Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - ve co potřebujete pro hry
RUNE
Úvod do hry:
Ve hře se ztotoníte s hlavním hrdinou této hry jménem
Ragnar, budete mladý a silný Viking a doslechne se o celých městech, zničených
jakýmisi tajemnými a temnými silami. Vikingtí udatní bojovníci jsou
proti těmto zlým silám zcela bezmocní, take bude jen a jen na vás, zda se
vám podaří příčiny zla objevit. e by za vím tím zlem stáli straní
a nebezpeční démoni ? Naskýtá se vám jedinečná a neopakovatelná příleitost,
jak celé věci přijít na kloub. Budete se tudí muset vydat na nebezpečnou
cestu ničení a vypátrat tak zdroj zla a překazit mu tak jeho neádoucí
choutky. I kdy rozhodně základní vlastností
Vikingů určitě nebylo totální ničení vech věcí, vám ale nezbude nic
jiného, ne být krutí a neúprosní, jen tak můete dosáhnout vytčeného
cíle. Pokud budete pouívat i nějaké předměty, tedy i láhve s léčivou
tekutinou, nemůete prázdnou láhev pouze odloit, ale fláknete s ní o
zem, a se rozlétne na tisíce střepů. Některé taje, hádanky a puzzle můete
vyřeit právě jen rozbíjením třeba poklopů, dveří, stěn a jiných předmětů
pouze brutální silou, zkrátka s násilím budete doslova jedna ruka. Zabíjet
vae nepřátele můete nejen pomocí meče, ale doslova vím, co máte po
ruce, prekérní situace nastane ve chvíli, kdy protivníka umlátíte jeho
vlastní končetinou, kterou jste mu nejdříve usekli, to je ale síla, viďte?
Příběh hry je poněkud mystický, víte snad, co je to Ásgard? Tady toti
ijí severtí bohové, kadý má svůj vlastní příbytek. Kdo z nás
ze smrtelníků by chtěl navtívit ono místo, musel by překonat duhový
most, jen střeí sám bůh Heimdall, avak nejvýznačnějí ze vech
staveb je Gladsheim, dům či svatyně společná pro vechny bohy, kde se
srocovali a rokovali. Nejdůleitějí z funkcí zastává bůh Odin, který
velí ze svého trůnu a zároveň vám také občas vypomáhá ve vaich potíích,
a ji činem, nebo pouhými radami. Příběh potom hovoří o Ragnarőku,
konečné bitvě, mající za následek pád samotných bohů, lví podíl viny
na tom nese Loki, zřejmě nejproradnějí ze vech bohů. Loki je hádankou
panteonu, kladný i záporný zároveň, někdy pomáhá, jindy jde otevřeně
proti ostatním bohům, v mnoha mýtech dostane někoho svou kodolibostí do
nebezpečí, aby mu pak, i kdy větinou nerad a velice zdráhavě, pomohl ke
těstí. Nic z toho ovem nemění na skutečnosti, e přivodil smrt Baldra,
co je první kapitola vedoucí k Ragnarőku. Příerně zamotaný a zapeklitý
příběh, není-li pravda? No nic, tak ho půjdeme společně krok za krokem
spolu rozmotávat
..Snad jetě jeden malý dovětek, hru lze hrát v singlplayeru
i v multiplayeru, zvolit si můete jednu ze tří nabízených obtíností
(tento návod jsem psala na tu nejvyí) a ukládat hru, mimo nabízené pevné
pozice lze pomocí klávesy F5 a zpětně nahrávat klávesou F7.
1. Wotankeld-vae vesnice a trénink
V této první části, která je sice úvodní, ale
dala by se nazvat i tréninkovou, se naučíte ovládat vai postavu, doplníte
si zdraví a řádně se vyzbrojíte. Vydejte se tedy od brány před vámi ikmo
doleva dopředu mezi ohradou a srubem, vlevo spatříte dřevorubce, jak právě
pokácel strom. Vejděte k němu a promluvte si s ním, dozvíte se od
něj, e jste ji očekávání zbrojmistrem, kterému nestačí, e jste
byli Sigardem jmenováni ochráncem Runových kamenů ve Wotaklendu, ale chce si
vae bojové umění prověřit v souboji s vámi. Vrate se tedy zpět
do uličky, odbočte doleva kolem dvoukolové káry, u kopíku odbočte opět
vlevo a u skály doprava. Posilte se zeleným ovocem ze stromu, popojděte
kousek dopředu a vpravo si vyskočte na střechu domu, zabočte doleva a přeskočte
si na dalí střechu, jděte a na její konec. Vimněte si vlevo dvoukřídlé
brány, tudy budete za chvíli pokračovat dál. Nejdříve vak seskočte
doprava, vstupte do otevřených dveří srubu, v místnosti si promluvte s muem,
který vám poradí, abyste vypili medovinu na stole, učiňte tak, opět posílíte
své zdraví, budete to potřebovat, čeká vás těký prověrkový souboj. Můete
se sice jetě projít po vesnici, promluvit si s kouzelníkem a několika
mui, ale nic u tím nezískáte, take se vrate zpět ke zmíněné bráně
a jejím levým křídlem vstupte dovnitř, odbočte doleva, jděte a na
konec, kde projděte otevřenými dveřmi do místnosti. Zde seberte vlevo v rohu
palcát, naproti sekyru, jetě dál vpravo je meč a tít, mezi sudem je jetěrka,
snězte ji a nyní byste měli mít ukazatel zdraví naplněný, jste tedy připraveni
na souboj z nejsilnějím muem z vesnice. Vstupní dveře za vámi
se uzavřely, zpáteční cesta tudí neexistuje, take
vejděte do druhé místnosti dveřmi, které se samy otevřely, zde vás
u čeká vá sok a prověrka bojem. Mue sice nemůete zabít, ale jeho zásahy
vám na vaem zdraví ubírají, take bojujte jako lvi, chraňte se títem
(jeho síla je znázorněna ukazatelem vpravo dole na obrazovce, síla vaeho
protivníka pak dole uprostřed, vá červený ukazatel zdraví je potom
vlevo) a nepřestávejte útočit. Jakmile soka porazíte, rychle seberte jeho
tít, nebo vzápětí se spustí animace, ve které vám jeden z bojovníků
oznámí, e Conrack napadl sousední vesnici Kopperud, která slouí jako
maják pro lodě plující po moři a chce se zmocnit jejich Runových kamenů,
aby se mohl ujmout vlády nad světem. Take vyrazíte společně s dalími
vesničany na pomoc Kopperudu v plachetnici, cestou narazíte na dalí loď,
které velí ji zmíněný zrádce Conrack, zjistíte ale, e se k němu
přidal i Sigard. Chcete oba zrádce včetně jejich přisluhovačů potrestat,
ale Conrack vyvolá vládce temnot z Midgardu, který zničí vai loď a
vai přátelé zahynou, přeijete jen vy sami, z letargie vás probere
tajemný hlas, který vám přikáe se nevzdávat, nebo čas vaí smrti jetě
nenadeel, proberete se tedy pod vodou.
2. The Ship´s Graveyard-Hřbitov lodí
Take co nejrychleji plavte ke hladině, a se neutopíte,
nadýchejte se čerstvého vzduchu (modrý ukazatel mnoství vzduchu ve vaich
plících se nyní objevil vpravo od červeného ukazatele vaeho zdraví). Na
hladině se rozhlédněte a plavte směrem k zelenému stromu, kde se vytáhněte
na sou. Zjistíte, e vám zůstal pouze meč, zde je vaim úkolem doplnit
si zdraví pozřením několika zelených plodů, soubojům s nebezpečnými
potvorami se raději pokud mono vyhýbejte, zbytečně byste se vysilovali.
Poté skočte znovu zpět do vody, ponořte se a doplavte k vraku lodi, přes
jeho zborcenou kajutu plavte stále níe. Narazíte na dalí vrak (při
plavbě narazíte na místa, kde si můete doplnit vynořením se nad hladinu
vzduch), i přes něj plavte ní, u havých prasklin ve dnu vplujte do
posledního vraku a proplavte a ke dnu, tak se dostanete do dalí části.
3. The Underworld-Podsvětí
Plavte jeskyní stále vpřed, vynořte se a ve veliké
sluji. Zde pozor na dravou rybu, která vás povauje za zákusek, vytáhněte
se na ploinku u kamenné věe. Mečem (jinou zbraň zatím nemáte)
rozsekejte skálu před vámi, pak seskočte znovu doleva do vody, pod vodou
hned zatočte vpravo, na římse nad otvorem je palcát, seberte ho, máte dalí
zbraň a vplujte do otvoru, proplavte jím a úplně nahoru, kde se vytáhněte
opět na ploinu. Palcátem rozbijte přepáku z desek, vyjděte po schůdcích,
vpravo vyskočte na zeď, otočte se doleva a mírně vlevo vyskočte na dalí
ploinu a z té na hradní zub. Nyní musíte přeskočit a na malou věičku
přes vodu na druhou stranu, pak seskočte dolů do jejího nitra, vyrazíte tak
v podlaze mří, ponořte se a zaplavenými chodbami proplavte a do
poslední místnosti, kde přes otvor v mříi se vytáhněte do místnosti.
Přejděte do druhé místnosti, posilněte se jetěrkami (přeji upřímně
dobrou chu, ale zvykejte si!), v chodbě ve výklenku je páka, kterou přehoďte,
ve vedlejí místnosti se propadla podlaha. Vskočte do nyní otevřené vodní
plochy, zatopenými chodbami plavte nahoru, ocitnete se v dalí místnosti,
kde zbatěte dalí jetěrku a naberte vzduch, pak skočte znovu do vody a
plavte pod vodou dál, proplujte úzkou kvírou mezi skalisky, vyplavte na
hladinu, ocitli jste se v místnosti plné potvor a ve vejcích se ukrývajících
jedovatých tírů. Pokud vás uchopí, pěkně s vámi zacvičí, můete
s nimi bojovat a likvidovat je, rozhodně lepí je se jim ale vyhnout
velikým obloukem.
4. Underworld Ruins at Sigmundr- Podsvětí, rozvaliny v Sigmundru
Take pokračujte vpřed, musíte se dostat a na druhou
stranu, kde si vyskákejte po výstupcích a nahoru, na poslední ploině si
přeskočte doprava na lano, automaticky se zachytíte (přidrte mezerník a
tak budete plhat, klávesou C seplháváte dolů), nahoře se otočte doleva
a seskočte na můstek dolů, buďte opatrní a obezřetní, dopadnete hned mezi
několik zakuklených příer. Pokračujte vpřed, palcátem rozbijte skálu před
vámi, pozor na dalí nebezpečná monstra, pokračujte vpřed, nyní se musíte
dostat doprostřed chrámu. Jakmile se tam ocitnete, spustí se animace, v ní
na vás promluví bůh Odin, slíbí vám i nadále pomáhat a ochraňovat vás
při cestě podsvětím, abyste mohli splnit svůj úkol, pomstít se na zrádcích
Conrackovi a Sigardovi. Potom vám otevře skálu, kudy budete pokračovat po
skončení animace, tak se tam vydejte. Uvnitř si přeskákejte po rampě věičky
téměř a dolů, přeskákejte přes tři vysoké kameny na konec místnosti,
přeskočte na pevnou zem, pozor na dalí potvory, popojděte dopředu a seskočte
si doleva dolů.
