabulkám pro krystaly. Na jedné směrovce je napsáno Jabberwock´s
Lair a na druhé Cave of the Aracle. Takže kudy dál? Vpravo dole je ještě
jeden satánek, zbavte se ho také. Od směrových tabulek se dejte doprava k
dalším ukazatelům cesty s nápisy Majestic Maze a Pale Realm. Z lávy před vámi
a také zleva z lávy a z tunelu vylezou na vás další skřeti, zbavte se
jich. Samozřejmě, že vám poradím tu jedinou správnou cestu. Seskočte si
doprava dolů k plápolající mohylce, vyskákejte po výstupcích až nahoru,
kde seberte první část berly. Dozvíte, že berla Jabberwockova oka je nesmírně
mocná zbraň, ale její samostatné části jsou k ničemu. Je tedy jasné, že
musíte tyto části postupně nalézat, abyste mohli berlu sestavit. Jen podotýkám,
že nalezení všech dílů této berla je bezpodmínečně nutné k úspěšnému
dokončení této hry. V animaci uvidíte, že se vám otevřela brána v
tunelu, kolem kterého jste již prošli. Jděte tedy do tunelu, kde nejdříve
pobijte všechnu pakáž. Nejlépe se na to hodí ďábelské kostky, samozřejmě,
že si můžete při likvidaci příšer pomoci zároveň i jinými zbraněmi,
ale je to náročné na úbytek vaší modré duševní síly. Pokračujte
doleva mezi skály a stále dopředu, likvidujte další létající zmetky. V
animaci se od ušatce dozvíte, že zničit Rudou královnu lze jen tak, že
najdete a zabijete jejího pobočníka Jabberwocka a to jedině berlou,
která nese jeho jméno. Žádná jiná zbraň na něho neplatí. Je tedy
naprosto zřejmé, že musíte dát tuto berlu dohromady, pokud chcete zbavit
tento pohádkový svět kruté Rudé královny. Jděte ještě kousek dopředu a
pobijte další příšery. Jak záhy sami zjistíte, dále už cesta nevede.
Vraťte se proto zpět, napadne vás příšera, zlikvidujte ji. Projděte
tunelem, zatočte doleva a znovu doleva. Pokračujte vpřed, pobíjejte přízraky
a šachové figurky, z animace se dozvíte, co máte dělat dále. Pokračujte dále,
zabijte tři strážné (dole jsou krystalky) a zatočte doleva. Připravte si hůl
a zlikvidujte jí červené šachové pěšáky, za vámi zničte kartami strážce.
Pak vstupte do zelené duhy, konec mise.
Mise
20.) Pale Realm
V animaci vyjede ze dveří bílý šachový král. Podle předcházející
rady z animace tedy k němu přistupte, stanete se bílým šachovým králem.
Kudy máte táhnout dál, nebudu popisovat, možnou alternativní cestu vám
ukazují bílé šipky na hracím poli, jen nikdy nevolte směr, který by vás
vedl do propasti, nebo pod ostrý kmitající hrot. Raději se vracejte i zpět,
i když si tak kousek zajdete. Až získáte zpět svoji původní podobu, jděte
vpřed po schodech nahoru. Pobijte holí šachové pěšáky, šachového koně
a zezadu po schodech si vyskočte pro další část berly. Opět holí zabijte
dva šachové koníky, za malými dveřmi naproti schodům vlevo je modrý
krystal, vpravo za dveřmi pak červený. Vyjděte ven, zatočte doleva a po
schodech vejděte do dalších dveří. Zde znovu holí ubijte dvě šachové
figurky. Stoupněte si na výtah, nahoře si vystupte, vejděte do levých dveří,
je tam pěšec. Pak se vraťte a vstupte do pravých dveří, jděte na konec a
zabočte doleva. Jakmile hroty zapadnou do podlahy, rychle přeběhněte na
druhou stranu, venku zlikvidujte všechny šachové figurky. Přejděte přes můstek,
dejte se doprava a vstupte do dveří. Zničte další šachové figurky, pokračujte
po schodech doprava, zabočte na schody doleva, vpravo ve výklenku je další
část berly. Pokračujte nahoru po schodech, nahoře vstupte do malých dveří
vpravo. Přehoďte páku a vraťte se známou cestou zpět až do přízemí,
kde se naproti otevřely dveře. Vstupte do nich, zlikvidujte figurku a následujte
bílého krále, cestou rozbíjejte figurky, bílý král vám bude udatně pomáhat.