5. Underworld Cavens at Skorkir- Podsvětí, jeskyně v Skorkiru
Seskočte doprava o něco níe, vybijte potvory, potom po
výčnělcích ve skalách se opatrně sklouzněte a dolů k vodě, do
které seskočte. Plavte podvodním tunelem stále vpřed, po cestě se můete,
pokud to potřebujete, dvakrát nadechnout, proplavte kolem kamenných bloků a
na samý konec, kde se vytáhněte na kamennou ploinku. Nyní se nalézáte
v prostoru, který je ohraničen čtyřmi vodopády, mezi dvěma z nich
je otvor ve skále, plavte tedy k němu a vytáhněte se do něj. Odbočte
doprava, spatříte hady, jak si pochutnávají na jakýchsi hbitých opičácích,
pozor, tito zdánliví uboáci jsou nebezpeční i pro vás. Na konci se vytáhněte
na výstupek, přeskočte si na lano a vyplhejte se nahoru. Samozřejmě pokud
máte chu zabíjet a riskovat úbytek vaich sil, nic vám v tom nebrání,
doporučuji vak bojovat jenom tehdy, je-li to nezbytně nutné, faktem ale je,
e potvor začíná přibývat. Nahoře seskočte do otvoru ve skále, drte
se pravé strany, vyskočte na dalí svislé lano, nahoře opět seskočte. Můete
se posilnit jetěrkou, pozor na mnoství dalích potvor, přistupte k otvoru
ve skále, dole vidíte dalího hada a vedle něho na zemi těký pancéřovaný
tít. Seskočte dolů, seberte tít, hada raději uctivě obejděte, po ikmém
ochozu pokračujte doleva vpřed, na konci se vlevo se vytáhněte na kamennou
desku, na jejím konci seskočte dolů, pokročíte tak do následující části.
6. Underworld River Caverns-Podsvětí, Říční jeskyně
Hned na samém začátku budete napadeni, souboji se tady
tentokrát ale nevyhnete. Jděte a na samý konec jeskyně, po krátké
animaci se sklouzněte po výčnělcích ve skalách dolů, pokuste se vyskočit
na lano, dolů spadne kamenný kvádr. Vytáhněte se na něj, teď u na lano
doskočíte, vyplhejte se nahoru a seskočte na ploinu. Zbavte se příer,
přeskočte si na dalí lano a po něm seplhejte dolů (C), projděte
tunelem, na konci odbočte vpravo (pozor na horké zraňující výpary), pokračujte
doleva proti proudu říčky, utíkejte rychle dopředu, nebo začne padat
kamení. Narazíte na celá hnízda tírů, obratně se jim vyhněte, vyskočte
si na lano, vyplhejte po něm kousek vý, kde seskočte na rampu. Pokračujte
dopředu, po dalím laně se vyplhejte vý, seskočte na mostík a po něm
proběhněte na konec jeskyně, kde seskočte do vody a plavte kolem dravé ryby
(pozor na ni, jinak vás slupne jako malinu) a úplně nahoru, proplavali jste
tak do dalí části.
7. Eitri Underworld Lair-Podsvětí, jeden z brlohů Eitri
Vyplavte na hladinu, vytáhněte se na sou. Po jednotlivých
stupíncích si přeskakujte a úplně nahoru, proběhněte kolem obrovských
pavouků (jdou sice zabít, po prvním zásahu se převrátí na záda a pak je
nutné je dobít sekyrkou, utnout jim vechna kusadla), do boje s nimi se
raději nepoutějte, pokračujte vpřed kolem vody, na konci se vytáhněte do
otvoru ve skále. Obejděte nebezpečná lávová pole zprava, vejděte do jeskyňky
a na jejím konci si ve skalní stěně prosekejte otvor pro dalí pokračování
v cestě, asi v půlce musíte přeskočit přes poslední kámen.
Vejděte do vzniklého otvoru, na druhé straně seskočte do otvoru v podlaze,
rychle proběhněte kolem tírů na druhou stranu, kde vstupte do dalího
otvoru ve skále, v něm se vpravo vytáhněte přes dalí výstupky a
úplně nahoru. Malé jezírko přeplavte, vytáhněte se na jeho druhé straně
vlevo na sou a levou stranou pokračujte vpřed k dalímu jezírku. Do
tohoto u seskočte, plavte doprava (opět pozor na dravou rybu), poté doleva
a nakonec vzhůru, vytáhněte se na sou, vstupte do těrbiny ve skále,
projděte do dalí místnosti plné obrovských pavouků (chce-li se vám, můete
se pustit do boje, ale není to nutné). Rozhlédněte se kolem, jeden z těchto
pavouků stojí poblí skalních výstupků, to je ten, kterého potřebujete
vyuít. Vyskočte mu na záda, zároveň se odrazte a budete vymrtěni na
ochoz, který obejděte dokola a v úzké chodbičce si seskočte do dalí
části.
8. Helgrind: A Gate of Hel-Helgrind-Helina brána
Projděte jeskynní chodbou, spustí se animace, ve které
vám bůh Odin sdělí, e nyní procházíte Helinou říí, je to říe
zneuctěných a vae návtěva zde není ani pro samotnou bohyni Heli ádoucí,
tak se máte mít na pozoru, pokud chcete jetě někdy spatřit světlo světa,
no, poděkujte za varování a po skončení animace vlevo seberte runový kámen
boha Odina, vpravo na obrazovce se vám objevil dalí ukazatel magické síly
vaeho meče, pokud ho budete chtít v boji pouít, stiskněte klávesu
E. Dojděte a na samý kraj srázu, levou stranou si seskákejte a dolů k havé
lávě, přeskakováním po dvou klecích se nechejte vyvézt a nahoru, kde přeskočte
na ambit, dejte se doleva a vlevo přes dalí dvě klece si přeskákejte do
těrbiny ve skále. Pokud skolíte prvního skřeta, získáte jeho tít,
pak po výstupcích přeskákejte nahoru, posilněte se jetěrkou, zlikvidujte
posledního skřeta a seberte mu jeho hůl (přibude vám tak dalí nová zbraň).
Potom se skrčte, prolezte otvorem a vydejte se doleva k bráně, vstupte přes
ní do dalí chodby, pozor na dalí skřety. Jakmile je pobijete, otevřete
znovu bránu, kterou jste sem veli, tak si zpřístupníte druhou bránu na
konci chodby. Nalápněte před ní na aktivní desku v podlaze, tak se
tato brána otevře, ale objeví se i několik velice nebezpečných Zombií,
které je nutno eliminovat tak, e jim, nejlépe to jde zezadu, utnete hlavy,
jinak budou stále znovu oívat. V chodbě za bránou odbočte doleva, na
konci vlevo se doleva vytáhněte k rozbořeným vratům, drcněte do levé
půlky, ta spadne, z prvé půlky zbatěte jetěrku. Seskočte dolů a
dejte se doprava, na konci vlevo si vyskočte na malou zídku a z ní na řetěz,
po kterém se vyplhejte nahoru, tak pak seskočte do chodby. Jak na dalí
Zombie u víte, seskočte do díry v podlaze, pobijte dalí Zombie, se
stěny poberte výzbroj, zbraně a títy, z lavice pak dalí runové
kameny, dar to boha Odina. Pak se zachytněte na dalím řetězu, seplhejte
po něm dolů, kde rychle přehoďte páku, abyste zamezili vniknout dalím
Zombiím k vám, i tak budete mít co dělat, abyste se zbavili těch, co
si tady u na vás dělají chutě. Jakmile zlikvidujete poslední, otevřou se
vám dveře do dalího pokračování (vimněte si těch krveíznivých
potvor, které jste uzavřeli za mříemi), projděte nahoru po schodech do místnosti,
kde vlevo přehoďte páku, napravo se vám tak otevřel vchod, projděte jím,
odbočte hned doleva a na konci vás u netrpělivě čekají Dalí Zombie. Přehoďte
obě páky po stranách, otevřou se vám dveře k výtahu, nastupte si, přepněte
páku a rozjedete se do následující části.
9. Bridge over Geirvimul- Most přes Geirvimul
Vystupte si z výtahu, popojděte dopředu, uslyíte
hlas rozzlobené bohyně Heli, která zjistila, e v její říi se nachází
smrtelník a vyhrouje vám, e vám pole na přivítání nějakou
lepí společnost. Nu co naplat, dál jít musíte, varování jste
byli, tak si dávejte dobrý pozor. Jakmile se zvednou po stranách mříe,
dejte se doleva (či doprava, vyjde to nastejno) dolů po schodech, dole po obou
stranách jsou výklenky, v tom vlevo je výzbroj, napravo pak runové
kameny. Obojí se vám bude zcela určitě hodit, skrčte se a vyberte ve, (předpokládám,
e jste u tak protřelí a zkuení bojovníci, e vás u nadále nebudu
upozorňovat na jednotlivé nepřátele a výskyt jetěrek, pokud to nebude
nezbytně nutné, abyste je zlikvidovali a dostali se tak dál), potom odbočte
doleva a sejděte po schodech dolů, napravo seberte ze zdi zapálenou louč a
projděte rychle dveřmi, ne se znovu zavřou. Louč je výborná zbraň zejména
na Zombie, hoří jako papíroví čerti, pokud vám na ní oheň uhasne, stačí
přistoupit ke kterémukoliv ohni a akčním tlačítkem pochodeň znovu zapálíte.
Projděte protějími dveřmi, na stěnách je rozvěena mnohá výzbroj, e
na Zombie platí oheň to u víte, pokračujte tedy tunelem vpřed, vlevo na
zdi jsou jetěrky ;-), o kousek za nimi přehoďte páku ve zdi a projděte
branou, kterou jste si tak otevřeli. Pokračujte doleva, přehoďte dalí páku
a vyjedete tak výtahem nahoru. Jděte na konec chodby, zatáhněte za páku,
potom projděte prvními dveřmi od výtahu doleva ke gongu, do kterého několikrát
silně palcátem uhoďte. Vrate se zpět k výtahu, sjeďte dolů, utíkejte
dopředu, přeběhněte přes most, který jste si takto spustili, seběhněte
dolů po schodech, před vámi spadne mří (nedopuste aby se některé
Zombii podařilo uhodit na gong, přiběhly by tak dalí posily pro Zombie).
Vrate se tudí po schodech zpět nahoru, přeskočte si na střechu vpravo a
vlevo pod vámi je otevřené okno (odchlíplá mří), seskočte si tedy dolů.
V místnosti běte dopředu, otevřete si dalí dveře, dojdete k výtahu.
Na zdi přehoďte páku, sjedete výtahem ní, nyní je vaim úkolem
zlikvidovat vechny Zombie a vyhýbat se ohnivým plamenům, pokud tento úkol
bezezbytku zvládnete, výtah vás tak doveze do dalí části hry.
10. Vargeisa: Fires of Hel-Heliny ohně
Popojděte dopředu, vpravo na zdi je vikingský tít,
poté odbočte vlevo, kde přehoďte páku a počkejte si, a k vám přijede
výtah. Pal přehoďte páku znovu, naskočte si do výtahu a dole si vystupte.
Zachytněte se za řetěz, vyplhejte po něm nahoru, tam si přeskočte na
terasu, kde opět přehoďte páku. Naskočte zpátky na řetěz, spuste se
dolů, odbočte vpravo a přejděte po ploinách, které jste si nahoře
spustili, vyhýbejte se zespodu lehajícím plamenům. Na poslední ploině
vpravo musíte u gongu zlikvidovat Zombii, tak připlují dalí ploiny, po
kterých pokračujte a do vchodu do jeskyně. V jeskyni se dvakrát vytáhněte
nahoru, vlevo je u brány sekerka, vy ale mezerou napravo v zábradlí
proskočte dolů na ploinku vlevo, projděte ke skalám. Zde musíte skolit obě
Zombie, co ovem rozčílí bohyni Heli natolik, e spustí zemětřesení a
horoucí láva začne stoupat. V důsledku zemětřesení se ale uvolnily
ploiny, po kterých se rychle vytahujte vý a vý, nahoře vyskočte na
sloupek, přeskočte na protějí ambit, odsud skočte na řetěz a vyplhejte
po něm rychle nahoru, tak se doplháte do dalího pokračování.
11. Eliudnir: Hel´s Chamber-Helina komnata
Jděte na konec chodby, na zdi přehoďte páku a vstupte
do brány. Uvnitř dávejte pozor na plameny, vyhýbejte se jim, na konci vlevo
rozbijte stěnu, přeskočte si na ambit, pokračujte doprava, vpravo dalí dírou
ve stěně proskočte do chodby, vydejte se doleva. Zatáhněte za páku, projděte
dveřmi, vstupte do modrého výklenku, vpravo na stěně najdete tít, pak přehoďte
páku, za vámi v chodbě úplně vlevo jste si tak otevřeli bránu,
vstupte přes ní do chodby. Pokračujte chodbou a na konec, po řetězu
slezte dolů, vejděte do místnosti přes hnědé dveře, kde zatáhněte za
dalí páku. Vpravo od mříí se otáčí jeden ze tří kamenných bloků,
ve vhodný okamik vklouzněte dovnitř a rychle přehoďte páku, tak jste si
zvedli mříe. Stejným způsobem se dostanete zpět ven, vejděte nyní do
otevřené chodby, přeskočte doprava, po řetězu vyplhejte nahoru a seskočte
do malého výklenku. Zde musíte pobít Zombie, pak vstupte do levého malého
výklenku, sjedete tak dolů do modrého podzemí, kde opět musíte zlikvidovat
pavouky. Pak podlezte kvírou pod stěnou, v pravém rohu zatáhněte za
páku, za vámi na pravé straně sjela dolů výtahová ploinka, nastupte si
a budete automaticky vyvezeni nahoru, ocitnete se v rozlehlé místnosti.
Jakmile popojdete o kousek dopředu, spustí se animace, uslyíte dalí
vyhroování od Heli a začne jít do tuhého.Mimo toho, e budete ohroováni
ji známými příerami, budete ostřelováni navíc Helinými kouzly, po
skončení animace se tudí rychle rozběhněte dopředu, na konci odbočte
doprava a projděte dveřmi. Zde je dobré pozabíjet vechny Zombie, vlevo ve
výklenku je několik jetěrek, take o vae zdraví mít obavy nemusíte.
Odbočte do dalích dveří vpravo, i zde zlikvidujte Zombii, jen by vám zde
překáela, budete hrát o čas. Zde je dobré si hru uloit, nebo budete
muset vá dalí pokus zřejmě několikrát opakovat, časový limit na
provedení akce je vskutku velice krátký. Přehoďte páku a rychle si vyskočte
ne mezeru v pletivu a odtud na ploinu, která sjela dolů, pokud to
stihnete, budete vyvezeni nahoru, teď u vás čas neohrouje. Nahoře
seberte runový kámen, seskočte dolů na terasu vlevo, kde přehoďte dalí
páku. Projděte dveřmi vlevo, počkejte na kraji, a obě Zombie shoří, vyhýbejte
se lehajícím plamenům, na konci chodby zatáhněte za páku. Projděte na křiovatku
cest, je jedno, kterými dveřmi se vydáte, jen se vyhýbejte plamenům a
nezapomeňte si pro dalí cestu otevírat brány, či mříe pomocí přehazování
pák. Pozor si vak musíte dávat nejen na zmíněné plameny, ale i předevím
na ostré noe, které vyjídějí těsně nad podlahou, jakmile vstoupíte
do chodby, tyto noe vak lze přeskakovat a tak postupovat stále vpřed, ale
raději si vdy hru před kadým takovým přeskokem ulote, a se nemusíte
vdy vracet na místo, které jste u překonali. Tak se dostanete a do
chodbičky, kde jsou na podlaze edé plochy, i přes tyto je nutné přeskákat,
tak se dostanete do místnosti se sochou s runovým kamenem u nohou. Přehoďte
páku, hák vytáhne mří z podlahy, proskočte vzniklým otvorem dolů.
Nyní vstupte do pravého výklenku, kde selápněte kachličku v podlaze,
vlevo sjede dolů zeď a otevře se vám tak vchod do dalí chodby, vstupte
tedy do ní. Pokračujte dopředu a po schodech dojdete do zeleně nasvícené místnosti.
Pokračujte doprava, v místnosti je nutné pobít Zombie a teď musíte být
opět velice rychlí. Hru si raději opět ulote, stoupněte si na schody a
skočte dopředu směrem ke středu místnosti a hned po dopadu skočte zpět.
Spadne dolů klec, ihned si na ni od schodů vyskočte, na její horní ploe
budete vyvezeni nahoru, kde si opět hru ulote, a nemusíte tuto skákací
Odysseu opakovat znovu. Seskočte dolů, přehoďte páku, vyběhněte po
schodech nahoru, v chodbě se nachází spousta jetěrek i runových
kamenů, na konci chodby se spuste po řetězu dolů, vběhněte do nově otevřené
chodby, na jejím konci zatáhněte za páku. Utíkejte dál, na konci přehoďte
dalí páku, vracejte se chodbou zpět a projděte druhými dveřmi doprava.
Nacházíte se na mostě, přejděte po něm na druhou stranu, odbočte do
chodby vpravo, jděte a na konec chodby, kde zatáhněte za páku. Vrate se
zpět na most a z něj seskočte dolů. Pod sochou vidíte schody, sejděte
po nich dolů, proběhněte chodbou k výtahové kleci a nastupte si, uvnitř
přehoďte páku a u si to v animaci hasíte do dalí části.
12. The Firest of Sultr-Ohně Sultru
Popojděte dopředu, v krátké animaci opět uslyíte
vyhrůky Heli, sděluje vám, e u sice mnoho smrtelníků vkročilo do její
říe, ale ádný se jetě nevrátil zpět na světlo boí, take stejný
osud potká i vás, no zatím vám to jde, tak nepodléhejte panice. Po výčnělcích
ve skále si seskákejte a úplně dolů, tam přistupte k vratům, která
vyrazí dvě Zombie, zatočte s nimi a vstupte do místnosti, sejděte dolů
po schodech a rozsekejte na maděru stěnu před vámi. Prosekejte si cestu vpřed,
po stranách místnosti jsou spousty zakrytých výklenků, nepřibliujte se k nim,
jinak si přidáte práci s dalími neodbytnými Zombiemi. O kousek dál
vpravo je stěna, kterou opět poctěte svým mečem, vejděte, dejte se doleva
a odbočte vpravo, ocitnete se v místnosti, kde dole pod vámi je rozlehlé
lávové pole. Seskočte dolů a od nejbliího sloupu postupně začněte
podsekávat dalí sloupy, přecházejte po nich, rubejte dál a tak se
dostanete přes terásku vlevo a na druhou stranu. Spustí se krátká
animace, v ní spatříte na podstavci divotvorný meč, ten musíte
sebrat. Take se vytáhněte dvakrát po sobě nahoru k meči, zlikvidujte
Zombáky, počkejte si, a z podstavce přestanou lehat spalující
plameny a meč seberte. Pak seskočte vpravo dolů do tunelu, pozor a
nespadnete do horoucí lávy, pokračujte tunelem a na konec, kde roztřískejte
pod sebou naprasklou podlahu, propadnete se tak do dalí části.
13. Hyrokkin: Realm of Hungr-Říe Hladu
Na křiovatce odbočte doleva (z těch keců Heli se zdá,
e u vzteky téměř puká), projděte dveřmi a kolem pravé zdi po bednách
seskákejte a dolů. Na konci místnosti odbočte vlevo, vstupte do levých
dveří před velikou bránou, uvnitř přehoďte páku a vrate se ven, toté
udělejte za dveřmi vpravo, tak jste si tu obrovskou bránu otevřeli. Vrate
se tedy ven, projděte jí do chodby, zahněte doleva, pak odbočte vpravo a na
konci rozmlate stěnu na pravé straně. Seskočte dolů, na druhé straně
projděte dveřmi do rozlehlé místnosti, která je plná Zombíků. Po zemi
jsou rozházeny runové kameny mimořádné síly, pokud je po jednom seberete,
rozsvítí se dole na obrazovce červený ukazatel (jak zjistíte sami, tyto
kameny mají jen dočasný posilující účinek), pokud tento ukazatel setrvává
na obrazovce, kadou Zombii zlikvidujete jediným tesem meče, doporučuji
proto si nejdříve celé prostranství takto vyčistit (není to ale
samozřejmě nutné). Po stranách této obrovské místnosti jsou potom vchody
do třech malých místností, z okna nad kadým z nich vylehují
blesky. Vaim úkolem tedy teď je vstoupit postupně do kadé místnosti, na
jejím konci přehodit páku a ve zdraví se vrátit ven. Úkol je ztíen tím,
e v kadé z místností jsou nejen dalí Zombie, ale při zemi
rotují ostré noe, s podobnými jste se u přece setkali. Je tedy nutné
vyčkat na správnou chvíli, pak rychle kolem zdí proběhnout k pákám,
aktivovat je a stejným způsobem se vrátit zpět do velké místnosti. Jakmile
se vám podaří přehodit páky ve vech malých místnostech, pak z oken
přestanou lehat blesky a úkol v tomto prostoru máte splněn. Nyní se
rozhlédněte kolem, ze stropu visí několik řetězů, vyhlédněte si ten,
nad kterým vidíte malou terasu a vyplhejte po něm nahoru. Jděte dopředu,
opět uslyíte Heli, která vám chce ukázat due zneuctěných, abyste věděli,
co na vás čeká. No nic, takových jejich výhrůek jste ji vyslechli,
vydejte se po ikmé ploe o patro vý a vstupte do otvoru naproti příčnému
trámku, v místnosti seberte chrániče, odbočte doprava a máte dalí
část úspěně za sebou.
14. Nagrind: Stand of the Dishonored-Místo zneuctěných
Vydejte se hned první uličkou doleva, poté zabočte
vpravo a dejte se znovu doleva. Dojděte a na samý kraj, dole pod sebou vidíte
místnost, její podlaha se blýská, jako zrcadlo. Seskočte si dolů, teď vás
čeká velice náročný úkol, poprvé budete muset spolupracovat se
Zombiemi. Uprostřed místnosti je toti v půlkulaté stavbě vchod, který
se otevře pouze tehdy, pokud jsou stlačeny obě nálapové desky v podlaze.