Běžte dopředu, zabočte vlevo a změníte se v šachového koně. Postupujte
vpřed stejnou metodou, jako když jste byli před chvílí šachovým králem.
Po nabytí své původní podoby pokračujte dál, pobíjejte šachové figurky,
vyjděte po schodech a vstupte do malých dveří vpravo. Po schodech nahoru,
seberte ohnivý mlýnek ze stolku a pokračujte dál malými dveřmi. Pozor na
šachovou figurku a vstupte do věže, dejte se doprava. Pobijte pěšce a na
konci přehoďte páku. Pak sejděte dolů ke kolu, které se roztočilo, využijte
svých želviných plovacích schopností, skočte do vody, proplavte na druhou
stranu, kde vyskočte z vody ven. Přepadne vás spousta šachových figurek, všechny
vymlaťte. Znovu se ponořte a doplavte až dozadu ke zdi, kde se vynořte.
Pokračujte až na konec, kde vejděte do velkých dveří. Tím jste ukončili
tuto misi.
Mise 21.) Castling
Postupujte chodbou vpřed a na jejím konci vstupte dveřmi na nádvoří.
Zabočte doprava, přepadne vás horda figurek, tak se čiňte. Pokračujte do
dveří naproti. Před tím můžete ještě prohledat věž vlevo, jsou tam
spousty krystalů. Projděte přes další dveře, zde se zúčastněte boje
mezi bílými a červenými figurkami. Dejte se doprava a otevřete první dveře
vpravo, zničte figurky a pokračujte dveřmi dál, kde opět všechno vymlaťte.
Vraťte se až úplně dolů a vstupte do dveří po levé straně. Z animace se
dozvíte, že je ohrožen život bílé šachové královny a dostanete na pomoc
bílého pěšáka. Co se z něj vyklube, uvidíte později. Vraťte se dolů a
vstupte do levých dveří zprava. Pokračujte nahoru po schodech a projděte přes
dvoje dveře až k zelené duze, do které vstupte a to je konec mise.
Mise 22.) Checkmate in Red
Nacházíte se v komnatách červené šachové dámy. Pobijte všechny červené
figurky a posbírejte krystaly. Pak skočte u otáčejícího se mlýnského
kola do vody, plavte dopředu, zabočte k červeným krystalkům a na konci se
vynořte. Skočte na lano, vylezte po něm nahoru a vše pobijte. Pokračujte přes
věž dál, na konci vstupte do dveří vpravo. Ze stolku seberte ďábelské
kostky a pokračujte dveřmi dále. V animaci uvidíte, jak se červené
šachové figurky chystají popravit bílou dámu, což se jim gilotinou povede.
Pokračujte chodbou pořád dál, nemůžete zabloudit. Na konci vstupte doleva
do dveří, pokračujte dál, skočte do díry v podlaze. Pokračujte přes
padací most, který se za vámi zvedne, nemáte možnost úniku. Rudou šachovou
figurku je nejlépe zničit ohnivým mlýnkem. Tak si ho přichystejte a jděte
přes další padací most. Až rudá figurka shoří, v animaci uvidíte, jak
se z vašeho pěšce stala bílá šachová královna. Koho pak to tedy na
gilotině červení popravili, nebo, že by to byla její následovnice? V
animaci vás Hatter přetáhne přes hlavu a v další animaci přejdete do další
mise.