Jeliko tyto po chvíli vyjedou zpět nahoru a vy jste sami, musíte vyuít
krveíznivosti Zombíků, kteří při vaem pronásledování
splní úkol druhého nalapovače. Vejděte tedy do chodby, tak vypustíte
Zombie a nyní je lákejte na sebe tak, aby vás museli pronásledovat přes vzdálenějí
destičku. Vy se zabývejte tou blií a jakmile se dvířka před vámi otevřou,
vpadněte dovnitř a máte tento nelehký úkol za sebou. Jistě si to budete
muset trochu natrénovat, take ne vypustíte Zombie, raději si hru opět
ulote. Jakmile se ocitnete uvnitř, hru raději znovu ulote, komu by se chtělo
znovu spolupracovat těce s bestiemi. Z malé místnosti, ve které jste
se tak ocitli, přejděte do dalí místnosti, zatáhněte za páku a přejděte
do místnosti s rozhavenou lávou. Přeskočte na ploinku, ta vás
odveze na druhou stranu, kde se vytáhněte doleva a projděte dveřmi. Zde si
naskočte na řetěz, vyplhejte po něm nahoru, seskočte na ambit, pokud
rozbijete stěnu před vámi, za ní najdete tít, nutné je ale rozbít zeď
na druhé straně, kde se skrývá páka. Zatáhněte za páku a rychle seskočte
dolů, utíkejte do místnosti k ploinkám, začala stoupat láva, přeskakujte
z jedné ploiny na druhou, a vás nerozdrtí stropní trámy, z poslední
ploiny si přeskočte do protějí chodby. Projděte do místnosti, spustí
se animace, v ní vám Heli představí svoji armádu zneuctěných, její
výhruky u neberou konce, tvrdí, e s těmito přízraky vtrhne do světa
a zničí ho, poví vám, e a se její otec bůh Loki spjí s vládcem
Midgardu, bude vám vem i Odinovi velice zle. No dobrá, po skončení animace
seberte kýtu masa a zbraně z podlahy, přejděte do dalí místnosti.
Vyslechnete si nové kázání od Heli, nyní si tu armádu zneuctěných vyzkouí
přímo na vás. Budete tudí muset bojovat s nekonečným počtem Zombií,
ale natěstí je dokola plno jetěrek, take si během boje můete doplňovat
úbytky zdraví. Pokud se vám podaří odolávat po určitý čas této mnohonásobné
přesile, na protějí straně začnou sjídět dolů nejdříve mříe a
potom celá brána, v pravý čas se na ni vytáhněte, skočte do dalí
místnosti, kde zatáhněte postupně za obě páky, otevřou se vám dveře od
výtahu, vstupte dovnitř, zatáhněte za páku a u si to frčíte do dalí
části.
15. Helregin: Machine of Hell-Helin stroj
Jakmile vyjdete z výtahu, odbočte doprava a vlevo
projděte dveřmi. Hned za nimi sestupte dolů doprava po schodech dolů, vzadu
napravo je naruená zeď, rozbijte ji a ikmo doprava si přeskočte přes lávu
na ambit vpravo. Projděte podchodem, vpravo za ním rozsekejte sudy i zeď za
nimi, proskočte si do dalí části. Rychle si hru ulote, vimněte si
vpravo u zdi lavice, přes ni vede cesta dál. Pokud byste si ji v boji
rozsekli, nebo se patně zachytili při dalím postupu a dopadli na ni zpět,
lavici tak zničíte a dál se tudy nedostanete. Vyskočte si tedy na lavici,
vpravo se zachytněte za kvádr, trčící ze zdi, vytáhněte se nahoru, po krátké animaci
obejděte tedy Helin stroj a za ním vzadu přeskočte kamennou zídku, dole
vlevo vidíte naruenou zeď. Jděte k ní, vyskočte si a zároveň máchněte
mečem (můete také hodit zbraň Q), do vzniklého otvoru se vytáhněte. V následující
místnosti stlačte vlevo u mříe páku, za podchodem vpravo jste si teď
otevřeli dveře, projděte tudí jimi. Pokračujte po schodech nahoru, odbočte
doleva k páce, stlačte ji a rychle si naskočte doprava do výtahu. Nahoře
si z výtahu vystupte, vpravo ve výklenku aktivujte páku (v animaci spatříte,
e se obě části Helina stroje spojily a povyjela v něm nahoru ploinka),
jděte dál nově otevřenou chodbou, na jejím konci si stoupněte doprostřed
aktivní ploiny (jinak budete rozdrceni u stropu), tato vyjede s vámi
nahoru a po chvíli sjede opět dolů. Vydejte se do chodby (pozor, a se nevrátíte
do stejného místa, odkud jste přili), odbočte doprava a opět zatáhněte
za páku, teď jste si spustili padací most. Přejděte po něm na druhou
stranu, projděte dveřmi, ocitnete se tak v kolosálním výtahu Helina
stroje. Zatáhněte za páku a výtah si to odfrčí i s vámi nahoru do
dalí části.
16. Skelkingr Caverns: Goblin´s Lair-Jeskyně Skelkingru: Doupě skřetů
Jakmile se výtah s vámi zastaví, zatáhněte za páku,
tak si otevřete kopuli a vystupte z Heliny věe. Uslyíte Odinův
hlas, který je s vaím počínáním velice spokojený, vedete si prý
dobře, ale máte si pomatovat ve, co jste doposud viděli a slyeli hlavně
v Helině říi. Vstoupíte nyní do jeskyní pod Tyrdallskými horami,
vchodu naproti vám si nevímejte a dejte se doleva do jeskyní. Cestou pozor
na propadlitě, pokud se u propadnete, spadnete do jámy plné jedovatých
potvor, pak raději rychle vyskočte zpět na povrch, pobíjet tyto potvory v jamách
je zbytečným plýtváním sil, nemá to ádný význam. Pokračujte stále
vpřed, přeskočte přes rigol, dojdete tak ke skále, kterou rozbijte. Pokračujte
doprava přes modrou jeskyni, na jejím konci seskočte dolů doleva na skalní
výstupek a z něj na lano, po něm vyplhejte nahoru, kde seskočte do
dalí jeskyně. Vpravo naleznete runový kámen, seskočte dolů a vyplhejte
se po výstupcích nahoru a jděte ke kopuli. Ta se v animaci otevře a
napadnou vás spousty skřetů, pobijte je, v kopuli je dalí runový kámen.
Pokračujte od kopule doprava, na konci seskočte dolů, projděte chodbou do
dalí jeskyně, kde seskočte dírou v podlaze do dalího levelu.
17. Skerkir Ravines: Goblin´s Lair-Stre Skerkiru: Doupě skřetů
Po dopadu budete přivítáni smečkou skřetů, spočítejte
jim to, nejsou tak nebezpeční, jako Zombie, nemají ani tak tuhý ivot.
Jakmile se jich zbavíte, vimněte si drápů před vámi, trčících z vody,
pokud vejdete mezi ně, trampolína vás vystřelí nahoru, kde najdete zdraví,
pokud byste vstoupili do lutého světla ve vodě naproti, zdraví vám ubude.
Projděte tedy průchodem ve zdi, přebroďte se vodou k dalím drápům,
budete polapeni do klece (past), z té se vysekejte mečem. Potopte se
vlevo pod převislou skálu, proplavte a ke dnu (je tam také jetě vzduchová
kapsa), pak plavte a drcněte do lana, opět budete polapeni, vysekejte se a duchněte
do dalího lana, po vysekání si vyskočte na protějí břeh, pokračujte
dál chodbou. Přejděte most z kostí velryby a vlevo vstupte do prvního
gejzíru, funguje jako trampolína a budete vymrtěni dovrchu, ocitnete se na
ploině se tírem, zlikvidujte ho, a neprudí. Přeskákejte si po skaliscích
a k liáně a po ní si vyplhejte nahoru k prvnímu deskovému
mostu. Po dalí liáně si vyplhejte a k druhému mostku, ve výklenku
je runový kámen, přejděte po můstku a na konci se zachytněte na dalí liáně,
po které vyplhejte vý. Seskočte si na napjatou kůi, opět funguje jako
trampolína, ve vzduchu si přeskočte vpravo na skalku. Přejděte k dalímu
můstku, opět přeskočte na liánu a zní přeskočte na dalí kůi. Stejným
způsobem se přes dalí kůe posunujte a úplně nahoru, otvorem ve skále
projděte na dalí kůi, z ní skočte (musíte skočit a ne jenom
vstoupit) na druhou kůi, po odraení se ocitnete v kleci, ve které
rozsekejte spodní část a po zajímavé a výmluvné animaci (ha, budete
zajati) se ocitnete naprosto beze zbraní v dalí části.
18. Lair of the Torfar Kolla-Doupě Torfar Kolly
Jakmile obrovská příera Torfar rozrazí vai klec,
rozběhněte se do jeskyně, vyskočte si na krychlovou skalku a z ní
doleva na skalní terasu, kde seberte meč a tít, byli jste toti beze zbraně,
potvory jedny ti skřeti, obrali vás o vechno. S Torfarem raději
nebojujte, je hodně silný, porazit ho sice můete, ale úbytek zdraví je neúměrný
výsledku, raději před jeho smrtícími ranami včas uhýbejte. Zde si nesmíte
hru ukládat, nebo po zpětném nahrání byste se ocitli opět beze zbraní.
Přeskočte si na provaz, vyplhejte nahoru a po kamenných terasách projděte
a přeskákejte a ke skalnímu podpěrnému sloupu, který podetněte. Pak
seskočte dolů a vzniklou dírou v podlaze seskočte dolů do jeskyně, jděte
na její konec, kde se po skaliscích vytáhněte a nahoru. Ocitnete se za mříí,
seberte runový kámen a jděte a na konec skalního výčnělku ve tvaru
jazyka, kde seberte dalí runový kámen a u je tu animace, ve které si
tentokrát pěkně zalétáte na zádech okřídlené potvory, které ovem buďte
vděční, nebo vás takto rychle a bez jakékoliv vaí námahy, dopraví
zcela bezpečně do následující části.
19. The Gates of Thorstadt: Holora´s Pass-Brány Thorstadtu: Holorův průsmyk
Nejdříve seberte ze země zapálenou pochodeň, pak vejděte
doleva do úzké chodby. Vytahujte se po výstupcích tak dlouho, a se
ocitnete na konci dlouhé chodby. Zabijte skřeta na druhé straně, vylezte si
doleva na výstupek, přeskočte na druhý a u jámy seskočte dolů, kde
rozsekejte dřevěný zátaras, vyjděte ven na volné prostranství. V chajdě
můete zlikvidovat jednoho vykuka, poté obejděte chalupu a za ní rozbijte
dalí zátaras, uvolněnou cestou pokračujte vpřed. Vyskákejte si po výstupcích
nahoru, otočte se dozadu a vytahujte se dál, tak se dostanete na dalí volné
prostranství. Pokračujte vpřed, před padajícím kamením odbočte vlevo, přeskákejte
přes skaliska, odbočte vlevo, dojdete k mříím. Vpravo v bedně
je těký meč, vlevo od mříí si vyhopsejte po skalách nahoru, pokračujte
vpřed. Narazíte na bílou gorilu, musíte ji zlikvidovat i pár s ní
bojujících nepřátel, odtud pak odbočte vlevo do chodby a dostanete se tak k oltáři,
kde se spustí animace, v ní vám Odin sdělí, e hledaní zrádcové
jsou nablízku a čas pomsty a potrestání zrady pomalu nastává. Pokračujte
tedy vpřed ke hlavní vstupní bráně (musíte se jí dotknout), tak jste si
otevřeli vlevo postranní bránu, tak se tam vydejte, na konci vstupte nyní ji
otevřenými dveřmi do místnosti. Vyskočte na řetěz, vyplhejte po něm
nahoru, kde seskočte na podlahu a úzkou chodbičkou vystoupejte vý, v místnosti
nahoře je vlevo u zdi malá výtahová lávka, vstupte na ni, sjedete na ní do
dalí části.