Mise
23.) Mirror Image
Od otvoru v zemi jděte doprava a zlikvidujte příšeru, vlevo od tunelu
druhou. Vraťte se a vejděte do tunelu, kde zapalte dalšího netvora a zmrazujícího
ducha. Posbírejte po okolí všechny krystaly a vraťte se zpět k obrazu na
zemi. Nyní jděte na druhou stranu, stejným způsobem prohledejte všechny místnosti
a zlikvidujte přízraky. Jste v zrcadlovém bludišti, takže vám opravdu
nezbude nic jiného, než vše pečlivě prohledávat, cesta se vzhledem ke změnám
v umístění zrcadel nedá popisovat. Najdete zde také další novou zbraň. Při
vašem soustavném prohledávání se dostanete až k ozubenému kolu, po potrubí
si přeskákejte až k hodinám, kterým kartami zničte ciferník. Otevře se vám
cesta dále. Jděte tedy k tomu tunelu, který jste viděli , jak se vám za
sklem otevřel a vejděte do něho. Zabijte příšeru před vámi, otevře se vám
cesta vpřed. Prohledejte všechny dveře po obou stranách, všude rozstřelte
ciferníky u hodin a pobijte hnusné pavouky. Vraťte se zpět do tunelu a vše
zopakujte i na druhé straně. Pak projděte dvěma dveřmi, příšer si nevšímejte
a utíkejte dopředu, podlahy pod vámi se naklánějí. Zabočte doleva, opět
rychle utíkejte, přeskakujte přes propadající se římsy a vyskočte si do
výklenku vpravo, odkud zlikvidujte všechny příšery. Pak si rychle přeskočte
do dveří vpravo, kde zlikvidujte všechny přízraky. Potom skočte do vody,
doplavte až na konec, vylezte si k lanu a po něm vyšplhejte vpravo do dveří.
Zde zlikvidujte všechny tlusťochy, je nejlepší je spálit a uhýbat jejich
útokům. Je to ale velice těžké, množí se jako myši, ale za to po jejich
likvidaci jste na konci této velice obtížné mise.
Mise 24.) Grazed Clockword
Zlikvidujte létající příšery, přeskočte si na plošinu, pak vstupte
do dveří vpravo. Jděte doprava a na obou stranách chodby přehoďte páky,
pak vstupte na otáčející se ozubené kolo. Přeskočte si na něj k červenému
krystalu a vstupte do dveří. Přehoďte páku a po hodinách na vodě doprava
si přeskákejte vlevo do výklenku. Jděte chodbou dopředu, zleva na vás zaútočí
zmrazující duch, pokračujte dále, zatočte doprava a hned znovu doprava,
mezerou v podlaze seskočte dolů, kde zlikvidujte pavouka. Pokračujte chodbou
doleva, na konci doprava a projděte dveřmi. V animaci uvidíte dva spoutané
uvězněné zajíce, kteří strašně naříkají a prosí vás o pomoc. Teď
jim ale pomoci nemůžete, u kola přehoďte páku a vraťte se po schodech z
karet nahoru. Zabijte robota, dejte se doprava a znovu doprava, pak zabočte
doleva. Teď už jsou dveře otevřené, tak vstupte a zabijte pavouka. Přes
kolo přejděte po schodech z karet dolů, přeskočte si na další kolo a
vstupte do dveří vpravo, v kleci spatříte dalšího vězně, orla. Pod vámi
je krystal na podstavci. Vyjděte ven ze dveří, zabijte pavouka, po kartách přejděte
na další kolo vpravo, zabijte dva pavouky a vstupte do dveří. Opět zabijte
pavouka a po zavěšené lávce vstupte do dalších dveří, zabijte pavouka a
jděte do dalších dveří. Počkejte, až se vytvoří před vámi most, přejděte
po něm a vstupte do zelené duhy, zabijte dva pavouky. Jděte k prvnímu ze čtyř
červených panelů doleva a seskočte si dolů. Budete vymrštěni do výšky,
v letu se nasměrujte tak, abyste dopadli do velkého hrnku. Zde si vstupte na
destičku, ta se ponoří, pak si seskočte dolů na zem. Toto proveďte stejně
u tří zbývajících panelů a před vámi se objeví zelená duha. Skočte do
ní a zatáhněte za páku, tak jste nastavili všechny špatně jdoucí hodiny
na šest hodin, to je příchod zlého Hattera. Konec mise.
Mise 25.) About Face
Pokračujte dopředu, seberte další část berly, dozvíte se, že už ji máte
skoro celou, chybí vám k ní už jen oko. Objeví se zloduch Hatter, pusťte
se s ním do boje. Když ho umlátíte, zmizne, objeví se dva roboti, které
také musíte zlikvidovat. Znovu se objeví Hatter, opět do něj mlaťte, opět
zmizí a zase musíte zlikvidovat dva roboty. To de zopakuje ještě jednou, než
Hattera umlátíte k smrti. Pak si vyskočte na jedno závaží na hodinách,
vyveze vás nahoru, kde si přeskočte ke dveřím. Získáte novou zbraň, která
zastavuje na chvíli čas. Vstupte do zelené duhy, uvidíte, jak jste
osvobodili zajatého orla a zřejmě i oba zajíce. Orel vám přislíbí pomoc
v boji s Rudou královnou. Sestaví prý pro vás vojsko, které sám povede do
boje s nejbližšími královninými strážci a přisluhovači. To je
konec této mise.
Mise
26.) Burning Curiosity
Od této mise vám již nebudu popisovat, odkud a jaký druh nepřátel se na
vás vyřítí, jenom vás upozorňuji na skutečnost, že nepřátel bude s vaším
postupem k sídlu královny přibývat a budou stále nebezpečnější. Předpokládám
totiž, že už jste se dokonale seznámili se všemi potřebnými fígly v boji
s nepřáteli, které je nutno znát a správně a včas je použít. Tak buďte
obezřetní, od této chvíle vám budu popisovat jen směr vaší cesty.
Pokračujte dopředu soutěskou, u lávy zatočte doleva, přeskákejte přes
lávu po kamenech na druhou stranu a po dalších kamenech nahoru. Musíte se
dostat pravou stranou až nahoru k artefaktu, kde se změníte opět na chvíli
ve vampíra. Pak se vraťte a pokračujte soutěskou doprava. Pokračujte
tunelem vpřed, přijdete k dalšímu lávovému poli. Přeskočte si na druhou
stranu a pokračujte doprava. Vyskákejte po kamenech nahoru a pokračujte vpřed,
pak zabočte doleva. Opatrně zleva kolem srostlých balvanů dopředu, vpravo
seberte smrtící hvězdice a přeskakujte po kamenech dále vpřed. Na konci si
přeskočte na kámen vlevo, z něj pak na kameny doprava. Pokračujte soutěskou
doleva, potom levou stranou dopředu, přeskočte doprava, po doleva a
pokračujte doprava vpřed. Skočte doprava ke krystalu, pokračujte doleva, mírně
vlevo na kámen a z něj na veliký kámen vpravo. Skočte na malý kámen dolů
před vámi, z něj na skálu doprava. Pokračujte vpřed soutěskou, narazíte
na housenku, v animaci se dovíte, že si máte pospíšit. Pak pokračujte dále,
po kamenech vyskákejte nahoru, před sebou uvidíte na skále hrad. Skočte dolů
na kámen a přeskákejte si až na nejvyšší kámen. Z něj dolů doprava a
po malých kamenech dole mírně doleva. Přes kameny pravou stranou vpřed, pak
s rozběhem skočte na kámen vlevo k hradu. Z něj se vytáhněte na skálu u
hradu, dejte se doleva, přeskočte si doprava a znovu doprava po schodech
vstupte do zelené duhy. Konec mise.
Mise 27.) Jabberwock´s Lair
Konečně se v animaci setkáte se samotným majitelem berly, jménem
Jabberwock. Utkáte se s ním v boji, nejlépe je na něj střílet kartami a mířit
do žlutého okénka na jeho prsou, tam je nejzranitelnější. Až vám bude
nejhůře, v animaci se objeví vámi osvobozený orel a zrůdu zažene. Orel vám
opět přislíbí pomoc ve vašem boji, vy seberte poslední část berly, oko,
nyní máte berlu kompletní, získali jste tak strašnou zbraň. To je v této
misi vše.
Mise 28.) Catterpillar´s Plot
Ale, ale, tady jsme už také jednou byli, že? Nenechejte se zmást a utíkejte
doprava po římse mezi lávou až na konec, kde si přeskočte na druhou
stranu.Zatočte doleva a pokračujte kolem lávového jezírka zleva vpřed,
zabočte doprava a pokračujte dál. Na konci použijte na vlnící se stěnu vaši
berlu, dostanete se tak do další mise.