20. Mountain Fortress of Thorstadt- Horská pevnost Thorstadt
Pokračujte rovně dopředu, na konci odbočte vlevo a hned
poté vpravo, z kárky si vyskočte na stříku, z ní pak doprava
na bránu. Pokračujte po schodech doleva nahoru, v místnosti ve výklenku
vlevo rozsekejte podlahu a seskočte si dolů. Vlevo seskočte do kruhovitého
otvoru, odbočte vlevo, pak dvakrát doprava, vyskočte na řetěz a vyplhejte
nahoru. V místnosti před vámi rozsekejte dřevěnou stěnu, vyjděte ven
na nádvoří, na konci vlevo rozbijte dalí dřevěný zátaras, vlevo
seberte tít, vyskočte na dalí řetěz. Nahoře rozbijte dalí dřevěnou
stěnu, vyjděte na nádvoří, dojděte a na konec, vpravo polechtejte dveře
mečem. Po krátké animaci vám zbrojnoi otevřou, vstupte, polechtejte
trochu i je, z místnosti jděte o patro vý, zde roztřískejte opět dřevěnou
stěnu, sejděte po schodech dolů. Vpravo na konci rozbijte sudy a vypijte
medovinu ze soudku na stole, vrate se a zabočte doprava k soe. Zde vás
čeká pořádný souboj se zbrojnoi, na podstavcích je runový kámen a pořádná
kýta masa, po obou stranách sochy přehoďte páky a vstupte do nově otevřené
chodby, kde na jejím konci rozsekejte zátaras, přejdete do následující části.
21. Hergrimer Quarter: Streets of Thorstadt-Čtvrt Hergrimer: Ulice
Thorstadtu
Popojděte dopředu a na trámy vpravo nad mříemi hoďte
ve výskoku sekerku (Q), seberte si ji zpět a po zborcených trámech se vyplhejte
nahoru. Na druhé straně mírně vlevo před vámi rozsekejte u pokozené
dveře, projděte dovnitř, vyčistěte nádvoří a vrate se zpět do první
místnosti, projděte nyní u otevřenými dveřmi doleva. V místnosti
podetněte podpěrný trámek, drící propadlo, vlezte pod propadlo, z bedny
si vyskočte nahoru. Zde proskočte pravým oknem dolů, pak doleva jetě ní
a vlezte do tmavého tunelu vpravo. Na konci se ocitnete ve sklepní místnosti,
rozsekejte sudy a zatáhněte za páku, přivoláte si tak výtah, znovu zatáhněte
za páku a naskočte si, povyjedete vý. Přeskočte si na druhou stranu, jděte
na konec, odbočte doprava, kde se vytáhněte nahoru a proskočte do otvoru
vlevo, odkud proskočte oknem dolů. Pokračujte vpřed, otevře se vám cesta
pro dalí pokračování, jděte dále dopředu, spustí se animace, po jejím
skončení seberte pod hořící věí Temný tít. Pak se o kousek vrate,
zabočte doprava do úzké uličky, na jejím konci si vyskákejte nahoru, přeskočte
doleva naproti na římsu domu, pokračujte a k plamenům, přeskočte si
doleva, popojděte a úplně k plamenům a odtud si přeskočte na horní
plochu duté stavby, z ní pak seskočte dolů na mříe, ty povolí a
propadnete se do dalí části hry.
22. Grittiantanna: Vessel of Blood- Grittiantanna: Nádoba krve
Vystoupejte po schodech nahoru, kde vlevo zezadu přetněte
dvě desky, podpírající sloup (pozor na to, a vás to nezavalí také).
Zezadu vyběhne zbrojno, zatněte mu tipec, v místnosti je na stole
medovina, pak pokračujte chodbou, její vchod vám uvolnil padlý sloup. Dojděte
a k bílému zvířeti, které je na podstavci přikováno dvěma řetězy,
tyto přetněte, zvíře seskočí a uvolní vám cestu dál, zmizne za
sutinami, vy pokračujte doleva. Zbrojnoe, kteří vás napadnou, zlikvidujte,
mají dobré meče. V dalí místnosti po vítězném souboji pokračujte
chodbou doleva do protisměru, nejdříve si vak musíte rozbít dřevěné
dveře. V malé místnůstce si vyskočte na řetěz, vyplhejte po něm
nahoru, seskočte na ambit, probourejte dalí dveře, vlevo rozsekejte dřevěné
zátarasy, přeskočte na druhou stranu, vstupte do chodby, odbočte vpravo a
naskočte na dalí řetěz, nahoře si seskočte. Jděte k řetězu, na
kterém je zavěen lustr, stoupněte si na něj a řetěz přesekněte,
spadnete tak dolů, zde pobijte uvítací výbor, napravo v malé místnosti
přehoďte páku. Rychle proběhněte dveřmi, které se tak na chvilku otevřou
na nádvoří, pokračujte doleva, pak zabočte doprava. Zkuste vyskákat nahoru
po bednách, ta poslední se pod vámi rozpadne, probudili jste tak dalí
aktivitu nepřátel. Jakmile je polete na věčnost, vrate se zpět, vejděte
doleva do nově otevřeného vchodu, zatočte doprava, vytáhněte se nahoru a
vlevo proskočte oknem dolů, máte dalí část za sebou.
23. Motsognir: Fierce Resistance- Motsognir: Zuřivý odpor
Vydejte se balkón, seskočte dolů, jděte doprava, kde přehoďte
páku, vstupte do dveří, vlevo zatáhněte za dalí páku. Přehoďte znovu
páku u dveří, kterými jste sem veli, vyjděte zpět na nádvoří, čeká
vás ostrá bitka, sjede dolů malá mohylka, je na ní spousta zbraní a runový
kámen. Po skončení řee jděte do nově otevřené chodby, přeskočte přes
dvě propasti na druhou stranu, vpravo rozsekejte dveře, za nimi v místnosti
aktivujte pravou páku, v dalí místnosti se vám tak otevřela cesta dál.
Doběhněte si ke gongu, několikrát do něj udeřte, vyrojí se spousty
zbrojnoů, jakmile zlikvidujete posledního, vpravo vpředu se zvedne mří,
jděte tudí tam a vyskočte si na řetěz, vyplhejte po něm nahoru, kde
seskočte. Zde se vydejte dopředu po střee ve tvaru písmene A, na konci
rozbijte jedno ze zabedněných oken a proskočte jím dovnitř. Seskočte dolů,
prosekejte si otvor v podlaze, propadnete se ní, vyskočte si na bednu a
vytáhněte se z ní do horní místnosti. Vpravo přehoďte páku, naskočte
si do výtahu a vyjedete tak do následující části.
24. SkeggjoldMeeting Hall-Skeggjoldská poradní síň
Jakmile výtah zastaví, jděte kupředu
a seskočte na modrou prosklenou podlahu, pokud se pod vámi sama nerozpadne,
pomote ji k tomu mečem, propadnete se rak ní. Vejděte do místnosti,
rozbourejte protějí stěnu, v dalí místnosti ve druhém výklenku
vlevo probourejte zeď, vejděte dovnitř, v místnosti jsou zbrojnoi,
zbraně, títy a uzdravující předměty. Vyjděte zpět ven, čeká vás
souboj, po jeho skončení se vrate zpět do místnosti, spustí se animace,
po ní se vrate znovu do přední místnosti. Vyřítí se na vás horda
zbrojnoů, musíte je do jednoho pobít, ale pozor, budou padat kamenné
bloky, tak a pod některým předčasně té neskončíte. Jakmile bude po
boji, jděte do třetího výklenku vlevo, vyskočte si na torzo spadeného
sloupu a z něj si přeskočte na terásku naproti a vytáhněte se a
nahoru. Nahoře pak rozsekejte vechny dveře, jsou za nimi sice zbrojnoi,
ale také spousty uitečných předmětů, za jedněmi dveřmi je vzadu v chodbě
páka, jděte k ní a zatáhněte za ni, z tmavého prostoru se na vás
vyřítí tlupa zbrojnoů. Jakmile je zlikvidujete, seberte ze zdi pochodeň,
svite si a vydejte se do zmíněného prostoru, jen tak naleznete vpravo na
samém konci dalí páku, kterou rovně aktivujte, za vámi u zdi jste si
tak otevřeli dveře, těmi pak projděte do dalí části.
25. Haugspori Plain: Outher
Temple Wall- Planina Haugspori: Vnějí zeď chrámu
Hned na samém začátku si
vyslechnete rozhovor, z něj se dozvíte, e zrádce Conrack je na setkání
s veliteli jeho válečníků v Chrámu Velkého Lokiho, zajímavá a
důleitá informace, e ano? Sejděte tedy po schodech dolů, vlevo rozbijte
mozaikové sklo, uvnitř naleznete runový kámen, rozsekejte na maděru vechny
trámy pod výtahem (nesmí tam zůstat ádný, jinak výtah nepojede), pákou
si přivolejte výtah a vyjeďte v něm do druhého patra. Oknem proskočte
na střechu, ta se pod vámi propadne, rozsekejte podlahu a propadnete se jetě
ní. Pokračujte dopředu ke hřbitovu, spustí se krátká animace, vlevo zatáhněte
za páku, za rohem vlevo se zvedla mří, dveře za ní rozsekejte. V místnosti
vpravo za bednami je ukrytý vchod, bedny rozsekejte, nebo obejděte a vstupte
do něj. V místnosti po dalí krátké animaci budete napadeni, pak si
vyskočte na bednu se dbánkem medoviny, přeskočte na sloup a vytáhněte se
nahoru, kde přehoďte páku, dole jste si otevřeli dalí vchod. Seskočte
dolů, vydejte se přes něj vpřed, rozsekejte zátaras a vejděte do místnosti,
plné soch. Pokud se k některé přiblííte, tato oije a máte práci
navíc. Vydejte se doprava, na konci u rozbořené zdi odbočte po schodech
doleva dolů (v animaci spatříte, jak zbrojno na střee za vámi na vás
poutí smrtící klády, budou celkem tři), před kládami si naskočte a
dole odbočte vlevo. Velikou stavbu obejděte zleva, najdete na rampě i runové
kameny, v jednom z roků stavby je vchod do jejích útrob, vejděte
tedy dovnitř, hned napravo je páka, kterou aktivujte, popojděte dopředu a
odbočte do nyní otevřeného vchodu vpravo, kterým projděte do následující
části.