Mise
29.) Majestic Maze
Ocitli jste na nádvoří zámku, zde už můžete používat berlu, ale s
rozvahou, je náročná na spotřebu vaší duševní síly. Vyčistěte celé přízemí
od příšer, dostanete se k artefaktu, stanete se opět na chvíli vampírem.
Pak pokračujte chodbou doleva, zatočte znovu doleva a přijdete tak ke dvěma
zeleným duhám. Do pravé duhy nevstupujte, vrátili byste se tam, kde jste už
jednou byli a zbytečně byste bloudili. Takže si stoupněte na stupínek vlevo
s červeným znakem, brána se otevře. Použijte váš zastavovač času a tak
se přes bránu dostanete k zelené duze, do které si vstupte, tím jste tuto
misi ukončili.
Mise 30.) Airborne Terror
Přeskočte si přes vzdušný vír na druhou stranu. Otočte se doprava a udělejte
to ještě jednou. Zabočte doprava, pak třikrát doleva a po vzdušných vírech,
pozor na závan zleva, ať vás to nesfoukne, proběhněte až na plošinku. Z ní
jděte po schodech až nahoru, zde přejděte pomocí víru na další plošinku
vpravo. Pokračujte rovně chodbou dál, vyjděte ven a po dřevěné cestě dál
až k dalším vzdušným vírům. Z posledního víru si přeskočte na plošinu.
Jděte až na konec, po dalších vzdušných vírech nahoru. Z posledního přeskočte
na plošinu, pokračujte doleva chodbou až na konec, kde vstupte do zelené
duhy, což je konec mise.
Mise 31.) Mystifiing Madness
Pokračujte po schodech zprava, nebo zleva nahoru, zabočte na další
schody. Zatočte dvakrát doprava. Potom dvakrát doleva. Skočte do studny,
proplujte pod vodou tunelem až na konec, pozor na dravé ryby, pak vyplavte na
hladinu. Pokračujte vpřed lomenou chodbou, dostanete se k další studni, ve výklenku
seberte energii a skočte do studny. Proplavte až na konec, vystupte si na břeh
a po něm vyjděte až na nejvyšší skálu, z které vidíte vchod do tunelu.
Přeskočte na kámen vpravo a kolem pravé stěny skály dojděte až na pevnou
zem. Všimněte si, že dole pod vámi je jakýsi kanál, sem se ještě budete
muset vrátit. Jděte chodbou dopředu a na konci chodby vlevo přehoďte páku.
V animaci uvidíte, jak se vám někde v tunelu pod vodou zvedla brána. Vchod
do tohoto tunelu je v místě, na které jsem vás před chvílí upozorňovala.
Vraťte se, jděte doprava do chodby, na jejím konci po železných schodech
nahoru, zatočte doleva do chodby, po schodech nahoru. Zabočte doprava, vylezte
si na zídku a po rouře přeskočte do výklenku před vámi. Pokračujte
chodbou, na konci skočte do vody, proplavte pod vodou až na konec, kde vylezte
ze studny ven. Potom se vraťte přes další studni ke vstupu do již zmíněného
kanálu. Proplujte až za bránu, která je nyní otevřená a vyplujte na
hladinu. Pokračujte dopředu po lomené cestě, potom mírně vlevo a doprava,
na konci doleva přes most, pak doprava, dvakrát doleva a odbočte doprava k páce.
Zatáhněte za ni a v animaci uvidíte, jak se vám otevřela brána před
zelenou duhou. Vraťte se tedy zpět po mostě, po kterém jste sem přišli, na
jeho konci zatočte doprava, doleva a doprava. Seberte zrcadlo neviditelnosti a
seběhněte dolů ke studni, kde jste ve výklenku sebrali energii. Odtud se
dejte chodbou doprava, uprostřed odbočte vlevo a vejděte do zelené duhy, tak
ukončíte tuto misi.
Mise
32.) Watter Logged
Jděte chodbou doprava, skočte do vody a podplujte až na konec, kde se vynořte.
Vyskákejte po stupíncích až nahoru na zeď a stoupněte si na malý výtah.
Vodní hladina se zvýší, skočte do vody, plavte dopředu a vyskočte si
vpravo do výklenku. Pokračujte dopředu, vlevo vám zvednuvší se plovák
otevřel vchod do potrubí. Vplavte do něj a dírami v mřížích proplujte až
dolů, vpravo si doplňte vzduch, plavte k točící se vrtuli , pozor, ať vás
nevsaje, zatočte doleva a vyplavte nahoru. Vyskákejte po výstupcích a
vstupte na další výtah, vodní hladina opět stoupne. Skočte do vody,
vplavte do dalšího otevřeného potrubí, nadýchejte se vzduchu, vpravo o
kousek dál se nadýchejte znovu, pokračujte k vrtulím, ale pozor, tady jsou už
tři, plavte doleva, nadýchejte se a plavte k hladině mezi chybějícími
listy vrtule. . Nahoře vylezte na zeď, z ní skočte do vody a doplavte si k třetímu
výtahu. Opět na něj stoupněte, hladina vody se zase zvedne a vy si doplavte
do potrubí úplně vzadu a stejným způsobem přes něj doplavte k hladině.Přes
dva zděné kvádry přeskákejte až nahoru, vstupte na výtah, počkejte si, až
se voda zvedne a přeskočte si do chodby před vámi. Přes poslední potrubí
proplavte k zelené duze a tím jste v této misi skončili.
Mise 33.) Labyrinthine Revenge
Vzadu za vámi, kde chybí zábradlí, seskákejte po výčnělcích dolů a
přes ozubené kolo a podstavec se sochou si přeskákejte až na travnatou
cestičku vpravo před vámi, pokračujte po ní dopředu a téměř na konci
cestičky si seskočte doleva dolů na modrý výčnělek nad lávou a z něj s
rozběhem do gotické klenby před vámi. Pokračujte chodbou dopředu, přeskočte
si na střed otáčejícího se kola a přeskočte do chodby před vámi. Pokračujte
chodbou dál, vpravo vstupte do dveří, podběhněte a přeskákejte otáčející
se nástrahy, vstupte do dalších dveří, pokračujte chodbou doprava. Na
konci zabočte doprava, pokračujte chodbou dopředu a na konci odbočte doleva.
Jděte dál, vlevo vstupte do dveří, za nimi doprava, potom dvakrát doleva.
Vstupte do dveří vpravo a pokračujte stále vpřed, nemůžete zabloudit. Na
konci zahněte doleva, ještě jednou doleva a do chodby vpravo. Na konci
doprava a vstupte do dveří. Pod otáčejícím se lopatkovém kolem mezi jeho
lopatkami dopředu, pozor na vítr zleva, na konci vstupte do dveří. Dále
chodbou vpřed, přeskočte si na otáčející se ozubené kolo a z něj do
vzdušného víru, přes druhý vír dopředu. Stále vpřed, na konci přes dva
vzdušné víry přelétněte na otáčející se kolo a z jeho zubu skočte do
výklenku před vámi. Pokračujte dál chodbou, na konci vstupte do dveří,
pokračujte dál a vpravo vejděte do dalších dveří. Přeskočte na další
kolo, stoupněte si na jeho zub a v pravý okamžik si vyskočte do výklenku. Přes
dvoje dveře pokračujte dál. Jděte chodbou stále vpřed, opět nemůžete
zabloudit, na konci podběhněte pod dvěma sekajícími srdci, zatočte doleva
a vyhněte se kývajícím se srdcím. Jděte dopředu přes dveře, vyběhněte
nahoru. Přes dýmající komíny přeskákejte dále, z posledního si vyskočte
do chodby, pokračujte doprava, vlevo vstupte do dveří. Potom druhými dveřmi
vpravo proběhněte mezi zuby třech otáčejících se kol, zatočte doprava a
vstupte do zelené duhy, tím jste ji ukončili.
Mise 34.) Machiations
Stoupněte si na pevný podstavec, zastavte čas a přes kola přeskákejte
co nejvýše. Skákejte stále výš, až si budete moci přeskočit do chodby před
vámi. Pokračujte chodbou vpřed, po otáčejících se pedálech přeskakujte
dopředu, tak přeskákejte až na největší otáčející se ozubené kolo a
z něj si přeskočte do další chodby. Na konci chodby si opět přeskákejte
po kolech až k tomu nejvyššímu, skočte na jeho lopatku ve směru jejího
stoupání a skočte na zubovou narážku, zastavte čas a přeběhněte po ní
až k zelené duze, do které vstupte. Konec mise.