26. Loki Temple at Thorstadt-Lokiho
chrám v Thorstadtu
Z místnosti si vyskákejte
nahoru, jděte ke zdi, spustí se animace. Seskočte zpět dolů, přeskákejte
přes praskliny v podlaze, jděte na konec chodby, kde vpravo u zdi přehoďte
páku. Vrate se zpět a těsně před rozpraskanou podlahou se vytáhněte
doprava na malou terásku, otočte se a přeskočte na druhou stranu. Přeskákejte
do dalí místnosti, na jejím konci si přeskočte ze zídky nahoru, proskočte
otvorem ve zdi, spatříte krátkou animaci, po jejím skončení si seskočte
do chodby vpravo, jděte ke zdi a uslyíte hlas umírajícího mue, který vám
sdělí, e Conrack u není jen pomstychtivý, ale stala se z něj
krvelačná poloílená a tudí velice nebezpečná elma. Vpravo rozbijte
ve zdi pokozenou stěnu, projděte otvorem a sejděte po schodech dolů do
tmavé místnosti, plné zbraní a dobrot. Pokračujte vpřed, vpravo ve výklenku
přehoďte páku a rychle utíkejte doprava k bráně, podlezte pod ní (po
chvíli se znovu zavře), jděte a na konec výstupku, kde najdete runový kámen.
Po levé straně po výčnělcích ve skále si seskákejte a úplně dolů,
pokračujte chodbou vpřed, tak dojdete na samý konec této části.
27. Tyrdall Mountain Range:
Vendol´s Lair-Tyrdallský horský hřeben-Doupě Vendolu
Popojděte dopředu, v animaci
se vám opětně zjeví sám bůh Odin, dozvíte se od něj, e Conrack před vámi
utekl, opustil Midgard a e shromaďuje nové úderné síly v jeskyni
Niebulungských trpaslíků, nakonec vám poradí, kudy se tam dostanete. Vlevo
v jeskyni zlikvidujte gorilu, seberte runový kámen, pak se vydejte na
druhou stranu, ale led se pod vámi proboří. Strhne vás vodní proud,
nechejte se unáet, a vpravo nad vodními rostlinami spatříte malou díru
v ledu na hladině, zamiřte tam a vytáhněte se nahoru. Kolem sebe spatříte
několik zmrzlých bílých goril, můete je probudit z jejich letargie a
poslat je na onen svět, ale nemusíte, hlavně jděte na konec plochy a seskočte
si doprava dolů do vody. Plavte doleva, podplavte útes
a vynořte se na skalách, po skalních výstupcích si vyskákejte
nahoru, oddělejte pár skřetů, posbírejte runové kameny. U nazelenalého světla
seskočte dolů mírně doleva, pobijte gorily, vydejte se dopředu k zapálenému
svícnu, leícímu na zemi, na konci chodby odbočte doleva. Seskočte dolů
na popraskaný led, nelapejte moc po něm, a vás neopaří horké výpary,
které se takto uvolňují, vyrazte ke dvěma velkým kamenům a po nich si vyskákejte
do dalí chodby. Pokračujte dopředu, spustí se animace, v ní vám
jedna gorila uvolní zával, odměňte se jí za to mečem, pokračujte vpřed
a na křiovatce se dejte úprkem dolů pravou cestičkou, nikam neodbočujte,
nevímejte si padajících balvanů a na konci cesty seskočte doleva dolů do
dalí části.
28. Tyrdall Mountain Ranges
Vindsvarld Ravines-Tyrdallský horský hřeben: Vinndsvarldský úvoz
Seskočte dolů a dejte se doleva a
přejděte přes deskový most na druhou stranu. Nyní musíte vyuívat vzduných
proudů, abyste se bez úrazu dostali a dolů k jeskyni. Budete napadeni,
ostatně tady počítejte se skřety a gorilami na kadém kroku, pobijte tedy
první skřety, seskočte ní do dalí jeskyně, projděte a drte se svítících
loučí, tak nemůete skutečně zabloudit. Pak narazíte na dalí skřety a
gorily, dorazíte a do dalí jeskyně, v ní si seskákejte a dolů,
kde skočte do vody a proplavte k druhému otvoru, kde vyplavte nahoru.
Vylezte ven z vody a v jeskyni pokračujte vpřed, na konci jeskyně
si vyskákejte a nahoru. Zde vyčistěte jeskyni od skřetů, projděte jeskyní
a podetněte krápníky, pak seskočte dolů do vody, proplavte přes podvodní
tunel a vynořte se z vody na pravé straně. Po zmrzlé vodě přejděte a
na konec, zaijete malé zemětřesení, vytáhněte se nahoru, zabijte gorilu
a stejnou cestou se vrate zpět do jeskyně s obrovským světle modrým
světlem. Jděte a na konec, seskákejte si ní a z poslední hrany se
odváně vrhněte do vertikálního komínu, bude to pád, jaký jste jetě
nezaili. Dopadnete do vody a pak u si jen doplavte do dalí části.
29. Dwarven Mountain Retreat at
Gust: Trpaslíčí horské útočitě v Gustru
Jetě ve srubu vás napadnou
zbrojnoi, po jejich likvidaci poberte zbraně a runový kámen, vyjděte ze
srubu a dejte se doprava, dojdete ke mříím. Naproti nim je ukryt za dvěma
stromy vchod, vejděte dovnitř, zabijte skřety a zatáhněte za páku, vrate
se ven a výtahem sjedete dolů. Vpravo seskočte do vody, proplavte tunelem a
vynoříte se v místnosti s pákou. Zde si hru ulote, budete muset
jednat velice rychle a zřejmě se vám to hned jen tak nepovede. Zatáhněte za
páku, seskočte do vody, vplujte do druhého tunelu, proplavte rychle mříí,
ne se znovu uzavře a vplujte do dalí místnosti. Zde se vytáhněte na
molo, vzadu rozbijte sudy, objevíte tak páku, za kterou zatáhněte. Teď jste
si spustili za vámi padací můstek, vyjděte po něm nahoru, dejte se doprava,
odbočte vlevo. Zde rozsekejte sudy i zeď za nimi. Vyjděte po schodech nahoru,
odbočte vlevo, u mříí doprava a vlevo si seskočte dolů do kovárny, kde
pobijte zbrojnoe. Projděte obrovskými vraty, která se před vámi sama otevřou,
projděte místností a na jejím konci se dejte po schodech nahoru. Popojděte
vpřed, v animaci vám budou skřeti vyhroovat, e dál neprojdete, utněte
jim tipec, projděte na druhou stranu místnosti, sejděte dolů po schodech. Přejděte
přes provazový most, projděte dál levými dveřmi, za nimi sestupte ze schodů.
Aktivujte páku, projděte branou, zatáhněte za dalí páku, sejděte po
schoditi dolů, vstupte do vody a plavte na druhou stranu doleva vedle točících
se lopatek. Tam se vytáhněte, u mříí si vyskákejte po výstupcích a
na ambit k točícím se lopatkám. Projděte kolem nich na druhou stranu,
zabijte skřeta a uvnitř přehoďte páku. Po krátké animaci se vrate zpět,
sejděte ke spodním mříím, teď u je vchod otevřen, vejděte dovnitř,
kde rovně zatáhněte za páku. Po skončení animace se otáčení lopatek
podstatně zpomalilo, vrate se tudí zpět k nim a stoupněte si na
okraj, tak vás jedna z lopatek vynese nahoru, kde si přeskočte do okna
vlevo. Jděte vpřed, před vámi se otáčejí lopatky entouru, musíte vejít
opatrně mezi ně, vyuívat výklenků a v pravý čas pokračovat dál,
tak se dostanete a k otvoru v podlaze, do kterého seskočte, sejděte
po schodech dolů a otáčející se sloup rozbijte mečem, pak seskočte dolů
do vody, která vás odnese do následující části.
30. Reginn River Engines-Říční
stroje
Vystupte z vody na pravé straně udeřte několikrát mečem o gong, přiřítí se trpaslíci, zatněte jim
tipec. Potom se vydejte tam, odkud vyběhli, přehoďte páku, zvednou se mříe,
udělejte i zde pořádek, vejděte do místnosti, pozor na horkou páru, přehoďte
páku i zde a vrate se zpět ke gongu, skočte do vody, vrata u máte otevřená,
podplujte pod nimi, na druhé straně se vynořte a vytáhněte se na sou. Přes
otáčející se lopatky vodního kola se dostanete do druhé místnosti
naproti, proplavte podvodním tunelem a levou stranou se vystupte z vody.
Kolem vodopádů pokračujte do místnosti, pobijte skřety, zmáčkněte páku
výtahu a vyjeďte o patro vý. Nahoře pokračujte vpřed, nadvakrát si přeskočte
do vzdálenějí loue (dá se jít i jinudy, ale je to zdlouhavé a nebezpečné),
proplavte pod otevřenými vraty a vystupte si z vody pravou stranou. Vyskákejte
si a nahoru, jděte k řetězu, po něm seplhejte dolů, kde přehoďte
páku, po řetězu se vrate zpět nahoru. Jděte dopředu, zachytněte se uzoučkého
výstupku ve zdi, vytáhněte se nahoru, posuňte se opatrně doleva a přeskočte
si vpravo vpřed. Před vámi seskočte do vody, plavte dopředu a vylezte na dřevěné
molo. Jděte k řetězu, vyplhejte nahoru a přehoďte tam páku. Vrate
se dolů, pobijte trpaslíky, na konci si vyskákejte nahoru a vydejte se přes
místnost dopředu, uvnitř je výtah, přijedou trpaslíci, zlikvidujte je a
vyjeďte výtahem nahoru, pokračujte do dalí místnosti a na konec, tím
jste v této části skončili.
31. Dwarven Mountain Lair at Nordri-Horské sídlo trpaslíků v Nordri
Pokračujte dopředu a na konec chodby, venku sekněte mečem
několikrát do gongu, posečkejte, a se před vámi vysune most, na který si
přeskočte. Na druhé straně na konci se nachází několik dutých válců,
vydejte se tudí k tomu úplně nalevo, naskočte si na řetěz, po kterém
se vysoukejte nahoru. Seskočte na ambit, přeskočte na druhý řetěz, po něm
vyplhejte jetě vý. Seskočte na ochoz, přeskočte si na dalí řetěz,
po tomto vyplhejte a nahoru. Jděte doprava, vyskočte na výstupek, vpravo
na konci přehoďte páku, tak se znepřátelené trpasličí gangy navzájem
pobijí samy mezi sebou. Vlevo od vás se nachází řetěz, po kterém seplhejte
dolů, pobijte trpaslíky, otevře se vám tak dalí brána. Vstupte tedy do
nově zpřístupněné místnosti, kde zatáhněte za páku, na druhém konci místnosti
se tak otevřela nová chodba, vydejte se tedy tam, odbočte doleva a rozsekejte
zátarasy. Sejděte dolů, projděte branou, přistupte ke stroji a odstupte si.