Mise 35.) Royal Rage
V animaci spatříte souboj vašeho udatného orla se strážcem sídla Rudé
královny. Orel bude v tomto souboje smrtelně zraněn, takže konečná
likvidace této nestvůry zůstane na vás. Dodělejte ho berlou, už má také
na kahánku. Po jeho likvidaci, v další animaci, se s vámi umírající orel
rozloučí, popřeje vám hodně štěstí a bohužel svým zraněním podlehne,
samozřejmě, že jeho smrt opláčete. Dál se budete muset tedy vydat sami.
Tak tedy vstupte do dveří před vámi.Konec mise.
Mise 36.) Battle Royale
V animaci uvidíte souboj šachových figurek, potom pokračujte po cestě
dopředu, ani zde nemůžete zabloudit, nebo sejít z cesty, čeká vás tu ale
velmi těžký boj se spoustami nepřátel. Používejte tedy střídavě po sobě
všechna kouzla, která máte k dispozici, včetně zastavování času, jen tak
můžete projít dál bez větší úhony. Na konci si vejděte do travnaté
zeleně. Konec mise.
Mise 37.) Ascension
Pokračujte dopředu a přeskočte na druhou stranu, potom jděte doleva a
vyskočte si na červený kvádr, z něj na modrý, otočte se doleva. Po plošinkách
si přeskákejte doleva, kde skočte do červeného tunelu.Pokračujte po lávce
až na konec, vyjděte ven a přeskákejte si do dalšího tunelu. Pokračujte
po lávce až na konec, vyjděte ven a přeskákejte si do dalšího tunelu. Na
konci po kvádrech nahoru, přeskočte si na cestu do komnat Rudé královny.
Vyskákejte po kvádrech nahoru, seskákejte dolů a vyskočte si na plošinu.
Konec mise.
Mise
38.) Castle Keep
Pokračujte dopředu, vstupte do dveří a jděte k páce, zatáhněte za ní.
Zrcadlo dole pod vámi se otočí, seskočte si k němu dolů a podívejte se do
něj. Uvidíte v něm znak, znázorňující druh karty (kříže, piky a kule).
Vraťte se zpět do předcházející místnosti, jděte až dozadu a vejděte
do příčné chodby. Asi uprostřed uvidíte ve výklenku ohýnek, skočte si
do něj a teplý vzduch z něj vás vynese nahoru. Na chodbě nahoře jsou troje
dveře, vstupte do těch, které jsou označeny stejným druhem karty, které
jste viděli v zrcadle. Uvnitř použijte berlu na ten obraz, na který bylo
natočeno zrcadlo. Budete přesunuti zpět k páce, pokud ne, musíte se tam vrátit
sami. Znovu zatáhněte za páku a celý předcházející postup si zopakujte.
To musíte udělat ještě jednou a dveře za pákou se vám otevřou. Otevřenými
dveřmi vstupte dovnitř. V animaci přijdete o vašeho věrného průvodce. Tak
smutně končí tato mise.
Mise
39.) Hearth of Darkness
Nyní vás čeká nejtěžší souboj, souboj na život a na smrt s Rudou královnou.
Samozřejmě ji lze zlikvidovat pouze berlou, bojujte na jistotu a nenechejte se
přisát k ní. Jakmile ji zlikvidujete na jejím pohyblivém ramenu, musíte po
následující animaci ji zlikvidovat ještě jednou, vlezla si do útrob svého
strážce. Protože jste poražením Rudé královny v prvním kole získali
ochranný kryt, bude už likvidace poslední příšery pro vás pouhou hračkou,
tak se čiňte. Po zabití této příšery pak v závěrečné animaci spatříte
některé mise, kterými jste prošli a na konci animace uvidíte Alici, jak
zaklapne knihu. To je milí přátelé všechno, dobro zvítězilo a zlo bylo
definitivně poraženo, takže byla to skutečně všechno jenom pohádka? To už
posuďte sami!
|