Objeví se příera, která po vás bude ze svých pařátů vystřelovat
ohnivé koule, stačí jí jen pařáty mečem utnout a máte od ní pokoj. Vrate
se od stroje kousek zpět a vstupte do místnosti vlevo mezi dalí trpaslíky,
po krátké animaci je musíte do jednoho zlikvidovat. Vlevo ve výklenku zatáhněte
za páku, vejděte do místnosti, kde zlikvidujte dvě sochy, které po prvním
tesu mečem oivnou. Selápněte oba podstavce, na kterých sochy stály, v animaci
vyjede dalí ploina a na ní opět zbojníci, zatněte jim tipec taky. Ve
zdi vzadu, mezi podstavci pro sochy se otevřela cesta do dalího prostoru,
vstupte dovnitř a na konci aktivujte páku. Vlevo od ní je kámen, vyskočte
si na něj a z něho přeskočte na terásku před vámi, kde zatáhněte
za dalí páku. Výtahem vyjeďte nahoru, kde zatáhněte za dalí páku,
sjede ploina s gongem, na kterou si přeskočte. Tentokrát gong nechejte
na pokoji, jen si z ploinky přeskočte na druhou stranu. Vejděte do
chodby, třikrát po sobě odbočte doleva, pozor na velice nebezpečné ohnivé
talíře, na konci vpravo otvorem si přeskočte na druhou stranu. Pokračujte
vpřed, zahněte doleva, pak odbočte vpravo a na konci si seskočte dolů.
Zlikvidujte vechny skřety, kteří pohybují běícími pásy a tak udrují
stroj v chodu (tato místa jsou zde čtyři), jakmile je vyřídíte, stroj
se zastaví. Po řetězu se vysoukejte nahoru, přeskočte na reaktor (?!?), po
něm se povytahujte a nahoru, kde je runový kámen, o kousek ní pak je okénko,
za ním vidíte lehat plameny. Přeskočte si tedy tam, dejte se doprava,
znovu pozor na ji dobře známé ohnivé zmetky a několik skřetů, na konci
chodby si seskočte na ploinu a přeskakujte po dalích ploinách po pravé
straně vpřed. Ale pozor, po chvíli vám to začne pěkně klouzat a kadé
sesmeknutí se z ploiny znamená naprostý konec. Tak doskáčete a na
samý konec k tunelu, skočte do něj a běte vpřed, seskočte do roury
před vámi a tak se ocitnete v dalí části.
32. Dwarven Anquaducts at Fullangr-Trpasličí akvadukty ve Fullamgru
Jděte dopředu, seskočte dolů, u mříí je runový kámen,
pobijte trpaslíky. Dejte se doprava, pozor na ji dobře známé létající
ohniváky, přeskočte propast, vlevo se vytáhněte do tunelu, seskočte dolů,
odbočte doleva, přeskočte díru v podlaze a na konci se vytáhněte do
dalího tunelu. Pokračujte doprava, na konci odbočte vlevo, pak jděte opět
doprava, třetí uličkou doleva, na konci znovu doleva, dojdete tak k vodě.
Přeplavte na druhou stranu, před sebou rozsekejte pokozenou zeď, vejděte
dovnitř, po krátké animaci vstupte do vody a vlevo u zdi se potopte. Pod
vodou plavte doprava a prvním otvorem vpravo se vytáhněte na sou. Pootevřenými
dveřmi vlevo vejděte do kovárny, vyslechněte si mrčení trpasličích kovaříků
vyrábějících zbraně pro Conracka, pak je zlikvidujte. Na pravé zdi
rozsekejte dřevěný zátaras, uvnitř přehoďte páku, vyjděte ven a rozmlate
i zátaras na druhé straně. Vyjděte po schodech nahoru, několikrát po sobě
sekněte mečem do gongu, před vámi se otevřela velká a malá brána. Seskočte
si dolů, u obrovského sloupu rozsekejte desky, které jej podpírají (pozor,
a sloup nezavalí i vás), sloup se zřítí. Na malém voru se přeplavte na
druhou stranu k páce, přehoďte ji a vstupte do dalí části.
33. Water Reserves at Gloinn-Vodní zásobníky v Gloinnu
Vykročte dopředu, ale pozor, voda je pod proudem, take
neriskujte zdraví a ivot a pohybujte se jen pomocí plovoucích ploinek,
odbočte doprava a hned doleva. Jdete k první plovoucí ploině, naskočte
na ni, odtud se vydejte doleva k louči a velikému otvoru, dvakrát popojeďte
rovně po ploinkách, spustí se animace, ve které spatříte ji známého
super tajtrlíka, kterému je zapotřebí utnout jeho pařáty. Na okně
naleznete kámen dočasné nesmrtelnosti, seberte ho, nastane litý boj, ve kterém
samozřejmě musíte zvítězit. Po skončení řee přeplavte na ploině
vpravo do chodby, na jejím konci podetněte desky, podpírající sloup s elektrickým
vedením, ten spadne do vody (pozor, voda je stále pod proudem), utíkejte
doleva, kde zatáhněte za páku. Vysune se tak most, přejděte po něm na
druhou stranu, kde aktivujte dalí páku. Vyjede druhý most, vstupte na něj
a vezměte to úprkem za druhý most doleva, kde projděte chodbami a přes ploinky
k třem vertikálním provazům. Vyskočte si na ten pravý, vyplhejte
nahoru a proskočte z něj do otvoru ve zdi, v chodbě odbočte doleva a skočte do otvoru v podlaze, tak se
propadnete do následující části.
34. Hlevangr Resrvdir-Přehrada v Hlevangru
Popojděte dopředu, naproti vám zatáhněte za páku,
potom za tu na druhé straně před vámi a jako za poslední tu vlevo od vás.
Tak otevřete uprostřed místnosti přívod vody, stoupněte si na střed
vpusti a vydrte tam, pokud máte dostatek vzduchu, a se místnost naplní
vodou, musíte toti vyplavat na povrch středem. Připlavte si k tunelu,
v animaci spatříte, jak se tajtrlík raduje, e se utopíte, tunelem
pokračujte dopředu (pozor na známé ohniváky), vyskočte do dalího
tunelu, na jeho konci rozsekejte podlahu a seskočte si dolů, kde u na vás
čeká také dobře známý výtečník, jemu je třeba utnout vraedné pařáty,
tak opět zmizne do neznáma. Vydejte se doprava, dojdete do místnosti se třemi
pákami, zatáhněte za tu druhou zprava a projděte do vyího patra dveřmi,
které jste si tak otevřeli. Odbočte do výklenku vlevo, přeskákejte si a
na estiúhelníkovou bednu a mečem přetněte provaz, spadnete tak do vody,
spustí se animace, po ní seberte runový kámen, na druhé straně jsou nějaké
posilující potraviny, pak seskočte do vody, vydejte se k mříím,
odtud doleva a vyskákejte si nahoru do místnosti k pákám. Nejdříve
rychle sejměte skřeta, nebo pokud se mu podaří uhodit na gong, přivolá
tak posilu a máte hned práci navíc. Zatáhněte za páku vlevo, skočte do
vody a proud vody vás sám odplaví do dalí části.
35. Hornbori: Outside the Dwarven Forge Towers-Venku z trpasličích
kovárenských věí
Nalézáte se ve vodě a nyní musíte ikovně manévrovat
tak, aby vás rybí příera nepokousala a při to sama narazila na sloup ve
vodě, podpírající ploinku, ta potom spadne do vody a vy se na ni vytáhněte.
Naskočte na řetěz, vylezte po něm nahoru, kde seskočte. V malém domečku
naleznete spousty pochoutek, poté ho obejděte zprava a vytáhněte se na
ochoz. Po obou stranách rozsekejte dřevěná vrátka a za nimi přehoďte páky,
po krátké animaci pak seskočte doprava do vody. Vyjděte na sou, vstupte do
chodby, vyskočte si na výstupek před zdí a tuto rozbijte. Na nádvoří si
vyskočte na sudy, seberte runový kámen a potom jděte na druhou stranu a na
konec ke dveřím. Spatříte opět animaci, po jejím skončení vstupte do místnosti,
sjedou dolů sloupy a s nimi pár výtečníků, co s nimi, to jistě
víte. Naskočte na řetěz, vyplhejte nahoru, kde seskočte na ambit,
naleznete spousty pochoutek, pak se po řetězu vrate dolů a pravými dveřmi
vyjděte ven na nádvoří. Zde zatáhněte postupně za obě páky, otevře se
branka, vejděte dovnitř a vlevo přehoďte dalí páku. Vyjede most, asi z jeho
poloviny si seskočte dolů na rozvodné potrubí a po něm přejděte a na
konec k otvoru, do kterého si přeskočte, propadnete se tak do následující
části.
36. Solbindi: Dark Dwarf Citadel-Citadela Temného trpaslíka.
Opatrně projděte pod točící se vrtulí, v místnosti
musíte pobít tři skřety, tak v animaci sjede k vám dolů výtahem
dalí zuřivec, zatněte mu té tipec, pak jděte k výtahu, zatáhněte
za páku a rychle si naskočte, vyjedete nahoru. Jděte pravou stranou dopředu,
postupně přehazujte vechny tři páky, na konci chodby spatříte v animaci
Lokiho příery, které si jí dělají zálusk nejen na vás, ale na celý
Asgard i samotného Odina. Přeskočte na obrubník a po řetězu se spuste
dolů, projděte dvěma branami, na nádvoří zlikvidujte vechny nepříli
zdatné bojovníky, zjeví se vám bůh Odin a dostanete za úkol zlikvidovat
trpasličího Bosse, tak se armáda trpaslíků sama rozpadne a Loki tak ztratí
tyto nebezpečné přisluhovače. Dejte se tedy doleva, vpravo po výstupcích
si přeskákejte na prostranství před chrámem, jakmile zde zlikvidujete tři
skřety, vlevo se spustí padací most. Napadnou vás dalí skřeti, u brány
na konci mostu u na vás čeká známý parchant, kterému je opět nutno
usekat pařáty, pak se zlikviduje skokem dolů sám. Napravo od brány ve výklenku
zatáhněte za páku, potom před branou za dalí, vlevo od ní je třetí,
tak si otevřete bránu do chrámu, vstupte dovnitř. Jděte a na samý konec
síně, v animaci uvidíte, kolik skřetů si na vás u brousí zuby,
zlikvidujte je do jednoho, potom vejděte po ikmé ploe nahoru do chodby. Ve
výklenku vlevo najdete runový kámen, vpravo zatáhněte za páku a vejděte
dovnitř. Uvnitř narazíte na dva u dobře známé klepetáče, musíte
je zlikvidovat, po následující krátké animaci vstupte do věe, jetě si
vyslechněte lamentace a vyhroování trpasličího Bosse a pak k němu přistupte.
Uhýbejte bleskům, které po vás metá ze svých pařátů, ale toho vaimi
zbraněmi nezabijete. Počkejte, a zezelená první z teleportů, pak do
něj vstupte, ocitnete se tak nahoře na ochozu, kde musíte najít a přehodit
aktivní páku. Seskočte dolů, zpřístupnil se tak dalí teleport, vstupte
tedy do něj, nahoře opět přehoďte příslunou páku. To dělejte tak
dlouho, a se zaktivují vechny teleporty, pak z nich vylehne blesk a
to je konec nafoukaného Bossem. Vstupte teď do zlatého teleportu a přejdete
tak do dalí fáze hry.
37. The Dwarven Outpost-Předsunutá hlídka trpaslíků
Hned na samém začátku této části se vám zjeví bůh
Odin, od kterého se dozvíte, e Lokiho armáda dorazila u do vaí
vesnice, chce zničit její ochranný runový kámen, co by znamenalo zánik
nejen celé vesnice, ale i veho lidstva a bohů, moc Odina by se vytratila a
Loki by se tak stal neomezeným pánem Midgardu a celého světa. Vydejte se
tedy doprava do boční chodby, zatáhněte za páku a naskočte si do výtahu.
Dole pokračujte doleva, přijdete tak k malému zelenému jezírku, od něj
odbočte ke vchodu do pravé jeskyně. Na konci odbočte doleva a vyjděte po
schodech nahoru, pokračujte chodbou, dojdete tak k páce. Zatáhněte za
ni a naskočte si do primitivní lanovky, na druhé straně zabijte skřeta a přehoďte
páku na zdi, dole jste si tak zvedli kolosální mříe. Polete pákou
lanovku na druhou stranu, seskočte dolů a projděte zpřístupněným vchodem.
Opatrně přejděte přes průrvu po chatrných prknech, pokračujte vpřed, na
konci sejděte po ikmých ambitech a dolů, kde zlikvidujte gorilu. Vydejte
se k bráně, vedoucí přes most, v animaci vám vak skřeti z velkého
praku vystřeleným balvanem most zničí. Vlevo od brány na most jsou malé
schůdky, sejděte po nich dolů, pak jetě po dalích, dojdete tak k uzounké
lávce, zde si raději hru ulote. Přejděte po ní opatrně na druhou stranu,
vyběhněte po schodech nahoru a vida, obeli jste zničený most. Jděte k bráně,
zatáhněte za páku a vstupte do hradu, tím v této části skončíte.
38. The Castle Entrance-Vchod do hradu
Seběhněte dolů, zprava či zleva projděte chodbou,
ocitnete se u páky, zatáhněte za ni, zvednou se mříe a vyřítí se na vás
tři ozbrojenci, které pobijte. Vejděte do místnosti, rozbijte rakev a skočte
do ní, tak se vám za zády otevřel vchod do nové chodby. Jděte tedy tam,
napadne vás několik Zombií, ji dobře víte, e jim musíte utnout hlavy,
jinak se jich nezbavíte. Jakmile se s nimi vypořádáte, přistupte k levé
stěně, tu rozrazí několik Conrackových patolízalů, zlikvidujte i je a
pokračujte stále vpřed, seběhněte po schodech a seskočte dolů, naproti se
vytáhněte do dalí chodby. Znovu se zjeví Odin, sdělí vám, e Conrack u
se na vás těí (vy ne něj u určitě také, e ano?), řekne vám,
e od této chvíle u vám nebude moci pomáhat, take vá osud i vech
ostatních lidí i bohů leí jen v síle vaeho meče a důvtipu.
Prosekejte si přes přízraky cestu vpřed, pokračujte po cestičce, po ní se
dostanete do dalí části hry.
39. The Tricksters Maze-Zrádcovo bluditě
Pokračujte chodbou stále vpřed, zde vskutku jetě nemůete
zabloudit, jen pozor na sochy, které vás chtějí připravit o ivot, tak
dojdete a ke dveřím s pákou, u kterých zabijte kostlivce. Zatáhněte
za páku a vejděte dovnitř, ocitli jste se v bluditi. Je to sice nepříjemná
pasá, ale ono příslovečné vechny cesty vedou do Říma platí v neztenčené
míře i zde, přesto vám cestu popíi. Take, vydejte se doprava, potom
dvakrát rovně, k visící mrtvole dvakrát rovně, doprava (teď se
prostor otočil, jste vlastně bradou vzhůru), rovně, doprava, rovně,
doleva, rovně do zlatého teleportu (zde jste u v normální poloze),
doprava, doleva, doprava, rovně, doprava (teď jdete po boku), rovně, doprava
(spadnete ní), rovně, doprava (opět spadnete ní a jste v normální
poloze), doprava, doleva a rovně. Zatím co doposud, pokud jste li patně
se vám hlas vysmíval, teď uslyíte hromové a překvapené NOOOOOOOOO!!!
Pak tedy u jen proběhněte chodbou doleva a tak jste zde skončili.
40. The Tricksters Chamber-Zrádcova komnata
Hned na začátku shlédnete animaci, v ní uvidíte
uvězněného Odinova syna Sigarda, který se provinil tak těce, e byl
otcem takto potrestán, uslyíte jeho nadávky a kletby, poté sejděte a
dolů do místnosti k páce, za kterou zatáhněte (pozor vpravo za dveřmi je
Zombie) a vstupte do chodby, kde na vás zaútočí několik Zombií. Pokračujte
druhou uličkou doprava a do druhých dveří vlevo sekněte mečem. Napravo
rozbijte zeď a seskočte dolů, pokračujte a do místnosti, ve které skolte
příeru. Jděte dál a v místnosti podetněte podpěru sloupu, ten
spadne, vylezte po něm do horní místnosti, kde vzadu přehoďte páku. Nyní
se vrate zpět a ke schodům (tedy téměř a k první páce), vyjděte
po nich nahoru, kde odbočte doleva, v následující místnosti lápněte
na kachli vlevo u dveří, ty se otevřou, zabijte příeru a na zdi přehoďte
páku. Vyjděte zpět do chodby, jděte k protějím dveřím, zatáhněte
u nich za páku a vstupte dovnitř. Dejte se doleva a vlevo po schodech dolů, přes
dvoje dveře se dostanete do prostoru s hadím muem (je to ten nezdárný
syn Odina), kde svedete těký souboj, shlédnete hned několik animací, z nich
se dovíte, e nepřátelé se chystají zničit poslední runový kámen ve vaí
vesnici a tak dokončit plánované dílo totální zkázy. Hadí mu na vás
pole svého nejudatnějího bojovníka, i toho musíte skolit. Počkejte si,
a se zelená baina změní na modrou vodu a skočte do ní, tak zakončíte
tuto část.
41. The Barren Canyons-Neúrodné kaňony
Z animace se dozvíte to, co jsem vám prozradila u
dříve, e hadí mu je potrestaný syn boha Odina, onen známý zrádce
Sigard, vyslechnete si jeho dalí kletby a nadávky, ale hlavně jste změnili
podobu, ztratili jste lidskou podobu, take vás od této chvíle budou vichni
lidé povaovat za zrůdu a nepřítele, vy jste teď daleko silnějí a mrtnějí,
ale lidi nezabíjejte, změnili jste sice svůj vzhled, ale due člověka vám
zůstala. Uzdravovat se můete ve stejné tekutině, jako se nalézá za vámi,
tak to hned vyzkouejte a doplňte si zdraví na maximum. Můete nyní skákat
mnohem vý a dál, take si vyskočte nahoru do otvoru ve skále, na konci
chodby skočte do zeleného močálu, přeplavte ho a po schodech utíkejte
nahoru, přeskákejte přes most (to jsou ale skoky, e?), pokračujte vpřed.
Spustí se animace, v ní spatříte skřety, po jejím skončení pokračujte
dopředu, proběhněte mezi dvěma oběenci, utíkejte a téměř nahoru,
zahněte doleva, u pičatých kůlů si vyskočte na skalní výstupek vpravo,
z něj na protějí, pak přeskočte přes propast na druhou stranu.
Pokračujte vpřed, soubojům se pokud mono raději vyhýbejte, odbočte
doprava, pak doleva k malé zelené tůňce, vyskočte si na výstupek a utíkejte
nahoru. Spatříte dalí animaci, v ní shlédnete rozlícené skřety,
soutěskou jděte stále vpřed, v místnosti naskočte na řetěz a vyplhejte
nahoru, kde naleznete runový kámen a něco na posilnění. Rozsekejte dřevěný
zátaras a vejděte do jeskyně, za ní si vylezte vpravo na římsu, proběhněte pod oběencem a nahoru, kde si přeskočte
doleva. Na konci si seskočte, proběhněte kolem brány (kdyby z ní
vystoupili lidtí bojovníci, uetřete je, jsou to lidé jako vy) mezi
stromy a na konci si seskočte dolů do dalího dílu.
42. Embers of Hrafnborg-havé uhlíky v Hrafnborgu
Pokračujte vpřed, spustí se animace, v ní zlotřilci
pobíjejí vae přátele v sousední vesnici, zničí i jejich runový kámen
(take u zbývá jen poslední ve vaí vesnici Wotenkeldu), vyslechnete si
i výsměch Conracka, který je přesvědčen, e vás v této nynějí
vaí podobě opustil i bůh Odin, jako i vechny vesničany, které jeho válečníci
bez zábran vyvraďují. Po skončení animace se vydejte doleva, dojděte a
ke zdi, kterou obejděte zprava a po výstupcích na zdi zezadu si vyskákejte a
úplně nahoru, kde seskočte mezi skřety. Přejděte přes most, za ním se
dejte doleva, naskočte na lana a po nich si přeskákejte dopředu, po skončení
krátké animace si z terásky přes dalí čtyři lana přeskákejte na
poslední lano, z kterého přeskočte do těrbiny ve skále. Pokračujte
chodbou, dojdete tak k lávě, zde si přeskočte na ostrůvek, z něj
pak na pravou stranu, na konci skočte na ostrůvek vlevo, z něj potom na
výstupek vpravo. Odtud si vyskočte vý, přeskákejte po dalích výstupcích
a na konec, odtud si doskočte na levý okraj zbořeného mostu. Vejděte
dovnitř, otvorem vpravo dojděte k jezírku, za ním se vytáhněte na skálu,
pobijte několik nepřátel, vytáhněte se na dalí skálu a utíkejte dopředu,
na konci si seskočte do předposlední části.
43. Return to Wotenkeld-Návrat do Wotenkeldu
Pokračujte doleva chodbou, po liánách si přeplhejte vý,
jděte dál vpřed, z animace se dozvíte, e Conrackova armáda u stačila
vyplenit i vai vesnici a Conrack sám si libuje, jak bude jeho pán bůh Loki
spokojen. Jeden z jeho darebáků vám zavalí vchod, po skončení animace
zlikvidujte nepřátele, vyběhněte kopec před vámi (na jeho temeni spatříte
neporuený runový kámen), seběhněte dolů na druhou stranu, kde vás čeká
závěrečný souboj se samým Conrackem. Ale pozor, nenechejte si rozbít runový
kámen na temeni kopce, jinak má hra patný konec, vá úkol nesplníte a
zlo zvítězí. Jakmile Conracka porazíte (věřte mi, e tak těké to zase
není), nepomůe mu ani volání o pomoc Lokimu, popojděte vpřed a v animaci
(získali jste tak zpět lidskou podobu) vám bůh Odin poděkuje za vai statečnost
a obětavost, upozorní vás ale na to, e Loki se jen tak nevzdá a jakmile se
jen trochu zotaví z poráky, bude kout nové pikle proti lidstvu a
ostatním bohům. Budete navdy zapsáni do historie za spasení lidstva, spatříte
jetě smrt hadího mue Sigarda, nezdárného to Odinova syna a budete Odinem
vyzváni, abyste vstoupili do runového kamene, učiňte tak.
44. The Journeys End-Konec cesty
Naposledy se vám zjeví bůh Odin, ubezpečí vás, e vá
lid je spokojený, nachází se u bohova přítele, vás pak pozve k hodovému
stolu ve Valhalle, kde je u pro vás připraveno pohotění a oslava vaeho
vítězství, seběhněte tedy vlevo dolů po schodech a vejděte na duhový
most, který je zřejmě příslibem přítích lepích časů. Tak to je ve,
milí přátelé, příběh skončil, zlo bylo poraeno a dobro zvítězilo.
- HAPPY END -
|